9 نکته‌ سئو جهت ارتقا رتبه سایتتان در گوگل

seo-training-iinstitute-in-surat-citylight

ارتقا رتبه سایت در گوگل واقعا آرزوی همه صاحبان و مدیران سایت هاست. زمانی که در نتایج اول گوگل SERP قرار بگیرید، بلافاصله بازدید و فروش سایت شما بالا می رود و این یعنی هدف نهایی شما از راه اندازی وب سایتتان. شما باید سلسله نکاتی را برای ارتقا رتبه سایتتان در گوگل رعایت کنید که در این مقاله به 9 نکته مهم در این باره می پردازم.

این یک مقاله از سری مقالات آموزش سئو شامل نکاتی شگفت انگیز برای افزایش رتبه سایت شما در گوگل است!

به نظر شما چرا هواپیماها اکثرا به دلیل مشکلات مکانیکی سقوط نمی‌کنند؟ با تمام بخش‌های متحرکی که درونش وجود دارد، به نظر می‌رسد که این اتفاق امکان پذیر باشد، پس چرا اتفاق نمی‌افتد؟

دلیل اصلی آن چک لیست است.

قبل از اینکه خلبان شروع به پرواز کند، چندین متخصص براساس چک لیستی که در دست دارند هواپیما را بررسی کرده و تک تک موارد در دست خود را به دقت پیگیری می کنند. تازه بعد از این همه بررسی نوبت بررسی خود خلبان است …

بنابراین، قبل از اینکه بخش بعدی محتوای سایتتان را انتشار دهید، این 9 نکته مهم در سئوی سایت را دنبال نمایید.

نکاتی مهم از نحوه بالابردن رتبه سایت در گوگل

  1. انتخاب یک کلیدواژه مناسب

اولین گام این است که شما دقیقا بدانید آن محتوای مد نظر خود را با چه عبارتی می خواهید در گوگل بالا بیاورید. حال اینکه مد نظر شما چیست و چه عبارتی درست است (از دید گوگل) دقیقا به تحلیل شما برمیگردد.

آسانترین راه انجام این نکته استفاده از Google Keyword Planer است. یک ابزار رایگان که به شما ارزیابی از کلمات جستجو شده را نمایش می‌دهد (اگرچه keyword planner رایگان است، شما ممکنه نیاز به راه‌اندازه یک حساب کاربر Adwords برای دسترسی به این سرویس داشته باشید که البته در ایران فیلتر است)

از ابزار suggestion و trends هم می توانید استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تحقیق کلمات کلیدی از صفر تا صدپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  1. تحقیق کلمات کلیدی برای رقابت

اکنون من واژه‌ای دارم که باید برای ارتقا رتبه آن تلاش کنم. بهتر است در ابتدا مخفیانه حرکت کنم تا ناگهان به یک رقیب برای رقبایم تبدیل نشوم ! (این مورد خیلی مهم است. امیدوارم منظور من را متوجه شده باشید)

عبارت کلیدی مد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. دامنه های صفحه اول رقبای اصلی شما هستند که از پایین به بالا باید آن ها را شناسایی کنید.

خیلی راحت است !! همه کارهایی که آنها نکرده اند را شما انجام دهید!

  1. بهترین محتوا را تولید کنید

اکنون که شما می دانید رقبای اصلیتان چه کسانی هستند باید حتما محتوای بهتری نسبت به آن ها تولید کنید. شاید واقعا این به نظر شما خیلی مشکل باشد و من نمیگویم که نیست اما آنقدر ارزشمند است که بنده به همه مشتریانم میگویم با توجه به کیفیت پایین محتوای سایت های ایرانی یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن سایت در سرچ گوگل، استفاده از محتوای سئو شده مناسب است.

  1. از کلمات کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنید

حتما و حتما از عبارات کلیدی مناسب (حداقل یک عبارت) در عنوان صفحه خود استفاده نمایید. این عبارت می تواند همان عبارتی باشد که در نکته اول به آن اشاره کردم و در واقع برای تاثیرگذاری حداکثر همین عبارت کلیدی در محتوا و متاتگ description نیز وجود داشته باشد.

در واقع کلیدواژه مرکزی شما بهتر است در عنوان، h1، یکی از h2ها و Description وجود داشته باشد (در سایت های فارسی بهتر است نسخه انگلیسی کلمه کلیدی اصلی در URL موجود باشد.

  1. کلمات کلیدی را در بخش header استفاده نمایید.

مهمترین کلمات یا عبارات کلیدی خود را در بالاترین بخش مقاله استفاده کنید. این کلمات باید حداقل 3 بار در محتوای شما به کار برده شوند تا به گوگل این سیگنال را بدهند که کلمات کلیدی مهم محتوای شما هستند.

  1. استفاده از نام پست در تگ title عکس و عبارات کلیدی مهم در تگ alt عکس

نکته بعدی این است که اگر مطلب شما حاوی عکس می باشد، حتما آن را سئو کنید. این مورد مثل تاثیر تست های عربی در کنکور برای بچه های رشته ریاضی است (البته شنیده ام که اخیرا درس های عمومی از کنکور حذف شده است اما این برای زمان کنکور من یعنی سال 1384 بسیار مهم بود)! یادتان هست؟!! می گفتند یک تست عربی را که درست بزنید از مثلا 100 نفر سبقت میگیرید دلیلش هم این بود که کمتر کسی تست های عربی را درست می زد.

حالا هم از رقبای شما با توجه به تجربه و شناخت من از ایرانی های خیلی کم پیش می آید که کسی سئو تصاویر را رعایت کند. پس لطفا برای ارتقا رتبه سایتتان در گوگل حواستان به سئو تصاویر باشد …

  1. استفاده از واژه کلیدی در Url صفحه و در پست

راه دیگر از نکات نحوه بالا بردن سایت در گوگل این است که عبارات کلیدی اصلی پست خود را بدون حرف اضافه در url صفحه خودتان قرار دهید و بهتر است انگلیسی باشد تا گوگل بهتر بتواند آن را شناسایی و ثبت کند.

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که مگر آدرس های فارسی چه مشکلی دارد؛ باید بگویم زمانیکه بک لینک برای صفحاتتان بسازید متوجه خواهید شد!

  1. لینک داخلی درج کنید و همزمان پست های قدیمی را ویرایش نمایید

ساخت لینک داخلی به خودی خود ارزش چندانی ندارد اما زمانی که دیگران پست های شما را کپی کنند همین لینک ها به بک لینک کاملا هدفمند تبدیل شده اند!!

و البته سعی کنید به صفحاتی قدیمی خود هم لینک بدهید و آن ها را هم ویرایش کنید. ویرایش نه اینکه فقط چند کلمه را در آن تغییر دهید.ویرایش کنید! ویرایـــــــــــش

  1. گرفتن لینک خارجی است

نهایتا ما به آخرین نکته و البته یکی از مهمترین آن ها رسیدیم یعنی: لینک‌های خارجی یا همان بک لینک ها که فکر می کنم شما از من بیشتر در مورد ساخت بک لینک ها می دانید و البته بنده بارها در مقالات قبلی در مورد ساخت بک لینک صحیح با شما صحبت کرده ام …

برای بار چندم یادآوری می کنم: از نظر من رتبه اول مهمترین نکات سئو قطعا در اختیار تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند است ولی خب! چه میشه کرد. اکثر کارشناسان سئو ایرانی همه چیز را بک لینک می دانند …

اگر سوالی دارید همین الآن از من بپرسید. من تشنه پاسخ گوئی به شما عزیزانم هستم …

63 نظر در مورد مقاله “ 9 نکته‌ سئو جهت ارتقا رتبه سایتتان در گوگل ” ثبت شده است
  1. کریم نژاد

    درود بر استاد قمصری عزیز و گروه نیوسئو،
    در مشاوره مربوط به پک تحلیل سئو آسمان خراش که برای ما فرستادید توصیه کرده بودید که برای ستاره دار شدن مقالات سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل از افزونه ای که معرفی کرده بودید استفاده کنیم که در چند صفحه مختلف از سایت فعلا استفاده کردیم و نتیجه بخش بوده، از شما متشکریم.
    اما سوالی که پیش امده این هست که معیار گوگل برای ستاره دار کردن مقالات یک سایت در نتایج جستجو چیه؟ به عنوان مثال ما در سایت خودمون این افزونه رو برای دو پست مختلف فعال کردیم: یکی از پست ها فقط 18 نفر بهش رای دادن با میانگین 4.1 از 5 ستاره که اتفاقا در نتایج جستجوی گوگل ستاره دار نمایش داده میشه. اما یک پست دیگر با وجود اینکه 207 نفر بهش رای دادن با میانگین 4.2 از 5 ستاره هنوز در نتایج گوگل ستاره دار نشده. علت این تناقض رو میشه توضیح بدید؟ با تشکر


    • محمد نصیری

      درود بر شما دوست عزیز
      تعداد رای ها برای این مسئله اصلا مهم نیست ابتدا باید سورس صفحه چک شود و بعد اینکه نمایش ستاره ها به گوگل بستگی دارد و در زمان شروع تا قبل از اینکه به سایت شما اعتماد کند کمی زمان میبرد.


  2. ریحانه

    سلام اگر میشه در رابطه با سئو تصاویر مقاله ای معرفی کنید. ممنونم


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      برای بررسی نکات سئو سایت، حتما آموزش سئو تصاویر را مطالعه کنید.


  3. علي اصغر ايراني

    سلام روزتون بخیر ممنون از مقاله خوب شما –
    قبلا هم از مشاوره های خوب شما استفاده کرده ایم
    سایت من با کلمات کلیدی همیشه موقعیت خوبی داشت . به تازگی شاهد این هستم که یکباره سایت از نتایج گوگل حذف میشه (افت پیدا نمیکنه کلا حذف میشه وحتی در هیچ صفحه ای از نتایج دیده نمیشه ) و دوباره برمیگرده – اولش اهمیت ندادم الان کم کم داره وقتی تو نتایج برمیگرده اون افت نتیجه هم دیده میشه !
    تنها کاری که قبل از این موضوع انجام دادم ssl هست که سایت https بالا بیاد
    خیلی اتفاق عجیبیه
    میشه راهنمایی کنید چه اقدامی باید انجام بدم برای جلوگیری از این مشکل؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      دوست عزیزم سایت شما نیاز به تحلیل دارد و این موردی که فرمودید دلایلی زیادی می تواند داشته باشد


  4. shoshians

    ما را دنبال کنید


  5. yaser

    درود بر شما . از مطالب بسیار مفیدتون سپاسگذارم .
    ما در حال بروزرسانی و درج محتوای سایت فروش فایل dgload.com هستیم.

    خوشحال میشم که سایت رو ببینید و نظرتون رو درباره آن بفرمایید .
    با سپاس فراوان


  6. الهام

    مطالب بسیار عالی و بدرد بخور هستن.
    با تشکر از شما


  7. Ho3ein Jafari

    میخواستم بدونم Google Keyword Planer و trends با هم چه تفاوت هایی دارند و آیا برای یافتن عبارت کلیدی مناسب باید حتما از هر دو تا استفاده کنیم ؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      تفاوت این دو بسیار است!
      gkp از trends دقیق تر است اما trends هم از جنبه دیگری به تحلیل بسیار کمک می کند.
      برای یافتن هم بهتر است از هر دو استفاده کنید


  8. عرفان

    سلام آیا سایتی هست که بگه عبارت کلیدی ما رنک چنده تو گوگل و رتبه ما از قبل چه تغییری کرده ؟


    • امیر قمصری

      درود
      بله هست. کمی بگردید ده ها سایت پیدا می کنید. البته همه سایت ها تغییرات را نشان نمی دهند


  9. مزروعی

    ممنونم از مطالب خوبتون. این مورد “بارات کلیدی مهم خود که قطعا بالای سه عبارت کلیدی برای هر پست هست را بالاتر از سایر عبارت ها در سایتتان قرار دهید.” بسیار عالی بود .


  10. ملک السادات

    بسیار عالی ممنون از شما


  11. فاطمه

    مرسی عالی بود
    با مثال تست عربی خیلی خوب واسم جا افتاد که سئو تصاویر چقد مهمه


  12. rahila

    سلام خسته نباشید
    شرکت ما قبلا یک سایت داشت که اصلا به درد نمی خورد.سایت رو عوض کردیم و ادرس جدیدش رو براتون گذاشتم
    ولی وقتی اسم شرکت رو وارد می کنیم همون سایت قبلی میاد بالا و در صفحه اول قرار می گیره و هیچ نشانی از سایت جدیدمون وجود نداره . کسی که این سایت جدید رو واسمون ساخته میگه بعد از دو یا سه ماه درت میشه.
    البته امکان حذف سایت قبلی هم خیلی کمه چون مدیر سایت قبلی همکاری نمیکنه. نظرتون چیه لطفا راهنمایی کنین ممنونم.


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      تماس بگیرید


  13. محمد

    سلام.ببخشید می خواستم بدونم چطور میشه تاریخ پست هام رو توی نتایج گوگل حذف کنم.


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      گوگل خودش این مورد را تشخیص می دهد و حذف آن از دسترس شما خارج است


  14. ali

    سلام.من یک سوال درباره هاست داشتم.
    سایت من حدودا 18 تا 20 هزار بازدید صفحه در روز داره.و از سرویس پر بازدید استفاده می کنم.هزینه فعلی هاستم 70 هزار تومن برای هر ماه هست. میخواستم بدونم شما میزبانی هاست خوب با قیمت مناسب تر مشیناسید که پشتیبانی خوبی هم داشته باشه؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      خیر


  15. سئو جوملا

    همیشه محتوا پادشاهه .
    این جمله رو خیلی تو سایت تون دیدم :
    بهترین محتوا را بنویسید


  16. شهاب عقیلی راد

    سلام آقای قمصری
    من تک تک مقالات سایت تون رو خوندم
    به نظر میرسه این مقاله یک جور چکیده کل مباحث سئو باشه
    چون بعضی از این نکات که تو این مقاله گفتید تو مقالات قبلی تون هم اومده بود
    متشکرم
    موفق باشد


  17. دانلود پایان نامه

    تحقیق برای رقابت کردن نکته ایه که تا به حال جایی ندیدم . اینجوری فک کنم با حرکت مخفیانه ما رقبامون کلی غافلگیر میشن .


  18. سمانه

    چقدر حل تست درس عربی برام سخت بود . من رو یاد اون روزا انداختید . اگه title و alt عکس ها این قدر مهمن پس سریع برم همه عکس های سایت ام رو ویرایش کنم .


  19. فروشگاه فایل

    سلام
    یک سایت فروشگاهی دارم . ساخت بک لینک از کارهای خیلی مهم واسه افزایش رنک سایته . قبلا مقالات بک لینک تون رو خوندم . خیلی ممنون


  20. محسن

    سلام.امروز توی نتایج گوگل کلی اتفاق افتاد…
    سایت من در کلمات کلیدی مختلف افت کرده.البته در کلمه سئو هم خیلی نتایج تغییر کرده.میخواستم بدونم این تغییات بخاطر چیه و برنمیگرده به حالت اول؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      هنوز از تغییرات تحلیل جدیدی ندارم.
      ممکن است برگردد به جای قبل ، اما نه همه تغییرات


  21. hamid

    سلام خسته نباشید من برای سئو کردن از افزونه all in one seo pack استفاده می کنم.داخل تنظیمات این افزونه تایتلی که قرار دادم زده 24 کارکتر ولی وقتی در تنظیمات همگانی همون تایتل رو قرار میدم برای سئو کردن مطلب جدید میزنه که تایتل 49 کارکتر هست.
    می خواهم فروشگاه اینترنتی رو به بخش اسم سایتم اضافه کنم ولی به همون خاطر کارکترهاش زیاده ممنون میشم اگر از طریق ایمیل راهنماییم کنید.


  22. مهدی مقیم اسلام

    با سلام
    برای شخصی مثل من که حوزه ی کاری سایتم در مورد مهارت های زندگی و ازدواج موفق هست ، انتخاب کلمات مناسب جدا سخت و دشواره . چون باید با سایت های خیلی خیلی زیادی رقابت کنم که اکثرا هم سایت زرد محسوب میشن و با روش های سیاه رتبه ی خودشون رو بالا میارن.


  23. ارتینگ مبنا

    سلام دوست عزیز من تمام کار های لازم برای بهینه سازی سایت جوملا رو کردم الان رتبه دوم صفحه دومم میخوام بیام پیج اول راه حلی واسه من ندارید . متشکر


  24. mohamad

    به طور کلی سئو کردن یک صفحه از سایت که مطلب نوشتاری نداره و مطالب اون در حال تغییر هستند ( مثل این سایت: mychannels.ir) سخت تر هست یا یک صفحه از سایت که مقاله ی نوشتاری ثابتی داره؟


    • امیر قمصری

      صفحات بروز شرایط بهتری دارند


  25. mohamad

    سلام آقای قمصری عزیز.یک سوال داشتم.
    سایت هایی که سایت تبلیغاتی هستن و بر اساس میزان پولی که دریافت میکنن به آگهی ها ستاره میدن آیا برای سئو به مشکل نمیخورن؟ چون همیشه مطالب در حاله تغییره و بعضی هاشون حالت چرخشی خودکار هم دارن! و اصلا کانتنی هم وجود نداره.


    • امیر قمصری

      با سلام

      دوست عزیزم سوال شما خیلی کلی است


  26. رضا

    سلام. من با مطالعه سایتهای مختلف کمی گیج شدم و اگر ناراحت نمی شوید دنبال یک جواب بله یا خیر هستم. عنوان مقاله در url بهتر است فارسی باشد یا خیر؟


    • امیر قمصری

      با سلام
      انگلیسی


  27. دانلود پروژه

    تشکر از وبسایت شما و مدیر ارزشمندش


  28. مهدی

    سلام.میخواستم بدونم آیا اگر عکسی از سایتی توی سایت خودمون قرار بدیم بصورتی که لینک نداشته باشه و فقط از هاست سایت دیگر استفاده بشه برای سایت ما میتونه سئو منفی داشته باشه؟


    • امیر قمصری

      با سلام
      در صورت استفاده زیاد ، قطعا بله


  29. گذر

    سلام آقای قمصری و ممنون برای جواب سوالات قبلی
    از شما درخواستی دارم و اینکه
    اگر میشود راجب دامنه های رنک دار آزاد شده یک پست بزنید
    اینکه چجور دامنه هایی رو انتخاب کنیم با چه رنکی
    آیا این دامنه ها مفیدند یا خیر
    چجوری بفهمیم که اینجور دامنه ها قبلا نزد گوگل محبوب بودند و قدرت ایندکس خوبی داشنتد و یسری اطلاعات دیگر که به درد ما وبمسترها بخوره

    ممنون از شما


  30. گذر

    بازم سلام سئوکار

    یک سوال دارم امیدوارم که جوابشو برام بگید

    میگم گوگل چه ایده و واکنشی نشان خواهد داد نسبت به ریدایرکت چند دامنه به یک دامنه
    این چند دامنه یا سایت موضوعات مشابه رو دارند
    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام.
      اگر ریدایرکت 301 باشد هیچ اتفاقی نمی افتد وگرنه تمام دامنه های ریدایرکت شده را اسپم می کند


  31. مجله ویترینو

    سلام برادر ارجمند آقای قمصری ممنون از مطالبتون واقعا خداقوت خسته نباشید می خواستم برای بهبود سئو سایت ما کمکمون کنید که بهتر شناخته و دیده بشیم لطفا ما رو راهنمایی کنین…سایت ما نشانی vitrinou.blog.irلطفا سر بزنید


  32. گذر

    سلام
    ممنون از شما بجهت ارشاد
    اقا اینجوری که لینک کنیم طبق گفته شما یک جور چرخه ایی میشه
    میگم چقد طول میکشه تا هر سه تا سایتی که موضوع کارشون یکی هست رو صفحات گوگل خودشون رو نشون بدند؟


    • امیر قمصری

      سلام
      جواب این سوال فقط دست گوگل است


  33. فامیلاکالا

    از نکات گفته شده بسیارممنونم.
    به نظرم تولید محتوای با کیفیت بهترین روش برای ارتقای رتبه ی سایت در گوگله. اهمیت محتوا در سئو بسیار بالا رفته.


  34. گذر

    سلام
    خسته نباشید
    آقا راجب اصول صحیح لینک دهی سایت ها بهم بگویید چجوری هست که از نظر گوگل اشکال نداشته باشه
    مثلا سه تا سایت دارم a و b و c
    در سایت a لینک دوتا سایت b و c
    در سایت b لینک دوتا سایت a و c
    در سایت c لینک دو تا سایت a و b

    لطفا طبق اخرین اپدیت گوگل واسم بگید چجوری
    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام

      a به b
      b به c
      c به a


  35. طراحی سایت در کرج

    ممنون مثل همیشه عالی


  36. مینا

    سلام آقای قمصری.مقالتون خیلی خوب بود.ممنونم
    می خواستم بدونم بعد از نوشتن یک محتوای خوب باید چقدر صبر کنیم تا نوبت به لینک سازی خارجی برسه؟ بلافاصله بعد از ایندکس شدن میشه این کار رو انجام داد؟
    بنظرتون لینک سازی حجمی تاثیر بیشتری نسبت به لینک سازی در 1 صفحه از یک سایت داره؟


    • امیر قمصری

      با سلام
      حداقل یک هفته صبر کنید
      خیر


  37. مهناز

    یعنی واقعا با کپی پیست نتایج گوگل میشه بالا اومد!!!!!


  38. ایمان

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من یک سوالی داشتم
    در مورد چگالی کلمات کلیدی ..
    آیا Anchor Text جزء چگالی کلمات یک صفحه محسوب میشود یا نه ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید ..


    • امیر قمصری

      با سلام
      قطعا بله


  39. khosravian

    ممنون از مقاله خوبتون.بسیار مفید بود


  40. اهورا

    مقاله بسیار مفید و بسیار عالی بود دستت درد نکنه
    حین خوندن این دوتا غلط رو پیدا کردم ببخشید
    رقبلی
    همرمان


    • امیر قمصری

      با سلام
      ممنونم از تذکر بجای شما دوست عزیزم


  41. دانستنیهای پزشکی

    سلام جناب قمصری
    ممنون از راهنماییهای خوبتون میشه لطف کنید در خصوص اینکه چطور در صدر جستجوها و نتایج جستجو در گوگل باقی بمانیم هم مارا راهنمایی کنید.
    ممنون


  42. عرفان

    همه مراحل انجام میدیم
    ولی یه سایت میاد نتایج گوگل گپی پیست میکنه
    میاد اول گوگل


  43. فرزاد

    با سلام
    ممنون از مقالات خوب و به روزتون، لینک گرفتن از سایت های انگلیسی زبان به شرط رعایت نکات سئو و محتوای مربوطه میتونه مفید باشه؟


    • امیر قمصری

      سلام
      قطعا تاثیر دارد اما نه به اندازه سایت های فارسی زبان و رنک بالا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود