ضروری

آموزش سئو وردپرس و معرفی بهترین افزونه های آن

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

همانطور که می دانید، آموزش سئو وردپرس از فاکتورهای مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن ها بهینه سازی تصاویر است. ما در این مقاله آموزش سئو، ابتدا به بررسی افزونه هایی می پردازیم که اندازه و کیفیت تصاویر را بهینه سازی می کنند و شما با استفاده از نکات مهم در این مقاله می توانید عملکرد خود را به شدت بهبود بخشید.

تصاویر بهینه شده، کمک می کنند تا مدت زمان بارگذاری سایت بیش از آستانه تحمل کاربر و طولانی نشود. تنها کافی است که وب سایتی را با یک گالری از تصاویر بهینه نشده تصور کنید که باعث می شود مدت زمان بارگذاری آن بسیار طولانی شود و کاربر را عصبانی و ناراضی کند.

🔵 6 افزونه سئو سایت وردپرسی برای تصاویر

به دلیل اهمیت تصاویر در سئو سایت و همچنین درخواست های مکرر شما عزیزان در ماه های گذشته، در این قسمت تصمیم دارم تا بهترین افزونه های وردپرسی برای سئو تصاویر وردپرس را به شما دوستان عزیزم معرفی کنم که یکی از مهمترین فاکتورهای یک دوره آموزش سئو وردپرس می باشد.

✔️ EWWW Image Optimizer

به محض نصب این افزونه سئو تصاویر وردپرس، به صورت کاملا خودکار تمام تصاویری که در وب سایت خود آپلود کرده اید، بهینه می شوند. این افزونه از تمام فایل های تصویری jpg، png و gift پشتیبانی می کند.

یکی از ویژگی های افزونه EWWW Image Optimizer عدم نیاز به ارتباط با سرویس جانبی برای بهینه سازی است. در واقع این افزونه تمام مراحل بهینه سازی عکس ها را درون سرویس خود انجام می دهد که باعث می شود مدت زمان لازم برای انجام فرآیند بهینه سازی کوتاه شود. مدت زمان لازم برای سئو سایت وردپرس زمانی اهمیت دارد که شما تعداد بسیار زیادی از تصاویر را در سایت خود آپلود کرده اید و نیاز دارید تا تمام آن ها را بهینه کنید.

برای بهینه سازی توسط این افزونه نیازمند آن هستید که تعدادی فایل پیچیده باینری از قبل ساخته شده را در پوشه محلی وردپرس نصب کنید. این مسئله ممکن است باعث شود تا کاربرانی که با فرآیند این کار آشنا نیستند با مشکل مواجه شوند و نتوانند مراحل نصب را تمام کنند و از این افزونه استفاده کنند.

برای حل این مشکل، افزونه EWWW Image Optimizer ویژگی بهینه سازی ابری را پیشنهاد داده است. البته استفاده از این ویژگی زمان طولانی تری نیاز دارد؛ اما به شما این امکان را می دهد که فرآیند نصب فایل باینری را کنار بگذارید. همچنین این افزونه از روش بهینه سازی lossless به صورت پیش فرض استفاده می کند. با این حال شما می توانید از روش lossy برای کاهش بیشتر حجم تصاویر استفاده کنید.

✔️ WP Smush

این افزونه در دو نسخه پولی و رایگان عرضه شده است. نکته ای که در افزونه سئو تصاویر وردپرس WP Smush مورد توجه است این است که به محض آپلود تصویر در سایت وردپرس خود، این تصویر به صورت خودکار بهینه می شود.

این افزونه دارای امکان بهینه سازی برای تصاویر به صورت دسته ای است. به این معنی که به جای بهینه سازی تک به تک تصاویر، شما می توانید دسته ای از آن ها را به یکباره بهینه سازی کنید. این قابلیت برای زمانی که شما افزونه WP Smush را نصب می کنید و با حجمی از تصاویر بهینه نشده مواجه هستید بسیار عالی است. البته توجه داشته باشید که در نسخه رایگان با محدودیت پنجاه عددی برای این قابلیت مواجه هستید.

همچنین می توانید که کتابخانه های ایجاد شده برای تصاویر را به صورت جداگانه بهینه سازی کنید. با کلیک بر روی کتابخانه مورد نظر و انتخاب گزینه smush در قسمت پنجره جزئیات می توانید از این قابلیت استفاده کنید. این گزینه می تواند به جای بهینه سازی عکس ها به صورت دسته ای و زمانی که فقط تعدادی محدودی تصاویر در اختیار دارید، استفاده شود.

به صورت پیش فرض، این پلاگین از روش lossless برای بهینه سازی استفاده می کند. اما در ورژن حرفه ای شامل گزینه super-smush است که می توانید برای کاهش زمان بهینه سازی از متد lossy استفاده کنید. در این روش می توان اندازه تصاویر را به نصف با حداقل افت کیفیت، کاهش داد.

✔️ Kraken Image Optimizer

این افزونه اجازه سئو عکس ها در فرمت های jpg، png و gift را می دهد. برای استفاده از این پلاگین باید یک حساب کاربری در وب سایت Kraken.io’s ایجاد کنید.

به صورت پیش فرض Kraken Image Optimizer از متد ‘intelligent lossy’ برای سئو تصاویر وردپرس و فشرده سازی آن ها استفاده می کند که برای ارائه نسخه مناسبی از تصویر، بدون کاهش کیفیت ارائه شده است. همچنین شما می توانید متد lossless را هم در این افزونه فعال کنید.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

افزونه Kraken Image Optimizer شامل یک گزینه بسیار مفید دیگر برای ساختن عکس با حداکثر رزولوشن است که شما را از تغییر اندازه دستی تصویر برای آپلود کردن آن در صفحات بی نیاز می کند. این افزونه شامل فراداده ای به نام EXIF است که جزو گزینه های اختیاری است. این فراداده امکان حفظ ویژگی های مورد نظر شما برای تصاویر را می دهد. همچنین شما می توانید این فراداده را برای بهینه کردن تصاویر به صورت دسته ای نیز تعریف کنید.

✔️ ShortPixel Image Optimizer

یکی دیگر از افزونه هایی که در آموزش سئو وردپرس باید به آن اشاره کنیم، ShortPixel Image Optimizer است. این افزونه دارای یک رابط کاربری بسیار عالی است. بعد از نصب و فعال سازی پلاگین سئو تصاویر وردپرس ShortPixel Image Optimizer تمام تصاویری که آپلود می کنید به صورت خودکار بهینه می شوند. همچنین این افزونه اجازه غیر فعال سازی این ویژگی را به شما نمی دهد.

افزونه ShortPixel Image Optimizer شامل ابزار بهینه سازی تصاویر به صورت دسته ای است. همچنین می توانید تصاویر را به صورت تکی با باز کردن کتابخانه رسانه و در قالب فهرست نمایش بهینه کنید.

ShortPixel به شما اجازه می دهد که یکی از دو روش lossless و lossy را به عنوان پیش فرض فرآیند فشرده سازی تصویر انتخاب کنید. همچنین این افزونه اجازه بهینه سازی تصاویری که در یک زیر فهرست قرار گرفته اند را در طول فرآیند آپلود، می دهد. اما به عنوان بهترین قابلیت این افزونه می توان از ذخیره سازی و پشتیبان گیری خودکار از هر تصویری که آپلود می کنید، نام برد.

برای استفاده از این افزونه نیاز به داشتن API key در طول فرآیند فعال سازی است. این کلید را با ثبت ایمیل خود در لیست اشتراک و بدون هیچ اطلاعات اضافی دیگر، بدست می آورید. نسخه رایگان این افزونه به شما اجازه فشرده سازی صد تصویر در ماه را می دهد. برای استفاده از قابلیت های اضافه می توانید آن را خریداری کنید و یا اینکه از طریق معرفی کاربر جدید به این سرویس اقدام کنید.

با شرکت در دوره آموزش سئو شما نکات زیادی راجع به سئو وردپرس یاد می گیرید که اگر به انها عمل کنید، با افزایش بازدید و درآمدی شگفت انگیز مواجه می شود.

✔️ Compress JPG & PNG Images

این افزونه از دیگر افزونه های معرفی شده در فرآیند بهینه سازی تصاویر سایت موثرتر است. Compress JPG & PNG Images تنها از متد lossy برای فشرده سازی استفاده می کند که سبب کاهش چشمگیر حجم تصاویر در کنار حفظ کیفیت آن ها می شود.

این افزونه قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار نمی دهد. هر چند که می توانید همچنان حداکثر رزولوشن تصویر را در اختیار داشته باشید و از طرفی می توانید مشخص کنید که دقیقا با چه اندازه ای می خواهید تصویر را فشرده کنید. در پایان می توانید مشخص کنید که اطلاعات کپی رایت تصویر حفظ شود یا خیر.

جدا از تمام محدودیت های این افزونه، در فرآیند بهینه سازی تصاویر با فرمت jpg و png بسیار خوب و موثر عمل می کند و در بیشتر مرکزهای آموزش سئو ورپرس به این افزونه اشاره می شود.

آموزش سئو وردپرس,استفاده از AMP در وردپرس,افزونه سئو وردپرس

✔️ Optimus

عملکرد این افزونه بهینه سازی تصویر در عمل بسیار تحسین برانگیز است. نسخه رایگانOptimus دارای قابلیتی است که اندازه تصاویر را 100 کیلوبایت فشرده می کند و از آن رندر گیری می کند، این کار را با سرعت بسیار خوبی انجام می دهد.

این افزونه شامل یک منوی ساده است. بنابراین این افزونه گزینه مناسبی است برای افرادی که فقط می خواهند عمل بهینه سازی را انجام دهند و علاقه مند به تنظیم دقیق جزئیات فرآیند بهینه سازی نیستند.

به صورت پیش فرض، تصاویر در حین عملیات آپلود، بهینه می شوند. اما نقطه ضعف آن این است که اطلاعات دقیق فشرده سازی برای تصاویر نمایش داده نمی شوند و شما باید به صورت دستی حجم آن ها را با هم مقایسه کنید تا متوجه تفاوت شوید.

افزونه Optimus تنها برای فشرده سازی تصاویری که آپلود می کنید، نیست بلکه این قابلیت را دارد که تصاویر را در چند اندازه مختلف برای فایل های رسانه ای، بهینه کنید.

مقاله معرفی بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصاویر به پایان رسید. درهر یک از افزونه های بالا من به معرفی نقاط قوت و ضعف آن ها پرداختم. انتخاب اینکه از کدام افزونه استفاده کنید بر عهده شما عزیزان است. تنها نکته ای که باید توجه کنید این است که از پلاگینی استفاده کنید که به صورت مداوم بروز می شود.

🔵 10 افزونه برتر سئو سایت وردپرس

آموزس سئو وردپرس موضوع بسیار مهمی است که برای بهینه سزای سایت خود باید حتما از نکات آن استفاده کنید. همانطور که شما همراهان نیوسئو می دانید، وردپرس به دلیل انعطاف پذیر بودن، سهولت استفاده، سرعت بالا، سبکی و همچنین کاربرپسند بودن، بهترین سیستم مدیریت محتوا است و بیشتر سایت های اینترنتی بر پایه وردپرس ساخته شده اند.

برای اینکه بتوانیم مدیریت در وردپرس را ساده تر و بهتر انجام دهیم، می توانیم از افزونه های وردپرس کمک بگیریم. اما باید توجه داشت که نباید از هر افزونه ای برای وردپرس استفاده کرد. به دلیل اینکه بعضی از این افزونه ها می توانند مشکلاتی را برای وردپرس به وجود بیاورند و بهینه سازی سایت را با مشکل مواجه کنند. در بالا به معرفی افزونه های سئو تصاویر پرداختیم و در ادامه می خواهیم افزونه های سئو سایت را به شکل کلی مورد بررسی قرار دهیم.

✔️ افزونه Yoast

در بسیاری از کلاس های آموزش سئو وردپرس این نکته بیان می شود که بهترین افزونه سئو وردپرس، Yoast است. اگر می خواهید با آموزش رایگان سئو وردپرس، تولید محتوا و بهینه سازی صفحات وب سایت خود،رتبه سایتتان را بهبود بخشید، بدون شک پلاگین Yoast بهترین انتخاب است. افزونه سئو وردپرس Yoast دارای سه قابلیت بسیار مهم است:

  • بهینه سازی فنی صفحات برای موتورهای جست و جو
  • سازگاری با نقشه XML سایت
  • ابزار تجزیه و تحلیل سئو صفحه

افزونه Yoast به شما برای بهبود سئوی مطالب قبل از انتشار کمک می کند. این پلاگین با بررسی سریع مطلب، متا تگ ها، کلمات کلیدی و برچسب، به شما یادآوری می کند که چه کارهایی را باید انجام دهید و چه اشتباهاتی انجام داده اید و باید آن ها را اصلاح کنید.

✔️ افزونه All In One Seo Pack

شما می توانید از این افزونه سئو وردپرس به جای yoast استفاده کنید (البته امیر قمصری شخصا این استفاده را پیشنهاد نمی کند!). افزونه All In One Seo Pack راه حل های ساده ای برای بهینه سازی سایت در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از این افزونه بسیار ساده است و حتی افراد مبتدی هم می توانند از آن استفاده کنند. از قابلیت های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهینه سازی عنوان ها به صورت خودکار برای تمامی موتورهای جست و جو
  • تولید خودکار متا تگ ها
  • پشتیبانی نقشه سایتXML و گوگل آنالیز
  • جلوگیری از انتشار محتوای تکراری
  • قابلیت لغو تمامی تنظیمات

✔️ افزونه Google Xml Sitemaps

نقشه سایت به گوگل کمک می کند تا سریع تر و راحت تر محتویات تولیدی سایت شما را ایندکس کند. برای اینکه خیالتان از بابت ساخت نقشه سایت راحت شود و مطمئن باشید که کار را درست انجام داده اید می توانید از این افزونه استفاده کنید. پلاگینGoogle XML Sitemaps به صورت خودکار یک نقشه سایت تولید می کند. این ابزار هر زمان که محتوای جدیدی به سایت اضافه می شود به طور خودکار نقشه سایت را بروز می کند. به طور کلی این پلاگین هر آنچه را که از یک ابزار ساخت سایت مپ انتظار دارید را برآورده خواهد کرد.

نکته بسیار مهم: با استفاده از ابزار گوگل وب مستر تولز، آدرس نقشه سایت را در گوگل ثبت کنید.

✔️ افزونه Broken Link Checker

از جمله افزونه هایی که باید در آموزش سئو وردپرس باید به آن بپردازیم، افزونه بروکن لینک چکر است. به کمک این افزونه می توانید لینک های خراب (شکسته) وب سایت خود را پیدا کنید و دیگر نگرانی بابت آنها نداشته باشید. قابلیت های این افزونه بسیار مهم عبارتند از:

  • شناسایی لینک هایی که کار نمی کنند
  • توانایی بررسی لینک های قرار گرفته در صفحات، دیدگاهها و پست ها و فیلدهای سفارشی
  • امکان تعییر ظاهر لینک های خراب
  • جلوگیری کردن از دنبال کردن لینک های خراب توسط موتورهای جست وجو

✔️ افزونه Google Analytics By Monster insights

با استفاده از این افزونه، دیگر نیازی به گوگل آنالیز برای بررسی آمار بازدیدکنندگان، کلمات کلیدی برتر و دیگر داده ها ندارید. از جمله مزایای این پلاگین وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب ساده به وسیله API گوگل آنالیز
  • دسترسی به داشبورد داده ها در داخل وردپرس
  • پیگیری لینک های داخلی و خارجی سایت
  • توانایی کاربرد کد پیگیری جهانی
  • دسترسی به انواع آمارها و گزارش ها

توجه داشته باشید که شما می توانید از گوگل آنالیز استفاده کنید و به کار گرفتن این افزونه اختیاری است و فقط به شما کمک می کند که در زمان صرفه جویی کنید.

کتاب سئو وردپرس

✔️ افزونه W3 Total Cache

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت می باشد و باید به آن توجه داشته باشید. بهترین پلاگین سئو وردپرس به منظور بهبود سرعت و ارائه تجربه کاربری عالی، W3 Total Cache است. شما اگر از این افزونه سئو وردپرس به درستی استفاده کنید می توانید تا ده برابر عملکرد سایت خود را بهبود دهید.

✔️ افزونه All In One WP Security And Firewall

حتی با وجود اینکه سیستم وردپرس دارای امنیت بسیار بالایی است، اما باز هم هیچ شخصی از داشتن امنیت اضافه در سایت ناراضی نخواهد بود. افزونه All In One WP Security And Firewall به شما کمک می کند تا وب سایت خود را از خطرات و شکاف های امنیتی محافظت کنید. این افزونه با انجام دادن تست های مختلف بر روی وب سایت شما و امتیاز دهی به آن، شما را نسبت به داشتن میزان امنیت وب سایت آگاه می کند. قابلیت های این افزونه عبارتند از:

  • متوقف کردن شمارش کاربران
  • ابزار رمزگذاری مطمئن و قدرتمند
  • شناسایی حساب های کاربری که نام کاربری و لاگین مشابه دارند

بنابراین اگر می خواهید از هک شدن سایت خود و در نتیجه صدمه دیدن به برندتان جلوگیری کنید، حتما از این پلاگین استفاده کنید.

✔️ افزونه WPtouch Mobile

همانطور که می دانید امروزه اکثر کاربران به وسیله موبایل های خود در دنیای اینترنت گشت و گذار می کنند. بنابراین بسیار مهم است که سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید. پلاگین WPtouch Mobile این کار را براحتی انجام می دهد و سایت شما را به تعییر در ظاهر دسکتاپی و کدهای نوشته شده برای تلفن های همراه بهینه می کند. به این ترتیب هم خیالتان راحت است که کاربران خود را از دست نمی دهید و هم اینکه از جریمه شدن توسط گوگل در امان خواهید بود. پس این افزونه بسیار مفید و کاربردی را از دست ندهید.

✔️ افزونه (Yet Another Related Posts Plugin (YARPP

از جمله مهمترین مشکلات در سئو سایت که با استقاده از نکات مهم آموزش سئو وردپرس باید آن ها را مرتفع کنید، داشتن محتوای بی ارزش با درصد پایین نرخ پرش (Bounce Rate) و زمان بیشتر ماندگاری کاربر در وب سایت می باشد. در واقع گوگل با سنجش این دو فاکتور تعیین می کند که وب سایت شما چقدر ارزش دارد و چقدر معتبر است. افزونه سئو وردپرس YARPP با نشان دادن موضوعات مرتبط با موضوعی که کاربر آن را مطالعه کرده کمک می کند تا زمان ماندگاری او افزایش پیدا کند. برخی از قابلیت های این افزونه عبارتند از:

  • به کار بردن الگورتیم های پیشرفته برای نمایش بهترین پست ها
  • نمایش دادن فهرست وار محتوا
  • کنترل نمایش پست که شما می توانید آن را مدیریت کنید

این افزونه بسیار عالی را از دست ندهید.

✔️ افزونه Seo Optimized Images

قطعا می دانید که بهینه سازی تصاویر یکی از فاکتورهای سئو است. تصاویر بهینه شده کمک می کند تا سایت شما در رتبه بالاتری قرار بگیرید و همچنین ترافیک بیشتری را به وسیله google images بدست آورید. این افزونه از جمله مفیدترین پلاگین های سئو وردپرس است که به شما کمک می کند تا بهینه سازی تصاویر را به درستی انجام دهید و تمام اصول را پیاده کنید.

به این ترتیب بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس به پایان رسید. اما نکته ای که نباید فراموش کنید این است که همیشه باید از افزونه هایی بهره ببرید که معتبر هستند و به صورت مداوم بروز می شوند، چون همانطور که می دانید این بروزرسانی ها کمک می کند تا افزونه ها عملکرد بهتری داشته باشند و مشکلات و باگ ها را به حداقل برسانند.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

🔵 بهترین افزونه های AMP سئو سایت وردپرس

AMP یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو سایت موبایلی است و باعث بهبود وضعیت شما در رتبه بندی بخش موبایلی گوگل می شود.

✔️ AMP for WP – Accelerated Mobile Pages

این پلاگین همه کاره، سایت وردپرسی شما را خیلی سریع برای AMP بهینه سازی می کند. AMP for WP گزینه های بسیاری را جهت گسترش و پشتیبانی به شما پیشنهاد می دهد. همچنین این پلاگین دارای ابزارهای بهینه سازی طراحی سایت نیز می باشد.

AMP for WP برای رفع باگ ها، اضافه شدن ویژگی های جدید و بهبود عملکرد سیستم آزمایش و آنالیز به صورت متوالی بروزرسانی می شود. استفاده از این افزونه برای افراد تازه کار نیز بسیار ساده است. براساس نظرات کاربران AMP for WP بهترین افزونه وردپرسی AMP است.

ویژگی ها و کاربردها:

یکی از بهترین ویژگی های این افزونه AMP اجازه دادن به وبمسترها برای طراحی یک  صفحه AMP سفارشی و اختصاصی مطابق با سلیقه خودشان می باشد.

این پلاگین دارای ویژگی ساخت صفحه با استفاده از drag-and-drop (تکنیک کشیدن و رها سازی) است. این ویژگی به شما کمک می کند که به راحتی و با سرعت صفحه سفارشی خود را طراحی کنید. همچین این افزونه دارای المان های آدرس دهی موبایلی است که نتیجه آن بارگذاری سریع صفحات و بهبود وضعیت سئو و رتبه سایت می باشد.

AMP for WP به صورت کاملا منطقی طراحی شده و به همین دلیل به راحتی می توانید آن را مدیریت کنید. همچنین توسعه دهندگان این افزونه برای طراحی و بروزرسانی آن به نیازهای کاربران و کاربرد ابزارها توجه ویژه ای کرده اند. به همین دلیل این افزونه فاقد ابزارها و ویژگی های غیرضروری است و کاملا یک پلاگین بهینه می باشد.

AMP for WP با گالری های چرخ فلکی سازگار است. همچین این افزونه با یوتیوب، توییتر، اینستاگرام و فیسبوک سازگار است. از دیگر ویژگی های این پلاگین پشتیبانی از ایمیل و انواع مختلف پست های سفارشی می باشد و به زودی ویژگی های جدید دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

✔️ AMP

AMP یک پلاگین عالی برای تازه کارانی است که قصد دارند سایت خود را برای amp بهینه سازی کنند. هرچند، AMP دارای پشتیبانی ضعیف تری نسبت به AMP for WP است.

ویژگی ها و کاربردها:

این پلاگین بسیار مناسب افرادی است که در طراحی و ایجاد سیستم یکپارچه وبسایت تجربه کافی ندارند و تازه کار هستند. Amp تمام نیازهای پایه ای جهت نمایش بهینه محتوای سایت در تلفن های همراه را فراهم کرده است و افراد تازه کار به راحتی می توانند صفحات سفارشی ساده با استفاده از گزینه ها و رنگ های مختلف را برای خود ایجاد کنند.

AMP دارای سیستم راهنمایی بسیار ساده است که به شما نحوه سفارشی کردن پلاگین را آموزش می دهد. این افزونه به صورت open source می باشد، هرچند که ویژگی ها و خصوصیات زیادی برای آن ارائه نشده است. به طور کلی این افزونه یکی از ساده ترین ها برای افراد تازه کار است و به راحتی و بدون هیچ دانشی می توان از آن استفاده کرد.

✔️ All in One SEO Pack

با بیش از 3 میلیون کاربر فعال و ارائه بروزرسانی های منظم با فواصل دو هفته ای،  all-in-one SEO pack یا AIOSEO یکی از بهترین پلاگین های وردپرسی amp برای سایت های حرفه ای و کسب و کارهای آنلاین است.

 All-in-one SEO pack ایده های جالبی برای بهبود سئو سایت ارائه می دهد. همچنین این افزونه سئو وردپرس مجموعه ابزارهایی را به صورت رایگان و پولی به شما پیشنهاد می دهد. این افزونه از پشتیبانی بسیار قدرتمندی بهره می برد و یکی از بهترین افزونه های وردپرسی برای وبمسترهایی است که با کاهش بازدید سایت مواجه شده اند.

ویژگی ها و کاربردها:

All-in-one SEO یک افزونه با رنکینگ 4.5 است و دارای رکورد بیشترین کاربر و بیشترین دانلود می باشد. به همین دلیل می توان از آن به عنوان یک پلاگین مطمئن یاد کرد.

برخلاف افزونه AMP، AIOSEO به طور کامل توسط پروژه گوگل AMP حمایت و پشتیبانی می شود. همچنین به طور خودکار اطلاعیه هایی در مورد تغییرات و بروزرسانی های صورت گرفته در گوگل و bing که در نقشه XML سایت تاثیرگذار هستند، به کاربر نشان داده می شود.

نسخه رایگان AIOSEO به طور کامل تمام نیازهای شما را برآورده می کند و هیچ محدودیتی ندارد. شما فقط برای استفاده از گزینه های پیشرفته، پشتیبانی و API پکیج هایی را باید خریداری کنید که بیشتر برای کسب و کارهای آنلاین و سازمان های بزرگ کاربرد دارد.

اما بهترین ویژگی، all-in-one SEO pack تنها پلاگین رایگان AMP است که شامل ابزارهای سئو برای تجارت الکترونیک می باشد. به همین دلیل این افزونه یک گزینه قابل توجه و عالی برای این دسته از کاربران است.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

✔️ Glue for Yoast SEO & AMP

این پلاگین مانند یک پل ارتباطی بین افزونه Yoast و AMP عمل می کند.

با این افزونه، کاربران از تمام سیستم یکپارچه سازی سئو و بهینه سازی محتوا بهره مند می شوند. به کمک این پلاگین شما می توانید راحت تر و سریع تر در نتایج جستجوی سایت رشد کرده و دیده شوید.

ویژگی ها و کاربردها:

AMP and Glue یک چهارچوب عالی برای یکپارچه سازی AMP، ساخت صفحات و بهینه سازی محتوای سایت به کاربران ارائه می دهد.

✔️ Better AMP – WordPress Complete AMP

Better AMP یکی از فوق العاده ترین و جدیدترین افزونه های AMP است که باید در آموزش سئو وردپرس به بررسی آن بپردازیم. این افزونه موفق شده از تمام کاربران خود بالاترین امتیاز ممکن را بدست بیاورد.

یکی از عالی ترین فواید استفاده از Better AMP برای سایت وردپرسی شما، سرعت بارگذاری بسیار بالایی است که این افزونه ارائه می دهد. Better AMP همچنین یکی از بهترین افزونه ها از لحاظ ارائه پشتیبانی به کاربران می باشد.

ویژگی ها و کاربردها:

Better AMP دارای یکی از بهترین پشتیبانی ها و مفیدترین رابط کاربری برای صفحات وردپرسی، پست ها، دسته بندی ها، تگ ها و نوار جستجو است. این پلاگین با تیم پشتیبانی قدرتمندی که دارد با سرعت و به راحتی تمامی مشکلات  موجود در یکپارچه سازی AMP و صفحات موبایلی را حل می کند.

این پلاگین دارای یک نسخه دمو سفارشی می باشد. این ویژگی به توسعه دهندگان سایت های وردپرسی اجازه می دهد که بتوانند این پلاگین را مورد آزمایش و تست قرار دهند و آن را از لحاظ سرعت بارگذاری و ساختار رابط کاربری بررسی کنند.

Better AMP دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و بدون پیچیدگی و حرفه ای است که استفاده از آن را برای هر دو گروه کاربری حرفه ای و تازه کار بسیار ساده می کند.

🔵 بنیاد مقاله در وردپرس یا cornerstone content در yoast چیست؟

به عنوان یکی از نکات مهم آموزش سئو وردپرس باید بدانید که کرنراستون یا همان بنیاد مقاله، هسته و جزء اجزای اصلی تشکیل دهنده مقالات وب سایت شماست که می بایست به داشتن آن ها افتخار نمایید. بنیاد مقاله بازتاب و انعکاس کیفیت کسب و کارتان می باشد و این مقالات شماست که توسط موتورهای جستجو خوانده شده و براساس کیفیت محتوایی آن ها رنک دهی می شوید.

هر چه میزان کیفیت محتوای مقالات به کار رفته در سایتتان بالاتر باشد در رنکینگ بالاتری توسط موتورهای جستجو طبقه بندی می شوید.

در این مقاله آموزش سئو وردپرس، سعی می شود مطالب ارزشمندی در رابطه با کرنراستون یا بنیاد مقاله بیان گردد. همچنین در این مقاله خواهید دانست که بنیاد مقاله چیست و چرا در SEO بسیار حیاتی است؟ علاوه بر آن یاد می گیرید که چطور مقالات کرنراستون اصلی ساییتان را لینک دهی نمایید.

✔️ کدام مقاله کرنراستون من است ؟

تشخیص این مطلب که کرنراستون اصلی سایت شما کدام مقاله است بسیار حیاتی است. سعی نمایید کرنراستون مقاله اصلی سایتتان را با دقت انتخاب نمایید.

به چهار الی پنج صفحه مقاله ای که کاربران می خواهند با ورود به سایت شما آن ها را مورد مطالعه قرار دهند فکر کنید.

کدامیک از مقالاتی که تاکنون در وب سایت خود منتشر کرده اید، با ارزش تر است؟

کدامیک از همه کامل و جامع تر می باشد؟

کدامیک براساس معیارهای اصلی سایت شما گردآوری شده است؟

جواب همه سوالات فوق می تواند شما را در جهت یافتن مقاله ی اصلی (کرنراستون اصلی سایتتان) یاری نماید.

در حال حاضر،  Yoast SEO از شما می خواهد که چگونه سنگ بنای سایت خود را تشخیص و انتخاب نمایید. به عبارت ساده تر در گام نخست باید تشخیص دهید که کدام مقاله بنیان اصلی سایت شماست و مقالات دیگر براساس آن شکل گرفته است.

Yoast SEO به شما کمک می نماید تا ساختار لینک مقالات داخلی خود را بسازید.  البته برای ساخت لینک برخی ابزارها نیز وجود دارد که در صورت نیاز  به شما پیشنهاد می گردد.

اگر وب سایت شما بسیار گسترده باشد و از چندین کلمه و عبارت کلیدی جهت رنک دهی توسط موتورهای جستجو استفاده می نمایید، حتما توصیه می گردد به جای انتخاب یک مقاله، چندین مقاله  براساس کلمات کلیدی به کار رفته در وب سایتتان انتخاب نموده و سایر مقالات دیگر را براساس آنها طبقه بندی کنید.

🔵 چرا مقالات کرنراستون برای SEO مهم است؟

برای راحت تر شدن درک این مقاله از این به بعد به جای استفاده از مقالات کرنراستون از محتوای اصلی استفاده می کنم.

همانطور که می دانید محتوا محوری نقش بسیار کلیدی در هر استراتژی از SEO داراست. البته مهم تر از آن این است که بتوان این رنک دهی را در موتورهای جستجو حفظ نمود. شیوه محتوا محوری بهترین پاسخ و مطمئن ترین روش جهت رقابت با رقبای خود می باشد.

اگر شما به تولید محتوا در سایت یا وبلاگ خود مشغول هستید باید به گوگل یا موتورهای جستجو این مطلب را برسانید که کدام مقاله با اهمیت تر می باشد.

این کار را می توانید با لینک دهی مناسب میان مقالات به کار رفته شده در ساییتان انجام دهید. گوگل از میزان لینک دهی که به مقالات دیگر داشته اید پی به اهمیت آن مقاله می برد.

✔️ ساختار لینک دهی محتوای اصلی:

محتوا اصلی در سایت شما باید به صورت یک هرم باشند. به عبارت ساده تر کاربران با ورود به سایت شما باید با یک کلیک ساده وارد محتوای اصلی سایت شما شوند. این یک اصل مهم در آموزش سئو وردپرس است و نباید آن را دست کم بگیرید.

شما باید از این مقاله که هسته ی اصلی محتوای سایت شما می باشد به سایر مقالات دیگر لینک دهی نمایید. با لینک دهی به یک مقاله یا وبلاگ دیگر شما در اصطلاح کرنراستون دیگری را به آن مرتبط می نمایید . به عبارت دیگر شما به صورت زنجیر تمامی مقالات سایت خود را به یکدیگر متصل می نمایید.

با این کار شما عملا به گوگل اعلام می کنید کدامیک از مقالات شما با ارزش تر است و شانس خود را در جهت افزایش رنکینگ گوگل بیشتر می نمایید.

به عنوان مثال من مقالات متعدد و زیادی در سایت در رابطه با سئو نوشته ام. تمامی این مقالات از جنبه های مختلف سئو سایت را بررسی نموده اند اما همان طور که می دانید محوریت آنها در رابطه با آموزش سئو و بهینه سازی در موتورهای جستجو می باشد.

✔️ نقش لینک های داخلی در افزونه یوآست سئو سایت وردپرس:

قطعا می دانید که یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین افزونه های سئو سایت وردپرسی یوآست سئو است. این افزونه معمولا در هر دوره آموزش سئو وردپرس نیز آموزش داده می شود. در این افزونه ما استفاده از لینک های داخلی را پیشنهاد می نماییم. در ابتدا ما مقاله نوشته شده را آنالیز کرده و سپس کلمات و واژگان مناسبی که با سایر دیگر مقالات مشابه همخوانی و تطابق دارد را به دقت انتخاب می کنیم.

این کلمات باید به صورت جداگانه و با رنگ مجزایی به شکل مشخص در متن قابل تشخیص باشند. سپس از کلمات مشخص شده به مقالات دیگری که در سایت منتشر کرده ایم،  لینک دهی می نماییم.

در محتوا محوری هر محتوای اصلی از مقالات به صورت متفاوت و با یک استراتژی خاص می بایست لینک دهی گردد. نکته ی مهم تر نحوه لینک دهی می باشد که می بایست براساس سلسله مراتب و اولویت صورت بپذیرد. به عبارت دیگر باید وزن هر مقاله به صورت مجزا مشخص باشد تا بتوان براساس میزان اهمیت لینک دهی گردد.

رعایت اصول فوق کمک می نماید تا هر چه بهتر مقالات جدید را مدیریت و سازماندهی کنید.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

✔️ انواع صفحات محتوا محور

به عنوان یک نکته اساسی در آموزش سئو وردپرس باید بدانید که شالوده تمامی صفحات در وب سایت شما می بایست محتوا باشد. شما باید هر روز محتوای صفحات خود را به صورت منظم به روز نمایید. به خاطر داشته باشید مقالات شما باید جنبه آموزشی داشته باشد.

نکنه مهم تری که باید به آن توجه داشت اندازه یک مقاله می باشد. مقالات اصلی سایت شما نباید خیلی طولانی باشد و از طرفی می بایست تمامی مطالب مورد انتطار در مقاله را پوشش دهد.

مقالات طولانی باعث می شود تا کاربران به محتوای اشاره شده در مقاله شما به درستی توجه نکنند و یا حتی تعداد صفحات طولانی و زیاد آن باعث عدم تمرکز کاربر شود.

مهمترین شاخص در محتوا محوری کیفیت یک مقاله و نیز خلاقیت در محتوای آن مقاله می باشد.

🔵 5 مرحله در اتخاذ یک شیوه عمل گرایانه در تولید محتوا

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در آموزش سئو وردپرس باید به بررسی آن بپردازیم، ارائه راهکاری اساسی برای تولید محتوا اصولی و کاربردی در سایت های وردپرسی است. در ایده آل ترین حالت شما باید بر روی کلمات کلیدی تحقیق و پژوهش وسیعی انجام دهید پس از آن می بایست یک مقاله پر محتوا براساس کلمات کلیدی خود تولید نمایید. آیا تاکنون به تولید مقاله به این شیوه پرداخته اید؟

اگر در جواب می گویید نه شما را به خواندن این پنج مرحله دعوت می نمایم :

1- به انتخاب عبارات کلیدی خود فکر نمایید: شما باید عبارات کلیدی ضروری مورد استفاده خود را رتبه بندی نمایید. محتوای تولیدی شما می بایست از رقابتی ترین کلمات کلیدی ممکنه در فضای مجازی استفاده نماید. از انتخاب درست و دقیق کلمات کلیدی خود اطمینان حاصل نمایید.

2- بهترین پست را انتخاب نمایید: همواره به پست هایی مراجعه نمایید که بیشترین میزان بازخورد از محتوای تولیدی شما را دارند. در میان پست های مهم در وب سایت خود به سایر مطالب دیگر صفحات نیز اشاره ای کوتاه نمایید.

همواره به بهترین پست خود در وب ساییتان فکر نمایید.

3- مقالات خود را بازنویسی نمایید: مقالات محتوایی خود را همواره با فواصل زمانی مشخص بازنویسی نمایید. از کاربر پسند بودن و محبوب بودن مقالات خود مطمئن شوید. مقالات خود را توسعه دهید و همواره آنها را به روزرسانی کنید.

همواره به 3 اصل تولید محتوا، نگارش مجدد(بارنویسی) و گسترش آنها توجه نمایید.

4- بهینه سازی پست های دنباله دار: اگر به طور مثال مقاله ای در وب سایت شما موجود می باشد که در ادامه آن پست های گوناگونی را به آن نسبت داده اید، سعی نمایید پست های خود را به صورت بهینه شده به محتوا نسبت دهید. به عنوان مثال در سایت نیوسئو مقالات فاکتورهای رنکینگ گوگل از این حالت پیروی می کنند.

5- لینک دهی از انتها به ابتدا: با این کار شما به گوگل این پیغام را می رسانید که مقاله ای که در وب سایت شما بسیار حائز اهمیت است. هرگز لینک دهی از انتها به ابتدا را فراموش نکنید زیرا بسیار در SEO نیز موثر است.

به زبان ساده تر لطفا همواره مقالات جدید خود را به مقالات مرتبط قبلی لینک دهی نمایید.

🔵 آموزش راه اندازی گوگل آنالیتیکس در وردپرس

قطعا گوگل آنالیتیکس به عنوان یکی از ابزارهای مکمل، در دوره آموزش سئو وردپرس به دانشجویان معرفی می شود اما ما در این مقاله سعی داریم، نکاتی کاربردی در استفاده و البته فعالسازی آن برای شما شرح دهیم. نمایش آمار گوگل آنالیتیکس در وردپرس را در این مقاله آموزش رایگان سئو وردپرس خدمت شما همراهان عزیز نیوسئو ارائه میکنیم. اگر سایت وردپرسی دارید پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و در سایت خود اعمال کنید.

آیا تاکنون با خودتان فکر کرده اید وقتی که افراد وارد سایت وردپرس شما می شوند، واقعا چه کاری انجام می دهند؟

آیا تا به حال با خودتان اندیشیده اید که کدام صفحات وبسایت هستند که کاربران ترجیح می دهند بیشترین زمان را در آن ها سپری کنند، کدام فعالیت های شما باعث می شود که کاربران به آن صفحه ها بروند و کدام یک از صفحات وبسایت شما نرخ تبدیل بهتری دارند؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، می تواند به شما کمک کند تا تمام این اطلاعات و حتی اطلاعات بیشتری را دریافت کنید. شما میتوانید تنها با نصب افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس، خیلی سریع به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. مثل تمام کارهایی که می توانید با وردپرس انجام دهید، نصب گوگل آنالیتیکس هم کار بسیار ساده ای است که کمک بسیار زیادی به سئو وردپرس می کند.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

در پنج گام ساده، شما می توانید دیدگاه های بسیار خوبی در رابطه با بازدید کننده های وبسایت خودتان به دست بیاورید و متوجه شوید چه چیزی برای کاربران مفید است و چه چیزی خیلی از نظر آن ها مفید نیست و به این صورت می توانید تجربه کاربری سایت خودتان را بهبود بخشید، نرخ تبدیل را افزایش دهید و متوجه شوید چه افرادی به کسب و کار شما علاقه مند هستند.

✔️ 5 گام آموزشی راه اندازی گوگل آنالیتیکس در وردپرس

  1. ثبت نام در گوگل آنالیتیکس
  2. نصب کردن پلاگین
  3. تایید حساب کاربری گوگل
  4. انتخاب کردن پروفایلی که می خواهید آن را ارزیابی کنید
  5. شروع ارزیابی سایت

🔵 گوگل آنالیتیکس و وردپرس

حال بیایید به این سوال در ادامه مقاله آموزش سئو وردپرس بپردازیم که گوگل آنالیتیکس و سئو چقدر برای هم کاربردی هستند. قبل اینکه درباره چگونگی اتصال گوگل آنالیتیکس، اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است با این ابزار بیشتر آشنا شوید:

✔️ گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزارهای تحلیل گر شرکت گوگل با عنوان گوگل آنالیتیکس شناخته می شود که به اندازه گیری و کنترل محتواها می پردازد. این ابزار کاربردی می تواند گزارش هایی را از وب سایت های مختلف آماده نماید. گوگل آنالیتیکس به عنوان یکی از ابزارهای ساده و رایگان در اختیار تمامی افراد قرار دارد که هر فردی می تواند به راحتی از آن استفاده نماید.

همان طور که متوجه هستید شرکت گوگل ابزارهای مختلفی را ارائه داده است که از طریق آن ها می توان بهینه سازی وب سایت خود به انجام رساند. گوگل آنالیتیکس یکی از همین ابزارها به شمار می رود. در پاسخ به این سوال که گوگل آنالیتیکس چیست باید بگوییم این ابزار اطلاعاتی را در مورد رفتار کاربران، ترافیک های ایجاد شده، نرخ تبدیل و … در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد.

با استفاده از ابزار گوگل آنالیز به راحتی می توانید وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی کنترل نمایید  و گزارشات مختلفی را از نوع دستگاه های استفاده شده، مدت زمان ماندن در وب سایت، نرخ تبدیل و … به دست آورید. این ابزار با تمامی ابزارهای گوگل سازگاری دارد.

✔️ چگونگی اتصال گوگل آنالیتیکس به سایت وردپرسی

بر اساس پلاگین گوگل آنالیتیکس که شما انتخاب میکنید، تنظیمات آن ممکن است کمی متفاوت باشد. کتابخانه پلاگین های وردپرس (WordPress plugin library) گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد، مانندGoogle Analytics Dashboard for WP, MonsterInsights ،  WooCommerce for Google Analyticsو Analytics Cat.

برای این نمونه، ما می خواهیم نحوه آماده کردن پلاگین Google Analytics Dashboard for WP by ExactMetrics را بررسی کنیم. خیلی مهم نیست که شما از کدام پلاگین برای وبسایت وردپرس خودتان استفاده می کنید، زیرا روند آماده سازی آن تقریبا در تمام پلاگین ها مشابه می باشد.

1- ثبت نام در گوگل آنالیتیکس

اولین کاری که باید انجام دهید، ثبت نام گوگل آنالیتیکس می باشد. معمولا در دوره آموزش سئو وردپرس تمامی مراحل را قدم به قدم برایتان شرح می دهند اما بررسی نکات و مراحل این مسیر در مقاله کاربردی آموزش سئو در وردپرس خالی از لطف نیست. اگر شما از قبل یک حساب کاربری گوگل دارید، قسمت بیشتر این مرحله را از قبل انجام داده اید زیرا شما با استفاده از یک حساب کاربری گوگل، می توانید از Google Analytics استفاده کنید.

اگر از قبل حساب کاربری گوگل دارید، وارد حساب Gmail خودتان شوید و یا اگر هم حساب کاربری ندارید، همین حالا ثبت نام کنید.

سپس، به صفحه ثبت نام گوگل آنالیتیک بروید و بر روی دکمه “Sign Up” کلیک کنید.

وقتی وارد این صفحه می شوید، دو گزینه به شما نشان داده می شود و شما می توانید از گوگل آنالیتیک برای “Website” یا “Mobile app” خودتان استفاده کنید. در این آموزش، ما می خواهیم گزینه “Website” را بررسی کنیم.

اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید. “Account Name” که شما انتخاب می کنید، در واقع نام پروفایل گوگل آنالیتیکس برای وبسایت شما خواهد بود. شما می توانید هر نامی که دوست دارید را انتخاب کنید اما بهترین کار این است که نام دامنه سایت خودتان را انتخاب کنید.

وقتی که فرم های این صفحه را پر کردید، بر روی قسمت “Get Tracking ID” کلیک کنید. کد رهگیری ID شما و کد رهگیری وبسایت شما در صفحه بعدی نمایش داده خواهد شد. ID رهگیری شما، در کد رهگیری شما قرار دارد؛ این ID به گوگل می گوید که اطلاعات و داده های جمع آوری شده را باید به کدام حساب ارسال کند. بر اساس پلاگینی که شما انتخاب میکنید، ممکن است لازم باشد که این اطلاعات را در پلاگین خودتان هم وارد کنید پس بهتر است فعلا این صفحه را باز نگه دارید تا در صورت نیاز، بتوانید از اطلاعات آن استفاده کنید.

2- پلاگین خودتان را نصب کنید

سپس، شما باید پلاگین خودتان را نصب کنید. اگر نمی دانید که چطور باید یک پلاگین در وردپرس خودتان نصب کنید، می توانید در قسمت راهنمای وردپرس، قسمت “Install Your Plugins” را مطالعه کنید.

وقتی که پلاگین شما نصب شد، وارد قسمت “Settings” شده و سپس بر روی “Insights” کلیک کنید تا به افزونه کامل گوگل آنالیتیکس دسترسی پیدا کنید.

حالا که شما پلاگین خودتان را نصب کرده اید، باید از طریق وردپرس حساب خودتان را تایید کنید تا گوگل آنالیتیک بتواند به وردپرس شما دسترسی پیدا کند.

حالا که شما پلاگین خودتان را نصب کرده اید، باید از طریق وردپرس حساب خودتان را تایید کنید تا گوگل آنالیتیک بتواند به وردپرس شما دسترسی پیدا کند.

3- تایید حساب گوگل

برای این که حساب گوگل خودتان را تایید کنید، باید در حساب گوگل وارد قسمت “Insights” شده و سپس بر روی “Authenticate” کلیک کنید.

این کار، شما را به صفحه ورود به حساب گوگل می برد و شما دوباره باید اطلاعات مورد نیاز را کامل کرده و سپس بر روی “Next” کلیک کنید.

در این قسمت، گوگل از شما می پرسد که آیا می خواهید به Google Analytics Dashboard – یا هر پلاگین دیگری که انتخاب کرده اید – اجازه بدهید تا به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد یا خیر. شما باید بر روی گزینه “Allow” کلیک کنید.

وقتی که پلاگین شما نصب و تایید شد و یک دامنه پیش فرض انتخاب شد، یک کد رهگیری گوگل آنالیتیک به صورت خودکار در تمام صفحات وبسایت، قرار داده می شود.

ممکن است بعضی از پلاگین ها که این سطح از خودکارسازی را ندارند، از شما بخواهند تا شما خودتان این کد رهگیری را قرار دهید.

مثلا، Insert Header sand Footers یکی از پلاگین های گوگل آنالیتیکس است که کد رهگیری را برای شما ثبت نمی کند. بلکه شما باید جهت قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در وردپرس، به قسمت “Settings” رفته و سپس “Insert Headers and Footers” را انتخاب کنید و از این قسمت، ID رهگیری خودتان را کپی کرده و در جعبه “Scripts in Header” جایگذاری کنید.

4- انتخاب کردن پروفایلی که می خواهید آن را ارزیابی کنید

زمانی که شما به پلاگین خودتان اجازه دادید تا به اطلاعات گوگل آنالیتیک شما دسترسی داشته باشد، شما باید پروفایلی را که می خواهید ارزیابی اش کنید، انتخاب کنید. شما در این قسمت باید وب سایت خودتان را انتخاب کرده و بر روی “Continue” کلیک کنید.

سپس از این قسمت، شما به وبسایت ورد پرس خودتان منتقل می شوید.

5- شروع ارزیابی

اکنون می رسیم به مهمترین بخش از آموزش سئو وردپرس در رابطه با استفاده از گوگل آنالیتیکس. در مرحله ارزیابی گوگل آنالیتیکس داده های وبسایت شما را پیگیری می کند که این اهمیت زیادی در آموزش سئو وردپرس دارد.

شما می توانید با رفتن به داشبورد گوگل آنالیتیک خودتان از حساب کاربری گوگل و کلیک کردن بر روی گزینه “Reporting”، اطلاعات گوگل آنالیتیک خودتان را مشاهده کنید.

همچنین یک منو در قسمت سمت چپ داشبورد شما قرار دارد که شامل سربرگ های مختلف می باشد که هر کدام از آن ها در رابطه با مخاطبین شما، میزان کسب بازدید کننده، رفتار بازدیدکننده و تبدیل بازدیدکننده به مشتری، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

بر اساس پلاگینی که شما انتخاب کرده اید، می توانید داده های گوگل آنالیتیک خودتان را در وردپرس هم مشاهده کنید. در منوی وردپرس، بر روی “Dashboard” کلیک کنید، سپس از این قسمت می توانید تحلیل های وب سایت خودتان را مشاهده کنید.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

✔️ اصطلاحات مهم در استفاده از گوگل آنالیتیکس

مراحل اولیه نصب به راحتی انجام می گیرد. بعد از اینکه مراحل مورد نظر را پشت سرگذاشتید، باید طریقه استفاده از آن را هم یاد بگیرید. ما در یادگیری سئو وردپرس سعی داریم هر بخش را به طور جامع به شما آموزش دهیم. از جهت لازم دانستیم که اصطلاحات مهم گوگل آنالیتیکس را نیز به شما در این بخش شرح دهیم.

شما با وارد شدن به صفحه گوگل آنالیز با کلماتی مواجه می شوید که ممکن است معنای آن ها را بلد نباشید، بنابراین در ادامه مطالب این کلمات را برای شما شرح خواهیم داد.

نرخ پرش: گاهی اوقات کاربران وارد وب سایت شما می شوند و بدون اینکه هیچ گونه ارتباطی با شما برقرار نمایند وب سایت را ترک خواهند کرد، که این را با نرخ پرش توصیف می کنند، در مبحث گوگل آنالیتیکس چیست؟ می توان این موضوع را بیان کرد که به هر اندازه نرخ پرش وب سایت شما کم باشد در حفظ کاربر موفقیت بیشتری داشته است.

متریک: از مواردی که در ابزار گوگل آنالیز وجود دارد متریک ها هستند، در واقع متریک ها خصوصیات درونی به شمار می روند که می تواند به صورت مجموع ایجاد شوند.

بعدها: بعدها از ویژگی هایی به شمار می رود که مربوط به وب سایت ها یا گوشی های موبایل می شوند. در واقع مدت زمان ماندن کاربران درون وب سایت، خروج کاربران، نوع مروگر استفاده شده و … همگی از ابعاد در گوگل آنالیز به شمار می روند.

دوره: مدت زمانی که کاربران در وب سایت شما باقی خواهد ماند و با محتواهای سایت شما در تعامل هستند یک دوره حساب می شود.

🔵 موارد ارزیابی و تحلیل گوگل آنالیتیکس در وردپرس

اگر شما می خواهید در رابطه با کسانی که سایت شما را بازدید می کنند، کارهایی که در وب سایت شما انجام می دهند، یا مدت زمانی که در صفحات خاصی از وبسایت شما سپری می کنند اطلاعات به دست بیاورید، گوگل آنالیتیک اطلاعاتی که لازم دارید را در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار شما را قادر می سازد تا تعاملات بسیاری را بین وب سایت خودتان و بازدیدکننده ها، ارزیابی کنید.

خب حالا می خواهیم بعضی از انواع گزارش گوگل آنالیتیک را در ادامه آموزش سئو وردپرس، بررسی کنیم.

✔️ مخاطبین

سربرگ مخاطبین، به شما کمک می کند متوجه شوید که مخاطبین وبسایت شما چه کسانی هستند، ویژگی های جمعیتی آن ها مثل سن، جنسیت و … به چه صورت است و همچنین مشخصه های دیگری مانند علایق آن ها، زبان مورد ترجیح و نحوه جابجایی آن ها در صفحات مختلف وب سایت شما را هم به شما ارائه می کند.

✔️ کسب بازدیدکننده

این سربرگ، به شما کمک می کند که متوجه شوید بازدید کننده های شما از چه جایی وارد سایت شما شده اند. این اطلاعات برای شروع و آماده کردن فعالیت های بازاریابی می تواند کمک شایانی به شما بکند زیرا با استفاده از این اطلاعات، متوجه میشوید که کدام فعالیت های بازاریابی شما بیشترین تاثیر را داشته و بیشترین بازدید کننده را برای شما به ارمغان آورده است.

✔️ تبدیل

سربرگ تبدیل به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل صفحات مختلف سایت خودتان را ارزیابی کنید. شما می توانید میزان نرخ تبدیل صفحات مختلف را با نرخ تبدیل هدف خودتان مقایسه کنید و متوجه شوید کدام صفحات مطابق انتظار شما عمل کرده اند و کدام صفحات عملکرد خوبی نداشته اند. شما در این سربرگ، متوجه میشوید که کدام CTA ها و یا صفحات فرود در سایت شما موفق بوده اند و توانسته اند که بازدیدکننده ها را در سایت شما نگاه دارند و باعث مشارکت آنها شوند.

✔️ رفتار

این سر برگ، به شما کمک می کند متوجه شوید بازدید کننده ها وقتی به وبسایت شما می آیند، چه کاری را انجام می دهند. در این قسمت، شما می توانید متوجه شوید که بازدید کننده ها چگونه و از چه جایی به وبسایت شما آمده اند، در وب سایت شما چه کاری را انجام داده اند و با قسمت های مختلف وبسایت شما، چه رابطه و تعاملی برقرار کرده اند.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

✔️ تحلیل های خاص پلاگین شما

به علاوه اطلاعات گسترده ای که شما از گوگل آنالیتیک دریافت می کنید، می توانید از افزونه ای استفاده کنید که دیدگاه های خاصی را برای شما فراهم می کند. به عنوان مثال، می خواهیم ببینیم پلاگین Google Analytics Dashboard برای وردپرس، چه اطلاعاتی را فراهم می کند. بعضی از این دیدگاه ها و ویژگی ها به صورت استاندارد در دیگر پلاگین های تحلیل کننده وب سایت در وردپرس هم وجود دارد.

✔️ گزارش های دقیق عملکردی

 این گزارش ها، جزییات دقیق عملکردی را در اختیار شما قرار می دهند مانند بانس ریت، ارجاعات، بازدید از صفحات، جستجوهای ارگانیک، و اطلاعات بیشتر. برای تمام پست ها و صفحات موجود در وبسایت خودتان، می توانید داده های تحلیلی را به صورتی دسته بندی کنید که برای وبسایت و کسب و کار خودتان، مفاهیم مفیدی را به دست بیاورید.

✔️ آمار به صورت زمان واقعی

با استفاده از این افزونه، شما می توانید آمار لحظه ای را به دست بیاورید. بعضی از این آمار ها، شامل تعداد بازدید کننده های فعلی وبسایت، کانال های کسب بازدیدکننده و منابع ترافیکی فعلی وب سایت می باشد. تمامی این آمار به صورت لحظه ای و همین طور براساس بازه های زمانی مختلف برای شما مشخص شده است. به عنوان یک نکته مهم آموزش سئو وردپرس باید بدانید داده های گوگل آنالیتیکس کاربردهایی بسیاری در جهت بهبود وضعیت سایت برای شما خواهد داشت.

✔️ ارزیابی ابعاد خاص وب سایت

شما می توانید ابعاد خاصی از وبسایت خودتان که برای شما و کسب و کار شما مهم است را با استفاده از این پلاگین ارزیابی کنید. مثلا، شما می توانید رخدادها و حالت های مختلفی از مشارکت بازدید کننده ها که برایتان مهم است را با استفاده از این پلاگین ارزیابی کنید.

✔️ مشخص کردن مجوزهای مختلف بر اساس نقش های کاربران

اگر شما یک تیم بزرگ دارید، یا تیمی از افرادی دارد که از نظر تحلیل وب سایت صلاحیت و نیاز های مختلفی دارند،  شما می توانید بر اساس نقش های مختلف کاربران، سطوح دسترسی مختلف را برای آنها ایجاد کنید. در این صورت، فقط افرادی که صلاحیت و مجوز های لازم را دارند می توانند تغییرات ایجاد کنند.

✔️ حالا نوبت شماست

گوگل آنالیتیک داده ها و بینش های بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد که شما را قادر می سازد تا به صورت محسوس، وضعیت وبسایت خودتان را بهبود بخشید. شما می توانید با استفاده از این ابزار، متوجه شوید چه چیزی برای کاربران شما مفید بوده و چه چیزی از نظر آن ها بی فایده بوده است و می توانید هویت کاربران خودتان را بهتر درک کنید تا محتوای خودتان را متناسب با نیاز آن ها، آماده کنید. با استفاده از وردپرس، شما می توانید به سادگی گوگل آنالیتیکس را در وب سایت خودتان نصب کنید. تنها در چند دقیقه، شما می توانید اطلاعاتی که لازم دارید را جمع آوری کنید و تجربه کاربری و نرخ تبدیل در وب سایت وردپرس خودتان را افزایش دهید.

 

🔵 7 نکته افزایش سرعت و بهبود سئو سایت وردپرس

آموزش سئو سایت وردپرس در این مقاله از طریق تکنیک های افزایش سرعت لود سایت وردپرسی بیان شده و موجب بهبود سئو سایت وردپرس شما می شود. این مسئله افزایش سرعت سایت وردپرس به قدری اهمیت دارد که احتمالا اگر بیش از یک یا دو ثانیه بارگذاری این صفحه طول می کشید، شما این صفحه را می بستید.

این یک واقعیت است. کاربران انتظار دارند به محض آنکه روی لینکی کلیک می کنند، آن صفحه به سرعت بارگذاری شود.

بارگذاری کند صفحات وب می تواند منجر به افزایش بانس ریت (bounce rates)، کاهش ارتباط با کاربر، از دست دادن ترافیک و از دست دادن موقعیت های فروش شود.

در اینجا آماری ارائه کرده ایم تا دیدگاه بهتری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

  • 47% از کاربران انتظار دارند صفحات در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری شوند.
  • 40% از خریداران آنلاین، صفحه ای که بیش از 3 ثانیه بارگذاری آن طول بکشد را رها خواهند کرد.
  • هر 1% تاخیر در بارگذاری صفحه می تواند منجر به 16% کاهش رضایت مشتری، 7% کاهش نرخ تبدیل، و 11% کاهش بازدیدها بشود.

علاوه بر این، در وب سایت های بازرگانی بارگذاری سریعتر منجر به فروش های بیشتر می شود و بالعکس.

دلیل آن نیز واضح است؛ وب سایت شما باید برای جلب توجه مخاطب، پیش گیری از بانس ریت بالا و جلوگیری از کاهش فروش، بسیار سریع بارگذاری شود.

اگر سایت وردپرس دارید، می توانید از امروز شروع به استفاده از چند روش ساده و موثر کنید تا سرعت بارگذاری سایت تان به شکل معناداری افزایش پیدا کند. فراموش نکنید که این نکات برگرفته از دوره آموزش سئو وردپرس و به گونه ای، خلاصه ای از بخش افزایش سرعت سایت های وردپرسی است.

✔️ 1- به جای جداول تو در تو، از grid و float استفاده کنید

شگفت آور است که با توجه اثرات منفی جداول تو در تو، هنوز بسیاری از وب سایت ها از آن ها استفاده می کنند.

چنین کدهایی، برای مرورگر به منزله بار اضافی هستند که بارگذاری کامل محتوا را به تاخیر می اندازند.

مهم تر از آن این که از float و grid برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات استفاده کنید.

✔️ 2- تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید

یک صفحه وب شامل اجزاء مختلفی است: stylesheets، اجزاء Flash، تصاویر، اسکریپت ها و غیره. برای آنکه کاربر بهترین تجربه را از محتوا داشته باشد، باید پروسه کامل بهینه سازی سرعت صفحات را طی کنید.

هرچه تعداد اجزاء صفحه بیشتر باشد، تعداد درخواست های HTTP نیز بیشتر می شود و در نتیجه بارگذاری صفحات زمان بیشتری می طلبد که این امر نیز به نرخ تبدیل های شما آسیب می زند. Yahoo تخمین زده است که تقریبا 80% از زمان بارگذاری صفحه، صرف دانلود عناصر مختلف صفحه می شود.

می توانید از ابزار HTTP requests checker استفاده کنید تا ببینید صفحه شما چند درخواست ارسال می کند.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

خوشبختانه، می توانید بدون خراب کردن طراحی صفحاتتان، تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید. با این روش:

  • ادغام کردن فایل ها: با استفاده از اسکریپت ها و external style sheets و فایل های CSS.
  • نقشه های تصویری: به جای چند بلوک تصویر، از تصاویر متصل به هم استفاده کنید تا تعداد درخواست های HTTP کاهش پیدا کند.
  • CSS Sprites: چند تصویر را در یک sprite ادغام کنید و به جای هر تصویر، از این sprite استفاده نمایید. وقتی در sprite تصاویر صفحات داخلی نیز وجود داشته باشد، زمان بارگذاری صفحات داخلی کاهش پیدا می کند. چرا که قبل از آنکه کاربر به صفحه بیاید، محتوا دانلود شده است.
  • بلوک های خطی Javascript کوچکتر درست کنید.
  • تصاویر را به کد گذاری base64 تبدیل کنید؛ در این روش از آنجا که تصویر به کد تبدیل می شود درخواست HTTP ارسال نمیشود (از این روش فقط برای تصاویر کم اهمیت مانند آیکن های شبکه های اجتماعی سایت استفاده شود چرا که این مسئله موجب می شود تصویر شما در بخش تصاویر گوگل نمایش داده نشود).

✔️ 3- نظرات کاربران را بین صفحات سایت وردپرس تقسیم کنید

محبوب ترین پست های شما احتمالا همان هایی هستند که کندتر از بقیه بارگذاری می شوند، چرا که صدها نظر در آن صفحه وجود دارد. نمی توانید بخش نظرات را ببندید، چرا که این بخش شروع کننده مراودات بوده و برای شما لینک ساز هستند.

پس چطور باید این بخش را مدیریت کنید؟ WordPress راه حل کوچکی برای شما دارد؛ دیدگاه ها را بین صفحات مختلف تقسیم کنید. 

در بخش پیشخوان به قسمت تنظیمات بروید. زیر قسمت “دیگر تنظیمات دیدگاه ها”، می توانید صفحه بندی دیدگاه ها را تنظیم کنید که چند دیدگاه در هر صفحه نمایش داده شوند و چه صفحه ای به صورت پیش فرض نشان داده شود.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

✔️ 4- به آخرین ورژن PHP بروز شوید

آپگرید کردن وبسایت، زمانی که ورژن PHP جدیدی راه اندازی می شود، می تواند کمی سخت باشد. اما ارزش زمان گذاشتن و تلاش کردن را دارد. کارشناسان آموزش سئو وردپرس نیوسئو می گویند اسکریپت های یکسان در ورژن PHP جدید، می توانند تقریبا 25-30% سریعتر اجرا شوند. پس تصور کنید که چقدر سرعت وب سایت شما می تواند بالا برود. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، مشخص شده است کدهایی که با PHP 7.1 نوشته می شوند، نسبت به کدهایی که با ورژن های قدیمی تر PHP نوشته می شوند، به طور قابل توجهی سرعت بیشتری دارند.

✔️ 5- فشرده سازی Gzip

اگر با استفاده از ابزار Google’s PageSpeed Insights به سرعت صفحات وب خود را تحلیل کرده باشید، احتمالا می بینید که به شما پیشنهاد می کنند از فشرده سازی Gzip استفاده کنید. با استفاده از این فشرده سازی، سرورهای وب می توانند عناصر محتوای وب سایت های سنگین را فشرده نمایند. 

این فشرده سازی به قدری موثر است که می تواند اندازه صفحات شما را تا 40-30% نسبت به اندازه اولیه آن کاهش دهد. سرعت صفحات نیز به همین خاطر، 3 تا 4 برابر سرعت قبلی خواهد شد.

برای بسیاری از وب مسترها، نصب پلاگین فشرده سازی Gzip، بهترین گزینه است. پلاگین W3 Total Cache نیز، علاوه بر ویژگی های بی نظیری که دارد، فشرده سازی HTTP را نیز ممکن می سازد.

گزینه های دیگری نیز که برای انجام این کار پیش رو دارید عبارت اند از:

  • از میزبانی سایت تان برای فشرده سازی Gzip سوال کنید.
  • به صورت دستی از طریق .htaccess برای فشرده سازی Gzip اقدام نمایید.

✔️ 6- اجازه ندهید که اسکریپت های تبلیغاتی و Pop-Upها، تجربه کاربری بدی را برای کاربرانتان رقم بزنند

احتمالا تا به حال حداقل از چند مدل Pop-Up برای بهینه کردن تبدیل های خود استفاده کرده اید. با اینکه استفاده از آنها می توانند به استراتژی های کسب درآمد وب سایت شما کمک کنند، می توانند به دلیل افزایش زمان بارگذاری صفحات، آسیب های جدی نیز وارد نمایند.

برای کنترل و متعادل سازی شرایط با استفاده از نکات آموزش رایگان سئو وردپرس، باید دقیقا اسکریپت وب سایت های دیگری که در صفحات وب خود دارید، منبع آنها و تاثیرشان را بشناسید.

پیشنهاد می کنم آزمون Pingdom’s Website Speed Test را انجام دهید تا هر فایل و اسکریپت درون صفحه وب را تحلیل نمایید. این ابزار به شما خواهد گفت کدام اسکریپت بیشترین زمان را برای بارگذاری نیاز دارد.

وقتی اثربخشی Pop-Upهای وب سایت خود را مورد سنجش قرار دادید، پلاگین های Pop-up که عملکرد ضعیفی دارند را کنار بگذارید، چرا که این پلاگین ها تنها موجب کاهش سرعت صفحات شما می شوند. OptinMonster یکی از بهترین پلاگین های pop-up است که به شما کمک می کند بدون کاهش سرعت صفحات خود، نرخ تبدیل ها را بهینه کنید.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

✔️ 7- یک افزونه کش (Cache) وردپرس نصب کنید

پلاگین های کش می توانند برای وب سایت شما یک نعمت باشند. این افزونه سئو وردپرس می تواند از محتوای صفحه وب شما، کپی های ثابتی تهیه کند و به جای بازخوانی اطلاعات از پایگاه داده، از ورژن های ثابت استفاده کند و سریعا محتوای وب را به کاربران نشان دهد. از آنجا که شما معمولا به صورت روزانه محتوای صفحات وب خود را به روز نمی کنید، حافظه کش تقریبا برای تمامی صفحات وب کاربردی هستند.

در میان همه پلاگین های کاربردی کش، WOT Cache Plugin محبوبیت و اعتبار زیادی دارد. برخی از ویژگی های آن عبارت اند از:

  • ترکیب و ادغام فایل های CSS و Javascript
  • قدرت کش صفحه و کش مرورگر را افزایش می دهد
  • زمان بارگذاری صفحات کند را بهبود می بخشد
  • به بهینه سازی پایگاه داده کمک کرده و عبارت های جستجو شده را از فایل های CSS/Javascript حذف می کند.
  • با کاهش اندازه فایل های صفحات وب و سئو تصاویر وردپرس، موجب ذخیره سازی بخش زیادی از پهنای باند می شود.

✔️ 8- از سرویس ارائه دهنده خدمات هاست وب خود، کمک بگیرید.

بهتر است host خود را به نوعی کنترل کنید، تا وب سایت شما تنها در یک ثانیه، بتواند به تمام ریسورس هایی که برای بارگذاری لازم دارد دسترسی داشته باشد. از ارائه دهنده host خود بخواهید به شما برای افزایش سرعت وب سایتتان کمک کند.

بیشتر سرویس های ارائه دهنده خدمات هاست مایل هستند اطلاعات فنی خود را در اختیار شما قرار دهند تا مشکلات بارگذاری کند وب سایتتان حل شود. این کار، در واقع به نفع خودشان است. چرا که بار سرورهایشان کاهش پیدا می کند.

به شما پیشنهاد می کنم که به طور خاص از آنها برای بهینه سازی سرعت وب سایت موبایل درخواست کنید. چرا که تاثیر بارگذاری کند بیشتر در دستگاه های موبایلی مشهود است.

هر میلی ثانیه ای که سرعت بارگذاری صفحات وب شما افزایش پیدا می کند، می تواند 10ها درصد به ترافیک و نرخ تبدیل آن اضافه کند. با همین نکات ساده و کاربردی که در این آموزش سئو وردپرس یاد گرفتید کار خود را آغاز کنید.

 

🔵 آموزش پیاده سازی AMP برای وردپرس

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

مدتی پیش در رابطه با AMP) Accelerated Mobile Pages) یا صفحات موبایلی سریع صحبت کردم. همچنین این نکته را یاد آور شدم که AMP در آینده بر اساس طرحی که گوگل دارد، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و در نمایش نتایجی که از طریق موبایل نمایش داده خواهد شد، تاثیر گذار خواهد بود به صورتی که سایت هایی که به استفاده از AMP در وردپرس توجهی نکنند توسط گوگل جریمه خواهند شد.

اما دوستان عزیزم اصلا نگران نباشید. چون امیر قمصری در این لحظه و این ساعت تصمیم گرفته است که مراحل پیاده سازی AMP در وردپرس را به شما آموزش دهد.

برای استفاده از AMP در وردپرس باید به ابزار search console یا همان وبمستر تولز دسترسی داشته باشید. اما ممکن است به پلتفرم میزبان وب سایتتان نیز نیاز داشته باشید.

در اولین مرحله باید پلاگینی به نام Automatic AMP را دانلود کنید. این پلاگین توسط Yoast پیشنهاد شده و بسیار عالی عمل می کند. بعد از آنکه این پلاگین را فعال کنید، یک تگ در قسمت هدر صفحه وب قرار می گیرد که به وسیله آن گوگل متوجه می شود که نسخه AMP از همان صفحه وجود دارد.

برای این که مطمئن شوید می توانید در انتهای url صفحه عبارت “amp/suffix/” را اضافه کنید تا نسخه AMP آن نمایش داده شود.

مرحله دوم نصب افزونه Yoast Glue است. این افزونه گزینه های بسیار زیادی را برای حالت دادن و مرتب کردن افزونه Automatic AMP در اختیار شما قرار می دهد. همچنین کمک می کند که اگر صفحه شما دچار بهم ریختگی شده است، اصلاح شود. این تنظیمات در قسمت  SEO>AMP>Design قابل دسترسی است.

بعد از این که مراحل استفاده از AMP را در سایت خود انجام دادید، باید به سراغ ابزار search console بروید. بعد از آنکه وارد حساب کاربری خود شدید به قسمت Search Appearance > Accelerated Mobile Pages بروید. در این قسمت خطاهایی که توسط گوگل شناسایی شده است را می توانید ببینید. خوشبختانه گوگل برای کمک به رفع خطاها ابزار AMP validator را در اختیار گذاشته است.

هنگامی که بر روی یکی از صفحاتی که داری خطا است کلیک کنید، ابزار AMP validator نمایش داده می شود که دارای دو گزینه see AMP Reference و Run Validator می باشد. در گزینه اول سورس صفحه نمایش داده می شود و می توانید خطاهای موجود را شناسایی کنید و نسبت به رفع آن ها اقدام کنید. از گزینه Run Validator هم زمانی استفاده کنید که مطمئن هستید خطا اصلاح شده است و می خواهید به گوگل اعلام کنید تا مجددا صفحه را بررسی کند.

در این قسمت از مقاله آموزش سئو وردپرس به آموزش نحوه پیاده سازی AMP و ساخت نسخه AMP وبسایت پرداختم. مطمئن باشید که وقت گذاشتن برای این کار ارزش بسیار بالایی دارد و باعث می شود که شما ترافیک به مراتب بیشتری را بدست آورید و در نتایج جست وجوی موبایلی هم نه تنها حذف و جریمه نشوید، بلکه رتبه خود را بهبود دهید.

 

 

🔵 نکات سئو سایت وردپرس در بخش وبلاگ

در دنیای امروزی، اینترنت عضو جدا نشدنی زندگی بشریت شده است.

موتورهای جستجوی زیادی در دنیای مجازی وجود دارند که با استفاده از آن ها بشر می تواند نیازهای خود را در اکثر زمینه ها برطرف کند.

یکی از معروف ترین و بهترین موتورهای جستجو گوگل است.

حالا اولین سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که شما به عنوان یک وبلاگ نویس چگونه یک وبلاگی وردپرسی با محتوای خوب در موتورهای جستجو قرار دهید که مخاطبان با اولین جستجو با وبلاگ شما آشنا شوند.

برای این منظور به ادامه این بخش از مقاله آموزش سئو وردپرس توجه فرمایید.

✔️ نکاتی جهت موفقیت سئو وبلاگ

در ادامه مباحث مربوط به آموزش سئو وردپرس، شما به عنوان یک شرکت یا کسب و کاری که میخواهید در اینترنت فعالیت کنید باید وبلاگ داشته باشید.

کسب و کارهایی که وبلاگ دارند، با آمار امروزی نشان می دهد حدود 70 درصد از بقیه که وبلاگ ندارند موفق تر هستند.

ساخت وبلاگ امری آسان و راحت است و هر کس به راحتی می تواند یک وبلاگ را طراحی و راه اندازی کند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که راه اندازی و طراحی وبلاگ به معنی افزایش سئو بلاگ نیست، بلکه نکته مهم جذب مخاطب است و برای جذب مخاطب احتیاج به آموزش سئو بلاگ است.

1- انتخاب عنوان برای سئو بلاگ

در هر وبلاگ اول باید عنوان یا موضوع خود، را مشخص کنید؛ مثلا میخواهید در مورد لوازم خانگی مقاله ای بنویسید ابتدا بایستی اول موضوع را مشخص کنید و در ادامه به راهکارهایی در مورد خرید لوازم خانگی مناسب و انتخاب برند های مناسب و سپس کار آیی هر کدام بپردازید.

بنابراین اول باید موضوع اصلی را مشخص کنید و در ادامه به موضوعات جزیی که زیر مجموعه موضوع اصلی است بپردازید البته باید این نکته را فراموش نکنید که موضوعات فرعی باید دسته بندی بشوند و به ترتیب به آن ها بپردازید.

استفاده از یک موضوع و عنوان خوب، رنکینگ بالایی در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دارد.

2- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

استفاده از کلمات کلیدی مناسب یکی از راه هایی است که می تواند باعث بهینه سازی وبلاگ گردد.

این کلمات باید ارتباط مستقیم با موضوع وبلاگ داشته باشد، یعنی اینکه شما بایستی ذهن جستجوگر را بخوانید و حدس بزنید که مخاطب از چه کلماتی برای جستجو استفاده می کند و این کلمات را بولد کنید و به عنوان کلمات کلیدی وبلاگ خود استفاده کنید.

3- استفاده از لینک های داخلی و خارجی

استفاده از لینک ها یکی از مهمترین (یکی از 3 عامل اصلی) عوامل در ارزیابی گوگل برای اندازه گیری سطح سئو وبلاگ وردپرسی می باشد. مثلا شما می توانید با قراردادن یک لینک (که محتوای شما را به یک نشریه مهم، مصاحبه، تحقیقات معتبر خارجی یا داخلی وصل می کند) محتوای خود را ارتقا دهید.

باید توجه داشته باشید که تعداد لینک هایی که در وبلاگ خود قرار می دهید باید در حد متعادل باشد. زیاد بودن این لینک ها باعث افزایش سئو بلاگ نمی شود، بلکه باید به مقدار مناسب و معقولی از این لینک ها استفاده نمایید.

4- آپدیت وبلاگ

در ادامه نباید از آپدیت کردن وبلاگ ها غافل شوید. محتویات وبلاگ شما و به روز بودن اطلاعات آن سهم قابل توجهی در رنکینگ موتورهای جستجو دارد، پس همیشه به یاد داشته باشید که مطالب وبلاگ خود را آپدیت نمایید.

5- اهمیت عکس و محتویات بصری در ارتقای سئو وبلاگ

امروزه استفاده از عکس و محتویات بصری نقش بسزایی در ارتقای سئو بلاگ دارد.

میتوان اینگونه تعریف کرد:” ارزش استفاده یک عکس مناسب(ارتباط مستقیمی با موضوع وبلاگ دارد ) برابر با 1000 کلمه است.”

بنابراین با این مقایسه میتوان پی به ارزش بی نهایت ویدیو ها در وبلاگ برد. استفاده از انیمیشن ها برای ارتقای سئوی یک وبلاگ امروزه کاربرد بسیاربالایی دارد.

6- اهمیت استفاده از سوشال مدیا

در ادامه مبحث آموزش رایگان سئو وردپرس و سئو بلاگ وردپرسی می توان به اهمیت و نقش سوشال مدیا در وبلاگ بپردازیم. با ایجاد حساب های کاربری در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و …می توانید وبلاگ خود را ارتقا دهید، به دلیل این که اکثر اقشار جامعه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و این رسانه ها از محبوبیت بالایی در بین مردم ( بالاخص جوانان ) برخوردارند مطالب وبلاگ شما به راحتی از طریق این رسانه ها به اشتراک گذاشته می شود و باعث پر بیننده تر شدن وبلاگ شما می شود.

🔵 8 معیار کلیدی سنجیدن میزان پیشرفت سئو سایت وردپرس

یکی از سوالات اساسی سئوکارها و افرادی که کار بهینه سازی سایت ها را بر عهده دارند، این است که چطور میزان موفقیت سئو سایت را بفهمیم؟ بسیاری از کارفرماها بعد از اینکه مدتی روی سایتشان کار کنید، از شما میزان موفقیت پروژه را سوال می کنند.

در این زمان ها باید با توجه به یک سری معیارها که به آن ها KPI می گوییم، میزان رشد سایت و پیشرفت آن در گوگل را محاسبه کنیم و به کارفرما گزارش دهیم. در ادامه مقاله آموزش سئو وردپرس 8 مورد از معیارهایی که باید برای سنجش موفقیت سئو در نظر بگیرید آورده شده است.

✔️ ترافیک طبیعی

اگر بگوییم هدف اصلی تمام وبمسترها، افزایش میزان ترافیک طبیعی سایت و بالا رفتن نرخ کلیک است، اغراق نکرده ایم. در واقع مدیران سایت ها برای افزایش رتبه سایت خود تلاش بسیاری می کنند تا با رسیدن به صفحه اول گوگل، کاربران را به سایت خود جذب کنند.

می توانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که اصلی ترین علت دادن پروژه سئو به افراد متخصص، رشد سایت برای جذب کاربر و تبدیل کردن آن به مشتری است. بنابراین یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین میزان پیشرفت سئو سایت وجود دارد، افزایش میزان ترافیک طبیعی آن است.

✔️ نرخ پرش یا Boune Rate

به همان میزانی که افزایش نرخ کلیک برای سایت ها مهم است، کاهش نرخ پرش نیز در سئو وردپرس اهمیت زیادی دارد. در حالت عادی و استاندارد، میزان Bounce rate بین 40 تا 60 درصد است که متخصصان سئو تلاش می کنند با رعایت نکات و قوانین سئو، آن را کاهش دهند.

✔️ رتبه کلمات کلیدی

سومین معیار موثر در سنجش موفقیت پروژه سئو، رتبه کلمات کلیدی است که با توجه به جایگاه این کلمات در موتورهای جستجوگر تعیین می شود. مهم ترین عامل برای رشد یک سایت و کسب رتبه خیلی خوب در گوگل، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهبود رتبه آن ها می باشد.

✔️ زمان متوسط حضور کاربر در سایت

به صورت کلی تمامی کارها و چیزهایی که به کاربر و استفاده او از سایت مربوط می شود، در تعیین مقدار موفقیت سایت نقش دارد. بدیهی است که هرچقدر کاربر از محتوا و سایت شما خشنودتر باشد، زمان بیشتری را در آن می گذراند و این موضوع به گوگل نشان می دهد که سایت شما با ارزش است.

✔️ نرخ تبدیل کاربر به مشتری

هدف از ایجاد سایت و بالا رتبه و ارزش آن در گوگل، افزایش فروش و بالا بردن تعداد مشتری ها است. یکی از مهم ترین KPI های موثر در میزان موفقیت سایت نیز نرخ تبدیل است. برای این که نرخ تبدیل بالا برود شما باید تجربه کاربری خوبی را برای مخاطب خود بسازید.

✔️ سرعت لود شدن سایت

در بررسی مشکلات پروژه سئو یکی از موضوعات بسیار مهم، زمان لود شدن سایت برای کاربر است. به صورت کلی تمام کاربران از منتظر ماندن بدشان می آید و اگر زمان لود شدن یک سایت طولانی شود و بیش از 4 ثانیه شود، از آن خارج می شوند و این یعنی افزایش نرخ پرش که اثر بدی روی رتبه سایت دارد.

✔️تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربر

بدیهی است که هر چقدر کاربر از صفحات بیشتری در سایت بازدید کند، گوگل رتبه و ارزش بیشتری برای سایت قائل می شود چون به با کیفیت بودن و ارزشمند بودن محتوای سایت پی می برد. یکی از راه هایی که برای افزایش این فاکتور وجود دارد، استفاده از لینک داخلی است.

✔️ نرخ خروج

و آخرین فاکتور مهم در تعیین میزان موفقیت پروژه، نرخ خروج است. این فاکتور بیانگر آخرین صفحه ای است که کاربر در آن قرار داشته است. اگر آخرین صفحه مربوط به خرید یا ثبت نام باشد، ارزش زیادی به سایت شما می دهد.

تمامی این فاکتورها را باید در زمان ارائه گزارش به کارفرما، ارائه کنید. این نکات می تواند در برنامه ریزی سئو با توجه به نکات آموزش سئو وردپرس به شما کمک کند.

🔵 مراحل 0 تا 100 سئو سایت وردپرسی

در این بخش از آموزش سئو وردپرس تصمیم داریم که از 0 تا 100 و مرحله به مرحله راه اندازی یک سایت وردپرسی و سئو کردن آن را به شما آموزش دهیم:

1- انتخاب سرویس دهنده هاستینگ مناسب

هاست شما بر بسیاری از موارد مرتبط با سئو تأثیر می گذارد، به خصوص در سرعت سایت، زمان آپدیت و امنیت کلی سایت. بنابراین قبل از راه اندازی یک وب سایت کمی فکر کنید. اگر از گذشته یک سرویس میزبانی وب دارید و از آن راضی نیستید، بهتر است که آن را تغییر دهید.

در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام انتخاب ارائه دهنده هاست باید در نظر بگیرید:

  1. uptime بالا: خرابی برای هر سرویس دهنده هاستینگی مخصوصا در ایران، به وجود خواهد آمد. اما نباید هیچ وقت از دسترس خارج شود. در نتیجه باید سرویس دهنده ای انتخاب کنید که uptime مناسب داشته باشد و در زمانی خرابی و قطعی، در کمترین زمان ممکن، سایت شما را اصطلاحا برگرداند.
  2. سازگاری با وردپرس: برخی از ارائه دهندگان سرویس هاستینگ، خدمات خاصی را برای سایت های وردپرسی در نظر دارند. در نتیجه بهتر است که از سرویس دهنده ای استفاده کنید که با سایت های وردپرسی، هماهنگ باشد.
  3. ارائه ssl رایگان: سرویس دهنده های هاستینگ، موظف هستند که خدمات ssl و امنیت سایت را به رایگان به شما ارائه دهند. بنابراین، این نکته را فراموش نکنید. سرویس ssl رمزگذاری امن https را ارائه می دهد.
  4. مکان سرورها: در ایران معمولا سرویس دهنده ها، دارای سرورهای خارجی هستند. نکته ای که برای این مورد باید در نظر داشته باشید، این است که سرورها، مکانی باشند که امکان سرویس دهی مناسب به شما باشد و در صورت امکان، کمترین فاصله را با شما، داشته باشد.
  5. کیفیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی: همیشه قبل از خرید یا سفارش خدمات، از یک شرکت، بهتر است در مورد آن، تحقیق کنید تا متوجه شوید که خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن ها، به چه صورت است. شما قصد دارید روی سئو سایت وردپرس خود، فعالیت کنید. در نتیجه باید سرویس دهنده هاستینگ مناسب‌ترین خدمات پشتیبانی را به شما ارائه دهد.

تمامی این نکات به شما کمک می کند که برای اجرای بهتر نکات آموزش سئو وردپرس، بهترین هاستینگ را انتخاب کنید.

آموزش 0 تا 100 سئو وردپرس,آموزش جامع سئو وردپرس,آموزش رایگان سئو وردپرس

2- انتخاب یک قالب سئو فرندلی وردپرس

شاید برایتان سوال باشد که منظور از قالب سئو فرندلی چیست؟

کلا هر فاکتور یا آیتمی که براساس اصول سئو، بهینه سازی شده باشد را سئو فرندلی نامند. به عنوان مثال، یک محتوایی که با اصول سئو بهینه سازی شده باشد را محتوای سئو فرندلی گویند.

هنگامی که برای اولین بار وردپرس را نصب می کنید، تقریباً به طور قطع تم پیش فرض پلتفرم «Twenty Twenty-Something» است. با این حال، احتمالاً می خواهید قالب مدنظر خود را با توجه به موضوع سایت خود، انتخاب کنید. باید مطمئن شوید موضوعی که انتخاب می‌ کنید سورس سبک دارد و سریع لود می‌شود. زیرا وقتی صحبت از سئو می شود، سرعت وب سایت بسیار مهم می شود.

هزاران تم رایگان در کتابخانه رسمی قالب وردپرس موجود است که می توانید به صورت رایگان، از این تم ها، استفاده کنید.

به پیشنهاد منبع رسمی آموزش سئو وردپرس (Semrush) می توانید از سری قالب های Kinsta استفاده کنید.

حالا شاید برایتان سوال باشد که از کجا بفهمیم که قالب انتخاب شده، سئو فرندلی است؟

کافیست دمو قالب را پیدا کنید و آن را با ابزارهای تست سرعت سایت مانند Google PageSpeed Insights تست کنید و سرعت آن را بسنجید.

اگر هم توانایی بهینه سازی سورس و در کل برنامه نویسی را دارید، می توانید قالب انتخاب شده را بهینه سازی کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا Open-Source است و اکنون امکان ادیت روی تمامی قالب های وردپرس وجود دارد.

این مقاله ادامه دارد…


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


مهمترین نکته در آموزش سئو وردپرس چیست؟

بیشک مهمترین نکته در سئو سایت های وردپرسی بهینه سازی سورس قالب هاست که در اکثر مواقع سئو شده نیستند. این کار را باید به متخصصان بسپارید و سپس به تولید محتوا و ساخت بک لینک اقدام کنید.

آیا می توان سئو وردپرس را به صورت رایگان یاد گرفت؟

تمام سعی نیوسئو این است که در این مقاله و سایر مقاله های سایت شما را برای بهبود سئو سایتتان یاری کند. بنابراین نکات بسیار زیادی در مورد تکنیک های سئو وردپرس رایگان در مقالات مختلف سایت قرار داده ایم. ولی بیشک برای حرفه ای شدن نیاز به شرکت در دوره های فوق حرفه ای دارید.

تاثیر افزونه ها در سئو سایت های وردپرسی چقدر است؟

این سوال از پایه اشتباه است! اما یکی از پرتکرارترین سوالات صاحبان سایت است. افزونه ها فقط به شما به عنوان یک ابزار یا راهنما کمک می کنند که راه صحیح را پیدا کنید. پیمودن راه و سئو صحیح سایت با خود شماست.

6 نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو وردپرس و معرفی بهترین افزونه های آن ” ثبت شده است
  1. باقری

    ممنون از سایت خوبتون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز
      امیدوارم که مقاله جامع آموزش سئو وردپرس برای شما کاربردی بوده باشد


  2. امید

    سلام آیا استفاده از قالب های عمومی در سئو وردپرس تاثیر منفی داره؟ اگه داره تا چه حد تاثیر منفی داره؟ هزینه قالب اختصاصی واقعا زیاده راه حل به صرفه تری وجود داره؟


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر بله تاثیر منفی داره و می تونید با قالب معمولی شروع کنید و بعد از کسب درآمد از قالب اختصاصی که بهینه سازی سورس روش انجام شده استفاده کنید.


  3. شرکت پالیزفوم

    مطالبتون عالی بود


    • مهدی گنجعلی

      ممنون محبت شما دوست عزیز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود