10 بینش و توصیه های استراتژیکی سئو در سال 2023

آشنایی با اصول سئو,آموزش استراتژی سئو,استراتژی افزایش فروش

توصیه های استراتژیکی سئو در سال 2023 نکات و مواردی است که شاید در نگاه اول، همان توصیه های گذشته باشد، اما اهمیت و ارزش فاکتورهای مختلف سئو در سال 2023 نشان می دهد.

موتور جستجوی گوگل جزو بزرگترین و محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان است که موفق شد در سال های اولیه افتتاح خود، توجه کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کند. این موتور جستجو روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است و ما امروزه شاهد به کارگیری هوش مصنوعی bing و chatGPT در گوگل هستیم.

بنابراین از آنجا که صنعت جستجو و فضای مجازی موجودی پویا و در حال رشد است، برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی باید بتوان خود را با این تغییرات همگام کرد.

در حوزه بازاریابی دیجیتال، به کارگیری استراتژی سئو و بهینه سازی محتوا یکی از عوامل مهم افزایش مشتری شناخته می شود. از همین رو در عصر امروز که با رقابت شدید مشاغل مختلف در صحنه اینترنت مواجه هستیم، آموزش سئو یک مهارت حیاتی برای رقابت با دیگران به شمار می رود. متخصصان سئو با بررسی الگوریتم های موتور جستجوی گوگل به چند استراتژی موفق برای افزایش رتبه سایت و جذب مخاطبان بیشتر دست پیدا کرده اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

1. نیازهای مخاطب را درک کنید

هدف کاربر از جستجو در اینترنت را کشف کنید و دقیقا همان چیزی را که می خواهند به او بدهید. با این راهکار ساده در جلب نظر کاربران موفق خواهید شد و می توانید محتوایی تولید کنید که نیاز افراد را برآورده می کند؛ در نتیجه افراد علاقه مند خواهند شد تا ادامه متن شما را بخوانند و در جستجوهای بعدی نیز به وب سایت شما اعتماد کنند.

این مسئله به مرور زمان سبب افزایش بازدید سایت شما می شود؛ همچنین تولید محتوا متناسب با نیاز کاربران سبب می شود موتور جستجوی گوگل، مطالب وب سایت شما را یک پاسخ مناسب برای جستجوی افراد در نظر گرفته و به عنوان یکی از سایت های مرتبط با موضوع جستجوی آن ها نمایش دهد.

از آنجا که الگوریتم های گوگل در حال حاضر پیچیده تر از چندین سال قبل هستند، تولید محتوای حرفه ای در چنین زمانی نیازمند داشتن اطلاعات کافی از نیازهای مشتریان است.

مخاطبان اینترنت و فضای مجازی امروزه با حجم زیادی از سایت ها مواجه هستند و با توجه به فراوانی گزینه ها، با یک مقایسه سریع می توانند انتخاب کنند که کدام سایت برای خرید آن ها مناسب است.

پس به نظر می رسد هر کسب و کار فرصت محدودی برای متقاعد کردن مشتری دارد و باید در اولین لحظات نظر او را به خود جلب کند. استراتژی های سئو سایت دقیقا به همین منظور به کار گرفته می شوند تا علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن موتور جستجو، رضایت کاربران را هم به دست آورند.

2. محتوای مفید تولید کنید

به خاطر داشته باشید هدف اصلی شما از ایجاد وب سایت و تولید محتوا، جذب مخاطب و افزایش فروش است؛ بنابراین تمام تمرکز خود را بر جلب توجه موتور جستجو نگذارید و بر اهداف واقعی تر متمرکز شوید؛ بنابراین با این تعریف، یک محتوای خوب صرفا متن بهینه سازی شده با تعداد فراوانی از کلمات کلیدی نیست، بلکه محتوایی کاربردی و ملموس برای مخاطبان است که آن ها را متقاعد می کند تا از سایت شما خرید کنند.

در این مرحله باید توصیه کنیم از به کار بردن تگ های غیرمرتبط با موضوع خود جدا بپرهیزید، چرا که این کار ممکن است در کوتاه مدت باعث افزایش ترافیک سایت شما شود اما پس از گذشت مدتی، نتایج مخرب آن نمایان خواهد شد.

3. تجربه های خود را به اشتراک بگذارید

هرچقدر اطلاعات شما از موضوعی که در مورد آن می نویسید عینی تر باشد، مطلب شما قابل فهم و واقعی تر به نظر می رسد.

برای تولید محتوا در خصوص یک کسب و کار یا محصول لازم است اطلاعات کافی راجع به زوایای مختلف آن داشته باشید تا با دید گسترده تری دانش خود را در اختیار دیگران بگذارید. این ترفند مستقیما روی رتبه بندی جستجو تاثیر نمی گذارد اما رضایت مخاطبین را جلب می کند و باعث جلب اعتماد آن ها خواهد شد. اگر درمورد موضوع خاصی هیچ تجربه نزدیکی نداشته اید اصلا نگران نباشید.

می توانید از یک فرد با تجربه بخواهید در توضیح دادن آن مسئله به شما کمک کند یا اگر امکان چنین کاری نیز وجود ندارد از یک نویسنده آزاد یا سئوکار برای تولید محتوا استفاده کنید.

یک سئوکار متخصص می تواند به روش های مختلفی درباره موضوع موردنظر شما اطلاعات تخصصی کسب کرده و متناسب با نیاز کاربران به تولید محتوا بپردازد.

4. از جلوه های بصری کمک بگیرید

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط یک موسسه بازاریابی محتوا، تقریبا ۷۳ درصد از بازاریابان ادعا کردند که انتشار ویدیو و تصاویر در وب سایت کمک زیادی به تجارت آن ها کرده است. اگرچه برخی معتقد هستند محتوای متنی و محتواهای بصری به یک اندازه در موفقیت سایت اهمیت دارند اما آنچه بدون شک می توان به آن معتقد بود این است که ارزش عکس ها و ویدیوها هرگز کمتر از محتوای متنی نیست.

در همین راستا توصیه می شود بازاریاب ها و مدیران وب سایت ها درصورت امکان از ویدیوهای مرتبط با موضوع نیز استفاده کنند تا برای مخاطب ایجاد جذابیت شده و با مطالعه متن طولانی و یکنواخت احساس خستگی نکند.

آشنایی با اصول سئو,آموزش استراتژی سئو,استراتژی افزایش فروش

5. لینک های با کیفیت ایجاد کنید

ایجاد بک لینک در وب سایت جزو فاکتورهای سئو محسوب می شود که باید توسط سئوکار ماهر انجام شود؛ زیرا نیاز به مهارت و تخصص زیادی است تا بتواند منجر به افزایش اعتبار سایت شود. استفاده نابجا از بک لینک ها در تمام صفحات سایت و به هر روشی مناسب نیست و تحت شرایط خاصی صورت می گیرد. به همین خاطر این مسئله یکی از چالش های بزرگ سئو سایت به شمار می رود.

به دست آوردن لینک های باکیفیت برای کسب و کارهای نوپا ممکن است دشوار باشد، اما در صورتی که بتوانید بک لینک های باکیفیت را زودتر از رقبای خود کسب کنید، تاثیر قابل توجهی بر افزایش ترافیک سایت شما خواهد داشت.

6. سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه سازی کنید

یکی از سرچ های پرتکرار توسط کاربران جستجوی خدمات و محصولات نزدیک به محل زندگی آن ها است. به عبارت دیگر با دسته بندی محتوای خود بر اساس محدوده و شهر، شانس بیشتری برای جذب مشتریان آن محل خواهید داشت. استفاده از استراتژی سئو در این زمینه کمک می کند تا مشتریان یک قدم به سوی فروشگاه اینترنتی شما نزدیک تر شوند.

برای معرفی برند و کسب و کار خود به مشتریان، از نمایه های بهینه شده گوگل استفاده کنید و تمام اطلاعات لازم مثل نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن را در اختیار موتور جستجو قرا دهید. با این روش در نتایج جستجوی محلی شناسایی شده و رتبه بندی می شوید.

7. قابلیت جستجوی چندگانه را در نظر داشته باشید

در سال ۲۰۲۳ روش های جستجو منحصر به جستجوی متنی نمی شود بلکه بسیاری از افراد از قابلیت گوگل لنز برای جستجوی معکوس استفاده می کنند و درباره یک تصویر از گوگل سوال می پرسند؛ بنابراین لازم است به جستجوی چندگانه توجه کافی داشته و سایت خود را برای روش های جدید سرچ کردن آماده کنید.

برای این کار می توانید از تصاویر مرتبط با موضوع خود در لا به لای متن استفاده کرده و تگ های مناسبی را به عنوان نام فایل تصویری به کار ببرید؛ همچنین با جستجوی تصاویر سایت خود در گوگل لنز متوجه خواهید شد که چقدر احتمال دارد وب سایت شما در نتیجه جستجوی تصویری به کاربران نشان داده شود.

8. جستجوی صوتی را فراموش نکنید

تحقیقات نشان داده است امروزه بسیاری از کاربران اینترنت ترجیح می دهند از قابلیت جستجوی صوتی به جای تایپ کردن متن مورد نظر خود استفاده کنند؛ در نتیجه بهینه سازی محتوا بر اساس جستجوی صوتی برای افزایش رتبه سایت شما مفید خواهد بود. در این مرحله نیز تا حدودی باید خود را جای مشتری بگذارید تا ببینید هر فرد چطور محصول یا خدماتی که نیاز دارد را جستجو می کند.

اغلب افراد با طرح یک جمله پرسشی به دنبال مطلب مد نظرشان در اینترنت می گردند. بنابراین با اینکه کلمات کلیدی کسب و کار شما ممکن است عبارات کوتاه تر و تخصصی تر باشند، اما لازم است در محتوای خود از کلمات کلیدی طولانی و کاربردی نیز بهره بگیرید. شاید نوشتن تعداد زیادی از سوالات در محتوا، سبک نگارش شما را به هم بریزد؛ در این صورت توصیه می کنیم این استراتژی را در بخش «سوالات متداول» به کار ببرید.

9. داشبورد سایت را طراحی کنید

ایجاد داشبورد سایت یکی از اصول طراحی سایت سئو محور است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. با ایجاد یک داشبورد مناسب و کاربردی در سایت خود می توانید اطلاعات پیچیده را به صورت ساده تر برای کاربران نمایش دهید و مطالب را بر اساس سطح دانش مخاطبان خود دسته بندی کنید؛ همچنین اولویت بندی مطالب داشبورد به کاربر کمک می کند تا مطالب اصلی تر را از سایر موضوعات کم اهمیت تشخیص دهد.

استراتژی سئو,برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی,برنامه ریزی سئو

10. از آپدیت Google Analytics 4 استفاده کنید.

ممکن است شما هم ایمیلی از طرف گوگل با موضوع پیکربندی Google Analytics 4 دریافت کرده باشید. گوگل قصد دارد تا ماه جولای ۲۰۲۳ تنظیمات ارتقا یافته ای را برای کاربران اعمال کند که از جمله این تغییرات می توان به پیوندهای Google Ads و برچسب های وب سایت اشاره کرد.

برای همراه شدن با این به روزرسانی ها می توانید از کارشناسان سئوکار کمک بگیرید تا با استفاده از استراتژی های سئو در وب سایت، محتوای سایت شما راحت تر توسط موتور جستجو شناسایی و تجزیه و تحلیل شود.

سخن پایانی

با پیشرفت روز افزون دیجیتال مارکتینگ و گرایش افراد به استفاده از قابلیت های تمام نشدنی اینترنت، نیاز به دانش در این زمینه نیز افزایش پیدا می کند. به روزرسانی های مداوم در الگوریتم موتورهای جستجو سبب می شود تا برای رقابت با کسب و کارهای اینترنتی بیشتر به سئو و بهینه سازی محتوا نیاز داشته باشیم. به طوری که می توان گفت یادگیری اصول و تکنیک های سئو برای هر بازاریاب و کارشناس فروش امری حیاتی محسوب می شود.

شما هم می توانید با شرکت در دوره آموزش سئو همراه با افراد شاغل در این حوزه، به سوی رشد و پیشرفت حرکت کنید و تنها با گذراندن یک دوره مجازی به تمام فنون لازم برای ارتقا رتبه سایت و گسترش کسب و کار خود دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره آموزشی مفید و به صرفه با کارشناسان ما در نیوسئو تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود