دسترسی سریع به عناوین مهم
🔵 تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
🔵 چرا تولید محتوا اینقدر مهم است؟
🔵 پیش نیازهای آموزش تولید محتوا چیست؟
🔵 30 نکته بسیار مهم برای تولید یک محتوا ارزشمند
🔵 آموزش بروزرسانی محتوا
🔵 روش های تشخیص محتوای کپی
🔵 بهترین منابع تولید محتوا ایرانی و خارجی
🔵 پیاده سازی بهترین تمرین های سئو
🔵 بازار کار سئو محتوا و تولید محتوا
🔵 کارشناس تولید محتوا کیست و چه مهارت هایی دارد؟
🔵 انواع تولید محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ
🔵 پیش نیازهای لازم برای نوشتن محتوای آموزشی
🔵 8 ترفند ساده برای بهبود محتوای آموزشی
آموزش تولید محتوا تقریبا مهم ترین بخش از سئو سایت می باشد که البته منظور از کلمه تولید محتوا، فقط برای سایت ها نیست بلکه برای همه رسانه ها و شبکه های اجتماعی می تواند تولید محتوا کرد. محتوا ابزاری برای انتقال پیام است. البته باید به خاطر داشته باشید که شما در هر فضایی باید برای مخاطبان خود محتواسازی کنید. اگر شما بهترین آثار هنری را خلق کنید ولی کسی آثار شما را نبیند چه ارزشی دارد؟
گاهی اوقات تا صحبت از تولید محتوای آموزشی دیجیتال می شود به راحتی، محتوا را به چند نوع محتوای دیداری و شنیداری تقسیم و شروع به تولید محتوا می کنیم و انتظار داریم بهترین نتیجه را بگیریم. با مثالی می خواهم آموزش تولید محتوا را برای شما توضیح دهم. تصور کنید تولید محتوا یک رشته دانشگاهی باشد و باید برایش کنکور بدهیم. چه دیدگاه هایی در مورد تولید محتوا به وجود می آید. فراموش نکنید برچسب کارشناس تولید محتوا برای افرادی بسیار بزرگ و برای برخی دیگر بسیار کوچک است.
فردی تمام خوشبختی و آینده خود را در رشته آموزش تولید محتوا برای سایت می داند و فرد دیگری فقط برای فرار از خدمت سربازی و یا داشتن تحصیلات وارد این رشته می شود. شاید عنوان رشته تحصیلی و شغلی یکسانی داشته باشند، اما آرزوها و اهدافشان زمین تا آسمان باهم متفاوت است. پس ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید.
چگونه تولید محتوا یاد بگیریم؟
برای آموزش رایگان تولید محتوا سایت ها و پیج های بسیار زیادی در اینستاگرام وجود دارند. همه سامانه های آموزشی تولید محتوا همواره بر یونیک بودن آن تاکید می کنند و سپس به نکات آموزشی می پردازند.
کما اینکه از نظر من اولین چیزی که شما باید برای یادگیری تولید محتوا در نظر داشته باشید، ایده پردازی است. حال یا شما توانایی ایده پردازی دارید و یا باید از ایده های دیگران الگوبرداری کنید اما در کل تفاوتی در اصل ماجرا نمی کند و حتما باید در ابتدا ایده تولید محتوای خود را پیدا کنید.
پادکست آموزشی بالا حاوی نکات بسیار مهمی در مورد این مقاله است. حتما گوش کنید.همانطور که احتمالا می دانید، امروزه علاوه بر اینکه تولید محتوا و سئو آن در بهبود رتبه وب سایت ها در گوگل به شدت تاثیرگذار است، بازاریابی محتوا نیز نقشی غیر قابل انکار دارد. همواره امیر قمصری در مباحث مرتبط با آموزش سئو حرفه ای به درصد تاثیرگذاری محتوا در سئو سایت اشاره کرده است که حدود 30% می باشد. پس لطفا دقت خود را در این قسمت افزایش دهید.
مسئله تولید محتوا آنقدر مهم است که Illyes (یکی از مدیران ارشد گوگل) در اواخر سال 2017 درباره بهترین روش های سئو سایت که وب مسترها باید بدانند چنین گفت:
“به طور کلی، بهترین روش SEO، تولید محتوای باکیفیتی است که در اینترنت پخش شود. ”
ما در این صفحه نکات بسیار زیادی را به شما هدیه کردیم تا در نهایت بتوانید به بهترین شکل و در کوتاهترین زمان ممکن محتوای خود را در هر نوع و برای هر پلتفرمی تولید کنید.
🔸 تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید باید درک کلی از محتوا داشته باشید. لازم است بدانید محتوا چه کاربردی دارد یا اصلا به چه محتوایی اثر بخش می گویند. شاید با خودتان بگویید که چه فایده برای من که می خواهم تولید محتوا کنم دارد! دوست من باور کن وقتی مفاهیم را دقیق بدانی می توانی بهترین محتواها را برای مخاطب خودت تولید کنی.
حال که تا حدودی متوجه شدید تولید محتوا چیست در ادامه به بررسی اهمیت این موضوع می پردازیم.
🔸 چرا تولید محتوا اینقدر مهم است؟
در دنیای دیجیتال امروز، محتوا نویسی مهارت بسیار مهمی به شمار می آید؛ به همین دلیل شما باید تمامی تکنیک ها و موارد لازم را برای تولید محتوا بدانید، اما فراگیری این نکات یک بار برای همیشه نیست. نه فقط در این شغل، بلکه در تمامی مشاغل بروز نگاه داشتن اطلاعات شغلی امری ضروری است. پس می توان نتیجه گرفت حتی اگر در شغلی به یک متخصص تبدیل شوید، باز هم نباید فعالیت های خود را جهت آموزش بیشتر متوقف کنید.
برای درک بهتر مسئله ذکر شده، یک کلید و یک قفل را در نظر بگیرید. یک دندانه ی کلید، بخش بسیار جزئی و کوچکی از آن را تشکیل می دهد، اما در صورت عدم وجود همان دندانه ناچیز، کلید به کلی کارایی خود را از دست داده و قفل را باز نخواهد کرد. آموزش در هر کاری بسیار مهم است، زیرا ممکن است شما دانش و مهارت تقریبا کاملی را در زمینه تخصص مورد نظر داشته باشید، اما یک آموزش جدید و کاربردی بتواند دقیقا همان قسمت کوچک و جزئی را که برای باز کردن قفل کار خود به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهد.
حالا برای قانع شدن شما می خواهیم 6 دلیل برای نشان دادن اهمیت اموزش تولید محتوا برای کاربران را شرح دهیم:
1- نگه داشتن کاربران در وب سایت
همان طور که می دانید یکی از تلاش های صاحبان وب سایت ها، وبمستران و سئوکاران این است که بتوانند با هر راهکار و تکنیکی، کاربران را در سایت خود، نگه دارند. یکی از دلایلی که کاربران تصمیم می گیرند که در یک سایت بمانند و از صفحات مختلف آن، بازدید کنند، محتوای جذب آن است. در نتیجه اگر بدانید تولید محتوا چیست، بهترین نوع محتوا را برای کاربران تولید می کنید تا کاربران را در سایت خود، نگه دارید.
اگر کسی به صورت مستقیم از خود من بپرسید که به نظر تو مهم ترین عامل افزایش درآمد و یا حتی بهبود سئو سایت چیست، بی درنگ خواهم گفت: تولید محتوا. این تولید محتواست که خوراک کاربران در اینترنت است و منطقا تمام کاربران به دنبال خوراک مناسب و البته خاص می گردند.
2- جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
کاربران شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و… با محتوای جذاب، جذب صفحات می شوند. در اینستاگرام کاربران در صورت مشاهده محتوای جذاب وارد صفحه اصلی پیج شده، دو یا سه محتوای دیگر را نگاه کرده و در صورت داشتن جذابیت نسبی، آن پیج را فالو می کنند.
در یوتیوب نیز در صورت مشاهده ویدیو جذاب، وارد صفحه اصلی کانال یوتیوب محتوا شده و اگر با محتواهای جذاب بیشتری، روبرو شدند، صفحه را سابسکرایب می کنند. در دیگر شبکه های اجتماعی نیز بدین صورت است. پس اینجاست که اهمیت آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی نیز مشخص می شود.
البته که باید به این نکته مهم هم اشاره کنم که یادگیری تولید محتوا برای هر کدام از شبکه های اجتماعی متفاوت است؛ دلیلش هم این است که مثلا در یوتیوب محتوای متنی هیچ ارزشی ندارد درحالیکه در سایت ها بیشترین محتوایی که استفاده می شود محتوای متنی است بنابراین می توان گفت یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از من پرسیده می شود این است که چگونه تولید محتوا یاد بگیریم.
3- بهبود جریان اعتمادسازی
کاربران زمانی که متوجه شوند، مدیران سایت برای ارائه محتوای جذاب به کاربران، هزینه های بسیاری را پرداخت کرده و محتوای مفیدی را به آن ها، ارائه می کنند، راحت تر به آن سایت، اعتماد می کنند. در مقابل این جریان یک سایت بدون محتوا هم نه تنها هیچ جذابیتی برای کاربران ندارد، بلکه اصلا سایت قابل اعتمادی نیست.
4- جذب لید برای فروش
هدف اصلی ارائه محتوای جذاب در وب سایت ها، جذب کاربر و تبدیل آن ها به مشتری است. یک وب سایت آموزش تولید محتوا سعی بر این دارد به مخاطبان هدف خود، خدمات تولید و استراتژی محتوا، ارائه دهد. یک وب سایت در حوزه فروش موبایل، با ارائه محتوایی با عنوان “راهنمای خرید گوشی موبایل (بازه قیمتی 10 تا 15 میلیون)” سعی بر این دارد که با ارائه محتوا، محصولات خود را به کاربران معرفی کرده و مخاطب خود را به مشتری هدفمند، تبدیل کند.
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه محتوا می تواند به جذب لید کمک کند؟ در واقع این محتواست که کاربر را به سمتی که شما می خواهید سوق می دهد. چه عکس ها، چه متن ها، چه فایل های صوتی و چه ویدئوها در کل باید در سناریویی قوی تولید شوند که کاربر را حتی بدون دخالت شما به مشتری تبدیل کنند.
5- افزایش ترافیک سایت با تولید و سئو محتوا
با یک برنامه ریزی ساده و یک تقویم محتوایی بهینه شده، می توانید محتواهایی براساس کلمات کلیدی هدفمند تولید کنید و با هر محتوای خود، تعداد زیادی کاربر را وارد سایت خود کنید. شاید کمی پیچیده به نظر برسد، اما اگر بتوانید با یک استراتژی سئو و تولید محتوا مشخص، بهترین کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل (مرتبط با حوزه کاری خودتان) را پیدا کنید. به راحتی کاربران با جستجو کلمات کلیدی هدف، با محتوای شما روبرو شده و از وب سایت شما، دیدن می کنند.
6- برندسازی با تولید محتوا
شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و با یادگیری ترفندهای گفته شده در آموزش تولید محتوا رشته محتواهای یونیک و جذاب تولید کرده و برند خود را به دنیای وب، معرفی کنید. تصور کنید، کاربرانی که در حوزه وکالت، با سوال و چالش هایی روبرو می شوند، با جستجو در گوگل، ابتدا با وب سایت شما روبرو شوند. پس از مدتی کاربران با محتوای جذاب شما را می شناسند و برند شما در ذهنشان ماندگار می شود و قطعا در آینده، از خدمات حوزه وکالت شما، بهره مند می شوند.
امیر قمصری، بهترین نوع محتوا برای برندسازی چیست؟ ویدئو. البته باید روش های ساخت ویدئو را بشناسید و براساس نوع بیزینس خود بهترین روش را برای تولید محتوای ویدئویی جهت برندینگ انتخاب کنید.
🔸 چگونه تولید محتوا یاد بگیریم؟
مهارت های لازم برای تولید محتوا مواردی هستند که شما باید قبل یا حین آموزش تولید محتوا خود، آن ها را فرا بگیرید. برخی از این مهارت ها برای افرادی که می خواهند تولید محتوا کنند ضروری و برخی از آن ها مزیت محسوب می شوند. در ادامه این مهارت های مورد نیاز برای تولید محتوای آموزشی دیجیتال را بیان خواهیم کرد. مهارت هایی که در زیر ذکر شده اند، بخصوص برای افرادی که قصد تولید محتوا در وبلاگ و وب سایت را دارند بسیار مفید می باشند.
فراموش نکنید که شما در این صفحه به طور کامل با این دانش بسیار مهم آشنا می شوید و همچنین می توانید آموزش تولید محتوا رایگان ببینید. اما اگر دوست داشته باشید تبدیل به یک کارشناس فوق حرفه ای سئو شوید، علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی تولید محتوا باید مهارت ها و توانایی های ذیل را در خود ایجاد و تقویت کنید.
1. مهارت نگارش
یک تولید کننده محتوا، باید بتواند متون را به شیوه ای جذاب و صحیح بنویسد. برای رسیدن به این مهارت، باید بدانید هر یک از علائم نگارشی در چه قسمتی از متن استفاده می شوند، همچنین باید دامنه لغات خود را افزایش داده و منظور از هر لغت را به خوبی درک کنید.
مواردی مانند خواندن کتب و مقالات معتبر می توانند کمک شایانی به شما در راستای به دست آوردن مهارت مذکور کنند. هنگام مطالعه موارد ذکر شده باید به لغات مختلف، ساختار جمله ها، کلمات مترادف، موارد استفاده از ضمیر ها و… دقت کرده تا بتوانید به مرور زمان آن ها را در محتوای خود پیاده سازی کنید.
شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید: کسی که دانشی نسبت به نگارش و ویراستاری نداشته باشد یا تحصیلات آکادمیک دانشگاهی نداشته باشد، آیا می تواند این مهارت تولید محتوا را یاد بگیرد؟ باید بگویم؛ بله. کافی ست شما در دبستان انشاء را یاد گرفته باشید! بقیه ماجرای نگارشی که برای تولید محتوا نیاز هست را می توانید در دوره های آموزشی تولید محتوا یا حتی در صفحات آموزش تولید محتوا رایگان یاد بگیرید. پس نگران نباشید.
2. توانایی درک و شناخت مخاطبان
بدیهی است که هر محتوا برای گروه خاصی از مخاطبان نوشته می شود. یک تولید کننده محتوا باید بتواند سلیقه و نیاز مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و متن خود را مطابق با آن ها بنویسد. همچنین باید بتواند نحوه سوال پرسیدن و جستجو مخاطبان خود را به خوبی درک کند تا عناوین و کلمات کلیدی موجود در محتوای خود را بر اساس این موارد نگارش کند، در این صورت محتوا از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل، بازدیدهای زیادی را کسب خواهد کرد و این امری مهم در موفقیت یک وب سایت است.
3. آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا
یکی از اصلی ترین شاخه های تولید محتوای آموزشی دیجیتال، تولید محتوا برای وب سایت ها است. برای این که بتوانید این کار را به نحو احسن انجام دهید، باید با سیستم مدیریت محتوای وب سایت مدنظر آشنایی کافی داشته باشید، در این صورت خودتان به راحتی می توانید محتوایی که تولید کرده اید را بارگذاری کرده و موارد مدنظر را روی آن اعمال کنید. طبق آمار منتشر شده، وردپرس پرطرفدار ترین سیستم مدیریت محتوای CMS موجود است و اکثر وب سایت ها توسط این سیستم ایجاد و مدیریت می شوند.
در ایران هم وردپرس بسیار پرطرفدار است و همین سایت نیوسئو که در حال حاضر در آن حضور دارید هم با cms وردپرس ساخته شده است. وردپرس بسیار ساده بوده و با توجه به داشتن امکانات بسیار زیاد آن هم رایگان، می تواند برای شروع یک کسب و کار بسیار عالی و ارزان قیمت باشد.
4. درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو
حتی اگر هدف شما از دیدن آموزش تولید محتوا، نوشتن مقالات در وب سایت نباشد، درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. این که بدانید الگوریتم چیست و موتور های جستجو چگونه در متون و صفحات وب می خزند(کراول می کنند)، می تواند به شما ایده های خوبی برای نوشتن عناوین و جای گذاری کلمات کلیدی در دل متن بدهد. نه تنها گوگل، بلکه بسیاری از شبکه های اجتماعی نیز موتور جستجو دارند، بنابراین درک نحوه عملکرد آن ها می تواند در موفقیت شما بسیار موثر باشد.
5. توانایی تولید محتوای تصویری
یکی از موارد مهم در مقالات وب سایت ها، تصاویر موجود در آن ها است. همچنین یکی از مباحث مهم در حوزه تولید محتوای آموزشی دیجیتال، تولید محتوای تصویری محسوب می شود. شخصی که قصد تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ را دارد، باید مهارت های لازم برای تولید محتوا را داشته باشد و بتواند تصاویر یونیک (غیر کپی) تولید کند؛ زیرا موتورهای جستجو از جمله گوگل، توانایی اسکن و تشخیص تصاویر را دارند و به راحتی می توانند متوجه شوند که آیا تصویر مدنظر قبلا در سایتی دیگر بارگذاری شده است یا خیر.
اگر آشنایی اولیه با نحوه کار نرم افزار فتوشاپ داشته باشید، می توانید به راحتی نیاز های مربوط به تولید محتوای تصویری خود را برطرف ساخته و روی تصاویر تغییراتی ایجاد کنید که از دید موتورهای جستجو، کپی تلقی نشوند. تصاویر مخصوصا در ابتدای زمان راه اندازی سایت به شدت می تواند به بهبود seo و برندینگ سایت شما کمک کند.
🔸 30 نکته بسیار مهم برای تولید محتوا ارزشمند
در این بخش از صفحه آموزش صفر تا صد تولید محتوا در سایت نیوسئو، قصد داریم مهم ترین نکاتی که رعایت آن، منجر به تولید یک محتوای ارزشمند می شود را به شما آموزش دهیم:
1- دانستن جایگاه محتوا در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ
در دنیای دیجیتال، محتوا مهم تر و حیاتی تر از همیشه شده است و حالا باید از محتوا برای بازاریابی استفاده کنیم. بازاریابی محتوا، پروسه ای است که در سه مرحله می توان آن را خلاصه کرد.
تحقیق قبل تولید محتوا: قبل از اینکه شروع به نوشتن و تولید محتوای آموزشی دیجیتال کنید باید موضوع و عبارت کلیدی اصلی و محتواهای رقبای خود را بررسی کنید.
تولید و سئو محتوا: حالا شروع به تولید محتوا کنید و محتوایی را برای کاربر و گوگل تولید کنید که هر دو مخاطب محتوای شما هستند.
توزیع و ترویج محتوا (بازاریابی محتوا): خب حالا وقت آن رسیده که محتوای خودتان را در اختیار بقیه بگذارید تا از آن استفاده کنند.
2- داشتن اطلاعات لازم از موضوع کسب وکار مدنظر برای تولید محتوا
برای آن که یک نویسنده محتوا سایت بتواند تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطب داشته باشد، قبل از هر چیز، باید با تمام توانایی های خود و مهارت های لازم برای تولید محتوا آشنا شود. همچنین باید مخاطب خود را بشناسد. اما مهم ترین نکته آن است که بداند کدام ساختار نگارشی می تواند بزرگ ترین کمک را به او در عرصه تولید محتوا داشته باشد.
به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که نباید بلافاصله از یک نویسنده جدید و تازه کار برای تولید محتوای آموزشی دیجیتال استفاده کنید، زیرا لازم است که او ابتدا به درک خوبی از انتظارات و جایگاه شرکت و کسب و کار شما برسد. هم چنین باید درک کند که تمرکز شما بیشتر بر روی چه موضوعی است تا بتواند برای آن مطلب بنویسد. حتی ممکن است نیاز باشد از او بخواهید یادگیری حرفه ای تولید محتوا را شروع کند.
یکی از بهترین راه ها برای این کار آن است که از یک نفر (به عنوان مثال محقق و جست و جوگر تیم خود) که اطلاعات کافی در رابطه با شرکت و کسب و کار شما و نیز حوزه فعالیت آن را دارد، بخواهید تا به نویسنده جدید اطلاعات کافی را بدهد و به سوالات او پاسخ دهد تا بطور کامل با خواسته ها و استراتژی تولید محتوای شما آشنا و با آن سازگار شود.
نمونه سوالاتی که باید در اختیار نویسنده محتوا بگذارید:
- در حال حاضر چه فردی رهبر این کسب و کار است و چرا؟
- چگونه این فضا سبب کسب درآمد می شود؟
- طرح چه نوع ایده هایی از نظر شرکت ممنوع است و نمی توان در مورد آن ها بحث کرد و چرا؟
- طرح چه نوع ایده هایی معمولا مورد پذیرش قرار می گیرد و چرا؟
- چه قوانین، محدودیت هایی برای فضای کسب و کار وجود دارد؟
- چه گروهی از کاربران و مخاطبان جذب این فضا می شوند؟ آن ها در مورد چه چیزی به جست و جو می پردازند؟
- چگونه میزان موفقیت شرکت در این فضای کسب و کار اندازه گیری می شود؟
3- شناخت رقبا و داشتن مطالعه لازم درباره آن ها
تعداد بسیار کمی از نویسندگان محتوا دست به تولید و انتشار محتوایی می زنند که از درستی آن باخبر نیستند و یا این که در مورد میزان اعتبار و کیفیت منبع آن اطلاعی ندارد.
امیر قمصری در دوره آموزش سئو خود بیان کرده که به جای آن که نویسندگان و تولید کنندگان محتوا بیشتر وقت خود را صرف انتشار محتوای بی کیفیت و نادرست کنند، باید به مطالعه و تحقیق در رابطه با دیگر رقبا و مطالبی که منتشر می کنند بپردازند. بهترین بخش این کار این است که می توانید لیست رقبا به همراه نقاط قوت و ضعف آن ها را در اختیار افراد تازه کار در تولید محتوا قرار دهید تا آگاهی آن ها را افزایش دهید.
برای مثال فردی را برای تهیه لیستی از ده رقیب و نویسنده برتر در زمینه کسب و کار خود منصوب کنید. از او بخواهید که نویسندگانی که مطالب آن ها بیشتر مورد توجه است را شناسایی کرده و دلایل آن را مشخص کند. این نویسندگان می توانند افرادی باشند که مطالبی در سایت های رقیب منتشر می کنند و یا خود به صورت مستقل در شبکه های اجتماعی و پادکست ها دست به انتشار مطلب می زنند.
همچنین از نویسندگان خود بخواهید که مطالب رقبای شما را مورد مطالعه قرار دهند و آن ها را دنبال کنند تا متوجه شوند که برای تولید یک محتوای با ارزش در زمینه کسب و کار خود دقیقا باید به چه نکاتی توجه کنند. در کنار اینکه از آنها تعریف و تمجید می کنید و بابت کارهای خوبشان از آنها تشکر می کنید، حتما آنها را به سمت روش های جدید و بهتر محتوا سازی ترغیب کنید.
در نهایت، نویسندگان محتوا باید به ارزش ها و ویژگی ها توجه کنند تا بتوانند با انتشار مطالب باکیفیت و معتبر، شما را در عرصه رقابت نگه دارند و در نهایت پیروز کنند. همچنین باید یک تولیدکننده محتوا به نکات ارزشمندی که از سوی رقبا نادیده گرفته شده است، توجه کند و برای برتری بر آن ها در تولید محتوای آموزشی دیجیتال به کار بگیرد.
یکی از مواردی که کمک فراوانی به نویسنده محتوا می کند، آگاهی دادن نسبت به نکات زیر است:
- چگونه می توانیم یک موضوع مشابه را از نظر خودمان منتشر کنیم و حتی بهتر آموزش دهیم؟
- چگونه می توانیم عمیق تر وارد یک دیدگاه متفاوت شویم و آن را ارائه دهیم؟
- چگونه می توانیم مراحل را ساده تر آموزش دهیم؟
- چگونه می توانیم محتوای ارزشمند تر و بهتری را نسبت به رقبا ارائه دهیم؟
4- توانایی آنالیز محتوا
یک کارشناس آموزش تولید محتوا برای سایت با هر سطحی از مهارت، باید یک آنالیزور باشد. در دراز مدت، نکته ای که باعث می شود تا عملکرد یک نویسنده محتوا و مهارت های لازم برای تولید محتوای او بهبود پیدا کند و موثرتر به تولید محتوا بپردازد سنجش میزان موفقیت خود است. برای بهبود هنر نویسندگی، نیاز است که به ارزش ها و اطلاعات با اهمیت توجه کنید تا به هدف برسید.
تجزیه و تحلیل ترافیک می تواند در مواردی که داری ابهام بالا هستند مانند محتوا و تغییرات عملی ناگهانی آن، موثر باشد. این اطلاعات به نویسنده می گوید که آیا کاربران مطلب را می خوانند یا نه و چقدر با مطلب درگیر هستند. همچنین این اطلاعات این امکان را می دهد تا نویسنده محتوا متوجه شود که آیا مخاطب هدف را درست تشخیص داده است یا نه. علاوه بر آن چقدر مطلب برای مخاطب هدف مفید بوده است.
در واقع این اطلاعات کمک می کند تا نویسنده نسبت به مطلبی که نوشته است آگاهی پیدا کند و خود را در چگونگی تولید محتوای آموزشی بهبود دهد. برای بدست آوردن این اطلاعات می توانید از ابزار بسیار توانمند Google Analytics استفاده کنید.
5- تحقیق و مطالعه قبل از تولید محتوا
فرقی نمی کند که تولید محتوا شما قرار است به صورت تصویری، ویدئویی، صوتی یا متنی باشد، مهم این است که در مورد موضوعی که مدنظر دارید، همواره تحقیق و مطالعه کنید. حتی اگر قصد دارید که بر اساس تجربه و اطلاعات شخصی خود تولید محتوا کنید، باز هم نیاز به جستجو و تحقیق دارید.
اگر زندگی نامه نویسندگان بزرگ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که همه آن ها قبل از اینکه بخواهند یک کتاب بنویسند، کتاب های نویسندگان دیگر را که در همان زمینه ها صاحب کتاب بودند، مطالعه می کنند. البته که یکی از روش های تولید محتوا نویسندگی است و شاید بتوان گفت سخت ترین روش آن است. بنابراین شما حتی برای انتخاب بهترین روش یادگیری تولید محتوا هم باید قبل از انتخاب، تحقیق کنید.
با توجه به نکات اموزش تولید محتوا، این قضیه در مورد دنیای آنلاین و مقاله های وب سایت ها نیز صادق است. در نتیجه، باید برای اینکه بهترین مقاله ها را در وب سایت خود داشته باشید، در مورد موضوعات خود تحقیقات کامل و جامعی کنید.
6- داشتن دیدگاه منحصر به فرد خود در تولید محتوا
تولید محتوا به همان سبک و روشی که دیگران در حال انجام آن هستند، طبیعی است که به نتیجه نخواهد رسید. نگران نباشید؛ شما همیشه می توانید از دور به این قصیه نگاه کرده و یک نتیجه گیری کلی از فعالیت های دیگران داشته باشید.
به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید برای محتوای خود، عنوان بنویسید، جدا از پیاده سازی تکنیک های سئو که در آموزش تولید محتوا آموخته اید، شما باید عبارت کلیدی اصلی آن صفحه را در گوگل جستجو کنید.
سپس باید حداقل عناوینی که در دو صفحه ابتدایی گوگل به کار برده شده اند را تجزیه و تحلیل کنید. در انتها، می توانید با ادغام ایده های منحصر به فرد خود و ایده های دیگر وب سایت های رقیب، بهترین عنوان را برای آن محتوا، تولید کنید.
شما از این روش برای هر بخش از سیستم تولید محتوای آموزشی دیجیتال خود می توانید استفاده کنید. همانطوری که در این بخش به شما پیشنهاد دادیم از فعالیت های دیگران الگو بگیرید، ما به شما در آینده، آموزش می دهیم که چگونه به راحتی به منبعی برای دیگر وب سایت ها تبدیل شوید. خوشبختانه تولید محتوای سایت، پروسه ای گسترده است و زمینه را فراهم می کند تا شما بتوانید خلاقیت خود را در آن پیاده سازی کنید.
نیوسئو از سالها پیش به عنوان منبع و مرجع اصلی سئو و تولید محتوا در ایران بوده است و شما می توانید روند پیشرفت و پیشبرد هدف های نیوسئو را به عنوان الگو برای تبدیل شدن به مرجع موضوع فعالیت خود، پیگیری کنید.
7- استفاده از داده ها و تجربیات در تولید محتوا
آیا شما شخصا اطلاعاتی در مورد موضوع اصلی محتوایتان دارید؟ یا اینکه تجربه خاصی در زمینه مورد نظر کسب کرده اید؟ در ادامه این مسئله را به خوبی شرح خواهیم داد.
اگر جواب شما مثبت باشد، شک نکنید که استفاده کردن از این اطلاعات، می تواند پروسه تولید محتوا را به مرحله بالاتری ارتقا دهد. به عنوان مثال فرض کنید که شما در مقاله مورد نظر خود می خواهید وب سایت های معتبر برای پست مهمان را معرفی کنید؛ اگر خودتان نیز از پست مهمان در استراتژی هایتان استفاده کرده اید، قطعا می دانید که یک فلان وب سایت، برای پست مهمان کارساز نیست؛ شک نکنید که ارائه این اطلاعات به مخاطب، موجب جلب اعتماد او خواهد شد.
برخی تصور می کنند که اگر تجربیات خود را به دیگران ارائه دهند، در واقع به ضرر کسب و کارشان عمل کرده اند؛ حقیقتا به هیچ وجه اینطور نیست. مطمئن باشید به میزان کافی مهارت و تکنیک در کسب و کار شما وجود دارد که محدود به همین چند نکته ای که شما تجربه کرده اید نیست. در حقیقت همینکه تجربه خود را به اشتراک بگذارید، یک تجربه است که ما آن را به شما در این مقاله آموزش تولید محتوا آموختیم!
8- تولید محتوا در مورد Subtopic ها
Sobtopic ها در واقع همان موضوعاتی هستند که کمتر کسی به آن ها پرداخته است؛ البته به یاد داشته باشید که اهمیت بالایی نیز باید داشته باشند. مثلا فرض کنید که موضوع اصلی کسب و کار شما سئو سایت است؛ حال بهتر است به جای اینکه مدام در مورد ماهیت سئو تولید محتوای آموزشی دیجیتال داشته باشید، مطالبی هم برای موضوعاتی تولید کنید که کمتر رقیبی در مورد آن ها، مقاله منتشر کرده است.
در نتیجه، با تمرکز بر روی این قبیل موضوعات، شما می توانید مخاطبینی را جذب خود کنید که برای منحصر به فرد بودن شما اهمیت ویژه ای قائل هستند.
9- انتخاب ایده های جذاب برای تولید محتوا
ایده های تولید محتوا تعیین کننده این هستند که محتوای شما در آینده به یک متن خارق العاده تبدیل خواهد شد یا خیر. هنگامی که ایده مناسبی را انتخاب کنید، مخاطبین شما به معنای واقعی کلمه به محتوایتان اهمیت می دهند و با رغبت هرچه تمام، آن را به اشتراک می گذارند.
اولین قدمی که برای پیدا کردن بهترین ایده ها می توانید انجام دهید، چک کردن وب سایت های رقیبتان است؛ شما از فعالیت های آنان می توانید برای تهیه لیست تولید محتوای آموزشی دیجیتال استفاده کنید.
اهمیت ایده های اولیه را شاید در ابتدای کار متوجه نشوید؛ اما بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، متوجه خواهید شد که یک ایده خوب، تا چه حدی می تواند بر کیفیت پروسه تولید محتوا شما تاثیر بگذارد.
(در یک سرفصل جداگانه، مهم ترین و متداول ترین ایده های تولید محتوا را در این صفحه به شما شرح می دهیم)
10- بررسی مجدد فایل تولید محتوا
اگر بخواهیم یک محتوای با کیفیت تولید کنیم، یک مشکل اساسی داریم؛ آن هم زمان بر بودن این پروسه است. وقتی شما تحت فشار باشید که فایل تولید محتوا شما باید در یک تاریخ خاص، منتشر بشود، ممکن است که در برخی از روزها، شما مجبور شوید از کیفیت کار خود بکاهید.
دقیقا به دلیل بروز این دسته از مشکلات، شما همیشه باید چندین محتوا از قبل تولید کرده باشید تا از تقویم انتشار خود، جلو بیفتید. با این کار می توانید به راحتی کیفیت محتواها را بعد از تولید، برای چندین بار بررسی کنید.
اگر شما خودتان تولید کننده محتوا هستید و بلافاصله بعد از اینکه نوشته خود را تمام کردید، آن را منتشر می کنید، بدون شک اشتباه بزرگی کرده اید!
همه نویسندگان بزرگ و همچنین بزرگان آموزش تولید محتوا، درباره این موضوع اتفاق نظر دارند که اولین متنی که یک فرد می نویسد، مشکلات زیادی دارد که در بار اول خود او متوجه این قضیه نمی شود. به همین دلیل شما باید چندین مرتبه بعد از تولید محتوای آموزشی دیجیتال خود، آن را با صدای بلند برای خود بخوانید.
11- ارزیابی عملکرد محتوای تولید شده
بعد از تولید محتوا و احتساب آن به عنوان یک محتوای عالی توسط خودتان، نمی توانید به صورت صد درصد تصمیم بگیرید که این محتوا یکی از بهترین مطالب است و تمام استانداردهای آموزش تولید محتوا در آن رعایت شده است. بنابراین، فقط در حالتی می توان گفت که شما یک محتوای فوق العاده تولید کرده اید که اعداد و ارقام نیز همین مسئله را نشان دهند.
شما باید ببینید که هدف اصلی شما از تولید محتوا چه چیزی بوده است؟ آیا مقاله شما، مطابق با همه این اهداف است؟
به عنوان مثال، اهداف بازاریابی از تولید محتوای آموزشی دیجیتال می تواند موارد زیر باشد (اما محدود به این موارد نمی شود):
- رنک گرفتن در گوگل
- افزایش تعامل با مشتری
- بهبود محبوبیت و شهرت برند
- افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری
حال از بین هدف هایی که در بالا بیان کردیم، فرض کنید که هدف شما از تولید محتوای آموزشی دیجیتال، افزایش تعامل با مشتری بوده باشد؛ در نتیجه، شما باید مواردی مثل مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه، به اشتراک گذاری ها، وضعیت اسکرول کردن صفحه تا انتها توسط افراد و … که از مهارت های لازم برای تولید محتوا است را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
البته این مسئله کمی پیچیده تر از این حرف ها است؛ این را وقتی که کار خود را شروع کردید، بهتر متوجه می شوید!
12- شروع تولید محتوا با یک عبارت کلیدی سئو شده
قبل از اینکه بخواهید تولید محتوای آموزشی دیجیتال خود را شروع کنید، باید دقیقا بدانید که قرار است درباره چه چیزی بنویسید و اگر بتوانید سئو محتوا را هم در همان هنگام نوشتن خود پیاده سازی کنید، در واقع با یک تیر، دو نشان زده اید!
در اینجاست که تحقیق کلمات کلیدی به میان می آید؛ بیشتر متخصصین SEO و بازاریابان آنلاین در کلاس های آموزش تولید محتوا اعلام کرده اند که تحقیق کلمات کلیدی را مهم ترین بخش دیجیتال مارکتینگ می دانند. تحقیق کلمات کلیدی سئو شده به شما بیان می کند که گوگل کدام موضوعات را مرتبط تر با نتایج جستجوی خود می داند. تحقیق عبارات کلیدی همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید که رقبایتان از استراتژی برای تولید محتوا استفاده می کنند؛ در نهایت شما متوجه می شوید که چه ضعف هایی در روند کاری خود داشته اید. به این صورت می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
حال اگر تا کنون از هیچ دوره آموزش تولید محتوا استفاده نکرده اید و نمی دانید که چطور باید شخصا تحقیق عبارات کلیدی را انجام دهید، باید از ابزارهایی استفاده کنید که در گوگل توسط متخصصین سئو و سایت های برتر آموزش بهینه سازی سایت ارائه شده اند. تقریبا همه این ابزارها می توانند مفید باشند؛ در نتیجه قصد معرفی مورد خاصی را نداریم. شما می توانید با توجه به چگونگی فعالیت خود، ابزار مورد علاقه تان را در گوگل با یک جستجوی ساده پیدا کنید.
13- استفاده بیش از حد کلمات کلیدی ممنوع!
کلمات کلیدی در واقع ابزارهایی هستند که به محتوای شما ارزش می بخشند و به دنبال آن سبب می شوند که محتوای شما سئو دوست شود. اما وقتی که شما بیش از اندازه از یک عبارت کلیدی در متن محتوای خود استفاده می کنید، تمامی این مزیت ها از بین می روند. یک صفحه سایتی که با عبارات کلیدی بمباران شده است، نمی تواند اعتماد ایجاد کند؛ چه برای گوگل و چه برای کاربران شما. با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، نرخ پرش زیاد شده و رنک شما در SERPs به شدت افت می کند.
امروزه کاربران به شدت هوشمندانه عمل می کنند و اگر آن ها وارد صفحه ای بشوند و متوجه این مسئله شوند که هدف شما از تولید محتوا، تنها به کار بردن عبارات کلیدی بوده است، سریعا کمبود کیفیت محتوا را تشخیص می دهند و از سایت شما خارج می شوند.
بنابراین، سعی کنید از کلمات کلیدی به نحوی بهینه استفاده کنید تا به این صورت هم ربات گوگل به شما اعتبار دهند و هم کاربران از اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می دهید، لذت ببرند.
14- استفاده از CTA های قدرتمند
CTA یا همان Call to Action در واقع بخشی از محتوای شما است که شما هدف اصلی از مطالبی که ارائه داده اید را به کاربر می گویید؛ CTA همان فرخوان عمل است که کاربر را به واسطه آن، قانع و ترغیب می کنید که فلان کار را انجام دهند؛ مثلا وب سایت های فروشگاهی معمولا در انتهای مقالات خود، کاربر را به بازدید و خرید از محصولاتشان متمایل می کنند.
اگر کمی فکر کنید، می بینید که خود شما هم با این دسته از CTA ها روبرو شده اید و در آن زمان، حتی متوجه نشده بودید که نویسنده شما را به چه سمتی سوق می دهد. همچنین ممکن است فراخوان های عمل ضعیفی را هم دیده باشید که سبب شده اند سریعا از آن محتوا، خارج شوید.
حال، پیشنهاد ما در این مطلب آموزش تولید محتوا این است که در ابتدا، هدف خود از تولید کردن آن محتوا را مشخص کنید؛ حتی در برخی موارد ارسال نظر توسط کاربر می تواند یک هدف باشد. سپس باید به بهترین شکل ممکن، مثل یک بازاریاب که می خواهد محصول یا خدماتی را بفروشد، کاربر را متراغب به سمت هدف خود کنید. بهتر است لحن دستوری CTA شما به صورت پنهان باشد؛ چراکه بیشتر افراد از پیروی کردن از دستورات یک فرد، دوری می کنند.
15- هماهنگ سازی خود با تغییرات زبان نوشتاری
همانطور که تا اینجای کار فهمیده اید، هدف از تولید محتوا برای همه ما باید این باشد که کاربر را به مطلبی که جستجو کرده است، برسانیم. در گذر زمان، برخی از واژه ها و نحوه نوشتار برخی از کلمات به درست یا به غلط، تغییر کرده است. در نتیجه، ممکن است کاربران نیز به نوشتار متفاوتی در گوگل جستجو کنند؛ این نشان می دهد که عبارت های کلیدی هم تغییر خواهند کرد.
بنابراین، در نوشتار خود سعی کنید از اصطلاحات و عبارت هایی استفاده کنید که مردم تصمیم گرفته اند آن ها را در روند فعالیت های خود به کار ببرند و واژه های قدیمی را دور بریزند.
16- هدفگیری احساسات مخاطب در تولید محتوا
بدون تعارف، مطمئنا همه مخاطبین شما محتواها را بر اساس منطق مطالعه نمی کنند و نکات آن را به صورت منطقی تحلیل نمی کنند. در نتیجه، بخشی از لحن نوشتار و منطق نویسندگی شما باید به گونه ای باشد که احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. به عنوان مثال اگر شما قصد فروش خدماتی را دارید، با توجه به تکنیک های بسیار پرکاربرد آموزش تولید محتوا، باید سعی کنید محصول یا خدمات مورد نظر را به گونه ای در نظر مخاطب جلوه بدهید که او تصور کند این محصول دوای درد تمام مشکلات اوست.
به بیانی دیگر، سعی کنید او را به آینده ببرید و موفقیت آینده را در ذهن او تصویر سازی کنید. این یکی از جنبه های هدف قرار دادن احساسات مخاطب است که شما می توانید از آن استفاده کنید. در هر حال، شما می توانید بر اساس تخصصی که دارید، در زمینه فعالیت کسب و کار خود، از روش های مختلف، مخاطب را ترغیب به کاری کنید که می خواهید او انجام دهد.
در اموزش تولید محتوا برای سایت نکات مهمی وجود دارد اما وجه اشتراک این نکات هدف قرار دادن احساسات مخاطبان است.
17- استفاده از لحن نوشتاری قاطع و آمرانه
تولید محتوای آموزشی دیجیتال در دنیای وب باید قوی، مستقیم و دستوری باشد. برای انجام این کار، ساختار جملات، انتخاب کلمه ها و به کار بردن همه این ها، باید در قالب دستوری باشد؛ مثل جمله زیر:
“بیایید برای درک بهتر این موضوع، ابتدا معایب آن را بررسی کنیم” یا “به هیچ عنوان از مطالب کپی در سایت خود استفاده نکنید”.
دو جمله بالا، مخاطب را درگیر می کنند و مهلتی به او نمی دهند تا درباره آموزشی که داده اید، فکر کند و تصمیم بگیرد که در اکثر مواقع این تصمیم، منجر به اشتباه می شود. پس سعی کنید با حفظ لحن یک متخصص، در بخش های مختلف محتوایتان، به کاربر امر کنید که فلان کار را انجام دهد. در این صورت او به CTA های شما نیز عمل خواهد کرد که این مسئله می تواند ارزش محتوایی که تولید کرده اید را چندین برابر کند.
در نتیجه، لحن نوشتاری شما نباید منفعل باشد؛ لحن نوشتاری منفعل زمانی رخ می دهد که از ساده ترین و بی حس ترین نوع جملات استفاده کنید:
- شیر به روستا حمله کرد.
- یک روستا توسط شیر مورد حمله قرار گرفت.
هر دو جمله بالا یک مفهوم را می رسانند؛ اما واضح است که جمله اول بسیار اثربخشی بیشتری در ذهن مخاطب خواهد گذاشت. علت این است که در جمله ابتدایی، تمرکز اصلی بر روی واژه شیر است و در دومی، به کلمه روستا، توجه بیشتری شده است.
به عنوان یک تولید کننده محتوای دیجیتال، شما باید از جملات هیجان انگیز استفاده کنید تا ذهن افراد را تحت تاثیر قرار دهید. در نهایت هم باید سعی کنید که نوشته خود را مجددا مطالعه کنید و جملاتی که نیاز به تغییر دارند را ویرایش کنید.
متاسفانه در بیشتر مقالاتی که در وب هستند؛ جملات بسیار طولانی می باشند. اولین کاری که انجام می دهید باید این باشد که تمامی جملات طولانی و نامفهوم محتواهایتان را حذف کنید.
نکته مهم آموزش تولید محتوا؛ برای ارتقا فوق العاده جذابیت نوشتارتان، با یک نسبت خاص، هم از جملات هیجان انگیز و هم از جملات منفعل استفاده کنید تا ذهن مخاطب دچار نوسانات شود و متن برای او حالت یکپارچه پیدا نکند.
18- بیان مطالب به صورت جزء به جزء
در دنیای وب، قرار نیست مثل یک رمان طولانی، مخاطب بنشیند و مطالب شما را مطالعه کند؛ در واقع وقتی یک کاربر در حال مطالعه یک رمان می باشد، از نویسنده آن رمان انتظاری ندارد که مفاهیم و جملات را سریعا به شما انتقال دهد. شما با حوصله می نشینید و مدت زمان زیادی را برای خواندن داستان آن کتاب، صرف می کنید.
اما در دنیای وب امروزی اینگونه نیست؛ افرادی که می خواهند از طریق گوگل به پاسخ پرسش های خود برسند، در حقیقت می خواهند که این پروسه به سریع ترین شکل ممکن، انجام شود.
بنابراین، سعی کنید طول جملات و پاراگراف های خود را کوتاه کنید تا مخاطبین تحلیل ذهنی سریع تری از آنچه می خواهید بیان کنید، داشته باشند. جمله هایی که از نظر ویراستاری بهینه نبوده و بسیار طولانی باشند، ناخودآگاه، ذهن کاربر را از موضوع اصلی، منحرف می کنند.
19- اهمیت مقدمه در تولید محتوا
اگر بدانید که تولید محتوا چیست قطعا به اهمیت مقدمه در محتوا، پی می برید. همه می دانیم که مقدمه یک متن یا حتی شروع یک صحبت یکی از بخش های سخت آن محسوب می شود. شما نمی توانید به یکباره به سراغ موضوع اصلی بروید؛ باید آرام آرام و بر اساس اصولی خاص، مقدمه چینی کنید و مخاطب را آماده کنید تا در نهایت وارد بحث اصلی آن محتوای وب سایت شما بشود. حال مشخص است که اگر سریعا تمام آن چیزی که می خواهید در محتوا بگنجانید را در ابتدای سخن ارائه کنید، کاربر گیج شده و شاید در همان ابتدای ورود به سایت، تصمیم به خروج از آن بگیرد.
وب سایت شما یک کتاب تاریخ نیست که کاربر بنشیند و تک به تک خط هایی که بدون هیچ اصولی تولید کرده اید را مطالعه کند. به همین دلیل باید زمان زیادی بگذارید تا کاربر را در همان خط ابتدایی مطلبتان، شگفت زده کنید و با او جوری ارتباط بگیرید که به صورت ناخودآگاه تصور کند که قرار است مهم ترین موضوع زندگی اش را در این محتوا مطالعه کند.
❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان
ما در این دوره آموزش تولید محتوا تمام تکنیک ها و اصولی که می توانید با استفاده از آن ها در هر بستری، تولید محتوا انجام دهید را به شما ارائه خواهیم کرد؛ در واقع ما اساس و پایه را در ابتدا بیان می کنیم و سپس با تکنیک های عملی، چگونگی به نتیجه رساندن این دو را آموزش می دهیم. علاوه بر این ها، ما در این صفحه نکات متعدد و کاربردی که حاصل تجربه تیم نیوسئو بوده است را با شما به اشتراک گذاشته ایم.
قطعا چنین چیزی امکان پذیر است؛ اما یادگیری بدون استاد می تواند چالش برانگیز بوده و مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. بدون شک بازده یادگیری شما در صورت حضور استاد و دوره آموزشی، چندین برابر خواهد شد.
خوشبختانه بازار تولید محتوا در کشور ما در حال رونق گرفتن می باشد؛ شما می توانید با یادگیری تخصصی آن، از روش های مختلف که آن ها را در این مقاله بیان کرده ایم، به درآمدهای سرشار برسید.
گوگل اهمیت بسیار زیادی به کیفیت تولید و نحوه بهینه سازی محتواها می دهد؛ در نتیجه، با پیاده سازی تکنیک های تولید و سئو محتوا، می توانید رتبه خود در نتایج جستجوی گوگل را به خوبی ارتقا دهید.
این چند نکته را بر روی دیوار اتاقتان بنویس:
- یک موضوع خاص انتخاب کن
- هر روز در مورد موضوع مدنظرت مطالعه کن
- یک مقدمه جذاب براش بنویس
- در مورد مخاطبینت مطالعه کن
- پادکست های مرتبط با موضوعت رو پیدا کن
- با دوستان نزدیکت در مورد موضوع انتخابیت صحبت کن
- کلمات کلیدی مهمت رو پیدا کن
- از تجریبات صاحب نظرات حوضه انتخابیت مطلع شو
باید واقع بینانه با ماجرا نگاه کنم و پاسخ ارزشمندی بهت بدم. بله! تولید محتوا سخته و برای همین هم هست که جزو پردرآمدترین مشاغل اینترنتی دنیاست. باید به بهترین شکل یاد بگیری، و خستگی ناپذیر ادامه بدی. اما واااای از روزی که به نتیجه برسی …
الزامی نیست. اما بهتر است سایتی داشته باشید و بر روی آن تمرین کنید. این سایت هم رزومه آینده شما خواهد شد و هم شاید در نتایج گوگل بالا بیاید و سبب درآمد برای شما شود.
بسیار آموزنده و کامل
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در سئو وجود داره، آنالیز رقبا هستش، که در این باره مطالب کمی آورده شده بود.
با تشکر از زحمات شما
سلام وقتتان بخیر، ممنون از وتی که برای این محتوای ارزنده گذاشتید، فقط این بند ۳۰ رو ننوشتید ،
سلام ممنون از مطالب ارزنده شما من تمامی مطالب را خوندم و نت برداری کردم ولی متاسفانه از ۳۰ مورد ۲۹ تا بند اشاره شده بود،
سلام خسته نباشید مطالبتون بسیار مفید بود مچکرم
درود
ممنون از همراهی شما
سلام عالی بود باتشکر فراوان
سپاس از همراهی شما دوست عزیز
سلام خیلی ممنون مطالب خیلی کامل بود
ممنون از همراهی شما بزرگوار
محتوای عالی و مفیدی بود ممنون از شما.
سپاس از همراه شما
سلام متشکرم بسیار مفید بود
درود
سپاس از حسن توجه شما
اگر بین تولید محتوا و بهینه سازی محتوا قدیمی یکی رو باید انتخاب کنیم کدوم گزینه پیشنهاد میشه؟ این یکی از سوالاتی است که خیلی فکرم رو مشغول کرده رویکرد بسیاری از شرکت ها از جمله خود زومیت ، دیجیاتو و … به این شکله که مدام در حال تولید محتوا هستند و محتواهای قدیمیشون در حوزه سئو عمل منسوخ شده و هیچ اپدیتی براشون انجام نشده. می خوام پروسه تولید محتوا رو متوقف کنم و از سرویس بهینه سازی محتوا استفاده کنم بخاطر هزینه ها نمی تونم به موازات از هر دو استفاده کنم
تا الان بالای ۱۰۰ مقاله منتشر شده و در بسیاری کلمات جایگاه گرفتم ولی می خوام رو لندینگ هایی که پوزیشن شون بین ۱۰ تا ۱۵ هست محتواهاشون رو اپدیت کنم مقالات قدیمی تر رو خودم تولید کرده بودم بخاطر همین احساس می کنم از نظر ساختار اصلا اصولی نیستند
ممنون میشم پاسخ بدید
با عرض سلام خدمت شما
تولید، سئو و بروزرسانی محتوا همه باهم ارزشمند هستند و انجام صرفا یکی از آن ها نتیجه نخواهد داشت.
برای دریافت پاسخ دقیق سوال مطابق با شرایطی که دارید، پیشنهاد می کنیم یا از بخش منوی سایت گزینه مشاوره را انتخاب کنید و وقت مشاوره دریافت کنید، یا از طریق اپلیکیشن نیوسئو سوال را مطرح کنید.
ممنون از پاسخگوییتون
و ببخشید اگر بخوایم از صفر شروع کنیم چه مدت طول میکشه تا بتونیم وارد بازار کار بشیم؟
سلام و خسته نباشید.
درباره شغل تولید محتوا، پس از ورود به بازار کار، روزانه میانگین و حداقل و حداکثر چندساعت از وقتمون رو میگیره؟
درود بر شما
بستگی به خود شما داره که فقط 8 ساعت کاری در یک شرکت مشغول تولید محتوا باشید، یا 2 / 3 تا پروژه تولید محتوا قبول کنید و برای آن وقت بگذارید. این کار زمان مشخصی نداره
عرض سلام و وقت بخیر
بابت انتشار این مقاله بسیار متشکرم.
من مقالههای زیادی در مورد تولید محتوا خوندم و میخونم، بدون اغراق این مقاله یکی از بهترین، کاربردیترین و صادقانهترینِ اونهاست.
موفق باشید
درود بر شما
ممنون از بازخورد مثبتتون
سلام جناب قمصری
خسته نباشید
بیشتر دوس داریم شما رو سمت سئو ببینیم تا محتوا، البته که این دو حوزه مکمل هم هستن
منتظر محتوای تخصصی شما در سئو هم هستیم
تشکر
ممنون دوست عزیز
حتما
سلام وقتتون بخیر
من برای پیج اینستا نیاز دارم به کسی که برام تولید متحوا کنه شما میتونید کمکم کنید؟
در چه زمینه ای نیاز به کمک دارید؟
سلام خسته نباشید شماره واتساپتون رو می فرمایید یه سوالی داشتم درباره تولید محتوا با تصویر باید بگم
به این شماره پیام بدین
09126194196 پیام بدین
سلام قدم اول چیه ؟
دقیقا برای چه نوع تولید محتوایی؟
تولید محتوا متنی یا ویدیویی یا صوتی؟
برای سایت یا اینستاگرام یا تلگرام و یا …؟
عالی بود ممنون
سپاس
سلام
ممنون از مقاله خوبتون، ساده نویسی یکی از بهترین نکات برای ایجاد تجربه خوب برای کاربر هست.
سلام دوست عزیز
بله صد در صد
کاربر باید بتونه مطالب شما رو درک کنه
سلامممممممم .
واقعا تولید محتوا یکی از بهترین راه های ایجاد ترافیک و در نهایت کسب درامد است به نظر من اموزش تولید محتوا به شیوه اصولی میتواند بسیار کار امد باشد در ضمینه کسب وکار ها نوپا
سلام. وقت بخیر
ممنون برای مقاله ی خوبتون
قصد دارم کار تولید محتوا رو شروع کنم اما هیچ تصور و اطلاعات خاصی از این کار ندارم. پیشنهاد شما چیه و چه راهی رو معرفی میکنید
با تشکر
درود بر شما سرکار خانم علیزاده.
خوشحالم که به این مسیر علاقه مند هستید؛ دو مسیر پیش روی شما وجود داره که می تونید اون ها رو طی کنید:
اول اینکه مقالات مختلفی که به صورت فارسی و انگلیسی وجود داره رو مطالعه بفرمایید.
دوم اینکه همه نکات و تجربه های این مسیر رو در یک دوره آموزش ببینید.
پیشنهاد می کنم لندینگ زیر رو حتما بخونید:
دوره آموزش تولید محتوا
سلام و عرض ادب
لطفا در مورد اینکه گفتید:
1-“نکته مهم آموزش تولید محتوا؛ برای ارتقا فوق العاده جذابیت نوشتارتان، با یک نسبت خاص، هم از جملات هیجان انگیز و هم از جملات منفعل استفاده کنید تا ذهن مخاطب دچار نوسانات بشود و متن برای او حالت یکپارچه پیدا نکند.”
2-لحن جملات آمرانه و دستوری باشد
3-داستان نویسی
بیشتر توضیح دهید البته در صورت امکان با ذکر مثال به خصوص مورد اول
با تشکر
درود بر شما دوست عزیز. بله حتما در بروز رسانی آینده این مقاله، توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.
خیلی ممنون عالی بود
سلام خیلی ممنون از تیم بسیار خوب و حرفهای شما مقاله بسیار عالی و مفید بود👍🏻💚
🙏👌
کاملا عالی در زمینه نویسندگی و تولید محتوا توضیح دادید.
ممنون از شما دوست عزیز
سلام دمتون گرم که رایگان آموزش میدید. خواهشا همین شکل ادامه بدید عاااالی
دست شما درد نکنه که واقعا دارید آموزش می دید. من واقعا دنبال می کنم این مقاله آموزش تولید محتوا رو. حقیقتا بیشتر سایت ها شدن مثل بازار و فقط دوره هاشونو می خوان بفروشن به آدم!!!!!
یک سوالی هم که داریم از خدمتتون اینکه که در مورد بروز رسانی محتواهای دیجیتال چیزی آموزش نمی دید؟؟؟ خواستم ببینم روند خاصی داره بروز رسانی محتوا یا اینکه همینجوری میشه تو هر ساعتی محتواهامونه بروز کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم سریع پاسخ بدید
درود بر شما و ممنون از انرژی مثبتی که به ما منتقل می کنید دوست عزیز. این صفحه آموزش تولید محتواست و اگر مطالب اون رو دنبال کنید، در آینده نزدیک، تمام تکنیک های بروز رسانی محتوا رو برای شما ارائه می کنیم
سلام اقای قمصری ، میخواستم بدونم شما واقعا در اپلیکیشن نیو سعو تمام علم و تجربیات خودتون رو کامل در اختیار ما میذارید ؟ چون قصد تهیه تمام دوره هاتون رو دارم
درود بر شما دوست عزیزم.
اگر دیدید کسی در دوره های آموزش سئو خودش، تمام نکته هارو به شما نگفت باید تعجب کنید (البته متاسفانه این کار انجام میشه توسط برخی برندها)؛ نکته اینه که صنعت سئو سایت، به قدری در حال گسترش و بروزرسانیه، که اگر همه چیزی که تجربه کردیم رو آموزش بدیم، باز هم در آینده نکات و تکنیک های جدید خواهند آمد تا به موارد قبلی کمک کنند. در نتیجه نگران قصور ما در آموزش نباشید؛ هدف اصلی ما در نیوسئو بهبود جایگاه سئو در کشورمون و سایت های ایرانیه.
سلام بزرگوار، وقت بخیر، خوب هستید؟ خدا قوت، سال نوتون. مبارک، اقای قمصری یه مختوای اموزشی در زمینه حقوق خانواده دارم اماده میکنم که تقریبا نوشتن مطالب تموم شده دارم چکش میکنم ببینم چطور شده، اما نمیدونم چطور باید طبق اصول تولید محتوی تنظیم بشه، خواهشا کمکم کنید ببینید این نوشته هام از غنای کافی برخوردار هست یا نه؟، چون همینو باید اموزشم بدم، اینه که خیلی یاید عالی باشه، ممنونم
درود وقت شماهم بخیر دوست عزیز
اینکه تولید محتوا تا این اندازه برای شما اهمیت داره، بسیار ارزشمنده
در ابتدای کار محتوا اصولا باید پژوهش دقیقی در خصوص محتوا انجام شود. در این صورت تمامی کلمات کلیدی بازار هدف کسب و کار شما پیدا میشود تا در مواقع مختلف انجام پروژه استفاده شود. این پژوهش از موارد سرچ شده در گوگل و رقبای شما باید جمع آوری گردد. بهترین نویسنده ها که سابقه تولید محتوا در حوزه کاری مرتبط به شما دارند را برای پروژه خود انتخاب کنید تا بهترین متون را در اختیار شما قرار دهند. این محتوا قطعا بر اساس نیاز شما بوده و به هیچ عنوان کپی و حتی بازنویسی از دیگر سایتها نباید باشد و در انتها محتوایی کاملا یونیک، خلاق و ساخته ذهن نویسنده تحویل داده شود. در این صورت است که صفر تا صد محتوا را طی کردهایم.
ممنون بابت این مقاله بسیار عالی. تیم نیوسئو از بهترینها هستند.
سلام لطفا چند کتاب در زمینه تولید محتوا معرفی بفرمائید
درود بر شما
می توانید برای شروع کتاب Epic content marketing و Content code را مطالعه بفرمایید.
برای نحوه نگارش و سئو محتوا نیز از قسمت تولید و سئو محتوا اپلیکیشن نیوسئو میتوانید استفاده کنید.
سلام عالی بود
و ممنونم
سلام می خوام محتواهای پرباری برای سایت و اینستا گرام تولید کنم ولی ازکلمات کلیدی گوگل اطلاعی ندارم
درود بر شما
مهم است که بدانیم منظور شما از محتواهای پربار چیست؟!!
با سلام و عرض ادب احترام
مطلبتون بسیار مفید و خوب بود
اگر امکان دارد یک نمونه از عنوان و طریقه نوشتن محتوا هم بگذارید .
سلام و خسته نباشید واقعا مطلبتون عالی بود
متشکرم از مطلب خوبت