تاثیر بولد کردن متن در سئو

بولد کردن متن,تفاوت تگ b و تگ strong,تگ bold

بولد کردن متن یکی از فاکتورهای سئو محتوا است که به گوگل کمک می‌کند تا موضوع اصلی محتوای شما را متوجه شود. جان مولر، مدیر ارشد سئو در گوگل، اینطور عنوان می‌کند که بولد کردن قسمت‌هایی از متن بر روی سئو تاثیر مستقیم دارد.

در جلسه پرسش و پاسخ گوگل، شخصی از جان مولر سوال می‌کند:”آیا بولد کردن متن تاثیری در سئو دارد، یا اینکه این گزینه تنها سبکی در نوشتن می‌باشد؟” ‌پاسخ صریح جان مولر به این سوال بله است؛ بولد کردن بخش‌هایی از محتوا به درک بهتر متن اصلی و موضوع آن کمک می‌کند.

جان مولر در توضیحات خود اینطور عنوان می‌کند که بولد کردن بخش‌هایی از متن محتوا، ارزش اضافی به صفحه می‌دهد. خزنده‌های گوگل به قسمتی از متن که بولد شده و یا به صورت ایتالیک نوشته شده است، برای درک بهتر موضوع محتوا، توجه ویژه‌ای می‌کنند.

جان مولر اشاره می‌کند که گوگل متوجه فاکتورهای مهم در سایت و به ویژه محتوا می‌شود؛ اما قسمت‌های بولد شده متن، پیام را به صورت شفاف‌تر منتقل می‌کنند.

این کارشناس ارشد سئو می‌گوید: ما همیشه سعی می کنیم تا موضوع اصلی محتوای وبسایت را متوجه شویم و برای این کار فاکتورهای مختلفی را بررسی می‌کنیم. مواردی مانند هدینگ‌ها که تاکید بیشتری بر روی آنها شده است، معمولا یکی از سرنخ‌های مهم هستند.

یکی دیگر از سرنخ‌ها بولد شدن متن است. بولدکردن بخش‌هایی از محتوا، ارزش بیشتری به محتوا می‌دهد و باعث می‌شود تا موتور جستجو موضوع محتوا یا آن پاراگراف خاص را به خوبی متوجه شود.

در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزش سئو نیوسئو تاثیر بولد کردن متن در محتوا را به طور کامل بررسی می کنیم:

بولد کردن متن چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارد؟

جان مولر صراحتا عنوان می‌کند که بولد کردن متن مستقیما بر روی سئو تاثیر می‌گذارد و سیگنال‌های قوی‌تری را به موتور جستجوی گوگل ارسال می‌کند. اما اگر یک متن از ابتدا تا انتها بولد شود، آن وقت دیگر ارزشی ندارد.

اما هنگامی که تنها بخش‌هایی از محتوا که برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، بولد شود؛ آن وقت گوگل هم متوجه این موضوع شده و ارزش بیشتری برای آن قائل می‌شود.

تفاوت تگ b و تگ strong

بولد کردن متن,تفاوت تگ b و تگ strong,تگ bold

آقای مت کاتس یکی دیگر از کارشناسان گوگل می‌گوید، تفاوت تگ b و تگ strong در سئو ناچیز است و هر دوی این تگ‌ها، باعث ارزیابی یکسانی از طرف گوگل، نسبت به محتوای وبسایت و در نتیجه، دادن رتبه می‌شوند.

تگ های Strong و bold عناصری از کدهای HTML هستند که می توانید از آن ها برای برجسته کردن کلمات یا بخش های مهم متن در صفحه وب خود استفاده کنید. تگ b یا همان تگ bold در ابتدا برای نمایش متن به صورت پررنگ در نظر گرفته شده بود. اما در نسخه های جدیدتر HTML، ایت کاربری تغییر کرده و فقط برای جلب توجه خواننده استفاده می شود.

از طرف دیگر، تگ Strong بر معنای متن یا عبارت تأکید می کند و معمولاً آن را به صورت پررنگ نیز نمایش می دهد. هر دو تگ در ظاهر همانند هم هستند اما زمانی که به سورس کد توجه کنید، متوجه می شوید که ساختار کدنویسی شده، برای این دو تگ ها، کاملا متفاوت است.

نکته جالبی که باید بدانید این است که در ساختار کدنویسی برخی سایت ها، عبارت هایی که در تگ Strong قرار می گیرند، در ظاهر همانند دیگر کلمات هستند، یعنی ظاهری کاملا عادی.

ویژگی ها و کاربردهای تگ bold:

  • هدف استفاده از تگ بولد فقط برای متفاوت کردن یک کلمه، عبارت و حتی یک جمله نسبت به دیگر بخش های یک پاراگراف است
  • از ویژگی Event پشتیبانی می کند
  • از ویژگی global پشتیبانی می کند
  • در بیشتر مرورگرها، قابل نمایش است
  • اگر قصد دارید خوانایی یک محتوا را بهبود بخشید، می توانید در بخش هایی از محتوا، از تگ b استفاده کنید.

ساختار تگ b بدین صورت است:

<b>آموزش سئو</b>

ویژگی ها و کاربردهای تگ strong:

  • هدف استفاده از تگ Strong این است که در کنار متفاوت جلوه دادن یک عبارت، به کراولرهای گوگل نشان دهیم که عبارت داخل تگ Strong هم برای اهمیت زیادی دارد
  • از ویژگی Event پشتیبانی می کند
  • از ویژگی global پشتیبانی می کند
  • در بیشتر مرورگرها، قابل نمایش است
  • اگر قصد دارید در متن محتوا، کلمات کلیدی را مشخص کنید، پیشنهاد می شود که حتما از تگ Strong استفاده کنید.

ساختار تگ Strong بدین صورت است:

<strong>آموزش تولید محتوا</strong>

جمع بندی نهایی

اگر بخواهیم در چند جمله کوتاه، تاثیر بولد کردن متن یا تگ strong در سئو را عنوان کنیم؛ بایستی بگوییم که: شما با بولد کردن قسمت‌هایی از محتوا می‌توانید به سئو سایت خود کمک کرده و موتورهای جستجو را برای درک هر چه بهتر محتوای صفحه و یا یک پاراگراف خاص، راهنمایی کنید. 

4 نظر در مورد مقاله “ تاثیر بولد کردن متن در سئو ” ثبت شده است
  1. چگونگی

    محتوا خوبی بود ممنون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از همراهی شما بزرگوار


  2. محمدهادی

    خیلی عالی بود.
    این نکته رو توی چک لیست تولید محتوا خونده بودم و اینجا کاملا توضیح دادین.

    خسته نباشید


    • ناظر سایت

      سلام
      خوشحالیم که مطالب براتون مفید واقع شدند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود