ضروری

آموزش تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا,استراتژی محتوا,تولید محتوا
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 162 امتیاز : 4.4]

آموزش تولید محتوا جذاب ترین بخش موضوعات سئو می باشد. محتوا ابزاری برای پیام و انتقال پیام می باشد. تصور کنید بدون داشتن مخاطب چگونه می توانیم جذاب باشیم؟! اگر شما بهترین آثار هنری را خلق کنید ولی کسی آثار شما را نبیند ارزشی دارد.

گاهی اوقات تا صحبت از تولید محتوای دیجیتال می شود براحتی، محتوا را به چند نوع محتوای دیداری و شنیداری تقسیم و شروع به تولید محتوا می کنیم و انتظار داریم بهترین نتیجه را بگیریم. با مثالی می خواهم آموزش تولید محتوا را برای شما توضیح دهم. تصور کنید تولید محتوا یک رشته دانشگاهی باشد و باید برایش کنکور بدهیم. چه دیدگاه هایی در مورد تولید محتوا به وجود می آید. فراموش نکنید برچسب کارشناس تولید محتوا برای افرادی بسیار بزرگ و برای برخی دیگر بسیار کوچک است.

فردی تمام خوشبختی و آینده خود را در رشته آموزش تولید محتوا دیجیتال می داند و فرد دیگری فقط برای فرار از خدمت سربازی و یا داشتن تحصیلات وارد این رشته می شود. شاید عنوان رشته تحصیلی و شغلی یکسانی داشته باشند، اما آرزوها و اهدافشان زمین تا آسمان باهم متفاوت است. پس ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید.

همانطور که احتمالا می دانید، امروزه علاوه بر اینکه تولید محتوا و سئو آن در بهبود رتبه وب سایت ها در گوگل به شدت تاثیرگذار است، بازاریابی محتوا نیز نقشی غیر قابل انکار دارد. همواره امیر قمصری در مباحث مرتبط با آموزش سئو حرفه ای به درصد تاثیرگذاری محتوا و سئو آن در سئو سایت اشاره کرده است که حدود 30% می باشد. پس لطفا دقت خود را در این قسمت افزایش دهید.

مسئله تولید محتوا آنقدر مهم است که Illyes (یکی از مدیران ارشد گوگل) در اواخر سال 2017 درباره بهترین روش های سئو سایت که وب مسترها باید بدانند چنین گفت:

“به طور کلی، بهترین روش سئو، تولید محتوای باکیفیتی است که در اینترنت پخش شود. ”

تعداد زیادی از افرادی که دست به تولید محتوا می زنند، بیشتر مطالب عمومی را تولید می کنند. اما اکثر آن ها با دستورات زبان آشنایی کامل دارند و درک می کنند که چگونه ساختار بر روی محتوا تاثیر می گذارد. هر چند که بزرگ ترین چالش تولید کننده محتوا این است که چگونه از این دانش به طور صحیح استفاده کند و از مسیر صحیح منحرف نشود.

فرآیند بهبود تولید محتوا برای یک نویسنده بیشتر از آن که باعث تولید محتوای بهتر شود، کمک می کند که از نظر جنبه فکری سریعتر و به طور موثرتر رشد کند. اما این غیر منطقی است که فکر کنیم می توانیم مهارت یک تولید کننده محتوا را بدون داشتن دستورالعمل کافی، بهبود دهیم. در واقع باید در انتخاب یک تولیدکننده محتوا خوب فاکتورهای زیادی را مدنظر قرار دهیم که در ذیل به مهمترین های آن اشاره می کنم.

دوستان عزیزم برای اینکه بتوانید مطالب باکیفیتی را همیشه در اختیار داشته باشید باید نویسنده خود را با مهارت ها و وظایف یک کارشناس تولید کننده محتوا آشنا کنید.

به آن ها بگویید که چه چیزی را نمی دانند

برای آن که یک نویسنده محتوای سایت بتواند تاثیرگذاری موثری بر روی مخاطب داشته باشد، قبل از هر چیز، باید با تمام توانایی های خود آشنا شود. همچنین باید مخاطب خود را بشناسد. اما مهم ترین نکته آن است که بداند کدام ساختار نگارشی می تواند بزرگ ترین کمک را به او در عرصه تولید محتوا داشته باشد.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که نباید بلافاصله از یک نویسنده جدید و تازه کار برای تولید محتوا استفاده کنید. زیرا لازم است که او ابتدا به درک خوبی از انتظارات و جایگاه شرکت و کسب و کار شما برسد. هم چنین باید درک کند که تمرکز شما بیشتر بر روی چه موضوعی است تا بتواند برای آن مطلب بنویسد.

یکی از بهترین راه ها برای این کار آن است که از یک نفر (به عنوان مثال محقق و جست وجوگر تیم خود) که اطلاعات کافی در رابطه با شرکت و کسب و کار شما و نیز حوزه فعالیت آن را دارد، بخواهید تا به نویسنده جدید اطلاعات کافی را بدهد و به سوالات او پاسخ دهد تا بطور کامل با خواسته ها و استراتژی تولید محتوای شما آشنا و با آن سازگار شود.

نمونه سوالاتی که باید در اختیار نویسنده محتوا بگذارید:

  • در حال حاضر چه فردی فضای کسب و کار را رهبری می کند و در مورد آن استدلال می کند؟چرا؟
  • چگونه این فضا سبب کسب درآمد می شود؟
  • طرح چه نوع ایده هایی از نظر شرکت ممنوع است و نمی توان در مورد آن ها بحث کرد و چرا؟
  • طرح چه نوع ایده هایی معمولا مورد پذیرش قرار می گیرد و چرا؟
  • چه قوانین، محدودیت هایی برای فضای کسب و کار وجود دارد؟
  • چه گروهی از کاربران و مخاطبان جذب این فضا می شوند؟ آن ها در مورد چه چیزی به جست و جو می پردازند؟
  • چگونه میزان موفقیت شرکت در این فضای کسب و کار اندازه گیری می شود؟

ارائه لیستی از رقبا برای مشاهده و مطالعه آن ها

تعداد بسیار کمی از نویسندگان محتوا دست به تولید و انتشار محتوایی می زنند که از درستی آن با خبر نیستند و یا این که در مورد میزان اعتبار و کیفیت منبع آن اطلاعی ندارد.

به جای آن که نویسندگان و تولید کنندگان محتوا بیشتر وقت خود را صرف انتشار محتوای بی کیفیت و نادرست کنند، باید به مطالعه و تحقیق در رابطه با دیگر رقبا و مطالبی که منتشر می کنند بپردازند. بهترین بخش این کار این است که می توانید لیست رقبا به همراه نقاط قوت و ضعف آن ها را در اختیار افراد تازه کار در تولید محتوا قرار دهید تا آگاهی آن ها را افزایش دهید.

برای مثال فردی را برای تهیه لیستی از ده رقیب و نویسنده برتر در زمینه کسب و کار خود منصوب کنید. از او بخواهید که نویسندگانی که مطالب آن ها بیشتر مورد توجه است را شناسایی کرده و دلایل آن را مشخص کند. این نویسندگان می توانند افرادی باشند که مطالبی در سایت های رقیب منتشر می کنند و یا خود به صورت مستقل در شبکه های اجتماعی و پادکست ها دست به انتشار مطلب می زنند. همچنین از نویسندگان خود بخواهید که مطالب رقبای شما را مورد مطالعه قرار دهند و آن ها را دنبال کنند تا متوجه شوند که برای تولید یک محتوای با ارزش در زمینه کسب و کار خود دقیقا باید به چه نکاتی توجه کنند.

در نهایت، نویسندگان محتوا باید به ارزش ها و ویژگی ها توجه کنند تا بتوانند با انتشار مطالب باکیفیت و معتبر، شما را در عرصه رقابت نگه دارند و در نهایت پیروز کنند. همچنین باید یک تولیدکننده محتوا به نکات ارزشمندی که از سوی رقبا نادیده گرفته شده است، توجه کند و برای برتری بر آن ها در تولید محتوا به کار بگیرد.

یکی از مواردی که کمک فراوانی به نویسنده محتوا می کند، آگاهی دادن نسبت به نکات زیر است:

  • چگونه می توانیم یک موضوع مشابه را از نظر خودمان منتشر کنیم و حتی بهتر آموزش دهیم؟
  • چگونه می توانیم عمیق تر وارد یک دیدگاه متفاوت شویم و آن را ارائه دهیم؟
  • چگونه می توانیم مراحل را ساده تر آموزش دهیم؟
  • چگونه می توانیم محتوای ارزشمند تر و بهتری را نسبت به رقبا ارائه دهیم؟

استراتژی تولید محتوا,استراتژی محتوا,تولید محتوا

آموزش سنجش و تطبیق آن با عملکرد

یک کارشناس تولید محتوای وب سایت با هر سطحی از مهارت، باید یک آنالیزور باشد. در دراز مدت، نکته ای که باعث می شود تا عملکرد یک نویسنده محتوا بهبود پیدا کند و موثرتر به تولید محتوا بپردازد سنجش میزان موفقیت خود است. برای بهبود هنر نویسندگی، نیاز است که به ارزش ها و اطلاعات با اهمیت توجه کنید تا به هدف برسید.

تجزیه و تحلیل ترافیک می تواند در مواردی که داری ابهام بالا هستند مانند محتوا و تعییرات عملی ناگهانی آن، موثر باشد. این اطلاعات به نویسنده می گوید که آیا کاربران مطلب را می خوانند یا نه و چقدر با مطلب درگیر هستند. همچنین این اطلاعات این امکان را می دهد تا نویسنده محتوا متوجه شود که آیا مخاطب هدف را درست تشخیص داده است یا نه. علاوه بر آن چقدر مطلب برای مخاطب هدف مفید بوده است.

در واقع این اطلاعات کمک می کند تا نویسنده نسبت به مطلبی که نوشته است آگاهی پیدا کند و خود را در تولید محتوا بهبود دهد. برای بدست آوردن این اطلاعات می توانید از ابزار بسیار توانمند Google Analytics استفاده کنید.

مانند همیشه در انتظار نظرات ارزشمند شما در رابطه با این مقاله هستم.

9 نظر در مورد مقاله “ آموزش تولید محتوا ” ثبت شده است
  1. مهرداد حیدری

    متشکرم از مطلب خوبت


  2. محمد جراحی

    سلام و خسته نباشید واقعا مطلبتون عالی بود


  3. محمد

    با سلام و عرض ادب احترام
    مطلبتون بسیار مفید و خوب بود
    اگر امکان دارد یک نمونه از عنوان و طریقه نوشتن محتوا هم بگذارید .


  4. سارا

    سلام می خوام محتواهای پرباری برای سایت و اینستا گرام تولید کنم ولی ازکلمات کلیدی گوگل اطلاعی ندارم


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      مهم است که بدانیم منظور شما از محتواهای پربار چیست؟!!


  5. Moham1madhoseinhegdari

    سلام عالی بود
    و ممنونم


  6. زهرا

    سلام لطفا چند کتاب در زمینه تولید محتوا معرفی بفرمائید


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      می توانید برای شروع کتاب Epic content marketing و Content code را مطالعه بفرمایید.
      برای نحوه نگارش و سئو محتوا نیز از قسمت تولید و سئو محتوا اپلیکیشن نیوسئو میتوانید استفاده کنید.


  7. تولید محتوا

    ممنون بابت این مقاله بسیار عالی. تیم نیوسئو از بهترین‌ها هستند.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود