اهمیت سئو سایت و توسعه کسب و کارها

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

اهمیت سئو در سایت به طور کلی مربوط به افزایش میزان بازدید و فروش سایت است. برای موفقیت یک وب سایت، مدیران آن باید دلایل اهمیت سئو را بدانند و از معیارهای مهم سئو استفاده کنند. اگر مالک کسب و کار اینترنتی، مدیر بازاریابی و یا تنها فردی باشید که به دنیای تجارت الکترونیک علاقه داشته باشد، باید به خوبی بدانید سئو چیست و چه اهمیتی در وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی دارد.

کسانی که در این زمینه فعال هستند، سطح درک متفاوتی نسبت به سئو دارند. بعضی به صورت کاملا دقیق نسبت به موضوعات فنی آگاه هستند و برخی نیز فقط ضروریات آن را می شناسند و بیشتر نیاز به آموزش سئو دارند. اما تقریبا همگی آن ها، از میزان اهمیت سئو در سایت آگاه هستند.

در تمام سطوح، اندازه گیری و درک داده های مربوط به جستجو کاربران، معیار بسیار مهمی می باشد. همانطور که ممکن است بدانید، شما نمی توانید صرفا بر اساس رتبه بندی سایت در صفحه نتایج جستجو، پیشرفت خودتان را ارزیابی کنید. بلکه روش های ساده دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر سئو کسب و کار اینترنتی شما تاثیر داشته باشد.در این مقاله، می خواهیم بهترین معیارهای تاثیر سئو و ارزیابی آن ها از نظر فنی و تجاری را به شما ارائه کنیم.

دلایل اهمیت سئو

برای دانستن دلایل اهمیت سئو در کسب و کارهای آنلاین و وب سایت ها، بررسی خواهیم کرد که در صورت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان اجرای سئو، چه رویدادهایی را تجربه خواهید کرد.

1. جذب کاربران هدفمند به وب سایت

حتما برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارید یا خدماتی که مورد نیاز شما است، در گوگل جستجو کنید. برای مثال تصور کنید که به یک روان نویس با مشخصاتی خاص نیاز دارید. عبارت روان نویس را به همراه مشخصات مدنظر در گوگل جستجو می کنید، در صفحه اول نتایج جستجو، حدود 10 لینک (صفحه) در ارتباط با عبارتی که جستجو کرده‌اید به شما پیشنهاد می شود.

پس از بررسی و خواندن عنوان های صفحات موجود در نتایج جستجو، شما احتمالا از بین 3 پیشنهاد اول گوگل یکی را انتخاب خواهید کرد (به احتمال زیاد پیشنهاد اول یا همان اولین لینک) و وارد صفحه مدنظر می شوید. در آن صفحه اطلاعات جذابی در مورد روان نویس مدنظر شما و البته دکمه خرید آنلاین این روان نویس وجود دارد.

به نظر شما احتمال خرید شما و افرادی مانند شما که عبارت مدنظر را در گوگل جستجو کرده اند، از آن سایت چقدر زیاد است. قطعا این احتمال بسیار بالاست؛ زیرا فردی که نام محصولی را در گوگل جستجو می کند، به احتمال زیاد قصد خرید آن محصول را دارد یا می خواهد آن را در آینده خریداری کند.

این موضوع که آن سایت با عبارت کلیدی روان نویس، اولین پیشنهاد گوگل به کاربران باشد، قطعا تاثیر زیادی در میزان ورودی آن وب سایت و فروش آن (در صورت رعایت نکات تبدیل مشتری) خواهد داشت. این یکی از مهمترین دلایل اهمیت سئو در سایت است. به عبارت دیگر سئو موجب می شود تا افرادی که به دنبال مطالب موجود در سایت شما هستند، وارد وب سایت شما شده و اهداف شما را از ایجاد وب سایتتان محقق سازند.

2. برند سازی از طریق سئو

یکی دیگر از موارد اهمیت سئو در سایت، برند سازی است. تصور کنید که شما وب سایتی را در زمینه فروش ساعت های لوکس دارید. در وبلاگ مربوط به وب سایت خود، مطالب جذاب و جامعی را در ارتباط با انواع ساعت های لوکس ایجاد کرده‌اید و با استفاده از اصول سئو، صفحات وب سایت خود را با عبارات کلیدی مرتبط به نتایج برتر گوگل رسانده‌اید.

کاربرانی که در مورد ساعت های مختلف جستجو می کنند، در اکثر مواقع نام برند و وب سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده خواهند کرد و همین امر سبب می شود به مرور زمان، برند شما یک برند شناخته شده در زمینه ساعت های لوکس نزد کاربران شود.

برای اطمینان از این که سئو در وب سایت شما به خوبی اجرا شده است، می بایست به معیارهای تجاری سئو و سایر مواردی که در ادامه بیان می شوند، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

قبل از شروع، باید به این نکته اشاره کنیم که این مقاله از حساب آزمایشی خود گوگل برای اسکرین شات ها استفاده کرده است. هر کدام از مواردی که در ادامه مقاله مطرح می شوند، معیارهای تجاری سئو هستند؛ داده هایی که برای تمام کسانی که در کسب و کاری فعالیت می کنند، اهمیت دارند. در صورتی که اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید از منابع دیگر استفاده کرده و یا از نسخه آزمایشی Google Analytics استفاده کنید.

ترافیک ارگانیک سایت

ترافیک ارگانیک یکی از ساده ترین روش ها و شاید ساده ترین روش برای درک بازدهی سئو سایت شما می باشد. داشتن ترافیک روز به روز از موتورهای جستجو، یکی از مهمترین معیارها برای هر بازاریاب است و هرگونه افزایش ترافیک هدفمند، باعث افزایش رتبه سئو سایت شما در جستجو می شود (فارغ از تغییرات فصلی).

در دنیایی که داده ها عامل اصلی تصمیم گیری هستند، این ویژگی ها اهمیت بسیار زیادی دارند و یکی از بخش های اصلی session های اینترنتی کاربران می باشد؛ این session ها می توانند برای یافتن پاسخ، خرید و یا هر کار دیگری باشند.

در Google Analytics، شما باید به این مسیر بروید : Acquisition -> All Traffic -> Channels. از این قسمت می توانید ترافیک ارگانیک دریافت شده در بازه زمانی مشخص را مشاهده کنید.

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

ممکن است از خودتان بپرسید چطور می توانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید؟ گوگل قبلا دسترسی به داده های کلمات کلیدی را در سال 2011 مسدود کرده بود اما حالا شما می توانید جزییات بیشتری در رابطه با ترافیک جستجوی ارگانیک به دست آورده و مکان ها و صفحات فرود مختلف مربوط به آن ها را بررسی کنید.

فیلتر ترافیک ارگانیک بر اساس صفحه فرود

تمام ترافیک سایت شما از صفحه اصلی به دست نمی آید. بلکه بعضی از کاربران مستقیم به وبلاگ شما و یا صفحه های فرود خاصی وارد می شوند. اما برای بعضی از جستجوها، مانند جستجوهای انجام شده برای نام شرکت شما، صفحه اصلی احتمالا مهمترین گزینه می باشد.

برای درک تفاوت ترافیک بین قسمت های مختلف در سایت خودتان، می توانید “Landing Page” را انتخاب کرده و داده های جدیدی را بررسی کنید که بر اساس URL صفحه دسته بندی شده اند.

دلایل اهمیت سئو,سئو کسب و کار اینترنتی,معیار های سئو سایت

فیلتر ترافیک ارگانیک بر اساس مکان

در همین قسمت، داده های جستجوی ارگانیک را می توان بر اساس مکان نیز تقسیم کرد. مثلا بر اساس شهرهای مختلف؛ بر این اساس شما می توانید در رابطه با ترافیک جستجوی خودتان اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. بر اساس نحوه عملکرد کسب و کارتان، مکان های نمایش داده شده ممکن است از یک کشور یا از کشورهای مختلف باشد. در صورتی که شما سایت خودتان را برای کاربران خاص در یک منطقه بهینه سازی کرده اید، می توانید از این قسمت بازدهی تلاش خودتان را بررسی کنید.

معیار های سئو فنی

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

درآمد، تبدیل و اهداف کسب و کار اینترنتی

در بیشتر موارد، وب سایت برای تبدیل کردن کاربران عادی به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا سایت شما ممکن است برای فروش محصولات، دانلود فایل و یا به دست آوردن مشتری احتمالی طراحی شده باشد.

اهمیت سئو در سایت و تاثیر آن روی اهداف تجاری شما می باشد، خواه این اهداف، اهداف مالی بوده و صرفا برای به دست آوردن مشتری های احتمالی طراحی شده باشند.

برای داده های مبتنی بر درآمد، شما باید به بخش conversions در Google analytics رفته و سپس عملکرد محصول (میزان فروش) را بررسی کنید. در این قسمت، شما می توانید بر اساس فیلترهای source/medium، اطلاعات مورد نظر خودتان را انتخاب کرده تا فروش هایی که از ترافیک موتور جستجو به دست آمده است را شناسایی کنید.

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

ممکن است هدف شما صرفا مبتنی بر درآمد نباشد، مثلا هدف شما تکمیل و ارسال فرم ثبت نام توسط کاربر و یا مجاب کردن او برای دانلود یک فایل می باشد. در این حالت نیز فیلتر ها و تحلیل های سفارشی سازی شده موجود در گوگل آنالیتیکس می تواند به شما کمک کند تا فعالیت بازدیدکننده هایی که از طریق موتور جستجو وارد سایت شما شده اند را شناسایی کنید.

در قسمت conversions، منبع تکمیل هدف شما می تواند بر اساس منابع مختلف ترافیک دسته بندی شود و به این روش می توانید مثلا صرفا جستجوی ارگانیک خودتان را ارزیابی کنید.

در صورتی که یک بازدیدکننده سایت شما را از جستجو پیدا کند و سپس چیزی بخرد و یا جزییات اطلاعاتی خودش را در اختیار شما قرار دهد، مشخص می شود که شما توانسته اید به مخاطب صحیح دست پیدا کنید.

در صورتی که شما به صورت دائم ترافیک ارگانیک دریافت می کنید و این مخاطبین کار خاصی را انجام نمی دهند، مشخص می شود که کلمات کلیدی که برای آن ها رتبه بندی شده اید برای خود شما و یا مخاطب شما مناسب نمی باشد.

فعالیت های سئو باید متمرکز بر روی رسیدن به مخاطب صحیح باشد؛ زیرا ممکن است که شما برای یک عبارت، “مثلا غذای گربه” در جستجو رتبه اول را پیدا کنید اما خودتان فروشنده غذای سگ باشید! در این صورت بهینه سازی های شما اصلا فایده ای نداشته است.

قابلیت رویت در جستجو و نتایج محلی

در موردی که کسب و کار شما دارای یک وب سایت و یا فروشگاه فیزیکی است، شما می توانید از این ابزار در Google My Business استفاده کرده تا بتوانید عملکرد خودتان را در نتایج جستجو و حتی فراتر از آن بررسی کنید. به صورت خاص، شما می توانید موارد زیر را درک کنید:

  • نحوه جستجوی مشتریان برای کسب و کار شما
  • حالتی که کسی کسب و کار شما را می بیند
  • فعالیت های خاصی که انجام می دهند

شما هر چه سئو بهتری انجام دهید، کاربران فعالیت هایی را انجام می دهند که مطابق میل شما می باشد! تصویر زیر را مشاهده کنید!

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

میانگین رتبه سایت در نتایج جستجو

محاسبه میانگین رتبه بندی برای عبارات کلیدی در موتورهای جستجو معمولا یک روش راحت برای ارزیابی کلی عملکرد سایتتان می باشد. اما صرفا این که خیلی راحت سایت خودتان را در گوگل جستجو کنید و در رابطه با عملکرد خودتان جمع بندی کنید، شاید خیلی دقیق نباشد. جستجوی شخصی بر اساس تاریخچه جستجو و مکان شما الزاما نشان دهنده جایگاه دقیق شما در نتایج جستجو نیست.

ابزار بسیار متنوعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا میانگین رتبه سایت خودتان را برای یک عبارت خاص شناسایی کنید. روش رایگان برای انجام این کار استفاده از Google Search Console با یک ابزار رایگان مانند SEMRush یا Ahrefs می باشد که شما را قادر می سازد تا توزیع رتبه بندی میانگین خودتان را هم بررسی کنید.

حالا که ردگیری رتبه بندی در نتایج جستجو سخت تر شده است؛ اندازه گیری جایگاه میانگین٬ بهترین روش برای درک ارتباط تاثیر و رتبه بندی جستجو با کسب و کار شما می باشد.

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

اهمیت معیارهای فنی سئو در سایت

زمانی که بحث فنی سئو مطرح می شود، شما باید لایه های سطحی را کنار زده و کلیک و ترافیک را بررسی کنید. این موضوع باعث می شود شما تصویر کلی تری از عمکلرد سئو خودتان به دست بیاورید. همچنین می توانید فرصت های بیشتری را برای بهبود سئو سایت شناسایی کنید.

اطمینان از ایندکس صحیح صفحات

اطمینان از این که ایندکس صحیحی از وب سایت شما وجود دارد، یکی از مهمترین بخش های سئو است. به دلیل این که اگر تنها بخشی از سایت شما و یا صفحه های اشتباه ایندکس شده باشند، سپس عملکرد کلی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. با وجود این که بخش کوچکی از کار کلی سئو مرتبط با بررسی ایندکس است، اما بعضی می گویند این قسمت مهمترین قسمت اهمیت سئو در سایت می باشد.

یکی از سریع ترین روش ها برای این کار، نوشتن دستور «:site » و قرار دادن URL صفحه اصلی سایت خودتان در ادامه آن می باشد. به این صورت شما می توانید تعداد صفحه هایی که در ایندکس موتور جستجو گوگل قرار دارد را مشاهده کنید.

برای بررسی وضعیت یک صفحه خاص در گوگل، سرچ کنسول گوگل بهترین گزینه است. جدیدترین نسخه سرچ کنسول، یک روش سریع برای ارزیابی نتایج را در اختیار شما قرار می دهد.

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

خطای کراول جستجو

همراه با بررسی این که چه صفحه هایی کراول شده اند، هر مالک وب سایت باید همیشه به دنبال این باشد که چه صفحه هایی در ایندکس قرار ندارند. همچنین باید بررسی کند که چه خطاهای کراولی توسط گوگل گزارش شده است. این خطاها معمولا به این دلیل رخ می دهد که دسترسی به یک صفحه مسدود شده و یا قالب صفحه به صورتی است که قابل کراول نیست.

شما می توانید به سربرگ “Coverage” در سرچ کنسول گوگل بروید تا ماهیت خطاها و ارتباط آن با صفحات خودتان را بررسی کنید. در صورتی یک صفر بزرگ را مشاهده کرید؛ یعنی اصلا هیچ چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

نرخ کلیک (CTR) و نرخ پرش (bounce rate)

به علاوه بررسی شرایط رتبه بندی سایت تان، معیار دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که چند مرتبه بر روی سایت شما در SERP ها کلیک شده است. در اصل، این موضوع نشان دهنده درصد impression از سایت شما می باشد که منجر به نمایش سایت شما در نتایج جستجو شده است.

این درصد نشان می دهد که رتبه بندی شما نسبت به عبارت جستجوی اصلی چقدر مرتبط می باشد و نتایج شما در مقایسه با رقبایتان، در چه سطحی رتبه بندی شده است.

در صورتی که افراد عنوانی را در نتایج جستجو  می بینند را دوست داشته باشند و بتوانند به راحتی سایتتان را پیدا کنند، احتمالا روی لینک مربوط به صفحه کلیک کرده و بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند.

سرچ کنسول گوگل، یکی از بهترین منابع برای به دست آوردن داده های صحیح است. شما باید سربرگ performance را انتخاب کرده و سپس قسمت CTR را بررسی کنید تا داده ها را بر اساس عبارت جستجو، صفحه فرود، کشور منبع و یا دستگاه های مورد استفاده کاربران بررسی کنید.

اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

در صورتی که فردی وارد وب سایت شما شود، شما باید اطمینان حاصل کنید صفحه‌ای که برای آن ها نمایش داده می شود مرتبط با جستجوی آن ها است. زیرا الگوریتم های جستجو عاشق این هستند که به ارتباط موضوعی پاداش بدهند! در صورتی که این صفحه شامل اطلاعات موردنیاز کاربر نبوده و یا با او سازگار نباشد، احتمالا کاربر سایت شما را ترک کرده و یک منبع بهتر را پیدا می کند. بدون اینکه کاری انجام دهد. این موضوع با مفهوم نرخ پرش یا bounce rate معرفی می شود.

در بعضی از موارد ممکن است بازدیدکننده تنها نیازمند یک بازدید از سایت شما باشد. در نتیجه bounce rate در این شرایط اهمیت ندارد. شما باید مطمئن شوید که همیشه معیارها را با در نظر داشتن زمینه کلی بررسی کرده تا بتوانید اطلاعات دقیقی را به دست بیاورید.

سازگاری سایت با موبایل

در سال 2015 به صورت گسترده بیان شد که سازگاری سایت با موبایل یک عامل رتبه بندی است. این موضوع برای تکامل رفتار مرورگرها در رابطه با ترافیک موبایل می باشد. زیرا حالا ترافیک ایجاد شده از دستگاه های موبایل بیشتر از دستگاه های دسکتاپ و تبلت است.

یک گزارش دیگر در سرچ کنسول گوگل، یک تصویر شفاف از سازگاری سایت شما با دستگاه های موبایلی را ارائه می کند و مشکلات آن را هم نمایش می دهد. باید در نظر داشته باشید که این معیار نشان نمی دهد که سایت شما از نظر تبدیل کاربران موبایل موثر است یا خیر؛ بلکه فقط سازگاری سایت با موبایل را بررسی می کند.اهمیت سئو,اهمیت سئو در سایت,بررسی سئو کسب و کار

معیارهای خودتان را دنبال کرده و به داده ها گوش کنید

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، تصمیم گیری ها بر اساس داده ها شکل می گیرند. در تمام حوزه های کسب و کار، همیشه داده ها اهمیت دارند. از نظر سئو، درک کامل تنها از طریق استفاده از داده های مختلف ایجاد می شود و می توان نکات مثبت و منفی زیادی را از داده ها شناسایی کرد.

در نهایت، معمولا داده هایی مانند ترافیک، رتبه بندی و نرخ تبدیل اهمیت بسیار زیادی دارند. شما همیشه باید در تصمیم گیری های خودتان این معیارها را در نظر داشته باشید.

به عنوان یک سئوکار یا بازاریاب دیجیتال، باید اهمیت سئو در سایت و کسب و کار اینترنتی را درک کرده و بدانید که داده ها چطور باعث تکامل  پیشرفت یک کسب و کار می شوند و چطور می توان بر اساس آن ها، موفقیت ها و فرصت ها را شناسایی و گزارش کرد.

سئو و شباهت های آن به علم پزشکی

استفاده از شباهت های بین دو موضوع با یکدیگر همواره به فهم بهتر آن ها کمک می کند. در این مطلب هم می خواهیم از این موضوع استفاده کنیم و اهمیت سئو برای سایت و کسب و کارهای اینترنتی را به عنوان آخرین مبحث سئو برایتان شرح دهیم:

تولید محتوا و ورزش

مهم ترین عامل برای پیشرفت در دنیای دیجیتال و کسب رتبه و اعتبار بیشتر نسبت به رقبا، تولید محتوای با کیفیت و مفید است. همانطور که ورزش کردن به صورت هدفمند و با برنامه ریزی موجب می شود به مرور زمان بدنی سالم تر داشته باشیم، تولید محتوای با کیفیت و روزانه نیز باعث پیشرفت سایت می شود.

در ادامه این شباهت و اینکه اهمیت سئو برای سایت چیست، می توانیم بگوییم همانطور که شروع ورزش سخت است و به مرور زمان آسان تر می شود، تولید محتوا نیز در اوایل شروع به کار، وقت گیر و سخت است اما زمانی که به صورت مستمر انجام شود، به راحتی آب خوردن خواهد شد.

متخصص سئو و پزشک

همه ما زمانی که کمی احساس کسالت می کنیم و یا تصمیم می گیریم که سبک زندگی سالم تری داشته باشیم، به سراغ پزشک متخصص می رویم تا با اطلاعات بسیار زیاد و مهارتی که دارد، ما را راهنمایی کند. در دنیای وب نیز وقتی می خواهیم سایت مان را بهینه سازی کنیم، سراغ متخصص سئو می رویم.

همانطور که یک پزشک قبل از راهکار دادن، از شما سوالاتی درباره وضعیت بدنی تان می پرسد و حتی گاهی آزمایش می نویسد، متخصص سئو نیز برای اینکه بهترین راهنمایی را برای بهبود وضعیت سئو سایت به شما بدهد، ابتدا آن را بررسی می کند.

سئو تکنیکال و تغذیه سالم

اساسی ترین عامل موفقیت و بهبود وضعیت جسمانی یک فرد در علم پزشکی، داشتن تغذیه سالم است. تا زمانی که شما غذاهای مورد نیاز خود را مصرف نکنید، هر چقدر هم ورزش کنید نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت. سئو تکنیکال نیز همین نقش را برای سایت ایفا می کند و مهم ترین عامل برای موفقیت آن است.

به طور کلی در پزشکی و سلامت عواملی هستند که به صورت غیرمستقیم روی سلامت اثرگذار هستند و معمولا هم یکبار برای همیشه باید برای انجام یا در نظر گرفتن آن، اقدام کنید. سئو تکنیکال نیز به همین صورت است. در سئو تکنیکال بهینه سازی سورس معمولا یکبار انجام می شود و اثرگذاری آن به طور مداوم روی سایت می ماند.

شبکه های اجتماعی و مکمل غذایی

چهارمین موضوعی که در پاسخ به سوال اهمیت سئو برای سایت چیست را بررسی می کنیم، شباهت بین شبکه های اجتماعی و مکمل غذایی است. همه ما برای اینکه بدنمان در بهترین حالت خود باشد، نیازمند مکمل های غذایی مثل ویتامین ها هستیم. نقش شبکه های اجتماعی برای سایت نیز همین است.

همانطور که برای بدن ما، مصرف غذا و میوه ها به تنهایی کافی نیست، تولید محتوا نیز برای پیشرفت و صعود یک سایت به رتبه های بالا در گوگل، کافی نیست. شما باید علاوه بر تولید محتوای خوب و باکیفیت، سایت خود را در شبکه های اجتماعی هم معرفی کنید تا بازخورد بهتری داشته باشید.

شبکه های اجتماعی همواره می توانند اثرگذاری غیرمستقیمی روی افزایش بازدید، بالا بردن اعتبار صفحات و به طور کلی افزایش درآمد سایت، داشته باشد.

داروهای تخصصی و خرید رپورتاژ آگهی و بک لینک

یکی از ذهنیت های اشتباهی که بین مدیران سایت ها جا افتاده است این است که برای پیشرفت سریع تر، باید به سراغ خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی برویم. یک پزشک نیز تا زمانی که روش های دیگر درمان موثر هستند، برای شما داروی تخصصی تجویز نمی کند.

یک متخصص سئو نیز عقیده دارد تا زمانی که راه های دیگر برای پیشرفت و کسب رتبه در گوگل، پاسخگو هستند، نیازی به خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی نیست. معمولا پزشکان ابتدا روش ها و داروهایی را امتحان می کنند که برای افراد معمولی توصیه می شود و دز بالایی ندارد، اما زمانی که شرایط بیمار دشوار باشد، تجویز پزشک، حتما داروهای تخصصی است. در مقایسه با سئو سایت، باید بگوییم زمانی که سایت به شرایط خاصی رسید، باید برای رپورتاژآگهی و خرید بک لینک اقدام کنید.

باز طراحی سایت و آخرین راه نجات

و در نهایت، تا زمانی که سایت شما هنوز جا برای پیشرفت دارد، نیازی به طراحی دوباره آن و شروع از صفر نیست، اما گاهی اوقات ممکن است واقعا وضعیت سایت نامناسب باشد و مجبور شوید کار خود را در بستری جدید آغاز کنید. حال می توان این مرحله را در مقایسه با علم پزشکی، مرحله اهدای عضو در نظر گرفت. زمانی که تمامی راه های درمان انجام شده اما نتیجه ای حاصل نشد، باید عضو جدید اهدا کنند. در سایت نیز زمانی که سورس با مشکل مواجه شود، تنها کار، طراحی مجدد سایت است.

نتیجه گیری

سئو یا بهینه‌ سازی موتورهای جستجو، یکی از عوامل مهم در موفقیت و رشد سایت هاست. هدف اصلی سئو، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. با انجام بهینه‌سازی در سایت، امکان دسترسی بیشتر کاربران به سایت و افزایش ترافیک آن فراهم می‌ شود. همچنین، با بهبود پویایی سایت و بهبود سرعت بارگذاری صفحات، کاربران می‌ توانند به راحتی و بدون مشکل به سایت دسترسی پیدا کنند. از اهمیت دیگر سئو برای سایت، افزایش اعتبار و اعتماد کاربران به سایت است. وقتی سایت در نتایج جستجوی رتبه خوبی داشته باشد، کاربران بیشتر به آن اعتماد می‌کنند و احتمال ورود به سایت و استفاده از خدمات آن افزایش می‌ یابد.

با انجام بهینه‌ سازی سایت، امکان رقابت با رقبای همرده و جذب مشتریان جدید فراهم می‌ شود. در دنیای امروز رقابت در بازار آنلاین بسیار شدید است و سئو می‌ تواند به شما کمک کند تا بتوانید در بین رقبا باشید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. با بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو، افزایش امکانات تبلیغاتی و بازاریابی در اینترنت نیز فراهم می‌ شود. با استفاده از سئو، می‌ توانید به شکل رایگان در نتایج جستجو نمایان شوید و از هزینه‌ های تبلیغات خود بکاهید. در نتیجه، سئو یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای رشد و توسعه سایت هاست و باید با اهمیت و توجه به آن، سایت خود را بهبود داد.

4 نظر در مورد مقاله “ اهمیت سئو سایت و توسعه کسب و کارها ” ثبت شده است
  1. zakaria

    بدون ثبت در گوگل چطوری ایندکس میشه من وبلاگ هایی دارم 3 ماهه مطلب می زارم ولی ایندکس نشده ؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      همانطور که بهتون توضیح دادم گوگل به صلاح دید خودش شما رو ایندکس میکنه و اگر میخاید سرعت ایندکس افزایش پیدا کنه مقاله افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل رو مطالعه کنید.


  2. zakaria

    سلام استاد عزیز یک سوال داشتم من قبلا وبلاگ ها رو بدون درد سر داخل گوگل ثبت می کردم ولی الان مثل قبل نیست و نمیشه از ادرس زیر وبلاگ ها رو ثبت کرد و باید اکانت گوگل وب مستر ثبت کرد ولی مشکله چون باید سایت مپ ساخت و به گوگل معرفی کرد ولی بعضی وبلاگ مثل پارسی بلاگ سایت مپ ندارند ایا راه حلی وجود داره که بشه وبلاگ ها رو الان بدون گوگل وب مستر ثبت گوگل بشه و ایندیکس بشه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید .


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      برای ثبت آدرس در Search Console نیازی به مواردی که کفتید نیست و اگر هم وبلاگ خود را ثبت نکنید هم باز ایندکس می شوید و دلیل ثبت در این سامانه سرعت بیشتر و انجام عملیات رفع ایرادهای احتمالی هست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود