15 روش کسب درآمد از وردپرس در سال 2023

کسب درآمد از وردپرس,آموزش کسب درآمد از وردپرس,راه‌های کسب درآمد از وردپرس

کنجکاو هستید که بدانید چگونه مردم از وب سایت های وردپرسی درآمد کسب می کنند؟ بیشتر صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان در حال کسب درآمد آنلاین هستند و با فناوری امروزی، حتی برای افراد غیر فنی ایجاد وب‌سایتی که درآمدزایی داشته باشد، آسان‌تر از راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی است. به همین دلیل ما می خواهیم درباره کسب درآمد از وردپرس تجربیات و اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذاریم.

اگر نمی دانید چگونه از سایت های وردپرسی که به سادگی امکان راه اندازی آن وجود دارد، درآمد کسب کنید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اینکه راه اندازی سایت چه مزیت هایی دارد، موضوع بحث ما نیست. چون همه شمایی که بلاگ نیوسئو را دنبال می کنید، به این مسئله واقف هستید.

در نتیجه سریعا میرویم سر اصل مطلب یعنی بررسی راه های کسب درآمد از وردپرس. به طور کلی می توان به 8 روش کلی، از سایت های وردپرسی یا از بخش های مختلف وردپرس، درآمد کسب کرد:

  1. کسب درآمد به وسیله تولید محتوا
  2. ایجاد وب سایت ها با موضوعات مختلف با عضویت پولی
  3. فروش محصولات در قالب فروشگاه اینترنتی
  4. فروش محصولات دیگران (افیلیت مارکتینگ)
  5. ارائه خدمات آنلاین
  6. فروش محصولات دیجیتالی
  7. ایجاد سایت برای دریافت سفارش آنلاین برای ارائه خدمات حضوری
  8. سایت طراحی کنید
  9. افزونه وردپرس بنویسید
  10. قالب سایت وردپرس بسازید
  11. قالب سایت وردپرسی بفروشید
  12. ارائه خدمات سئو
  13. تبلیغات گوگل در صفحات وب سایت (گوگل ادسنس)
  14. انتشار رپورتاژآگهی

تمامی این موارد به طور کامل برای شما بررسی می شود. در نظر داشته باشید که این مقاله در بازه های زمانی مختلف بروز رسانی خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می شود که این محتوا را در مرورگر خود ذخیره کنید.

1- کسب درآمد به وسیله تولید محتوا در سایت های وردپرسی

درآمد از وردپرس,درامد از سایت,راه های کسب درآمد از وردپرس

یکی از متداول ترین روش های درآمدزایی از سایت های وردپرسی، تولید محتوا است. هر نوع سایتی که در دنیای وب ساخته می شود، برای ارائه بهتر به کاربران، به محتوا نیاز دارد. حال در رابطه با این موضوع راهکارهای زیادی وجود دارد که شما را به درآمد میرساند. در ادامه 5 روش کلی را برای شما شرح می دهیم که هر کدام به کسب درآمد از وردپرس به روش تولید محتوا، کمک می کند:

تولید محتوا برای سایت ها: این روش جز کارآمدترین روش ها معرفی می شود. شما با داشتن مهارت تولید انواع محتوا برای وب سایت، می توانید برای خود یک رزومه قوی بسازید و سپس با کارفرمایان از پنل های مختلفی مانند جابینجا، پونیشا، دیوار و… ارتباط برقرار کرده و برای وب سایت آن ها، محتوا تولید کنید.

تولید محتوا برای سایت خودمان: این روش را باید به گونه ای زیرمجموعه روش درآمدزایی برای طراحی سایت برای خودمان، در نظر بگیریم. ولی به طور کلی اگر بتوانیم محتوای مخاطب پسند تولید کنید، با بهینه سازی آن براساس اصول سئو، سریعا به رتبه های برتر نتایج گوگل میرسیم، ترافیک صفحات محتوای ما افزایش پیدا کرده و به جایی می رسیم که از حجم قابل توجه کاربران در صفحه، می توانیم درآمد کسب کنید. روش هایی که می تواند با تولید محتوا برای سایت خود، به درآمد رسید، عبارت اند از:

  1. درآمد از تبلیغات لینک سازی یا بنری در سایت
  2. درآمد از ارائه و فروش یک محصول
  3. درآمد از افزونه های تبلیغاتی وردپرس با ارائه آن در صفحات محتوا
  4. درآمد از تبلیغات کلیکی گوگل (ایجاد اسکریپت ادسنس گوگل در محتوای سایت)

مشاوره و ایجاد استراتژی محتوایی برای سایت ها: زمانی که تجربه کافی برای تولید محتوا در سایت های مختلف داشته باشید، به جایگاهی می رسید که توانایی ارائه مشاوره و تدوین استراتژی دارید. می توانید به کارفرمایان و افرادی که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کردند، مشاوره دهید که برای بخش های مختلف سایت خود، چه محتوایی بسازند. چه زمانی محتوا را بروز کنند و به طور کلی روی چه موضوعاتی به عنوان محتوا، کار کنند.

بهینه سازی محتوا: با داشتن تجربه کافی در تولید محتوا برای سایت، روش های های مختلفی برای درآمدزایی وجود دارد. برخی از سایت ها از گذشته محتواهایی دارند که هر کدام نه کیفیت خوبی داشته و نه بر اساس اصول سئو سایت، بهینه سازی شده اند. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و به کارفرمایان پیشنهاد بهینه سازی محتواهایشان را دهید. اگر محتواها به درستی بهینه سازی شوند، سریع تر در نتایج گوگل، رشد کرده و ترافیک جذب می کنند.

روش هایی که در آموزش کسب درآمد از وردپرس در بخش قبل شرح دادیم، بخشی بزرگی از تجربیات تیم نیوسئو است. شما می توانید هر آنچه که در این موضوعات برای شما چالش برانگیز است را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

راه های کسب درآمد از وردپرس که در این محتوا بررسی می شود، معمولا برای هر نوع CMS یا سیستم مدیریت محتوایی، مناسب است.

2- راه اندازی وب سایت با درآمد از عضویت پولی

روش کسب درآمد از وردپرس,شغل وردپرس کار,کسب درآمد از وردپرس

با اندکی جستجو در وب سایت های مختلف، متوجه می شوید که برخی از خدمات این سایت ها در صورتی برای شما فعال و قابل دسترس است که اشتراک ویژه آن ها را خریداری کنید. این یک از روش های کسب درآمد از وردپرس است که سایت های ایرانی و خارجی سال های سال، درآمدهای غیرقابل تصوری را کسب کرده اند.

برخی از سایت های بزرگ در این حوزه:

  • فیلیمو (ارائه اشتراک ویژه برای تماشا فیلم آنلاین)
  • فرادرس (ارائه اشتراک ویژه برای تماشا آموزش به صورت آنلاین)
  • دیجی کالا (ارائه اشتراک ویژه دیجی پلاس برای ارائه خدمات متنوع فروش کالا، ارسال و… )
  • و…

این وب سایت ها معمولا محصول، خدمات یا کالایی را فقط به کسانی ارائه می دهند که اشتراک ویژه را خریداری کنند. البته در نظر بگیرید که این نوع کسب درآمد، مختص سایت های وردپرسی نیست. بلکه هر نوع سایت با هر نوع سیستم مدیریت محتوایی، می تواند این نوع خدمات را برای درآمدزایی ارائه دهد.

در نتیجه می توانید ایده پردازی کنید و با راه اندازی سایت، خدماتی را تحت عنوان خدمات ویژه، فقط به کاربران ویژه با دریافت هزینه، ارائه دهید. در نظر داشته باشید باید برای کاربرانی که اشتراک پولی سایت شما را تهیه می کنند، خدمات خاصی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال فیلیمو تنها برای کسانی که اشتراک ویژه تهیه کرده اند، امکان دانلود فیلم های خود را می دهد یا دیجی کالا که برای کسانی که اشتراک ویژه دیجی پلاس دارند، یکسری کالاهای خاص با تخفیف شگفت انگیز ارائه می دهد که کاربران معمولا امکان خرید آن کالا با تخفیف ویژه را ندارند.

برخی از مهم ترین روش های کسب درآمد از وردپرس با ارائه خدمات اشتراک ویژه پولی عبارت اند از:

ارائه محتوای خاص: برخی کاربران به دنبال پاسخ سوالاتی هستند و حاضرند برای آن هزینه کنند. این سوالات می تواند در قالب یکسری محتواهای خاص تنها برای کسانی قابل ارائه باشد که اشتراک ویژه سایت شما را خریداری کنند.

ایجاد یک انجمن خصوصی: انجمن ها معمولا منبع بزرگی برای رسیدن به پاسخ سوالات، نیازها و… است. به عنوان مثال در یک انجمن سئو، کارشناسان و اساتید سئو حضور داشته و در قالب موضوعات مختلف، چالش های خود را مطرح و راهکارهایی را برای ارائه می دهند. قطعا این انجمن برای سئوکاران مبتدی به قدری ارزشمند است که حاضرند برای آن، هزینه ای پرداخت کنند.

ارائه یک محصول خاص: این محصول می تواند یا با یک تخفیف ویژه تنها برای کاربران اشتراک پولی، ارائه شود یا کلا فقط مخصوص کاربران ویژه باشد.

ارائه بخش هایی از یک ابزار کاربردی دیجیتال: به عنوان مثال ابزار بررسی سئو سایت Ahrefs شامل بخش های مختلفی است که برخی از آن برای همه کاربران رایگان، قابل استفاده است و برخی از بخش های آن تنها برای کاربرانی که اشتراک ویژه خریداری کردند، ارائه می شود.

3- فروش محصولات در قالب فروشگاه اینترنتی

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از وردپرس، راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. پلت فرم های ecommerce یا همان تجارت الکترونیک، افزونه های پیشرفته وردپرس هستند که یک سایت ساده را به یک وب سایت فروشگاهی با امکانات مختلف، تبدیل می کند. بستری که به راحتی راه اندازی شده و به شما خدمات ویژه ای در راستای فروش محصول در دنیای وب، ارائه می کند.

در کنار این پلت فرم اگر همراستا با آموزش سئو این سایت را بهینه سازی کنید، به سادگی می توانید به نتایج و درآمد فوق العاده ای برسید. افزونه فروشگاهی معروف در راستای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، WooCommerce است. این افزونه امکانات بسیاری را به صورت رایگان به شما ارائه می دهد و به صورت یکپارچه با وردپرس ادغام می شود و برای بیشتر قالب های وردپرسی، قابل نصب است.

راه اندازی فروشگاه آنلاین خود با وردپرس آسان است، اما این کار یک شبه امکان پذیر نیست. اول از همه، اگر وب سایت ندارید باید برای آن اقدام کنید. دامنه ثبت کنید، هاست تهیه کنید، وردپرس را نصب کرده و اصول اولیه راه اندازی سایت را نیز در نظر داشته باشید و در آخر، افزونه ای مانند WooCommerce نصب کنید و محصولات خود را برای سایت، بهینه سازی و بارگزاری کنید.

WooCommerce محبوب ترین پلت فرم تجارت الکترونیک در وب است، به این معنی که شما به صفوف برخی از فروشگاه های بسیار موفق خواهید پیوست. نمونه ها و سایت های زیادی هستند که از این افزونه به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد از وردپرس استفاده می کنند.

4- فروش محصولات دیگران (افیلیت مارکتینگ)

روش قبلی برای همه کاربران مناسب نبود. بیشتر مناسب کسانی بود که یا توانایی تولید محصول را دارند یا محصولاتی را برای فروش داشته و می توانستند از این طریق، درآمدزایی کنند. اما روش همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به همه افراد کمک می کند که محصول بفروشند و درآمد داشته باشند.

البته روش های همکاری در فروش و بسترهای آن بسیار زیاد است اما پیشنهاد ما راه اندازی یک بستر کاملا اختصاصی برای فروش محصولات دیگران است. اگر شما یک سایت وردپرسی راه اندازی کرده و بخش فروشگاهی آن را فعال کنید، کافیست بر روی سئو سایت خود کار کرده و آن را به نتایج اول گوگل برسانید. سپس می توانید محصولات دیگران به خاطر ورودی هایی که از گوگل دارید، به فروش برسانید.

بگذارید یک مثال را برای شما بررسی کنم:

شما یک وب سایت راه اندازی کرده و محتواهایی با موضوعات تعمیر بخش های مختلف خودرو، تولید می کنید. این محتواها تکنیک های سئو ترند شده و به لینک های اول گوگل میرسند. حال زمان آن رسیده که در بین محتواهای خود محصولات دیگران تبلیغ کنید. مثلا در زمان تولید محتوا برای تعویض تسمه تایم، تسمه تایم یک برند که در حال استفاده از آن هستید، را تبلیغ کنید. اینجا در کنار درآمد از تبلیغات، می توانید با ایجاد این محصول، در بخش فروشگاه خود، از فروش محصول نیز درآمد کسب کنید.

این یکی از بهترین روش های کسب درآمد از وردپرس است که شما می توانید از دو مسیر درآمد داشته باشید.

این محتوا ادامه دارد…

2 نظر در مورد مقاله “ 15 روش کسب درآمد از وردپرس در سال 2023 ” ثبت شده است
  1. هادی عظیمی

    سلام ممنون توضیح دادید


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      ممنون از همراهی شما


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود