ضروری

اشتباهات رایج در سئو

seo-mistakes

بدترین توصیه‌ای که برای توسعه کسب و کار اینترنتی شما می‌توان کرد، آن است که بگوییم سئو سایت را نادیده بگیرید و فقط روی محتوا تمرکز کنید. سئو وبسایت شما را به زبانی تبدیل می‌کند که هر موتور جستجویی می‌تواند به آسانی آن را متوجه شود؛ بنابراین کاربران صفحات شما را مشاهده خواهند کرد. اما در این راه مرور اشتباهاتی که کسب و کارها به طور مکرر مرتکب می‌شوند می‌تواند برای شما درس هایی داشته باشد.

  1. کلیدواژه ها (عبارات کلیدی مهم)

شما همواره هم به کلیدواژه نیاز دارید. دو اشتباهی که در این زمینه مرتکب می‌شوید این است: چاشنی دادن به کلیدواژه و هدف قرار دادن کلمات اشتباه.

چاشنی دادن (تاکید بیش از اندازه و در واقع بزرگنمایی)  با استفاده از عبارات کلیدی دقیق در پسامدهای غیرعادی، موتور جستجو را فریب می دهد. این کار باعث می شود که موتورها شما را جریمه کنند؛ در واقع عبارت شما هیچ معنایی نخواهد داشت. گوگل برای تجزیه و تحلیل هدف، صفحه سایت شما را از نمایه سازی معنایی نهفته (LSI) بررسی می کند و تغییرات کلیدواژه را مشخص می کند. به جای تکرار واژه به واژه، از مترادف ها و جایگزین های دیگر استفاده کنید. کلیدواژه را در عنوان، بند اول، توضیحات اصلی و در داخل متن استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره عبارات کلیدی به این مقاله مراجعه کنید.

  1. متن لنگر یا همان anchor text

متن لنگر کلمات قابل کلیک کردن در یک هایپرلینک است. شما می توانید برای متن های دارای برند، لینک های خالی و لینک های دنباله دار، از متن لنگر استفاده کنید و صفحه خود را در سایر مطالب وبسایت و وبسایتهای خارجی مرتبط پیوند دهید.در واقع همانطور که همواره خدمت شما عرض کرده ام، مهم ترین استفاده این هایپرلینک ها زمانی است که سایت های دیگر مطالب سایت شما را کپی می کنند و برای شما بک لینک کاملا مرتبط می سازند !

  1. بهینه سازی تصویر

محتوای دارای تصویر کلیک، لایک و اشتراک گذاری های بیشتری خواهد داشت. اما مشکل آن است که موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند (البته کم کم داریم به شرایطی می رسیم که گوگل تصاویر را هم تحلیل می کند !!). در این خصوص موتورها به توضیحات متنی نیاز دارند. بهتر است یک نام فایل کاملا مرتبط، زیرنویس و عنوان برای تصویر مشخص کنید.

  1. استراتژی لینک ها

در یک نظرسنجی مشخص شد که 90 درصد افراد از نشریات و تبلیغات به عنوان بهترین استراتژی تقویت سئو و ایجاد لینک استفاده می کنند. باید مراقب باشید که لینک های وبسایت های جریمه شده و نامعتبر را در مطلب خود نگنجانید.در واقع اصل صحبت ما در این نکته سایت بک لینک های ارزشمند و موثر است.

  1. طرفداران و دنبال کنندگان

شبکه های اجتماعی بی نظیر هستند اما تعداد طرفداران شما چندان تعیین کننده نخواهد بود. مشارکت و فعالیت است که اهمیت دارد. باید مشخص کنید نحوه برقراری ارتباط و تعامل با افراد و برخورد آنها با شما چگونه است؟ اعداد و ارقام مهم نیست، فعالیتی که ایجاد می کنید و میزان مشارکت مخاطبان شما مهم است.

لطفا مورد 5 را دوباره به دقت بخوانید.این مورد از بنده به کرات پرسیده شده است.

ادامه…

اشتباه در سئو,اشتباه در سئو سایت,اشتباهات رایج در سئو

اشتباهات رایج در سئو سایت، عموما توسط برندهای نوظهور انجام میشود که تاثیر منفی زیادی بر رتبه بندی سایت، توسعه برند و بازاریابی آنها دارد. 

اینترنت مکانی بسیار رقابتی برای بازاریاب ها می باشد. امروزه راه انداختن یک کسب و کار از هر زمان دیگری ساده تر است، اما بازاریابی برای آن از هر زمانی سخت تر! اگر بخواهیم از نظر تئوری موضوع را بررسی کنیم، شما به راحتی می توانید یک وبسایت ایجاد کنید، به راحتی محتوا در آن ایجاد کنید و حتی به راحتی آن را در اینترنت به اشتراک بگذارید.

وقتی که کسی دلش را به دریا می زند و کار را شروع می کند، به نظر مشکلاتی پیش روی او قرار می گیرد. بخش های مختلف این معما همیشه با یکدیگر جور در نمی آیند. تازه، از تمام این ها که بگذریم بحث سئو و قوانین همواره در حال تغییر آن، مطرح میشود.

سئو می تواند موجب موفقیت کسب و کار دیجیتال شما شود و یا آن را به کلی از بین ببرد. همچنین سئو چیزی است که معمولا کسب و کار های جدید نمی توانند خیلی راحت با آن کنار بیایند. در این مقاله، می خواهیم اشتباهاتی را بررسی کنیم که برندهای نوظهور و یا در حال توسعه به احتمال زیاد دچار آنها می شوند که این اشتباهات سئو می توانند تاثیرات بسیار بدی بر روی عملکرد آن ها در موتور های جستجو داشته باشد. شما حتما باید حواستان باشد که این اشتباهات را انجام ندهید.

  1. نداشتن برنامه ساخت کلمات کلیدی و نادیده گرفتن جستجوی محلی

برنامه ریزی ضعیف برای کلمات کلیدی و در نظر نگرفتن جستجوی محلی از اشتباهات رایج کسب و کارهای نوظهور می باشد. تمرکز کردن بر روی عبارات کلیدی صحیح برای یک کسب و کار، ضروری است. شما باید عبارت کلیدی را انتخاب کنید که رقابتی هستند و می توانند ماهیت کسب و کار شما را نشان دهند، در نتیجه سئو و محتوا در یک ترکیب متعادل با یکدیگر می توانند باعث شوند که وبسایت شما در رتبه بندی های گوگل، کاری کند کارستان!

اما انتخاب کردن کلمات کلیدی صحیح، نیازمند تفکر و برنامه ریزی و استفاده از ابزار مطمئنی مانند Google Keyword Planner می باشد.

ما یک مثال فرضی از مالک یک باشگاه بدنسازی در فیلادلفیا را در نظر میگیریم که رویای ایجاد کسب و کار کوچک خودش را در ذهن دارد. او ممکن است بخواهد کار خودش را در سطح کشور هم توسعه دهد، همچنین ممکن است که تمایلی به این کار نداشته باشد اما قطعا می خواهد کسب و کار خودش را توسعه دهد. برای او، عبارت کلیدی “باشگاه تناسب اندام” قطعا عبارت کلیدی مفیدی نخواهد بود زیرا میزان رقابت برای این عبارت بسیار بالا می باشد. او باید تا حد امکان یک عبارت کلیدی خاص را انتخاب کند تا بتواند در صفحات نتایج جستجو، به رتبه بندی های بالا برسد.

مثلا عبارت “باشگاه بدنسازی در فیلادلفیا” می تواند یک کلمه کلیدی بهتری باشد و اگر مثلا به جای کلمه فیلادلفیا از محله ای که در آن قرار دارد استفاده کند، میتواند نتایج بهتری هم بگیرد. هر چه عبارت کلیدی شما خاص تر باشد، احتمال این که وبسایت شما بتواند رتبه بندی بهتری را به دست بیاورد، بیشتر خواهد بود و همچنین، هر جایی که ممکن است شما باید از المان های محلی برای عبارات کلیدی خودتان استفاده کنید.

جستجوهای محلی همیشه در سطح بالایی قرار دارند. بر اساس یک گزارش، اکثر مشارکت مشتری ها نسبت به برند (85 تا 95%) از طریق لیست های محلی، صفحات وبسایت های محلی و یا نتایج جستجوهای محلی شکل می گیرد.

شما همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs ،AnswerThePublic یا KeywordTool.io هم استفاده کنید تا جستجوهای دقیق برای کلمات کلیدی انجام دهید، اما هیچ وقت فراموش نکنید که کلمات کلیدی شما باید خاص باشد و همچنین نسبت به جستجوی محلی نیز، توجه ویژه داشته باشید.

  1. عدم هماهنگی سئو با استراتژی های بازاریابی برند در سطح کلی

اشتباهات رایج سئو,اشتباهات سئو,اشتباهات سئو سایت

برای این که سئو بتواند برای شما مزایای مد نظرتان را ایجاد کند، شما باید فعالیت های سئو خودتان را با استراتژی های بازاریابی کلی خودتان یا دیدگاهی که برای کسب و کار خودتان دارید هماهنگ کنید. هر چه یک کسب و کار شفافیت بیشتری نسبت به اهداف کلی خودش داشته باشد، اهداف بازاریابی او هم شفاف تر می شود و اجرای سئو توسط آن کسب و کار، هدفمند تر می شود.

هماهنگی با استراتژی های کلی یک کسب و کار، باعث می شود که جستجو برای کلمات کلیدی و تولید محتوا بعد از آن، هدفمند صورت بگیرد. نه فقط این، بلکه هماهنگی با استراتژی های کلی باعث می شود که زیبایی یک وبسایت و همچنین انتقال پیام برند نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

این شرایط، یکی دیگر از حوزه هایی است که برند های در حال توسعه معمولا در رابطه با آن به مشکل میخورند. برند های در حال توسعه یا کسب و کارهای نوپا معمولا یک پیام برند پایدار در وبسایت و محتوای خودشان ندارند. وبسایت هایی که پیام های گیج کننده ای را به کاربر می دهند، باعث می شوند که بازدید کنندگان خیلی سریع آن ها را ترک کنند و در نتیجه بانس ریت بالایی در وبسایت آن ها ایجاد می شود (یکی از معیار های رتبه بندی گوگل). در صورتی که وبسایت شما پیام های ناسازگار با یکدیگر را از نظر پیام برند منتقل می کند (مانند لوگو ها، محتوا یا طراحی)، احتمالا شما باید از ابزاری مانند Tailor Brands استفاده کنید. این ابزار با سهولت کاربردی بالا، باعث می شود که کسب و کار ها بتوانند لوگو های زیبا ایجاد کنند، هویت برند خودشان را توسعه دهند و یک تجربه کاربری به یاد ماندنی ایجاد کنند.

  1. نادیده گرفتن بهترین روش های تولید محتوا

یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که بهترین روش های تولید محتوا را در سایت خود استفاده نکنید. گوگل همیشه در حال ایندکس کردن و خارج کردن محتوا از ایندکس می باشد. به عنوان یک قانون، گوگل محتوای با کیفیت را ارتقا می دهد و محتوای بی ارزش را تنبیه می کند. 

اما، محتوای با کیفیت همیشه به معنی این نیست که یک پست وبلاگ، به خوبی نوشته شده است. یک وبسایت باید محتوای با کیفیت داشته باشد تا بتواند بر روی گوگل تاثیر بگذارد و نحوه نگارش این محتوا هم باید زیبا باشد.

بعضی از بهترین روش ها برای تولید محتوا شامل این موارد می باشد:

  • گذاشتن پست های محتوایی منظم بر روی وبلاگ
  • گذاشتن پست های محتوایی جدید و توجه به حذف محتوای تکراری
  • حذف کردن لینک های اسپم از بخش نظرات
  • لینک به صفحات معتبر در طریق محتوا
  • گذاشتن پست های محتوایی مطابق با برنامه ریزی های انجام شده برای کلمات کلیدی.

دیگر دوران تکرار بیش از حد کلمات کلیدی گذشته است و دیگر نمی توان از این فعالیت های سئوی کلاه سیاه استفاده کرد. شما باید از نظر اهداف کسب و کارتان در کل محتوای وب سایت خودتان کاملا شفاف عمل کنید و نباید بیش از حد از کلمات کلیدی انتخاب شده استفاده کنید زیرا این کار به عنوان یک فعالیت کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

  1. نادیده گرفتن توزیع محتوا

اشتباهات مهم سئو

بعد از مرحله تولید محتوا، موضوع توزیع محتوا مطرح می شود. شما باید کاری کنید که محتوای شما گسترش پیدا کند و به مخاطبین بیشتری برسد. در مراحل اولیه، شما می توانید بهترین محتوای خودتان را برای افراد موثر در کسب و کار خودتان و وبسایت های معتبر بفرستید تا بتوانید کاری کنید که برند شما دیده شود. پست گذاشتن به صورت مهمان یکی از روش های معتبر برای به دست آوردن بک لینک های معتبر می باشد و قابلیت رویت برند شما را هم افزایش می دهد. این کار همچنین باعث می شود که ترافیک بیشتری به سایت شما منتقل شود و از این رو برای وبسایت شما مشتری های هدایت شونده بیشتری را فراهم می کند.

اما مادامی که شما تلاش می کنید تا مخاطبین بیشتری را به دست بیاورید و با افراد موثر در زمینه کاری خودتان ارتباط برقرار کنید، شما باید ایمیل هایی را به نقاط تماس صحیح بفرستید. مکالمه بین وبلاگ نویس ها، یک فرایند زمانبر می باشد. شما باید مطمئن شوید که زمان خودتان را بر روی افراد اشتباه، صرف نمی کنید. شما می توانید از ابزاری مانند Norbert استفاده کنید تا بتوانید ایمیل ها را بر اساس نام افراد مد نظر خودتان پیدا کنید و یا این که می توانید بر روی مجموعه ایمیل موجود که خودتان جمع آوری کرده اید، ارزیابی های اعتبار سنجی انجام دهید و ایمیل های معتبر را پیدا کنید.

  1. عدم سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی از ابتدای کار

یکی از اشتباهات رایج سئو این است که سئو را تنها محدود به وب سایت خود بدانید. سیگنال های اجتماعی هم بر روی عملکرد موتور جستجو در یک کسب و کار تاثیر دارد.

خب دوباره همان مالک باشگاه بدنسازی را در نظر بگیرید، وبسایت او قطعا می تواند از محتوای جدید و روش های معمول سئو، بهره ببرد. اما، او باید در شبکه های اجتماعی هم حضور داشته باشد تا نه تنها بتواند برای کسب و کار خودش بازاریابی کند، بلکه با این روش می تواند اعتماد گوگل را هم جلب کند (همیشه این موضوع به عنوان یک احتمال مطرح شده است که یک ارتباط بین مشارکت های اجتماعی و رتبه بندی های گوگل وجود دارد و اخیرا هم Hootsuite این موضوع را بررسی کرده و این موضوع را تایید کرده است.)

مالک این باشگاه باید بتواند با مشتریان فعلی خودش در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تعامل داشته باشد، در صفحه خودش نظر بدهد (و یا در هر لیست محلی دیگری که کسب و کارش در آن قرار دارد)، کاری کند که افراد بیشتری او را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند و در نتیجه، بتواند یک شخصیت قابل اعتماد به صورت کلی ایجاد کند. محبوبیت در شبکه های اجتماعی باعث می شود که محتوای شما در سطح گسترده تری توزیع شود و این موضوع به نوبه خودش باعث می شود که رتبه بندی شما در گوگل هم افزایش پیدا کند (و در نتیجه برند شما بیشتر دیده می شود).

  1. عدم اطلاع از آخرین تغییرات سئو

شما نمی توانید فقط یک نفر را استخدام کنید تا محتوای وب سایت شما را برای موتور های جستجو بهینه سازی کند و دیگر بیخیال بقیه کار ها شوید! زیرا سئو همیشه در حال تغییر می باشد و شما نیز باید همواره خودتان را با آن سازگار کنید.

شما باید ارزیابی های مختلف برای سئو سایت خودتان به صورت منظم انجام دهید. جستجوهای اینترنتی یک فضای پویا هستند و این پویایی آن ها هدفمند می باشد. گوگل همواره در حال به روز رسانی الگوریتم های جستجوی خودش می باشد و عوامل مختلفی را برای رتبه بندی سایت ها در نظر میگیرد تا بتواند اطلاعات مفید و صحیح را در اختیار کاربران قرار دهد. اما، گوگل همیشه اطلاع رسانی های دقیق و جزئیات در رابطه با این به روز رسانی ها را منتشر نمی کند و بعضی از آن ها، آن قدر موثر هستند که ممکن است باعث شوند به کلی رتبه بندی یک سایت، از بین برود.

شما باید همیشه از آخرین تغییرات سئو و تغییر الگوریتم گوگل، اطلاع کسب کنید و به محض این که نسبت به آن ها آگاه شدید، تغییرات لازم را در وبسایت های خودتان ایجاد کنید. بهترین فعالیت ها در این زمینه، باعث می شود که برند شما بتواند در رتبه بندی گوگل همیشه موفق باشد.

جمع بندی

همانطور که Aaron Wall گفته است، “سئو می تواند گاهی مانند یک بازی بی نتیجه به نظر برسد”. چیزی که امروز برای سئو مفید است ممکن است فردا مفید نباشد به همین دلیل شما باید همیشه کار خودتان را نظارت کنید. به علاوه، تعداد بیشماری از متغیر های مختلف وجود دارد که باید آنها را پیگیری کنید، متغیر هایی که ممکن است در اثر تغییرات قوانین سئو، به کلی در یک شب تغییر کنند.

اما سئو وب سایت یکی از الزامات کار است. سئو یک کار چالش برانگیز است که اگر به درستی انجام شود، نتایج بسیار خوبی را برای شما ایجاد می کند. یک تیم سئو اختصاصی می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند زیرا سئو آن قدر اهمیت دارد که نمی توان آن را بر عهده توسعه دهندگان یا طراحان سایت قرار داد. در نهایت، این نکته را همیشه مهم تر از نکات دیگر در نظر داشته باشید که سئو برای کسب و کار و برند شما اهمیت بسیار زیادی دارد و در این صورت، می توانید خیلی سریع نتایج تلاش های خودتان را ببینید.

ادامه…

اشتباهات رایج سئو

اشتباهات سئو در واقع عضو جدایی ناپذیر سئو سایت به شمار می روند. طبیعی است که در هر زمینه ای اشتباهاتی در درک برخی مفاهیم وجود داشته باشد. نکته ای که مهم می باشد این است که شما باید با مطالعه فراوان و استفاده از بهترین منابع موجود، از بروز مشکلات در روند کاری خود جلوگیری کنید.

اشتباهات سئو، می توانند تا حد بسیار زیادی در زمینه افت رتبه سایت نقش داشته باشند. در واقع به علت گسترش سئو سایت در سال های اخیر، برخی از صاحبان وب سایت ها اشتباهاتی را در استراتژی های سئو خود انجام می دهند و در بعضی از موارد، ضربه بسیار شدیدی به کسب و کار و برند خود وارد می کنند.

در نتیجه ما در ادامه این مقاله سعی کرده ایم تا رایج ترین اشتباهات سئو سایت را برای شما عزیزان جمع آوری کرده و مورد بررسی دقیق قرار داده ایم، تا بتوانید با مطالعه صحیح آن ها عملکرد خود را بهبود بخشیده و فعالیت های درستی در زمینه بهینه سازی سایت داشته باشید. البته دقت داشته باشید که این مقاله همیشه مطابق با آخرین متدهای آموزش سئو، بروز خواهد شد؛ بنابراین هر چند وقت یک بار باید آن را مجددا مطالعه کرده و مطالب جدید را در روند کاری خود به بهترین شکل پیاده سازی کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: اصول اساسی سئو برای مبتدیانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بی توجهی به سرعت بارگذاری سایت

درک نکردن اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت از اصلی ترین اشتباهات رایج سئو می باشد. سرعت وب سایت اهمیت زیادی داشته و موتورهای جستجو نیز آن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اصلی و بسیار مهم در نظر می گیرند. چراکه هدف موتورهای جستجو، جذب رضایت کاربران فضای مجازی است. با استناد به آمارهای گوگل، اکثر کاربران اگر در زیر 3 تا 5 ثانیه نتوانند به صفحه سایت مورد نظر خود دست پیدا کنند، از سایت خارج شده و به دنبال صفحه دیگری می گردند. بنابراین به هیچ وجه نباید به این فاکتور رتبه بندی بسیار مهم بی توجهی کنید. شما می توانید برای بررسی وضعیت عملکرد خود در زمینه سرعت سایت از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insight استفاده کنید.

عدم درک اهمیت محتوای جذاب

این مورد جزو رایج ترین اشتباهات سئو سایت می باشد. شما با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو، می توانید متوجه شوید که اکثر وب سایت ها به کیفیت و جاذبه داشتن محتوای خود اهمیتی نمی دهند. پیشنهاد ما این است که به جای متمرکز شدن بر این موضوع که حتما باید تعداد زیادی محتوا تولید کنید، بهتر است که کمیت کار خود را کاهش داده و بر کیفیت تولید محتوای خود اضافه کنید. چگونگی انجام این کار را می توانید با استفاده از نکات و دستورالعمل های آموزش تولید محتوا انجام دهید.

نکته ای بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید استراتژی های سئو سایت خود را طوری تنظیم کنید که علاوه بر اینکه محتواهای شما مطابق میل موتورهای جستجو هست، برای مخاطبینتان هم جذابیت کافی را داشته باشد. طبیعی است که زمانی محتوای سایت شما ارزش پیدا می کند که برای تمامی افرادی که جذب برندتان می شوند، کاربردی باشد.

نبود فعالیت های لازم برای حفظ مخاطب سایت

در بیشتر موارد دیده شده است که وقتی تعدادی کاربر جذب سایتی می شوند، پس از مدتی دیگر علاقه خود به کسب و کار مورد نظر را از دست داده و مطالب آن ها را دنبال نمی کنند. توجه داشته باشید که تنها بالا بردن تعداد بازدید کنندگان یک صفحه سایت شرط موفقیت نیست؛ بلکه هدف اصلی باید این باشد که فرد وارد شده به سایت به یک کاربر دائمی تبدیل شود. شما برای انجام این کار می توانید از روش های بسیار زیادی استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که اگر نمی توانید عملکرد خوبی در مورد حفظ مخاطب سایت داشته باشید، بهتر است که بعد از اینکه محتوایی با ارزش تولید کردید، مطلب مورد نظر که برای کاربر جذاب بوده را به چندین بخش تقسیم بندی کرده از او بخواهید تا برای مطالعه ادامه این مطلب ارزشمند دوباره به وب سایت شما بیاید.

توجه نداشتن به ابزارهای سئو سایت

اشتباهات سئو سایت

بدیهی است که تا کسی عملکرد خود را مورد بررسی قرار ندهد، نمی تواند پیشرفت چندانی داشته باشد. این موضوع در مورد سئو نیز به همین شکل است. متاسفانه بعضی از صاحبان وب سایت ها اهمیتی به تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود نمی دهند و یا نمی خواهند که برای بهبود فعالیت های خود از ابزارهای موجود در موتورهای جستجو استفاده کنند. این یکی از تاثیرگذارترین اشتباهات رایج سئو است که می تواند سایت را به کلی نابود کرده و از بهبود آن جلوگیری کند. شما باید کاربرد ابزارهای رایگان و پولی موجود را در صدر اولویت بندی های خود قرار دهید و به دنبال همین موضوع، سئو سایت خود را به شدت تقویت کنید.

کاربرد اشتباه تگ های H در محتوا

متاسفانه به علت مطالعات کمی که برخی از سئوکاران و صاحبان سایت ها دارند، به کرات مشاهده می کنیم که در محتواهای سایت های مختلف حتی در سایت های بسیار معتبر، تگ ها H1 تا H6 یا به طور کلی استفاده نشده اند، یا کاملا روند اشتباهی در مورد کاربرد آن ها استفاده شده است. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نباید در یک صفحه سایت دو مرتبه از تگ H1 استفاده کنید.

نکته بعدی که با رعایت آن می شود از بروز اشتباهات سئو جلوگیری کرد، کاربرد حداقل یک عبارت کلیدی در تگ های H می باشد. پیشنهاد می کنیم که پس از استخراج بهترین عبارات کلیدی برای محتوای خود، از آن ها در تگ ها هدینگ استفاده کنید. همچنین بهتر است که H1 همیشه با کلمه کلیدی اصلی شروع شود.

در این مقاله سعی کردیم که مهمترین، تاثیرگذارترین و رایج ترین اشتباهات سئو سایت را برای شما بیان کنیم. البته که این نکات همیشه در حال بروز رسانی هستند. بنابراین شما با مطالعه منظم مقاله های معتبری که در مورد اشتباهات سئو سایت نوشته شده اند، می توانید از انجام تمامی آن ها در استراتژی های بهینه سازی سایت خود، جلوگیری کنید.

17 نظر در مورد مقاله “ اشتباهات رایج در سئو ” ثبت شده است
  1. رضا روزبه

    سلام
    بهینه سازی تصویر یعنی چی؟ میشه بیشتر توضیح بدید؟
    سپاس


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      در سایت نیوسئو به این مسئله له صورت کامل اشاره شده است.
      لطفا کمی جستجو کنید
      اما به صورت کلی باید حجم و سایز تصاویر بهینه شوند و از تگ های alt و title به صورت صحیح و بهینه استفاده شود.


  2. parsa

    ببخشید LSI چیه متوجه نشدم ؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing به معنی تحت الفظی فهرست بندی معنایی نهفته کلمات و به معنی درست آن، تشخیص درست کلمات و موضوع یک صفحه است.

      برای مثال، وقتی عبارت “سئو” جستجو می شود، با استفاده از سیستم LSI که درون هر موتور جستجویی وجود دارد، تشخیص داده می شود، که “سئو” با عبارت “بهینه سازی” یکی است.در حالی که واقعا، این دو، هیچ شباهت ظاهری و کلمه مشترکی ندارند. LSI به موتور های جستجو کمک می کند تا تفاوت کلمه “شیر” را در یک سایت مرتبط با حیوانات، نسبت به سایت مرتبط با لوازم سرویس بهداشتی یا صفحه مرتبط با لبنیات، تشخیص دهند.

      به طور خلاصه، سیستم LSI ، یک زیر سیستم در الگوریتم موتور جستجو است، که موتور جستجو را قادر می کند تا درک بهتری از موضوع صفحات پیدا کند.توجه داشته باشید، فقط یک زیر سیستم است.همه الگوریتم های موتور های جستجو برای تشخیص ارتباط معنایی کلمات، در LSI خلاصه نمی شود.


  3. خدادادی

    متشکرم مقالات مربوط به بک لینک رو کامل مطالعه کردم بسیار عالی بودند.


  4. مهتاب

    مورد استفاده از مترادف کلمات بسیار کاربردی بود ممنون


  5. حسین رضایی

    سلام استاد قمصری
    اگر متن خارجی رو ترجمه کنیم به فارسی و تو سایتمون منتشر کنیم مشکلی داره؟
    چون شنیدم گوگل از معنی کلمات متوجه میشه از سایت خارجی کپی کردیم


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      خیر


  6. شاداب

    این اشتباهاتی که آوردین واقعا تبدیل به یک عادت شده برای یک عده وب مستر. من خودم سایتهایی رو دیدم که پایین محتوا شون بیش از 100 کلمه کلیدی مربوط و نامربوط رو استفاده کردن و یا اشتباه دیگه ای که میکنن خرید بک لینک هست که اکثر سایتهای ایرانی رو این روش بیچاره کرده.


  7. ارشیا

    بزرگترین اشتباهی که رخ میده اینکه متاسفانه اکثر صاحبان سایتها به دلیل عدم آگاهی می خواهند ره صد ساله و یک شبه برن و با وعده های یک عده سود جو رو میارن به سئوی منفی همون کلاه سیاه خودمون. باید آگاهی وب مسترها رو بالا ببرین تا گول این جور افراد رو نخورن چون به راحتی همون جور که یک شبه رسیدن به عرش با مخ برمیگردن به فرش


  8. احمد

    تشکر بابت مقاله مفید و جامعتووون


  9. محمد

    سلام آقای قمصری – 2 تا سوال خیلی مهم درباره بکلینک داشتم که فکر نمیکنم توی سایتی بتونم جوابشو پیدا کنم.
    اول اینکه نمودار Referring Domains سایت های ایرانی که در کلمه “سئو” فعال هستند شکل خاصی داره و هر چندوقت یکبار یه افزایش 100-150 تایی داره که سایت شما هم به همین شکل هست-آیا واقعا در مدت کم این همه لینک جدید وارد شده و پنگوئن خوابیده؟؟
    سوال دومم که جوابش واقعا برام مهمه اینه که یک وبلاگ مانند این “fastdissertation.loxblog.com” که توی هر پست داره بیشتر از 100 لینک میده به یک سایت خاص! و یک سئوکار روش کارمیکنه، آیا واقعا برای سایت مفیده و خطرناک نیست؟؟ سایت های مشابه این هم واقعا دارن با این نوع لینکا نتیجه میگیرن و رتبه بندیشون بهتر شده تا اونجا که من تحقیق کردم.نظرتون چیه؟


    • امیر قمصری

      درود
      پاسخ سوال اول شما در یک جمله نمی گنجد
      اما پاسخ سوال دوم :
      اصلا خوب نیست . در طولانی مدت نه تنها تاثیر مثبت ندارد بلکه بد هم خواهد بود.


  10. مونا

    ممنون


  11. شایان

    سلام
    مطلب مفیدی ارائه کردید مخصوصا نکته مربوط به طرفداران و دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی چون هنوزم خیلی ها به فکر افزایش لایک اند و همینطور هم لایک و اشتراک تو شبکه های اجتماعی زیاد خرید و فروش میشه .


  12. نیما برهمند

    تکرار زیاد کلید واژه تو محتوا نشونه محتوای اسپمه و جریمه داره همون بهتره که از همین روش مترادف کلمات استفاده بشه . نکته خوبی بود ممنونم


  13. رضا فکوری

    در استراتژی لینک ها همان طور که فرمودید از تبلیغات برای جذب لینک بیشتر استفاده می شود . من از بین نکات درج لینک های ارزشمند و موثر که در نیوسئو اشاره کردید بیشتر از همه به این صفحه :
    https://www.newseo.ir/seo-questions/link-profile-to-rankings
    علاقه مندم و همواره سعی می کنم از 14 روش ساخت بک لینک که معرفی کردید در سایت های خودم استفاده کنم .
    امیدوارم همواره موفق باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود