ساخت بک لینک با آموزش 30 روش ساده و کاربردی

آموزش ساخت بک لینک

در این مقاله بی نظیرترین تکنیک ها را به عنوان آموزش ساخت بک لینک به شما شرح می دهیم. تمامی روش های نام برده در این مقاله به عنوان تکنیک های ساخت بک لینک در نظر گرفته می شود. اگر چالش های زیادی برای ساخت بک لینک دارید و نمی دانید به چه روشی و چطور بک لینک بسازید، حتما تا انتهای این مقاله آسمان خراش همراه ما باشید.

لینک خارجی چیست؟

لینک خارجی، یک مسیر است که به هر وب سایتی غیر از دامنه ای که لینک در آن وجود دارد (منبع) اشاره می کند. به زبان ساده تر لینکی در صفحه وب که به صفحه ای در وب سایت دیگر متصل می شود. لینک های خارجی تأثیر بیشتری بر رتبه بندی موتورهای جستجو نسبت به لینک های داخلی دارند؛ زیرا توسط موتورهای جستجو به عنوان رای اعتماد خارجی و محبوب در یک صفحه وب ارزش گذاری می شوند.

چرا ساخت بک لینک اینقدر مهم است؟

به گفته آندری لیپاتسف از گوگل، فرآیند لینک سازی یکی از سه فاکتور اصلی و مهم رتبه بندی در گوگل هستند. بنابراین اگر می‌خواهید صفحات وب‌سایت شما در نتایج جستجو گوگل، به رتبه های اول برسد، قطعا باید کار ساخت بک لینک را شروع کنید.

گوگل و سایر موتورهای جستجو به لینک های سایت های دیگر به عنوان “رای” نگاه می کنند. این آرا به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند کدام صفحه در یک کلمه کلیدی مشخص (از هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی در بالای نتایج جستجو است.

بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، صفحاتی که دارای بک لینک باشند، یعنی برای آن ها، بک لینک ساخته شده باشد، در نتایج گوگل اعتبار بیشتری دارند و قطعا رتبه بهتری نیز خواهند داشت.

تفاوت دو اصطلاح “لینک سازی خارجی” و “ساخت بک لینک” چیست؟

در زمان پیدا کردن راهکاری برای ساخت بک لینک ممکن است با این دو اصطلاح روبرو شوید. شاید در نگاه اول تصور کنید که هر دو این اصطلاح یعنی لینک سازی از سایت های دیگر به سایت خودتان؛ اما سخت در اشتباهید.

در ادامه آموزش ساخت بک لینک، این دو مفهوم را به خوبی شرح می دهیم:

لینک سازی خارجی: منظور از لینک سازی خارجی یعنی ایجاد یک لینک از صفحات سایت خود به دیگر سایت ها. یعنی کاملا برعکس ساخت بک لینک. در لینک سازی خارجی ما سعی داریم از سایت خود به سایت های دیگر به صورت هدفمند، لینک دهیم اما در ساخت بک لینک این فرآیند کاملا برعکس است. در لینک سازی خارجی اعتبار صفحه نیز منتقل می شود. اگر این اقدام را به صورت اصولی انجام ندهید، به مرور زمان اعتبار صفحات شما کاهش پیدا می کند.

ساخت بک لینک: لینک سازی از سایت های دیگر به سایت خود را ساخت بک لینک گویند. ما این فرآیند را انجام می دهیم تا اعتبار صفحات خود را افزایش دهیم (کاملا برعکس لینک سازی خارجی)

در نتیجه در نحوه ساخت بک لینک فراموش نکنید که این دو اصطلاح کاملا با هم متفاوت است.

فاکتورهای مهم در ساخت بک لینک

موتورهای جستجوی اصلی از معیارهای زیادی برای تعیین ارزش ساخت بک لینک استفاده می کنند که در ادامه 8 مورد از مهمترین آنها را نام می بریم:

  • مرتبط بودن لینک ها: لینک های خارجی باید به محتوای مرتبط اشاره کنند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا مراکز دانش را در اینترنت به وجود آورند که می توانند از آنها برای اعتبار اهمیت یک سند وب استفاده کرد.
  • افزایش پیوندها با گذشت زمان: استفاده از لینک های خارجی به صورت انبوه و همزمان، کار بسیار اشتباهی است. رفته رفته تعداد لینک ها را افزایش دهید.
  • استفاده از صفحه قابل اعتماد: دریافت پیوندها از منابع دارای اعتماد مانند صفحات اصلی وب سایت های دانشگاه یا برخی از صفحات وب دولتی، یک تأیید قوی اعتماد است.
  • لینک به صفحات محبوب: یک صفحه محبوب صفحه ای است که بسیاری از وب سایت های با کیفیت دیگر نیز به آن پیوند می دهند.
  • استفاده از انکر تکست: انکر تکست جریان صفحه شما را حفظ و کاربران را به بازدید از صفحه ترغیب می کند. دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از انکر تکست موجب جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجو می شود.
  • لینک ها تحریریه باشند: وقتی صحبت از سئو می شود، بدست آوردن پیوندهای باکیفیتی که درخواست نکرده اید(تحریریه) برای همه ما هدف خواهد بود. محتوای سایت باید به قدری معتبر و جذاب باشد که دیگر سایت ها بدون پرداخت هزینه به آن لینک دهند.
  • لینک ها باید قابل کلیک باشند: لینکی که شما می سازید علاوه بر بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو، باید این قابلیت را داشته باشد که کاربر را به سایت معتبر ارجاع دهد. ضمناً این مهم است که متن پیوند بدون جملات یا محتوای اطراف معنی بدهد و به تنهایی باید عملکرد و هدف پیوند را منتقل کند.  
  • پیوندهای نوفالو را در کنار پیوندهای فالو به کار ببرید: در لینک سازی تنها به لینک های فالو اکتفا نکنید و در کنار آن پیوندهای نوفالو را نیز استفاده کنید، زیرا اغلب سایت ها قصد اعتبار بخشی به دیگر سایت ها را ندارند و از این جهت لینک های نوفالو را به کار می گیرند؛ درنتیجه شما نیز باید مانند آنها عمل کنید.
  • از سایت های معتبر استفاده کنید: هدف از گرفتن بک لینک از سایت های دیگر، افزایش رتبه در گوگل و سئو سایت است، بنابراین شما باید لینک های خود را به سایت های معتبر و بزرگ در زمینه کاری خود بدهید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید، جاه طلب باشید و از درخواست از اینگونه سایت ها هراس نداشته باشید.
  • آرام آرام جلو بروید: اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید، نباید در ایجاد و دریافت لینک، عجله کنید. بهترین کار این است که بگذارید روند پیشرفت آرام آرام انجام شود تا ثابت بماند و به طور ناگهانی افول نکند.
  • محتوای سایت مورد نظر را بررسی کنید: مهم ترین چیزی که هنگام لینک سازی خارجی باید به آن توجه کنید، مرتبط بودن حوزه کاری سایت مورد نظر با شما است. بنابراین همیشه قبل از درخواست به یک سایت، محتوای آن را بررسی کنید.
  • در کلمات کلیدی تنوع داشته باشید:سعی کنید در مطالب خود از کلمات کلیدی متفاوت استفاده کنید و مدام به یک کلمه کلیدی، لینک ندهید. بهتر است برای دادن لینک خارجی، از سایر کلمات موجود در سایت یا کلمات مشابه با آن، استفاده کنید
  • محتوای سایتتان را بهبود ببخشید: قبل از اینکه از سایت ها لینک خارجی دریافت کنید، باید دستی به سر و روی سایتتان بکشید و محتوای سئو شده باکیفیت در آن قرار دهید
  • با هدف جلو بروید: بعد از اینکه با اینکه لینک سازی خارجی چیست آشنا شدید، باید برای انجام آن هدف و برنامه ریزی اصولی داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • تعادل را رعایت کنید: مهم ترین نکته برای ساخت یک لینک اصولی این است که باید میان لینک ها follow و nofollow تعادل برقرار کنید و تنها از یک مورد آن ها استفاده نکنید.

2 نوع مهم بک لینک که باید بشناسید!

قبل از شروع آموزش ساخت بک لینک باید با دو نوع متداول و البته مهم بک لینک آشنا شوید. در بخش قبل با عبارت لینک های فالو و نوفالو روبرو شدید اما در ادامه میخواهیم این دو نوع بک لینک را برای آشنایی بیشتر، برای شما شرح دهیم:

بک لینک فالو (Dofollow)

همان طور که میدانید ربات های کراولر گوگل در کنار کراول صفحات سایت ها، لینک های داخلی را نیز دنبال می کنند. اما شما می توانید در این زمان، به ربات های گوگل، بفهمانید که صفحه مقصد برای شما ارزشمند است یا خیر. حال اگر لینک مقصد از نوع Dofollow باشد، ربات موتور جستجوگر گوگل متوجه می شود که صفحه مقصد برای شما اهمیت دارد. همین موضوع باعث می شود که مقداری از اعتبار دامنه شما به صفحه مقصد نیز منتقل شود. از این موضوع می توانیم نتیجه بگیریم که چقددددرررر بک لینک فالو ارزشمند است.

بک لینک نوفالو (Nofollow)

این نوع بک لینک کاملا برعکس بک لینک فالو عمل می کنند. شما با قرار دادن عبارت Nofollow در لینک خارجی به موتور جستجوگر گوگل اعلام می کنید که صفحه مقصد هیچ ارزشی برای شما ندارد و این لینک خارجی ترجیحا برای آشنایی بیشتر کاربران و بهبود تجربه کاربری در وب سایت، قرار گرفته است.

30 تکنیک ناب برای ساخت بک لینک

در ادامه 17 تکنیک تجربی از ساخت بک لینک برگرفته از بخش ساخت بک لینک دوره آموزش سئو نیوسئو را به طور کامل برای شما شرح می دهیم:

1- تولید محتوا، بهتر از بهترین!

در این تکنیک باید سعی کنید محتوایی را منتشر کنید که بتوانید با آن ضربه سختی به بهترین رقبای خود بزنید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • انتخاب کلمات کلیدی که می خواهید در آن ها رتبه به دست بیاورید.
  • تک تک کلمات کلیدی که انتخاب کردید را در گوگل جستجو کنید تا متوجه شوید که کدام رقیب رتبه نخست را دارد. به این ترتیب سرسخت ترین رقبای خود را در هر عبارت کلیدی پیدا خواهید کرد.
  • به محتوای منتشر شده در سایت قوی ترین رقیب خود نگاهی بیاندازید و به این موضوع فکر کنید که چطور می شود محتوایی بهتر از آن تولید کنید. آیا نکته ای است که بتوانید برای بهبود و ارتقا محتوا استفاده کنید؟ نقاط قوت و ضعف محتوا چیست؟
  • دست به تولید محتوای برتر بزنید و آن را در سایت خود منتشر کنید.
  • سایت هایی که به رقبای شما لینک داده اند را پیدا کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای سئو سایت استفاده کنید که قبلا معرفی کرده ام. همچنین سایت های قدرتمند و مرتبطی که هنوز به رقبای شما بک لینک اختصاص نداده اند را پیدا کنید.
  • با استفاده از ایمیل با مالکان این سایت ها یا وبلاگ ها ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال:

سلام حمید عزیزم

من مدتی بود که سایت/ وبلاگ تو رو مورد بررسی و جستجو قرار دادم و مقاله ای در رابطه با استراتژی سئو سایت پیدا کردم. واقعا باید بگم مقاله بی نظیری بود و از خواندن اون بسیار لذت بردم.

اما نکته ای که خواستم بگم این بود که تو یک لینک به یک مقاله قدیمی در رابطه با فاکتورهای رتبه بندی گوگل اختصاص داده ای، البته من این مقاله را دوست داشتم چون واقعا ارزشمند بود. اما اگر دوست داری می تونی به این مقاله من که جدیدتر و به روزتر هست لینک بدهی.

این لینک مقاله است که می تونی برای اطمینان بررسی کنی. [link]

این مقاله می تونه مطلب تو رو ارزشمندتر از قبل بکنه. به هر حال، امیدوارم همچنان کارت رو عالی انجام بدی و موفق باشی.

ممنونم,

امیر

همانطور که می بینید با صراحت درخواست بک لینک مطرح نمی شود. شما هم باید در پیام ارسالی خود اندکی دقت و احتیاط کنید و از درخواست صریح لینک خودداری کنید. این تکنیکی که در آموزش ساخت بک لینک به شما شرح دادیم به راحتی یک آب خوردن می تواند برای شما راحت باشد و از این تکنیک ساخت بک لینک بهترین استفاده را ببرید.

آموزش بک لینک سازی,آموزش ساخت بک لینک,بک لینک سازی

2- ساخت لینک با استفاده از لینک های شکسته

یکی دیگر از روش های ساخت بک لینک این است که در سایت های مرتبط با کسب و کار خود به دنبال لینک های خراب یا شکسته بگردید و درخواست دهید که لینک شما را با آن لینک خراب جایگزین کنند.

دقت داشته باشید لینک های شکسته ای برای شما مفید خواهند بود که محتوای آن دقیقا مرتبط با مقاله شما باشد.

بعد از این که لینک شکسته ای که برای شما می تواند مفید باشد را پیدا کردید، با استفاده از ایمیل اقدام به برقراری ارتباط با مالک سایت کنید. (از همان ایمیل اول با کمی تغییرات می توانید استفاده کنید.)

برای شناسایی لینک های شکسته/ خراب می توانید از ابزار Broken Link Checker استفاده کنید.

در آموزش ساخت بک لینک ما سعی داریم تکنیک هایی را به شما آموزش دهیم که در کمتر سایتی به آن اشاره شده است.

3- گرفتن بک لینک از طریق نقد و بررسی مشتری

شما می توانید به راحتی از طریق نقد و بررسی که از سوی یک مشتری در سایت فروشگاهی قرار می دهید بک لینک به دست بیاورید.

دوستان عزیزم، این را بدانید که فروشگاه های اینترنتی تمایل زیادی دارند که با قرار دادن نظرات مشتریان خود، اعتماد مخاطبان را برای خرید یک کالا بدست بیاورند. چون می دانند که مخاطبان به نظرات مشتریان بیشتر از هر تبلیغ دیگری اعتماد و توجه می کنند.

فروشگاه های اینترنتی در بعضی مواقع لینک وبسایت مشتریان خود را در نقد و بررسی نوشته شده توسط آن ها قرار می دهند تا کاربران و مخاطبان متوجه شوند که این نظرات توسط مشتریان واقعی نوشته شده است. پس از این موقعیت کلیدی حتما استفاده کنید.

4- قرار دادن و اصلاح لینک در جاهایی که حق شما است!

یکی دیگر از راهکارهایی که در آموزش ساخت بک لینک باید آن را بررسی کنیم، لینک سازی در صفحاتی است که باید لینک سایت شما قرار بگیرد. شما می توانید با استفاده از گوگل سایت هایی را که از محتوای شما استفاده کرده اند یا به برندتان اشاره کرده اند را پیدا کنید و از طریق ایمیل از آن ها تقاضای قرار دادن لینک بکنید.

کار بعدی که می توانید انجام دهید، تقاضای اصلاح لینک های خراب در سایت هایی است که از محتوای شما استفاده کرده اند. به این ترتیب می توانید مقداری بک لینک با ارزش به دست بیاورید.

البته باید تقاضای خود را کاملا مودبانه مطرح کنید.

5- ساخت یک اینفوگرافی فوق العاده و به اشتراک گذاری آن

من به شما نمی گویم که چگونه یک اینفوگرافی را طراحی و ایجاد کنید. چون هر فردی سبک و سلیقه متفاوتی خواهد داشت.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، قرار دادن قطعه کد html برای قرار دادن اینفوگرافی در صفحه وبسایت است. همچنین باید در آن لینک سایت خود را قرار دهید.

2 راه وجود دارد که می توانید با استفاده از به اشتراک گذاری اینفوگرافی به ساخت بک لینک رسید:

  • پیشنهاد استفاده از اینفوگرافی به بلاگرهای مرتبط با موضوع کسب و کار شما (به خصوص وبلاگ نویسانی که از وبسایت شما به عنوان منبع استفاد کرده اند.)
  • ترغیب وبسایت ها یا وبلاگ های مرتبط با موضوع شما برای به اشتراک گذاری اینفوگرافی. برای این کار یا باید یک مقدمه قوی و تاثیرگذار برای اینفوگرافی خود بنویسید تا وبسایت ها ترغیب به استفاده از آن ها شوند و یا این که با پرداخت مبلغی از آن ها بخواهید که اینفوگرافی شما را در سایت خود منتشر کنند.

6- انتشار پست مهمان

نوشتن و انتشار پست مهمان در دیگر وبلاگ ها یا وبسایت ها یکی از روش های متداول دریافت لینک در مقاله آموزش ساخت بک لینک است.

تنها نکته ای که باید توجه کنید آن است که در وبسایت ها یا وبلاگ هایی اقدام به انتشار پست مهمان کنید که دارای قدرت بالایی هستند و مرتبط با موضوع وبسایت شما باشند. این گونه لینک هایی که بدست می آورید با ارزش خواهند بود.

7- استفاده از تکنیک مصاحبه

تکنیک مصاحبه یکی دیگر از روش های بک لینک سازی است. البته استفاده از این روش مقداری سخت و پیچیده می باشد.

می توانید از 2 راه با استفاده از تکنیک مصاحبه لینک بدست بیاورید.

  • به عنوان مصاحبه شونده: اگر شما دارای تخصص و شهرت کافی در زمینه کاری خود باشید، استفاده از این روش راحت تر است. اما اگر همچنان فکر می کنید که به اندازه کافی در زمینه کاری خود توانا هستید، می توانید به وبسایت هایی که با افراد مختلف در زمینه کاری شما مصاحبه می کنند، تماس گرفته و به عنوان داوطلب مصاحبه خود را معرفی کنید. این گونه می توانید تقاضا کنید که در پایان مصاحبه یک لینک به سایت شما اختصاص دهند.
  • به عنوان مصاحبه کننده: مردم بسیار علاقه مند هستند که با نظرات و تفکرات افراد خبره و تاثیرگذار در حوزه صنعت خود آشنا شوند. شما نیز می توانید با یکی از این افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید و تقاضا کنید که اجازه دهد مصاحبه ای با او انجام دهید. بعد از انجام مصاحبه از او بخواهید که لینک صفحه مصاحبه را در سایت خود قرار دهد. از این طریق می توانید مقدار بسیار زیادی ترافیک مرتبط برای سایت خود بدست بیاورید.

8- در اختیار قرار دادن محصول برای نقد و بررسی توسط بلاگرها یا وبسایت ها

وبلاگ ها و سایت های زیادی وجود دارند که بسیار علاقه مند به بررسی محصولات و سرویس های برند های مختلف هستند. شما می توانید با این افراد تماس بگیرید و از آن ها تقاضا کنید که در قبال در اختیار قرار دادن رایگان محصول یا سرویس به آن ها، یک نقد و بررسی از محصول یا سرویس شما تهیه کنند و در سایت خود آن را به اشتراک بگذارند.

از این روش به صورت غیر مستقیم می توانید بک لینک برای سایت خود بدست بیاورید.

9- انجام کار یا درخواست مشتریان به صورت رایگان در ازای اختصاص بک لینک

یکی از روش های ساخت بک لینک  انجام کار یا تقاضای مشتریان به صورت رایگان است.

می توانید بعضی از سرویس ها و محصولات را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید و در ازای آن درخواست کنید که لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهند.

به عنوان مثال می توانید یک بنر تبلیغاتی را برای یکی از مشتریان خود به صورت رایگان طراحی کنید و در حاشیه آن لینک سایت خود را قرار بدهید. مثلا “طراحی بنر توسط امیر قمصری از شرکت نیوسئو”

این کار اعتبار بسیار زیادی به شما و برندتان خواهد بخشید و می توانید از این راه ترافیک خوبی را برای سایت خود بدست بیاورید.

تکنیک های ساخت بک لینک,ساخت بک لینک,ساخت بک لینک رایگان

10- پاسخ گویی به سوالات تخصصی به عنوان کارشناس

اگر تخصص خوبی در حوزه کسب و کار خود داشته باشید، می توانید با پاسخ گویی به سوالات و ابهامات کاربران در رابطه با موضوعات مختلف کسب و کار خود و نیز راهنمایی آن ها در وبسایت ها، رسانه های اجتماعی و بلاگ های مختلف برای خود شهرت کسب کنید و بعلاوه بک لینک برای سایت خود بدست بیاورید. این تکنیک مقاله آموزش ساخت بک لینک برای بسیاری از کارشناسان بازخورد خوبی داشته است.

برای استفاده از این تکنیک باید وبسایت ها و وبلاگ های مرتبطی که از کارشناس استفاده می کنند را پیدا کنید و آمادگی خود را برای همکاری به عنوان کارشناس به صورت داوطلب اعلام کنید.

در صورت موافقت و پس از جلب رضایت مالک وبسایت و وبلاگ می توانید تقاضا کنید که یک لینک به سایت شما اختصاص دهد.

11- راه اندازی کمپین تحصیلی/ آموزشی

شما می توانید به یک دانشگاه و دانشجویان آن با راه اندازی کمپین تحصیلی/ آموزشی کمک کنید. حتما می دانید که ساخت بک لینک برای سایت از دامنه edu چقدر ارزشمند است و وبمسترها بیشترین تلاش خود را برای گرفتن بک لینک از این دامنه به کار می گیرند.

البته قبل از این که با دانشگاه مربوطه تماس برقرار کنید، باید برای ایجاد یک کمپین تحصیلی/ آموزشی قدرتمند موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تعیین هدف و وظیفه ای که دانشجو باید انجام دهد
  • معیارهای مشارکت در کمپین
  • نحوه تعیین برنده
  • تعیین پاداش و جایزه برنده
  • تعیین نحوه و مدت زمان ارزیابی دانشجویان

در این صورت می توانید یک کمپین تحصیلی/ آموزشی قدرتمند طراحی کنید و با قرار دادن مقالات خود در سایت دانشگاه نسبت به گرفتن بک لینک اقدام کنید.

البته این را بدانید که این روش بسیار وقت گیر است و نیاز به تلاش مستمر دارد. اما دلیل آن که گرفتن بک لینک از دامنه edu است، می تواند اقدامات شما را توجیه کند. فراموش نکنید که تمامی تکنیک های مقاله آموزش بک لینک سازی برگرفته از تجربیات ما در نیوسئو است.

12- برگزاری مسابقه

یکی از راه های خوبی که می توانید به وسیله آن توجه مخاطبان و کاربران اینترنتی را به برند و سایت خود جلب کنید برگزاری مسابقه است. این تکنیک از سری تکنیک های ساخت بک لینک ، ممکن است که کمی زمانبر و پیچیده به نظر برسد، اما به عنوان یک روش بک لینک سازی، ارزشمند است.

با استفاده از تکنیک مسابقه و تعیین پاداش (مادی یا معنوی این بستگی به شرایط شما دارد)، مخاطبان و کاربران اینترنتی سعی بیشتری برای مشارکت در آن می کنند و بعضی از آن ها هم اقدام به قرار دادن بک لینک در وبلاگ ها یا رسانه های اجتماعی خود می کنند تا مخاطبان آن ها هم بتوانند در مسابقه شرکت کنند. به همین راحتی می توانید بک لینک برای سایت خود بدست بیاورید، برند خود را مشهور کنید و ترافیک و مخاطب بیشتری برای سایت خود به ارمغان بیاورید.

13- انتشار محتوای ویروسی در سایت

به محتوایی که مستعد دیده شدن بیشتر توسط کاربران است و می تواند بک لینک زیادی را برای سایت به ارمغان بیاورد در اصطلاح محتوای ویروسی می گویند.

همانطور که می دانید، بیشتر مردم به دنیای اینترنت به عنوان یک سرگرمی و محلی برای اشتراک گذاری سریع تر و ساده تر اخبار و اطلاعات نگاه می کنند.

به همین منظور شما می توانید با انتشار این گونه از محتوا در سایت خود بک لینک بدست بیاورید.

از نمونه هایی که به عنوان محتوای ویروسی از آن ها یاد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصاویر حیوانات بامزه
  • محتوای طنز
  • محتوای شوکه کننده
  • خبرهای فوری
  • حقایق عجیب
  • آزمون ها

به وسیله این نوع از محتوا می توانید هم با قرار دادن لینک داخلی بک لینک بدست بیاورید و هم از طریق قرار دادن لینک این صفحات در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی بک لینک کسب کنید.

گرفتن بک لینک

14- صحبت در رویدادها و جلسات

اگر شما تخصص خوبی در زمینه صنعت خود داشته باشید به طوری که به عنوان یک سخنران از شما استفاده شود، می توانید با سخنرانی در رویدادها و جلسات مهم خود را به عنوان یک متخصص مطرح معرفی کنید.

با شناخته شدن خود می توانید از افرادی که متولی این رویدادها و جلسات هستند و نیز شرکت کنندگان بخواهید که در سایت، وبلاگ و رسانه اجتماعی خود با قرار دادن مقاله شما به سایت تان بک لینک اختصاص دهند.

این تکنیکی که در آموزش ساخت بک لینک برای شما بررسی کردیم، بسیار جالب است اما تا حدودی زمان بر خواهد بود. به هر حال ارزش امتحان کردن را دارد.

15- پیشنهاد مقاله برای گرفتن لینک

وبلاگ هایی وجود دارند که علاقه مند به دادن لینک به جدیدترین و بروزترین پست های وبسایت های مرتبط با موضوع خود هستند. شما می توانید با شناسایی این وبلاگ ها به آن ها پیشنهاد دهید که به مقاله شما لینک اختصاص بدهند.

نکته ای که باید توجه کنید؛ آن که برای ترغیب وبلاگ نویسان جهت اختصاص بک لینک به سایت، باید مقاله ای را پیشنهاد کنید که به روز، ارزشمند و مفید باشد.

این گونه راحت تر می توانید نظر آن ها را برای گرفتن بک لینک جلب کنید.

16- پاسخ گویی به شایعات

افراد در دنیای مجازی شایعات مختلفی در رابطه با صنعت، برند و کسب و کار شما می سازند. می توانید با پاسخ گویی روشن و شفاف به این شایعات در یکی از کانال های اجتماعی خود برای سایت بک لینک بدست آورید.

نکته ای که باید توجه کنید این است که به صورت کاملا مودبانه و به دور از هرگونه رفتار پرخاشگرانه پاسخ شایعات را بدهید. این گونه کاربران تمایل بیشتری برای تعامل با شما پیدا می کنند و با علاقه کامل به صفحه اجتماعی یا وبسایت شما لینک اختصاص خواهند داد.

17- آنالیز بک لینک رقبا

یکی از ارزشمندترین روش های ساخت بک لینک رایگان، آنالیز بک لینک رقبا و الگوبرداری از آن هاست. نباید فراموش کنید که رقبای برتر شما معدن طلای لینک ها ارزشمند به شمار می آیند. بنابراین باید شما هم لینک های آن ها را برای سایت خود به دست آورید.

این لینک ها تنوع خوبی از لینک های مرتبط ارزشمند follow و nofollow هستند. به همین دلیل با بدست آوردن آن ها بالاترین میزان ترافیک مرتبط را بدست خواهید آورد.

برای پیدا کردن لینک های رقبای خود می توانید از ابزار بک لینک چکر سایت Ahrefs استفاده کنید.

آموزش بک لینک سازی,آموزش ساخت بک لینک,بک لینک سازی

18- ساخت محتواهای آسمان خراش

یکی از تکنیک های ساخت بک لینک ، باید بدانید که درصد انتشار و به اشتراک گذاری لینک محتواهای آسمان بسیار بیشتر از محتواهای عادی شماست و همین بازخورد بهتری را نیز از طرف کاربران دریافت می کند. هر وب سایت باید چندین محتوای آسمان خراش داشته باشد و سعی کند تمام دانش و اطلاعات لازم برای کاربران را در اختیارشان قرار دهد.

اکنون نیوسئو محتواهای آسمان خراش بسیاری دارد که لینک این محتواها بین کاربران حوزه سئو، دست به دست می چرخد (اصطلاح دست به دست چرخیدن یک شی). محتواهای آسمان خراش نه تنها برای بک لینک سازی کاربردی است، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می بخشد. کاربر زمانی که محتواهای آسمان خراش را با محتوایی باکیفیت و ارزشمند، می‌ بیند، متوجه می شود که شما برایش ارزش قائل شده و ساعت ها وقت گذاشتید که محصول را معرفی کنید یا آموزش هایی را به صورت کاملا رایگان به آن ارائه دهید.

19- پیدا کردن وب سایت ها یا لینک های 404 یا حذف شده

یکی از تکنیک های ساخت بک لینک این است که کمک به اصلاح لینک های خارجی یک سایت کنید. ما مراحل زیر را برای این نوع ساخت بک لینک به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. ابتدا سایت های 404 یا به اصطلاح ورشکست شده را بیابید. معمولا برخی سایت ها بنا به دلایل دیگر فعالیت ندارند و دامنه خود را نیز تمدید نمی کنند. باید یک لیست از این سایت ها تهیه کنید. به نظر ما، بهتر است که از سایت های حوزه کاری‌ خودتان شروع کنید.
  2. سپس هر کدام از سایت ها را با ابزارهای بک لینک، بررسی کنید و سایت هایی که به آن ها لینک دادند را بیابید.
  3. در این مرحله باید با یک محتوای کاربردی و متناسب با حوزه کاری وب سایت سازنده بک لینک، به آن ها اعلام کنید که لینک خارجی فلان صفحه شما 404 شده و دیگر معتبر نیست و به آن ها محتوای ساخته شده خود را به عنوان هدیه به آن ها، ارائه کنید.

اکنون شما یک بک لینک کاملا طبیعی و کلاه سفید ساختید که از نگاه گوگل بسیار با ارزش است.

20- ایجاد پروفایلی بیزینسی

یکی دیگر از روش های ساخت بک لینک ایجاد پروفایل روی سایت های مختلفی است که امکان قرار دادن و نمایش وب سایت در صفحه را دارد. این نوع بک لینک را بک لینک پروفایلی می نامند که به عنوان یکی از متداول ترین روش ها در آموزش بک لینک به بررسی آن می پردازند. کار دشواری نیست؛ کافیست لیست این نوع سایت ها را تهیه کرده و تک تک کار ساخت پروفایل را شروع کنید و آدرس وب سایت خود را در بخش مشخص شده، قرار دهید.

توجه داشته باشید که برخی از این سایت ها، ممکن است که از شما بخواهند بعد از ایجاد پروفایل، یک محتوا نیز تولید و به نام خود منتشر کنید. حتما این فرصت را از دست ندهید. چون معمولا سایت هایی این شرایط را می گذارند که اعتبار دامنه بالایی دارند و هدفشان از ایجاد این شرایط این است که به گونه ای مبادله کالا به کالا با شما داشته باشد (در عوض دادن لینک خارجی به سایت شما، یک محتوا برای صفحه ای از سایت خود، دریافت کنند.)

21- بک لینک از محتوای ضبط شده وبینار

قطعا سایت های زیادی هستند که وبینارهای برگزار شده درباره یک موضوع یا موضوعات مختلف را به کاربران ارائه می دهند. اگر شما قبلا وبینار برگزار کردید یا در وب سایتی، وبینار برگزار شده خود را می بینید، پیشنهاد می شود که وبینار را در فضای ابری اختصاصی خود آپلود کنید تا لینک وبینار با وب سایت شما ایجاد شود. سپس این لینک را در اختیار سایت های ارائه دهنده وبینارهای ضبط شده، قرار دهید.

این تکنیک ایجاد بک لینک شاید خیلی کاربردی به نظر نرسد، اما ما همیشه گفتیم که باید از هر فرصت درست و سالم برای ساخت بک لینک استفاده کنید.

22- ساخت ابزار رایگان

در حوزه های کاری مختلف، ابزارهای نرم افزاری زیادی وجود دارد که می توان آن را به کاربران مختلف، ارائه داد. به عنوان مثال معمولا سایت های فروش دوره آموزش کنکور، ابزار تخمین رتبه کنکور دارند یا سایت های ارائه دهنده خدمات سئو یا آموزش سئو، ابزارهایی برای بررسی سئو یک صفحه یا سایت دارند. اگر شما نیز همچین ابزاری را دارید، پیشنهاد می شود که از این فرصت استفاده کرده و لینک ابزار که معمولا شامل لینک وب سایت شماست، را در سایت های مختلف به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. این خدمات رایگان به تنهایی اثر فوق العاده ای روی اعتبار صفحه و از همه مهم ترین افزایش ورودی سایت دارد.

23- ساخت بک لینک در بیو نویسنده محتوا

اگر در وب سایتی پست مهمان ساخته اید و صاحب سایت امکان درج لینک به محتوا را نمی دهد، معمولا امکان درج لینک در بخش بیو نویسنده را می دهد. شما می توانید از این شانس نیز استفاده کرده و لینک محتوای هدف خود را در بیو بخش نویسنده، قرار دهید.

24- ساخت بک لینک با پیدا کردن ریدایرکت های 301

همان طور که گرفتن بک لینک با پیدا کردن لینک های شکسته سایت ها، بازخورد خوبی برایتان داشته، گرفتن بک لینک با پیدا کردن لینک های خارجی که بنا به دلایلی درگیر ریدایرکت 301 شدند، نیز می تواند برای شما در ساخت بک لینک کاربردی و مفید باشد.

کافیست با ابزارهایی مانند لینک اکسپلور Ahrefs ریدایرکت های 301 برخی سایت های معتبر را بیابید و به آن ها به عنوان هدیه، لیست این موارد را ارسال کنید و لینک خود را برای جایگزینی به آن ها، پیشنهاد دهید.

این روش ساخت بک لینک بسیار بسیار کاربردی است و می تواند بهترین بازخورد را برای شما داشته باشد. قطعا وب سایت های مبدا که شما انتخاب می کنید، نمی خواهند که کاربرانشان با لینک های دارای ریدایرکت 301 روبرو شوند. در نتیجه احتمال 90 درصد پیشنهاد شما را می پذیرند.

25- قرار گرفتن در لیست بهترین ها

در ادامه آموزش ساخت بک لینک قصد داریم تکنیک کاملا کاربردی و ویژه به شما شرح دهیم. با کمی جستجو در سرچ های گوگل، متوجه می شوید که برخی از سایت ها با این هدف راه اندازی شدند که بهترین ها را در حوزه های مختلف، معرفی کنند.

به عنوان مثال وب سایت ایرانی baransys در یک دسته بندی مشخص از بخش بلاگ سایت خود، بهترین های مشهد را معرفی کرده است یا وب سایت بهترینو که با این شعار راه اندازی شده:

“با خواندن محتواهای ما بهترینو انتخاب کن”

شما می توانید این چنین وب سایت ها را پیدا کنید و از مدیر سایت یا نویسنده درخواست کنید که نام وب سایت شما را نیز در این لیست قرار دهد. حتی می توانید محتوای آن را نیز خودتان آماده سازی کرده، لینک سازی آن را انجام دهید و به نویسنده ارسال کنید.

بدین شکل می توانید بهترین و بالاترین کیفیت بک لینک را دریافت کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بک لینک بی کیفیتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

لیست بک لینک های مضر برای وب سایت شما

در ادامه آموزش ساخت بک لینک قصد داریم انواع بک لینک مضر را برای شما معرفی کنیم. این بک لینک ها با هر شرایطی که داشته باشند، نه تنها نباید آن را ایجاد کنید، بلکه باید در پی از بین بردن آن باشید.

1- بک لینک پولی نامطمئن

امروزه افراد و یا تیم های مختلفی هستند که خدماتی ارائه می دهند تحت عنوان بک لینک پولی. این خدمات بدین شکل است که بدون ارائه محتوا در سایت های مبدا، در بخش هایی از سایت ها، لینک صفحه یا صفحات شما را با انکر تکست یا بدون آن، قرار می دهند.

معمولا وب سایت هایی که این تیم ها برای پکیج های خود، در نظر دارند، وب سایت های خوبی نیستند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که هر پکیج بک لینک پولی را برای صفحات سایت خود، خریداری نکنید، این لینک ها نه تنها اثر مثبتی برای اعتبار و رتبه صفحات شما ندارند، بلکه ممکن است اثر منفی نیز بگذارند.

نکته بعدی اینکه برخی از این بک لینک ها پس از مدتی حذف می شوند و شما نیز هیچ وقت متوجه این جریان نخواهید شد و تصور می کنید که مثلا فلان صفحه‌تان، تعداد n بک لینک دارد.

این مقاله ادامه دارد…

80 نظر در مورد مقاله “ ساخت بک لینک با آموزش 30 روش ساده و کاربردی ” ثبت شده است
  1. راضیه

    درود وقتتون بخیر. من طی یکماه یک یزی در حدود هزار تا بک لینک در وبلاگ هایی مختلف گذاشتم اما هیچکدوم ایندکس نشدن و نمایش داده نمیشن. بنرتون چکار باید بکنم؟ لینک رو در کجای متن قرار بدم که بازخورد بهتری داشته باشه؟ سایتم خیلی پایین هستش https://www.saytal-lab.ir


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      وقت شما هم بخیر باشه
      معمولا بک لینک های رایگان وبلاگی به همین صورت هست و باید بگردین و وبلاگ های کاربردی رو پیدا کنید و لینک سازی کنید.
      این کار تست و خطا زیاد داره. باید وبلاگ ها رو امتحان کنید تا زمانی که یکسری وبلاگ خوب که ایندکس بشه رو پیدا کنید.


  2. ثبت آگهی رایگان

    مطلبتون عالی بود ممنون خسته نباشید


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سپاس فراوان


  3. امین

    برای یک سایت نوپا برای ساختن بک لینگ از فروم ها و بلاگ ساز ها روزانه چند بک لینک باید ساخت بعد از سه ماه ؟


    • ناظر سایت

      روزانه 2 تا 3 بک لینک کافیه


  4. سمانه

    سپاسگزارم از شما
    و اینکه تعداد بک لینک ها چقدر باید باشه؟یعنی هر چند وقت باید بک لینک ساخت؟
    برای محصولات اصلی صفحه م بک لینک بسازم؟
    یا مقالات هم بزارم؟


    • مهدی گنجعلی

      ببینید شما برای هر بخشی از سایتتون که قصد دارید افزایش رنک داشته باشه، باید بک لینک بسازید. عدد مشخصی برای این کار نیست. باید تعداد بک لینک های سایت های برتر کلمه کلیدی مدنظر رو با ابزارهای متعدد شناسایی کنید و بعدش هم به همون میزان و با همون کیفیت، بسازید.


  5. فروغ

    ممنون میشم این سوال هم پاسخ بدید مقاله ها رو کامل خوندم ولی متوجه نشدم
    بعد از پیدا کردن بک لینک رقبا
    چه جوری اون لینک ها رو بسازیم برای خودمون ؟؟؟


    • مهدی گنجعلی

      شما نوع بک لینک رو شناسایی می کنید و در همون بستر، می سازید. طبیعتا برخی از بک لینک های رقبای شما به صورت رپورتاژ آگهی هستن که برای ساخت موارد مشابه باید با سایتی که رپورتاژ میده ارتباط بگیرید و هزینه رپورتاژ رو پرداخت کنید. پیشنهادم این هست که شروع کارتون با ساخت بک لینک های رایگان رقباتون باشه از قبیل بک لینک های پروفایلی، فرومی، کامنتی، وبلاگی و …


  6. سمانه

    سلام استاد قمصری
    من مجموعه ای دارم که بیش از 300 ایمیل از مشتریانم دارم
    میتونم از طریق ایمیل برای بک لینک استفاده کنم؟
    و چطوری بفرستم که موثر باشه ؟
    ممنون از پاسختون


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. این تکنیک متاسفانه در ایران اونطور که باید و شاید جواب نمیده. با این حال دلیلی هم نمیشه که شما این کار رو انجام ندید! ارزشی رو پیشنهاد بدید بهشون. اگر خوب برید جلو حتما می تونید بک لینک بگیرید.


  7. فروغ

    سلام استاد
    من بک لینک سایت رقبا م رو با Rank signal پیدا کردم
    بعضی از لینک ها الکسا هستن
    بعضی حذف شده

    حالا باید چیکار کنم لینک ها رو؟؟؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. حذف شدن دیگه. کاری نمی تونید بکنید. بعضی سایت ها در زمان های خاصی برای جذب ورودی بک لینک میدن و بعد از گذشت زمان، لینک های ایجاد شده رو پاک می کنن.


  8. گلدرکورد

    سلام استاد
    خرید لینک از نظر شما صحیح است یا غلط


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. خرید لینک کار بسیار غلط و اشتباهی است.


  9. چت روم لیس گپ

    با سلام و درود
    من خیلی وقته از مطالب خوبتون استفاده را می برم
    ممنون از ابنکه وقت می زارین و زحمت می کشین و این متن هارا برای ما ارسال و پست می کنی کمال تشکر را دارم جناب م فق باشین


  10. لرنو وب

    مطلب خوب و کاملی بود. تشکر میکنم


  11. سروش

    سلام جناب قمصری دو سوال کوتاه پاسخ دارم ازتون
    خیلی عالی میشه اگر لطف کنید راهنمایی کنید
    سوال اولم : فرض کنیم دامنه من xyz.ir باشه، اگر بخوام بک لینک بگیرم، باید https://xyz.ir رو بنویسم یا www.xyz.ir ?


  12. مریم

    سلام این روش ها مطابق با موضوع سایت خیلی سخت و زمان بر هست برای دریافت بک لینک سریع چیکار کنیم؟؟


    • امیر قمصری

      درود. کلا ساخت بک لینک های با کیفیت همیشه زمان بر است دوست عزیز


  13. محمود

    اگر ارزش یک کلمه کلیدی فاصله زیادی با مابقی کلمات کلیدی داشته باشه درسته که فقط رو اون مطلب زوم کنیم یا با کل صفحات سایت
    باید رفتاری مشابه داشته باشیم .
    آیا بک لینک روی یک صفحه خاص از سایت درسته یا بایستی توزیع بشه ؟
    تشکر از اطلاعات مفیدتون /


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      درست متوجه سوالتون نشدم. ولی با این حال توضیحات کلی رو خدمتتون ارائه میکنم.
      ابتدا شما باید مفهوم بک لینک را درک کنید تا بتوانید در شرایط مختلف تصمیمات درستی بگیرید.
      آیا دلیلی برای ساختن بک لینک با عنوان های متفاوت برای یک صفحه وجود دارد؟ یک صفحه را با چند عبارت کلیدی می خواهید سئو کنید؟
      آیا محتوای صفحه شما توانایی و شایستگی قرار گرفتن در صفحه اول با چند عبارت کلیدی را دارد؟
      این سوالات را از خود بپرسید.
      برای بهبود ساختار سایت خود و ارائه مشاوره می توانید از خدمات تحلیل سئو سایت نیوسئو استفاده کنید.


  14. ریحانه مقدم

    اگر ما از لینک های رقبا استفاده کنیم که سایت اصلی تعداد بک لینک هاش زیاد میشه اینجوری اعتبارش رو از دست نمیده و ارزش بک لینک هاش کم نمیشه؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      اگر لینک ها به صورت رایگان باشند در بسیاری از موارد لینک ها هر چند وقت یکبار از سایت لینک دهنده حذف می شوند و اگر به صورت رپورتاژ آگهی باشند که شما نمی توانید در همان صفحه لینک قرار دهید.


  15. تندیس

    بعد از چند وقت بک لینک ها تاثیر خودشون رو میگذارند؟
    و از کجا بفهمیم تو سایتی که کامنت گذاشتیم یه وقت ما رو اسپم نکرده باشه؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      بک لینک هایی که داخل سرچ کنسول به شما نشان داده می شود بر روی سایت شما تاثیر می گذارند و بستگی به سایتی که بک لینک گرفته شده دارد.
      برای سوال دوم فایل اشتباهات رایج در بک لینک را از اپلیکیشن نیوسئو گوش دهید.


  16. ghatebank

    مرسی مرسی


  17. میثم اکبری

    این تکنیک ها مگه تو خواب جواب بده اینا واسه کسی که نمیدونه سئو چیه کافیه همین سایت نیوسئو رو با ابزارهای مختلف بکلینک هاشو چک کنید تا متوجه بشین سئوی واقعی یعنی چی


  18. علی

    تشکر از شما


  19. حسین پور

    سلام خیلی عالی بود مطالبتون تو همه زمینه ها بهترین بود دمتون گرم


  20. عباس

    سلام جناب قمصری.
    من تازه با شما آشنا شدم ولی در همین زمان اندک متوجه شدم در حوزه های مختلف سئو سرآمد هستید.
    از این مقاله استفاده کردم. انشاالله از این به بعد بیشتر از مطالب شما استفاده می کنم.


  21. سعید صابری

    سلام
    ممنون از شما جناب قمصری

    آیا لینک گیری از طریق کامنت ها تاثیر خوبی برو روی جایگاه سرچ دارد یا خیر


  22. حمید

    مطلب مفیدی بود بایستی برای سایت خودم در نظر بگیرم


  23. قیاسی

    با سلام
    مطالبتون فوق العاده عالی بود
    ممنونم


  24. ahmad mehri

    باسلام ممنون با پست خوبتون.ممنون بیشتر در مورد بک لینک از طریق انجمن ها توضیحی بهم بدید.مرسی


    • ناظر سایت

      با سلام
      لطفا به بخش تحلیل و ساخت بک لینک در دوره آموزش سئو اپلیکیشن نیوسئو مراجعه کنید.


  25. حامی

    مرسی جناب قمصری عزیز مطلبتون کاربردی و تک بود


  26. رضا

    با سلام ممنونم از مقاله و اطلاعات خوبتان. خیلی بهم کمک کرد.


  27. عباس

    خیلی صریح و عالی بود ممنون از وب سایت عالی و خوبتون


  28. نباتک

    البته دریافت لینک در زبان فارسی متفاوت است کاملا با انگلیسی که این صرفا ب خاطر قوانین گوگل نیست بلکه فرهنگ هم ب نوعی منعکس کننده این قضیه است!!

    در کل دریافت لینک و گرفتن بک لینک به شیوه اصولی کار سختی می باشد! و این جاست که توانایی یک سئوکار در گرفتن بک لینک های باکیفیت مشخص می شود


  29. معین همتی

    با سپاس فراوان از مطالب ارزنده شما


  30. مرتضی

    عرض سلام و احترام
    ممنون از آموزش خوبتون


  31. ابوذر

    سلام استاد بزرگوار خدا قوت کاش به صورت عملی هم داخل وب سایتتون قرار میدادید راز های اسمان خراش سئو را


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      بسیاری از این موارد در اپ نیوسئو در اختیار شما دوستان عزیزم قرار گرفته است


  32. Morteza

    سلام و وقت بخیر.
    برای لینک سازی اگه ما مثلا 10 تا سایت خوب رو پیدا کنیم و مداوم و مرتب به صروت روزانه توی همون 10 تا سایت لینک سازی کنیم این کار ارزش داره یا همشون فقط یک بار لینک سازی حساب میشه. یا بهتره که داخل سایت های زیاد و مختلف لینک سازی کنیم؟
    دوم اینکه اگه من فقط برای کلمه ادکلن سئو و لینک سازی رو انجام بدم با کلماتی مثل ادکلن مردانه یا ادکلن زنانه یا ادکلن بولگاری هم رتبه میگیرم یا باید هر کلمه رو مخصوص خودش لینک سازی و سئو بشه؟
    متشکرم از سایت خوبتون


    • محمد نصیری

      درود بر مصطفی عزیز
      حتما دقت کنید که مفهوم بک لینک چیست؟ آیا فقط باید بک لینک داشته باشیم؟ مدام و بدون اینکه استراتژی داشته باشیم شروع به ساخت بک لینک کنیم؟
      وقتی سایتی به سایت دیگری لینک می دهد و این لینک فالو می باشد یعنی مقداری از اعتبار و رنک صفحه را به سایتی که لینک داده انتقال داده است.

      حال اگر شما با کلمه ادکلن سئو شوید و در رتبه یک گوگل قرار داده شوید به نظر شما کلمه ای که مخاطبان سرچ می کنند ادکلن است؟
      برای درک بهتر مسئله سئو حتما در دوره آسمان خراش شرکت کنید تا دید مناسبی نسبت به سئو داشته باشید و تبدیل به یک کارشناس سئو شوید.


  33. Mrk

    ممنونم از مطالب بی نظیرتون کارتون بیسته


  34. مهدی

    با احترام
    تاحدودی آشنایی از پیش داشتم اما در کل مطالب عالی بودن


  35. سامان

    مطلب مفیدی بود خسته نباشید


  36. safa

    بسیار عالی


  37. محمد اخباری

    من تست کردم عالی بود مرسی


  38. کلانتری

    ممنونم خوب بود موفق باشید


  39. رضا

    سایت خوبی دارین موفق باشین به سایت ما هم بیاین خوشحال میشیم .


  40. نجفعلی

    ممنون از پاسختان
    یک سوال دیگر هم داشتم
    آنکر تکست اگر با کلمه کلیدی یکی باشد ، خوب است یا بد؟
    بعضی جاها نوشته خوب است
    بعضی جاها نوشته خیلی بد است و اصلا نباید یکی باشد!


    • امیر قمصری

      درود

      اصلا ربطی ندارند به هم !!


  41. نجفعلی

    سلام
    ممنون از مطلبتان
    خیلی استفاده کردم
    یک سوال:
    وقتی شما ایمیل خبرنامه برای کاربران سایت می فرستید، و کاربر از لینک داخل ایمیل وارد سایت شما می شود، این هم بک لینک سازی حساب می شود؟
    و آیا گوگل این لینک ها را هم تاثیر می دهد؟
    ممنون


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      بله. بک لینک است و بسیار هم ارزشمند است


  42. حامد

    عالی


  43. akhavancenter

    جالب بود فقط بک لیک برای ایجاد باید افراد روی آن کلیک کنند یا خیر؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      خیر
      نیازی به کلیک کاربران نیست


  44. آیدا

    سلام استاد
    تشکر از سایت خوب و پر محتوایتان

    یک سوال داشتم. جایی جوابش را پیدا نکردم

    در روز و در ماه مجاز به چه تعداد بک لینک سازی هستیم. که از طرف گوگل جریمه نشویم
    چه نوع ریپورتاژ چه از نوع لینک سازی در کامنت ها ، یا عضویت در انجمن ها

    لطفا با توجه به تجربه بالایی که دارید پاسخ من را بدهید


    • ناظر سایت

      با سلام. به سایت شما، سطح رقبا و عبارت کلیدی تان بستگی دارد


  45. ناتک

    عالی بود. ممنون


  46. کوتاه کننده لینک

    با تشکر فراوان مطلب فوق العاده ی بود بسیار سپاسگذارم


  47. a.t

    سلام خیلی مطلب مفیدی بود و خیلی ب من کمک کرد سپاس فراوان


  48. اتوبار تهران

    بسیار عالی و آموزنده متشکرم.


  49. مهرداد

    تشکر مطلب خوبی بود


  50. elmeseo.ir

    مثل همیشه بی نقص و آموزنده بود.سپاس فراوان


  51. مهدی

    ممنون عالی بود


  52. حمید عیدی

    سلام و عرض ادب خدمت استاد قمصری بزرگوار
    این مقاله آسمان خراش شما بی نظیره و واااااقعا سخت
    حالا ما چطوری این بک لینک ها رو بسازیم !


  53. رپورتاژ آگهی

    تکنیک مصاحبه و کمپین آموزشی که گفتید خیلی جدید و جالب بود تا به حال جایی ندیده بودم.


  54. موفقیت

    مطلب خیلی خوبی بود . با تشکر از سایت خوبتون !


  55. شیخی

    سلام
    اگه بخواهیم که ورودی های اصلی سایت رقیب را پیدا کنیم باید چیکار کنیم؟
    سایتی برای این مورد است؟


    • ناظر سایت

      با سلام
      به این مقاله مراجعه کنید : کپی بک لینک رقبا


  56. شارژک

    عالی بود


  57. رامین

    جالب بود و کارامد


  58. سچاد یوسفی

    از مطلبتون خیلی استفاده کردم
    موفق باشید


  59. رضا علی

    خیلی ممنون از سایت خوبتون
    عالی بود


  60. درج آگهی رایگان

    مقاله بسیار خوبی بود
    ولی یک نکته و اون اینکه ای کاش مطالب هر پست رو به صورت ویدئو درمیاوردین، اون وقت تاثیرش بیشتر بود


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود