سمراش Semrush بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات SEO در جهان است که به طور تخصصی به تجریه و تحلیل وب سایت ها از لحاظ سئو می پردازد و توسط بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود. ابزار سئو Semrush با کمک به شما در ارائه ایده های موضوعی، ایجاد محتوا، ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت و افزایش ترافیک کلی جستجو کمک می کند تا این کار را انجام دهید.
در اصل Semrush یک مجموعه ابزار سئو را ارائه می دهد که همه آنها برای بهبود وب سایت به صورت آنلاین کاربرد دارند. اگر کنجکاو هستید که بدانید Semrush چیست و می خواهید نحوه استفاده از ابزار Semrush را بدانید، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. بعلاوه، ما تاریخچه کلی از Semrush و اینکه چگونه به شکل گیری صنعت سئو کمک کرده است، را به شما شرح خواهیم داد.
semrush چیست؟
Semrush یک ابزار همه کاره در زمینه سئو سایت است که بیش از 55 ابزار سئو را برای تجزیه تحلیل سایت به صورت یکجا ارائه می دهد. شما می توانید تقریباً هر کار مرتبط با سئو را با سمراش انجام دهید، از جمله تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز وب سایت (website audits)، ردیابی رتبه کلمات کلیدی، نظارت بر برند، تجزیه و تحلیل رقبا و موارد دیگر. در تصویر زیر می توانید رابط کاربری صفحه اصلی سمراش را مشاهده نمایید.
همانطور که در بالا می بینید، تمام ابزارهای آن در سمت چپ قرار دارند به همراه جزئیات وب سایت، مانند:
- تجزیه و تحلیل دامنه وب سایت
- موقعیت های کلمات کلیدی
- ترافیک ارگانیک سایت
- دامنه های لینک داده به سایت و غیره
اگر به دنبال یک جعبه ابزار قدرتمند SEO هستید، Semrush همان چیزی است که به آن نیاز دارید! همچنین Semrush یکی از اولین شرکت هایی است که نرم افزاری را تحت عنوان سرویس (SaaS) برای سئو سایت ارائه می دهد.
ابزار Semrush دقیقا چه کاربردی دارند؟
احتمالاً بپرسید کاربرهای اصلی Semrush چیست. در اصل با Semrush، می توانید هر کاری در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایتتان برای موتورهای جستجو را انجام دهید، از جمله:
- کلمات کلیدی مرتبط و پنهان را برای هر موضوعی پیدا کنید.
- رتبه کلمات کلیدی خود را در طول زمان ردیابی کنید.
- وب سایت های رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید و منابع ترافیک و بک لینک های آنها را پیدا کنید.
- وب سایت خود را برای مسائل فنی سئو و سئو تکنیکال که مانع از دریافت ترافیک بیشتر سایت شما می شود، بررسی کنید
- عملکرد ترافیک ارگانیک و پولی وب سایت خود را ردیابی کنید.
- عملکرد رسانه های اجتماعی و نام های تجاری خود را به صورت آنلاین نظارت کنید.
- محتوای جذابی تهیه کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و این لیست ادامه دارد.
Semrush همچنین ابزارها و خدمات خود را در ابتدا بعد از خرید یک بسته از آن به صورت رایگان برای مدت 14 روزه ارائه می دهد.
تاریخچه ابزار سئو سایت Semrush
سمراش توسط اولگ شچگولف Oleg Shchegolev و دیمیتری ملنیکوف Dmitri Melnikov در سال 2008 تاسیس شد. قبل از راه اندازی Semrush، اولگ و دیمیتری Seodigger را منتشر کردند که سپس در سال 2007 به شرکت SeoQuake تغییر نام داد.
در سال 2016، Semrush به بزرگ ترین نقطه عطف خود یعنی یک میلیون مشتری در بیش از 100 کشور رسید. قبل از سال 2024، شرکت سمراش بیش از 1000 کارمند در 13 دفتر در سراسر جهان داشت. در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر از آن استفاده می کنند و بیش از 55 ابزار SEO را به صورت یکجا ارائه می دهد.
بررسی 3 ویژگی اصلی Semrush
در توضیح اینکه Semrush چیست؟ باید بدانید که این ابزار یک پلتفرم بازاریابی قدرتمند است که همه چیز را از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا، ردیابی رتبه کلمات کلیدی وب سایت شما و موارد دیگر ارائه می دهد. اگر کنجکاو هستید که ویژگی های کلیدی Semrush را بدانید، در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در اینجا سه ابزار مهم از Semrush را معرفی خواهیم کرد که می توانید از آنها برای رشد وب سایت یا تجارت آنلاین خود استفاده کنید.
1. ابزار Keyword Magic Tool
Semrush دارای بزرگ ترین پایگاه داده کلمات کلیدی جهان با بیش از 25 میلیارد کلمه کلیدی است. این بدان معناست که شما به راحتی می توانید کلمات کلیدی جدیدی را برای رتبه گرفتن در هر موضوعی پیدا کنید. با استفاده از ابزار Keyword Magic Tool، می توانید به راحتی حجم کل جستجوی هر کلمه کلیدی، میانگین سختی و هدف آن را مطابق شکل تجزیه و تحلیل کنید.
همانطور که می بینید، Keyword Magic Tool در Semrush بیش از 5.6 هزار کلمه کلیدی را برای کلمه کلیدی موردنظر ما پیشنهاد می کند. شما همچنین می توانید آن کلمات کلیدی را با موارد زیر در اختیار داشته باشید:
- کلمات کلیدی با تطبیق گسترده Broad match
- کلمات کلیدی Phrase match
- کلمات کلیدی مطابق با مورد پیشنهادی یا Exact match
- کلمات کلیدی هم خانواده
همچنین برای هر موضوع یا کلید واژه ای، معیارهای زیر را دریافت خواهید کرد.
- کلمه کلیدی پیشنهادی
- هدف کلمه کلیدی
- حجم جستجو
- روند برای کلمه کلیدی
- میزان سختی کلمه کلیدی
- مجموع نتایج جستجو
- ویژگی های جستجو و موارد دیگر
همچنین با استفاده از ابزار کلمات کلیدی سمراش، می توانید به راحتی کلمات کلیدی سوالی را برای موضوع خود پیدا کنید. برای یافتن کلمات کلیدی سوالی، هر موضوع یا کلمه کلیدی دلخواه خود را وارد کنید و روی تب ” Questions” مطابق شکل کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این بخش لیستی از کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را دریافت خواهید کرد که حاوی کلمه کلیدی اولیه شما هستند. می توانید کلمات کلیدی را با درج یا بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی، هدف جستجو، تعداد کلمات و غیره فیلتر کنید.
2. تحلیل بک لینک ها با استفاده از ابزار Semrush
Semrush احتمالاً دارای بزرگ ترین پایگاه داده بک لینک در جهان است، زیرا دارای بیش از 43 تریلیون بک لینک از بیش از 1.6 میلیارد دامنه است. اگر به دنبال تجزیه و تحلیل بک لینک رقبای خود و مقایسه چندین دامنه در کنار یکدیگر هستید، ابزار Semrush Backlink Analytics برای شما مناسب است. همچنین Semrush دارای سریع ترین پایگاه داده بک لینک نیز است.
همانطور که در بالا می بینید، می توانید بک لینک هر دامنه را پیدا کنید، از جمله:
- پیدا کردن تعداد کل دامنه هایی که بک لینک به سایت داده اند.
- تعداد کل بک لینک های یک سایت
- دامین اتوریتی وب سایت ها
- انواع بک لینک (لینک های متنی، لینک های تصویری و غیره)
- ویژگی های بک لینک ها (بک لینک های dofollow، بک لینک های follow، بک لینک های UGC، و غیره)
- اعتبار کلی بک لینک ها و خیلی موارد دیگر
همچنین بهتر است بدانید که Semrush پایگاه داده بک لینک خود را به طور مرتب به روز می کند و شما می توانید تمام بک لینک های جدیدی که به هر دامنه ای داده شده اند را به راحتی پیدا کنید. به طور خلاصه، ابزار Backlink Analytics قدرتمندترین ابزار SEO است که می توانید برای یافتن فرصت های لینک سازی، زیر نظر گرفتن بک لینک های رقبا، یافتن لینک های اسپم هر دامنه و غیره استفاده کنید.
این مقاله ادامه دارد…