عنوان سئو چیست؟

meta tag در سئو,تگ عنوان,عنوان سئو چیست

منظور از عنوان سئو همان تگ تایتل است که در وردپرس و افزونه یواست با این نام شناخته می شود. عنوان سئو از نظر بسیاری از متخصصان، مهمترین بخش از سئو محتوا محسوب می شود؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشت و نکاتی که برای این بخش درنظر گرفته می شود را رعایت کرد. در ادامه این نکات را ذکر خواهیم کرد.

هر فردی که به تازگی با صنعت بهینه سازی وب سایت آشنا شده است، باید بداند که عنوان متا یا عنوان سئو و چه نقشی در روند بهبود رتبه سایت می تواند داشته باشد. زمانی که شما در گوگل عبارتی را جستجو می کنید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که نتایج جستجو در آن حضور دارند. لینک این نتایج که آبی رنگ هستند، با عنوان خاصی مشخص شده است. این عنوان آبی رنگ را عنوان متا یا همان عنوان صفحه نیز می گویند.

meta tag در سئو,تگ عنوان,عنوان سئو چیست

عنوان سئو، متا تگ عنوان، عنوان متا و عنوان صفحه، از رایج ترین عباراتی هستند که برای این قسمت از صفحه یک وب سایت استفاده می شوند. این عنوان باید بیشترین جذابیت برای کاربر و بیشترین ارتباط را با محتوای داخل صفحه مربوطه داشته باشد. ما در این مقاله می خواهیم به معرفی این که متا تگ عنوان چیست بپردازیم و نکاتی برای بهینه کردن عنوان سئو را برای شما بیان کنیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو کلاه سفید و تکنیک های برتر آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چگونه تگ عنوان را در سورس کد خود قرار دهیم؟

زمانی که شما به سورس کد خود دقت کنید، در قسمت بالای کدها، تگ head شما قرار می گیرد که در آن تگ، علاوه بر کدهای دیگر کد عنوان سئو یا تگ عنوان خود را نیز می توانید مشاهده کنید. در ادامه نمونه ای از این تگ را به شما نمایش می دهیم. برای مشاهده سورس صفحات وب، در مرورگرهای کروم و فایرفاکس، می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U استفاده کنید.

عنوان سئو در وردپرس,عنوان سایت چیست,عنوان متا

در تصویر بالا، کدهای یکی از مقالات نیوسئو را می بینید که در تگ head آن، متا تک تایتل “سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن” می باشد.

نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که بر اساس آخرین بروز رسانی های الگوریتم گوگل، تعداد کارکترهایی که در متا تگ عنوان باید استفاده شود، حدود 50 تا 60 کارکتر است.

چرا متا تگ عنوان برای سئو مهم است؟

برای پاسخ به سوال عنوان سئو چیست و چه کاربردی در بهینه سازی سایت دارد، باید مثالی را با هم بررسی می کنیم. زمانی که شما فروشگاهی را برای خود ایجاد می کنید، برای نام آن تحقیقات زیادی را انجام می دهید. سعی می کنید عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برای کاربران و مخاطبان خود داشته باشد. حال برای جذابیت هر چه بیشتر نکاتی را بر روی بنر و سردر فروشگاه خود می نویسید تا مردم برای خرید از شما تمایل بیشتری پیدا کنند.

دلیل اصلی اهمیت عنوان سئو نیز همین است. کاربران زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، با لینک هایی مواجه می شوند. طبق آمار به دست آمده، عموم کاربران بر روی عناوینی کلیک می کنند که جذاب بوده و به هدفشان از جستجو نزدیک تر باشند. عناوین متا معمولا در دو مکان مختلف قابل نمایش هستند:

  • صفحات نتایج جستجو گوگل به رنگ آبی که قابل کلیک توسط کاربران است که نمونه آن را در اولین تصویر این مقاله مشاهده کردید.
  • قسمت بالای مرورگر که معمولا کنار لوگو وب سایت است. در تصویر زیر عنوان متا وب سایت نیوسئو را مشاهده می کنید.

دلایل اهمیت عنوان صفحه در سئو

  1. عنوان صفحه در سئو به کاربران و ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شوند محتوای صفحه در ارتباط با چه موضوعی است.
  2. بهینه سازی عنوان سئو، به شما کمک می کند تا راحت تر برای کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو گوگل رتبه بگیرید.
  3. در صورت رعایت نکات جذاب نویسی عنوان، کاربران کلیک بیشتری روی آن خواهند کرد و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.

در واقع، گوگل برای این که تصمیم بگیرد محتوای شما را برای یک عبارت کلیدی خاص رتبه‌ بندی کند یا خیر، به میزان ارتباط محتوای صفحه با عنوان آن توجه می کند و یکی از معیار های اصلی برای تشخیص این ارتباط، CTR می باشد. هرچه نرخ کلیک صفحه شما در نتایج جستجو بیشتر باشد، از دید گوگل محتوای شما ارتباط بیشتری با عبارت جستجو شده توسط کاربران دارد.

عنوان متا چیست,عنوان متا چیست؟,متا تگ در وردپرس

چگونه یک عنوان سئو جذاب تولید کنیم؟

از آنجا که عنوان سئو از اهمیت بالایی در بهینه سازی سایت برخوردار است، باید دقت ویژه‌ای در نگارش آن به کار بگیرید. در مطالب بالا ما سعی داشتیم شما را بیشتر با اینکه عنوان سئو چیست و چه مفهومی دارد، آشنا کنیم. عناوین متا جذاب شاید به طور مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیری نگذارند ولی با افزایش ترافیک طبیعی وب سایت، رتبه شما را در صفحات نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشند. شما می توانید با بکارگیری نکاتی که در ادامه بیان می کنیم به بهبود عنوان سئو صفحات خود بپردازید.

تعداد کاراکترهای مجاز برای عنوان سئو

اگر طول عنوان سئو شما خیلی طولانی باشد، موتورهای جستجو نمی توانند آن را به طور کامل به کاربران نمایش داده و معمولا از (“…”) به جای عبارات پایانی عنوان استفاده می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که عنوان شما بیشتر از 60 کاراکتر نباشد. این مقدار قابل نمایش برای تمام مکان هایی است که عنوان متا تگ در آن نمایش داده می شود.

بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در عنوان سئو، جذابیت آن را کاهش می دهد. درست است که گوگل برای عناوین طولانی و تکرار کردن کلمات کلیدی جریمه ای در نظر نگرفته است ولی چون گوگل تاکید دارد که حتما در ابتدا برای مخاطبان تولید محتوا کنید نه برای موتور جستجو؛ این جریان می تواند ترافیک طبیعی وب سایت را کاهش داده و تاثیر منفی بر سئو سایت بگذارد.

بخش عنوان سئو وردرپرس را بهتر است با عبارت کلیدی اصلی مربوط به صفحه شروع کنید و آن را طوری بنویسید که نهایتا یک یا دو عبارت کلیدی فرعی نیز در آن گنجانده شده باشند. در ادامه همین مقاله بیشتر به این مورد خواهیم پرداخت.

برای هر صفحه یک تگ عنوان مجزا تولید کنید

هر وب سایت می تواند هزاران صفحه داشته باشد. اگر می خواهید برای هر یک از این صفحات رتبه های بالایی را بدست آورید بهتر است برای هر یک، عنوانی جذاب و بهینه شده برای سئو و موتور جستجو تولید کنید. عناوین متا منحصر به فرد برای صفحات به گوگل اعلام می کند که محتوای هر صفحه شما با ارزش و خاص است. این داستان باعث می شود CTR یا همان نرخ کلیک شما نیز افزایش پیدا کند.

شاید شما هزاران صفحه در وب سایت خود داشته باشید. طراحی عناوین خاص و منحصر به فرد برای هر کدام شاید غیر ممکن باشد، ولی سعی کنید حداقل برای صفحاتی که محتوای مهم تری دارند، عناوین منحصر به فردی را تولید کنید. زمانی که شما به درک بهتری از عنوان سئو چیست برسید به راحتی می توانید عناوین جذاب و با نرخ کلیک بالا تولید کنید.

به عنوان مثال یکی از اشتباهات طراحان سایت قرار دادن نام صفحه اول سایت با عنوان “صفحه اصلی” یا “Home Page” است. این جریان ممکن است محتوای صفحه اصلی شما را تکراری و duplicate  فرض کنند. این امر می تواند تاثیر منفی بر رتبه شما در صفحات نتایج جست و جو گوگل بگذارد.

قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان

بر اساس تجربیات کارشناسان ما در نیوسئو، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی سئو سایت بگذارد. یکی از مطالبی که باید در عنوان متا چیست؟ به آن برسید، نحوه قرارگیری کلمات کلیدی در عنوان است.

یکی از دلایل اهمیت قرار گیری کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان این است که بسیاری از کاربران معمولا به کلمات اول و دوم عنوان دقت کرده و روی گزینه مورد نظرشان کلیک می کنند. پس در نتیجه قرار گرفتن کلمه کلیدی که متناسب با نیاز مخاطبان خاص است، در اول عنوان می تواند کاربران بیشتری را جذب وب سایت شما کند.

علاوه بر نکات سئو عنوان و سئو محتوا، صفر تا صد موارد مربوط به سئو و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت را می توانید در صفحه آموزش سئو رایگان مشاهده نمایید.

از برند خود در عنوان استفاده نکنید

آیا استفاده از برند در عنوان می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد؟ به طور کلی اگر برند نام آشنایی در بین مخاطبان خود دارید، وجود آن در عنوان می تواند نرخ کلیک شما را بالا ببرد. اما این بدان معنا نیست که شما باید برند خود را در عناوین صفحات سایت خود قرار دهید؛ زیرا گوگل ز طریق روش هایی مانند بررسی صفحات کسب کار (اگر این صفحات به درستی ایجاد شده باشند)، متوجه نام برند شما خواهد شد و به صورت خودکار، نام برند شما را پس از یک خط فاصله در عناوین صفحات وب سایت شما قرار خواهد داد.

اضافه کردن برند به عنوان به صورت دستی توسط خودتان، تنها تعداد کارکترهای شما را جهت نگارش عنوان سئو اشغال خواهد کرد که این امر مطلوب نمی باشد.

عنوان متا را برای مخاطبان خود طراحی کنید

گوگل در آخرین بروز رسانی خود اعلام کرد که اگر محتوای شما برای کاربران جذاب باشد، وب سایت شما برای ما نیز ایده آل است. این خبر حاوی پیام های زیادی است که شما با بهره گیری از آن می توانید به رتبه های اول در صفحات جستجوی گوگل برسید. با بکارگیری نکاتی که در پاسخ به سوال عنوان سئو چیست، ارائه شد و در نظر گرفتن مخاطبان خود، می توانید بهترین و جذاب ترین تگ عنوان را برای صفحات تولید کنید.

عنوان سئو در وردپرس کجاست؟

عنوان سئو در وردپرس، اگر از افزونه یواست استفاده می کنید، در پایین بخش محتوای اصلی، یعنی قسمتی که نامک و متا توضیحات را درج می کنید قرار دارد. هر عبارتی که در این فیلد قرار دهید، در تگ Title صفحه مدنظر قرار گرفته و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود.

برای مشاهده تگ تایتل هر صفحه باید ابتدا آن را در مرورگر خود باز کرده و با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U وارد سورس آن صفحه شوید، سپس با جستجو عبارت title تگ تایتل آن صفحه را بیابید. هر عبارتی که در این تگ قرار گرفته شده باشد، به عنوان تایتل صفحه یا همان عنوان سئو شناخته می شود.

سخن آخر

در این مقاله شرح دادیم که بگوییم عنوان سئو یا متا تگ عنوان چیست و شما را با موارد مربوط به آن آشنا کردیم. به طور کلی عنوان اولین چیزی است در صفحه نتایج جستجوی گوگل به کاربر نمایش داده می شود. کاربران اول عنوان صفحه را خوانده سپس توضیحات متا را می خوانند و در آخر اگر این اطلاعات بر اساس نیازهایشان باشد بر روی لینک کلیک خواهند کرد.

2 نظر در مورد مقاله “ عنوان سئو چیست؟ ” ثبت شده است
  1. مجتبی

    مهم ترین نکته در عنوان متا چیست و اینکه عنوان متا با عنوان اصلی چه تفاوتی داره؟


    • محمد نصیری

      مهم ترین نکته در عنوان استفاده از عبارت کلیدی در ابتدا عنوان است


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود