بهترین تکنیک های سئو برای افزایش رنک وب سایت

آموزش تکنیک های سئو,تکنیک سئو,تکنیک های سئو

تکنیک های سئو در واقع بهترین و سریع ترین روش هایی هستند که با استفاده از آن ها می شود رنک یک وب سایت را به خوبی افزایش داد. اگر قصد بهبود رتبه تمامی صفحات سایت خود را دارید، پیشنهاد می کنیم که از تخصصی ترین تکنیک های سئو که در این مقاله برای شما ارائه شده است، در روند کاری خود استفاده کنید.

تعداد بسیار زیادی فاکتور وجود دارند که شما باید به آن ها توجه داشته باشید؛ از محتوا گرفته تا بک لینک ها. در نتیجه این مسئله طبیعی است که شما باید مقدار قابل توجهی صبر و تحمل داشته باشید تا این تکنیک های سئو برای شما نتیجه مطلوب را به عمل بیاورند. اما وقتی از تکنیک های سئو که در ادامه بیان کرده ایم استفاده کنید، می توانید به راحتی از رقبای خود پیشی بگیرید.

این تکنیک ها برگرفته از تجربیات ما در پروژه های مختلف سئو است. هر کدام از این تکنیک ها را در ادامه برای شما بررسی می کنیم:

1- نوشتن مقاله های طولانی

مدت هاست که کارشناسان سئو بر اهمیت کیفیت محتوائی که تولید می کنید تأکید زیادی کرده اند. شکی نیست که یکی از مهمترین عوامل برای بهبود رتبه بندی جستجوی شما، محتوا است. بنابراین، شما هیچ وقت نمی توانید به طور کامل طول محتوا را نادیده بگیرید.

مقاله های طولانی و در عین حال عمیق از نظر مفهومی که به دنبال پوشش گسترده ای از یک موضوع خاص هستند، می توانند به شما در کسب رتبه های برتر، کمک کنند. برای درک ارتباط دقیق بین طول محتوا و تاثیر آن در افزایش رتبه سایت، نیوسئو تحقیقی در این زمینه انجام داده است. در این تحقیق، بیش از یک میلیون جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نکته مهمی که ما از این آمارها به دست آوردیم، این بود که تقریبا تمام رتبه های اول تا سوم، محتواهایی بیش از 1500 کلمه داشتند.

این روش، تنها یکی از راهکارهای سئو است و به خودی خود موفقیت خاصی را تضمین نمی کند. طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که مقاله های طولانی باعث افزایش جادویی رتبه پست شما در رتبه بندی های جستجو شوند. به هر حال طول محتوا یکی از بهترین تکنیک های سئو است و مسئله ای که باید در مورد آن ها رعایت شود، ایجاد توازن بین کمیت و کیفیت محتوا است.

آموزش تکنیک های سئو,تکنیک سئو,تکنیک های سئو

2- استفاده از تکنیک Bucket Brigade

سئو سایت فقط در مورد عبارات کلیدی و نحوه جایگذاری آن ها نیست. وقتی کاربران از وب سایت شما بازدید می کنند، دو حالت ممکن است اتفاق بیافتد. آن ها ممکن است به خواندن مقاله های شما ادامه دهند یا بلافاصله وب سایت شما را ترک کنند. مورد دوم مشکل بزرگی است که می تواند بر رنک صفحات وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

اگر می خواهید رتبه جستجوی شما بهبود یابد، باید اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان وقت بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند. یک روش ساده برای انجام این کار این است که قالب محتواهای خود را به صورت قانع کننده ایجاد کنید. با استفاده از تکنیک Bucket Brigade می توانید آن ها را متمایل به ادامه دادن به خواندن مقاله مورد نظر خود کنید. Bucket Brigade یک تکنیک نوشتاری است که می تواند خوانندگان شما را ترغیب به ماندن در سایت کند.

هنگامی که شما در حال نوشتن یک مقاله هستید، باید دقت داشته باشید که جریان نوشته های شما روان باشد. در یک حالت ایده آل، هر جمله باید به جمله بعدی منتهی شود. به همین ترتیب، هر پاراگراف باید خوانندگان را آماده برای مطالعه مطلب مرتبط بعدی کند. شما با استفاده از برخی جملات کوتاه در انتهای جمله های خود، می توانید مطالب را به هم ربط دهید. دقت داشته باشید که این مورد هم مثل دیگر راهکارهای سئو سایت، مستلزم توجه و دقت زیادی است و نباید کیفیت نوشتاری متن محتوای سایت، کاهش پیدا کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بروزرسانی محتوا و اهمیت آن در سئو سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

3- بروز رسانی محتواهای قدیمی

برای اینکه بیشترین بهره از محتوا را داشته باشید، بهترین روش های سئو سایت در این زمینه، بروز رسانی محتواهای قدیمی وب سایت شما است. به عنوان مثال فرض کنید که شما دو سال قبل محتوایی در مورد تکنیک های سئو یا معرفی بهترین راهکارهای سئو سایت منتشر کرده اید، طبیعتا از دو سال قبل تا الان گوگل بروز رسانی های مهمی در الگوریتم رتبه بندی خود به وجود آورده است. در نتیجه بهترین کار این است که یک لیست از محتواهای این چنینی ایجاد کنید و اطلاعات تمامی آن ها را بروز کنید. بعد از بروز رسانی اطلاعات این محتواهای آموزشی، باید آن ها را با توجه به فاکتورهای رتبه بندی جدید، به خوبی بهینه کنید.

این تکنیک سئو سایت، راهی آسان برای به دست آوردن مطالب بیشتر در زمان کمتر است. همچنین، این تکنیک می تواند به پست های سایت شما کمک کند تا مخاطبان گسترده تری داشته باشند. مطمئنا برای برخی از پست های بروز شده، افزایش رنک خوبی را مشاهده خواهید کرد.

4- ساخت بک لینک های باکیفیت

هنگامی که وب سایت های دارای اعتبار دامنه بالا به وب سایت شما لینک بدهند، اعتبار شما افزایش می یابد. بک لینک های با کیفیت می توانند به شما کنند تا ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود به دست بیاورید. برای موتورهای جستجو، بک لینک با کیفیت معادل افزایش اطمینان می باشد.

بنابراین ، هنگامی که تعداد زیادی بک لینک با کیفیت دارید، به احتمال زیاد در SERP ها رتبه های بالاتری کسب خواهید کرد. این یکی از مهمترین تکنیک های سئو است که می تواند به طور مستقیم بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد.

با استفاده از پست های مهمان و همکاری تأثیرگذار با فعالان شبکه های اجتماعی، می توانید بک لینک های با کیفیت به دست بیاورید. بعضی اوقات، وب سایت های دیگر حتی ممکن است بدون درخواست شما، به وب سایتتان لینک بدهند. این مسئله مشکلی برای شما ایجاد نمی کند مگر اینکه لینک اسپم یا وب سایت های بی اعتبار در این زمینه نقشی داشته باشند. در نتیجه اهمیت زیادی دارد که تمامی لینک های دریافتی وب سایت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

تکنیک های سئو چیست,تکنیک های سئو در وردپرس,راهکارهای سئو

5- انجام صحیح تحقیق کلمات کلیدی

قبل از نهایی کردن ایده های تولید محتوا خود، برای مدت زمان مشخصی، باید تحقیق کرده و کلمات کلیدی مناسب برای خود را پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از راهکارهای سئو و روشی آسان برای فهمیدن آنچه مردم به دنبال آن هستند، می باشد. بر این اساس، شما می توانید مطابقت بیشتری با مخاطبین خود داشته باشید.

اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید، شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر دارید. برای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید از ابزارهای موتورهای جستجو مانند KWfinder ، Moz Keyword Explorer یا Google Keyword Planner استفاده کنید. البته خدمات این ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی محدودیت داشته و برای رفع این محدودیت باید هزینه ای را پرداخت کنید.

6- نکات مهم درباره انتخاب کلمات کلیدی

فرض کنید شما دارای یک وب سایت هستید و قصد دارید بخشی از آن را به عنوان فروشگاه در اختیار کاربران قرار دهید. برای پیش بردن این هدف خود باید محتواهایی درون وب سایت خود قرار دهید و محصولات را به کاربران معرفی نمایید، همچنین درون این محتواها باید از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کرد. حال برای انتخاب کلمات کلیدی صفحات مهم باید به چه نکاتی به عنوان تکنیک های سئو توجه کنیم؟ در ادامه به طور کامل این موضوع را بررسی می کنیم:

مطالعه در مورد کسب و کار: زمانی که شما به طراحی یک وب سایت می پردازید، مطمعنا فعالیتی را در نظر دارید که در ذهن خود به گسترش آن فکر می کنید، بنابراین باید در آن زمینه اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. به هر اندازه که اطلاعات شما افزایش پیدا کند، می توانید ایده های بهتری را ارائه دهید. با تحقیق در مورد کار خود می توانید با خواسته های کاربران هم آشنا شوید و تصمیم گیری های بهتری را انجام دهید.

مشخص نمودن اهداف: برای تحقیق کلمات کلیدی باید این را در نظر داشته باشید که کسب و کار شما دقیقا چه هدفی را دنبال می کند، یا اینکه موضوع وب سایت شما در مورد چیست؟ چه کاراهایی در وب سایت باید انجام دهید؟ تمامی این سوال ها دارای جواب های مناسبی هستند که با پیدا کردن آن ها می توانید کلمات کلیدی مناسبی را تهیه نمایید.

شناخت مخاطبان: باید خود را جای کاربران بگذارید و این تصور را در ذهن خود ایجاد کنید که آن ها به چه چیزهایی نیاز دارند، به عنوان مثال فردی که دارای یک رستوران است، اگر بخواهد کار خود را گسترش دهد باید در مورد کلمات کلیدی که در وب سایت خود قرار می دهد تحقیقات زیادی انجام دهد، چراکه افرادی که به جستجو در اینترنت می پردازند با کلمات کلیدی می توانند وب سایت شما را بیابند.

تهیه لیستی از کلمات کلیدی: از دیگر کارهایی که در در تحقیق کلمات کلیدی می توان انجام داد این است که کلمات کلیدی که مدنظر دارید را در لیستی قرار دهید و از بین آن ها بهترین را انتخاب نمایید.

به کار بردن ابزار های گوگل: گوگل Adwords از ابزارهایی به شمار می رود که می توان از آن برای تبلیغات در گوگل بهره برد. در این ابزار از گوگل ابزار دیگری به اسم keyword planner وجود دارد که می توانید لیستی از کلمات آماده شده را در آن قرار دهید، از این طریق متوجه خواهید شد که این کلمه ها در چه بازه های زمانی استفاده شده اند و در آخر نتیجه را جلوی شما قرار خواهد داد و کلمات کلیدی مهم را برای شما دسته بندی می کند.

سئو برای صفحه های داخلی: نحوه استفاده از کلمات کلیدی اینگونه می باشد که نباید تمام آن ها را در یک صفحه بکار ببرید، بلکه باید برای هر کلمه کلیدی، محتوا جداگانه ای تهیه کنید، به خصوص اگر در مورد موضوعات متفاوتی کلمه کلیدی های خود را انتخاب کرده اید. پس به عنوان یکی از تکنیک های سئو باید بدانید که کدام کلمات برای کدام صفحه استفاده شود.

بروز رسانی تحقیق کلمه کلیدی ها: به احتمال زیاد زمانی که به انتخاب کلمات کلیدی می پردازید نگران این هستید که بهترین آن ها را انتخاب نمایید، اما باید بگوییم شما در هر زمانی می توانید کلمات کلیدی جدیدی به صفحه اضافه کنید. آمار گیرهایی وجود دارند که با نصب آن ها بر روی سایت می توانید متوجه شوید که کاربران در سایت از چه کلمه هایی برای جستجو استفاده می کنند. با این کار کلمات کلیدی مناسب تری پیدا خواهید کرد و در آینده برای بهینه سازی سایت می توانید از آن ها استفاده نمایید.

بررسی رقبا: به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای سئو نباید بررسی رقبا را نادیده بگیرید. شاید با خود تصور کنید که توانسته اید هنگام تحقیق کلمات کلیدی بهترین عملکرد را ارائه دهید، اما تنها زمانی می توانید اطمینان داشته باشید که عملکرد مناسبی را ارائه داده اید که رقبای خود را بسنجید. شما باید تحقیقات زیادی در مورد رقیبان خود انجام دهید. با شناسایی رقیبان خود می توانید کلمات کلیدی مهم را هم پیدا نمایید.

روش های سئو سایت

7- آنالیز وب سایت در بازه‌های زمانی مختلف

یکی از بهترین راهکارهای سئو این است که روند بهینه سازی وب سایت خود را به طور دائم مورد تحلیل قرار دهید. ممکن است کمی زمان ببرد تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و مواردی که نیاز به بهبود دارند را ارتقا دهید. تجزیه و تحلیل به موقع سئو وب سایت شما می تواند به شما در پیشی گرفتن از رقبا کمک زیادی کند.

آنالیز سئو که بدون شک یکی از تاثیرگذارترین تکنیک های سئو به شما می رود، در حقیقت به شما بینشی می دهد تا از وضعیت فعلی وب سایت خود نهایت بهره را ببرید. این دسته از راهکارهای سئو سایت ممکن است که کمی ساده به نظر برسند؛ اما با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که بیشتر وبمسترها از انجام آن ها غافل می شوند.

8- کنیبالیزیشن را فراموش نکنید!

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی، زمانی اتفاق می افتد که معماری اطلاعات یک وب سایت متکی بر یک کلمه کلیدی یا عبارت واحد در قسمت های مختلف سایت باشد. ما در دوره آموزش سئو نیز گفتیم در حالی که احتمال دارد این امر ناخواسته رخ دهد، داشتن دسته ای از صفحات که کلمه کلیدی یکسانی را مورد هدف قرار می دهند، می تواند دردسرساز باشد.

همچنین ممکن است زمانی رخ دهد که به دستورالعمل های Google در مورد پر کردن کلمات کلیدی در چندین صفحه احترام نگذارید. بیشتر اوقات هدف استراتژی های پر کردن کلمات کلیدی، رتبه بندی برای یک عبارت خاص است.

به عنوان یکی از تکنیک های سئو باید بدانید که اگر چندین صفحه بخواهند برای یک عبارت، رتبه بندی کنند، گوگل نمی داند کدام صفحه برای یک جستار خاص مناسب تر است.

گوگل سایت شما را خزیده و ده ها صفحه مختلف را برای یک کلمه کلیدی مشابه پیدا می کند؛ اما باید یکی از صفحاتی را برگزیند که به نظر می رسد ارزش بیشترین برای عبارت جستجو شده، دارد. اگر انتظار داشتید با این استراتژی سئو را به دست آورید و کل وب سایت خود را به لطف این کلمه کلیدی بالاتر قرار دهید، هیچ شانسی ندارید. علاوه بر این، دیگر فرصت های عالی SEO از جمله موارد زیر را از دست می دهید:

نرخ تبدیل: چرا وقتی یکی از این صفحات بهتر تبدیل می شود، وقت خود را در صفحات مختلف با یک هدف تکراری تلف می کنید؟ درواقع یک تکنیک سئو این است که شما باید تلاش خود را بر روی یکی از این صفحات متمرکز نمایید، به جای این که انرژی را بر روی نسخه های کم تبدیل با همان ترافیک هزینه کنید.

کیفیت محتوا: اگر چند صفحه را با کلمه کلیدی یکسانی هدف قرار می دهید، آنها نیز باید در مورد یک موضوع باشند. آنچه شما در معرض خطر قرار می دهید محتوای تکراری و محتوای بی کیفیت است و شما شانس خود را برای دریافت ارجاعات و پیوندها کاهش می دهید.

انکر تکست داخلی: اگر صفحات مختلفی را با موضوع مشابه مورد هدف قرار می دهید، شانس از دست دادن ارزش انکر تکست داخلی را در یک صفحه بالا می برید.

لینک های خارجی: بک لینک ها می توانند ارزش سئو یک صفحه را که یک کلمه کلیدی را هدف قرار داده اند، افزایش دهند. با این وجود اگر صفحات متفاوتی دارید که به کلمات کلیدی یکسانی می پردازند، به عنوان یکی از راهکارهای سئو باید بدانید که بک لینک های شما بین صفحات فرود مختلف تقسیم می شوند. بنابراین شما ارزش بک لینک را بین صفحات مختلف به اشتراک می گذارید به جای اینکه آن را روی یک صفحه متمرکز کنید.

9- لینک سازی داخلی اصولی

برخی از نکاتی که در زمینه آموزش تکنیک های سئو هست، محبوبیت کمتری از نگاه برخی مدیران و متخصصان سئو دارد و بسیاری از مدیران سایت ها از آن ها غافل اند یا به اندازه ای که شایسته است، به آن توجه نمی کنند. کاربرد لینک سازی داخلی در بهینه کردن سایت و افزایش رتبه آن نیز یکی از همین موضوعاتی است که بسیاری از آن غافل اند.

به صورت کلی، انواع لینک هایی که در یک سایت وجود دارند، بیانگر اهمیت و ارزش آن نزد گوگل هستند. گوگل تلاش می کند تجربه کاربری خوبی را برای کاربرانش ایجاد کند و به همین دلیل وسواس و حساسیت بسیار زیادی در انتخاب سایت ها برای صفحه نتایج اول دارد.

با استفاده از لینک سازی، چه داخلی و چه خارجی، شما به گوگل می فهمانید که محتوای سایتتان ارزش بالایی دارد و گوگل می تواند آن را به عنوان یکی از ده نتیجه اول نمایش دهد. در ادامه به بررسی اینکه لینک داخلی چیست و چگونه می توانیم بهترین استفاده را از آن را به عنوان یک از مهم ترین تکنیک های سئو داشته باشیم، می پردازیم.

کاربرد لینک سازی داخلی در سایت ها، مرتبط کردن صفحات مختلف به یکدیگر است. برای مثال فرض کنیم شما سایت آموزش تولید محتوا دارید و به صورت روزانه مطالب آموزشی منتشر می کنید، گاهی اوقات پیش می آید که برای شروع آموزش یک موضوع، فرد باید دانسته های قبلی داشته باشد.

از آنجایی که تکرار کردن یک موضوع در سایت بر اساس قوانین سئو، ممنوع است، شما نباید دوباره مطلبی را که قبلا توضیح داده اید بازگو کنید. در این حالت به سادگی یک لینک داخلی ایجاد می کنید و آن را به صفحه ای که آن آموزش قرار دارد متصل می کنید.

نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که بسیاری از وبمسترها و مدیران سایت ها، توجه چندانی به لینک داخلی نمی کنند و شاید خیلی کم از آن استفاده کنند. همین موضوع شانس شما را برای پیشی گرفتن از رقیبانتان افزایش می دهد و می توانید خیلی راحت تر، رتبه سایتتان را بهتر کنید.

اهمیت لینک داخلی در سایت: حال در این بخش از معرفی تکنیک های سئو می رسیم به بررسی اهمیت لینک و اینکه چرا ما تا این حد روی استفاده از آن، تاکید داریم.

با ارزش کردن صفحات سایت: زمانی که از لینک داخلی برای مرتبط کردن صفحات مختلف سایت خود استفاده کنید، به گوگل نشان می دهید که سایتی برنامه ریزی شده و دارای محتوای باکیفیت و خوب دارید. البته باید توجه کنید که صفحه لینک شده باید با موضوع مورد بحث شما مرتبط باشد تا ارزش آن به خوبی مشخص شود.

ایندکس کردن راحت تر: کاربرد لینک سازی داخلی نه تنها در افزایش رتبه سایت و بهبود سئو آن است، بلکه کمک بزرگی نیز به خزنده هایی است که صفحات گوناگون سایت ها را ایندکس می کنند. گوگل خودش بیان کرده است که خزنده ها از طریق لینک های موجود در سایت ها، صفحات آن را پیدا کرده و ایندکس می کنند.

افزایش عمق کلیک بازدید کنندگان: یکی دیگر از مزیت هایی که لینک داخلی دارد، افزایش عمق کلیک بازدید کنندگان و کاهش نرخ Bounce Rate است. زمانی که شما در محتوای خود، مطالب دیگر سایت را معرفی کنید، مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر از آن صفحه نیز بازدید می کند و باعث کاهش Bounce rate می شود.

افزایش علاقه کاربران به سایت: در نهایت با لینک سازی داخلی شما می توانید علاقه و توجه کاربران را جلب کنید و از آن ها یک مشتری وفادار و همیشگی بسازید.

آموزش تکنیک های سئو,تکنیک سئو,تکنیک های سئو

10- نکات مهم بهینه سازی نقشه سایت (Sitemap)

در این بخش قصد داریم به عنوان یکی از تکنیک های سئو، نکات مهمی که برای بهینه سازی نقشه سایت، باید بدانید را برای شما شرح دهیم.

نقشه سایت، فهرستی از تمام صفحات موجود در یک وب سایت است. به عبارت دیگر منظور از نقشه سایت، طرح و نمودار کامل و جامعی از وب سایت می باشد. این طرح به برنامه های خزنده موتورهای جستجو امکان پیدا کردن، بررسی و ایندکس محتوای صفحات مختلف را فراهم می آورد.

در کل می توان به چهار دسته بندی کلی در مورد نقشه های سایت اشاره کرد:

  1. نقشه سایت معمولی XML: این نوع نقشه سایت، معمول ترین و پر استفاده ترین نوع نقشه سایت است.
  2. نقشه سایت ویدئوی: از این نقشه سایت برای کمک به موتور جستجو در درک محتوای ویدئوی موجود در صفحه استفاده می شود.
  3. نقشه سایت خبری: این نوع نقشه سایت به موتور جستجو کمک می کند تا محتواهای تایید شده نسبت به بخش اخبار موتور جستجو را در صفحات سایت پیدا کند.
  4. نقسه سایت تصویری: این نوع نقشه سایت به موتور جستجو کمک می کند تا همه تصاویر موجود در وب سایت را پیدا کند.

باید توجه داشته باشید که در زمان ساخت نقشه سایت عوامل و مراحل خاصی وجود دارند که توجه به آنها یک نقشه سایت خوب در اختیار سایت قرار می دهد. این مراحل در این بخش از آموزش تکنیک های سئو عبارت اند از:

گام 1: بازبینی ساختار صفحات: اولین کاری که در زمینه ایجاد نقشه سایت باید انجام داد، بازبینی محتوا موجود در سایت و نحوه ساختار بندی این محتوا است. قلب هر ساختاربندی، صفحه خانه آن وب سایت است. اما نکته ای که نباید آن را فراموش کرد، این است که از نظر سئو همه صفحات اهمیت یکسانی ندارند. به همین دلیل باید سلسله مراتب صفحات موجود در سایت را بر اساس میزان اهمیت آنها تشخیص داد. به خاطر داشته باشید که سک ساختار بندی خوب، ساختاری است که حداکثر با 3 کلیک بتوان به هر صفحه ای از وب سایت دسترسی یافت.

گام 2. کدگذاری برای URL ها: بعد از مشخص کردن اهمیت صفحات و تناسب این اهمیت با ساختاربندی سایت، نوبت کدگذاری برای URL ها است. روش این کار از طریق استفاده از تگ های XML در URL ها است. به خاطر داشته باشید که این کدگذاری، کار دقیقی است که احتیاج به توجه فراوان دارد.

گام 3. تایید اعتبار کد: همیشه امکان اشتباه یا خطا در زمان کدنویسی دستی وجود دارد، اما اگر می خواهید که نقشه سایت عملکرد درستی داشته باشد باید مطمئن باشید که کدهای نوشته شده فاقد هرگونه خطایی هستند. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که در زمینه اعتبارسنجی کدها کمک می کنند.

گام 4. اضافه کردن نقشه سایت به روت و robots.txt: مشخص کردن پوشه روت وب سایت و اضافه کردن نقشه سایت به این پوشه هم یکی از گام های مهمی است که نباید آن را از خاطر برد. این کار باعث می شود تا صفحه نقشه سایت به وب سایت اضافه شود. اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt هم باعث می شود تا دستور العمل های لازم برای ایندکس گذاری محتوای سایت را برای برنامه های خزنده موتورهای جستجو فراهم کرد و به این ترتیب این کار را تسهیل نمایید.

گام 5. ثبت نقشه سایت: حال زمان ثبت این نقشه در موتورهای جستجو، به خصوص گوگل فرا رسیده است. نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید امکان ثبت رایگان سایت در گوگل و در نتیجه ثبت نقشه سایت در این موتور جستجو است. این امکان، فرصتی است که گوگل برای راحت تر کردن کار گردانندگان سایت در اختیار آنها قرار داده است. برای ثبت سایت مپ می بایست به سرچ کنسول گوگل سایت خود مراجعه کرده و نقشه را در بخش sitemaps ثبت کنید.

پیشنهاد: در صورتی که نمی توانید مراحل و راهکارهای سئو نقشه سایت را به صورت تخصصی طی کنید، می توانید از ابزارهایی مانند افزونه یوآست سئو وردپرس یا دیگر افزونه های سئو، این نقشه را ساخته و سپس آن را در سرچ کنسول سایت خود، ثبت کنید.

11- بهینه سازی ویدیو برای صفحات وب

تکنیک های سئو مختلفی وجود دارد که با استفاد از آن می توان رتبه سایت را افزایش داد که یکی از آن ها سئو ویدیو می باشد. شاید عده ای از افراد با مفهوم سئو ویدیو آشنایی داشته باشند. در واقع هدف استفاده از سئو این است که کاربران هرچه سریع تر به مطالب دلخواه خود دسترسی داشته باشند و صاحبین سایت هم از رتبه های بیشتری برخوردار شوند.

آموزش تکنیک های سئو,تکنیک سئو,تکنیک های سئو

✔️ منظور سئو ویدیو چیست؟

یکی از راهکارهای سئو استفاده از ویدیوها در صفحات مختلف است. بسیاری از افراد ممکن است هنگامی که به سئو سایت می پردازند با سوالاتی روبرو شوند. با توجه به آماری که بدست آمده است می توان گفت در طول روز مردم بیشتر از 6 ساعت را به تماشای ویدیوها می پرازند.

بیشتر مردم علاقه زیادی به تماشای ویدیو ها دارند حتی در بسیاری از موارد آموزش هایی را با استفاده از ویدیو در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

سئو ویدیو یکی از فاکتورهایی به شمار می رود که باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت می شود، این عمل از طریق بالا بردن کیفیت ویدیوها انجام می گیرد. برای اینکه بتوان رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجوگر افزایش داد باید محتواهای خود را بهینه سازی کرد. بهینه سازی باعث می شود که موتورهای جستجو به بررسی محتواهای بارگذاری شده بپردازند.

لازم به ذکر است بگوییم ربات ها قادر به بررسی ویدیوها نیستند و تنها متن ها و عنوان های ویدیوها را می توانند مشاهده نمایند، اما در کل راه های مختلفی وجود دارد که می توان با استفاده از آن توجه موتورهای جستجوگر را به ویدیو جلب کرد.

در این بخش از آموزش تکنیک های سئو قصد داریم نکاتی را برای بهینه سازی ویدیوهای سایت، به شما آموزش دهیم. باید در مورد استراتژی هایی که می تواند به بهینه سازی سئو کمک نماید، اطلاعات دقیقی را در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که به هر اندازه رتبه سایت خود را افزایش دهید می توانید با مخاطبان بیشتری در ارتباط باشید.

✔️ روش های مختلف سئو ویدیو

تمامی وب سایت هایی که در بستر اینترنت مشغول به فعالیت هستند می توانند با استفاده از تب ویدیو رتبه هایی را کسب نمایند، اما باید این را بگوییم که تمامی آن ها قادر نخواهند بود که در جستجوهای جهانی با استفاده از ویدیو رتبه های بالایی را به دست آورند.

کارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان اعتبار وب سایت خود را افزایش داد و رتبه های بالایی را برای ویدیو های بارگذاری شده کسب کرد. بعد از اینکه به سوالاتی چون ویدیو سئو شده چیست پاسخ دادیم باید به سراغ تکنیک های مختلف استفاده از سئوی ویدیو بپردازید که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

بهینه سازی محتوا: شاید تصور کنید که تنها با باکارگیری تکنیک های سئو می توان رتبه های بالایی را کسب کرد و توجه مخاطبان زیادی را به سوی وب سایت خود جلب نمود، اما باید بگوییم سئو تنها بخشی از کارهایی است که باید انجام دهید. به هر اندازه هم که در سئو حرفه ای باشید باید توجه زیادی به محتواهای ویدیویی داشته باشید. بهینه سازی محتواها یکی از تکنیک هایی است که می توان باعث هرچه بهتر دیده شدن رسانه های ویدیویی شما شود.

برای این کار باید مطمعن شوید که محتواهای شما قابلیت اشتراک گذاری را دارند و می توان به آن ها لینک داد، یعنی باید محتواهایی که ارائه می شود مرتبط با ویدیو شما باشند تا مخاطبان ترغیب به اشتراک گذاری آن ها شوند. علا وه بر تکنیک هایی که برای سئو ویدیو انجام می دهید، باید ویدیوهایی که بارگذاری می شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند  تا بتوانند پیشرفت قابل توجه ای را به بار آورند.

عنوان و توضیحات مناسب برای ویدیو: از دیگر تکنیک هایی که می تواند باعث شود که ویدیوهای شما به افراد بیشتری نمایش داده شوند و از رتبه بالایی برخوردارووشند نوشتن عنوان های مناسب و توضیحات واضح می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. کلمات کلیدی را باید در ویدیوهای خود به کار برد  تا هدف ویدیو مشخص شود.  توجه داشته باشید ویدیو را اول مقاله خود قرار دهید.

12- استفاده از کدهای اسکیما (schema markup)

برای بسیاری از کسانی که به تازگی با سئو آشنا شده اند، این سوال پیش آمده است که کدهای اسکیما چه ارتباطی با سئو داشته و آیا یکی از راهکارهای سئو محسوب می شود یا خیر؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به این سوال جواب دهیم باید بگوییم نشانه گذاری (کدگذاری) اسکیما به سئوی داخلی وب سایت ارتباط دارد که این امکان را برای موتورهای جستجوگر فراهم می آورد که به اطلاعات مناسبی دسترسی داشته باشند. یعنی به طور کلی نشانه گذاری هایی که برای صفحه های وب سایت انجام می شود اسکیما گفته می شود.

✔️ نحوه استفاده از کدهای اسکیما

راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها از کدهای اسکیما در وب سایت خود استفاده نمایید. ابزارهای رایگان، نوشتن کدهای اختصاصی، افزونه های آماده و … همگی برای استفاده از کدهای اسکیما به کار برده می شوند. در ادامه مطالب نحوه استفاده از schema را برای شما بررسی خواهیم کرد.

میکرودیتا: یکی از روش هایی که می توان برای نشانه گذاری اسکیما از آن استفاده کرد میکرودیتا می باشد. میکرودیتا به اطلاعاتی گفته می شوند که در قسمت هایی از یک صفحه قرار داده می شوند و موضوعات هر بخش را مشخص می کنند. میکرودیتا ها شامل سه تگ می باشند که با این سه تگ می توان یک کد اسکیما را نوشت، بنابراین به عنوان یکی از تکنیک های سئو باید بدانید که میکرودیتا ها برای سئو وب سایت از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

هرکدام از تگ های میکرودیتا دارای موضوعات خاصی هستند که برای نوشتن محتواها از آن ها استفاده می شود. این سه تگ موضوع محتوا، حوزه آن و جزئیات را به نمایش خواهند گذاشت.

اسکریپت json-LD: برای ساختاربندی اطلاعاتی که در دنیای وب وجود دارند اسکریپت هایی وجود دارند که یکی از آن ها اسکریپت json-LD می باشد که داده ها را به روش schema.org نشان می دهد. در مبحث استفاده از کدهای اسکیما گفته شد که استفاده از نشانه گذاری ها باعث می شود که محتواهای شما توسط موتورهای جستجوگر راحت تر پیدا شوند، از این رو اگر قصد دارید از اسکریپت json-LD استفاده نمایید، می توانید از دو روش برنامه نویسی و ابزارهای رایگان بهره ببرید.

✔️ تاثیر اسکیما در سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی وب سایت کمک می کند که سایت شما در رتبه های بالاتری قرار گیرد و کاربران بیشتری به آن دسترسی داشته باشند. از این رو استفاده از نشانه گذاری های اسکیما می تواند به رتبه بندی وب سایت شما کمک زیادی نماید.

اسکیما می تواند داده ها را به راحتی شناسایی نماید، شاید با خود بگوییم که برای صفحه های وب سایت از ویدیوها، تصاویر، محتواها، محصولات و … استفاده می کنیم، بنابراین آیا لزومی دارد برای تمامی آن ها اسکیما به کار ببریم؟ باید بگوییم نیازی نیست که تمامی این محتواها دارای نشانه گذاری اسکیما باشند، بلکه با دادن اطلاعات زیاد به اسکیماهای دیگر می توانید سئوی سایت را با تاثیرات مثبتی همراه نمایید.

✔️ انواع اسکیما

در ادامه این بخش بهتر است که در مورد انواع اسکیما هم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اسکیما به طور کلی به 7 دسته تقسیم می شود. این 7 دسته عبارت اند از:

اسکیما سازمان: یکی از اسکیماهای موجود اسکیمای سازمان می باشد که برای معرفی سازمان ها از آن استفاده می کنند، به عنوان مثال اگر شما اسم یک سازمان را در موتورهای جستجوگر سرچ نمایید، اگر آن شرکت درون وب سایت خود از اسکیما استفاده کرده باشد می توانید اطلاعات را مشاهده نمایید.

اسکیما فرد: این نوع از اسکیما برای اطلاعات فردی کاربرد دارد و بیشتر برای تاریخ تولد، اعضای خانواده و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکیمای Review: برای محصولات هم می توان از اسکیما استفاده کرد و برای بررسی امتیازاتی که کاربران به محصولات می دهند مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکیما ویدیو: در مبحث تکنیک های سئو می توان به اسکیمای ویدیویی اشاره کرد که برای ایندکس کردن محتواهای ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسیکما کسب و کارهای محلی: برای سئو محلی و بهینه سازی یک وب سایت در موضوع می توان از این نوع اسکیما استفاده کرد.

اسکیمای سوال: با استفاده از این نوع از اسکیما می توان سوال های مختلف کاربران را با پاسخ آن ها قبل از کلیک کردن به نمایش گذاشت.

اسکیمای Breadcrumbs: این اسکیما را برای صفحه هایی به کار می برند که دارای لینک می باشند.

13- افزایش نرخ کلیک و راهکارهای آن

یکی از تکنیک های سئو که هر سئوکاری باید آن را بداند، افزایش نرخ کلیک صفحات با روش های مختلف است. بهبود نرخ کلیک می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به میزان قابل توجهی در آگاهی از نام تجاری، مشارکت مشتری و در نهایت فروش برسید. در بازاریابی دیجیتال، CTR کوتاه شده Click through rate یا همان “نرخ کلیک” است.

این یک معیار مهم می باشد که تعداد افرادی که بعد از مشاهده صفحه یا تبلیغ شما کلیک کرده اند، را اندازه گیری می کند. اگر به خوبی نمی دانید که نرخ کلیک چیست و چگونه می توان آن را افزایش داد، حتما تا انتهای این بخش از آموزش تکنیک های سئو همراه ما باشید.

✔️ نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک درصد کاربرانی است که روی لینک خاصی کلیک می کنند به نسبت تعداد کل کاربرانی که یک صفحه، ایمیل یا تبلیغ را مشاهده می کنند. نسبتی که نشان می دهد افرادی که آگهی یا لیست محصولات رایگان شما را می بینند و در نهایت روی آن کلیک کرده اند.

نرخ کلیک می تواند برای سنجش میزان عملکرد کلمات کلیدی و تبلیغات شما و لیست های رایگان استفاده شود. CTR تعداد کلیک هایی است که تبلیغ شما دریافت می کند، تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده می شود:

آموزش تکنیک های سئو,تکنیک سئو,تکنیک های سئو

به عنوان مثال: اگر 5 کلیک و 100 نمایش داشته باشید، CTR شما 5 درصد خواهد بود. هر یک از تبلیغات، فهرست ها و کلمات کلیدی شما CTR های مخصوص به خود را دارند که می توانید آنها را در حساب خود مشاهده کنید.

افزایش ctr نشانه خوبی است که کاربران تبلیغات و لیست های شما را مفید و مرتبط می دانند. CTR همچنین به CTR مورد انتظار کلمه کلیدی شما، که جزء رتبه بندی تبلیغات می باشد، کمک می کند.

می توانید از CTR برای سنجش اینکه کدام تبلیغات، لیست ها و کلمات کلیدی برای شما موفق هستند و باید بهبود یابند، استفاده کنید.

هرچه کلمات کلیدی، تبلیغات و فهرست های شما بیشتر با یکدیگر و کسب و کار شما مرتبط باشند، احتمال اینکه کاربر پس از جستجو در عبارت کلیدی روی تبلیغ یا لیست شما کلیک کند، بیشتر است.

✔️ چگونه بفهمیم CTR یک صفحه چقدر است؟

اگر ابزار سرچ کنسول گوگل را برای وب سایت خود، فعال کرده باشید، در بخش Performance براساس نمودارهایی، اطلاعاتی از ورودی ها، تعداد نمایش در نتایج گوگل، میزان ctr و رتبه شما در نتایج گوگل را نشان می دهد. حال می توانید با تعریف یک صفحه به عنوان Query، میزان CTR آن را صفحه را به صورت اختصاصی، در بازه های زمانی مختلف، مشاهده کنید.

✔️ راه های افزایش نرخ کلیک

کلمه کلیدی اصلی خود را در URL نمایشگر قرار دهید: URL نمایشگر با URL مقصد متفاوت است. این برنامه به کاربران کمک می کند تا تصور کنند که پس از کلیک روی آگهی به کجا می رسند. گنجاندن کلمه کلیدی انتخابی در نشانی اینترنتی نمایشگر به عنوان یکی از تکنیک های سئو شما می تواند به تقویت آن کمک کند، ارتباط تبلیغات را افزایش دهد و هم به نوبه خود، نمره کیفیت شما را بهبود بخشد.URL  هایی که حاوی یک کلمه کلیدی هستند 45٪ CTR بیشتری نسبت به URL هایی که کلمه کلیدی ندارند، دارند.

عنوان خود را بهینه کنید: ما همیشه در دوره های آموزش سئو به کاربران می گوییم که تیترها بیشترین توجه مردم را به خود جلب می کنند، بنابراین باید آنها را تا آنجا که ممکن است جذاب کنید. مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی در قسمت اول عنوان H1 قرار دارد، زیرا Google آنها را از بالا به پایین و از چپ به راست می خواند. همچنین باعث می شود تبلیغ شما بیشتر به کاربر مربوط شود و احتمالا موجب افزایش ctr خواهد شد. یک عنوان جذاب و ترغیب کننده به کلیک، با عبارات و کلمات خاص، جذاب می شود.

به عنوان مثال استفاده از عبارت رایگان، بهترین، مهم ترین، اساسی، تخفیف ویژه و… از جمله عباراتی است که کاربران را مشتاق به کلیک روی یک لینک می کند.

سعی کنید پیشنهاد ویژه را در تیتر خود اضافه کنید: چه کسی معامله خوب را دوست ندارد؟ به عنوان یک قاعده کلی، کاربران به احتمال زیاد بر روی آگهی که سودی ارائه می دهد کلیک می کنند. به عنوان مثال تکنیک تخفیفی یکی بخرید، یکی رایگان دریافت کنید. این عمل افزایش ctr را در پی دارد. بهتر است که مواردی مانند این را برای حوزه کاری خود بیابید تا بتوانید نرخ کلیک صفحات خود در نتایج گوگل را افزایش دهید.

عناصر بصری خود را به روز کنید: محدوده توجه بشر به طور قابل توجهی کوتاه است. بنابراین، یک تصویر بصری چشمگیر می تواند در CTR شما و در نهایت موفقیت کمپین شما تفاوت ایجاد کند. در حقیقت، استفاده از تصاویر در کمپین می تواند CTR را تا میزان 42 درصد در ایمیل ها افزایش دهد.

از کدهای اسکیما استفاده کنید: در بخش قبلی به طور کامل درباره اینکه اسکیما چیست، چه کاربردی دارد و در راستای چه اهدافی باید از آن بهره مند شویم، کامل توضیح دادیم. حال به عنوان یکی از راه های افزایش نرخ کلیک و یکی از تکنیک های مهم سئو، بهتر است بدانید که اسکیما ارزشمندترین تکنیک برای افزایش نرخ کلیک است. در نتیجه حتما این بخش را برای تمامی صفحاتی که در نتایج گوگل، به صفحه اول رسیده اند، فعال کنید.

14- استفاده از پاپ در سئو

یکی از روش های کسب درآمد برای سایت ها یا بهتر است بگوییم از یکی از راهکارهای سئو، استفاده از پاپ آپ است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی اوقات وقتی می خواهید وارد یک سایت شوید، بلافاصله از بعد از کلیک روی آدرس سایت، به یک صفحه لندینگ منتقل می شوید که معمولا هم صفحه ای تبلیغاتی است.

در این مطلب می خواهیم به صورت کامل به این موضوع که پاپ آپ چیست و چه تاثیری روی سئو سایت دارد و آیا می توان آن را به عنوان یکی از تکنیک های سئو در نظر گرفت یا خیر. اگر شما هم به دلیل نگرانی بابت افت رتبه سایت خود تابه‌حال از پاپ آپ استفاده نکرده اید و می خواهید بیشتر با آن آشنا شوید، تا پایان این بخش با ما همراه باشید.

✔️ پاپ آپ چیست؟

همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم، پاپ آپ ها پنجره های کوچک و یا بعضا بزرگی هستند که با ورود به یک سایت باز می شوند و نقش تبلیغاتی دارند. معمولا سایت هایی که بازدید کنندگان زیادی دارند و ترافیک ورودی بالایی دارند، برای کسب درآمد از این روش استفاده می کنند.

این تبلیغات مزاحم و ناخوشایند به وسیله کدهای جاوا اسکریپت ساخته می شوند، ایتن زاکرمن که سازنده این کدها و خالق پاپ آپ بود، مدتی بعد از معرفی اینکه پاپ آپ چیست، از مردم عذرخواهی کرد چون متوجه شده بود که چیزی که ساخته بود تا چه اندازه موجب اذیت کاربران شده است.

مدیران سایت ها با دریافت هزینه از سایتی که می خواهند تبلیغاتش را نمایش دهند، شروع به کسب درآمد می کنند. پاپ آپ به خودی خود چیز بدی نیست و چه بسا تا اندازه زیادی نیز به کسب درآمد سایت ها کمک می کند، مشکل از جایی شروع می شود که برخی سایت ها در استفاده از آن افراط می کنند.

✔️ تاثیر پاپ آپ بر سئو سایت

تا اینجا متوجه شدیم که پاپ آپ ها یکی از راه های کسب درآمد برای سایت ها هستند، اما اگر کمی به سایت هایی که روزانه واردشان می شوید دقت کنید، متوجه می شوید که تنها تعداد خیلی محدودی از آن ها، از پاپ آپ ها استفاده می کنند. علت این موضوع ترس مدیران سایت ها از افت رتبه سایت است.

اگر شخصی به درستی روش استفاده از پاپ آپ را نداند، باعث می شود که رتبه سایتش کاهش پیدا کند و مقدار زیادی از کاربرانش را از دست بدهد. گوگل به صورت عادی با پاپ آپ مشکلی ندارد اما بی طرفی اش تا جایی وجود دارد که سایت ها از پاپ های غیر مرتبط استفاده نکنند.

از سال 2017 به بعد، گوگل برای سایت هایی که از پاپ آپ های غیر مرتبط با محتوای خود استفاده می کنند، جریمه در نظر گرفت. بنابراین اگر می خواهید دچار افت رتبه نشوید، از پاپ آپ های غیر مرتبط  استفاده نکنید.

پاپ آپ ها به خودی خود روی سئو سایت تاثیری ندارند اما اتفاقاتی که به دلیل وجود آن ها در سایت رخ می دهد، روی رتبه و جایگاه سایت تاثیر می گذارد. می دانیم که هدف تمام وبمستران، کاهش دادن Bounce Rate است، اما تجربه نشان داده است که با استفاده از پاپ آپ، این نرخ افزایش پیدا می کند.

✔️ نکات استفاده از پاپ آپ

حال که به صورت کامل با اینکه پاپ آپ چیست و چه تاثیری بر سایت دارد آشنا شدیم، باید نکاتی را به عنوان تکنیک های سئو پاپ آپ به شما شرح دهیم.

استفاده از پاپ آپ مناسب: سعی کنید از پاپ آپ هایی استفاده کنید که تمام سایت را در بر نمی گیرند، استفاده از پاپ آپ های full screen یا sidebar بهترین گزینه است. دومین نکته مربوط به زمان نمایش پاپ آپ است. سعی کنید پاپ آپ ها را در بدو ورود کاربر به سایت، نمایش ندهید چون باعث خروج کاربر خواهید شد.

استفاده از پاپ آپ های متناسب با محتوای شما: پاپ آپ هایی که استفاده می کنید باید با محتوای شما مرتبط باشند و به علاوه ظاهری ساده داشته باشند.

✔️ روش های استفاده از پاپ آپ

به پنجره های بازشو زمان دار بروید: یک روش استفاده از پاپ آپ که به سئو آسیب نرساند، این است که آنها را طوری طراحی کنید که تا حد ممکن مزاحم نباشند. یکی از بزرگترین چیزهایی که می توانید تغییر دهید زمان بندی این تبلیغات خواهد بود. به عنوان مثال، به جای نمایش یک پنجره بازشو به محض ورود کاربر به صفحه، زمان باز شدن آن را به وقتی که کاربر پست وبلاگ شما را به اتمام رساند، بیندازید. همچنین می توانید مدت زمان نمایش آن را محدود کنید مثلا پس از پنج ثانیه عدم فعالیت کاربر بسته شود.

هنوز می توانید از تبلیغات مزاحم بر روی دسکتاپ استفاده کنید: دیگر روش استفاده از پاپ آپ که به سئو آسیب نرساند، کمک گرفتن از تبلیغات تهاجمی در دسکتاپ ها است. تعدادی از سایت ها راه حل فرار موقت از مجازات تبلیغاتی بینابینی را پیدا کرده اند، یعنی پنهان کردن پنجره های بازشو در دستگاه های تلفن همراه و استفاده از آنها منحصراً برای بازدیدکنندگان دسکتاپ.

بسیاری از افزونه های پاپ آپ شامل گزینه های هدف گیری هوشمند هستند که به شما امکان می دهد تبلیغات خود را فقط در پلتفرم های خاصی نمایش دهید. برخی از امکانات سایت مانند Wix همچنین به شما امکان می دهند پنجره های بازشونده بالقوه مزاحم را در همه دستگاه های تلفن همراه پنهان کنید.

از تبلیغات بینابینی “منطقه خاکستری” غافل نشوید: یک روش استفاده از پاپ آپ کمک گرفتن محتاطانه از تبلیغات منطقه خاکستری است تا به سئو آسیب نرسد. در صورت استفاده از بینابینی منطقه خاکستری، مانند: پست های مرتبط، دکمه های اشتراک گذاری و جعبه های چت زنده، عملکرد صفحه خود را با دقت کنترل کنید.

از پنجره های مجاز (اما مزاحم) با احتیاط بهره ببرید: برخی از تبلیغات قطعاً وقفه دارند اما مجازات شامل آنها نمی شود. این پنجره های بازشو “منطقه خاکستری” مجاز هستند، اما مراقب باشید، زیرا که Google می تواند در آینده آنها را سرکوب کند.

بینابینی صفحه به صفحه: به گفته مولر، مجازات بینابینی Google، پیام هایی را درگیر می کند که در هنگام رفتن به صفحه نتایج سرچ به صفحه مورد نظر به شکل یک پنجره بازشو ظاهر می شوند و در حال حاظر تبلیغات بین صفحات داخلی یک سایت شامل جریمه نمی شوند.

میانجی های ایجاد شده با قصد خروج: مولر همچنین تأیید کرده که پنجره های بازشو که با قصد خروج ایجاد شده اند با بروزرسانی جدید مجازات نمی شوند. به سادگی، یک برچسب بدون نمایه در کد خود قرار دهید تا از قرار گرفتن در سمت اشتباه مجازات بینابینی جلوگیری کنید.

هشدار منصفانه در صورت تصمیم به استفاده از این بینابینی: ممکن است در آینده آنها مجازات شوند، حتی اگر در بروزرسانی الگوریتم جدید هیچ چیزی این بینابینی را هدف قرار ندهد.

15- نوشتن عنوان و دیسکریپشن های جذاب

همه شما می دانید که عناوین و دیسکریپشن های جذاب چه بازخوردهایی برای وب سایت دارند و چگونه روی ترافیک و افزایش ورودی سایت، اثرگذار هستند. حال سوال اینجاست که چگونه متوجه شویم که کاربران دقیقا روی چه لینک هایی در نتایج گوگل کلیک می کنند؟ آیا ممکن است که سلیقه آن ها نیز روی کلیکشان تاثیر بگذارد؟

به تبلیغات گوگل ادز در نتایج گوگل دقت کنید.

معمولا کسانی که برای تبلیغات گوگل ادز اقدام می کنند، در انتخاب عنوان تست ها و آزمایش های فراوانی را انجام داده و عنوان انتخابی آن ها، نتیجه ساعت ها و روزها تحقیق و بررسی است.

عبارات و نکاتی نیز برای نوشتن عنوان و دیسکریپشن جذاب وجود دارد که در ادامه برای شما شرح می دهیم:

نکات عنوان نویسی کاربردی و جذاب

  • نوشتن عنوان کوتاه اما جذاب و اصولی، یکی از تکنیک های سئو است که نباید از آن غافل شویم. همه ما باید تلاش کنیم در کنار توجه به جذاب نویسی و استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان، به کوتاه و مختصر بودن آن نیز توجه کنیم. یک عنوان کوتاه، خیلی راحت قابل درک است و کاربر سریع متوجه می شود که هدف شما از ارائه آن صفحه، چیست.
  • نوشتن عنوان سوالی یکی دیگر از مواردی است که می تواند باعث افزایش نرخ کلیک صفحه شود. زمانی که شما یک عنوان سوالی می نویسید، حس کنجکاوی را در کاربر ایجاد می کنید. یک عنوان سوالی می تواند یک چالش کاربر را هدف قرار دهد. در نتیجه بهتر است در انتخاب عنوان جذاب، برخی از عنوان را به صورت یک سوال بنویسید.
  • استفاده از عبارات جذاب مانند رایگان، تخفیف، عدد، مهم، کاربردی، تضمینی و… به طور مستقیم، روی افزایش کلیک روی لینک در نتایج گوگل اثرگذار است.
  • عنوان با مضمون جلوگیری از یک خطر یا مشکل، می تواند کلیک قابل توجهی را دریافت کند. به عنوان مثال “راهکارهای سئو برای جلوگیری از پنالتی شدن” عنوانی است که کاربران ممکن است برای جلوگیری از پنالتی شدن، روی آن کلیک کنند.

نکات نوشتن دیسکریپشن کاربردی و جذاب

  • خودتان را جای کاربر بگذارید و ببیند که چه توضیحاتی شما را مجاب می کند که روی یک لینک کلیک کنید. در صورتی می توانید بهترین دیسکریپشن را بنویسید.
  • از آنالیز رقبا فراموش نکنید. شما می توانید برای نوشتن دیسکریپشن همانند هر موضوع دیگری، الگوبرداری کنید. بهتر است که به سراغ سایت های رتبه اول گوگل بروید و دیسکریپشن آن ها را بررسی کنید. قطعا به ایده های جذابی خواهید رسید.
  • از تکرار دیسکریپشن بپرهیزید. دیسکریپشن های تکراری نه تنها هیچ کمکی به سئو سایت و افزایش ورودی شما نمی کند، بلکه سئو سایت شما را به خطر می اندازد.

در ادامه نکاتی را به تکنیک های سئو و تولید محتوا به شما شرح می دهیم:

7 تکنیک طلایی تولید محتوا کاربر پسند

نکات و تکنیک های تولید محتوا زمانی برای شما کاربردی است که قصد دارید، کاربران خود را شگفت زده کنید، اما راه و روش آن را نمی دانید. نمی دانید چه محتوایی باید تولید کنید که برای کاربرانتان جذاب باشد. همین ندانستن ها ممکن است در آینده برای شما دردسر ساز شود.

آیا می دانید شما به چیزی نیاز دارید؟ یک جرغه نیاز است تا شما استعداد و خلاقیت خود را بیابید و با نکاتی که در یادگیری محتوا نویسی برای شما فراهم شده است، خلاقیت و استعداد خود را شکوفا کنید. مطمئنا امروزه زیاد عبارت تولید محتوا به چشم شما خورده است. با اندکی بررسی متوجه می شوید که تولید محتوا چقدر در حوزه های دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد.

این پلکان صعود به قله های موفقیت می تواند انقلابی را در وب سایت و شبکه های اجتماعی شما ایجاد کند. کاربران جذب شما شده و از این راه می توانید، خدمات و یا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانید. در ادامه 7 تکنیک طلایی برای تولید محتوا کاربر پسند به شما شرح می دهیم که می توانید به عنوان تکنیک های سئو از آن بهره مند شوید.

1) نیازهای کاربرانتان را هدف قرار دهید

در تولید محتوا مهم ترین اصل، شناخت نیاز کاربران است. ماهیت محتوا نویسی بر همین اساس است که باید بدانید کاربران شما چه می خواهند و شما برای آن محتوا تولید کنید. این اصل اگر به درستی مورد توجه قرار بگیرد، به طرز عجیبی آمار بازدید سایت شما را افزایش می دهد و سکوی پرتابی برای شما خواهد بود که قصد دارید به لینک یک گوگل برسید.

حالا سوال اینجاست که چگونه نیاز کاربران را متوجه شویم؟

یکی از بهترین اقدامات، تحقیق کلمات کلیدی جامع برای موضوع کسب و کارتان است. باید با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به طور کامل، کلمات کلیدی حوزه کاری خود را شناسایی و آن ها را دسته بندی کنید. سپس متوجه خواهید شد که کاربران با چه هدفی شما را در گوگل جستجو می کنند.

2) آنالیز رقبا و بررسی محتوای آن ها

به نظر شما رقیبان شما چه روشی را برای تولید محتوا به کار گرفته اند؟

آیا روشی که برای تولید محتوا انتخاب کرده اند برایشان کاربردی بوده است؟

رقبای شما از چه سبک محتوانویسی استفاده می کنند؟

رقبای شما از چه موضوعاتی برای تولید محتوا استفاده می کنند؟

این ها سوالاتی هستند که شما باید در هنگام بررسی و آنالیز رقبای خود در تولید محتوا به پاسخ آن ها برسید. اگر به خوبی رقبای خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، می توانید محتوایی تاثیرگذارتر و بهتر تولید کرده و حتی کاربران آن ها را مجاب به مطالعه محتوای خود کنید.

تولید محتوایی برای شما ارزشمند است که خاص، یکتا و به دور از کپی کاری و حتی بازنویسی باشد و اما مهم ترین نکته این مسئله که در دوره های آموزش تولید محتوا به آن تاکید ویژه ای شده است، یافتن عناوین ارزشمندی است که رقبای شما هیچگاه در مورد آن محتوا تولید نکرده باشند. این می تواند یک برگ برنده برای شما باشد.

3) همیشه به دنبال ایده های جدید باشید

ایده های جدید، محتوا شما را تبدیل به طلایی نایاب می کند. اگر ایده های شما برای کاربر جذاب باشد (یعنی براساس نیازهای کاربران باشد)، مشتاقانه محتوای شما را برای دیگران به اشتراک گذاشته و به مرور زمان بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند.

از این جهت تولید محتوا یکی از مهم ترین اصول در سئو سایت است. برای پیدا کردن ایده های جذاب و جدید باید ابتدا نیازهای کاربران را به خوبی شناسایی کنید و سپس رقبای خود را آنالیز کنید. همین دو کار باعث می شود که ایده های جذابی برای تولید محتوا به ذهنتان برسد. آنالیز رقبا، به شما کمک می کند که محتوای تکراری تولید نکنید و بررسی نیاز کاربران در ایده پردازی، کمک ویژه ای به شما خواهد کرد.

4) موضوع خاص را بیابید و اولین محتوا را برای آن تولید کنید

ممکن است شما از تیتر بالا برداشت های مختلفی را داشته باشید. موضوع خاص و یکتا موضوعی است که هیچ کس درباره آن محتوایی تولید نکرده باشد. البته که پیدا کردن این موضوع کار سختی است و آیا اینکه موضوعی که پیدا شد ارزش دارد که برای آن محتوا تولید کنید.

این نکته را کافیست در جستجوگر گوگل بررسی کنید. به سادگی می توانید بفهمید که برای برخی موضوعات خاص هیچ محتوایی وجود ندارد و شما می توانید اولین نفری باشید که برای آن موضوع محتوا تولید می کنید.

حال چگونه این موضوعات را پیدا کنیم؟

چگونه متوجه شویم که برای یک موضوع محتوایی وجود دارد یا خیر؟

ما همیشه در عنوان یکی از تکنیک های سئو به کاربران می گوییم که یک محتوا نویس باید همیشه در حال تحقیق و بررسی در دنیا اطراف خود باشد تا بهترین موضوعات را برای تولید محتوا پیدا کند و به وسیله آن، کاربران را جذب وب سایت کند.

5) تحقیق و بررسی پایه و اساس تولید محتوا

تحقیق و بررسی دو عبارت که مکمل یکدیگر هستند. در تولید محتوا تحقیق درباره یک موضوع می تواند بازدهی های زیادی را برای شما داشته باشد. زمانی که شما درباره یک موضوع به تحقیق می پردازید و محتوای سایت های دیگر را بررسی می کنید، متوجه خواهید شد که موضوع شما چقدر برای دیگران اهمیت دارد.

روی کدام فاکتور آن موضوع باید مانور دهید. چگونه بنویسید که برای کاربر شما که به عنوان مثال یک وب مستر است، جذاب باشد. اینگونه می توانید بهترین و ناب ترین محتوا را بر اساس این تحقیق و بررسی های انجام شده تولید کنید.

به عنوان مثال ما در صفحه آموزش تولید محتوا خود نکاتی را بیان کرده ایم که بیشترین کاربرد را در تولید محتوا برای شما عزیزان داشته باشد.

6) با CTA کاربر را مستقیما به سبد خرید خود هدایت کنید

شاید اندکی با CTA یا call-to-action آشنایی دارید. کاربر زمانی که با خواندن محتوا شما مستقیما فکر خرید خدمات یا محصولات شما به ذهنش خطور کند این یعنی call-to-action. محتوا شما باید به قدری جذاب و تحریک کننده باشد که کاربر با مطالعه آن متوجه شود که بدون خدمات شما دیگر نمی تواند زندگی کند. بدون محصول شما ممکن است در کارهای روزمره خود دچار اشتباه شود. فقط محصول و یا خدمات شما است که مشکلش را برطرف می کند.

این یعنی یک تولید محتوا فوق العاده. تولید محتوایی که هدف بسیاری از شرکت های بزرگ و برندهای مطرح است.

7) تولید محتوا مبتنی بر سئو

تا اینجای کار با تاثیری که آموزش تولید محتوا ممکن است بر روی کسب و کار شما بگذارد، آشنا شدید. اما ما میانبری را به شما نشان می دهیم که می تواند به شما در سریع تر رسیدن به موفقیت کمک بسیاری کند. در کنار اصولی که در تولید محتوا با آن آشنا می شوید، باید با نکات مهم سئو محتوا نیز آشنا شوید.

شما اگر بهترین محتوا را تولید کنید اما اصول سئو محتوا را در آن رعایت نکنید، مسیر خود را برای رسیدن به هدف، دور کرده اید. دقیقا عکس همین جریان نیز وجود دارد. یعنی شما به نحوه احسنت سئو محتوا را برای محتوای خود بکار بگیرید، اما محتوا خاصی نداشته باشید، جریان به همین صورت است.

این مقاله ادامه دارد…


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search engine optimization یعنی بهینه سازی برای موتور جستجوگر گوگل است. سئو کردن سایت یعنی بهینه سازی آن براساس یکسری اصول که مورد تایید موتور جستجوگر است. در این محتوا اصول و تکنیک های بهینه سازی سایت و رسیدن به نتایج اول گوگل را برای شما شرح داده ایم.

مهم ترین تکنیک سئو چیست؟

سئو با یک تکنیک یا فعالیت شما را به نتایج ایده‌آل نمی رساند. سئو مجموعه‌ای از تکنیک هاست که باعث می شود شما به نتایج اول گوگل و رتبه برتر نتایج برسید، در نتیجه نمی شود یک تکنیک را مهم ترین در نظر بگیریم. پیشنهاد می شود، تمامی تکنیک های سئو این مقاله را برای رسیدن به بهترین نتیجه، روی وب سایت خود پیاده سازی کنید.

مهمترین تکنیک سئو خارجی چیست؟

ساخت بک لینک اصولی در وب سایت هایی با اعتبار دامنه و بازدید بالا، مهم ترین تسک در بین تسک های سئو خارجی است. ساخت بک لینک یکسری تکنیک های خاصی دارد که در این مقاله به طور کامل، این موضوع را بررسی کردیم.

2 نظر در مورد مقاله “ بهترین تکنیک های سئو برای افزایش رنک وب سایت ” ثبت شده است
  1. حسین

    اقای مهدی گنجعلی مقاله هات و پاسخ هایی که قبلا در اپلیکیشن نیوسو به من و دیگر کاربران میداید نحوه بیانتون و دانشتون رو خیلی دوسدارم، واقعا ممنون از زحماتت مهندس


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      روزتون بخیر
      ممنون از همراهی شما دوست عزیز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود