تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه سایت

پخش ویدئو

تاثیر سرعت سایت بر سئو چگونه است؟ آیا گوگل زمان لود شدن صفحه را به عنوان فاکتور در رنکینگ محاسبه می کند؟ منظور از زمان لود شدن صفحه، زمان لود شدن یک صفحه خاص در سایت شما نیست، درواقع مظور این نیست که تنها صفحه اصلی شما سرعت لود بالایی داشته باشد و یا تالار گفتمانی که در ساب دامنه سایت شما قرار دارد.

باید یک نکته بسیار مهم را یادآوری کنم، گوگل همواره اعلام کرده است: برای کاربر بسازید به صورتی که کاربر دوست داشته باشد و زمانی که کاربر سایتی را دوست داشته باشد من نیز دوست خواهم داشت.

پس ما به پاسخ سوال “تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟” رسیدیم. آیا زمانی که شما روی لینک صفحه ای کلیک می کنید، با مدت زمانی که برای باز شدن صفحه طول می کشد مشکلی ندارید؟ اگر شما مشکلی ندارید پس دیگر کاربران نیز مشکلی نخواهند داشت اما اگر شما هم مانند اکثر کاربران، از سایت هایی که با سرعت بالایی لود می شوند بیشتر لذت می برید، گاهی اوقات حتی گوگل لینکی را در رتبه اول برای جستجوی شما نشان می دهد و شما روی آن کلیک می کنید اما مدت زمانی طول می کشد تا لود شود، شما به عقب برمی گردید و روی لینک دومی کلیک می کنید.

پس اگر سلایق شما مانند اکثر کاربران است و سرعت لود صفحات وب سایت برای شما ارزشمند است بدانید که این مسئله قطعا برای گوگل نیز ارزشمند است.
گاهی اوقات این سوال پیش می آید که گوگل چطور این مسئله را تشخیص می دهد؟ شما کاری با این مسئله نداشته باشید. چرا که بعضی از دوستان یک سری تفکرات را پرورش می دهند مانند اینکه ربات خزنده گوگل بسیار بالاست و در مدت زمان خیلی کمتری نسبت به ما می تواند صفحات را باز کند. بله این مسئله درست است، اما گوگل باز هم می تواند از طریق یک سری از فاکتور ها تشخیص دهد که سایت برای کاربران محلی با چه سرعتی لود می شود و چه برای کاربرانی که در فواصل دورتر سایت را باز می کنند.
گوگل به همه جوانب دقت می کند و قطعا یکی از فاکتور های رنکینگ گوگل برای وب سایت ها، سرعت لود صفحات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود