نکات مهم در ساختن تیم سئو

تشکیل تیم سئو,تیم seo,تیم بازاریابی و فروش

در دنیای امروز، کسب و کار و یا وب سایت بزرگی را نمی توانید پیدا کنید که به تنهایی توسط یک نفر اداره و مدیریت شود. سئو سایت هم از این قضیه مستثنی نیست. برای انجام یک پروژه موفق در سئو به یک تیم نیاز دارید؛ اما ساختن تیم سئو به این سادگی ها نیست.

پیدا کردن افرادی با تخصص واقعی و هماهنگ کردن آنها با هم با چالش هایی همراه است. ولی داشتن یک تیم موفق در حوزه سئو درآمد شما را چند برابر بیشتر از زمانی خواهد کرد که بخواهید به تنهایی همه کارها را به پیش ببرید.

اما چطور می توان اقدام به ساخت تیم سئو کرد و در این زمینه چه کارهایی را باید انجام داد؟ در این مقاله به صفر تا صد این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا ساختن تیم سئو اینقدر مهم است؟

احتمالاً اولین سوالی که به ذهن شما می آید، این است که چرا باید به فکر ساختن تیم سئو باشیم؟ این تیم چه اهمیتی دارد؟

اگر اینطور فکر می کنید، باید طرز فکری که دارید را اصلاح نمایید. اهمیت داشتن یک تیم برای هر کسب و کاری یک ضرورت به نظر می رسد. در زمانی که بخواهید اقدام به انجام تسک های مربوط به سئو یک سایت نمایید، کارهای زیادی هستند که باید آنها را انجام دهید.

باید در زمینه سئو تکنیکال مهارت داشته باشید. از طرفی تولید محتوا برای سایت یک ضرورت به حساب می آید. در کنار این موارد کار بر روی سئو خارجی هم نباید فراموش شود. حتی تسک های زیاد دیگری هم هستند که شاید با داشتن یک وب سایت معمولی بتوانید از پس آن بر بیایید. اما کسی که بخواهد پروژه را مدیریت کند و یا وب سایتی داشته باشد که هزاران محصول را در آن بفروشد، به یک تیم برای نتیجه گرفتن نیاز دارد.

بنابراین موفقیت خود در زمینه پروژه های سئو مدیون تیم خود هستید و اگر تیمی ندارید، باید اقدام به ساختن آن نمایید.

یک تیم رویایی سئو چه ویژگی هایی دارد؟

حتماً وقتی اقدام به ساختن تیم سئو می کنید، دوست دارید بدانید که یک تیم رویایی در سئو دارای چه خصوصیاتی است. نمی توان برای تمامی وب سایت ها و کسب و کارها یک پاسخ را در نظر گرفت.

در حقیقت تیم رویایی سئو به نوع کسب و کار، بزرگی آن و رویکردی که دارد، بستگی خواهد داشت. بطور مثال دیجی کالا که بخش بزرگی از فروش آنلاین کشور را به خود اختصاص داده است و روزانه بیش از 1 میلیون بازدید کننده دارد، یک تیم سئو کاملا متفاوت با تیم سئو یک سایت خرید و فروش ارز دیجیتال دارد.

بنابراین در قدم اول باید به نوع کسب و کار نگاه کرد. در قدم بعدی باید نیاز فعلی آن سایت را بررسی کنید. گاهی برای یک سایت یک تیم حرفه ای از افراد برای انجام کارهای مربوط به سئو تکنیکال نیاز است. برخی اوقات افرادی را پیدا می کنید که می توانند همزمان چند تخصص مربوط به سئو را برای شما به تنهایی انجام دهند که همگی در ساختن یک تیم رویایی سئو موثر هستند. اما اگر برای ساختن تیم سئو موفق مصمم هستید، ما در ادامه مهارت های لازم برای ساخت آن را به شما شرح می دهیم.

تشکیل تیم سئو,تیم seo,تیم بازاریابی و فروش

مهارت های کلیدی که تیم سئو باید داشته باشد!

یک تیم سئو که کاملا حرفه ای باشد و بتواند کار و یا پروژه ای را به نتیجه برساند، درست مانند یک تیم فوتبال موفق خواهد بود. باید تمامی افراد در جایی که هستند به بهترین شکل ممکن و با هماهنگی کامل با دیگر افراد تیم کار کنند.

ما در ادامه مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای ساختن تیم سئو موفق را یاد خواهیم داد.

1- توسعه دهنده وب (Web Development)

توسعه دهنده وب شخصی است که با زبان های مختلف برنامه نویسی آشنایی داشته و کار اصلی طراحی سایت را بر عهده دارد. حتی بعد از طراحی کامل سایت باز به توسعه دهنده وب نیاز هست. به عنوان مثال ممکن است که نیاز باشد متناسب با محتوای یک صفحه، بخش هایی از طراحی صفحه، دچار تغییراتی شود.

دلیل دیگر نیاز داشتن به یک توسعه دهنده وب، این است که سئو تکنیکال به کدنویسی و بهبود ساختار سایت هم مربوط می شود و این کار را شخصی می تواند انجام دهد که به مهارت های کدنویسی وارد باشد.

گاهی برای بهبود سرعت سایت نیاز به ایجاد تغییراتی در نحوه کدنویسی سایت خواهید داشت.

همچنین این مورد را هم در نظر داشته باشید که با یک بار برطرف کردن مشکلات تکنیکال سایت، برای همیشه از شر آنها خلاص نمی شوید و بارها با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد. در هر صورت باید در تیمتان شخصی را داشته باشید که دارای این مهارت باشد.

2- نویسنده محتوا

امروزه محتوا بخش پایه ای از سئو را تشکیل می دهد. اما نوشتن محتوای یونیک و منحصر به فرد کاری نیست که هر کسی بتواند آن را انجام دهد. در حقیقت امروزه محتوای کپی و بی ارزش یکی از اصلی ترین دلایل از دست رفتن اعتبار وب سایت ها در نزد گوگل به شمار می رود.

بنابراین باید فرد یا افرادی را برای تولید محتوا در تیم خود داشته باشید که در این زمینه بتوانند به صورت حرفه ای عمل کنند. در این زمینه به دنبال افرادی باشید که بتوانند درک کاملی از موضوعات به دست آورند. همچنین مهارت های نویسندگی داشته باشند که که کاربرها را به مشارکت و نظر دادن ترغیب کنند. همچنین با نوشتن انواع سبک محتوا، مانند محتوای خبری، رپورتاژ، آموزشی، محاوره ای و… آشنایی داشته باشد.

3- فرد آشنا به بازاریابی و تبلیغات

بعد از یک مدت کار کردن بر روی سئو سایت صفحاتی از سایت در جستجوی serp گوگل نتایج خوبی به دست خواهند آورد و ترافیک زیادی را به سمت سایتتان هدایت خواهند کرد. در چنین شرایطی به فردی نیاز است که بتواند اولاً تشخیص دهد که این مشتری ها به چه خدماتی از سایتتان نیاز دارند و چطور می توان آنها را به مشتری های هدف تبدیل کرد.

همچنین مهارت های بازاریابی و فروش تاثیر به سزایی در خرید کاربران از سایت شما دارد. بنابراین باید فردی را داشته باشید که از این مهارت ها برخوردار باشد و یا در این زمینه بتواند حتی به صورت دورکاری شما را راهنمایی نماید.

4- طراح گرافیک و قالب سایت

احتمالاً با خودتان فکر کنید که طراح سایت ارتباطی با ساختن تیم سئو ندارد. اما اینطور نیست. انتشار محتوای خوب در سایت بدون یک طراحی مناسب به چشم نخواهد آمد. بعضی وقت ها با وب سایت هایی با طراحی نامناسب برخورد می کنیم و بدون اهمیت دادن به کیفیت محتوای آن، بلافاصله به سراغ منبع دیگری می رویم.

بنابراین باید کاری کنید که هر بخش از سایت شما دارای طراحی گرافیکی خوبی باشد. از رنگ بخش های مختلف سایت تا نحوه نشان دادن تصاویر و محتوا در کنار هم، همگی با یک طراحی خوب می توانند به نتیجه گرفتن شما در مقایسه با رقبا کمک زیادی کنند.

تیم تولید محتوا,تیم سئو,ساختن تیم

5- فرد آشنا با لینک سازی

در مقدمه هم به این موضوع اشاره کردیم که یک بخش اصلی از سئو لینک سازی داخلی و مخصوصاً خارجی مناسب خواهد بود که یک فرد با مهارت باید آن را انجام دهد. بنابراین وقتی صحبت از ساختن تیم سئو می شود باید حتماً این مورد را هم در نظر داشته باشید.

در این زمینه گرفتن بک لینک رایگان و پولی یکی از کارهای کلیدی به شمار می رود که باید حتماً فردی با تجربه آن را انجام دهد تا بتواند از وب سایت های معتبر و خوبی برای سایتتان لینک سازی نماید. همچنین اصلاح لینک های خراب یا شکسته در سایت یکی دیگر از کارهایی خواهد بود که می توانید به وسیله این شخص در سایتتان انجام دهید.

در کنار این موارد، کارهایی مانند لینک های تبلیغاتی، حتی انتشار رپورتاژ می تواند از جمله کارهایی باشد که شخص دارای مهارت لینک سازی برای شما انجام دهد. البته یک سئوکار حرفه ای هم به تمامی این موارد آگاهی دارد.

سوالات متداول در ساختن تیم سئو

در ادامه سوالات متداول شما کاربران در این حوزه را بررسی می کنیم:

چگونه می توان تیم سئو موثری ایجاد کرد؟

برای ساختن تیم سئو، ابتدا باید افراد متخصص و با تجربه در زمینه سئو را جذب کرد. سپس به آنها وظایف و مسئولیت های مشخصی اختصاص داد و هماهنگی بین اعضای تیم را تسهیل کرد. همچنین در صورت نیاز آخرین آموزش های مرتبط با حوزه کاری آنها را در اختیارشان قرار داد.

چگونه می توان اعضای تیم سئو را متحول کرد تا عملکرد بهتری داشته باشند؟

برای بهبود عملکرد اعضای تیم سئو، می توانید بازخورد منظم و سازنده به آنها داد و با ایجاد یک فضای کاری انگیزه بخش و دادن اشتیاق به یادگیری و به روزرسانی تیم، آنها را تشویق می کند.

چگونه می توان به توسعه تیم سئو در کوتاه مدت و بلند مدت کمک کرد؟

برای توسعه تیم سئو در کوتاه مدت و بلند مدت، باید استراتژی های مناسبی را پیاده کنید. به انتخاب و تربیت جدیدترین اعضای تیم اهمیت داد و همچنین توانایی تعامل با تغییرات مداوم در عرصه سئو را داشت. ارتقاء دانش و مهارت های تیم نیز باید در نظر گرفته شود تا متناسب با آپدیت های گوگل، تغییرات لازم در استراتژی های در حال انجام صورت گیرد.

نتیجه گیری

تلاش برای ساختن تیم سئو که دارای مهارت باشند، از کلیدی ترین کارهایی است که یک سئو کار و حتی صاحب سایت باید انجام دهد. به دلیل اینکه سئو سایت یک فرآیند زمان‌بر و گسترده می باشد، پیدا کردن افراد کلیدی برای هر بخش می تواند کمک زیادی به شما در بهتر نتیجه گرفتن از سئو کند.

ما در این بخش، مهارت های کلیدی برای ساختن تیم سئو را به شما توضیح دادیم. اگر فکر می کنید افراد دیگری هم باید در این تیم حضور داشته باشند که ما به آنها اشاره ای نکردیم، می توانید در بخش نظرات با ما و دیگر خواننده های این مطلب، در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود