مضرات خرید بک لینک

مضرات خرید بک لینک

خرید بک لینک یک تاکتیک SEO کلاه سیاه در نظر گرفته می شود و بر خلاف دستورالعمل های گوگل است. این یعنی در صورت گرفتار شدن، مجازات Google را دریافت خواهید کرد که رتبه موتورهای جستجو را از بین می برد. ما در این محتوا قصد داریم درباره مضرات خرید بک لینک و اتفاقات ناگواری که بعد از آن ممکن است گریبانگیر سایت شما شود، را بررسی کنیم.

گوگل به لینک های سایت شما به عنوان شاخص ارزش آنها نگاه می کند، هرچه پیوندهای سایت بیشتر و کیفیت بالاتری داشته باشد، احتمالاً رتبه آن بالاتر خواهد بود. بنابراین خرید لینک ها به معنای پرداخت وب سایت های دیگر برای پیوند به وب سایت شما است.

با خرید بک لینک شاید قبل از جریمه شدن سایت خود، بتوانید درآمدی اضافی کسب کنید، اما بدانید با این کار ریسک کرده اید. با این وجود اگر نمی دانید که مضرات خرید بک لینک چیست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با آن آشنا کنیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک (Backlink)، به پیوندی گفته می شود که به صفحه ای در سایت شما اشاره می کند.

به زبان عامیانه: بک لینک سناریویی است که در آن، یک صفحه در اینترنت به صفحه ای در وب سایت شما ارجاع داده می شود و شامل پیوند قابل کلیک برای دسترسی به آن صفحه خواهد بود. گوگل و دیگر موتورهای جستجوی بزرگ، بک لینک ها را برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ساخت بک لینکپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

راه درست بک لینک زدن چیست؟

بک لینک خریدنی یک راه میانبر برای پیروزی در انتخابات Google است؛ اما در نهایت شما حتی نمی دانید که پیوندهایی که خریداری می کنیدT کار می کند یا خیر و این احتمال وجود دارد که در دراز مدت برای شما مضر باشد.

اگر به دنبال پیوندهای خوب هستید، بهترین راه، راه طولانی است. موضوعاتی را که می خواهید برای آنها یافت شود جستجو و سایت های برتر ظاهر شده را مرور کنید. سایت هایی را بیابید که برای شما قابل رقابت نیستند و آنها را ببینید.

آیا محتوایی در سایت خود دارید که برای مخاطبین سایت دیگر مفید باشد؟ اگر دارید به سایت های هدف ایمیل بزنید و پیشنهاد دهید که پیوند دادن به شما در کجا مفید است و به صفحه ای دقیق اشاره کنید که بیشترین ارتباط را داشته باشد.

مردم همچنان با تاکتیک هایی مانند ایجاد اینفوگرافیک برای سایت های دیگر یا وبلاگ نویسی مهمان در حال موفقیت هستند؛ اما عامل مهم در اینجا انتخابی بودن است. پست های وبلاگ را به سایت هایی ارائه ندهید که تخصصی جز پست مهمان ندارند.

پست های وبلاگ را به سایت هایی ارجاع دهید که بسیار خوانده شده اند و مخاطبان مهمی دارند و شما دوست دارید آن ها را به سایت خود دعوت کنید.

مضرات خرید بک لینک

موضع گوگل در مورد خرید بک لینک چیست؟

گوگل صراحتا با مبادله پول در قبال پیوندها مخالف است. این مبادله پول می تواند از جهات مختلف اتفاق بیفتد و گوگل می گوید که این طرح های بک لینک خریدنی می تواند بر رتبه سایت در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد.

نکته مهم اینکه هرچه مبادله پول در ازای لینک مستقیم تر و آشکارتر باشد، احتمال اینکه گوگل آن را مجازات کند، بیشتر است. آنها لینک ها را رأی می دانند و پرداخت پول به ازای رأی غیراخلاقی خواهد بود.

عواقب مجازات می تواند شدید باشد. معمولا سایت های مجازات شده رتبه همه کلمات کلیدی را به مدت 6 ماه یا بیشتر از دست می دهند.

در حقیقت، بسیاری از سایت های مجازات شده، هرگز رتبه خود را به طور کامل بازیابی نمی کنند. این نشان می دهد گرفتار شدن در خرید لینک ها یک لکه سیاه دائمی در کارنامه یک سایت به جا می گذارد.

بنابراین، به گفته گوگل که با داشتن چنین سهم قابل توجهی از بازار جستجو، قوانین را به طور موثر وضع کرده، پاسخ این است که “نه” شما نباید بک لینک خریداری کنید.

بک لینک خریدنی یکی از چیزهایی که وبمستران و مدیران سایت های تازه وارد و نوپا به آن علاقه زیادی دارند، اما این کار نه تنها موجب رشد سایت نمی شود بلکه ضرر بسیار زیادی را به ‌آن سایت وارد می کند و به جای اینکه رتبه خوبی در گوگل بگیرد، جریمه هم می شود.

به صورت کلی جلو رفتن با اصول و قوانین کاری سخت و زمان بر است اما بهترین راه برای پیشرفت است. فرقی نمی کند شما برای پیج اینستاگرام خود می خواهید فالوور بخرید یا برای سایت خود بک لینک بخرید، در هر دو حالت متحمل ضرر خواهید شد و سدی جلوی پیشرفت خود خواهید ساخت.

چرا بسیاری از وبمسترها به فکر خرید بک لینک هستند؟

می دانیم که هدف اصلی تمام مدیران سایت ها این است که جزو رتبه اول تا سوم در صفحه نتایج گوگل باشند، برای رسیدن به این موقعیت شما باید ارزشمند بودن سایت و محتوای خود را به گوگل اثبات کنید. یکی از راه های کسب اعتبار، دریافت لینک از سایت های معتبر است.

بک لینک اعتبار یک سایت را به شما منتقل می کند و از همین رو گوگل نیز محتوای شما را ارزشمند تلقی می کند و بیش از پیش به شما بها می دهد. برخی از مدیران سایت ها که به تازگی کار خود را شروع کرده اند و می خواهند سریعا پیشرفت کنند، بدون توجه به مضرات خرید بک لینک به سمت خرید آن می روند 

همان طور که گفتیم، گوگل این کار را ممنوع کرده است و اگر متوجه شود که سایتی اقدام به خرید بک لینک کرده است، خیلی سریع آن را جریمه می کند. برخی افراد می گویند گوگل از کجا متوجه می شود ما بک لینک خریداری کرده ایم، مگر 24 ساعت شبانه روز در حال چک کردن سایت ها است؟

پاسخ ما به این گونه افراد این است که بله، گوگل خیلی راحت متوجه وجود بک لینک خریدنی در یک سایت می شود، درست است یافتن اینگونه سایت ها کاری زمان بر است، اما نباید قوی ترین موتور جستجو را دست کم گرفت.

مضرات خرید بک لینک

گوگل چگونه بک لینک های خریداری شده را شناسایی می کند؟

سوالی که به وجود می آید این است که گوگل چگونه متوجه می شود یک سایت بک لینک را خریداری کرده است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم تا به صورت کامل روند شناسایی این موضوعات را متوجه شویم.

از آن جایی که خرید بک لینک در دسته سئو کلاه سیاه قرار می گیرد و کاملا مخالف با قوانین این شرکت می باشد، گوگل از نیروی انسانی و کارشناسان متخصص برای شناسایی آن ها استفاده می کند. به علاوه الگوریتم های گوگل نیز همواره در حال آنالیز سایت ها برای یافتن چنین موردهایی هستند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که همانطور که شما در گوگل به دنبال سایت های دارای بک لینک خریدنی می گردید و یکی از آن ها را برای خرید انتخاب می کنید، گوگل و کارکنان آن هم می توانند اینگونه سایت ها را شناسایی کنند و هم فروشنده هم خریدار را جریمه کنند.

عامل دیگری که در شناسایی این لینک ها توسط گوگل موثر است، کیفیت کم و رعایت نکردن قوانین سئو در ایجاد این بک لینک ها است. زمانی که کیفیت بک لینک ها کم باشد و به علاوه با موضوع سایت خریدار نیز مرتبط نباشند، گوگل به راحتی آن را شناسایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود