آموزش سئو با بررسی اعتماد و اعتبار سایت

آموزش سئو,آنالیز سرچ کنسول,اهمیت سئو موبایل

در ادامه اشاره به 200 فاکتور اصلی بررسی شده توسط گوگل (بر اساس آخرین نتایج) به موارد سایت محور رسیدیم :

62. تولید محتوا با ارزش و بینش منحصربفرد : گوگل اعلام کرده که به دنبال شکار سایت هایی است که مطلب مفید و جدیدی تولید نمی کنند، خصوصا سایت های وابسته کوچک. این یعنی گوگل همواره در حال حذف و جریمه سایت هایی ست که محتوای قدیمی و بی ارزش دارند و یا محتوای سایت های دیگر را کپی می کنند.

63. صفحه ارتباط با ما : سند کیفیت گوگل که در بالا ذکر شد بیان می کند که آنها سایت هایی را ترجیح می دهند که دارای بخشی برای اطلاعات ارتباطی با کاربران است.

این کار اثرگذاری بیشتری دارد اگر اطلاعات ارتباطی شما منطبق با اطلاعات دامنه شما باشد (واقعا فکر می کردید که گوگل اطلاعات صفحه تماس با ما شما را با اطلاعات صاحب دامنه چک کند ؟!!!).

بنابراین داشتن صفحه تماس با ما آن هم با اطلاعات کاملی مثل شماره تماس واقعی، آدرس محل سکونت یا محل کار، ایمیل فعال و واقعی، آدرس شبکه های اجتماعی و … می تواند به شدت برای افزایش اعتماد کاربر و در نتیجه افزایش اعتماد گوگل به سایت شما اثرگذار باشد. همین نکات ساده سئو می تواند سایت شما را در گوگل بالا بکشد.

64. اعتبار دامنه/رنک اطمینان : اعتبار سایت (که با شمارش تعداد لینک های بیرونی سایت شما سنجیده می شود | سایت های مورد اعتماد گوگل) فاکتور رنکینگ بسیار مهمی بشمار میرود.

البته فراموش نکنید که به جز بک لینک های با کیفیتی که از سایت های گوناگون می گیرید، باید صفحات فرود سایت خود را هم به بهترین شکل ممکن سئو کنید.

65. معماری سایت : معماری عالی ، قرار دادن بخش های مختلف کنار یکدیگر به گوگل کمک می کند که بتواند مطالب شما را بصورت موضوعی مرتب کند.اگر احیانا گوگل نتواند موضوع اصلی سایت شما را شناسایی کند، مدت ها طول می کشد تا به اولین نتایج خوب از سئو برسید.

66. بروزرسانی های سایت : هرچند وقت سایت شما بروزرسانی می شود؟ و بویژه اینکه چه زمانی مطلب جدیدی به سایت اضافه می شود؟ (این از گذشته های دور هم فاکتور تاثیرگذاری بوده است.لطفا اگر متوجه نشدید حتما بپرسید)

67. تعداد صفحات : تعداد صفحاتی که سایت دارد نشانه ضعیفی از قدرت نویسندگی بشمار می رود. در تعداد بسیار کمی از سایت های بزرگ این فاکتور باعث تشخیص سایت اصلی از سایت های وابسته کوچک می شود.

68. وجود نقشه سایت : نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را آسانتر و جامعتر ایندکس نمایند که باعث افزایش بازدید می گردد. فراموش نکنید تا همین چند سال پیش وجود سایت مپ در سایت شما الزامی بود. اما حال نیست! ولی به این جمله من هم دقت کنید:

ما در سرچ کنسول گوگل بخشی داریم به نام sitemap:

آموزش سئو,آنالیز سرچ کنسول,اهمیت سئو موبایل

خب! وقتی خود گوگل در search console بخشی رو به چیزی نسبت داده، به نظر شما مهم نیست؟!!

69. زمان های فعال بودن سایت : زمان های بالا نیامدن سایت به دلیل مشکلات سرور یا تعمیر و نگهداری، ممکن است به رنک شما آسیب وارد کند (و ممکن است اگر اصلاح نشود به خارج کردن صفحات ایندکس شده شما بینجامد).

70. مکان سرور : در جایی که سایت شما در منطقه جغرافیایی متفاوتی رنک می گیرد، موقعیت سرور ممکن است تاثیرگذار باشد.

71. اعتبارنامه‌ی SSL : گوگل خاطرنشان کرده است که آنها گواهینامه‌ی SSL را ایندکس می کنند که به این معناست که آنها از HTTPS به عنوان سیگنالی برای رنکینگ استفاده می کنند. مطمئنم الان این سوال در ذهن شما پدیدار شده که آیا SSL رایگان در سئو سایت موثر است یا نه؟

با توجه به اینکه گوگل توانایی تشخیص نوع ssl را دارد بهتر است از موارد پولی و بهتر استفاده کنید.

72. قانون خدمات و حریم شخصی : این دو صفحه به گوگل کمک می کند تا بفهمد سایت شما عضوی قابل اعتماد در فضای اینترنت است.

73. اطلاعات متا تکراری درون سایت : اطلاعات متای تکراری در سراسر سایت ممکن است تمامی بازدید صفحات شما را پایین بیاورد. برحسب تجربه باید بگم که description تکراری در صفحات سایت شما می تواند به صورت مستقیم به سئو سایت شما آسیب جدی برساند.

74. نمایش آدرس های هدایت کننده : این استایلی از معماری سایت کاربرپسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند بفهمند در کدام قسمت از سایت هستند:

شما اینجا هستید -> صفحه اصلی / بخش آموزش سئو

SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting، هم نظر هستند که این کار ممکن است فاکتوری برای رنکینگ باشد.

75. بهینه سازی موبایل : موضع رسمی گوگل در مورد موبایل این است که سایتی پاسخگو برای کاربران موبایلی ایجاد شود. 

امروزه موبایل فرندلی بودن یک سایت یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی در گوگل است. تا حدی این ماجرا جدی است که حتی ممکن است اگر صفحه ای به صورت کامل برای کاربران نسخه موبایل بهینه نشده باشد، در نتایج موبایل با افت رتبه شدید مواجه شود.

76. یوتیوب : شکی وجود ندارد که ویدئوهای یوتیوب رفتار تدریجی در SERPها (احتمالا به سبب اینکه گوگل صاحب آن است) نشان می دهند:

در حقیقت، زمینه موتور جستجو نشان می دهد که پس از پاندای گوگل ترافیک سایت یوتیوب بطور واضحی افزایش یافته است.

77. قابلیت های استفاده سایت : سایتی که استفاده از آن سخت است می تواند با کاهش زمان حضور در سایت، بازدید صفحه و افزایش bounce rate، به رنک آسیب برساند. این موضوع ممکن است مستقل از فاکتور الگوریتمی جمع آوری شده از حجم انبوهی از داده های دامنه کاربر باشد.

78. استفاده از ابزار وبمستر و آنالیز گوگل : برخی ها فکر می کنند که نصب این دو برنامه روی سایت می تواند میزان ایندکس شدن سایت را افزایش دهد. این دو نرم افزار همچنین ممکن است با دادن داده های بیشتر به گوگل برای کار روی آنها، مستقیماً بر رنک اثر بگذارند (یعنی دقت بیشتر در bounce rate بدون توجه به اینکه شما ترافیکی از  backlinks دریافت می کنید یا نه).

البته برحسب تجربه و دانش من این دو هیچ اثر مستقیمی بر سئو سایت ها ندارند. فقط ساخته شده اند که به شما در روند سئو سایتتان کمک کنند که آن را هم باید حتما براساس آموزش های سئو قوی یاد بگیرید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

79. نظرات کاربران مساوی است با شهرت سایت : قرار گرفتن سایتی در سایت های مروری مانند help.com و RipOffReport.com نقشی مهم در الگوریتم بازی می کند. گوگل حتی در اقدامی کم سابقه رویکرد شفاف خود را در قبال نظرات کاربران و اهمیت آن اعلام کرده است.

در واقع شخصا فکر میکنم خیلی خوب است که کاربران در پست های قدیمی ما نظر بدهند چراکه شاید گوگل علاوه بر اینکه نظر را حاوی ارزشمند بودن مطلب بداند ، این اتفاق را آپدیت مطلب نیز بداند !

17 نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو با بررسی اعتماد و اعتبار سایت ” ثبت شده است
  1. sm

    بسیار مطالب ارزشمندیست. درود بر شما


  2. آوازه

    سلام استاد قمصری
    یک سوالی که داشتم در رابطه با بهینه سازی موبایل هست. برای پیاده سازی amp سایتی هست که بشه این کار را انجام داد یا خیر؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      اگر منظورتان این است که سایتی اتوماتیک این کار را انجام دهد، خیر


  3. حدادی

    نوع گواهینامه‌ی SSL هم برای سئو مهمه ؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      خیر


  4. سالومه

    سلام ممنون خیلی خوب بود. من با قسمت آپدیت سایت بشدت موافقم و بنظرم خیلی مهمه!


  5. شهروند ایرانی

    سلام و درود
    من فکر میکنم باید برای سایت ها احترام قایل بشیم، اون ها هم مثل یک شخصیت هستند و اگر سایتی طراحی بدی داره حداقل اینکه بهشون بگیم و نظر بزاریم براشون تا اون ها هم مطلع بشن. کاش بجای رقابت های ناسالم یاد میگرفتیم رقابتی سالم داشته باشیم. سپاس مهندس قمصری عزیز برای پست عالیتون


  6. مونا

    وای ک چقدر از طراحی سایت بد متنفرم
    ینی اگه وارد سایتی بشم ک زود منو به هدفم نرسونه زود میبندمش ک روی سئوش تاثیر منفی بذاره 😐


  7. محسن نیازی

    با عرض سلام
    کمال تشکر رو از شما دوست عزیز دارم
    بنده وبسایتی خبری در مورد بازی های رایانه ای داشتم که بسیار کاربر محور بود!
    در زیر هر مطلب اینجانب، حداقل 2د کامنت گذاشته می شدو به گونه ای بود که همین مورد باعث شهره شدن سایتم گشته بود.
    میخواهم بگویم که چقدر کامنت و تلاش برای راضی نگه داشتن کاربر اهمیت دارد و این مورد از دید گوگل پنهان نخواهد بود


  8. Hani

    post haye site mese zanjir shodan
    age yekio az ghabl nakhunde bashi, darke in 200 faktor sakhte
    mamnun az site Alitun


  9. مرتضی

    سلام
    من به تاثیر موبایل فرندلی بودن روی سئو سایت واقعا اعتقاد دارم
    چون ب چشم دیدم تاثیرشو


  10. Ali

    مورد 67 خیلی جالب بود
    اول منو گیج کردش
    ولی بعد تازه فهمیدم منظور از کلمه چیه!
    در واقع اینطور برداشت کردم که تعداد صفحات سایت ربطی خاصی به قدرت نویسندگی نداره چ بسا کل اون مطالب نباشن و duplicate باشن
    بسیار عالی بابت این سری مقاله


  11. صولتي

    با سلام
    آقای قمصری امکانش هست در مورد ssl توضیح بیشتری بدهید و بفرمائید برای چه سایت هایی مناسب هست ؟
    آیا در رتبه دهی گوگل تاثیری داره ؟
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام
      برای سایتهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند
      تاثیر زیادی ندارد.خیلی خیلی کم


  12. PersianRepair.ir

    جالب بوددد.ممنونم


  13. Mj

    انصافا این سری آموزشی با ارزش ترین آموزش سئو داخل کل نت هست!
    خیلی تشکر میکنم و برخی موارد واقعا جالب بودن
    یک سوال درباره اطلاعات متا تکراری داشتم. اطلاعات متا منظورتون همون خلاصه ای از توضیح صفحه است که با استفاده از افزونه yoast در بخشی که هنگام ارسال پست داره میشه وارد کرد هست ؟ اگر نه لطفا توضیح بدین
    یک سوال دیگه داشتم که خیلی برام مهمه و خیلی ممنون میشم اگر پاسخ خوبی بهم بدید
    اکثر عنوان های سایت من به این شکل هستند “دانلود آهنگ جدید رضا پیشرو به نام دیوونه2” (مثلا) میخواستم بدونم بهترین کلیدواژه برای این عنوان ها چیه ؟ البته میدونم به متن مطلب هم مربوطه متن مطلب هم چیز خاصی نداره
    تشکر


    • امیر قمصری

      1 – بله.هم توضیحات هم کلمات کلیدی.اما توضیحات بسیار مهم تر است
      2 – این دیگه سوال اختصاصی است عزیز من و در توضیحات عمومی سایت نمی گنجد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود