منظور از تکنیک آسمان خراش در سئو چیست؟

آسمان خراش,آموزش سئو,تکنیک آسمان خراش

شاید شما هم تا به حال با اصطلاح تکنیک آسمان خراش مواجه شده باشید، اما آیا از خود پرسیده اید منظور از تکنیک آسمان خراش در سئو چیست؟

ممکن است مدیران سایت ها تلاش زیادی برای تولید محتوای سایت خود کنند و زمان طولانی را برای این کار صرف نمایند، اما به نتیجه دلخواه خود نرسند. احتمالا علت آن این است که تولید محتوای باکیفیت نمی تواند به تنهایی ترافیک سایت را بالا ببرد؛ پس نیاز است تکنیک هایی دیگری را نیز در کنار تولید محتوا به کار بگیریم.

تکنیک آسمان خراش یا Skyscraper یکی از راهکارهای سئو برای بیشتر دیده شدن محتوای سایت است و به افزایش ترافیک سایت کمک می کند.

اگر می خواهید بیشتر با این تکنیک شگفت انگیز آشنا شوید و از آن برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چرا تبلیغ مهمتر از تولید محتوا است؟

در حال حاضر هزاران وب سایت اینترنتی وجود دارند که هر روز مطالب جدیدی را منتشر کرده و برای جذب مخاطب فعالیت می کنند. شاید تا چند سال پیش سایت ها می توانستند با تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت، رتبه خود را ارتقا دهند، اما امروزه این روش ها قدیمی شده است. الگوریتم های موتور جستجو به سرعت تغییر می کنند و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه در جذب مشتریان موفق باشند، چاره ای ندارند جز اینکه با جدیدترین تغییرات همراه شوند.

در دنیای امروز آنچه باید در کنار کیفیت مطالب سایت به آن توجه کرد، بهره گیری از تبلیغات است. به طور خلاصه باید گفت مدیران سایت ها باید ۲۰ درصد از زمان و سرمایه خود را صرف تولید محتوا کنند و ۸۰ درصد باقی مانده را به تبلیغ کردن آن محتوا اختصاص دهند.

اهمیت تبلیغات از آن جهت است که کاربران اینترنت با تعداد بی شماری از سایت ها سر و کار دارند؛ پس اگر بخواهید منتظر بمانید تا توسط آن ها دیده شوید، احتمالا زمان زیادی را از دست می دهید و از رقبای خود جا می مانید. پس به عنوان یک راه سریع تر و موثرتر، پیشنهاد می کنیم از استراتژی های تبلیغ استفاده کرده و محتوای سایت خود را به روش های مختلفی به مخاطبان معرفی کنید. از هر فرصتی برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنید و تاثیر تبلیغات را بر افزایش ترافیک سایت نادیده نگیرید.

تکنیک آسمان خراش چیست؟

منظور از تکنیک آسمان خراش در سئو شیوه هایی است که به مدیر سایت کمک می کند با به کارگیری تبلیغات خلاقانه، بک لینک های قدرتمندی ایجاد کرده و مخاطبان بیشتری را به سوی صفحات سایت خود بکشاند. روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان ترافیک سایت را افزایش داد؛ به عنوان مثال تولید محتواهای باکیفیت، بروزرسانی های منظم، به کار بردن کلمات کلیدی، برچسب های عنوان و… همگی تاکتیک هایی هستند که سئو سایت را بهبود می بخشند. اما اگر علیرغم انجام همه این کارها هنوز هم مقاله سایت شما بازدید کمی دارد و به ترافیک مطلوبی دست پیدا نمی کنید، زمان آن رسیده که تکنیک آسمان خراش( Skyscraper) را وارد استراتژی خود کنید.

این تکنیک اولین بار توسط برایان دین ابداع شد و در کسب و کار مجموعه او تحول عظیمی ایجاد کرد. تکنیک آسمان خراش همانطور که از اسمش پیداست، باعث می شود محتوای شما مانند یک برج بلند در میان هزاران ساختمان دیگر متمایز شده و بیشتر به چشم بیاید.

به عبارت دیگر با کمک این تکنیک قادر خواهید بود بک لینک های بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید و شانس دیده شدن خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. استفاده از تکنیک Skyscraper به دلیل مزایای متعددی که دارد، بسیاری از وبمسترها و بازاریاب های دیجیتال را مشتاق می کند تا با شرکت در دوره آموزش سئو بتوانند به این مهارت کاربردی دست یابند.

آسمان خراش به محتواهایی گفته می شود که تعداد کلماتشان بالای 3000 کلمه است و تمامی موضوعات و مطالب آن کامل شفاف است و معمولا انواع محتوا را در محتوای آسمان خراش شاهد هستید.

به عنوان مثال، صفحه آموزش سئو سایت نیوسئو یک محتوا آسمان خراش است.

آسمان خراش,آموزش سئو,تکنیک آسمان خراش

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش

هدف اصلی تکنیک آسمان خراش ارتقای سطح محتوا و انتشار مطالبی است که برای مخاطب مفید بوده و تمام سوالات او را پاسخ دهد. به این ترتیب زمانی که کاربر وارد سایت می شود تمام نیازهای خود را در آن پیدا خواهد کرد و زمان بیشتری را در سایت می ماند؛ بنابراین به عنوان مهم ترین مزیت استفاده از تکنیک آسمان خراش می توان به کاهش نرخ خروج کاربران اشاره کرد. دیگر مزایای تکنیک آسمان خراش در زیر فهرست شده است:

  • افزایش اشتراک گذاری صفحه توسط کاربران
  • تولید محتوای جذاب و سودمند برای مخاطبان
  • افزایش تعداد نظرات وبلاگ
  • قرار گرفتن در معرض دید مشتریان بالقوه
  • بالا بردن ترافیک سایت
  • افزایش بک لینک ها
  • کسب اعتبار بیشتر و برندسازی
  • ایجاد روابط نزدیک با سایت های دیگر

استفاده از تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا و لینک سازی

حالا که به خوبی با مفهوم آسمان خراش در سئو و مزیت های آن آشنا شدیم احتمالا شما هم مشتاق هستید که هر چه زودتر این تکنیک را در وب سایت خود اجرا کنید و به افزایش ترافیک سایت دست پیدا کنید. به طور کلی استفاده از تکنیک آسمان خراش در سه مرحله انجام می گیرد که در ادامه آن ها را به اختصار شرح می دهیم:

پیدا کردن محتواهای ارزشمند

در گام اول باید ایده های محتوایی که قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارند و از لحاظ ایجاد پیوند ارزش دارند، گردآوری کنید. همچنین به لیست مطالب منتشر شده در سایت خود مراجعه کنید و ببینید کدام یک از موضوعات بازدید بیشتری داشته اند.

این مقالات احتمالا پتانسیل زیادی برای جذب مخاطبان بیشتر دارند پس باید روی آن ها سرمایه گذاری کنید تا از طریق بک لینک ها به مشتریان معرفی شود. در این مرحله برای یافتن محتواهای ارزشمند می توانید از ابزارهایی مثل Semrush و Buzzsumo نیز کمک بگیرید تا متوجه شوید در حرفه شما چه نوع محتواهایی از نظر کاربران ارزش بالاتری دارند.

یک تحقیق کلمات کلیدی جامع، نیز به شما کمک می کند تا متوجه شوید، مخاطبان شما به دنبال چه عناوین و موضوعاتی هستند.

تکنیک آسمان خراش 2.0,تکنیک آسمان خراش در سئو,تکنیک های سئو

متمایز کردن محتوا

هنگامی که محتواهای محبوب سایت خود را پیدا کردید باید با ایجاد ارزش افزوده، آن ها را برای مخاطب جذاب تر کنید و ایده های خلاقانه ای را به کار ببندید. متن را به طور کامل بخوانید و جزئیاتی که فکر می کنید بیان آن ها به مخاطب کمک می کند به آن اضافه کنید. همچنین تصاویر یا ویدیوهای مرتبط با موضوع را استفاده کنید و جذابیت صفحه را افزایش دهید. هرگونه خلاقیت که بر محبوب تر شدن محتوای شما تاثیر می گذارد مفید خواهد بود.

ارتباط با مخاطبان و افراد مختلف

در مرحله آخر از تکنیک آسمان خراش سئو لازم است با وب سایت های معتبر یا افرادی که علاقه مند هستند مطالب شما را تبلیغ کنند، تماس بگیرید. ممکن است دریافت لینک از سایت های پرمخاطب دشوار باشد اما نتایج فوق العاده ای را در پی خواهد داشت. یک شیوه سریع برای رسیدن به ترافیک سایت و مشتریان بیشتر، کمک گرفتن از سایت هایی است که قبلا به این هدف دست پیدا کرده اند؛ بنابراین همین حالا دست به کار شوید و با یک ایمیل متقاعدکننده از افراد موفق در این زمینه تقاضای همکاری کنید. مطمئن باشید آثار مثبت این اقدام به سرعت در بهبود سئو سایت شما ظاهر خواهد شد.

نتیجه گیری

ممکن است شما هم به عنوان یک مدیر سایت از روند پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود ناراضی باشید و علیرغم فعالیت منظم و مستمر، ترافیک چندانی دریافت نکنید. زمانی که برای تولید یک محتوای باکیفیت و مفید زمان می گذارید و تمام اصولی که در مطالب آموزش سئو خوانده اید را به کار می برید، قطعا دوست دارید که محتوای شما توسط افراد زیادی دیده شود. با این حال گاهی اوقات داشتن محتوای باکیفیت به تنهایی نمی تواند شما را از میان هزاران وب سایت فعال در اینترنت، بالا بکشد. به همین خاطر در این مقاله یک روش سودمند و موثر به نام تکنیک آسمان خراش یا Skyscraper را به شما همراهان گرامی معرفی کردیم. با به کارگیری دستورالعمل هایی که در بالا مطرح شد می توانید از مزایای تکنیک آسمان خراش بهره مند شده و ترافیک سایت خود چند برابر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود