مهم ترین نکات در طراحی سایت سئو محور

سئو سورس,طراحی سایت سئو,طراحی سایت سئو شده

وب سایت شما به عنوان مرکز دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود و جایی است که امکانات و قابلیت های متعددی را برای کنترل بازاریابی دیجیتال خود در اختیار دارید. طراحی سایت سئو محور یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای بهبود روند فروش در دنیای وب، باید به آن توجه کنید.

واقعیت این است که نقش سئو در افزایش رتبه گوگل یک سایت قابل چشم پوشی نیست و به همین دلیل به صاحبان کسب و کارها توصیه می شود، قبل از ایجاد سایت برای فروش محصولات و خدمات خود، حتما به اندازه کافی آموزش سئو را از منابع معتبر دنبال کنند. در این مطلب سعی شده است تا برخی از مهم ترین نکات در طراحی سایت سئو قید شود تا همه عزیزانی که قصد دارند از طریق اینترنت کسب درآمد کنند، بتوانند با رعایت این نکات، بازدید و رتبه سایت خود را بهبود ببخشند.

ایجاد وب سایت با دامنه و هاست مناسب

برای طراحی سایت سئو محور و موفق، عناصر مختلفی تاثیرگذار هستند. از جمله این عناصر دامنه و هاست وب سایت است. دامنه سایت در واقع به نامی گفته می شود که برای جستجوی وب سایت خود در نوار جستجو انتخاب می کنید و کاربران از طریق آن به سایت شما هدایت می شوند؛ همچنین منظور از هاست، فضایی است که صاحب وب سایت می تواند انواع فایل ها مثل تصاویر، فیلم ها، اسکریپت ها و… را روی آن نگهداری کند.

به طور کلی وجود هاست و دامنه برای ساخت یک وب سایت ضروری محسوب می شود و خرید هاست و دامنه مناسب، اولین گام برای ایجاد وب سایتی موفق است.

نشانه گذاری محتوا

از ابزارهایی که در اختیار شما گذاشته می شود استفاده کنید تا محتوای سایت خود را طبقه بندی کنید. دسته بندی و علامت گذاری بخش های مختلف سایت، باعث می شود کاربر در هنگام ورود به سایت شما دچار گیجی و سردرگمی نشود و به راحتی آنچه را که نیاز دارد، پیدا کند. این یک اصل مهم در طراحی سایت سئو محور محسوب می شود و نباید از آن چشم پوشی کرد.

این کار سبب انسجام و نظم سایت شما می شود و رضایت کاربران را بیشتر جلب می کند. علاوه بر این تقسیم بندی داده های وب سایت به گوگل کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند و در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. به این ترتیب یک گام برای بهینه سازی سایت خود برداشته اید و به هدف افزایش بازدید نزدیک تر خواهید شد.

طراحی سایت سئو محور و ریسپانسیو 

نکته دیگری که در هنگام ایجاد سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که همه افراد وب سایت شما را از روی صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ مشاهده نمی کنند؛ بلکه تعداد زیادی از کاربران با استفاده از گوشی تلفن همراه در گوگل جستجو کرده و به مطالب دسترسی پیدا می کنند. بنابراین وب سایت شما باید چیدمان و معماری انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در هر قالبی نمایش داده شود.

از منظر سئو، سازگاری با موبایل یک فاکتور مهم برای رتبه بندی سایت های مختلف به حساب می آید؛ در نتیجه باید زمینه های لازم برای تبدیل قالب سایت خود به حالت موبایل، امکان تعامل با مخاطب و ویژگی های چیدمان صفحه را فراهم کنید تا تجربه کاربری مطلوب تری را برای مشتریان خود رقم بزنید.

سئو سورس,طراحی سایت سئو,طراحی سایت سئو شده

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

CMS یا سیستمی که برای مدیریت محتوا سایت خود انتخاب می کنید تاثیر زیادی بر میزان موفقیت شما خواهد داشت. همانطور که می دانید پلتفرم های متعددی برای طراحی سایت سئو محور وجود دارند که از جمله بهترین آن ها می توان به وردپرس اشاره کرد.

استفاده از CMS موجب می شود پایداری وب سایت شما افزایش پیدا کند و در آینده امکان بیشتری برای رشد و توسعه داشته باشید؛ همچنین این کار فرآیند طراحی وب سایت را بسیار آسان تر می کند و لازم نیست زمان زیادی را صرف ایجاد صفحات وب سایت خود کنید.

در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین مشاغل اینترنتی وجود دارد و صاحبان کسب و کارها برای جذب مخاطبان بیشتر، بسیار تلاش می کنند؛ به همین دلیل گاهی لازم است محتواهای قدیمی وب سایت خود را بروز رسانی کنید تا اطلاعات شما مطابق با آخرین تغییرات رخ داده در حوزه شغلی تان باشد.

با انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، ابزارهای متعددی برای آپدیت کردن اطلاعات سایت خواهید داشت و بروزرسانی مطالب به سادگی انجام می پذیرد.

سرعت سایت

ممکن است کاربران شما برای دسترسی به مطالب عجله داشته باشند یا کیفیت اینترنت آن ها خیلی خوب نباشد. در این صورت شما باید بتوانید با افزایش سرعت سایت، زمان بارگیری صفحه را به حداقل برسانید تا مخاطب متقاعد شود که در وب سایت شما بماند.

برای تست سرعت سایت راه های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از ابزارهای تست سرعت وب سایت رایگان مانند gtmetrix، uptrends، doctom-monitor و pagespeed insights استفاده کنید. یکی از دلایلی که انتخاب هاست مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، تاثیر آن بر سرعت سایت است.

خرید هاست ارزان قیمت در بلندمدت آثار مخربی همچون کاهش سرعت سایت و نداشتن امنیت کافی را به همراه خواهد داشت. یک راهکار دیگر برای افزایش سرعت سایت این است که حجم فایل ها و تصاویر به کار رفته در صفحه را تا حد امکان کاهش دهید و آن ها را فشرده کنید.

در نتیجه یکی از مواردی که باعث می شود به هدف طراحی سایت سئو محور برسید، بهبود سرعت بارگزاری صفحات سایت است.

تجربه کاربری سایت

علاوه بر طراحی سازگار با موبایل، سرعت صفحه و ایجاد نشانه ها موارد دیگری نیز وجود دارند که استفاده از وب سایت شما را برای کاربر آسان تر و هدف طراحی سایت سئو محور را محقق می کنند. در طراحی ظاهری سایت خود باید به نقش عوامل بصری دقت کنید. عناوین اصلی را بزرگ تر یا برجسته تر بنویسید و از تصاویر مرتبط با موضوع استفاده کنید.

به این ترتیب از یکنواختی محتوا جلوگیری کرده و کاربر را در پیدا کردن قسمتی از متن که به دنبال آن می گردد، راهنمایی می کنید. در سایت های بزرگ تر وجود یک گزینه جستجو داخل سایت می تواند ایده خوبی باشد که در زمان مخاطب صرفه جویی می کند و او را مستقیما به سوی مطلب موردنظرش سوق می دهد.

طراحی سایت و سئو,فاکتورهای سئو سورس,نکات سئو برای طراحی سایت

تعامل با مشتری

ایجاد بخش پرسش و پاسخ در وب سایت کمک می کند تا یک راه ارتباطی مستقیم با مشتریان خود داشته باشید و به تعامل و تبادل نظر با آن ها بپردازید. به این طریق علاوه بر اینکه از نیازهای مشتریان آگاه خواهید شد، می توانید از انتقادات آن ها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید؛ همچنین شما می توانید از مشتریان خود بخواهید تا تجربه خرید خود را در قسمت نظرات با دیگران در میان بگذراند تا سایر افراد هم با مزایای خرید محصولات یا خدمات شما آشنا شده و نسبت به این کار تشویق شوند. به خاطر داشته باشید پاسخ دهی سریع و محترمانه به نظرات ارسالی مخاطبین و پاسخ دادن به سوالات آن ها یک راه عالی برای جلب رضایت کاربران است.

طراحی سایت سئو محور

سئو سایت امروزه به عنوان یک مهارت و حرفه شناخته می شود که برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین جزو ملزومات به شمار می آید. طراحی سایت سئو به معنای استفاده از شیوه هایی برای قرار گرفتن در معرض توجه موتورهای جستجو است تا در نهایت محتوای شما را درک کرده و با عناوین جستجو شده توسط کاربران مطابقت دهد.

به این طریق بهینه سازی محتوا می تواند باعث شود تا سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری به دست آورد و شانس دیده شدن آن توسط کاربران بیشتر شود. یک سئوکار مجرب می تواند با تحلیل نیازهای کاربران، استفاده صحیح از تگ های html، بهره وری صحیح از حافظه گوگل و کارهایی از این قبیل نسبت به بهینه سازی سورس اقدام کند و موجب افزایش ترافیک و بازدید سایت شما شود.

سخن پایانی

همه فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ برای یک هدف تلاش می کنند و آن جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش است. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید چه چیزی باعث می شود برخی از سایت ها با سرعت بیشتری به این هدف دست پیدا کنند در حالی که بسیاری از سایت ها همچنان ناشناخته باقی مانده اند؟ در حقیقت در دنیای بازاریابی دیجیتال، تنها تولید محتوا و فروش محصولات باکیفیت راهگشا نیست. بلکه برای موفقیت در این عرصه باید مجهز به مهارت های ضروری دیگری مثل سئو باشید تا بتوانید با سایر وب سایت ها رقابت کنید.

بنابراین اگر به دنبال افزایش درآمد و فروش هستید، پیشنهاد می کنیم با شرکت در دوره آموزش سئو با مفاهیم اساسی طراحی سایت و تولید محتوای سئو آشنا شوید. در این دوره سر فصل هایی از قبیل آموزش تولید محتوا، سئو محتوا، ساخت و تحلیل بک لینک، بهینه سازی سورس و آموزش جامع سئو فروشگاهی توسط امیر قمصری استاد برتر سئو در ایران تدریس می شوند.

با اتمام این دوره شما توانایی بهبود رتبه سایت خود را خواهید داشت و به عنوان یک کارشناس خبره سئو می توانید درآمد زیادی کسب کنید. پس فرصت را از دست ندهید و برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دوره آموزشی سئو با همکاران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود