طراحی سایت در سئو و تاثیر آن در رنک سایت

پخش ویدئو

دوستان عزیزم طبیعتا طراحی سایت و در واقع ساخت سورس یک وب سایت در سئو تاثیر گذار است این یک مسئله بسیار مهم است که تا ابد وجود خواهد داشت اما چه نکاتی در این بحث نهفته است؟ چه مقدار طراحی سایت در سئو و یا در بالا آمدن رتبه سایت در گوگل تاثیر گذار است؟

تا چند سال گذشته بهینه سازی سورس وب سایت ها فقط درهمین حد که سریع بالا بیاید و بارگذاری صفحات سایت طول نکشد برای گوگل کافی بود. تنها کافی بود طراحی یک سایت به صورت user freindly باشد که گوگل این مسئله را تشخیص دهد و خیلی سریع به مسائل مختلف دیگر برسد. کافی بود سایت به صورتی طراحی شود که time on site کاربران بالا باشد و یا از طریق صفحات مختلف به صفحات دیگر مراجعه کنند و در واقع page views نیز افزایش پیدا کند.
اما از سه یا چهار سال گذشته، از زمانی که بحث Structured Data و استفاده از کدهای اسکیما رایج شد و از زمانی که بحث رسپانسیو بودن سایت به یکی از باید های گوگل تبدیل شد و یا حال که بحث AMP یا Accelerated Mobile Pages به یکی از موارد اجباری سال های آینده تبدیل خواهد شد نشان دهنده این امر است که طراحی مناسب وب سایت ها، هم در امروز و هم در آینده تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی سایت خواهد داشت. خیلی زود و در همین سال های آینده سایت هایی که حالت رسپانسیو و AMP نداشته باشند در نتایج موبایلی گوگل نمایش داده نخواهند شد پس بنابراین تعداد زیادی از ورودی های گوگل را از دست خواهید داد.

امروزه تعداد بسیار زیادی از ورودی های گوگل از طریق اپلیکیشن هاست و وب سایت شما تمام این ورودی ها و تمام این جستجوها را از دست می دهد پس بحث طراحی سایت در سئو بسیار مهم است و نکاتی که در گذشته رعایت میکردید امروز نیز باید رعایت کنید و در کنار آنها حتما حواستان به این مسئله باشد که وب سایت شما باید برای دیوایس های مختلف رسپانسیو باشد نه فقط برای برخی دیوایس های خاص.

فقط به این فکر نکنید که فایل های css و js را کمباین کنید. فقط به این فکر نکنید که از In line در  css ها و jsها استفاده نکنید فقط این بحث مد نظر شما نباشد که سورس سایت را HTML5 کنید، موارد دیگری را نیز باید کم کم اعمال کنید تا از سایت های قدرتمند دیگر عقب نمانید. لطفا دقت کنید AMP کردن امروز سایت شما در آینده خیلی به شما کمک خواهد کرد چرا ؟
چون تعداد بسیار کمی از سایت ها وجود دارند که این کار را انجام میدهند، میدانم که این کار کمی سخت است چرا که کد نویسی AMP همواره در حال به روز رسانی است یعنی یک سری دستوراتی وجود دارد و در آینده مرتبا به آن دستوراتی اضافه می شود اما باز هم پیشنهاد میکنم که ابتدا مطمئن شوید سایت شما رسپانسیو است و بعد کم کم یک نسخه AMP در یک sub folder دیگری که ورود گوگل را هم به آن ممنوع می کنید بسازید و چک کنید. زمانیکه مطمئن شدید مشکل خاصی وجود ندارد و اروری مشاهده نمی شود سایت را راه اندازی کنید.

بنابراین طراحی سایت و تاثیر آن بر سئو یک بحث غیر قابل چشم پوشی است. بسیاری از افرادی که در ارتباط با بحث پروژه سئو سایت با من تماس می گیرند و درباره طراحی سایت میپرسند به آنها پیشنهاد میکنم حتما به شرکت هایی مراجعه کنند و سایت خود را به افراد و تیم هایی بسپارند که سایت را بر اساس فاکتور های سئو به شما تحویل میدهند نه اینکه سایت ساده ای طراحی کنند با کلی کدها و کوئری های اضافه و سرعت پایین و یک سر به سایت gtmetrixبزنند و درصدی را به شمانشان دهند و شما هم قبول کنید.

خیر به این سادگی ها نیست این مواردی که گفتم را حتما باید چک کنید اگر از کد های Structured Data استفاده شده، باید درست استفاده شده باشد که اگر نادرست استفاده شده باشد زمانیکه سایت راه اندازی شود شما در قسمت Structured Data سایت خود کلی ارور خواهید گرفت که در ابتدای سایت می تواند به شما صدمه وارد کند. زمانیکه سایت به تازگی راه اندازی میشود خیلی بد است که گوگل ارور هایی را در آن شناسایی کند پس لطفا حواستان به این مسئله باشد و بدانید که طراحی سایت در ابتدا و به روز رسانی آن در آینده قطعا در سئو تاثیر گذار هست و برای همیشه خواهد بود.

امیدوارم از این آموزش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود