ساب دامین بهتر است یا فولدر؟

پخش ویدئو

یکی از پرتکرارترین سوالات مربوط به سئو استفاده از ساب دامین یا فولدر است. کدام یک از این ها را در مواقع مختلف استفاده کنیم؟ شاید برای شما نیز این مسئله پیش آمده باشد که قصد داشته اید یک قسمت جدید را در وب سایت خود اضافه کنید. حال در ذهن شما این سوال ایجاد می شود که آیا یک ساب دامنه بسازم  subdomain.domain.com و یا از یک فولدر استفاده کنم domain.com/foldername؟

چه موقع باید از فولدر استفاده کرد و چه موقع باید ساب دامین ساخت؟ آیا این دو مسئله نسبت به هم اولویت دارند؟
زمانی که بخواهید از چگالی صفحه اصلی وب سایت خود و یا در واقع کل سایتی که در حال حاضر دارید استفاده کنید، قطعا باید از فولدر استفاده کنید و زمانی category می سازید که مباحث مرتبط با سایت کنونی خود را راه اندازی کنید به همین دلیل است که بهترین حالت url این گونه اعلام شد domain.com/category/subcategory/ pageurl. اگر دقت کنید بعد از دامین از category که همان foldername می باشد، استفاده شده است.

من درباره این مسئله هم در قسمت بهینه سازی سورس خدمت شما توضیح داده ام و هم به شرح به صورت خیلی خوب و مفید در قسمت تولید و سئو محتوا به آن اشاره کرده ام و پیشنهاد می کنم حتما این فایل را از قسمت تولید و سئو محتوا تهیه کنید و گوش کنید.
اما چه موقع از ساب دامین استفاده کنید؟ زمانی که قصد دارید یک موضوع کاملا جدید راه اندازی کنید. به طور مثال شما سایت سرگرمی دارید و قصد دارید یک اسکریپت جدید طالع بینی در سایت خود قرار دهید، در این جا بهتر است به صورت ساب دامین باشد.
بله ساب دامین از رنک سایت اصلی استفاده نمی کند، ساب دامین رنک مربوط به خود را دارد و ساب دامین در گوگل کم کم بالا می آید در حالی که category شما خیلی سریع بالا می آید. پس چرا از ساب دامین استفاده کنیم؟
چون زمانی که ساب دامین رنک جداگانه ای برای خود داشته باشد و پس از یک مدت زمانی ارزش بالایی پیدا کرد همان ساب دامین می تواند به صفحه ی اصلی وب سایت شما و یا ساب دامین های دیگر وب سایت شما کمک کند.
یعنی شما یک شتاب دهنده در کنار وب سایت خود می سازید اما فولدر از سایت اصلی شما رنک می گیرد که اگر سایت اصلی رنک بالایی داشته باشد به فولدر هم داده می شود.
اگر صفحه ی دیگری در سایت شما ساخته شود و یا ساب دامنه دیگری ایجاد شود، foldername و یا category هیچ کمکی نمی تواند در زمینه رنک کند.
حال سوالی که پیش می آید این است که این انتقال رنک چگونه اتفاق می افتد؟ اگر از ساب دامنه استفاده کرده ایم، در آینده چطور رنک را انتقال خواهد داد؟
بسیار راحت است با لینک دهی! زمانی که ساب دامنه چگالی بالایی پیدا کند و به سطح مطلوبی برسد، به صفحات دیگر وب سایت خود و به قسمت های مختلف سایت لینک می دهید. اما در کتگوری ها و یا ساب کتگوری های مختلف در واقع لینک داخلی می دهید که ارزش آن متفاوت است.

اگر خودم را به جای شما بگذارم که فایل آموزشی را دریافت کردم برای راه اندازی تالار گفتمان، آیا امیر قمصری درباره این موضوع هم صحبت می کند؟ بله، آیا بهتر است شما domain.com/forum را راه اندازی کنید یا forum.domain.com ؟
این مسئله بر حسب تجربه بنده که طی سال ها در تالارهای گفتمان مختلفی تحقیق کرده ام و سایت های مختلفی را با تالار های گفتمان مختلف طراحی کرده ام، domain.com/forum بهتر است چرا؟
چون عموما مباحثی که در تالار گفتمان مطرح می شود بسیار با مطالبی که در صفحه اصلی مطرح می شود شباهت دارد، اما در ایران یک سری سایت هایی داریم که در صفحه اصلی آن تنها دانلود نرم افزار صورت می گیرد ولی در تالار گفتمان آن سرگرمی و یا برنامه نویسی و یا گرافیک و یا ده ها موضوع دیگر مطرح می شود. در اینجا باید forum.domain.com استفاده شود.
با مثال این مبحث را ساده و صریح آموزش دادم و حال امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشید که از ساب دامین استفاده کنید و یا فولدر و ساب فولدر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود