
بنیاد مقاله یا همان محتوای اصلی چیست؟
کرنراستون یا همان بنیاد مقاله، هسته و جزء اجزای اصلی تشکیل دهنده مقالات وب سایت شماست که می بایست به داشتن آنها افتخار نمایید. بنیاد مقاله بازتاب و انعکاس کیفیت بیزینس شماست و این مقالات شماست که توسط موتورهای جستجو خوانده شده و براساس کیفیت محتوایی آن ها رنک دهی می شوید.
هر چه میزان کیفیت محتوای مقالات به کار رفته در سایتتان بالاتر باشد در رنکینگ بالاتری توسط موتورهای جستجو طبقه بندی می شوید.
در این مقاله سعی می شود مطالب ارزشمندی در رابطه با کرنراستون یا بنیاد مقاله بیان گردد. همچنین در این مقاله خواهید دانست که بنیاد مقاله چیست و چرا در SEO بسیار حیاتی است؟ . علاوه بر آن یاد می گیرید که چطور مقالات کرنراستون اصلی ساییتان را لینک دهی نمایید.
کدام مقاله کرنراستون من است ؟
تشخیص این مطلب که کرنراستون اصلی سایت شما کدام مقاله است بسیار حیاتی است. سعی نمایید کرنراستون مقاله اصلی سایتتان را با دقت انتخاب نمایید.
به چهار الی پنج صفحه مقاله ای که کاربران می خواهند با ورود به سایت شما آنها را مورد مطالعه قرار دهند فکر کنید.
کدامیک از مقالاتی که تاکنون در وب سایت خود منتشر کرده اید ، با ارزش تر است؟
کدامیک از همه کامل و جامع تر می باشد؟
کدامیک براساس معیارهای اصلی سایت شما گردآوری شده است؟
جواب همه سوالات فوق می تواند شما را در جهت یافتن مقاله ی اصلی (کرنراستون اصلی سایتتان) یاری نماید.
در حال حاضر ، Yoast SEO از شما می خواهد که چگونه سنگ بنای سایت خود را تشخیص و انتخاب نمایید. به عبارت ساده تر در گام نخست باید تشخیص دهید که کدام مقاله بنیان اصلی سایت شماست و مقالات دیگر براساس آن شکل گرفته است.
Yoast SEO به شما کمک می نماید تا ساختار لینک مقالات داخلی خود را بسازید. البته برای ساخت لینک برخی ابزارها نیز وجود دارد که در صورت نیاز به شما پیشنهاد می گردد.
نکته ی مهم :
اگر وب سایت شما بسیار گسترده باشد و از چندین کلمه و عبارت کلیدی جهت رنک دهی توسط موتورهای جستجو استفاده می نمایید، حتما توصیه می گردد به جای انتخاب یک مقاله، چندین مقاله براساس کلمات کلیدی به کار رفته در وب سایتتان انتخاب نموده و سایر مقالات دیگر را براساس آنها طبقه بندی کنید.
چرا مقالات کرنراستون برای SEO مهم است ؟
برای راحت تر شدن درک این مقاله از این به بعد به جای استفاده از مقالات کرنراستون از محتوای اصلی استفاده می کنم.
همانطور که می دانید محتوا محوری نقش بسیار کلیدی در هر استراتژی از SEO داراست. البته مهم تر از آن این است که بتوان این رنک دهی را در موتورهای جستجو حفظ نمود. شیوه محتوا محوری بهترین پاسخ و مطمئن ترین روش جهت رقابت با رقبای خود می باشد.
اگر شما به تولید محتوا در سایت یا وبلاگ خود مشغول هستید باید به گوگل یا موتورهای جستجو این مطلب را برسانید که کدام مقاله با اهمیت تر می باشد.
این کار را می توانید با لینک دهی مناسب میان مقالات به کار رفته شده در ساییتان انجام دهید. گوگل از میزان لینک دهی که به مقالات دیگر داشته اید پی به اهمیت آن مقاله می برد.
ساختار لینک دهی محتوای اصلی :
محتوا اصلی در سایت شما باید به صورت یک هرم باشند. به عبارت ساده تر کاربران با ورود به سایت شما باید با یک کلیک ساده وارد محتوای اصلی سایت شما شوند.
شما باید از این مقاله که هسته ی اصلی محتوای سایت شما می باشد به سایر مقالات دیگر لینک دهی نمایید. با لینک دهی به یک مقاله یا وبلاگ دیگر شما در اصطلاح کرنراستون دیگری را به آن مرتبط می نمایید . به عبارت دیگر شما به صورت زنجیر تمامی مقالات سایت خود را به یکدیگر متصل می نمایید.
با این کار شما عملا به گوگل اعلام می کنید کدامیک از مقالات شما با ارزش تر است و شانس خود را در جهت افزایش رنکینگ گوگل بیشتر می نمایید.
به عنوان مثال من مقالات متعدد و زیادی در سایت در رابطه با سئو نوشته ام. تمامی این مقالات از جنبه های مختلف سئو سایت را بررسی نموده اند اما همان طور که می دانید محوریت آنها در رابطه با آموزش سئو و بهینه سازی در موتورهای جستجو می باشد.
نقش لینک های داخلی در Yoast SEO :
در SEO Yoast ما استفاده از لینک های داخلی را پیشنهاد می نماییم. در ابتدا ما مقاله نوشته شده را آنالیز می نماییم سپس کلمات و واژگان مناسبی که با سایر دیگر مقالات مشابه همخوانی و تطابق دارد را به دقت انتخاب می نماییم.
این کلمات باید به صورت جداگانه و با رنگ مجزایی به شکل مشخص در متن قابل تشخیص باشند. سپس از کلمات مشخص شده به مقالات دیگری که در سایت منتشر کرده ایم، لینک دهی می نماییم.
در محتوا محوری هر محتوای اصلی از مقالات به صورت متفاوت و با یک استراتژی خاص می بایست لینک دهی گردد. نکته ی مهم تر نحوه لینک دهی می باشد که می بایست براساس سلسله مراتب و اولویت صورت بپذیرد. به عبارت دیگر باید وزن هر مقاله به صورت مجزا مشخص باشد تا بتوان براساس میزان اهمیت لینک دهی گردد.
رعایت اصول فوق کمک می نماید تا هر چه بهتر مقالات جدید را مدیریت و سازماندهی کنید.
انواع صفحات محتوا محور :
شالوده تمامی صفحات در وب سایت شما می بایست محتوا باشد. شما باید هر روز محتوای صفحات خود را به صورت منظم به روز نمایید. به خاطر داشته باشید مقالات شما باید جنبه آموزشی داشته باشد.
نکنه مهم تری که باید به آن توجه داشت اندازه یک مقاله می باشد. مقالات اصلی سایت شما نباید خیلی طولانی باشد و از طرفی می بایست تمامی مطالب مورد انتطار در مقاله را پوشش دهد.
مقالات طولانی باعث می شود تا کاربران به محتوای اشاره شده در مقاله شما به درستی توجه نکنند و یا حتی تعداد صفحات طولانی و زیاد آن باعث عدم تمرکز کاربر شود.
مهمترین شاخص در محتوا محوری کیفیت یک مقاله و نیز خلاقیت در محتوای آن مقاله می باشد.
5 مرحله در اتخاذ یک شیوه عمل گرایانه در تولید محتوا :
در ایده آل ترین حالت شما باید بر روی کلمات کلیدی تحقیق و پژوهش وسیعی انجام دهید پس از آن می بایست یک مقاله پر محتوا براساس کلمات کلیدی خود تولید نمایید. آیا تاکنون به تولید مقاله به این شیوه پرداخته اید؟
اگر در جواب می گویید نه شما را به خواندن این پنج مرحله دعوت می نمایم :
1- به انتخاب عبارات کلیدی خود فکر نمایید.
شما باید عبارات کلیدی ضروری مورد استفاده خود را رتبه بندی نمایید. محتوای تولیدی شما می بایست از رقابتی ترین کلمات کلیدی ممکنه در فضای مجازی استفاده نماید. از انتخاب درست و دقیق کلمات کلیدی خود اطمینان حاصل نمایید.
2- بهترین پست را انتخاب نمایید.
همواره به پست هایی مراجعه نمایید که بیشترین میزان بازخورد از محتوای تولیدی شما را دارند. در میان پست های مهم در وب سایت خود به سایر مطالب دیگر صفحات نیز اشاره ای کوتاه نمایید.
همواره به بهترین پست خود در وب ساییتان فکر نمایید.
3- مقالات خود را بازنویسی نمایید.
مقالات محتوایی خود را همواره با فواصل زمانی مشخص بازنویسی نمایید. از کاربرپسند بودن و محبوب بودن مقالات خود مطمئن شوید. مقالات خود را توسعه دهید و همواره آنها را به روزرسانی کنید.
همواره به 3 اصل؛ تولید محتوا ، نگارش مجدد(بارنویسی) و گسترش آنها توجه نمایید.
4- بهینه سازی پست های دنباله دار:
اگر به طور مثال مقاله ای در وب سایت شما موجود می باشد که در ادامه آن پست های گوناگونی را به آن نسبت داده اید، سعی نمایید پست های خود را به صورت بهینه شده به محتوا نسبت دهید.
در سایت نیوسئو اخیرا مقالات فاکتورهای رنکینگ گوگل از این حالت پیروی می کنند.
5- لینک دهی از انتها به ابتدا :
با این کار شما به گوگل این پیغام را می رسانید که مقاله ای که در وب سایت شما بسیار حائز اهمیت است. هرگز لینک دهی از انتها به ابتدا را فراموش نکنید زیرا بسیار در SEO نیز موثر است.
به زبان ساده تر لطفا همواره مقالات جدید خود را به مقالات مرتبط قبلی لینک دهی نمایید.
در پایان باید عرض کنم که بخشی از این مقاله ترجمه شده از سایت yoast بوده و به لحاظ ارزش محتوایی امیر قمصری از 20 به آن 20 می دهد. حال انتخاب با شماست که ده ها بار برگردید و این محتوا را دوباره مطالعه کنید تا کلمه به کلمه آن را حفظ شوید و یا ساده از آن بگذرید !!! …
با سلام
بابت مقاله بسیار بسیار خوب تون ممنونم
با سلام
برام خیلی جالب بود این دسته بندی رو تا حالا ندیده بودم.
سپاس
سلام
این مقاله عالیه… به نظر شما میتونیم بیش از یک مقاله اصلی داشته باشیم؟
یا به نظر شما فقط یک مقاله اصلی داشته باشیم بقیه رو از روی اون لینک بدهیم؟
کدوم استراتژی یهتره؟
سپاس
با سلام
این بخش از مقاله پاسخ سوال شماست :
“اگر وب سایت شما بسیار گسترده باشد و از چندین کلمه و عبارت کلیدی جهت رنک دهی توسط موتورهای جستجو استفاده می نمایید، حتما توصیه می گردد به جای انتخاب یک مقاله، چندین مقاله براساس کلمات کلیدی به کار رفته در وب سایتتان انتخاب نموده و سایر مقالات دیگر را براساس آنها طبقه بندی کنید.”
سلام
اینم مثل مطالب دیگه شما عالی بود.
لایک…….
واقعا بروزترین و بهترین مقالات آموزشی در سایت شما وجود دارد. خسته نباشید
خسته نباشید خدمت آقای قمصری
سوالم این بود که مقاله ای که بیشترین لینک داخلی به آن مرتبط شده نشان دهنده این است که آن مقاله کرنراستون سایت است؟
با سلام
بله، البته لینک های داخلی کاملا مرتبط
عالی بود مرسی
ممنون دوست عزیز
با سلام واحترام
خیلی ممنونم از مقاله خوبتون
یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
من در سایت فروشگاهیم محصولات مختلفی دارم که برای هر کدوم حداقل یک کلمه کلیدی منحصر به فرد تعریف کردم .
با این توضیحات ، آیا می تونم هر صفحه محصول رو با توجه به دارار بودن کلمه کلیه منحصر به فرد، بعنوان محتوای شاخص یا همان کرنراستون تعریف کنم ؟
از این بخش مقاله شما که در زیر آوردم، فکر می کنم بشه ، ولی گفتم بپرسم مطمئن بشم خیلی ممنونم.
“اگر وب سایت شما بسیار گسترده باشد و از چندین کلمه و عبارت کلیدی جهت رنک دهی توسط موتورهای جستجو استفاده می نمایید، حتما توصیه می گردد به جای انتخاب یک مقاله، چندین مقاله براساس کلمات کلیدی به کار رفته در وب سایتتان انتخاب نموده و سایر مقالات دیگر را براساس آنها طبقه بندی کنید.”
درود بر شما
برای انتخاب یک محتوای اصلی چندین شاخص در مقاله گفته شده که مهم ترین محتوا، بیشترین بازخورد، و براساس معیار های اصلی سایت شما باید باشد.
و وقتی این مسئله را تحلیل کردید با استفاده از روش هایی که می توان یک مطلب را به محتوای اصلی در سایت تبدیل کرد.
پیشنهاد می شود باز هم با دقت مطلب را بخوانید و نکات را نت برداری کنید.
سلام سوالی داشتم: من بر روی یک وب سایت خبری کار میکنم، در گوگل کنسول بهم میگه مثلا با کلمه کلیدی قند وشکر فریمان رتبه 5 رو دارم اما وقتی سرچ میکنم اینطور نیست ینی اصلا تو گوگل پیداش نکردم، نشون میده هزار و خورده ای ایندکس شده ولی نشون نمیده مشکلم چیه؟
سلام و درود به آقای غلامی عزیز
شما می توانید با اصلاح لینک های داخلی و بروزرسانی محتوا ارزش و رنک صفحه را افزایش دهید و نتیجه را بررسی کنید. در سایت های تازه تاسیس این اتفاق بدیهی است اگر سایتتان تازه تاسیس هست نگران نباشید ولی اگر این شرایط را ندارید باید سرچ کنسول و سایت شما تحلیل شود.