ضروری

اصول موفقیت در تولید و بازاریابی محتوا

content

بازاریابی محتوا همان طور که می تواند شما را به اوج موفقیت برساند، در صورت نداشتن برنامه و استراتژی خاص، می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند. پس برای کسب موفقیت، این اصول که بسیار ساده می باشند را رعایت کنید.

  •  هدف و استراتژی خود را از تولید یک محتوای خاص مشخص کنید. محتوای تولیدی شما باید هدف و خواسته شما را تامین کند. تولید و انتشار یک محتوای بدون هدف می تواند کسب و کار شما را به سیاه چاله خاطرات مخاطبان بفرستد و عملا کسب و کارتان را نابود کند.
  • در تولید محتوا دقت کنید. بعد از مشخص کردن هدف، خود را به جای مخاطب بگذارید تا متوجه شوید که مخاطب چه درخواستی از شما دارد. همچنین از جذابیت و خلاقیت در تولید محتوا غافل نشوید. فقط از متن برای تولید محتوا استفاده نکنید و از تصویر، صوت و ویدئو نیز بهره ببرید. به عنوان مثال می توانید از تصاویر اینفوگرافیک برای توضیح یک فرآیند استفاده کنید، چراکه ممکن است مخاطب زمان و یا حوصله خواندن یک مطلب را نداشته باشد. علاوه بر آن بسیار مهم است که با مخاطب خود صادق باشید. در محتوای خود از اغراق در مورد خدمات و محصولات خود خودداری کنید و هرگز درباره آنها بزرگنمایی نکنید. این کار باعث می شود مخاطب به شما اعتماد کند و عملا مشتری دائم شما شود. نکته آخر اینکه از پیچیدگی نیز خودداری کنید و خیلی ساده پیام خود را به مخاطب انتقال دهید. پیشنهاد من به شما این است که از نویسنده متخصص و مجرب برای تولید محتوای باکیفیت استفاده کنید. (می توانید برای جزئیات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.)
  • برای انتشار و به روز رسانی محتوا برنامه داشته باشید. به صورت منظم برای انتشار محتوای جدید و یا به روز رسانی آن اقدام کنید. محتوای خود را بر اساس آخرین تغییرات به وجود آمده، سوالات و ابهاماتی که مخاطبان مطرح می کنند کامل و به روز کنید تا کاربرپسند شود.
  • از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. محتوای خوب و باکیفیت بدون داشتن مخاطب هیچ ارزشی نخواهد داشت. پس برای جذب مخاطب بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. علاوه بر آن اجازه انتشار محتوای خود را به مخاطبان بدهید. این کار باعث می شود محتوای شما مانند یک بیماری واگیردار منتشر شود.
  • به طراحی و زیبایی اهمیت دهید. ظاهر زیبا و کاربرپسند البته در کنار محتوای باکیفیت و جذاب می تواند به جذب مخاطب کمک کند.

اما در پایان دوستان عزیزم لطفا بازخورد محتوای خود را بررسی و تحلیل کنید. با مخاطبان خود همواره در ارتباط باشید و نظرات آنها را درباره کیفیت و مفید بودن محتوای خود جویا شوید. علاوه بر این ها آمار بازدید از محتوا را بررسی کنید تا متوجه شوید چقدر در جذب مخاطب برای محتوای خود موفق بوده اید.

6 نظر در مورد مقاله “ اصول موفقیت در تولید و بازاریابی محتوا ” ثبت شده است
  1. ابراهیم اشتیانی

    سلام
    امروزه رسانه های اجتماعی حرف اول و اخر میزنن.
    ولی هنوز به نظرم خیلی نمیشه از شبکه های اجتماعی به عنوان یک مولد پول ساز یاد کنیم.
    مرسی


  2. Hosy

    تاثیر شبکه ها اجتماعی واقعا زیاد شده این روزا حتی اونایی که فیلت.رن
    به نظرم مقاله ای مخصوص برای اولویت بندی شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی تهیه کنید
    ممنون


  3. حسینی

    سلام عنوان مطلب رو که دیدم باخودم گفتم حتما کقاله طولانی ای رو باید بخونم. ولی وقتی دیدم شما در این حجم کم اینقدر خوب توضیح دادین واسم تعجب برانگیز بود.
    دستتون درد نکنه


  4. احمدی

    به نظرم رعایت قوانین نگارش ، بسیار در جذب کاربر برای استفاده از محتوا تاثیر میزاره متاسفانه بسیاری از مدیران سایت هایی که برای محتوا به دیگر سایت ها وابسته هستند حتی در کپی و پیست محتوای خود دقت نمی کنند.
    متشکرم


  5. اشکان شکوهی

    با سلام
    من از سایت شما بازدید کردم
    مقالات بسیار ارزشمند و مفیدی ارائه کردید
    متشکرم
    موفق باشید


  6. رضا مجتهدی فرد

    ساده بودن نوشتار همیشه بهترین بازاریابی محتوا بوده و هست . چون خودش باعث انتشار مطالب میشه . دقیقا مثل همین مقاله تون که من مایل ام تو سایت خودم بزارم تا کاربران سایتم ازش استفاده کنن .
    بسیار عالی
    سپاسگزارم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود