دستمزد تولید محتوا در سال 1403 – 2024

تعرفه تولید محتوا متنی,دستمزد تولید محتوا,دستمزد کارشناس تولید محتوا

دستمزد تولید محتوا به عواملی مانند میزان تخصص فرد تولید کننده، پلتفرم انتشار محتوا و مواردی از این قبیل بستگی دارد. در دنیای دیجیتال امروزی و با توجه به پیشرفت و توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی، مشاغل جدیدی مانند کار تولید محتوا در منزل پدید آمده‌اند. در این مقاله قصد داریم تمامی تعرفه ها و هزینه های تولید محتوا را بررسی کنیم، همچنین به عوامل موثر در آن ها خواهیم پرداخت.

برای موفقیت در فضای آنلاین و برند سازی در این بستر، مهمترین اصل، تولید محتوا جذاب و کاربر پسند است. در نگاه اول شاید کار تولید محتوا چندان تخصصی و مهم به نظر نرسد، اما واقعیت این است که برای برجسته شدن و ایجاد تعامل با مخاطبان هدف، هیچ چیز به اندازه محتوایی که بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند، موثر نیست.

شغل تولید محتوا با توجه به میزان دستمزد و انعطاف پذیری‌ای که دارد، این روزها بسیار بین افراد محبوب شده است. برای مثال، این شغل را می توان به صورت دورکاری و در منزل انجام داد، همچنین از آنجا که ساعت کاری خاصی ندارد، می توان انجام امور را به هر ساعتی از شبانه روز که فرد تولید کننده راحت تر است موکول کرد.

شاید نیاز باشد یادآوری کنم که تا همین چند سال پیش، در چند دوره مختلف شغل تولید محتوا جزو پردرآمدترین مشاغل اینترنتی دنیا بود و حقوق کارشناسان تولید محتوا هم بسیار بالا بود.

 برای بسیاری از افراد که به تولید محتوا علاقه مند هستند و یا قصد ورود به این عرصه را دارند، سوالاتی در مورد تعرفه تولید محتوا و نحوه محاسبه دستمزد آن پیش می آید. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می توانید پاسخ سوالاتتان را در ادامه همین مقاله دریافت نمایید. ابتدا باید بدانید که محتوا در انواع متنی، تصویری و صوتی تولید می شود و دستمزد تولید محتوا برای هریک از آن ها متفاوت است.

تعرفه تولید محتوا متنی,دستمزد تولید محتوا,دستمزد کارشناس تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا 1403

ترجیح دادم این بخش مهم رو به صورت ویس بهتون بگم که کاملا متوجه بشید (توضیح مهمی درباره محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دادم):

پادکست آموزشی بالا حاوی نکات بسیار مهمی در مورد این مقاله است. حتما گوش کنید.

دستمزد تولید محتوا متنی

همانطور که در ابتدا گفته شد، دستمزد تولید محتوا متنی و محاسبه تعرفه های آن به عوامل گوناگونی وابسته است. در ادامه برخی از مهمترین عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوا و نکات مهم تایین نرخ تولید محتوا را بیان خواهیم کرد.

1. تاثیر تعداد کلمات در تعرفه تولید محتوا متنی

یکی از بهترین و رایج ترین روش های پرداخت دستمزد تولید محتوا متنی، پرداخت براساس تعداد کلمات نوشته شده می باشد. شروع تعرفه تولید محتوا متنی، درحال حاضر (سال 2024 یا 1403) حدودا 100 تومان برای هرکلمه است. البته این حداقل مبلغ بوده و برای مبتدی ترین تولید کنندگان محتوا منظور می شود.

حداکثر دستمزد تولید محتوا متنی، مبلغ خاصی ندارد و می تواند براساس میزان تخصص و تجربه فرد تولیدکننده افزایش پیدا کند. اما به طور عمومی پرداخت 500 تومان به ازای هر کلمه، برای محتوا نویسان بسیار حرفه‌ای و با تجربه، منطقی است.

ذکر این نکته هم ضروری به نظر میرسه که ما انواع زیادی برای تولید محتوای متنی داریم و منطقا کسی که از روش نویسندگی برای تولید محتوا استفاده می کند باید حقوق بیشتری بگیرد از کسی که به روش ترجمه یا ترکیب کردن تولید محتوا می کند.

2. زبان محتوا

طبیعی است که دستمزد تولید محتوا به زبان های خارجی، بیشتر از زبان فارسی باشد. برای مثال دستمزد کارشناس تولید محتوا که به زبان انگلیسی محتوا می نویسد، بیشتر از کارشناسی است که محتوای فارسی نگارش می کند. همچنین زبان هایی مانند اسپانیایی، ایتالیایی و… هزینه بیشتری نبست به زبان انگلیسی برای تولید محتوا خواهند داشت؛ زیرا یافتن فردی که هم به اصول تولید محتوا و هم به زبان مدنظر مسلط باشد، کار بسیار دشواری است.

قیمت تولید محتوا,قیمت تولید محتوا اینستاگرام,قیمت تولید محتوا سایت

3. میزان تخصصی بودن محتوا

اکثر موضوعات هدف جهت تولید محتوا، نیاز به تخصص چندانی ندارند و با کمی جستجو در اینترنت و با استفاده از تکنیک های تولید محتوا، می توان برای آن ها محتواهای با کیفیت تولید کرد؛ اما برخی از موضوعات بسیار تخصصی هستند و یافتن اطلاعات دقیق و جزئی مرتبط با آن ها در بستر اینترنت امری دشوار است.

دستمزد تولید محتوا برای موضوعات دسته دوم، به دلیل تخصصی بودن و نیاز به صرف زمان بیشتر، افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال اگر موضوع مدنظر پرورش گیاهان آپارتمانی باشد، تولید محتوا برای آن چندان کار دشوار و حساسی نیست. اما برای موضوعات پزشکی، کارشناس تولید محتوا باید علاوه بر تسلط به اصول تولید محتوا، دانش کافی را در حوزه پزشکی داشته باشد تا بتواند محتوای صحیح و با کیفیت تولید نماید، بنابراین نرخ تولید محتوا در موضوعات حساسی مثل پزشکی و سلامت باید بالاتر باشد.

4. پلتفرم انتشار محتوا

تعرفه تولید محتوا متنی، برای هر نوع از بسترهای انتشار محتوا متفاوت است. به عنوان مثال قیمت تولید محتوا اینستاگرام (محتوای متنی) کمتر از قیمت تولید محتوا سایت است؛ زیرا تولید کننده محتوای متنی برای اینستاگرام، تنها باید توجه مخاطبان را به محتوای خود جلب نماید.

اما تولید کننده محتوا برای وب سایت، علاوه بر جلب توجه مخاطبان، باید اصول سئو محتوا (بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو) را نیز در محتوای خود اعمال نماید تا بتواند در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، محتوای خود را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهد.

به همین دلیل کارشناسان تولید محتوا برای وب سایت، باید در دوره جامع آموزش سئو شرکت کرده تا به اندازه کافی با اصول سئو آشنا باشند. قیمت تولید محتوا سایت، به دلیل نیاز به داشتن تخصص سئو سایت در کنار مسلط بودن به اصول تولید محتوا، معمولا از قیمت سایر تولید محتواهای متنی بالاتر است.

کار تولید محتوا در منزل

5. سابقه کاری

مانند تمامی مشاغل، میزان سابقه کار و رزومه یکی از عوامل مهم و موثر در میزان حقوق کارشناس تولید محتوا است. دستمزد تولید محتوا برای کارشناسی که سال ها با موضوعات مختلف تولید محتوا انجام داده است، بسیار بیشتر از دستمزد کسی است که پس از گذراندن دوره های آموزشی، قصد ورود به بازار کار تولید محتوا را دارد.

6. نوع همکاری

در حرفه تولید محتوا، دو نوع همکاری وجود دارد؛ حضوری و غیر حضوری. تعرفه تولید محتوا متنی برای کارمندی که به صورت تمام وقت در دفتر کار حاضر شده و وظایف خود را انجام می دهد، معمولا بیشتر از افرادی است که به صورت غیر حضوری کار تولید محتوا در منزل را انجام می دهند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

دستمزد تولید محتوای صوتی

پادکست ها یا محتواهای صوتی امروزه یک نوع از محبوب ترین نوع محتوا هستند که اخیرا مورد توجه گوگل هم قراره گرفته و تبدیل به یکی از فاکتورهای سئو شده است. رایج ترین روش برای محاسبه دستمزد تولید محتوا صوتی یا پادکست، مانند نوع متنی براساس کلمات پادکست مدنظر می باشد. تحقوق تولید محتوا صوتی نیز به عواملی زیادی بستگی دارد که برخی از مهمترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • میزان تخصص و تجربه گوینده
  • مدت زمان اپیزودها
  • کیفیت صدا و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرند.
  • زبان پادکست
  • حجم فایل پادکست
  • موضوع پادکست

تعرفه تولید محتوا ویدیویی

محتوا ویدیویی معمولا با دو روش فیلم برداری و موشن گرافی تولید می شود که هرکدام هزینه های مربوط به خود را دارند. اما برخی از عوامل مهم موثر مشترک در تعرفه آن ها به شرح زیر می باشند:

  • مدت زمان ویدیو
  • استراتژی و سناریو
  • تجهیزات مورد نیاز
  • حجم کار مربوط به تدوین
  • کیفیت تصویر

تولید محتوا ویدیویی با روش فیلم برداری، علاوه بر هزینه مربوط به تدوین و سایر موارد مشابه، هزینه های مربوط به دوربین و تیم فیلم برداری را نیز خواهد داشت. در برخی مواقع نیز ممکن است هزینه صدابرداری نیز به آن اضافه شود. بنابراین ممکن است تعرفه تولید محتوا ویدیویی به روش فیلم برداری، از نوع موشن گرافی بیشتر باشد.

مطمئن باشید آینده سئو سایت هم به محتوای ویدئویی گره خورده است.

قیمت تولید محتوا اینستاگرام

قیمت تولید محتوا اینستاگرام معمولا براساس پکیج های مختلف تعریف می شود. این پکیج ها دارای مدت زمان مشخص می باشند و در این مدت زمان انواع محتوای زیر با تعداد معین تولید می شوند.

  • طراحی پست
  • طراحی استوری
  • تدوین استراتژی تولید محتوا
  • طراحی کاور هایلایت
  • طراحی تم های اختصاصی

برخی از افراد جهت کاهش قیمت تولید محتوا اینستاگرام، ترجیح می دهند دستمزد کارشناس تولید محتوا را به صورت ثابت پرداخت نمایند. در این حالت با توجه به تجربه و تخصص کارشناس تولید محتوا، حقوق ثابت متناسب با میزان حجم محتوای تولیدی تعیین می شود.

تعرفه تولید محتوا متنی,دستمزد تولید محتوا,دستمزد کارشناس تولید محتوا

کار تولید محتوا در منزل

همانطور که گفته شد، این روزها به دلیل مزایای بسیاری که کار تولید محتوا در منزل دارد، افراد زیادی از جمله خانم های خانه دار به فعالیت در این زمینه علاقه مند می شوند. اما گاهی اوقات این افراد ممکن است کار تولید محتوا را با تایپ اشتباه بگیرند.

تولید محتوا و تایپ این روزها از مشاغل خانگی رایج و پرطرفدار هستند. اما باید توجه داشته باشید که هزینه قابل پرداخت برای پروژه های تایپی، بسیار کمتر از هزینه تولید محتوا متنی می باشد. دلیل این اختلاف هزینه، تخصص های مورد نیاز برای هریک است.

برای انجام پروژه های تایپ نیاز به داشتن تخصص چندانی نیست و با داشتن سرعت تایپ مناسب و کمی آشنایی با نرم افزارهای آفیس از جمله ورد، می توانید این پروژه ها را به اتمام برسانید.

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می کنند که کار تولید محتوا در منزل به راحتی پروژه های تایپ است و از تخصص های مورد نیاز آن اطلاعی ندارند. اما واقعیت این است که تولید محتوا متنی تفاوت زیادی با تایپ کردن دارد و نیازمند تخصص های بسیاری می باشد.

با توجه به ازدیاد وب سایت ها و نیاز فراوانی که به تولید کنندگان محتوای برای وب سایت وجود دارد، این روزها قیمت تولید محتوا سایت افزایش یافته است. اما باید بدانید که این نوع تولید محتوا نیاز به تخصص های مانند جذاب نویسی، رعایت اصول سئو و خوانایی دارد.

همچنین پلتفرم هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام بسیار پر مخاطب و محبوب هستند، به همین دلیل تولید محتوا ویدیویی نیز این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تخصص های مهم برای تولید محتوای تصویری و ویدیویی نیز به شرح زیر می باشد.

  • آشنایی با فتوشاپ جهت ایجاد کاور ویدیوها و سایر موارد
  • تسلط بر یکی از نرم افزارهای تدوین مانند پریمیر یا کمتازیا
  • آشنایی با اصول فیلم برداری و صدا برداری

با توجه به مطالب ذکر شده در این صفحه، می توان نتیجه گرفت دستمزد تولید محتوا به عوامل بسیار گسترده‌ای بستگی دارد.

با توجه به شرایط امروزی، نیاز تمامی مشاغل به تولید محتوا غیر قابل انکار است. همه کسب و کار ها برای دیده شدن در انبوه محتواهای موجود در فضای اینترنت، نیاز به تولید محتوا خاص، جذاب، کاربردی و کاربرپسند دارند. بنابراین دستمزد کارشناس تولید محتوا می تواند براساس میزان برآورده کردن اهداف نیز تعیین شود.

به عبارت دیگر هرچه محتوا بتواند بیشتر با مخاطبان ارتباط برقرار و تعامل بیشتری را جذب خود کند، تعرفه تولید محتوا برای آن افزایش پیدا خواهد کرد، زیرا نرخ بازگشت سرمایه بیشتری را ارائه خواهد داد.

11 نظر در مورد مقاله “ دستمزد تولید محتوا در سال 1403 – 2024 ” ثبت شده است
  1. حسام تقی پور

    واقعا بعضی از شرکت ها حقوق کارشناس تولید محتوا رو خیلی کمی رو در نظر می گیرن و برای نویسنده ها حقیقتا ارزش نداره واسشون کار کنن اگر تعرفه تولید محتوا اصولی باشه نویسنده انگیزه پیدا میکنه و البته بعضی از کارشناسان تولید محتوا هم از کیفیت کارشون میزنن


  2. reza akbari

    سلام نسبت به نکنه ای که در ویس گفتید اینه که باید 50 درصد مطالب در تولید محتوا با هوش مصنوعی باید تغییر کنه سوالی که دارم اینه که با توجه به راحتی کار تولید محتوا با هوش مصنوعی آیا دستمزد تولید محتوا با هوش مصنوعی متفاوته یا فرقی نمیکنه ؟ یا باید بر مبنای کیفیت محتوا باشه


    • امیر قمصری

      درود عزیزم
      اگر تغییرات اساسی در خروجی محتوای تولید شده داده بشه، عملا به سختی مشخص میشه که توسط هوش مصنوعی ساخته شده و اینجوری هزینه تولید محتوا به صورت معمولی حساب میشه


  3. خانم حیدری

    به عقیده من اگر کارشناس تولید محتوا در یک زمینه خاص تمرکز کنه و تولید محتوا انجام بده میتونه دستمزد تولید محتوا مناسبی هم دریافت کنه و نکته مهم تر آموزش اصولی تولید محتوا هست که من از دوره تولیدمحتوا نیوسئو استفاده کردم که بسیار کاربردی و پر نکته بود تشکر میکنم از استاد قمصری و تیمشون


    • امیر قمصری

      درود بر شما خانم حیدری عزیزم
      دقیقا همینطوره
      نرخ کسی که تخصصی مثلا در زمینه سئو تولید محتوا می کنه با کسی که وسط محتواهای گردشگری و پزشکی و فیلم و موزیک چند تا محتوای سئو رو هم تولید میکنه، قطعا متفاوته


  4. ٍehsan riahi

    سلام استاد قمصری عزیز ممنون بابت اطلاعات ارزشمندی که نشر میدید دستمزد کارشناس تولید محتوا که به زبان انگلیسی محتوا می نویسه چه میزانه خواستم بدونم اختلاف تعرفه تولید محتوا سایت فارسی با انگلیسی چقدر هستش ؟


    • امیر قمصری

      درود بر تو عزیز دلم
      تقریبا 3 برابره


  5. آرزو محمدپور

    سلام من دو ساله به صورت فریلنسری کار می کنم در حوزه تولید محتوا ، نسبت به تایمی که میزارم حقوق تولید محتوا مناسبی دریافت میکنم، ولی هر دفعه یک ایراد میگیرن که دستمزد و بالا نبرن الان با دستمزد کلمه ای 90 تومان کار می کنم ، دستمزد تولید محتوا در سال جاری چه میزانی باشه مناسبه ؟!


    • امیر قمصری

      درود عزیزم
      به هر حال سلیقه کارفرماها متفاوته و شما هم باید صبور باشید تا به موفقیت برسید و از طرفی به آرامش مالی
      کلمه ای 90 تومن زیاد نیست. الان ما برای برخی مقالات تخصصی کلمه ای 1000 داریم میدیم.
      کلا فاکتورهای زیادی برای مشخص شدن حقوق تولید محتوا موثره از جمله کمیاب بودن محتوا در موضوع نویسندگی


  6. حسینی نیا

    سلام وقت بخیر استاد میانگین نرخ دستمزد تولید محتوا برای یک وبسایتی که خدمات درمانی ارائه میده چه میزانه و عموما تعرفه تولید محتوا در سال جاری چقدره به طور متوسط ؟؟


    • امیر قمصری

      درود عزیزم
      کلمه ای 400 تا 500 تومان
      البته برای تولید محتوا نه کپی محتوا و کمی ویراستاری !! 😀
      نرخ متوسط امسال هم کلمه ای 250 تومانه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود