تاثیر زمان ماندن کاربران بر سئو سایت شما

Daily Time on Site چیست,بروزرسانی محتوای سایت در سئو,تاثیر بخش نظرات سایت در سئو

ماندن کاربران در سایت شما مسئله مهمی است که امروز و در این ساعت می خواهم به آن بپردازم در حالیکه کمتر کسی به آن دقت می کند! مسئله زمان ماندگاری کاربر در سایت شماست که احتمالا قبلا و در مقاله ای چیزی به عنوان time on site دیده اید. این عبارت انگلیسی همان مدت زمان ماندن کاربر در یکی از صفحات یا تمام صفحات سایت شماست که به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت شما اثر می گذارد.

این بحث بسیار مهم است! البته نه فقط از دید گوگل بلکه به لحاظ برند سازی، ماندن کاربر در سایت شما تاثیرات مهم و مفیدی در پی خواهد داشت که شاید از هیچ طریق دیگری رخ ندهد.

شما در سایت خود باید شرایطی ایجاد کنید که باعث شود کاربر پس از ورود زمان بیشتری را در آن سپری کند که هم باعث بهبود سئو سایت شما شود و هم به افزایش فروش سایت شما کمک کند.

اینطور نیست که زمان ماندگاری کاربران در یک سایت خبری با یک سایت نمایش فیلم و یک سایت دانلود یکی باشد .قطعا این طور نیست!! اما من در ذیل به شما نکاتی را گوشزد می کنم که هم برای سئو سایت مفید باشد و هم برای بحث برندسازی …

نکات افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت

– بروز رسانی مداوم سایت

آپدیت کردن مطالب سایت و بروز رسانی محتوا ،همواره یکی از مواردی است که کاربر را بیشتر جذب سایت شما می کند و در واقع به این صورت کاربر با هر بار ورود به سایت، مطالب جدید و متنوعی را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف خواهد کرد. از آن طرف هرچه سایت شما کمتر بروز رسانی شود، کاربر با مشاهده مطالب تکراری ، اشتیاق بررسی مطالب سایت شما را از دست می دهد و ممکن است سریعا سایت شما را ترک کند و بدین صورت زمان ماندگاری او در سایت شما روز به روز کمتر خواهد شد.

همانطور که بارها گفته ام، بروزرسانی محتوا تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سایت شما در گوگل و یا سئو سایت شما دارد و براساس توضیح بالا متوجه شدید که حتی به روز کردن محتواهای سایت بر افزایش ماندگاری کاربران در سایت شما هم اثر داشته و در واقع از این طریق هم بر سئو شما اثر مثبت می گذارید.

– محتوای جذاب

هرچه مطالبی که در سایت شما قرار میگیرد از جذابیت بیشتری برخوردار باشد، پس از ورود کاربر به سایت شما در ماندگاری او تاثیر بسزایی خواهد داشت. البته این بدان معنا نیست که هر محتوایی گیر آوردید در سایتتان قرار دهید !!! بلکه تلاش کنید از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت، بیشتر استفاده کنید.

– چند بخش کردن مطالب طولانی

اگر قصد ارائه مطلبی را دارید که نسبت تصویر به متن آن زیاد خواهد بود ، آن را به چند بخش تقسیم کنید و یا زمانی که محتوای مطلب شما خیلی زیاد است حتما آن را چند بخش کنید و در هر قسمت عنوان پست جدید را به صورت سری بندی نمایش دهید.

مثلا : فاکتورهای سئو 2024 – درس اول ، فاکتورهای سئو 2024 – درس دوم

– نمایش مطالب سایت در چند صفحه

اگر تعداد مطالب سایت شما زیاد است حتما آنرا در چندین صفحه برای کاربر به نمایش بگذارید (دقت نمایید که این مورد با مورد قبلی فرق زیادی دارد). معمولا نمایش بین ۵ تا ۱۰ مطلب در هر صفحه کاربردی و معقول است. نمایش تعداد زیاد مطالب در یک صفحه کاربر را خسته و زمان ماندن کاربر در سایت را کاهش می دهد.

البته تعداد مطرح شده در بالا برای سایت های بزرگی مثل دیجیکالا یا نمناک یا ورزش3 معقول نیست. چرا؟ چون تعداد محتوای جدید این سایت ها بسیار زیاد است و می توانند حتی تا 400-500 محتوا را در صفحه اصلی سایت خود قرار دهند.

– نمایش تبلیغات به صورت واقعا هدفمند و کاربردی

یکی از بزرگترین اشتباهات سالهای اخیر وب مسترهای ایرانی استفاده بی حد و اندازه از پاپ آپ بود. چیزی که به شدت کاربر را آزار می داد و خیلی زود گوگل برای آن مجازات بسیار سنگینی در نظر گرفت و صدها سایت ایرانی را به شدت جریمه کرد. اما تبلیغات بد و آزار دهنده فقط پاپ آپ نیست بلکه تبلیغاتی مثل تبلیغات برخی از سایت های دانلود که باید بیش از 50% صفحه را پایین بروید تا تازه به توضیحات نرم افزار برسید نیز برای کاربران حرفه ای بسیار زننده است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات و خدماتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

– خدمات پشتیبانی آنلاین

ابزار پشتیبانی آنلاین همچون سیستم چت آنلاین به صورت عجیبی به افزایش ماندگاری کاربر در سایت کمک می کند. اما نباید فراموش کنیم ما در این رخداد کاربر را وادار به ماندن کردیم و او به تمایل قطعی خود، در سایت ماندگار نشده است.

– راه اندازی بخش نظرات سایت

از این طریق نیز به صورت کاملا هدفمند ماندگاری کاربران در سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد که حتی با این نکته شما یک تیر و دو نشان خواهید زد! بروزرسانی محتوای سایت + ماندگاری بیشتر کاربر

31 نظر در مورد مقاله “ تاثیر زمان ماندن کاربران بر سئو سایت شما ” ثبت شده است
  1. ابراهیم شرافتی

    ممنون از اطلاعات کاملتون طبق تجربه من استاد در صورتی که نرخ پرش یا Bounce Rate سایت بالا باشه یعنی ماندن کاربران در سایت طبیعتا کم میشه و میانگین زمان کمی را در سایت ما حضور دارند و اما نرخ پرش تاثیر منفی زیادی بر سئو سایت داره ؟


    • امیر قمصری

      درود عزیزم
      تاثیر منفی زیادی نداره اما تاثیرش ماندگاره و به سختی رفع میشه


  2. کاربر سایت

    سلام استاد عزیز منظور اینکه زمان ماندگاری کاربران در یک سایت خبری با یک سایت نمایش فیلم و یک سایت دانلود یکی باشد قطعا این طور نیست یعنی تاثیرش فرق میکنه ؟


    • امیر قمصری

      درود. متوجه سوالتون نشدم حقیقتا


  3. مصطفی طباطبایی

    آیا بهینه سازی مداوم سورس سایت تاثیری بر ماندن کاربران در سایت داره ؟


    • امیر قمصری

      تقریبا نه!


  4. erfan

    کاربرد Time on Site کاملاً مشخصه هر چقدر بتوان کاربران را به ماندن در سایت خود و باز کردن صفحات بیشتر از سایت ترغیب کردد، شانس در فروش محصول، خدمات یا بدست آوردن بازدیدکنندگان جدید رو خواهیم داشت


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      کاملا درست گفتید. موفق باشید


  5. الهام ناهیدپور

    چه عواملی باعث افزایش افزایش ماندگاری کاربران در سایت میشه صرفا محتوای جذاب کافی هست یا بروززسانی مداوم هم در افزایش تایم ماندن کاربران در سایت تاثیر داره؟


    • امیر قمصری

      تولید محتوای یونیک
      بروزرسانی محتوا
      سرعت بالای لود سایت
      تصاویر با کیفیت
      عدم وجود تبلیغات آزاردهنده
      صداقت و …


  6. امیر کریمی

    ماندن کاربران در سایت چه میزان بر سئو سایت اثر داره و گوگل از چه طریق متوجه این موضوع میشه ؟ در سرچ کنسول این مورد قابل بررسی هست یا خیر ؟؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      در سرچ کنسول قابل بررسی نیست
      گوگل از طریق ابزار خودش و یا قراردادهایی که با دیتاسنترهای جهان داره از این مهم مطلع میشه
      اثرش هم کمه ولی مهم و ماندگاره


  7. مهدی

    خیلی ممنون لطفاً در این مورد مطلب بیشتری بگذارید.


  8. Agahi90.iR

    مهندس قمصری عالی بود موفق باشید
    به ما هم
    سری بزنید


  9. رضوی

    مطالب جالب و کاربردی بود.خسته نباشید


  10. یوسفی

    من هم موافقم به نظرم تبلیغات در سایت باید اصولی و با برنامه باشد نه مثل این صفحات پاپ اب که کاربران سریعا انها را می بندند.


  11. ارشیا

    کاش وب مسترهای عزیز جدی بگیرن این موضوع رو. بعضی سایتها دیگه به هر نقطقه ای که کلیک کنی یک پاپ آپ باز می کنن. دیگه واقعا شورشو درآوردن. من به شخصه خودم اصلا به سایتی که حتی یک دونه پاپ آپ هم داشته باشه مراجعه نمی کنم.


  12. شاداب

    به نظر من مدت زمان لود شدن صفحه هم خیلی مهمه. چون اگر خیلی طول بکشه کاربر خارج میشه و تا حد امکان سعی میکنه که دیگه به سایت مراجعه نکنه


  13. مونا

    مفید بود ممنون


  14. حسام دانش منش

    سلام جناب آقای قمصری
    من از طریق کانال تون وارد این پست شدم
    همون طوری که تو کانال مطرح کردید کمتر کسی به این مسائل تو سایت شون توجه می کنن و بحث بسیار مهمی است .
    مطالب آموزنده و مفیدی ارائه کردید . متشکرم


  15. فروشگاه اینترنتی

    یک فروشگاه اینترنتی در زمینه لوازم الکترونیک دارم . هر چه ماندگاری کاربران سایت ام زیاد باشد به درآمد من کمک بزرگی است .
    با خواندن این مقاله شما متوجه خیلی نکات شدم که حتما باید تو سایت خودم انجام بدم . اولین کاری که باید انجام بدم نوشتن محتوای جذاب در بخش معرفی محصولات سایت هست .
    بابت انتشار مطالب خوب از شما متشکرم


  16. محمد نیازی

    من یه سایت گردشگری دارم و کلی تبلیغات توش گذاشتم.
    من به این تبلیغات ها نیاز دارم و بیشترشون رو تو سایدبار گذاشتم و فقط یک پاپ آپ دارم.
    مطلب کاربردی و خوبی بود مرسی


  17. عارفه

    سلام بر مدیر نیوسئو
    چه خوب شد که از بخش کامنت سایت ها گفتین . من از سایت هایی که بخش نظرات آخر مطلب شون ندارن خوشم نمیاد . تو هر سایتی که وارد میشم حتما نظرم رو درباره مطالب و سایت شون میگم .
    متشکرم
    موفق باشید


  18. اکرم سبحانی

    چند بخشی کردن مطالب طولانی راه خیلی خوبیه واسه نگه داشتن کاربرا تو سایت . برا من جالبه که شما حتی مطالب تو کانال تون رو هم تو قسمت های مختلف میزارید .


  19. نیما

    آموزش خوبی بود تشکر


  20. محمد

    با عرض سلام.
    آیا اگر کاربر از شبکه های اجتماعی وارد سایت شود و مشغول خواندن مطلب شود ، این زمان مطالعه هم محاسبه می شود یا اینکه باید از نتایج گوگل وارد شود؟


    • امیر قمصری

      درود
      بله


  21. اهورا

    باز مثل همیشه خیلی خوب بود
    ممنونم وقت گذاشتید
    یه غلط املایی ” محنوا ”

    ببخشید باز مورد پیدا کردم ولی چون مقاله رو خوب می خونم به چشمم میاد


    • امیر قمصری

      درود بر شما و سپاس بابت تذکر بجای شما


  22. تجهیزات فست فود

    سلام جناب قمصری تشکر ، یه سوالی برای من پیش اومده !
    گوگل از کجا زمان ماندگاری کاربر رو تو سایت چک می کنه ! راهی نیست که گوگل این زمان رو بفهمه !
    برای الکسا ویجت و تولبار راه متوجه شدنش هست اما گوگل چی ؟
    آنالایتیک گوگل هم فرض کنیم نصب نیست رو سایتمون !


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      یک سوال.به نظر شما الکسا قوی تر است یا گوگل ؟!!

      اما پاسخ سوال شما : خیلی راحت هست.تمام اطلاعات از طریق دیتاسنتر ثبت دامنه شما بر اساس قوانین بین المللی برای الکسا ارسال می شود و الکسا نیز بر اساس تفاهم نامه خویش با گوگل اطلاعات را برای گوگل ارسال می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود