بهبود تجربه کاربری با افزایش سرعت سایت

پخش ویدئو

این فیلم آموزش سئو و مبحث مربوط به سرعت سایت ها، کاملا واضح است که تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت دارد. البته من نمی توانم در یک کلیپ چند دقیقه ای در رابطه با تاثیر بسیار زیاد سرعت سایت صحبت کنم. در دوره آموزش سئو سایت به مدت یک ساعت فقط نکات مهم آن را توضیح می دهم و دانشجویان بعد بررسی این نکات سوالات خود را با من در میان می گذارند تا بتوانند این مورد را به خوبی یاد بگیرند. اما حتما باید شما این نکته را مدنظر داشته باشید که همیشه سرعت وب سایت ها، مورد نظر گوگل بوده است.

چرا سرعت سایت ها برای کاربران و ما اینقدر ارزشمند است؟

چون User Experience برای گوگل ارزشمند است. User Experience یعنی ما سطح دسترسی کاربران به وب سایت خود را در بهترین شکل ممکن قرار دهیم یا اینکه وب سایت را User friendly کنیم. برخی از دوستان فقط کارهایی برای سرعت لود سایت خود انجام می دهند که فقط سایت با سرعت بالا لود شود. این کار درست است اما ممکن است در این حالت ما برای پیدا کردن یک لینک با کلی دردسر مواجه شویم.

همین امروز اتفاقی افتاد که بهتر می دانم در همین کلیپ در قالب مثال برای شما توضیح دهم. من وارد تعرفه های یک وب سایت شدم، روی تعرفه های آن کلیک کردم، هیچ قیمتی برای من نشان نداد. در ادامه سه قسمت مشخص کرده بود که باید یکی از آن ها را انتخاب می کردیم تا وارد صفحه دیگری شویم. شما باید با حداکثر سه کلیک کاربر را به هدف نهایی اش برسانید.

آیا سرعت رسیدن کاربران به هدفش در سایت ما، اهمیت دارد؟

بله قطعا ارتباط دارد. فقط افزایش سرعت لود صفحات نباید برای شما مهم باشد، بلکه باید این را در نظر بگیرید که کاربر با چه سرعتی به هدف خود در وب سایت شما می رسد. اگر این مورد را در نظر بگیرید page view شما افزایش پیدا می کند، کاربر سایت شما را دوست خواهد داشت، طبیعتا Time on Site شما افزایش پیدا می کند و Bounce Rate شما نیز کاهش پیدا می کند و در نتیجه همه این موارد رنک سایت شما افزایش پیدا می کند.

یک نظر در مورد مقاله “ بهبود تجربه کاربری با افزایش سرعت سایت
  1. ناظر سایت

    میشه سرعت سایت رو با سئو سایت در یک مسیر برای افزایش رتبه بدونیم؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود