
سئو سایت می تواند نقش مهمی را در بدست آوردن نتایج درخشان در بازاریابی اینترنتی بازی کند. بنابراین هر کسب و کاری که قصد طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال را دارد، باید به سئو توجهی ویژه داشته باشد، زیرا جستجوی واقعی می تواند بسیارحساس و بی ثبات باشد، بنابراین کوچک ترین قضاوت اشتباه باعث به خطر افتادن کسب و کار شما خواهد شد. دوستان عزیزم این نکته را فراموش نکنید که صرف زمان برای طراحی استراتژی سئو به شما کمک خواهد کرد که در درازمدت بهترین و مقرون به صرفه ترین نتایج را در کسب و کار اینترنتی خود بدست بیاورید.
در ایده آل ترین حالت، شرکت ها باید بر روی استراتژی جستجوی واقعی به محض برنامه ریزی برای طراحی و توسعه وب سایت خود تمرکز کنند. هر چند که در اغلب موارد آن ها در انجام این کار با شکست مواجه می شوند، سئو سایت را کنار می گذارند، به آن به عنوان یک راه حل برای آینده نگاه می کنند و ندانسته باعث به خطر افتادن موفقیت خود می شوند.
در واقع از نظر امیر قمصری سایتی که سئو نداشته باشد هرگز به پیشرفتی که شاید حقش باشد نخواهد رسید و شاید پس از سالها، دیگر برای پیشرفت در سئو سایت دیر شده باشد …
اغلب شرکت ها در توسعه و طراحی یک وبسایت جدید تنها به جنبه های خلاقیت و دیدگاه های کاربران توجه می کنند. “سایت جدید آن ها چه ظاهری خواهد داشت؟ سایت جدید تجربه کاربری جدیدی را ارائه خواهد داد؟”. این دو سوال به همان اندازه اهمیت دارند که استراتژی جست و جوی طبیعی مهم است. بنابراین تیم بازاریابی باید از خودشان سوال کنند که چگونه می توانند سایت را بهبود و توسعه دهند تا ترافیک با کیفیت تر و بیشتری را به سایت هدایت کنند:
- چگونه می توانیم سرعت رشد برند و کسب و کار را بیشتر کنیم؟
- چه کار می توان انجام داد تا کلمات کلیدی درست و صحیح، شناسایی و انتخاب شوند؟
- چگونه می توانیم نتایج بیشتری برای برند خود در صفحه نتایج جست و جو بدست بیاوریم و خود را در برابر تهدیدات حاصل از شهرت بیمه کنیم؟
یکپارچه سازی استراتژی سئو سایت با پروژه ساخت و طراحی سایت می تواند به شما در رسیدن به پاسخ این سوالات و بهبود عملکرد و صرفه جویی در زمان و هزینه کمک قابل توجهی بکند.
بنابراین در این مقاله 5 نکته کلیدی سئو که باید توسط تیم بازاریابی اینترنتی شما در هنگام طراحی و توسعه سایت جدید در نظر گرفته شود، مطرح می شود. با استفاده از این نکات می توانید اطمینان حاصل کنید که شانس بیشتری برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود خواهید داشت.
درک این نکته که ترافیک سایت شما از کجا خواهد آمد
مدت زمان زیادی برای بدست آوردن ترافیک با ارزش برای سایت نیاز است و این اتفاق خود به خود انجام نخواهد شد. بنابراین باید به یک درک قوی در رابطه با کلمات کلیدی محبوب و ارزشمند در رابطه با کسب و کار و محصول یا سرویسی که ارائه می دهید برسید. تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی به شما این درک را خواهد داد که چه عبارات کلیدی می توانند شانس شما را برای بدست آوردن و افزایش ترافیک سایت بیشتر کنند. این مسئله به شما کمک خواهد کرد که بتوانید یک استراتژی روشن و همه جانبه را برای رسیدن به موفقیت طراحی و تدوین کنید.
استفاده از تحقیقات انجام شده برای ترسیم نقشه محتوای سایت
هر عبارت کلیدی و موضوع داغی که در فاز تحقیقات برجسته و مهم شناخته شده باید در طراحی معماری اطلاعات سایت مورد استفاده قرار بگیرد و به عنوان ویژگی صفحات شناخته شود.
رعایت سلسله مراتب در ساخت صفحات، ساختار پوشه های سایت و دسترسی آسان به قسمت های مختلف آن در ارسال رنک سیگنال های مثبت به موتورهای جست وجو بسیار تاثیرگذار هستند.
علاوه بر این، تیم طراحی تجربه کاربری می تواند از نتایج تحقیقات در ساخت تجربه کاربری بهتر و روان تر سایت استفاده کند. در سال های اخیر سئو به عنوان یک پل ارتباطی بین دید طبیعی و سیگنال های صحیح تجربه کاربری شناخته شده است و تاثیر شگرف خود بر کسب و کار اینترنتی را به اثبات رسانده است.
تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف سئو قبل از شروع به طراحی سایت
در فرآیند توسعه وبسایت جدید خود به صورت مداوم تجزیه و تحلیل سئو سایت را انجام دهید.
ایندکس شدن وبسایت شما در موتور جست و جو به کدها و اسکریپت هایی که در وبسایت استفاده می شود، بستگی دارد. این در حالی است که وبسایت ها می توانند از دید انسانی شفاف به نظر برسند، اما به دلیل نحوه کدنویسی توسط تیم طراحی ممکن است برای موتورهای جستجو پیچیده باشند و موتورجستجوگر گوگل نتواند به راحتی محتوای سایت را بررسی و ایندکس نماید.
بنابراین قبل از شروع به طراحی وبسایت باید تمامی نکات سئو توسط تیم طراحی و توسعه مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام نکات مهم سئو در طراحی سایت در نظر گرفته شده است و در محیط عملیاتی سایت با مشکل مواجه نخواهد شد.
البته این کار به معنی آن نیست که وبسایت جدید شما بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. در واقع این مرحله کمک می کند تا وبسایت شما کمتر با مشکل مواجه شود و در نتیجه زمان و هزینه کمتری جهت تغییرات آن در آینده صرف شود.
کاهش خطرات، قبل از آن که خیلی دیر شود!
اگر شما در حال راه اندازی مجدد وبسایت خود هستید، قبل از شروع به طراحی مجدد اطمینان حاصل کنید که کلیه مراحل برای حفظ نگاه سئو به وبسایت شما به درستی طی شده است.
با گذشت زمان، موتورهای جست وجو اعتماد بیشتری به صفحات قدیمی سایت شما پیدا کرده اند. بنابراین اگر در فرآیند طراحی وبسایت جدید عواملی که سبب کسب اعتماد از طرف موتورهای جست وجو شده اند را حذف یا تغییر نام داده باشید، مدت زمانی نیاز خواهد بود تا موتورهای جست وجو متوجه این تغییرات شوند و درک کنند که باید قدرت و اعتبار صفحات قدیمی را به صفحات جدید اختصاص دهند. این عمل باعث کاهش شدید در ترافیک سایت و عملکرد آن می شود که بر روی درآمد شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.
بنابراین تیم سئو شما باید در پروسه ساخت و طراحی دوباره وبسایت نقش فعالی داشته باشد. در واقع آن ها باید مشخص کنند که برای چه صفحاتی نیاز است که از ریدایرکت 301 استفاده شود. همچنین نقشه XML جدید سایت را ثبت کنند و گوگل سرچ کنسول را از تغییرات به وجود آمده آگاه کنند. تا بتوانند از خطرات احتمالی در آینده جلوگیری کنند.
در مثال پایین وبسایتی را مشاهده می کنید که به دلیل عدم توجه به سئو سایت در طراحی دوباره وبسایت تمام تاریخچه کلمات کلیدی خود را از دست داده است و درآمد آن به شدت کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به شرایط ایده آل گذشته تنها راه کار صرف زمان و هزینه زیاد جهت تغییرات در سورس وبسایت بوده است.
در نظر گرفتن روندهای جدید سئو در طراحی دوباره سایت
آگاه شدن از آخرین تغییر و تحولات در صنعت سئو و پیاده سازی این تکنیک ها به شما یک مزیت بزرگ برای رقابت با دیگر وبسایت ها را خواهد داد.
برای مثال، در اواخر سال میلادی گذشته گوگل از صفحات AMP به عنوان یکی از فاکتورهای بسیار تاثیرگذار در رده بندی وبسایت ها یاد کرد و رسما اعلام کرد که نتایج جست وجوی موبایلی از دسکتاپی جدا خواهد شد. طبیعتا اگر فعالان کسب و کار اینترنتی از این تغییر بزرگ در صنعت سئو آگاهی پیدا نکنند قطعا متضرر خواهند شد و بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست خواهند داد.
بنابراین تمامی شرکا و تیم های تحقیقاتی شما باید از آخرین تغییر و تحولات رخ داده در صنعت سئو و یا اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد، آگاه باشند. تا در برنامه ریزی مجدد در مواقع لزوم مانند ارزیابی و اصلاح طراحی سایت بتوانند به شما یاری برسانند. این مسئله کمک می کند تا نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنید.
بررسی ها نشان می دهد که برای کسب عملکرد بهتر در نتایج جست وجوی طبیعی باید استراتژی سئو را از همان مراحل اولیه ساخت و طراحی وب سایت در نظر گرفت.
در مثال زیر نشان داده شده است که اگر سئو را از همان مراحل ابتدایی طراحی سایت در نظر بگیریم و سایت را برای کلمات کلیدی پرطرفدار و محبوب بهینه کنیم، می توانیم عملکرد بهتری در نتایج جست و جو بدست بیاوریم و ترافیک سایت را به صورت تصاعدی افزایش دهیم. همچنین این عمل کمک خواهد کرد که هم در کلمات کلیدی اولیه نتایج بهتری بدست بیاوریم و هم در کلمات کلیدی ثانویه.
وبسایت ها شعبه های همیشه باز فروشگاه ها هستند. آن ها هیچ وقت تعطیل نمی شوند و به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند. پس ضروری است که استراتژی سئو را در پروژه ساخت و طراحی وب سایت از همان اولین مراحل وارد کنیم. این کار باعث بهبود عملکرد سایت در نتایج جست وجو و نیز بهبود تجربه کاربری خواهد شد. علاوه بر آن ورود استراتژی سئو سایت در مراحل طراحی سبب کاهش هزینه ها در دراز مدت می شود. بنابراین دوستان عزیزم برای بهبود کسب و کار خود و نیز موفقیت در بحث بازاریابی و فروش حتما به این نکات ارائه شده توجه کنید.
امیر قمصری با آغوشی باز از سوالات، نظرات و پیشنهادات جذاب شما دوستان همیشه همراه نیوسئو استقبال خواهد کرد.
متشکرم نیوسئو ????
درود بر شما
من تازه با آقای قمصری و سایت نیوسئو آشنا شدم و خیلی از راهنمایی های ایشون استفاده کردم. از زحمات شما قدردانی میکنم.
شاد باشید
با سلام
از اینکه انقد بروزرسانی های خوب دارین از شما ممنونم
اما نظری دارم
بنظرم بهتره مقالات بصورت کاملا خلاصه و مفید تهیه بشه که کاربر بخونه
نکات اصلی بصورت تیتر وار باشه و اگه مطلب توضیحات بیشتر داره به صفحه خودش هدایت شه که کاربر محتوا رو بخونه
البته صرفا پیشنهاد بود وگرنه خود شما بهترین هستین 🙂
سلام
مرسی از این سایت پر محتوا… من که خیلی چیزا یاد گرفتم
سپاس
سلام، ممنون از مطالب خوب تون. یک سوال از حضورتون داشتم: آیا اگر مقالات سایت های خارجی رو ترجمه کنیم و در سایت خود منتشر کنیم، گوگل این کار را کپی در نظر می گیرد یا خیر؟
با سلام
خیر
درود بر شما
بعد از ریدایرکت کردن و انجام fetch as google و fix ، آیا این طبیعیست که به فاصله چند روز بعد مجدد در وبمستر ارور 404 ظاهر شود؟ ریدایرکت در فایل htaccess و به شکل زیر انجام شده است:
redirect 301 /page01 test.com/product/page01
با تشکر
سلام
ریدایرکت بعد از یک هفته تا یک ماه اتفاق می افتد و در صورت fetch هم طبیعتا زودتر اعمال می شود.
سلام.
این خبرهای جدید در مورد سئو و تغییرات گوگل و روشهای جدید سئو رو تو کدوم سایتهای خارجی میشه خوند
درود
همه این مواردی که فرمودید در سایت moz.com وجود دارد