13 تا از مهم ترین اشتباهات رایج در اینستاگرام

اشتباه در اینستاگرام,اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام,اشتباهات رایج در اینستاگرام

اشتباهات رایج در اینستاگرام، به قدری زیاد شده است که توانایی تشخیص درست یا غلط بودن تکنیک ها، کار دشواری شده است. این روزها به قدری آموزش اینستاگرام گسترش پیدا کرده که کاربران در استفاده از تکنیک های اینستاگرام دچار اشتباه و سردرگمی می شوند. شما نمی توانید به راحتی تشخیص دهید که چه کسی درست ترین تکنیک ها را به شما آموزش می دهد. برای یک استاد اینستاگرام، ممکن است یک تکنیک، بیشترین بازدهی را داشته باشد و برای استادی دیگر تکنیکی دیگر.

حال با این همه ترفند و تکنیک، کدام را استفاده کنیم؟ کدام تکنیک برای ما مفیدتر است؟ کدام ترفند، اثر مخربی برای صفحه ما در اینستاگرام دارد؟

با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا با 13 تا از رایج ترین اشتباه در اینستاگرام، آشنا شوید. ما در این مقاله، نه تنها مهم ترین اشتباهاتی که ممکن است در اینستاگرام، به وجود آید را بررسی می کنیم، بلکه راهکارهایی را برای جلوگیری از این اشتباهات را برای شما شرح خواهیم داد.

1) خریدن لایک و فالوور برای پیج اینستاگرام

یکی از بدترین و مهلک ترین اشتباهات رایج در اینستاگرام، خریدن فالوور و لایک اینستاگرام است. برای همه سوال است که چرا نباید فالوور فیک بخریم. خب پاسخ بسیار ساده است. شما تصور کنید برای عروسی خود، می خواهید افراد زیادی حضور داشته باشند اما تعداد مهمان های شما کمتر از چیزی است که دوست داشتید، باشند. حال برای اینکه شما تعداد زیادی مهمان در عروسی خود داشته باشید، دست به خرید مهمان بزنید.

این افراد دقیقا چه حسی نسبت به شما در روز عروسیتان دارند؟

این دقیقام همان حسی است که کاربران فیک به پیج شما خواهند داشت.

به نظر شما 100k فالوور خریداری شده که ممکن است تنها 500 نفر آن ها از شما خرید کنند بهتر است یا 10k فالوور واقعی که 1000 نفر از آن ها، از شما خرید کنند؟

تجربه نشان داده است که کمیت تعداد لایک و فالوور اهمیتی ندارد، مهم کیفیت این لایک ها و فالوورها هستند. فالوور واقعی، کسی هست که همیشه شما را به معنای واقعی، دنبال و لایک می کند. این داستان برای کامنت هایی که توسط روبات انجام می شود نیز وجود دارد.

اشتباه در اینستاگرام,اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام,اشتباهات رایج در اینستاگرام

2) استفاده از تصاویر بی کیفیت، معمولی برای پست ها

یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام، استفاده از عکس های بی کیفیت است. اینستاگرام یک رسانه تصویری است. بنابراین اگر می خواهید چیزی ارسال کنید، باید باکیفیت، زیبا و جالب باشد!

به عنوان مثال اگر می خواهید یک موبایل را برای فروش، معرفی کنید، یک عکس ساده از روبروی گوشی، برای هیچکس، جذابیت ندارد. (90 درصد گوشی های جدید از نمای روبرو کاملا شبیه به هم هستند) در صورتی که مهارتی برای عکاسی حرفه ای ندارید، حداقل سعی کنید عکس های نور پس زمینه مناسبی داشته باشد.

انتشار یک پست با تصویر باکیفیت در اینستاگرام، بهتر است از انتشار روزانه 10 پست با تصاویر بی کیفیت و بی محتوا

3) انتشار تعداد بسیار زیاد یا بسیار کم پست در پیج خود

تعداد پست هایی که در یک روز یا در یک هفته، در پیج شما منتشر می شود، برای اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. پس قطعا برای شما نیز باید اهمیت داشته باشد. در این موضوع معمولا 3 اشتباه در اینستاگرام کسب و کارها، وجود دارد:

  • هر وقت که حس و حال انتشار پست بود، آن را منتشر می کنند.
  • بیش از حد منتشر کردن پست
  • کمتر از حد استاندارد، منتشر کردن پست

به زبان ساده، اگر تعداد پست های شما بیش از حد انتظار کاربران و اینستاگرام باشد، قطعا باعث آزار و ناراحتی کاربر می شود. شما تصور کنید در حال اسکورل کردن در بین هزاران پست اینستاگرامی هستید. در این بین، یکی درمیان پست های یک پیج فروشگاهی باشد که محصولات خود را به نمایش می گذارد، اولین اقدامی که هر کاربر در مواجه با چنین جریانی، این است که آن را آنفالو کند.

حال همین جریان برای کم منتشر کردن پست نیز، وجود دارد. به عنوان مثال، اگر شما هر 10 روز یکبار پست جدید، منتشر کنید، کم کم از فالوورهای شما، شما را فراموش می کنند و ممکن است حتی به اشتباه تصور کنند که پیج شما غیر فعال شده و آن را آنفالو کنند.

پس در نتیجه نه تعداد زیادی پست منتشر کردن، برای پیج شما مفید است، نه تعداد کم آن.

اما بهترین راهکار برای مقابله با این اشتباهات رایج در اینستاگرام، چیست؟

بسته به موضوعی که پیج شما دارد، تعداد پست های شما برای انتشار در یک روز و هفته، مشخص می شود. به عنوان مثال یک پیج خبری بهتر است که 10 تا از مهم ترین اخبار خود را در طول روز، منتشر کند. یا به عنوان مثال برای یک برند آرایشی، روزانه یک پست، کفایت می کند.

باید ها و نباید های اینستاگرام

4) نادیده گرفتن تجزیه و تحلیل اینستاگرام

یک اشتباه در اینستاگرام، نادیده گرفتن داده ها و اطلاعاتی است که از پیج اینستاگرام و فعالیت کاربران روی آن، به دست می آید. شما از این اطلاعات می توانید برای افزایش فروش و بازدید صفحه و پست های خود در اینستاگرام، استفاده کنید.

شما با بررسی و تحلیل اینستاگرام به راحتی متوجه می شوید که کاربران شما به پست های ویدیویی علاقه مند هستند یا پست های عکس نوشته یا تصاویر باکیفیت از محصول. متوجه شدن از این جریان، می تواند به موفقیت و افزایش فروش شما کمک بسیاری کند. با مراجعه باه لینک زیر پروسه تجزیه و تحلیل اینستاگرام را دقیق یاد خواهید گرفت.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

5) استفاده بیش از حد از هشتگ ها

یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام، استفاده بیش از حد از هشتگ هاست. هشتگ ها یکی رایج ترین و بهترین روش هاست که کاربرانی که صفحه شما را دنبال نمی کنند، بتوانند محتوای شما را بیابند. برای این کار شما باید به بهترین شکل از این هشتگ ها، استفاده کنید. برخی فکر می کنند که هر چه هشتگ هایشان بیشتر باشد، ورودی پیج و به اصطلاح آمار بازدید پیج، افزایش پیدا می کند.

اما گاهی اوقات کاربرانی که با هشتگ وارد پیج شما می شوند، اگر هشتگ با پست مرتبط نباشد، ممکن است  حتی شما را بلاک یا ریپورت کنند و این را نیز در نظر بگیرید که بالارفتن این آمار، می تواند باعث جریمه شدن از سمت اینستاگرام، شود.

بهترین تعداد استفاده از هشتگ ها در پست های اینستاگرام، حداکثر 11 هشتگ می باشد

6) محتواهای خسته کننده و ضعیف

در دادگاه اینستاگرام بدترین جرم، محتواهای ضعیف و خسته کننده است. این بزرگترین اشتباه در اینستاگرام است که شما وقت خود را برای محتواهایی بگذارید که برای کاربران، جالب و مفید، نباشد. اگر می خواهید کاربران با برند شما تعامل داشته باشند، باید به آنها محتوای ارزشمندی بدهید تا با آن ارتباط برقرار کنند. کیفیت از کمیت اهمیت بیشتری دارد، پس اصراری به ارسال پست های بی محتوا و ضعیف نداشته باشید.

ارسال یک پست قوی، جالب و پرمحتوا، در روز، اثرگذاری بیشتری به نسبت ارسال 5 پست بی کیفیت در یک روز، برای شما خواهد داشت.

اگر برای فالوورهای خود ارزش قائل شوید و برای تولید محتواهای قوی، زمان بگذارید، آن ها نیز برای شما زمان گذاشته و پست شما را لایک، کامنت و حتی با دوستان خود، به اشتراک می گذارند.

7) نداشتن استراتژی و برنامه مشخص

یکی از مهم ترین اشتباهات رایج در اینستاگرام، نداشتن برنامه قوی و مشخص شده است.

آیا می خواهید روز به روز ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟

آیا می خواهید تعداد فالوورهای خود را رو روزبه‌روز افزایش دهید؟

آیا می خواهید فروش خود را هر ماه افزایش دهید؟

تمام این ها با داشتن برنامه ریزی مشخص، ممکن می شود. برخی بر این باورند که تولید چند پست در روز و انتشار به موقع آن در اینستاگرام، باعث افزایش فالوور و فروش می شود. این باور کاملا غلط است، اگر شما برنامه خاصی برای تولید محتوا و فروش پیج خود نداشته باشد، هر ماه این برنامه را بروز نکنید، ممکن است پیج شما روند ثابت یا حتی نزولی را طی کند.

8) نام اکانت متناقض با برند شما

برخی تصور می کنند که اگر نام های دیگری که با نام برندشان، تفاوت دارد، انتخاب کنند می توانند بازدید اکانت، لایک و … را افزایش دهند. اما این یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام است. یک پیج اینستاگرام می تواند یک ویترین فوق العاده برای کسب و کارهای شما باشد. شاید دیده باشید که برخی نام خود را به عنوان نام فروشگاه اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی انتخاب می کنند. در این رابطه چند نکته مهم برای شما آورده ایم:

  • لوگو شما روی تمام پیج ها و تصاویرتان باید قرار بگیرد
  • به خواسته های مخاطبان خود در انتخاب نام اکانت، توجه کنید
  • در صورتی که نام برند خود را به عنوان نام اکانت خود، انتخاب کردید، بهتر است توضیحات مختصر و کاملی از آن در بیو پیج، قرار دهید.

این اشتباه در اینستاگرام می تواند بسیاری از کاربران شما را گیج کند.

اشتباه در اینستاگرام,اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام,اشتباهات رایج در اینستاگرام

9) تصاویر نامرتبط با اکانت شما

تصاویر و محتوایی که در پیج خود قرار می دهید، اهمیت بسیاری در کسب درآمدهای نجومی از این شبکه اجتماعی دارد. اگر شما هدف خاصی در گذاشتن تصاویر و محتوای مختلف نداشته باشید. اگر تصاویری که در پیج می گذارید، الگوی خاصی نداشته باشد، آن ارتباط تصویری که کاربر با برند باید، برقرار کند، هیچ وقت ایجاد نمی شود.

زیبایی پیج اینستاگرام امروزه نقش بسیار زیادی در افزایش فالوور و وفاداری کاربر به پیج دارد

البته اینکه شما از چه تصاویری در پیج استفاده می کنید و آیا این تصاویر برای کاربران شما مفید و ارزشمند هست یا خیر، از اهمیت بسیاری زیاد برخوردار است.

10) داشتن غلط املایی

یکی بزرگترین اشتباهات رایج در اینستاگرام، داشتن غلط املایی است. اینکه شما در عکس نوشته های خود، کپشن ها غلط املایی داشته باشید، ممکن است برند شما زیر سوال برود. شما تمام تلاش خود را می کنید تا بتوانید خود را بزرگترین و بهترین در برند، خود، شناسایی کنید. اما اگر به همین اشتباهات کوچک توجه نکنید، به مرور زمان، ممکن است ضربه سنگینی به شما وارد شود.

برخی کاربران نظرشان درباره پیج هایی که غلط املایی در قسمت های مختلف خود، دارند، اینگونه است:

(( برندی که نتواند ایرادات کوچکی مانند غلط املایی را برطرف کند، قطعا در محصولاتش نیز چنین ایراداتی، پیدا می شود))

11) استفاده نکردن از استوری اینستاگرام

یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام، استفاده نکردن از قابلیت هایی است که فقط با استوری برآورده می شود. بازاریابان شما شاید برنامه های دیگری برای فروش و کسب درآمد شما داشته باشند، اما استوری ها، به قدری می تواند برای شما کاربردی باشد که هم بر روی ورودی وبسایت شما تاثیر می گذارد و هم بر روی تعداد بازدید از پروفایل.

آمار نشان داده است بازخورد و بازدید استوری های یک پیج، نسبت به پست ها، بسیار بیشتر بوده است.

اشتباه در اینستاگرام,اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام,اشتباهات رایج در اینستاگرام

12) عدم برقراری ارتباط با فالوورها

یک اشتباه در اینستاگرام عدم برقراری ارتباط با فالوورهاست. شما در صورتی که با کاربران خود، ارتباط برقرار نکنید، نمی توانید متناسب با نیاز آن ها، محتوا تولید کنید، از تولید محتواهای ارزشمند خود، کسب درآمد کنید و در آخر نمی توانید به وسیله اینستاگرام، آمار بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

اصول حضور در شبکه های اجتماعی، برقراری ارتباط با کاربران است. در نتیجه، اگر حوصله و وقت جواب دادن به فالوورهای خود را ندارید، بهتر است که فکر کسب درآمدهای نجومی از اینستاگرام را نداشته باشید. هر بار که کاربر سوال کامنت می گذارد یا در پی وی درخواستی دارد، بهترین فرصت است که با آن ها، ارتباط برقرار کنید.

13) اشتراک بیش از حد لینک های وب سایت

شاید برای شما پیش آمده است که با پیج هایی روبرو شدید که دائما شما را به وب سایت خود، ارجاع می دهند. با یک نظرسنجی ساده متوجه می شوید که کاربران خیلی علاقه ای به بازدید یک سایت در زمانی که از اینستاگرام استفاده می کنند، ندارند. آن ها دوست دارند که اگر محتوایی در مورد محصول هست، در همین اینستاگرام نیز باشد.

در نتیجه این اشتباه رایج در اینستاگرام نه تنها ترافیک وب سایت شما را افزایش نمی دهد، بلکه ممکن است هزینه و وقتی که شما برای پیج اینستاگرامی خود، می گذارید را هدر دهد

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم اشتباهات رایج در اینستاگرام که توسط کاربران و کارشناسان کسب و کارهای مختلف انجام می گیرد را برای شما بررسی کنیم. شاید با دیدن این پست احساس نگرانی کنید، اما جلو ضرر را هر موقع که بگیرید، سود است. شما در نظر گرفتن این اشتباهات و همین طور نکات فوق العاده ای که در مقاله ترفندهای اینستاگرام نیوسئو آمده است، جانی دوباره به پیج اینستاگرامی خود، بدهید و آن را برای کسب درآمدهای نجومی نزدیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود