آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوا الکترونیکی,آموزش تولید محتوا رایگان

3 نکته کاربردی سئو سایت برای تولید محتوا

تولید محتوا ارزشمند یکی از اصلی ترین فاکتورهای سئو سایت به شمار می رود. در دنیای امروز، وبلاگ نویسی و تولید محتوا امری اشباع شده می باشد. به این صورت که اکثر کاربران و صاحبان سایت ها، ایجاد محتوایی با ارزش را عملی آسان و پیش پا افتاده می دانند. در حالی که محتوای متنی مادر تمامی محتواهایی است که ما برای سایت خود تولید می کنیم. در کلاس های ...

آموزش افزایش بازدید سایت,آموزش بازاریابی اینترنتی,آموزش سئو

5 نکته مهم بازاریابی برای افزایش بازدید سایت

بازاریابی در سئو سایت مانند هر کسب و کار دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است که موجب افزایش بازدید سایت می شود. طبیعتا وقتی برای وب سایت خود مطالب مختلفی می نویسید، تمایل دارید که افراد بیشتری به بازدید از سایت شما آمده و از مطالب شما استفاده کنند. انتشار مطالب گوناگون بدون داشتن بازدید کافی قطعا در مدت زمان کوتاهی شما را خسته می کند. بنابراین برای افزایش بازدید ...

امیر قمصری,پاسخ به سوالات سئو,پرسش و پاسخ سئو

پاسخ به سوالات شما در اینستاگرام – شماره 1

سوالات پاسخ داده شده در این کلیپ: • ما قصد داریم نمونه کارهامون که عکس آشپزخانه است را به عنوان محتوا توی سایت ها منتشر کنیم حالا مشکلی که دارم اینه که برای این همه عکس که هر روز هم با تکرار میشه چه عنوان و کلمه کلیدی استفاده کنم که تکراری نباشه ؟ تنها راهی که به ذهن خودم میرسه اینه که عنوان شماره گذاری کنم یعنی بنویسم نمونه ...

آموزش رایگان سئو وردپرس,آموزش سئو,آموزش سئو وردپرس pdf

آموزش سئو وردپرس

همانطور که می دانید، سئو سایت از فاکتورهای مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن ها بهینه سازی تصاویر است. من در این مقاله آموزش سئو فقط به بررسی افزونه هایی می پردازم که اندازه و کیفیت تصاویر را بهینه سازی می کنند. تصاویر بهینه شده، کمک می کنند تا مدت زمان بارگذاری سایت بیش از آستانه تحمل کاربر و طولانی نشود. تنها کافی است که وب سایتی را ...

ابزار افزایش سرعت سایت,ابزارهای تست سرعت سایت,افزایش سرعت بالا آمدن سایت

افزایش سرعت سایت و مزایای فوق العاده آن

سرعت سایت یکی از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل به شمار می رود که در سئو سایت بسیار مهم است. تمامی کاربران اینترنت تمایل دارند که نتایج جستجو در گوگل، به سرعت برایشان ظاهر شود. به همین علت گوگل برای اولین بار در سال 2010 الگوریتم PageRank را برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف به کار برد. در طول سال های گذشته ارتباط به خصوصی بین سرعت سایت ...

آموزش بازاریابی ویدئویی,افزایش ترافیک سایت,افزایش ترافیک وبسایت

بازاریابی ویدئویی و افزایش ترافیک سایت

امروزه به نظر می رسد که Video Marketing یا همان بازاریابی ویدئویی محبوبیت بیشتری در بین دانشجویان سئو سایت دارد. با کمی تحقیق در این مورد متوجه می شویم که محتوای متنی با گذشت زمان جایگاه خود را به محتوای ویدئویی داده است؛ چراکه ویدئو کاربران بسیار بیشتری را به خود جذب می کند. برای اثبات این قضیه کافی است نگاهی به عملکرد YouTube بیاندازیم؛ چراکه دومین موتور جستجو جهان ...

آموزش سئو,انتخاب عنوان خوب,انتخاب عنوان مناسب

7 نکته استثنایی برای انتخاب عنوان صفحه

در این مقاله ما به بررسی یک مطلب بسیار مهم در بحث سئو سایت می پردازیم. استفاده از عنوان صفحه جذاب برای افزایش کلیک در SERP ها موضوعی است که برای شما در نظر گرفته ایم. امروز می خواهیم در رابطه با عنوان مقاله صحبت کنیم که به صورت خاص، هدف من استفاده از عنوانی است که موجب افزایش ترافیک و رتبه بندی می باشد. تاثیر عنوان در بهینه سازی ...

آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی,آموزش بهینه سازی سایت,آموزش سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

آیا شبکه های اجتماعی تاثیری بر روی سئو سایت شما دارند؟ آیا توییت، اشتراک گذاری و لایک های یک صفحه واقعا باعث می شوند یک صفحه در نتایج موتور جستجو، قدرت بگیرد؟ تحقیقاتی زیادی در این زمینه انجام شده است. مانند مطالعه انجام شده توسط HootSuite که بیان کرده است یک همبستگی بین اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی و رتبه بندی بالاتر وجود دارد. شاید شما خودتان هم متوجه ...

آموزس ساخت بک لینک,آموزش بک لینک سازی,آموزش لینک سازی

12 روش عالی برای لینک سازی طبیعی

لینک سازی طبیعی یکی از ارکان اصلی بهینه سازی سایت به شما می روند. در هر کسی در سئو سایت خود به آن نیاز پیدا خواهد کرد. اهمیت لینک های ارزشمند در SEO بر هیچکس پوشیده نیست. با این حال آنچه بیشتر مورد بحث می باشد این است که چگونه لینک های ورودی را به شکلی صحیح ایجاد کنیم. همه ی سئوکاران حرفه ای موافق هستند که راه های طبیعی ...

google search console,آموزش google search console,ابزار سرچ کنسول گوگل

آموزش کنسول جستجو گوگل برای مبتدیان

کنسول جستجو گوگل برای تمامی کاربران گوگل مفید می باشد. به احتمال زیاد شما مسئولیت یک وب سایت را بر عهده دارید؛ چه می خواهد وب سایت شخصی باشد و یا متعلق به مکانی که در آن مشغول به کار هستید. در هر صورت٬ نیاز دارید که همیشه حواستان به عملکرد سایتتان باشد. گوگل ابزارهای مختلفی را برای آنالیز و جمع آوری داده های سایت پیشنهاد کرده است. این ابزارها ...

آموزش سئو و درک محتوای همیشه سبز برای تولیدکنندگان محتوا و سئوکاران حرفه ای باید در اولویت باشد. متخصصان سئو باید در نظر داشته باشند که ساخت محتوای منحصر به فرد با رعایت کردن تمام موارد سئو محتوا اهمیت بالایی دارد. حتی مدیران و متخصصان سایر کسب و کارهای اینترنتی نیز باید در نظر داشته باشند که اگر به دنبال محتوایی یونیک هستند؛ خودشان باید دست به کار شوند چراکه قطعا هیچ کس بهتر از صاحبان کسب و کار توانایی تولید محتوا در زمینه فعالیت آنها را ندارد.

یک نکته مهم برای متخصصان و تولیدکنندگان محتوا:

براساس تجربه سالها فعالیت امیر قمصری در عرصه سئو، شما باید همواره به دنبال مطالعه مقالات به روز در عرصه سئو سایت باشید. نکات کلیدی آموزش سئو که در سایت های برتر دنیا پشت سرهم اعلام می شوند، می تواند وجه تمایز شما با رقبایتان باشد. البته پیشنهاد دیگر هم شرکت در دوره های آموزش سئو سایت در ایران است به شرطی که پس از دوره نکات جدید بازهم برای شما ارسال شود و اطلاعات سئو شما همیشه سبز باشد.

سئو می تواند دلهره آور باشد! مخصوصا برای صاحبان مشاغل کوچک و متخصصین جوانی که تازه کار هستند.

یک خبر خوب: در سایت نیوسئو تعداد زیادی مقالات آموزش سئو به صورت رایگان وجود دارد که یک تازه وارد در عرصه سئو را کاملا هوشیار کرده و نسبت به سئو آگاه کند.

مبانی سئو سایت

قبل از اینکه به تکنیک های خاص و شگفت انگیز سئو سایت بپردازیم، اجازه بدید با مطالب بنیادی سئو در ابتدا آشنا بشیم.

Are you ready?

به کامل ترین راهنمای سئو سایت خوش آمدید!

آیا شما در سئو تازه کار هستید؟ آیا براتون عجیبه که گوگل چگونه کار میکنه و اساس نکاتش در سال 2019 در چیه؟ اگر اینطوره، شما الآن در بهترین شرایط قراردارید (با تمرکز شروع کن به مطالعه این قسمت)

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرایندی برای بهبود رتبه سایت ها در نتایج جستجوی ارگانیک (یعنی پولی نباشد) موتورهای جستجوگری همچون گوگل است.

تاریخچه جستجوگرها به دهه 90 میلادی برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار ظاهر شدند. امروزه، این یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و یک صنعت روبه رشد است.

در تصویر بالا نتیجه اول با پرداخت هزینه به گوگل در این جایگاه قرار گرفته است و نتیجه دوم و سوم ارگانیک هستند.

اگر شما می خواهید سئو یاد بگیرید، باید آماده کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی باشید. من که عاشق سئو هستم. در بازار کسب و کار اینترنتی تکنیک هایی با اهداف مختلف وجود دارد، با این حال نکته اصلی و سودآور هنوز هم بالا بودن در نتایج جستجوی گوگل است.

به زبان ساده، سئو مربوط به وب سایت های هدفمند و برای افراد هدفمند است.

این آموزش فقط درباره تغییراتی در ساختار و سورس وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوای باکیفیت و بهینه سازی شده که برای مخاطبانتان ساخته شده، پر شده باشد. البته که باید به اندازه کافی از سایت های مناسب لینک هم دریافت کنید.

آیا سئو سایت کار مشکلی است؟

موتورهای جستجو مانند Yahoo، Bing و Google سایت های مختلف در سطح دنیا را براساس الگوریتم های رنکینگ خودشان رتبه بندی می کنند. حال سوال اینجاست که آیا می توانیم اصول این الگوریتم ها را درک و تحلیل کنیم؟ بله و خیر!

گوگل از بیش از 200 عامل و فاکتور برای رتبه بنده سایت ها استفاده می کند. گرچه ما بسیاری از آن ها را می شناسیم، مانند محتوای با کیفیت، بک لینک های ارزشمند یا موارد فنی مانند سرعت سایت اما بسیاری از آنها را گوگل به عنوان یک راز نگه داشته است.

البته که لازم نیست شما همه عوامل و فاکتورهای رنکینگ سایت را بدانید. برای درک بهتر اینکه کلا سئو چیست، یک کاسه آش رشته را تصور کنید! سه جنبه مهم دارد:

  1. کاسه نمایانگر موارد فنی پشت صحنه سایت است. بدون یک کاسه مناسب ممکن است آش در تمام میز یا سفره شما پاشیده شود.
  2. آش رشته خوشمزه داخل کاسه محتوای وب سایت شماست. همانطور که آش رشته مهمترین قسمت ماجراست، محتوا هم مهمترین قسمت سئو است. محتوای بی کیفیت = رنک نگرفتن برای همیشه!
  3. برای یک آش رشته خوشمزه چاشنی خیلی مهم است. سیرداغ و نعناداغ! چاشنی سئو بک لینک هایی است که باعث افزایش قدرت وب سایت شما می شود و این آخرین ماده ای است که آش رشته شما را کامل می کند!

بک لینک های با کیفیت، محتواهای ارزشمند و موارد فنی

موتورهای جستجو زمانی که کاربران اینترنتی به دنبال چیزی می گردند، استفاده می شود و شما می خواهید در بین نتایج جستحوی آن ها باشید. این مهم نیست که شما برای فروش چه چیزهایی دارید (چه محصول، چه خدمت و چه محتوا) در هر صورت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو امری ضروری است.

سایت شما باااااید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود وگرنه در نتایج گم می شوید و وقتی گم شوید هرگزززز دیده نمی شوید و در نتیجه ورشکست می شوید!

فعالیت های خردمندانه و برنامه ریزی شده، رتبه بندی صفحات سایت شما را در صفحه نتایج جستجو گوگل (SERP) بهبود می بخشد که خیلی سریع سبب افزایش ترافیک سایت شما می شود. اگر این مخاطبان این افزایش ترافیک را تبدیل به مشتری کنید، افزایش درآمدی چشمگیر خواهید داشت.

خلاصش کنم براتون: اگر می خواید وب سایتتون موفق بشه و از طریقش پولدار بشید، باااااااااااید سئو رو یاد بگیرید و انجامش بدید.

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟ آیا نیاز به دوره آموزشی و کمک دیگران دارم؟

در وب سایت نیوسئو سعی شده است در مقالات به صورت سلسله وار نکات زیادی آموزش داده شود تا شما بتوانید به تنهایی برای انجام سئو آماده شوید. اما تغییرات اساسی که در الگوریتم های گوگل پیش میاید گاهی نیاز به بررسی و استفاده از تجربه دارد که اینجا نیاز است به یک مشاور مراجعه کنید و یا در دوره های حرفه ای و تخصصی آموزش سئو شرکت کنید تا از تجربیات اساتید برتر بهره ببرید.

اگر سردرگم هستید و نمی دانید چگونه می توانید SEO را یاد بگیرید، ما یک جواب ساده و صریح برای شما داریم:

شما نیاز به مطالعه و تمرین بسیااااار دارید. نکته جذاب این است که شما می توانید مقالات رایگان زیادی در اینترنت در زمینه بهینه سازی سایت در گوگل پیدا کنید (از جمله در همین سایت نیوسئو)، اما باید عاقلانه انتخاب و رفتار کنید. از این گذشته پیشنهاد می کنم در دوره ها، کلاس ها و وبینارهای مختلف شرکت کنید.

اگر نمی خواهید زیاد زحمت بکشید! یا وقت ندارید، می توانید از مشاوران، متخصصان و آژانس های سئو در سراسر ایران کمک بخواهید. البته به خاطر داشته باشید که این روش رایگان نیست. البته خیلی وقت ها بهتر است از روش های پولی استفاده کنیم تا سریعتر به نتیجه برسیم (منظورم فقط در سئو نیست، در کل زندگی هم این نکته جاری است)

با چند اصطلاح مهم سئو آشنا شوید

  • سئو داخلی و سئو خارجی (On-page vs. off-page SEO)
  • کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

سئو داخلی و سئو خارجی

عملیات سئو داخلی بر روی صفحات سایت شما به معنای بهینه سازی وب سایت برای تاثیرگذاری بر نتایج جستجوی ارگانیک است. در واقع بهتر است این طور بگویم: سئو داخلی کلیه فعالیت هایی است که شما به سادگی به آن در سایتتان دسترسی دارید و البته تاثیر زیادی هم در بهبود رتبه سایت شما دارد. مثلا:

  • برچسب های متا
  • تگ های heading
  • ساختار urlها
  • بهینه سازی تصاویر
  • محتوا
  • structured data
  • سرعت لود سایت
  • و خیلی موارد دیگر که در ادامه به آن خواهیم رسید …

عملیات سئو خارجی به کلیه فعالیت های گفته می شود که برای گرفتن لینک از سایت های دیگر صورت می گیرد. روش های زیادی برای به دست آوردن بک لینک وجود دارد:

  • ارسال ایمیل
  • وبلاگ نویسی
  • رپورتاژ آگهی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • ارتباط با افراد و برندهای مشهور و تاثیرگذار
  • نوشتن مطالب ارزشمند
  • و بسیاری دیگر که در ادامه به آن خواهیم رسید.

کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

وقتی نام کلاه سفید و کلاه سیاه می آید، ذهن ما به اولین چیزی که فکر میکند فیلم های وسترن غربی است. در آن فیلم ها منظور آدم های بد و آدم های خوب بود که در مقابل هم قرار می گرفتند. از این که بگذریم:

سئو کلاه سیاه:

  • ریدایرکت های مخفیانه و موذیانه!
  • محتوای مخفی
  • استفاده نادرست از کلمات کلیدی
  • دستکاری موذیانه لینک ها
  • بک لینک های نامرتبط
  • مزرعه لینک
  • ارسال نظرات اسپم

سئو کلاه سفید:

  • محتوای با کیفیت
  • لینک های طبیعی
  • برندسازی صحیح
  • استراتژی ساخت محتوا
  • بهینه سازی داخلی
  • انتخاب عبارات کلیدی مناسب
  • تمرکز بر کیفیت

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات غیراخلاقی برای بهبود رتبه بندی صفحات یک وب سایت در گوگل است. این عوامل به گونه ای طراحی شده اند که موتورهای جستجو را فریب دهند و رنک به بگیرند!(غافل از اینکه این سوال را پاسخ نداده اند؟: شما گوگل را چه فرض کرده اید؟!!!!!)

تکنیک های سئو کلاه سیاه می تواند شما را در مدت زمان کوتاه به صدر نتایج SERP برساند، اما موتورهای جستجو دیر یا زود این وب سایت ها را شناسایی و به شدت جریمه خواهد کرد.

سئو کلاه سفید مجموعه ای از تکنیک های اخلاقی است که براساس قوانین صحیح خزنده ها طراحی شده است. بخش های اصلی سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • محتوای با کیفیت و مرتبط
  • بهینه سازی کلی وب سایت
  • ساخت بک لینک های با کیفیت

سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربری صورت می گیرد. به طور کلی پسر یا دختر! خوب بودن در دنیای سئو بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

اصطلاحی هم به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد، عملی که در مقایسه با تکنیک های کلاه سیاه ممکن است خطر کمتری داشته باشد. تکنیک های کلاه خاکستری به صورت واضح توسط گوگل مشخص نشده اند، بنابراین می توانید هزاران کاربر را به سایتتان بیاورید در حالیکه نمی دانید ممکن است یک روز بعد بابت آن جریمه شوید و همه رتبه های خود را از دست بدهید.

خلاصه مطلب، قطعا شما نمی خواهید با گوگل دشمن شوید!

 

موتورهای جستجو

در این قسمت از راهنمای سئو سایت، شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، چگونه مردم از آنها استفاده می کنند و به دنبال چه چیزهایی هستند. نیم نگاهی هم به پیشینه فنی گوگل خواهیم انداخت.

بیایید باهم نگاهی دقیق تر به موتورهای جستجو و پرکاربردترین فاکتورهای رتبه بندی که باید بر روی آن ها تمرکز کنیم، بیاندازیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می کند

موتورهای جستجو شامل سه بخش اصلی هستند:

  • خزیدن
  • ایندکس کردن
  • انتخاب نتایج

درست مثل تصویر پایین:

موتورهای جستجو چگونه کار می کند

خزیدن یا Crawling

خزیدن یا کراول کردن به معنای اسکن کردن وب سایت، بخش های مختلف آن، محتوا، عبارات کلیدی، تگ های h، لینک ها، تصاویر و هزاران المان دیگر است. هر اطلاعاتی که از وب سایت ها در موتورهای جستجو نمایش داده می شود حاصل خزیدن آن موتور جستجو در سایت است.

خزنده ها تمام لینک های که سایت ها به همدیگر می دهند را تشخیص می دهد. آنها بارها و بارها وارد سایت ها شده و اطلاعات آن ها را تجزیه و تحلیل می کنند. در واقع این ربات ها به طور مرتب در حال خزیدن در صفحات مختلف وب هستند.

ایندکس کردن

پس از مرحله خزیدن سایت، ایندکس کردن صفحات آغاز می شود. این فهرست را به عنوان یک کاتالوگ غول پیکر و تمام نشدی که پر از وب سایت های سراسر جهان است، تصور کنید. ایندکس شدن وب سایت ها معمولا کمی طول می کشد. براساس تجربه ما به صورت معمول از 1 تا 10 روز طول خواهد کشید.

می توانید با استفاده از الگوریتم زیر، صفحاتی از وب سایتتان که قبلا ایندکس شده اند را ببینید:

site:domain.com

علاوه بر این هربار که تغییر کند، دوست خوب خزنده ما دوباره آن را اسکن می کند. به خاطر داشته باشید تا زمانی که صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشده باشند، در نتایج قابل مشاهده نیستند.

انتخاب نتایج

نتایج برای صاحبان سایت ها و کاربران بسیار مهم است. هنگامی که کاربر اینترنتی یک پرس و جو ارسال می کند (یک کلمه کلیدی را جستجو می کند) موتور جستجو فهرست عظیم خود را بررسی می کند و نتایج منطبق را بیرون می آورد. این یک روند بررسی انتخاب ها از بین میلیون ها انتخاب موجود در سایت ها براساس الگوریتم های مختلف است.

شرکت هایی که موتورهای جستجو (Yahoo, Microsoft, Google) را اداره می کنند، سعی می کنند محاسبات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. با این وجود بسیاری از عوامل و فاکتورها کاملا شناخته شده هستند.

فاکتورهای رتبه بندی

بسیاری از این فاکتورها اثبات شده است، اما برخی دیگر فقط حاصل گمانه زنی هاست. علاوه بر این برخی از برخی دیگر مهم تر هستند.

ما لیستی فوق العاده را برای فاکتورهای رتبه بندی گوگل آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنم حتما آن را تهیه و مطالعه کنید.

10 فاکتور موفقیت قطعی در سئو سایت

یکی از مهمترین فاکتورها، تعداد بک لینک های با کیفیتی است که براساس تعداد به یک سایت دیگر منتهی می شود. هر بک لینک اساسا قیاس اعتماد و استناد علمی است و از نظر گوگل قطعا بسیار مهم است.

برخی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی (نسبت به هم اولویت ندارند):

  • استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط 
  • استفاده از HTTPS
  • ارتباط بک لینک ها
  • میزان خوانایی محتوا
  • قدرت موضوعی
  • اشتراک در شبکه های اجتماعی
  • عمر دامنه
  • AMP
  • طرح صفحات سایت

همانطور که قبلا هم گفته شد؛ فاکتورهای رنکینگ گوگل را می توان به دو دسته فاکتورهای سئو داخلی و فاکتورهای سئو خارجی تقسیم بندی کرد.

نحوه استفاده مردم از موتورهای جستجو

جهت یادآوری: مهم ترین نکته در سئو سایت، بهینه بودن آن اول برای کاربر و دوم برای موتورهای جستجو است.

اگر تمام زمان و هزینه خود را صرف سئو فنی کنید، خوب است اما اگر تعامل ضعیفی با کاربرانتان داشته باشید، جایگاه شما به نخی بند است و اینگونه شروع به هدر دادن پول و زمان خود کرده اید. یادتان باشد: نظر کاربران سایت در اولویت است.

تصویر پایین یکی از روندهای متداول جستجوی کاربران در گوگل را نمایش می دهد:

نحوه استفاده از گوگل توسط مردم

روند تعامل با موتورهای جستجو در طی سالهای گذشته تحولات زیادی داشته است. با این حال، هنوز اصولی ثابت وجود دارد:

  • نیاز به یک راه حل، اطلاعات یا پاسخ سوال
  • تایپ کردن عبارت مورد نیاز در فیلد جستجو گوگل 
  • بررسی اولین نتایج موجود
  • کلیک بر روی یک یا چند نتیجه از سایت های مختلف
  • بررسی کامل سایت مقصد برای رسیدن به هدف جستجو
  • بررسی نتایج مشابه بیشتر در صورت رسیدن به هدف نهایی و یا تغییر کلمات کلیدی جستجو شده در صورت نرسیدن به هدف جستجو

سهم بازار موتورهای جستجو

در نمودارهای زیر، می توانید ببینید مردم از کدام موتورهای جستجو بیشترین استفاده را می کنند: (این اطلاعات برگرفته از گزارشات سایت Netmarketshare است)

سهم بازار موتورهای جستجو در تمام جستحوهای کاربران

چگونه می توان کلمات جستجو شده را طبقه بندی کرد؟

3 نوع کلمات یا عبارات جستجو شده توسط کاربران وجود دارد:

  1. Navigational یا ناوبری !
  2. Informational یا اطلاعاتی !
  3. Transactional یا معاملاتی !

Navigational search queries

آنها نمایانگر هدف جتجو برای نام تجاری یا وب سایت خاصی هستند. برخی از مردم تمایل دارند به جای تایپ نام دامنه ها در مرورگرشان نام برند یا دامنه را در گوگل جستجو کنند. مثلا تایپ کنند newseo یا digikala و حتی google !!!

براساس مطالعات یکی از سایت های تحلیلگر معتبر که در آن 16 میلیارد کلمه کلیدی را مورد مطالعه قرار گرفته است، برندهایی مانند Facebook، Youtube و Google بیشتر از موارد مشابه جستجو شده اند.

Informational search queries

این موارد زمانی رخ می دهد که کاربران به دنبال اطلاعاتی هستند. آنها به دنبال یک وب سایت خاص نیستند بلکه به دنبال پاسخ یا راهنمایی در مورد چگونگی یک کار هستند. به عنوان مثال: نحوه پخت آبگوشت

Transactional search queries

این نوع مربوط می شود به جستجوهای خاصی که ما انجام می دهیم. معمولا با یک نام محصول (نایک) یا خدمت (سئو) همراه است.

از 3 نوع بالا جستجوهایی که براساس اطلاعات از پیش بررسی شده صورت می گیرد، یعنی در صورت نیاز جستجو می شود (Informational search queries) بهترین نوع جستجو هستند که به دقیق ترین نتیجه هم ختم می شوند.

منتظر ادامه این آموزش باشید …