بک لینک در سئو چیست؟

آموزش بک لینک گذاشتن,ایجاد بک لینک,بک لینک با کیفیت

همه چیز در مورد بک لینک در سئو به صورت جامع در این مقاله آموزش سئو ارائه می شود. قطعا این موضوع برای هیچ کس پوشیده نیست که یکی از مهم ترین مهارت ها در سئو سایت، ایجاد بک لینک است. در واقع توانایی ساخت بک لینک برای سایت، ترکیبی چندین مهارت مختلف می باشد؛ شما باید در زمینه تولید محتوا، فروش، برنامه ریزی، روان شناسی و بازاریابی اطلاعات کافی باشید تا کاری کنید که دیگران لینک سایت شما را در سایت خودشان قرار دهند.

اگر می خواهید ترافیک بیشتری را از موتور های جستجو دریافت کنید، ایجاد بک لینک یکی از اقدامات ضروری می باشد و در این راهنمای جامع، ما می خواهیم به شما تمام موضوعاتی که برای ساخت لینک ها نیاز دارید را ارائه کنیم.

محتوای این راهنمای جامع:

  • بک لینک در سئو چیست؟
  • دلایل اهمیت بک لینک در سئو
  • عوامل تاثیر گذار در کیفیت بک لینک
  • گرفتن بک لینک از طریق بازاریابی محتوایی

بک لینک در سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

بیان بک لینک در سئو به عبارت ساده، هنگامی است که لینک یکی از صفحات وب سایت، در وب سایت دیگری قرار بگیرد. به عبارت دیگر، هنگامی که یک المان قابل کلیک در صفحه یک وب سایت مشاهده می کنید که پی از کلیک روی آن وارد صفحه دیگری شوید، در واقع آن المان لینک شده است؛ حال چه متن باشد، چه تصویر و یا هر المان دیگری. اما به هر لینکی نمی توان گفت بک لینک.

هر لینک دارای یک صفحه مبداء (صفحه‌ای که لینک در آن قرار دارد) و یک صفحه مقصد (صفحه‌ای که پس از کلیک روی لینک بارگذاری می شود) می باشد.

  • لینک داخلی: اگر صفحه مبداء و مقصد لینک، در یک دامنه سایت قرار داشته باشد لینک مدنظر داخلی است. یعنی یکی از صفحات وب سایت به صفحه دیگری از همان سایت لینک بدهد.
  • لینک خارجی: اگر صفحه مقصد لینک، دارای دامنه‌ای به جز دامنه مربوط به صفحه مبداء باشد، لینک مذکور خارجی شناخته می شود. لینک خارجی، برای صفحه مقصد خود، اصطلاحا یک بک لینک محسوب می شود.

برای مثال، روی عبارت”آموزش سئو” موجود در پاراگراف اول همین صفحه کلیک کنید. خواهید دید که صفحه‌ مقصد لینک، در خود سایت نیوسئو قرار دارد. این یک نمونه از لینک داخلی می باشد. بنابراین برای صفحه مقصد خود، بک لینک محسوب نمی شود.

بک لینک ها در صورت داشتن معیارهای کیفیت، به معنای تایید و تمجید صفحه مبداء از صفحه مقصد محسوب می شوند. به همین دلیل موتورهای جستجو، به بک لینک های یک صفحه توجه ویژه ای دارند؛ زیرا هرچه تعداد آن ها بیشتر باشد (و با کیفیت باشند) به معنای ارزش زیاد آن صفحه است و درنتیجه صفحه مدنظر می تواند رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند. در ادامه این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد. 

دلایل اهمیت بک لینک در سئو

طی تحقیقات و بر اساس تجربیات بزرگ ترین کارشناسان سئو دنیا، بک لینک در سئو و رتبه بندی صفحات وب سایت ها در موتورهای جستجو، یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین عوامل است. در واقع، گوگل اخیرا گفته است که بک لینک ها یکی از سه سیگنال رتبه بندی مهم برای آن ها می باشد.

بنابراین این موضوع کاملا مشخص است که لینک ها هنوز هم پایه و اساس الگوریتم های گوگل را ایجاد می کنند. اما سوال این است که چرا لینک ها تا این حد مهم هستند؟ برای درک این سوال، شما باید سوار ماشین زمان خودتان بشوید و به دوران اینترنت قبل از گوگل بروید.

در آن زمان، موتورهای جستجو مانند یاهو و Alta Vista مهم ترین فعالان در زمینه موتور جستجو بودند. آن ها نتایج جستجوی خودشان را 100% بر اساس محتوای صفحه وبسایت رتبه بندی می کردند. تا این که گوگل وارد صحنه شد.

الگوریتم PageRank گوگل که حالا کاملا معروف شده است، قوانین رتبه بندی جدیدی را ارائه کرد. این الگوریتم به جای این که فقط محتوا موجود در صفحه را تحلیل کند، این موضوع را بررسی کرد که چه تعداد از سایر سایت ها و صفحات وب، به صفحه مدنظر لینک داده اند.

این کار آن ها یک اقدام هوشمندانه بود. تقریبا بعد از 20 سال، لینک ها هنوز بهترین روش برای تعیین کیفیت یک صفحه وبسایت هستند. به همین دلیل ساخت بک لینک برای سایت، هنوز مهم ترین سیگنال رتبه بندی برای گوگل محسوب می شوند. بر این اساس، به لطف به روز رسانی ها در الگوریتم های مانند الگوریتم پنگوئن، حالا گوگل بر روی کیفیت لینک ها متمرکز شده است و فقط کمیت لینک ها را بررسی نمی کند.

شاید با خودتان بگویید که یک لینک با کیفیت دقیقا چیست و چطور می توان بک لینک برای سایت خود ایجاد کرد؟ خب در ادامه همین مقاله، این موضوعات را برای شما شرح خواهیم داد.

عوامل مهم برای ساخت بک لینک با کیفیت

قبل از این که بخواهیم وارد آموزش ساخت بک لینک در سئو و استراتژی ساخت آن شویم، باید بدانیم چه چیزی باعث می شود یک بک لینک در سئو خوب باشد یا بد. به عبارتی باید درک کرد که چه معیارهایی برای افزایش کیفیت بک لینک مهم هستند. این معیارها به شرح زیر می باشند.

1. اعتبار صفحه لینک دهنده

آموزش بک لینک گذاشتن,ایجاد بک لینک,بک لینک با کیفیت

آیا صفحه‌ای که به سایت شما لینک داده است، از نظر رتبه و اعتبار صفحه قدرتمند است؟ در این صورت، قطعا این صفحه می تواند تاثیر خیلی خوبی بر روی رتبه بندی شما داشته باشد. در واقع، بعد از سال ها تحقیق و بررسی، مشخص شد اعتبار صفحه‌ای که به سایت شما لینک می شود، بیشتر از هر موضوع دیگری اهمیت دارد.

به همین دلیل، لینک هایی که از صفحه های معتبر می آیند باعث می شوند اعتبار بیشتری هم به سایت شما منتقل شود. که این اعتبار صفحه همان رتبه صفحه یا PageRank می باشد. در نظر داشته باشید اگر چه گوگل اطلاعات PageRank را به صورت عمومی نشر نمی دهد، اما باز هم این پارامتر، مبنای مهمی را در الگوریتم های آن ها ایجاد می کند.

بنابر این بک لینکی که از یک صفحه با اعتبار بالا بیاید، یک بک لینک با کیفیت است. شما می توانید یک URL را در سایت Ahrefs وارد کنید و “URL Rating” آن را طبق تصویر بالا بررسی کنید.

2. اعتبار سایت لینک دهنده

بک لینک خوب یا بد,بک لینک دائمی,بک لینک در سئو

یکی از عوامل موثر در کیفیت بک لینک، اعتبار کلی دامنه سایتی است که بک لینک در آن ایجاد شده است. به صورت عمومی، یک لینک از یک سایت مانند NYTimes.com تاثیر بسیار بیشتری نسبت به یک لینک از یک وبلاگ نویس ناشناخته ایجاد می کند. در حالی که به دست آوردن این لینک ها کار دشواری می باشد، اما واقعا تلاش کردن برای آن ها ارزش دارد.

برای اطلاع از اعتبار سایت های مختلف، Ahrefs ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید URL هر سایتی را در این ابزار وارد کنید و سپس “DomainRating” آن سایت را مطابق تصویر بالا مشاهده کنید. همچنین شما می توانید از معیار معروف Moz با نام “Domain Authority” هم استفاده کنید. ابزار سنجش این معیار در سایت Moz قرار دارد.

3. گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط

زمانی که مبحث لینک ها مطرح می شود، اعتبار یک سایت اهمیت دارد. اما مرتبط بودن آن سایت با سایت شما یا ساخت بک لینک مرتبط هم مهم است. به عبارت دیگر باید بین دو سایت و دو صفحه‌ مبداء و مقصد لینک، ارتباط موضوعی برقرار باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک وبسایت در رابطه با پرورش گیاهان آپارتمانی دارید، گرفتن بک لینک از سایت یک شرکت تولید تایر خودرو، هیچ تاثیر مثبتی بر سئو سایت و رتبه صفحه مدنظر نخواهد داشت. بخصوص اگر موضوع محتوای صفحه مبداء و مقصد لینک نیز هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند.

بر اساس مصاحبه یکی از مدیران سابق گوگل: “در گذشته دریافت یک لینک از یک صفحه با رتبه بالا همیشه موثر بود(موجب افزایش رتبه می شد)، اما امروزه ارتباط موضوع محتوای آن سایت نسبت به سایت شما اهمیت بیشتری دارد.”

به طور کلی، شما باید از سایت های معتبر لینک دریافت کنید و به صورت خاص، این سایت ها باید ارتباط نزدیکی با سایت شما داشته باشند. یکی از نشانه های بک لینک با کیفیت، وجود ارتباط موضوع بین دو صفحه مبداء و مقصد می باشد.

4. جایگاه لینک در صفحه

آیا لینک شما داخل یک قسمت از محتوا اصلی صفحه مبداء قرار گرفته است یا این که تنها در قسمت فوتر صفحه می باشد؟ مشخص شده است که جایگاه لینک شما در صفحه هم اهمیت دارد.

لینک هایی که در فوتر و سایدبارها قرار دارند، ارزش لینک هایی که در میان صفحه و در محتوای اصلی قرار گرفته اند را ندارند. بهتر است لینک شما در قسمت اصلی محتوای یک صفحه وبسایت قرار داشته باشد. به عبارتی برای داشتن بک لینک با کیفیت، باید از بخش محتوای اصلی صفحه لینک بگیرید.

5. آیا لینک به صورت editorial link قرار گرفته است؟

بک لینکی که شامل محتوای سایت ما به همراه لینک های داخلی آن می باشد را بک لینک اینترنال لینک می نامند. به عبارت دیگر، اگر در صفحه مبداء لینک، بخش قابل توجهی از محتوای موجود در صفحه مقصد لینک وجود داشته باشد، یکی از بهترین نمونه های بک لینک در سئو می باشد.

همانطور که احتمالا تا به اینجای مقاله حدس زده‌اید، گوگل تاکید بسیار بیشتری را روی لینک هایی قرار داده است که به صورت بک لینک اینترنال لینک ایجاد شده اند.

به نقل از مدیران گوگل: “ایجاد لینک هایی که به صورت بک لینک اینترنال لینک قرار نگرفته اند، جدای این که به عنوان لینک های غیر طبیعی در نظر گرفته می شوند، ممکن است شامل شرایط تخطی از دستورالعمل های ما (گوگل) شوند.”

6. انکر تکست لینک

انکر تکست، بخش متنی قابل کلیک در یک لینک می باشد. همانطور که مشخص شده است، گوگل از انکر تکست ها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. به عنوان مثال، فرض می کنیم که شما یک لینک از یک سایت با انکر تکست “رژیم غارنشینی” دریافت می کنید.

گوگل این انکرتکست را می بیند و با خودش می گوید “این سایت از انکرتکست رژیم غارنشینی استفاده کرده است. بنابراین صفحه که لینک آن در این سایت استفاده شده نیز احتمالا مرتبط با همین رژیم می باشد.”

البته، مثل هر چیزی در سئو، از انکرتکست های پر از کلمات کلیدی هم سو استفاده شده است. امروزه، ایجاد انکرتکست هایی با تطابق کامل با کلمات کلیدی معمولا به عنوان یک بک لینک اسپم در نظر گرفته می شود.

به صورت خلاصه، پیشنهاد نمی شود که لینک هایی با انکرتکست های پر از کلمات کلیدی ایجاد کنید. اما اگر شما یک لینک با کلمه انکر تکست کلمه کلیدی صفحه مدنظر دریافت کنید، بسیار ارزشمند است، چون این نوع از انکرتکست های طبیعی خیلی برای سئو مفید هستند.

همچنین توجه داشته باشید که لینک ها فقط برای متون اعمال نمی شوند، بلکه ممکن است المان های دیگری مانند تصاویر نیز لینک داشته باشند. برای مثال اگر یک تصویر لینک داشته باشد، عبارتی که داخل ویژگی Alt آن تصویر قرار می گیرد، انکر تکست لینک آن تصویر می باشد.

7. ارتباط لینک ها با کلمات اطرافشان (Co-Occurrences)

بک لینک قوی,بک لینک مرتبط,بک لینک معتبر

ارتباط لینک ها با کلمات اطرافشان، منظور کلمات و عباراتی است که اطراف لینک شما دیده می شود، تاثیر زیادی بر موثر بودن لینک دارد. گوگل از این ارتباط لینک ها با کلمات اطرافشان، به عنوان “انکرتکست فرعی” استفاده می کند.

متنی که اطراف لینک شما است، سرنخ هایی به گوگل می دهد تا متوجه شود صفحه شما در رابطه با چه چیزی است. پس چرا گوگل نباید از آن استفاده کند؟

8. فالو یا نوفالو بودن بک لینک

“rel=nofollow” تگی است که به لینک ها اضافه می شود و به موتورهای جستجو می گوید که این لینک را به دنبال نکن. کاملا مشخص است وقتی مبحث سئو مطرح باشد، احتمالا شما هر وقت که ممکن باشد مایل هستید که لینک های شما “dofollow” باشد یعنی موتور جستجو آن ها را دنبال کند.

از دیگر نشانه های بک لینک با کیفیت، فالو بودن آن است. البته اگر تمامی بک لینک های یک وب سایت فالو باشند، برای گوگل شک برانگیز است. بنابر این سعی کنید به تعداد کم، بک لینک نوفالو نیز داشته باشد. نکته مذکور، یکی از مهمترین نکات بک لینک در سئو است.

حالا که شما می دانید چطور می توانید کیفیت یک لینک را متوجه شوید، زمان آن رسیده که دست به کار شوید و لینک های با کیفیت ایجاد کنید.

9. بهینه بودن سورس صفحه مبداء و مقصد بک لینک

اگر نمی دانید سورس صفحه چیست، در همین صفحه کلیدهای ترکیبی Ctrl + U را بزنید. خواهید دید که صفحه جدیدی شامل چندین خط کد نامفهوم نمایان می شود؛ این صفحه سورس کد می باشد. مرورگر ها و ربات ها ازجمله ربات های موتورهای جستجو، صفحات وب را از طریق این کد ها می خوانند و متوجه محتوای داخل آن ها می شوند.

حال اگر کدهای مربوط به صفحه مقصد بک لینک بهینه شده و مرتب نباشند، ربات های گوگل برای خواندن محتوا و درک موضوع آن دچار اختلال می شوند. درنتیجه نمی توانند آن طور که باید بک لینک موجود در آن را نیز شناسایی کنند و فرآیند انتقال رنک از طریق بک لینک به خوبی انجام نمی شود.

همچنین اگر سورس کد صفحه مقصد لینک بهینه نباشد، ربات های موتورهای جستجو نمی توانند به خوبی آن را کراول (Crawl) و موضوع آن را شناسایی کنند این مسئله نیز منجر می شود ارتباط موضوعی بین دو صفحه به خوبی درک نشده و سبب کاهش میزان انتقال رنک از صفحه مبداء به صفحه مقصد لینک می شود.

توجه داشته باشید که عملیات بهینه سازی سورس کد صفحات وب سایت، نیاز به داشتن تخصص برنامه نویسی دارد. اگر در این زمینه تخصصی ندارید به هیچ عنوان در سورس کد وب سایت خود تغییرت ایجاد نکنید؛ زیرا با کوچک ترین اشتباه ممکن است تمام صفحات سایت دچار بهم ریختگی شوند. بهتر برای انجام این کار، از یک متخصص برنامه نویس، مسلط به زبان مربوط به وب سایت خود کمک بگیرید.

بک لینک با ارسال پست مهمان

چند سال پیش، Matt Cutts، مدیر سابق تیم وب اسپم های گوگل گفت: “این دندان لق را بکنید! دیگر کار پست های مهمان تمام شده؛ حالا این پست ها پر از اسپم هستند.”

آیا این موضوع کاملا درست است؟ ادامه مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید. در قسمت زیر، چند خط قرمز را بیان می کنیم که ممکن است باعث شود پست های مهمان به اسپم تبدیل شوند:

  • کسی پول دریافت کرده باشد تا این پست ها را منتشر کند.
  • انکر تکست لینک موجود در آن پست ها دقیقا کلمه کلیدی اصلی صفحه مقصد لینک باشد.
  • این سایت تنها برای انتشار پست های مهمان شکل گرفته باشد.
  • سایت مبداء، ارتباط موضوعی با سایت مقصد نداشته باشد.

اما اگر شما یک پست مهمان بسیار عالی بر روی یک سایت معتبر و مرتبط بنویسید چه؟ بر اساس تجربه من، این لینک قطعا به رتبه بندی شما کمک می کند.

گرفتن بک لینک از طریق بازاریابی محتوایی

این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که محتوا، کلیدی است که باعث می شود شما بک لینک معتبر و قوی به دست بیاورید. اما باید توجه داشته باشید که اگر شما فقط محتوا منتشر کنید، قطعا باعث نمی شود که لینک خاصی به دست بیاورید. انواع خاصی از محتوا، بهترین عملکرد برای ایجاد لینک دارند. در ادامه 4 نوع از محتوا که بهترین لینک ها را برای شما ایجاد می کنند را بررسی کرده ایم:

  1. محتوای تصویری
  • تصاویر
  • نمودار ها
  • اینفوگرافیک ها
  • جدول ها و دیگر محتوای تصویری

محتوای بصری یکی از بهترین و ساده ترین نوع محتوا برای بک لینک در سئو هستند. به عنوان مثال، زمانی که شما یک جدول در سایت خودتان منتشر می کنید، هر وقت کسی این جدول را در سایت خودش منتشر کند، شما یک بک لینک به دست می آورید.

یک نمونه واقعی:

چند سال پیش در سایت “بکلینکو” یک اینفوگرافیک منتشر شد با عنوان “سئو داخلی : آناتومی یک صفحه کاملا بهینه سازی شده” تا به امروز، این اینفوگرافیک 2.5 هزار مرتبه! در سایت های مختلف لینک شده است.

تاثیر بک لینک در سئو,تفاوت بک لینک فالو و نوفالو,ساخت بک لینک برای سایت

اگر این محتوای با متن توضیح داده می شد، قطعا خیلی از این لینک ها باز هم به دست می آمد. اما خیلی از این لینک ها (که من تخمین میزنم احتمالا 75% از لینک ها را شامل می شود) به این دلیل ایجاد شده بودند که اطلاعات اصلی به صورت یک آموزش تصویری ارائه شده بودند

در واقع، بسیاری از این لینک ها، توسط کسانی ایجاد شده بود که این اینفوگرافیک را همراه با لینک موجود در آن در سایت خودشان قرار داده بودند و موضوع جالب این است که هنوز خیلی از افراد هر چند ماه یک بار، از لینک این اینفوگرافیک در سایت خودشان استفاده می کنند. این، قدرت محتوای تصویری می باشد.

  1. پست های حاوی لیست

منظور محتوا هایی است شامل تعدادی از نکات لیست شده، تکنیک ها، دلایل، موضوعات و… که به صورت لیست ارائه می شوند. پست های حاوی لیست (list posts)، محتوای ارزشمند بسیاری را به صورت یک قطعه محتوای خلاصه و قابل درک، ارائه می کنند. بنابراین می توانند موجب دریافت بک لینک با کیفیت شوند.

در واقع، زمانی که BuzzSumo یک میلیون مقاله را تحلیل کرد، به این موضوع پی برد که پست های لیست دار نسبت به دیگر حالت های محتوا بک لینک های بیشتری را ایجاد کردند؛ حتی از سوالات، ویدئو ها و حتی اینفوگرافیک ها هم بیشتر!

ساخت بک لینک قوی,کیفیت بک لینک

یک نمونه واقعی:

پست حاوی لیست 21 تکنیک اجرایی سئو با کارکرد فوری، یکی از محبوب ترین محتواهایی بوده که در سایت بکلینکو منتشر شد. اما مهم تر از هر چیزی، این پست یک لینک مگنت است (لینک ها را به خودش جذب می کند). این پست بیش از 5000 لینک دریافت کرده است! و به دلیل این که این صفحه لینک های بسیار زیادی دریافت کرده است، برای کلمه کلیدی “SEO Techniques” رتبه اول را در نتایج گوگل دارد.

آموزش بک لینک گذاشتن,ایجاد بک لینک,بک لینک با کیفیت

  1. داده ها و تحقیقات اصیل

منظور محتوایی است که داده های جدید حاصل از مطالعات، تحقیقات و نظر سنجی های اصلی و واقعی را ارائه می دهد. چرا این محتوا مفید است؟ آمار و داده ها به شدت برای دریافت بک لینک در سئو موفق هستند. وقتی که کسی داده های شما را در سایت خودش مطرح می کند، در واقع به شما لینک می دهد. این لینک ها از انواع با ارزش بک لینک در سئو هستند.

نمونه واقعی:

سال 2018 در سایت بکلینکو (Backlinko) یکی از بزرگترین مطالعات در رابطه با عوامل رتبه بندی گوگل را منتشر شد. کاملا مشخص است که به اندازه یک کشتی، اطلاعات و داده های جدید و اصیل در این پست وجود دارد. به همین دلیل در طول 2 سال، این پست توانست 3200 لینک دریافت کند. بیشتر این لینک ها از سمت افرادی ایجاد می شوند که می خواند یک آمار خاص یا بخشی از این اطلاعات این مطالعه را در سایت خود ارائه کنند.

آموزش بک لینک گذاشتن,ایجاد بک لینک,بک لینک با کیفیت

  1. محتوای دارای راهنمای جامع دقیق

یک منبع جامع که صفر تا صد را در رابطه با یک موضوع خاص مطرح می کند (گاهی بخشی از یک موضوع خاص را به صورت دقیق بررسی می کنند) و میزان زیادی از اطلاعات را در یک محل ارائه می دهد. همین موضوع باعث می شود که این پست ها تبدیل به یک پست مرجع خوب برای موضوع مد نظر شوند و تعداد زیادی بک لینک مفید برای سئو خود دریافت کنند.

نمونه واقعی:

یک پست دیگر در سایت بکلینکو با عنوان “جستجوی کلمات کلیدی برای سئو، یک راهنمای جامع” منتشر شد. به دلیل این که این راهنمای چند قسمتی، کامل تر از هر منبع آنلاین دیگری موضوعات مرتبط با جستجوی کلمات کلیدی را پوشش می داد، هزاران بار از لینک آن استفاده شده است.

آموزش بک لینک گذاشتن,ایجاد بک لینک,بک لینک با کیفیت

در این مقاله بیان کردیم که بک لینک در سئو چیست و چگونه باید کیفیت آن را بسنجیم. بک لینک یکی از بهترین و مهمترین عواملی است که می تواند جایگاه وب سایت ها و صفحات آن را در صفحه نتایج جستجو گوگل ارتقاء داده و تاثیر بسیار مهمی در سئو سایت دارد.

3 نظر در مورد مقاله “ بک لینک در سئو چیست؟ ” ثبت شده است
  1. مهران

    سلام
    ممنون از شما.
    بله نوفالو میکنم لینک هارو و بیشتر بخاطر برطرف شدن اخطارهای یوسئو توی همه مقاله ها لینک داخلی و خارجی میدم که خارجی ها عموماً آپارات و یوتیوب هستند روی کلماتی که به مقاله یا کلیپ مربوط هستند.


  2. مهران

    با سلام
    ممنون از مطلب مفیدتون
    سوالم درباره لینک های خارجی که خودمان در سایت میدیم هست، آیا سایت هایی مثل یوتیوب و آپارات میتونه تاثیر مثبت داشته باشه یا خیر؟
    چون من برای مقالاتم بک لینک میدم به ویدیو های خودم در یوتیوب و آپارات و نمیدونم که اینکار مفیده یا نه.
    ممنون از شما


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      تاثیر مثبت نداره و حتی اگر با اصولش این لینک خارجی ساخته نشه، قطعا اثر منفی میزاره
      لینک خارجی از سایت خودتون به سایت های دیگه بهتره که به صورت نوفالو باشه که اعتبار سایت رو منتقل نکنه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود