بررسی بهترین صفحه سازهای وردپرس در سال 2023

اصول طراحی صفحه اصلی,بهترین صفحه سازهای وردپرس,بهترین قالب ساز وردپرس

همان طور که می‌دانید وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوایی است که به خاطر قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش، طرفداران زیادی دارد. سادگی کار با این پنل به گونه‌ای است که کاربران مبتدی به راحتی می‌توانند اولین وب سایت خود را در بهترین شکل ممکن راه‌اندازی کنند. معمولاً کسانی که قصد شروع طراحی سایت را دارند، اولین قدم آن‌ها یادگیری طراحی سایت با وردپرس است. افراد مبتدی نیز می‌توانند به سرعت اصول طراحی سایت را آموخته و از صفحه سازهای وردپرس، برای طراحی صفحات مختلف سایت خود بهره‌مند شوند. حال چالشی که کاربران با آن روبرو هستند، این است که بهترین صفحه سازهای وردپرس چیست؟!

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی در این حوزه به شما ارائه دهیم تا شمایی که قصد دارید در کنار سئو، طراحی سایت را نیز بیاموزید، با بهترین قالب ساز وردپرس یا همان صفحه ساز آشنا شوید و بدانید کار کردن با کدام بهتر و البته ساده‌تر است.

صفحه ساز چیست و چرا نقش مهمی در طراحی سایت با وردپرس دارد؟

زمانی که بخواهید از یک قالب برای طراحی یک سایت وردپرسی استفاده کنید، قالب به طور پیش فرض صفحاتی را برای سایت طراحی شده، در نظر گرفته است. اگر بخواهید تنها ساختار این صفحات را در مدنظر قرار دهید، قطعاً نمی‌توانید اهداف و ایده‌های خود را روی سایت پیاده سازی کنید. اینجاست که وردپرس برای حل این مشکل، صفحه سازها را طراحی کرد.

شما به سادگی می‌توانید با اندکی مهارت، صفحات خود را با طرح و نقش دلخواه خود، بسازید و متوجه نقش مؤثر صفحه ساز در طراحی سایت شوید.

حال سؤال اینجاست، بهترین صفحه سازهای وردپرس کدام ها هستند. در انتخاب صفحه ساز باید وسواس به خرج دهید و به نکات مهمی دقت کنید. به همین دلیل ما می‌خواهید قبل از معرفی بهترین‌ها، نکاتی که در انتخاب صفحه ساز باید در نظر بگیرید را بررسی کنیم:

نکات و جزییات مهم قبل از انتخات صفحه ساز وردپرس

به طور کلی 3 مورد مهم را قبل از انتخاب این افزونه، باید در نظر داشته باشید:

سازگاری با قالب وردپرس

اولین موردی که باید بررسی کنید این است که آیا صفحه ساز مورد نظر شما، با قالب سایتی که طراحی کرده‌اید، سازگاری دارد یا خیر. معمولاً صفحه سازهای برتر مانند المنتور تقریباً با تمامی قالب‌های وردپرس، هماهنگی و سازگاری کامل را دارند. اما اگر نمی‌خواهید از این صفحه ساز استفاده کنید، حتماً قبل از طراحی سایت و انتخاب قالب، بررسی کنید که صفحه ساز مدنظر شما با قالب مدنظرتان، هماهنگی لازم را دارد یا خیر.

نوع ساخت صفحه ساز

معمولاً تمامی صفحه سازهای وردپرس از 2 روش برای ایجاد تغییرات در صفحات، استفاده می‌کنند:

Drag & drop builder: این روش همان طور که از نام آن پیداست، می‌بایست ماژول مدنظر خود را انتخاب و آن را بکشید به بخشی از صفحه که قصد ایجاد آن را دارید. بسته به بخشی که شما در نظر دارید، بعد از کشیدن ماژول به سمت آن، صفحه ساز خود‌به‌خود ماژول را برای صفحه شما تنظیم می‌کند. معمولاً این روش طرفداران بیشتری داشته و اکثر طراحان سایت صفحه سازی را انتخاب می کنند که از این روش برای ساخت صفحه استفاده می کند.

HTML builder: این روش همان طور که از نام آن پیداست، کاربر طراح سایت می‌بایست یا کد ماژول مدنظرش را به افزونه اضافه کند یا اینکه در صفحه ساز با الگوهای مشخص، شروع به کدنویسی کند. این نوع ساخت نیازمند این است که شما به طور کامل مهارت برنامه نویسی (کدنویسی) طراحی سایت را داشته باشید. مهم‌ترین مزیت این نوع ساخت، این است که شما محدود به تعدادی ماژول نیستید. می‌توانید هر نوع ماژول یا ایده‌ای را به صورت کد بر روی وب سایت خود پیاده سازی کنید.

سازگاری با قالب موبایل (ریسپانسیو بودن)

صرفاً به این دلیل که استفاده از صفحه ساز ساده و کاربردی است، به این معنی نیست که در مرورگرهای موبایل، سایت طراحی شده به درستی نمایش داده می‌شود. برخی از صفحه سازها، صفحه ایجاد شده را به صورت بهینه برای مرورگرهای موبایل، طراحی نمی‌کنند. از این رو شناختن بهترین صفحه سازهای وردپرس به شما کمک می‌کند که در این موضوعات، با باگ و مشکلات زمینه‌ای روبرو نشوید.

16 صفحه ساز وردپرس برتر در سال 2022

حال می‌رسیم به اصل مطلب. در این محتوا قصد داریم 16 تا از انواع صفحه ساز وردپرس را برای شما بررسی کنیم. صفحه سازهایی که در این مقاله بررسی می‌شود، موارد زیر است:

  1. Elementor
  2. Avada
  3. Beaver Builder
  4. Cornerstone
  5. Themify
  6. Divi
  7. Page Builder by SiteOrigin
  8. Thrive Architect
  9. Brizy
  10. WPBakery
  11. Visual Composer
  12. SeedProd
  13. WP Page Builder by Themeum
  14. Oxygen
  15. MotoPress Content Editor
  16. Live Composer

هر کدام از این موارد در قالب مشخص بررسی می‌شود تا شما به مقایسه صفحه سازهای وردپرس با یکدیگر پرداخته و بهترین را برگزینید.

1- صفحه ساز المنتور (Elementor)

اصول طراحی صفحه اصلی,بهترین صفحه سازهای وردپرس,بهترین قالب ساز وردپرس

اگر اندکی درباره وردپرس، کار با پنل آن و… اطلاعات داشته باشید، با المنتور مواجه شده‌اید. این افزونه صفحه ساز را می‌توان در لیست بهترین صفحه سازهای وردپرس شماره 1 لیست در نظر گرفت. این افزونه به روش Drag & drop در ساخت صفحات مختلف سایت، به شما کمک می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی به عنوان کاربرپسندترین افزونه صفحه ساز معرفی شده است. این افزونه دارای کتابخانه بزرگی از ماژول‌ها با قابلیت‌های مختلف دارد. اگر سختگیر نباشید، به سادگی می‌توانید بهترین سایت مدنظرتان را با این افزونه بدون یک خط کدنویسی، ایجاد کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های این صفحه ساز، قابلیت بررسی صفحه در قالب موبایل برای بحث ریسپانسیو بودن است. یعنی شما زمانی که در حال ساخت صفحه خود هستید، این امکان به شما داده می‌شود که صفحه ساخته شده خود را در قالب موبایل نیز بررسی و بازسازی کنید. حتی زمانی که گزینه پیش نمایش صفحه را می‌زنید، این امکان را دارید که صفحه را در حالت پیش نمایش نیز ویرایش کنید.

در این مقایسه صفحه سازهای وردپرس بهتر است که المنتور را گزینه اول خود در نظر بگیرید و بعد سراغ صفحه سازهای دیگر بروید.

چرا صفحه ساز المنتور؟

المنتور به دلیل قدرت، سرعت و انعطاف پذیری که در بخش‌های مختلف خود دارد، مورد توجه انبوهی از کاربران قرار گرفته است. همچنین نباید از رایگان بودن بیشتر بخش‌های آن نیز فراموش کنیم.

2- صفحه ساز Avada

صفحه سازهای وردپرس,صفحه سازهای وردپرسی,قالب آماده وردپرس

یکی دیگر از انواع صفحه ساز وردپرس، Avada است. این صفحه ساز نیز همانند المنتور به روش Drag & drop ماژول‌ها را برای ساخت یک صفحه ایجاد می‌کند. به گفته کارشناسان خبره سئو، این افزونه با فاکتورهای سئو سایت کاملاً بهینه است و همچنین سازگاری کاملی با افزونه‌های مهمی همچون ووکامرس، افزونه ساخت اسلایدر Slider Revolution، افزونه چند زبانه کردن سایت WPML و… دارد.

به طور پیش فرض قالب‌های زیادی هستند که با این صفحه ساز ساخته شده‌اند. شما می‌توانید این سایت‌ها که سازگاری کاملی با این صفحه ساز دارند را انتخاب کنید و یک سایت ایده آل با امکانات جامعی را برای خود بسازید.

چرا صفحه ساز Avada؟

اوادا هر آنچه که شما برای ساخت یک صفحه و قالب نیاز دارید را آورده است. انبوهی از صفحه‌های از قبل طراحی شده و قالب‌های آماده این برند، به شما این امکان را می‌دهد که بدون ساختن صفحه، به سراغ یکی از این موارد رفته و از جذابیت صفحات با طراحی اصولی Avada لذت ببرید.

3- صفحه ساز Beaver Builder

صفحه ساز Beaver Builder یک صفحه ساز استثنایی برای مدیرانی است که هیچ تجربه ای در زمینه طراحی سایت نداشته و به گونه‌ای مبتدی محسوب می شوند. این صفحه ساز همانند المنتور به روش drag & drop کار طراحی و ساخت صفحه را انجام می دهد. شما می توانید از تمپلیت های آماده استفاده کرده و به صفحه مدنظر خود، استایل مورد نظر خود را بدهید.

تمامی تغییراتی که شما روی یک صفحه ایجاد می کنید، می توانید برای دیگر صفحات نیز در نظر بگیرید. این قابلیت در زمان شما صرفه جویی می کند.

علاوه بر این، Beaver Builder به ماژول هایی برای اضافه کردن عناصر مفید صفحه مانند دکمه های ویژه، اسلایدر تصاویر، منوهای آکاردئون و موارد دیگر مجهز شده است.

چرا صفحه ساز Beaver Builder؟

Beaver Builder یکی دیگر از صفحه سازهای پولی است که تقریباً همه چیزهایی را که برای ساختن یک وب‌سایت چشمگیر نیاز دارید، با طرح‌های جذابی که هر کسی می‌تواند سریع پیاده‌سازی کند، در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل آن را در لیست بهترین صفحه سازهای وردپرس قرار داده اند.

قیمت: قیمت این صفحه ساز برای امکانات و قابلیت های مختلف از سالانه 99 دلار تا سالانه 399 دلار متفاوت است. 

4- صفحه ساز Cornerstone

در مقایسه صفحه سازهای وردپرس یکی دیگر از صفحه سازهای برتر Cornerstone است. Cornerstone سازنده صفحه برند تجاری Themeco است. این صفحه ساز که جز موارد easy-to-use محسوب می شود، برای استفاده بیش از 40 المنت صفحه را ارائه می دهد که بلوک های ساختمان صفحات وب سایت زیبا را تشکیل می دهد. با تمام تم ها سازگار است و یک صفحه ساز حرفه ای برای X theme  (یکی از پرفروش ترین قالب ها در تم فارست در تمام دوران ها) محسوب می شود.

برای برنامه نویسان پیشرفته تر، Cornerstone شامل ویژگی هایی فراتر برای کدنویسی CSS است. همانطور که در ویرایشگر CSS تغییراتی ایجاد می کنید، هم زمان این تغییرات در صفحه وب قابل نمایش است. این ویرایش بلادرنگ برای صفحه اصلی نیز اعمال می‌شود، بنابراین لازم نیست حدس بزنید که صفحات شما هنگام انتشار چگونه به نظر می‌رسند.

چرا صفحه ساز Cornerstone؟

Cornerstone دارای ویژگی ساخت clutter-free building interface است و بدون درهم و برهمی با پیش نمایش های زنده تغییرات را به شما نمایش می دهد.

قیمت: قیمت در نظر گرفته شده برای Cornerstone مبلغ 49 دلار با پشتیبانی 6 ماهه است. کسانی که مدت شما از این صفحه ساز استفاده کرده باشند، می تواند تنها با پرداخت 16.5 دلار، تا یکسال استفاده از آن را تمدید کنند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود