سئو محلی چیست؟ | نکات کاربردی 2024

آموزش سئو محلی,سئو لوکال,سئوی محلی

در بررسی فاکتورها و آیتم های مهم سئو، قطعا با عبارت سئو محلی روبرو شده اید. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل، به این سوال پاسخ دهیم که سئو محلی چیست و چگونه وب سایت خود را براساس جستجوهای محلی کاربران، بهینه سازی کنیم.

لوکال سئو یا سئو محلی در بازاریابی و افزایش مشتری بسیار کارآمد و مفید است. چنانچه قصد دارید بازار کوچک خود را در دنیای اینترنت و موتور جستجوی گوگل توسعه دهید، سئوی لوکال برای شما بسیار کاربردی است. زمانی که شما اصول سئو در جستجوی محلی را رعایت کنید، بازدید کننده های وب سایت شما افزایش پیدا کرده و اگر خدمات مناسبی داشته باشید، مشتریان شما نیز بیشتر می شوند.

ما برای بهینه سازی سایت برای سئوی لوکال، آموزش جامعی را قرار داده ایم که توسط آن بتوانید کسب و کارتان را رونق دهید. در پایان این مقاله شما به درک کاملی از چگونگی بهینه سازی کسب و کار خود برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل می رسید.

🔵 سئو محلی چیست؟

لوکال سئو به کسب و کار شما کمک می کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را با کارایی بیشتر به مشتریان محلی خود ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر شما فروشگاه لباس در شهر مشهد دارید، می توانید دسترسی راحت تری را با سئو محلی و با توجه به الگوریتم کبوتر به مشتریان خود بدهید. ممکن است شما سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید ولی خیلی از مشتریان شما از آن مطلع نباشند. حال شما با سئو لوکال می توانید مشتریان محلی خود را آگاه کرده و همین طور میانگین تعداد آن ها را افزایش دهید.

🔵 اهمیت اصلی سئو محلی چیست؟

سئو محلی مهم است زیرا بسیاری از افراد از موتورهای جستجو برای یافتن مکان های اطراف خود استفاده می کنند.

بر اساس واقعیت از بررسی داده های آماری گوگل:

  1. 30 درصد از تمام جستجوهای تلفن همراه مربوط به مکانی خاص است.
  2. 78 درصد از افرادی که در تلفن های خود به دنبال مکان یا یک چیز در این نزدیکی خود هستند، کاملا هدفمند نیاز خود را با آن جستجو، برطرف می کنند.
  3. 28 درصد از این جستجوها منجر به خرید یا استفاده از خدمات می شود.

شما زمانی که عبارت “خرید مبل در مشهد” را جستجو می کنید. قطعا هدفتان دیدن مدل های مختلف مبل در سایت ها، نیست. معمولا کاربران با این هدف، عبارت “خرید مبل در مشهد” را جستجو می کنند تا یک فروشگاه خوب مبل در مشهد را بیابند و برای خرید این کالا، اقدام کنند. این موضوع می تواند برای پیدا کردن یک تکنسین “خدمات تعمیر کولر گازی در مشهد” نیز صدق کند.

در نتیجه بهینه سازی سایت با اصول سئو محلی به شما کمک می کند که خود را به کاربران محلی بسیاری معرفی کنید. این موضوع در سایت های ایرانی به قدری ضعیف و کم اهمیت شده که شما با جستجو عباراتی مانند “خرید مبل در مشهد” یا “خرید دوچرخه در مشهد” با یک آدرس گوگل مپ روبرو می شوید، نه یک سایت کامل در این حوزه.

🔵 سئو محلی چگونه کار می کند؟

معمولا با جستجو عبارات محلی با دو نوع نتیجه جستجو، روبرو می شوید:

1- نتایج جستجو در قالب معرفی مکان روی نقشه گوگل مپ (map pack)

آموزش سئو محلی,سئو لوکال,سئوی محلی

2- نتایج جستجو در قالب لینک ها (حالت معمولی نتایج) که همانند دیگر نتایج جستجو به کاربران نشان داده می شود:

سئوی محلی چیست,کاربر محلی چیست,لوکال سئو

🔵 آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو محلی

پیدا کردن کلمات کلیدی ویژه سئو محلی موضوع بسیار مهمی است که باید قبل از هر تکنیک و راهکاری، آن را در نظر بگیرید. هنگام یافتن کلمات کلیدی مناسب در جستجوی محلی، می توانید به کمک ابزارهایی مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل (Google’s Keyword Planner) یا SEMrush داده های مربوط به میزان جستجوی کلمات در گوگل برای موقعیت جغرافیایی خود را به دست آورید. البته پیشنهاد ویژه ما استفاده از Google Suggests یا همان پیشنهادات گوگل در زمان جستجو است.

✔️ به منطقه خودتان محدود نشوید.

جستجو را به سایر نقاط نزدیک هم گسترش دهید.

به عنوان مثال اگر فروشگاه لوازم خانگی در مشهد را دارید، حتما روی عباراتی مانند فروشگاه لوازم خانگی در نیشابور و شهرهای دیگر نیز کار کنید.

داده های مربوط به میزان جستجوی یک کلمه در گوگل، برای یک منطقه خاص ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد، ولی مجموعه این نوع داده ها در کنار هم می تواند به شما کمک کند تا حجم مناسبی از ترافیک با قصد خرید بالا را جذب کنید.

✔️ زیاد از منطقه خود دور نشوید

برخی برای جذب تمامی کاربران حوزه کاری خود، روی کلمات کلیدی محلی مناطق دیگر نیز کار می کنند. به عنوان مثال در یک پروژه ما متوجه شدیم که سئوکار در کنار فعالیت به عنوان سئو محلی روی عباراتی مانند “خرید موبایل در مشهد” روی عباراتی مانند “خرید موبایل در تهران” و حتی “خرید موبایل در اصفهان” نیز کار کرده است. این مورد نه تنها برای سئو محلی شما کاربردی ندارد، بلکه قطعا اثر منفی روی رتبه شما به مرور زمان می گذارد.

دلیل این افت رتبه به خاطر افزایش Bounce rate و کاهش نرخ کلیک است. چون شما مخاطبانی را به سمت خود می کشید که در منطقه شما نیستند و قصد خرید حضوری و مراجعه به فروشگاه را دارند.

🔵 بهترین کلمات کلیدی برای سئو محلی چیست؟

گوگل در تلاش است تا با الگوریتم کبوتر خود، نتایج جستجو را هر چه بیشتر به شکل محلی ارائه کند.

تا چند سال پیش افرادی که در تهران موضوعی را جستجو می کردند و آنهایی که همان موضوع را در اصفهان جستجو می کردند، نتایج مشابهی می گرفتند.

ولی حالا گوگل سعی می کند هنگام رتبه بندی نتایج جستجو، نتایج محلی را بالاتر قرار دهد، یعنی کسب و کارهایی که از نظر مکانی نزدیک به شخص جستجو کننده قرار دارند را ترجیح می دهد.

البته این کار فقط بر اساس موقعیت جغرافیایی نیست، بلکه سلیقه و انتخاب های شخصی کاربر هم در نظر گرفته می شود.

شخصی سازی نتایج توسط گوگل، از دو لحاظ برای سئو محلی شما اهمیت دارد:

✔️ از کلمات کلیدی عمومی و رقابتی استفاده کنید

قبلا کسب و کارهای محلی نمی توانستند برای کلمات کلیدی مانند “قنادی” یا “گل فروشی” رتبه بالایی کسب کنند؛ ولی از نسخه به روز رسانی Possum به بعد، الگوریتم گوگل توجه زیادی به موقعیت کاربر در جستجوهای محلی دارد.

به روز رسانی های بعدی هم فقط اصلاحاتی در این فرایند ایجاد کرده اند و حالا با تاکیدی که گوگل بر نتایج محلی دارد، می توانید برای این نوع عبارات رقابتی و عمومی هم رتبه خوبی به دست آورید.

✔️ رقابت بیشتر برای جایگاه های کمتر

در گوگل، کسب و کارهای محلی با رقابت زیادی برای تعداد جایگاه کمتر مواجهند. این قسمت از نتایج جستجو Local 3-pack نام دارد و در SERP به این صورت نمایش داده می شود:

لوکال سئو چیست

ما در جستجو عبارت “خرید مبل اداری در مشهد” به سه نتیجه اول در نتایج گوگل به صورت نتایج جستجو شده در گوگل مپ، دست پیدا کردیم.

اگر می خواهید یکی از این سه جایگاه را تصاحب کنید، قطعا باید سئو محلی را جزء اولویت های ویژه خود قرار دهید.

🔵 بهترین ابزارها برای سئو محلی چیست؟

آموزش سئو محلی,سئو لوکال,سئوی محلی

مطمئنا تا اینجای کار با مفهوم سئو محلی چیست آشنایی کاملی پیدا کرده اید. گوگل برای اینکه شما بتوانید در سئو محلی رتبه خوبی کسب کنید و به صفحه اول نتایج جستجوی محلی برسید، ابزارهایی را برای شما قرار داده است. در ادامه می خواهیم ابزارهایی را معرفی کنیم که به شما در لوکال سئو کمک بسیاری می کنند.

✔️ ابزار Whitespark Local Citation Finder

دایرکتوری برای سئو محلی بسیار اهمیت است. یک دایرکتوری قوی زمانی کارساز است که Local Citation بیشتری داشته باشید. برای داشتن یک citation قوی باید اطلاعات مناسب و بهینه را برای آن قرار دهید. Citation شامل آدرس، شماره تلفن و مشخصات وب سایت و یا خودتان می شود که با معرفی آن به برخی از سایت ها می توانید لینک بیشتری از سایت های دیگر به خود دریافت کرده و جایگاه بهتری در جستجوی محلی دریافت کنید.

حال برای این کار، ابزار Whitespark Local Citation Finder کاربرد فراوانی دارد. این ابزار هم ورژن رایگان دارد که با ویژگی های محدود و هم ورژن پولی آن موجود است که دارای امکانات بیشتری است. شما با وارد کردن مشخصات خود می توانید رقیبان خود در سئوی محلی را مورد بررسی قرار دهید، عملکرد خود را تحلیل کنید و citation خود را قوی تر کنید.

✔️ ابزار Screaming Frog

ابزار Screaming Frog به صورت یک نرم افزار، می تواند در سیستم شما نصب شود. شما باید سایت خود را به آن معرفی کنید. سپس ابزار Screaming frog وب سایت شما را کراول می کند و مواردی از قبیل ارور های 404، موارد مربوط به توضیحات متا و هدینگ ها و … را بررسی می کند.

این ابزار پانصد URL را به صورت رایگان آنالیز می کند که برای نامحدود شدن امکانات آن باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید.

✔️ ابزار Moz local

این ابزار از دیگر رقبای خود سرویس های گران تری را ارائه داده است. ابزار Moz Local اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد؛ همین طور اطمینان حاصل می کند که اطلاعات شما در گوگل و فیس بوک به درستی قرار گرفته باشد. با استفاده از این ابزار می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت و اطلاعات مربوط به آن بر اساس قوانین لوکال سئو بهینه شده است یا خیر.

در نظر داشته باشید که تجربه نیوسئو نشان داده است که این ابزار برای سئو محلی سایت های ایرانی کاربرد چندانی ندارد اما در حوزه بین الملل می تواند یک ابزار فوق العاده کاربردی باشد.

✔️ ابزار Ahref

اگر به درستی با مفهوم سئو محلی چیست آشنا شده باشید در می یابید که بک لینک ها در سئوی محلی چه تاثیری دارند. این ابزار موارد مربوط به بک لینک را برای شما بررسی می کند. البته در کنار آن موارد مربوط به کلید واژه ها و انکر تکست ها را نیز بررسی می کند. با این ابزار می توانید بهترین انکر تکست را برای خود ایجاد کنید.

برای لوکال سئو ممکن است ابزارهای زیادی وجود داشته باشد ولی به طور کلی اگر کاملا به موضوع کاربر محلی چیست تسلط پیدا کنید، یعنی کاربر خود را بشناسید، می توانید مطالب خوبی را برای کاربرانی که در شهر شما به دنبال شما هستند ایجاد کنید.

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را بیشتر با سئو محلی چیست و همین طور کاربر محلی چیست آشنا کنیم تا بتوانید به درک بهتری از سئوی محلی دست پیدا کنید. به طور کلی رعایت اصول سئو سایت می تواند به شما در افزایش باور نکردنی مشتریان در کسب و کارتان کمک بسزایی کند.

🔵 بهترین تکنیک ها و نکات سئو محلی

در این بخش از مقاله آموزش سئو محلی قصد داریم تجربیات و نکات مهم برای بهینه سازی وب سایت در حوزه لوکال را به طور کامل به شما شرح دهیم:

✔️ بهینه سازی اکانت Google My Business برای لوکال سئو

در سئو لوکال ابتدا باید اکانتی در Google My Business برای خود ایجاد کنید. همان طور که از اسم آن مشخص است، شما کسب و کار و بیزینس خود را از این طریق به گوگل معرفی می کنید. سپس گوگل بعد از تایید کردن اعتبار کسب و کار شما، به ازای آن خدماتی را به شما ارائه می دهد. یکی از این خدمات بهبود وضعیت کسب و کار خود در دنیای اینترنت است که در این راستا سئو محلی نقش اساسی دارد.

بعد از اینکه اکانت خود را ایجاد کردید، می توانید از Google Post استفاده کنید. در ادامه می توانید از مشتریان خود بخواهید که نظر واقعی خود را در گوگل برای شما ارائه کنند. اگر این نظرات و امتیازها رویکرد مثبتی برای شما داشته باشد، طبیعتا می تواند مشتریان شما را نیز بیشتر کند. یکی از مواردی که در بخش بیزنیسی گوگل قرار دارد، مشخص کردن دقیق محل کار شما در google map است. شاید بسیاری از افراد، به خاطر نداشتن آدرس دقیق، به شما مراجعه نکنند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: تکنیک های فوق العاده انتخاب کلمه کلیدی مناسبپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

✔️ بروز کردن مطالب وب سایت و مسائل مربوط به سئو داخلی

در این بخش می خواهیم به پنج بروزرسانی وب سایت برای جستجوی محلی در سئو بپردازیم:

  1. بهبود ساختار لینک های داخلی

لینک های داخلی ارتباطی مناسب، بین صفحات وب سایت شما ایجاد می کند. حال تصور کنید اگر یک فروشگاه بزرگی مانند افق کوروش، راه های ارتباطی بین غرفه هایش به درستی طراحی شده باشند و شما به راحتی بتوانید خرید خود را انجام دهید، مطمئنا حس رضایت بیشتری از آن فروشگاه پیدا می کنید. این حس رضایت باعث می شود که برای خرید بعدی خود دوباره به آن مراجعه کنید.

جریان بهبود ساختار لینک های داخلی نیز به هم صورت است. شما باید برای لوکال سئو، لینک ها را به صورتی ساختار بندی کنید که کاربران به صفحات سایت شما دسترسی راحت تری داشته باشند.

  1. بهینه سازی URL ها، برچسب های عناوین، عنوان ها، توضیحات متا و محتوا سایت

بهینه سازی URL ها ساختار و قوانین خاص خود را دارد. مواردی مانند تعداد کلمات در URL و همین طور انگلیسی بودن آن، می توانند نقش موثری داشته باشند. ولی برای سئو محلی شما باید بگونه ای عمل کنید که کاربران متوجه شوند کسب و کار شما در شهر مشهد قرار دارد یا اینکه کسب و کار شما در فلان خیابان است.

برچسب های عناوین و خود عنوان ها نیز به همین صورت برای سئو محلی باید بهینه شوند. در عناوین سعی کنید از عبارت مرتبط محلی استفاده کنید. مانند مشهد، آذربایجان و غیره. با این کار کاربرانی که به دنبال چیز خاصی در شهر خود باشند در صورتی که کسبو کار  شما نیازشان را برطرف کند و البته کسب و کار شما هم در آن شهر باشد، می توانند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

توضیحات متا و محتوای سایت در کنار داشتن جذابیت و CTA قوی باید برای جستجوی محلی نیز بهینه سازی شوند. استفاده از عبارتی که در لوکال سئو می تواند کاربر را به شما نزدیک کند، اهمیت زیادی دارند. مواردی مانند آدرس یا شماره تلفن، کاربرد خوبی برای این موضوع دارند.

  1. تعیین موقعیت مکانی کسب و کار خود در صفحات وب سایت

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما نمایندگی فروش و خدمات خودرو در تهران است، می توانید با قرار دادن موقعیت مکانی دقیق خود در وب سایت، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید. در این مورد، برای بسیاری از کاربران حتی نزدیک بودن یک نمایندگی به محل زندگی آن ها، در خرید و استفاده از خدمات آن ها بسیار تاثیرگذار می باشد. در کنار موقعیت مکانی خود می توانید شماره تماس، ساعات کار نمایندگی و نظرات مشتریان را نیز قرار دهید.

  1. محتوای محلی ایجاد کنید

منظور از محتوای محلی، محتوایی است که کاربرد آن برای بخشی خاص یا شهری خاص و یا حتی استانی خاص باشد. مثلا مقاله بهترین فروشگاه های مبل تهران، معمولا به درد تهرانی هایی می خورد که قصد خرید مبل را داشته و به دنبال بهترین ها هستند.

  1. بهینه سازی وب سایت برای نمایش در موبایل (Mobile Friendly)

گوگل این روزها سختگیری زیادی برای موبایل فرندلی بودن سایت دارد. این سختگیری به خاطر اهمیتی است که به کاربران می دهد. امروزه کاربران زیادی از طریق گوشی تلفن همراه به وب سایت شما مراجعه می کنند. به همین خاطر این جریان بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر می گذارد. در لوکال سئو نیز داستان به همین صورت است. به طور کلی اگر وب سایت شما به خوبی برای تلفن همراه بهینه شده باشد، تاثیر زیادی بر سئوی محلی وب سایت شما دارد.

✔️ ساخت بک لینک های محلی

بعد از اینکه متوجه شدیم سئوی لوکال چیست باید بدانیم که گوگل کسب و کارهای محلی را به چه شکل در نتایج خود نشان می دهد. برای اینکار باید فاکتورها و متغیرهای زیادی را مورد بررسی قرار دهیم. بک لینک ها تاثیر بسیار زیادی در این زمینه از خود نشان داده اند. اگر شما دارای یک کسب و کار محلی هستید، در زمینه لینک سازی سایت خود باید از بک لینک های محلی نیز استفاده کنید.

برای کسب بک لینک های محلی راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها در روند لینک سازی سایت خود استفاده کنید. بنابراین اینکه بتوانید عملکرد خوبی در مورد بهبود سئو محلی داشته باشید، نیاز است تا نکات لینک سازی آموزش سئو محلی را به خوبی پیاده سازی کنید.

✔️ بهینه سازی ساختار کلی سایت

گوگل زمانی می تواند کسب و کار شما را در یک نقطه جغرافیایی ثبت کند که ساختار کلی سایت شما مورد تایید گوگل و مطابق با بروزترین فاکتورهای رتبه بندی آن باشد. برای بهبود سئو محلی باید نام برند، آدرس محل کسب و کار و شماره های ارتباطی خود را در سایتتان وارد کنید. این اطلاعات باید در قسمت هایی که برای ارتباط با کاربران قرار می دهید، باشند. در این صورت کاربران می توانند راحتی به شما دسترسی داشته باشند.

✔️ ثبت سایت خود در دایرکتوری ها

بعد از اینکه کسب و کار خود را در پلتفرم Google My Business ثبت کردید، نکات آموزش سئو محلی زیادی وجود دارد که باید آن ها را به کار ببرید. بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها با ثبت سایت خود در Google My Business می توانند سئو محلی مناسبی داشته باشند.

شما باید سایت خود را در دایرکتوری های محلی ثبت کنید. دقت داشته باشید که برای انتخاب دایرکتوری های مناسب باید نیازهای اساسی کسب و کارتان را در نظر بگیرید. البته دقت داشته باشید که برای این کار سایت هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها سایت خود را به صورت خودکار در دایرکتوری های متفاوت ثبت کنید. این کار می تواند مقدار بسیار زیادی به شما در صرفه جویی زمان کمک کند.

✔️ تولید محتوای جذاب بر اساس اصول سئو سایت

یکی از بخش های مهمی که تاثیر زیادی در بهبود سئو محلی دارد، تولید محتوا است. شما باید با یادگیری اصول آموزش تولید محتوا و به کارگیری تمام آن ها در روند کاری خود، محتواهایی جذاب تولید کنید که بتواند کاربران هدف زیادی را به وب سایت شما وارد کند.

نکته مهمی که در این زمینه باید آن را رعایت کنید این است که محتوای تولیدی شما باید کاملا مطابق با سلیقه ها و علایق کاربرانی باشد که می خواهید آن ها را با استفاده از سئو محلی جذب برند خود کنید.

شما همیشه باید با مطالعه بروز ترین مطالب، جدیدترین موضوعاتی که ذهن کاربران محل شما را درگیر کرده است را شناسایی کنید و این مطالب را در تولید محتوای سایت خود پیاده سازی کنید. به این صورت می توانید کاربران زیادی را جذب کرده و با استفاده نکات آموزش سئو محلی، آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی کسب و کار خود کنید.

✔️ از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با موقعیت مکانی خود استفاده کنید

شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهمی در ایجاد ارتباطات جغرافیایی داشته باشند. دقت داشته باشید که اگر بتوانید از کسب و کارهایی محلی خود که در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته و محبوبیت زیادی نیز به دست آورده اند، درخواست کنید که مطلبی در مورد سایت شما در صفحه خود قرار دهند، می توانید کمک بزرگی به سئو محلی سایت خود بکنید. مطمئنا کاربران پیشنهاد برند محبوب خود را نادیده نخواهند گرفت و به سایت و مطالب شما نیز سر خواهند زد.

راه دیگری که در این مورد وجود دارد این است که خود شما در شبکه های اجتماعی صفحه ای ایجاد کنید و مدتی بر روی آن متمرکز شوید تا ارتقا پیدا کند. بعد از آن می توانید به تبلیغ کسب و کار خود پرداخته و سئو محلی سایتتان را شدیدا بهبود بخشید.

✔️ دریافت نظرسنجی برای بهبود Google My Business

قطعا زمانی که به دنبال یک کسب و کار برای رفع مشکل خود هستید، با نظرات کاربران در بخش گوگل مپ روبرو شده اید. وادار کردن مشتریان به نوشتن نظرات درخشان برای کسب و کار شما، فقط سئو محلی را بهینه نمی‌کند. همچنین مشتریان محلی بیشتری را تشویق می کند که از شما خرید کنند. با بررسی های انجام گرفته در دنیای وب و آمارهای بدست آمده 85 درصد از مشتریان، نظرات آنلاین را به اندازه توصیه‌های شخصی باور دارند.

✔️ تولید محتوا براساس موضوعات محلی

هیچ چیزی مانند نوشتن محتوایی که مستقیماً به یک موضوع محلی اشاره دارد یا مربوط می شود تا توجه مشتریان محلی شما را جلب کند، اثرگذار نیست. به عنوان مثال بهینه سازی یک محتوا جذاب با عنوان “بهترین تعمیرکار کولر گازی در مشهد کیست؟” به شما کمک می کند کاربرانی که به دنبال تعمیرکار کولر گازی هستند، راحت تر شما را پیدا کنند.

✔️ بهینه سازی وب سایت برای موبایل

مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که تغییر به سمت تلفن همراه و استفاده از این پلت فرم برای جستجو در نتایج گوگل، سریعتر از آنچه انتظار می رود، رخ می دهد. بازدیدهای موبایلی از وب‌سایت‌ها از 75 درصد در سال 2021 به 84 درصد در سال 2023 افزایش یافت و بازدید کلی از وب‌سایت‌ها از طریق دسکتاپ از 37 درصد در سال 2021 به تنها 25 درصد در سال 2023 کاهش یافته است.

در بررسی پاسخ ها برای سوال “سئو محلی چیست” مطالعه دیگری در سال 2023 نشان داد که ترافیک جستجوهای محلی می تواند بسیار سودآورتر و هدفمندتر باشد، به طوری که 75 درصد از تمام جستجوهای تلفن همراه که هدف محلی را نشان می دهند در واقع مستقیم برای خرید و استفاده از خدمات، در گوگل جستجو می کنند. این تأیید می کند که شما باید وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید تا در سئو لوکال نقش داشته باشید.

🔵 مراحل پیاده سازی سئو محلی برای وب سایت ها

تا اینجای کار، به طور کامل متوجه شدیم که منظور از سئو محلی چیست. اکنون می خواهیم به طور کامل مراحل پیاده سازی سئو محلی را به شما آموزش دهیم:

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی

اولین مرحله برای اجراسازی سئو محلی، تحقیق کلمات کلیدی جامع براساس فاکتورها و نکات سئو محلی است. شما زمانی که به خوبی بدانید سئو محلی چیست به راحتی متوجه می شوید که باید به دنبال چه کلمات کلیدی باشید.

به عنوان مثال که موضوع کاری شما “فروش طلا و جواهر” است و در شهر مشهد فروشگاه دارید، باید کلمات کلیدی با موضوع طلا و جواهر در مشهد را پیدا کنید و بررسی کنید که عبارت طلا و شهر مشهد، در چه عباراتی با هم ترکیب شده اند. 

مثلا برخی از مهم ترین کلمات کلیدی محلی حوزه طلا و جواهر در شهر مشهد عبارت اند از:

  • قیمت طلای 18 عیار در بازار امروز مشهد
  • قیمت طلا در مشهد امروز
  • کانال قیمت طلا مشهد
  • گالری طلا مشهد
  • قیمت طلا امروز در خراسان رضوی
  • طلا مشهد اینستاگرام
  • طلا فروشی آنلاین مشهد
  • و…

این ها تنها یکسری کلمات کلیدی حوزه طلا و جواهر برای جستجو محلی ساکنین شهر مشهد و یا استان خراسان رضوی است.

دقت کنید که بعد از پیدا کردن این کلمات کلیدی، باید کامل کلمات را دسته بندی کنید تا بهتر متوجه شوید که این عبارات را باید برای چه صفحاتی و کجا استفاده کنید.

این مقاله ادامه دارد…

2 نظر در مورد مقاله “ سئو محلی چیست؟ | نکات کاربردی 2024 ” ثبت شده است
  1. حمید

    سلام
    لوکال سئو یا همون سئو محلی آیا برای سایت هایی مانند سایت های آموزش آنلاین نیز مناسب است؟ چون مراجعه حضوری هم ندارند این نوع سایت ها.
    سپاس


    • مهدی گنجعلی

      سلام این مسئله بستگی به چگونگی فعالیت های آموزشی شما داره جناب
      حتما محتوا رو کامل بخونید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود