راهنمای جامع آماده سازی تیم تولید محتوا

آماده سازی تیم تولید محتوا,آماده سازی تیم محتوا,تولید محتوا

امروزه تولید محتوای مناسب و یونیک از اهمیت زیادی در سئو و گوگل برخوردار است. در اصل وب سایت های برتر و حرفه ای در ایران و سایر نقاط جهان با تولید محتوای یونیک و حرفه ای به رتبه های بالایی که دارند، دست پیدا کرده اند. بنابراین متناسب با کسب و کار و حوزه فعالیت خود باید اقدام به آماده سازی تیم تولید محتوا نمایید.

در این زمینه باید نکات و موارد مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید. چندین سال پیش بود که بیل گیتس در جایی اشاره کرد که محتوا پادشاه است. این را صاحبان وب سایت ها و افراد فعال در زمینه سئو سایت بهتر درک می کنند.

در حقیقت اگر بتوانید به وسیله یک تیم تولید محتوای حرفه ای، محتوای ارزشمند و منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار دهید، هم رتبه های خیلی عالی در گوگل کسب خواهید کرد و هم با کسب رضایت مخاطبان، درآمد خیلی خوبی از فروش محصولات و یا ارائه خدمات در دنیای اینترنت به دست خواهید آورد. در این بخش می خواهیم مهم ترین نکات در زمینه آماده سازی تیم تولید محتوا را در اختیارتان قرار دهیم.

تیم تولید محتوا چیست؟

قبل از آماده سازی تیم تولید محتوا باید اول آن را خوب شناخت. در حقیقت تیم تولید محتوا از جمعی از افراد دارای تخصص در حوزه های مختلف تشکیل شده است که کار اصلی آنها تولید محتوای متنی، صوتی و یا ویدیویی برای کسب و کار شماست تا بتوانید با توانمندی های این تیم در دنیای وب به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنید.

افرادی که تیم تولید محتوا را تشکیل می دهند می توانند شامل نویسنده گان محتوا، ویراستار، گرافیست، تدوینگر و غیره باشد. همکاری این افراد در نهایت منجر به تولید محتوای سئو شده برای سایت برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو و یا محتوای بازاریابی و تبلیغاتی موثر برای تاثیرگذاری بهتر بر مخاطب خواهد شد.

وظایف تیم تولید محتوا

در راستای آماده سازی تیم تولید محتوا باید با وظایفی که این تیم دارد هم آشنا شد. در ادامه به برخی از مهم ترین وظایف افراد فعال در این تیم آشنا خواهید شد.

تعیین استراتژی تولید محتوا بر اساس نوع کسب و کار

هر کسب و کاری به یک نوع خاصی از محتوا نیاز دارد. بطور مثال یک وب سایت فروشگاهی علاوه بر تولید محتوای متنی یونیک به تصاویر مناسب و یونیک برای معرفی محصولاتش دارد. بنابراین یک تیم تولید محتوا باید بتواند هر دو را در نظر داشته باشد. یا برای یک وب سایت آموزشی در کنار محتوای متنی، تهیه ویدیوهای آموزشی برای رساندن بهتر پیام برای مخاطب اهمیت زیادی دارد.

بنابراین تیم تولید محتوا باید بتواند بر اساس نوع وب سایت و کسب و کار درگیر با آن، بهترین استراتژی ممکن را پیاده سازی نماید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تولید محتوای یونیک و خلاقانه

ویژگی دیگری که باید یک تیم تولید محتوا داشته باشد، تولید محتوای یونیک و متفاوت با سایر رقبا می باشد. در حقیقت محتوای یونیک و حتی نوع و سبک محتوایی که تولید می شود، اگر یونیک باشد، تاثیر زیادی بر رتبه گرفتن در موتورهای جستجو خواهد داشت. بنابراین خلاقیت تیم تولید محتوا باید در این بخش باشد که در یک کسب و کار بر روی چه مواردی می توان کار کرد که تا به حال رقبا بر روی آنها کاری نکرده اند. چطور می توان محتوای بهتر و قوی تری تولید کرد؟ و غیره

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو

اگر محتوای تولید شده توسط یک تیم تولید محتوا خوب و یونیک باشد، اما سئو شده نباشد، چندان کاربردی نخواهد بود. بنابراین باید یک تیم تولید محتوا توانایی بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو را داشته باشد تا گوگل بر اساس آن و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار، آن را در رتبه های بالا به نمایش بگذارد.

آماده سازی تیم تولید محتوا,آماده سازی تیم محتوا,تولید محتوا

راه های پیدا کردن و آماده سازی تیم تولید محتوا

برای آماده سازی تیم تولید محتوا راه های زیادی خواهید داشت. اما در ابتدا بر اساس نوع و بزرگی کسب و کار خود باید بررسی کنید که به چه افرادی برای تیم تولید محتوا نیاز دارید؟ شاید بهتر باشد از خودتان بپرسید که چه نوع محتوایی برای کسب و کارتان نیاز دارید؟

اگر محتوای متنی نیاز دارید، در چنین شرایطی پیدا کردن دو نفر نویسنده خوب برای تولید محتوا و در کنار آن یک ویراستار می تواند برای شما کافی باشد. در غیر اینصورت داشتن یک سئوکار برای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و تعیین استراتژی محتوا، چند نفر نویسنده و همچنین ویراستار و حتی تدوینگر می تواند برای شما ضروری باشد.

بعد از اینکه فهمیدید به چه افرادی نیاز دارید، راه بعدی پیدا کردن این افراد می باشد که بهترین و سریع ترین راه استفاده از پلتفرم هایی مانند لینکدین، یا گذاشتن آگهی در دیوار و شیپور و نوشتن دقیق توانمندی های مورد نیاز فرد یا افرادی که نیاز دارید می باشد. سپس افرادی را پیدا خواهید کرد که می توانید با بررسی و گزینش آنها، نفرات موردنیاز خود را انتخاب و تیم تولید محتوا را تشکیل دهید.

تیم تولید محتوا,تیم محتوا,تیم نویسنده محتوا

تیم تولید محتوا شامل چه افرادی می باشد؟

در مطالب قبل در مورد این موضوع تا حدودی صحبت کردیم که برای آماده سازی تیم تولید محتوا به چه افرادی نیاز خواهید داشت. در این بخش به معرفی جامع تر و بهتر این افراد خواهیم پرداخت.

نویسنده

طبیعتاً اولین فردی که برای انتخاب در یک تیم تولید محتوا به ذهن شما خواهد رسید، نویسنده خواهد بود. در هر صورت و هر کسب و کاری به محتوای متنی نیاز دارد. شما برای نتیجه گرفتن در نتایج SERP گوگل به تولید محتوا بر اساس نوع کلمه کلیدی نیاز خواهید داشت و اصلی ترین آن محتوای متنی خواهد بود.

یک نویسنده باید توانایی تولید محتوای خلاقانه و یونیک را داشته باشد. باید بتواند محتوا را از زوایای مختلف بررسی کند و طوری آن را بنویسد که خواننده با آن به هدف مورد نظر خود دست پیدا کند. بنابراین در انتخاب یک نویسنده برای تیم تولید محتوا این را در نظر داشته باشید که چه سابقه ای دارد و چند نمونه کار نوشته شده قبلی او را نگاه کنید.

همچنین این را هم بدانید که بهترین نویسنده برای تیم تولید محتوا برای شما فردی خواهد بود که در زمینه کسب و کار شما دارای اطلاعات و تخصص باشد. بطور مثال فرض کنید وب سایت شما در زمینه کوچینگ فعالیت خواهد کرد، در چنین شرایطی فردی را برای نوشتن محتوا انتخاب کنید که یا قبلاً محتوا در این زمینه نوشته باشد و یا خود مطالعات زیادی از قبل در مورد کوچینگ داشته باشد.

ویراستار

اگر نویسنده های شما بتوانند کار ویراستاری مطالبی که می نویسند را هم انجام دهند، عالی خواهد بود. در غیر اینصورت به یک ویراستار در زمان آماده سازی تیم تولید محتوا نیاز خواهید داشت.

کار ویراستار در اصل پیدا کردن غلط های نگارشی و املایی خواهد بود. در اصل بازبینی دوباره محتوا و رفع ایرادات موجود در یک نوشته برعهده ویراستار خواهد بود.

استراتژیست محتوا

اینکه فکر کنید که نویسنده محتوا بتواند برای شما این موضوع را بررسی کند که چه محتوایی برای سایتتان نیاز است و چه موضوعاتی باید نوشته شوند، کار اشتباهی است. بهترین کار این است که یک مدیر تولید محتوا که حتی شاید برای شما یک سئوکار باشد را از همان اول استخدام نمایید.

این شخص در قدم اول مدیریت تیم تولید محتوای شما را بر عهده خواهد داشت و در قدم بعدی کلمات کلیدی هدف، موضوعات و عناوین محتوا و همچنین تقویم محتوایی برای تولید و انتشار در سایت را تعیین خواهد کرد. بنابراین می‌توان این فرد را یک مهره کلیدی در تیم تولید محتوا در نظر گرفت.

طراح گرافیک

در کنار محتوای متنی، امروزه محتوای تصویری هم از اهمیت زیادی برخوردار هستند. به خصوص اگر وب سایت شما فروشگاهی باشد. در چنین شرایطی بسیاری از کاربران با تصاویر موجود در گوگل می‌توانند شما را پیدا کنند. بنابراین باید به فکر شخصی در زمان آماده سازی تیم تولید محتوا در سایتتان باشید که بتواند تصاویر باکیفیت و یونیک تولید نماید تا هم به بهتر دیده شدن محتوای متنی شما کمک کند و هم تاثیر فروش و بازاریابی شما را چند برابر کند.

افراد دیگری هم می‌توانند در این لیست در هنگام آماده سازی تیم تولید محتوای شما حضور داشته باشند. این می‌تواند به ضرورت کاری و بزرگی پروژه شما بستگی داشته باشد. ما در این بخش سعی کردیم مهم‌ترین افرادی که نیاز دارید را نام ببریم.

تیم تولید محتوای حضوری یا فریلنسری؟ کدام بهتر است؟

احتمالاً این سوال برای شما پیش آید که در زمان آماده سازی تیم تولید محتوا به دنبال نفراتی باشیم که حضوری با ما کار کنند و یا بصورت فریلنسری و دورکاری با افراد همکاری کنیم بهتر است؟

در جواب باید گفت که این مورد به فضای کاری و هزینه ای که برای آن انجام داده اید بستگی دارد. بطور مثال اگر یک فضای کاری از قبل دارید که به سیستم‌های کامپیوتری و سایر ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا، مجهز هستند، می‌توانید یک تیم تولید محتوا به صورت حضوری استخدام نمایید. در غیراینصورت پیدا کردن افراد مناسب بصورت دورکاری هم کار خوبی است که خیلی از کسب و کارها امروزه به این شیوه محتوای موردنظر خود را تولید می‌کنند. حتی می‌توانید از ترکیبی از این دو مورد هم استفاده نماید.

سوالات متداول درباره ساختن تیم تولید محتوا

در ادامه سعی کردیم به یکسری از مهم ترین سوالات شما درباره ساختن تیم تولید محتوا پاسخ دهیم:

چه مراحلی برای آماده‌سازی یک تیم تولید محتوا برای یک موضوع خاص لازم است؟

برای آماده‌سازی تیم تولید محتوا برای یک موضوع خاص، ابتدا باید تعیین کرد که چه اهدافی از تولید محتوا دارید. سپس، نیازهای تیم و نوع محتوای مورد نیاز بر اساس مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. در ادامه، اعضای تیم را انتخاب کنید که مهارت‌ها و تخصص‌های لازم برای تولید محتوا دارند.

چگونه می‌توانید اعضای تیم تولید محتوا را بهبود دهید و هماهنگی بیشتری بین آنها ایجاد کنید؟

برای بهبود عملکرد اعضای تیم، ابتدا نیاز است تا اهداف کلی و فردی پروژه را به وضوح مشخص کنید. سپس، با ایجاد فضای بازتر برای ارتباط و تبادل اطلاعات، هماهنگی بیشتری بین اعضای تیم برقرار کنید.

چطور می‌توانید ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوا به دست آورید و تیم را به چالش کشید؟

برای افزایش خلاقیت تیم، فضاها و جلساتی را برگزار کنید که به اشتراک گذاری ایده‌های جدیدی که در زمینه کاری دارند، بپردازند. همچنین، تشویق به ارائه نظرات متفاوت و ارائه فرصت برای آزمایش ایده‌های جدید می‌تواند افراد را به چالش بکشد و خلاقیت را افزایش دهد.

نتیجه گیری

در زمانی که مصمم باشید تا کسب و کار خود را از حالت سنتی به دنیای آنلاین وارد کنید، با چالش‌هایی روبرو خواهید شد. اما در نهایت با وارد شدن به دنیای آنلاین با کاربرانی به وسعت ایران روبرو خواهید شد. در این زمینه یکی از اولین قدم‌های شما شاید تلاش برای آماده سازی تیم تولید محتوا باشد تا بتوانید وب سایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و با ارائه بهترین محتوا مخاطب را به سمت خود بکشانید.

در این بخش سعی کردیم شما را با افراد مورد نیاز و راه‌های پیدا کردن این نفرات آشنا کنیم. امیدواریم این مطالب بتوانند در این مسیر به شما کمک کنند. اگر راهکارهای دیگری هم در این زمینه دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود