عنوان متا چیست و چگونگی بهینه سازی آن

meta tag در سئو,عنوان سئو چیست,عنوان سایت چیست

هر فردی که به تازگی با صنعت بهینه سازی وب سایت آشنا شده است، باید بداند که عنوان متا چیست و چه نقشی در روند بهبود رتبه سایت می تواند داشته باشد. زمانی که شما در گوگل عبارتی را جستجو می کنید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که نتایج جستجو در آن حضور دارند. لینک این نتایج که آبی رنگ هستند، با عنوان خاصی مشخص شده است. این عنوان آبی رنگ را عنوان متا یا همان عنوان صفحه نیز می گویند.

meta tag در سئو,عنوان سئو چیست,عنوان سایت چیست

عنوان متا، متا تگ عنوان و عنوان صفحه، از رایج ترین عباراتی هستند که برای این مبحث استفاده می شوند. این عنوان باید بیشترین جذابیت برای کاربر و بیشترین ارتباط را با محتوای داخل لینک داشته باشد. ما در این مقاله می خواهیم به معرفی این که متا تگ عنوان چیست بپردازیم و نکاتی برای بهینه کردن عنوان متا را برای شما بیان کنیم.

حالا وقتشه!   اینو بخون: سئو کلاه سفید و تکنیک های برتر آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چگونه عنوان متا را در سورس کد خود قرار دهیم؟

زمانی که شما به سورس کد خود دقت کنید، در قسمت بالای کدها، تگ head شما قرار می گیرد که در آن تگ، علاوه بر کدهای دیگر کد عنوان متا خود را نیز می توانید وارد کنید. در ادامه نمونه ای از این تگ را به شما نمایش می دهیم.

عنوان متا,عنوان متا چیست,عنوان متا چیست؟

در تصویر بالا، کدهای یکی از مقالات نیوسئو را می بینید که در تگ head آن، عنوان متا “سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن” آمده است.

نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که بر اساس آخرین بروز رسانی های الگوریتم گوگل، تعداد کارکترهایی که در متا تگ عنوان باید استفاده شود، حدود 50 تا 60 کارکتر است.

چرا متا تگ عنوان برای سئو مهم است؟

برای درک بهتر عنوان متا چیست؟ و چه کاربردی دارد مثالی را با هم بررسی می کنیم. زمانی که شما فروشگاهی را برای خود ایجاد می کنید، برای نام آن تحقیقات زیادی را انجام می دهید. سعی می کنید عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برای کاربران و مخاطبان خود داشته باشد. حال برای جذابیت هر چه بیشتر نکاتی را بر روی بنر و سردر فروشگاه خود می نویسید تا مردم برای خرید از شما رغبت بیشتری پیدا کنند.

دلیل اصلی اهمیت عناوین متا نیز همین است. کاربران زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، با لینک هایی مواجه می شوند. طبق آمار به دست آمده، عموم کاربران بر روی عناوینی کلیک می کنند که عنوان خوبی داشته به هدفشان از جستجو نزدیک تر باشند.

عناوین متا معمولا در دو مکان مختلف قابل نمایش هستند:

  • صفحات نتایج جستجو گوگل به رنگ آبی که قابل کلیک توسط کاربران است که نمونه آن را در اولین تصویر این مقاله مشاهده کردید.
  • قسمت بالای مرورگر که معمولا کنار لوگو وب سایت است. در تصویر زیر عنوان متا وب سایت نیوسئو را مشاهده می کنید.

متا تگ در وردپرس,متا تگ عنوان,متا تگ عنوان چیست

چگونه یک عنوان متا جذاب تولید کنیم؟

از آنجا که متا تگ عنوان از اهمیت بالایی در سئو سایت برخوردار است، باید دقت ویژه ای در طراحی آن به کار بگیرید. در مطالب بالا ما سعی داشتیم شما را بیشتر با اینکه عنوان متا چیست و چه مفهومی دارد، آشنا کنیم. عناوین متا جذاب شاید به طور مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیری نگذارند ولی با افزایش ترافیک طبیعی وب سایت، رتبه شما را در صفحات نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشند. شما می توانید با بکارگیری نکاتی که در ادامه بیان می کنیم به بهبود عنوان صفحات خود بپردازید.

عنوان متا باید طول مناسبی داشته باشد

اگر طول عنوان متا شما خیلی طولانی باشد، موتور جستجو نمی تواند آن را به طور کامل نمایش داده و معمولا از (“…”) به جای عبارات پایانی عنوان استفاده می کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که عنوان شما بیشتر از 60 کارکتر نباشد. این مقدار قابل نمایش برای تمام مکان هایی است که عنوان متا تگ در آن نمایش داده می شود.

بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در عنوان متا از جذابیت آن را کاهش می دهد. درست است که گوگل برای عناوین طولانی و تکرار کردن کلمات کلیدی جریمه ای در نظر نگرفته است ولی چون گوگل تاکید دارد که حتما در ابتدا برای مخاطبان تولید محتوا کنید نه برای موتور جستجو؛ این جریان می تواند ترافیک طبیعی وب سایت را کاهش داده و تاثیر منفی بر سئو سایت بگذارد.

برای هر صفحه یک عنوان مجزا تولید کنید

هر وب سایت می تواند هزاران صفحه داشته باشد. اگر می خواهید برای هر یک از این صفحات رتبه های بالایی را بدست آورید بهتر است برای هر یک، عنوانی جذاب و بهینه شده برای سئو و موتور جستجو تولید کنید. عناوین متا منحصر به فرد برای صفحات به گوگل اعلام می کند که محتوای هر صفحه شما با ارزش و خاص است. این داستان باعث می شود نرخ CTR یا همان نرخ کلیک شما نیز افزایش پیدا کند.

شاید شما هزاران صفحه در وب سایت خود داشته باشید. طراحی عناوین خاص و منحصر به فرد برای هر کدام شاید غیر ممکن باشد، ولی سعی کنید حداقل برای صفحاتی که محتوای مهم تری دارد، عناوین منحصر به فردی را تولید کنید. زمانی که شما به درک بهتری از عنوان متا چیست برسید به راحتی می توانید عناوین جذاب و با نرخ کلیک بالا تولید کنید.

به عنوان مثال یکی از اشتباهات طراحان سایت قرار دادن نام صفحه اول سایت با عنوان “صفحه اصلی” یا “Home Page” است. این جریان ممکن است محتوای صفحه اصلی شما را تکراری وduplicate  فرض کنند. این می تواند تاثیر منفی بر رتبه شما در صفحات نتایج جست و جو گوگل بگذارد.

قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان

بر اساس تجربیات کارشناسان ما در نیوسئو، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی سئو سایت بگذارد. یکی از مطالبی که باید در عنوان متا چیست؟ به آن برسید، نحوه قرارگیری کلمات کلیدی در عنوان است.

یکی از دلایل اهمیت قرار گیری کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان این است که بسیاری از کاربران معمولا به کلمات اول و دوم عنوان دقت کرده و روی گزینه مورد نظرشان کلیک می کنند. پس در نتیجه قرار گرفتن کلمه کلیدی که متناسب با نیاز مخاطبان خاص است، در اول عنوان می تواند کاربران بیشتری را جذب وب سایت شما کند.

از برند خود در عنوان استفاده کنید

در دانستن این که متا تگ عنوان چیست شاید برایتان سوال باشد کجا می توانم از برند خود استفاده کنم؟ آیا استفاده از برند در عنوان می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد؟ به طور کلی اگر برند نام آشنایی در بین مخاطبان خود دارید، استفاده کردن آن در عنوان می تواند نرخ کلیک شما را بالا ببرد. البته بکارگیری کلمه کلیدی در ابتدای عنوان تاثیری بیشتری را در مقایسه با برند شما در ابتدای عنوان، خواهد گذاشت. تنها برند های معتبر هستند که با قرار گرفتن در ابتدای عنوان می توانند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند.

عنوان متا را برای مخاطبان خود طراحی کنید

گوگل در آخرین بروز رسانی خود اعلام کرد که اگر محتوای شما برای کاربران جذاب باشد، وب سایت شما برای ما ایده آل است. این خبر حاوی پیام های زیادی است که شما با بهره گیری از آن می توانید به رتبه های اول در صفحات جستجوی گوگل برسید. با بکارگیری نکاتی که در فهم عنوان متا چیست، آمده است و در نظر گرفتن مخاطبان خود البته مخاطبان خاص خود، می توانید بهترین و جذاب ترین عنوان را تولید کنید.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با عنوان متا چیست یا متا تگ عنوان چیست و موارد مربوط به آن آشنا کنیم. به طور کلی عنوان اولین چیزی است در صفحه نتایج جستجوی گوگل به کاربر نمایش داده می شود. کاربران اول عنوان متا را خوانده سپس توضیحات متا را می خواند و در آخر اگر اطلاعات عنوان و متا بر اساس نیازهایش باشد بر روی لینک کلیک می کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود