ضروری

50 ایده برای تولید محتوا در سال 2024

انتخاب موضوع برای تولید محتوا,ایده برای تولید محتوا,ایده برای محتوای سایت

اگر شما قصد دارید کسب و کاری در اینترنت راه اندازی کنید، نیاز به تولید محتوایی جذاب، کاربردی و قوی دارید. محتوایی که کاملا برای کاربران، قابل فهم و قابل درک باشد. در کنار تکنیک هایی که باید برای تولید محتوا، به کار بگیرید، نیاز به یک ایده دارید. ایده برای تولید محتوا بسیار زیاد است اما روزی ممکن است، دیگر ایده پردازی های شما، کم و کمتر شود تا جایی که نیاز به کمک پیدا می کنید.

شاید برایتان سوال شود که چرا باید برای تولید محتوای وب سایت خود زمان گذاشته و بهترین محتوا را به کاربران ارائه دهیم. همان طور که می دانید در سئو سایت و بهینه سازی وب سایت براساس اصولی که گوگل مدنظر دارد، تولید محتوا حرف اول را می زند. اگر بتوانید بهترین محتوا را در صفحات مختلف وب سایت خود، به کاربران ارائه دهید، مورد توجه گوگل قرار گرفته و پس از مدتی، به رتبه های برتر گوگل می رسید.

ما در این مقاله می خواهیم برای شما ایده پردازی کنیم. ایده های پولساز تولید محتوا که بسیاری از سایت های بزرگ و کوچک برای بخش تولید محتوا و بلاگ خود استفاده کرده و به نتایج قابل توجهی رسیدند.

موضوعات داغ برای تولید محتوا که در این مقاله تحلیل و بررسی می شود، موارد زیر هستند:

  1. راهنمای خرید محصول
  2. تعیین بایدها و نبایدهای کسب و کار خود
  3. پاسخ به سوالات متداول
  4. مصاحبه افراد مشهور
  5. ترجمه مقالات مربوط به حوزه کاری خود
  6. نحوه انتخاب بهترین ها
  7. معرفی سایت ها و ابزارهای کاربردی
  8. تعاریف و اصطلاحات
  9. راهنماهای How to
  10. مقایسه محصولات و خدمات
  11. پست های فهرستی
  12. راهنماهای جامع
  13. داستان های جذاب
  14. مقالات خبری
  15. پست های نقد و بررسی
  16. پست های سوالی
  17. پست های تحقیقاتی
  18. پست های هدیه ای
  19. کدهای تقلب
  20. الگوها
  21. نوشتن در مورد اهداف و نحوه رسیدن به آن
  22. اشتباهات در کسب و کار شما
  23. محتوایی درباره یک از زندگی یک فرد مشهور در کسب و کار خد
  24. شرح کامل حقایق مهم کسب و کار
  25. نقد کامل یک اسطوره یا یک کالای مشهور
  26. نکات مهم درباره صرفه جویی در پول در زمان خرید یک محصول یا خدمت
  27. نکات مهم درباره استفاده از محصول یا خدمات براساس نکات زیست محیطی
  28. نوشتن در مورد کسب و کارهای شکست خورده حوزه کاری خود
  29. داستان های موفقیت یک کسب و کار
  30. تجزیه و تحلیل بازار خدمات یا محصول
  31. راه های تبدیل شدن به کارشناس در حوزه کاری شما
  32. ارائه گزارشات کلی از خدمات یا فروش محصولات خود
  33. نوشتن درباره آخرین تکنولوژی های مرتبط با کسب و کار خود
  34. معرفی جدیدترین ها
  35. راهنمای سرمایه گذاری
  36. پیش بینی بازار یک کسب و کار
  37. تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارها
  38. معرفی پرفروش ترین ها
  39. معرفی پرطرفدارترین ها
  40. توصیه های مهم درباره استفاده از کالا
  41. ایده پردازی برای ست کردن کالاها (ویژه فروشگاه های اینترنتی پوشاک و اکسسوری)
  42. ایده پردازی برای لباس در استایل های مختلف (ویژه فروشگاه های اینترنتی پوشاک و اکسسوری)
  43. معرفی موارد ضروری
  44. معرفی سبک های مختلف موضوع کاری خود
  45. راهنمای مراقبت و نگهداری از محصول
  46. آموزش آرایش مختلف (سایت های آرایشی بهداشتی)
  47. آموزش زیباسازی (سایت های آرایشی بهداشتی)
  48. نکات آموزشی درمانی
  49. ایده ها برای دکوراسیون داخلی (سایت های ارائه دهنده خدمات و محصولات دکوراسیون)
  50. ایده برای تولید محتوا ویدیویی

آیا انتخاب موضوع برای تولید محتوا کار ساده ایست؟

برای پیدا کردن ایده تولید محتوا باید در ابتدا مشخص کنید که برای کدام بستر می خواهید تولید محتوا انجام دهید. وبسایت، اینستاگرام، تلگرام و … بسترهای متفاوتی برای فعالیت هستند که شما برای کسب درآمد در این بسترها، نیاز به ایده و تکنیک های خاص، برای تولید محتوا هستید. به طور مثال اگر برای اینستاگرام میخواهید تولید محتوا انجام دهید داغ ترین موضوعات یکی از بهترین ایده های پولساز تولید محتوا است، چون مخاطبان بسیاری را از این طریق می توانید جذب کنید.

همیشه توجه داشته باشید که برای انتخاب موضوع برای تولید محتوا ابتدا بررسی کنید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است. سپس تلاش کنید محتوایی را تولید کنید که در کنار افزایش درآمد وب سایت شما (ایده های پولساز تولید محتوا) نیاز مخاطب را برطرف کند، شما اگر بتوانید نیاز مخاطب را برطرف کنید، به راحتی می توانید، وی را به مشتری دائمی خود، تبدیل کنید.

در ادامه 50 تا از بهترین و کارآمد ترین ایده برای تولید محتوا را به شما می گویم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین محتوا را در راستای سئو و بهینه سازی سایت، تولید کنید:

1) راهنمای خرید محصول

در دنیای امروزه بیشتر افرادی که قصد خرید کالایی دارند، درباره آن کالا در اینترنت جست و جو می کنند، تا اطلاعات کامل درباره آن پیدا کنند، سپس تصمیم به خرید می گیرند. پس اگر بتوانید راهنمای خرید در حوزه کاری خود و برای محصولات خود، بنویسید، محتوای پر بازدیدی خواهید داشت.

مثال: اگر کسب و کار شما در زمینه فروش لپ تاپ هست، می توانید با ارائه محتواهایی با عنوان های زیر، کاربر را در زمینه خرید لپ تاپ راهنمایی کنید:

  • راهنمای خرید لپ تاپ در بازه قیمت 5 تا 10 میلیون تومان
  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ
  • راهنمای خرید لپ تاپ برای گرافیست ها

در نظر داشته باشید برای سئو سایت های فروشگاهی، بهتر است که حتما بخشی را به عنوان راهنمای خرید محصول، ایجاد کنید.

2) تعیین بایدها و نبایدهای کسب و کار خود

در این بخش از پیدا کردن ایده تولید محتوا به لیست باید و نبایدهای که در کسب و کار باید انجام داد، بپردازید. می توانید در کسب و کار خود لیست کار های که باید، در کسب و کار انجام شود و کار های که نباید انجام شود را تهیه کنید. قطعا برای هر کسب و کار یا هر حوزه ای از محصولات می توان یکسری بایدها و نبایدها تعیین کرد.

به مثال ها و ایده های زیر دقت کنید. قطعا نمونه های این ایده برای تولید محتوا در کسب و کار یا موضوع کاری شما نیز وجود دارد:

ایده برای تولید محتوا با موضوع “بایدها و نبایدهای موضوع کاری”

  1. 5 کاری باید در یادگیری سئو انجام دهید!
  2. بایدها و نبایدهای خرید و فروش ارز دیجیتال
  3. در خرید لپ تاپ باید این نکات را بدانید!
  4. در فروش خودرو این 3تا کار رو انجام نده!
  5. وسایلی که باید در خانه خود داشته باشید!
  6. بایدها و نبایدها در خرید گوشی موبایل

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

3) پاسخ به سوالات متداول

پاسخ به سوالات متداول در قالب یک محتوا، می تواند به مخاطب شما کمک کند، دغدغه ها و مواردی که ذهن آن ها را درگیر کرده است را به راحتی در سایت یا شبکه اجتماعی شما پیدا کنند و آن را رفع و رجوع کنند و نیاز به منبعی دیگر نداشته باشند. پس سعی کنید یک پست از سوالات متداول که در طول ماه برای کاربران پیش می آید را جمع آوری کنید، و آن را بروز نگهدارید.

این ایده برای تولید محتوا می تواند، به طور شگفت انگیزی بازدید وب سایت و صفحات اینستاگرام شما را افزایش دهد.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “پاسخ به سوالات متداول”

  1. چرا گوشی سامسونگ شارژ نمی شود؟
  2. چرا لباسشویی اب تخلیه نمی کند؟
  3. چرا توییتر لاگین نمی شود؟
  4. چگونه درآمد خود از یوتیوب را نقد کنیم؟
  5. چگونه کفش سفید را بشوییم؟
  6. چگونه لپ تاپ را ویروس کشی کنیم؟
  7. آیا دوربین عکاسی ویروسی می شود؟
  8. چطور لیوان حرارتی درست کنیم؟
  9. بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب چیست؟
  10. مناسب ترین میز ناهار خوری ۴ نفره چه ویژگی هایی دارد؟
  11. چرا سئو پردرآمدترین شغل دنیاست؟

انتخاب موضوع برای تولید محتوا,ایده برای تولید محتوا,ایده برای محتوای سایت

4) مصاحبه با افراد مشهور و موفق

یکی دیگر از مواردی که می توان به عنوان انتخاب موضوع برای تولید محتوا در نظر گرفت، گذاشتن مصاحبه های افراد مشهور و موفق در سایت است. همه ماها برای موفق شدن به دنبال راز های موفقیت افراد مشهورو موفق هستیم، این کار باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.

مثال: برای کسانی که در حوزه آموزش اینستاگرام فعالیت می کنند، مصاحبه با افراد موفق در این حوزه یا حتی چند سوال و جواب با این افراد، می تواند یک محتوای جذاب و پربازدید را بسازد.

5) ترجمه مقالات مربوط به حوزه کاری خود

این ایده های پولساز تولید محتوا می تواند به انتخاب موضوع برای تولید محتوا شما باشد. شما می توانید در وب سایت های خارجی که در حوزه کاری شما هستند، به دنبال محتوا مفید و کاربردی باشید و آن را ترجمه کنید. به عنوان یک محتوا عالی در وب سایت و یا هر شبکه اجتماعی دیگر انتشار دهید. قبل از ترجمه حتما از کیفیت محتوا مطمئن شوید.

مثال: وب سایت های خارجی بسیاری هستند که در زمینه معرفی محصولات خانگی، نحوه کار با آن ها و تکنیک هایی برای استفاده از این محصولات، محتوایی فوق العادهف تولید کرده اند. شما می توانید این وب سایت ها را با تبدیل کلمات کلیدی فارسی مثلا، آموزش تمیز کردن یخچال فریزر سامسونگ به عبارت انگلیسی آن، محتوایی مناسب با این موضوع را بیابید.

6) نحوه خرید و انتخاب بهترین ها

بهترین ایده برای تولید محتوا می تواند نکاتی برای انتخاب بهترین ها باشد. در این سری موضوعات نباید بهترین ها را معرفی کنید، بلکه باید به کاربران بیاموزید که چگونه بهترین را انتخاب کنند، یا اینکه به آن ها توضیح دهید که بهترین ها چه ویژگی هایی دارند.

مثال: ما فرض می کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی تلویزیون دارید. به عنوان یک ایده تولید محتوا، پیشنهاد می شود که ویژگی های بهترین تلویزیون را شرح دهید.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “نحوه انتخاب بهترین ها”

  1. چگونه یک تلویزیون با بهترین کیفیت تصویر خریداری کنیم؟
  2. بهترین کیفیت صدا مربوط به کدام تلویزیون هاست؟
  3. بهترین مکان ها برای اقامت در استانبول
  4. بهترین رنگ مو برای سنین کمتر از 18 سال
  5. بهترین لاستیک چه ویژگی هایی دارد؟
  6. بهترین دوربین عکاسی چه ویژگی هایی دارد؟
  7. بهترین ادویه برای غذاها
  8. بهترین دوره سئو چه دوره ای است؟
  9. بهترین تور برای سفر به مشهد باید چه امکاناتی داشته باشد؟
  10. بهترین طراح دکوراسیون داخلی باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

ایده های پولساز تولید محتوا,ایده یابی برای تولید محتوا,سایت ایده تولید محتوا

7) معرفی سایت ها یا ابزار کاربردی

کاربران برخی از حوزه های کاری، نیاز دارند که ابزار و سایت های کاربردی را بشناسند. حوزه هایی مانند آموزش سئو، آموزش فتوشاپ و در کل سایت های آموزشی، می توانند به عنوان یک ایده تولید محتوا، سایت ها و ابزارهای کاربردی را معرفی کنند.

انتخاب موضوع برای تولید محتوا سایت های آموزشی کار سختی نیست. برخی از سرفصل های آموزشی، نیاز به توضیحات بیشتر دارد و حتی نیاز است که در یک بخش از سایت، کاربردهای برخی از آموزش ها را شرح دهیم. در نتیجه نباید انتخاب ایده برای تولید محتوا سایت های آموزشی را دشوار بدانید.

مثال: ما در بلاگ سایت نیوسئو گاهی اوقات ابزارهایی برای انتخاب کلمه کلیدی، سایت هایی به عنوان منابع تولید محتوا و… را به عنوان یک موضوع تولید محتوا، به شرح آن می پردازیم.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “معرفی سایت یا ابزار کاربردی”

  1. معرفی کامل ابزار سرچ کنسول گوگل
  2. ابزار Canva و کاربردهای شگفت انگیز آن
  3. معرفی سایت های کاریابی
  4. معرفی سایت های ایده دکوراسیون داخلی
  5. ابزار تحلیل سئو سایت Ahrefs
  6. معرفی کامل فتوشاپ آنلاین
  7. معرفی سایت های ادیت عکس آنلاین
  8. ابزارهای تبدیل فایل pdf به ورد
  9. معرفی سایت های مد و فشن
  10. معرفی سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال

8) تعاریف و اصطلاحات

یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند برای کاربران شما، جذاب به نظر برسد و از آن به عنوان ایده برای محتوای سایت در نظر گرفت، توضیحات شما درباره اصطلاحات و عبارات نامفهوم است. قطعا به این مورد برخوردید که کاربری در بخش نظر از شما بپرسد که منظور شما از “فلان عبارت” چیست. شما می توانید از داخل محتواهای مرجع، برای توضیحات بیشتر، کاربران را به صفحه دیگری برای شرح آن عبارت، لینک دهید.

مثال: ما فرض می کنیم که شما یک سایت معرفی خودرو دارید. در معرفی خودرو قطعا واژه ها و اصطلاحاتی وجود دارد که برای کاربران نامفهوم است (مثلا گیربکس دوکلاچه). شما می توانید یک محتوای اختصاصی برای معرفی انواع گیربکس دوکلاچه آماده کنید. اگر این جریان به طور کاملا جامع انجام شود، کاربران در سایت شما با چالشی مواجه نخواهند شد و تمامی تعریف اصطلاحات نامفهوم را در سایت شما می یابند.

بهتر است که سری مقالات مربوط به تعاریف و شرح اصطلاحات به صورت سوالی و با عبارت “چیست” ختم شود.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “تعاریف و اصطلاحات”

  1. سئو کلاه سیاه چیست؟
  2. افیلیت مارکتینگ چیست؟
  3. چاپ سابلیمیشن چیست؟
  4. سنسور اکسیژن چیست؟
  5. منظور از رباعی چیست؟
  6. متا تگ چیست؟
  7. ویراستاری چیست؟
  8. آسمان مجازی در سقف ها کاذب چیست؟
  9. منظور از پورسانت چیست؟
  10. گوگل ادز چیست؟

9) راهنماهای How to

یک ایده برای تولید محتوا تولید مقالات How to است. این سری مقالات در سایت های خارجی رواج پیدا کرده و معمولا هر کسب و کاری در بخش بلاگ خود، چندین مدل این مقالات دارد. سری مقالات راهنمای How to چگونگی انجام یک کار را معمولا آموزش می دهد و در مورد آن موضوع، نکاتی را بررسی می کند.

این ایده تولید محتوا به شما کمک می کند تا بتوانید کاربرانی که چالش های زیادی در استفاده از محصولات شما دارند یا چالش های زیادی در استفاده از خدمات شما دارند، به وسیله این نوع مقالات، چالش های خود را برطرف کنند.

دقت کنید که عنوان این سری مقالات باید با عبارت چگونه شروع شود و حتما انجام یک کار را حل یک مشکل را هدف قرار دهد.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “راهنمای How to”

  1. چگونه بک لینک بسازیم؟
  2. چگونه باطری گوشی سامسونگ S22 را عوض کنیم؟
  3. چگونه اینستاگرام را نصب کنیم؟
  4. چگونه لامپ خودرو سمند را عوض کنیم؟
  5. چگونه از سایت بک آپ بگیریم؟
  6. چگونه به صورت بی سیم گوشی را شارژ کنیم؟
  7. چگونه 10 کیلو لاغر شویم؟
  8. چگونه در اینستاگرام پست مشترک بگذاریم؟
  9. چگونه ایمیل بسازیم؟
  10. چگونه روغن ماشین را عوض کنیم؟
  11. چگونه با سئو به رتبه های برتر نتایج گوگل برسیم؟

10) مقایسه محصولات و خدمات

این ایده تولید محتوا را معمولا در بیشتر وب سایت ها شبکه های اجتماعی دیده اید. مقایسه دو مدل پرفروش موبایل از برندهای مختلف یا مقایسه دو خدمات کاربردی که هر دو یک مزیت را برای کاربران دارند و… به قدری برای کاربران و مخاطبان هدف شما جذاب است که می تواند به راحتی آن ها را مجاب کند که از خدمات شما استفاده کنند یا اینکه محصول شما را بخرند.

یکی از اهداف این نوع محتواها، این است که شما باید طوری این محتوا را ارائه دهید که کاربر را از سردرگمی وجود گزینه های مختلف، خارج کنید. به عنوان مثال یک گرافیست برای خرید لپ تاپ همیشه سردرگم است که لپ تاپ مدنظرش باید دارای چه نوع گرافیک با چه برندی باشد.

شما می توانید با یک مقایسه جامع به این دسته افراد بگویید که از بین انبوهی از گزینه ها، شما فقط باید این دو مدل را انتخاب کنید و این دو مدل دارای این شباهت ها و تفاوت هاست.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “مقایسه محصولات و خدمات”

  1. مقایسه دو گوشی سامسونگ a53 و a73
  2. مقایسه خودرو شاهین و تارا
  3. مقایسه تلویزیون سامسونگ 55 با سونی 55
  4. مقایسه خدمات الکترونیک بانک ها
  5. مقایسه خرما با عسل در لاغری
  6. مقایسه لباسشویی پاکشوما با اسنوا
  7. مقایسه لباس ظاهری و باطنی
  8. عینک یا لیزیک؟! کدام برای سلامتی چشم بهتر است؟
  9. سایت کدنویسی یا قالب آماده وردپرس؟! کدام رابط کاربری بهتری دارد؟
  10. سئو داخلی یا سئو خارجی؟ کدام فرآیند بیشتر روی افزایش درآمد سایت، اثرگذار است؟

11) پست های فهرستی

قطعا در جستجو بین نتایج گوگل، با عنوان های فهرست فلان چیز یا فهرست کارهای مهم و… مواجه شده اید. این نوع پست ها چه در شبکه های اجتماعی و چه وب سایت، بسیار می تواند کاربردی و مفید واقع شود.

این ایده تولید محتوا به قدری برای گوگل جذاب است که یک اسکیما کاملا اختصاصی برای پست های فهرستی در نظر گرفته و شما می توانید بعد از تولید این نوع محتواها، اسکیمای آن را برای پست وب سایت خود، فعال کنید.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “پست های فهرستی”

  1. فهرست بهترین جاهای دیدنی شهر مشهد
  2. فهرست لوازم مورد نیاز برای سفر کویر
  3. فهرست لوازم مورد نیاز برای تولید محتوا یوتیوب
  4. فهرست بهترین فیلم های رازآلود سال 2023
  5. فهرست قیمت گوشی های سامسونگ
  6. فهرست تجهیزات خودرو تیگو 8 پرو مدیران خودرو
  7. فهرست آپشن های جذاب بنز کلاس S
  8. فهرست بخش های مهم سئو محتوا
  9. فهرست جذاب ترین نقاط گردشگری گیلان

12) راهنماهای جامع

به عنوان یکی از ایده های پولساز تولید محتوا باید به شما بگوییم راهنماهای جامع در هر حوزه کاری، بهترین بازدهی را در جذب مشتری دارد. قطعا تاکنون با راهنمای خرید انواع کالاها در دنیای وب، روبرو شده اید و یا راهنمای جامع انجام یک فرآیند برای کمک به کاربران جهت رفع یک مشکل.

 به طور کلی راهنماهای جامع برای هر مخاطبی جذاب است و به عنوان یک ایده برای تولید محتوا می توانید بازدهی بسیار جذابی برای شما داشته باشد.

نکته مهم: فراموش نکنید که باید محتواهای راهنماهای جامع کیفیتی به مراتب بهتر از دیگر محتواهای شما داشته باشد. در راهنمای جامع باید سعی کنید که تمامی تجربیات و دانش خود را به رخ کاربران و رقبا، بکشید تا بهترین محتوا را به آن ها، ارائه کنید.

معمولا محتواهای راهنمای جامع از سری محتواهای آسمان خراش (Skyscraper contents) هستند. در نتیجه بهتر است که از موضوعات داغ برای تولید محتوا این ایده استفاده کنید و یک محتوای کامل آماده سازی کنید.

ایده برای تولید محتوا با موضوع “راهنماهای جامع”

  1. راهنمای خرید لپ تاپ
  2. راهنمای ساخت بک لینک در سئو
  3. راهنمای جامع تعمیر موبایل
  4. راهنمای جامع برنامه ریزی روزانه
  5. راهنمای جامع تولید محتوا برای اینستاگرام
  6. راهنمای جامع ادیت عکس با فتوشاپ
  7. راهنمای خرید کتاب روانشناسی
  8. راهنمای خرید گوشی موبایل سامسونگ
  9. راهنمای خرید خودرو با قیمت 500 تا 700 تومان
  10. راهنمای جامع خرید کتاب کنکور

دنیایی از ایده تولید محتوا برای این موضوع وجود دارد. پیشنهاد می شود که حداقل ماهانه یک یا دو راهنمای جامع تولید و به کاربران ارائه کنید. ما در نیوسئو ماهانه یک یا دو محتوا درباره سئو به عنوان راهنمای جامع، منتشر می کنیم تا کاربران حوزه سئو بتوانند به طور اصولی، وب سایت خود را بهینه سازی کنند.

این مقاله ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود