مهم

مقاله سئو شده چیست؟

اصول سئو در مقاله نویسی,تولید محتوای سئو شده,چگونه برای سایت مقاله بنویسیم

مقاله سئو شده یکی از مهم ترین بخش های یک وب سایت موفق به شمار می رود. مقالات سئو شده در واقع محتوا یا مقالاتی در وب سایت ها هستند که شرایط لازم برای دریافت رنک بالاتر در صفحات نتایج جستجوی گوگل را دارد. اما یک مقاله سئو صرفا به دلیل سئو بودنش نمی تواند در نتایج برتر موتورهای جستجو قرار بگیرد؛ زیرا عوامل زیاد دیگری همچون ارزش محتوایی، مخاطب داشتن موضوع محتوا، میزان بک لینک ها، بهینه بودن سورس و… در تحقق این هدف موثر هستند. 

در این مقاله به این سوالات شما پاسخ داده ایم:

  • چگونه یک محتوا تولید کنم تا به سئو سایت من کمک کند؟
  • بهترین روش ها برای تولید محتوای خوب از نظر سئو چه روش هایی هستند؟
  • نکاتی که باید در یک مقاله سئو شده رعایت شوند چیست؟

آیا می خواهید کسب و کار شما بدون افزایش بودجه بازاریابی رشد کند؟ برای این کار باید ابتدا یک وب سایت مناسب برای کسب و کار خود ایجاد نمایید، سپس مطمئن شوید که محتوای کاربرپسند و مقالات سئو شده را در آن قرار می دهید، البته می دانم که برای این مهم باید حتما آموزش سئو ببینید.

اگر صفحات مهم وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو نشان داده شود، تعداد کلیک، اشتراک گذاری و تعامل بیشتری را در وب سایت خود دریافت خواهید کرد که این امر می تواند در میزان درآمد کسب و کار شما بسیار موثر و مفید باشد. همچنین اگر هیچ کس از صفحات سایت شما بازدید نکند، حتی اگر بهترین آموزنده ترین مطالب را نوشته باشید، سودی برای شما در پی نخواهد داشت.

اگر می خواهید وب سایت شما شکوفا شود و بازدید کنندگان زیادی را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به وب سایت خود جذب کنید، یکی از مهم ترین اقدامات لازم تولید محتوا سئو شده یا همان مقاله سئو شده است. به عبارت دیگر محتوای سایت شما باید SEO friendly باشد.

انجام صحیح مقاله نویسی در سئو، به فکر و پیش بینی زیادی احتیاج دارد و شاید در ابتدا کمی سردرگم شوید و ندانید چگونه کار کنید، اما هنگامی که اصول را یاد گرفتید و آن ها را در فرایند تولید محتوا خود گنجانید، خواهید دید که بدون اضافه کردن به حجم کار خود، نتایج خوبی کسب می کنید.

(SEO Freindly) به چه معنی است؟

محتوای سئو دوستانه نوعی از محتوا می باشد که بر اساس اصول سئو محتوا نوشته شده است. به این نوع مقالات، محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو نیز گفته می شود. اصول رعایت شده در نگارش مقاله سئو، به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع مربوط به صفحه را راحت تر درک کرده و آن را برای عبارات مربوطه دسته بندی کند و هنگام جستجو شدن آن عبارات توسط کاربران، مقاله مذکور را به آن ها نمایش دهد.

در این بین برخی از بازاریابان به اشتباه فکر می کنند مقاله سئو بدان معناست که باید تمام متن آن از کلمات کلیدی هدف پر شده باشد، اما این کار نه تنها به کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو کمک نخواهد کرد، بلکه می تواند جریمه های سنگین گوگل برای وب سایت را در پی داشته باشد. برای مثال در بد ترین حالت، گوگل صفحه ای که بدون هدف پر شده باشد از کلمات کلیدی را برای همیشه از نتایج جستجو خود حذف می کند.

همانطور که در ادامه این مقاله می خوانید، ایجاد مقالات سئو شده، چیزی فراتر از بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در متن محتوا می باشد.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟

مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که به بهترین شکل ممکن نوشته شده باشد و می تواند رنک کلی سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. در تولید محتوای سئو شده، باید توازن مناسبی بین استفاده از عبارات کلیدی و ارتباط محتوا با موضوع اصلی، برقرار باشد.

اگر از یک متخصص سئو و تولید محتوا بپرسید که چگونه یک متن سئو شده بنویسیم، مطمئنا او به شما می گوید که مقاله بهینه شده، بدون توجه به نرخ تبدیل و جذب ترافیک طبیعی، هیچ ارزشی نخواهد داشت. دقت داشته باشید که ارزش نوشتاری محتوا هرچقدر هم که بالا باشد، اگر نتواند کاربران را جذب خود کند، بهینه بودن آن بی فایده است. به طور کلی، هر محتوایی که نتواند سودی را برای کسب و کار شما ایجاد کند، به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته نمی شود.

به طور خلاصه، هنگامی که برای وب سایت خود تولید محتوا می کنید، شما در واقع این کار را به دو دلیل اساسی انجام می دهید:

  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش رنک در موتورهای جستجو

یک سئوکار معمولی، تنها به مورد دوم اهمیت می دهد. او تلاش می کند تا برای یکسری عبارت کلیدی خاص، رنک بالایی دریافت کند و هدف دیگری جز این مورد ندارد. اما یک سئوکار حرفه ای و با تجربه که بهترین دوره آموزش سئو را نیز گذرانده باشد، می داند که هر دو مفهوم بالا اهمیت زیادی داشته و باید یک توازن مناسب بین هر دو آن ها به وجود بیاورد تا به موفقیت برسد. اینکه یک محتوا بتواند رنک های برتر را از آن خود کند اما هیچ کاربری بر روی لینک آن کلیک نکند، نشان می دهد که مسیر را اشتباه طی کرده اید.

باید بدانید که محتوا، یکی از پایه های کسب و کار شما می باشد؛ کاربران در ابتدا وارد وب سایت شما می شوند و بعد از مطالعه بخشی از محتوا، تصمیم می گیرند که در وب سایت باقی بمانند یا خیر.

به زبانی ساده تر، مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که بر اساس اصول سئو تولید شده باشد و بتواند کاربران را جذب و در انتها آن ها را به مخاطبین دائمی وب سایت شما تبدیل کند.

مراحل نوشتن مقالات سئو شده

اصول سئو در مقاله نویسی,تولید محتوای سئو شده,چگونه برای سایت مقاله بنویسیم

در ادامه مراحلی برای اینکه چگونه می توانید تولید محتوا سئو شده را انجام دهید، برای شما شرح داده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین محتواها را در وب سایت خود منتشر کنید.

1. درک ماهیت کسب و کار خود

اینکه متوجه شوید که محتوای سئو شده و دارای ارزش محتوایی در مورد کسب و کار شما، دقیقا چه معنایی پیدا می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی کسب و کارها منحصر به فرد هستند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای یک سایت تولید محتوا کنید، باید به خوبی در مورد ماهیت کسب و کار مورد نظر، اطلاعات به دست بیاورید. طبیعی است که این پروسه کمی زمان بر می باشد؛ چراکه نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.

همچنین تولید محتوا باید بر اساس اکثریت مخاطبان شما انجام شود. برای مثال اگر اکثر مخاطبان وب سایتی افراد بازنشسته هستند، قطعا باید تولد محتوا و لحن آن نسبت به سایتی که مخاطبانش کودکان و نوجوانان هستند، متفاوت باشد.

2. تهیه یک لیست از عبارات کلیدی با حجم جستجو بالا

تهیه یک لیست از عبارت های کلیدی که مردم با استفاده از آن به دنبال مطالب مربوط به کسب و کار شما می گردند، برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که این عنوان مطلب شما است که کاربران در نتایج گوگل آن را می بینند و بر اساس آن تصمیم می گیرند که وارد وب سایت شما بشوند یا خیر.

بنابراین، جذاب و توصیفی بودن این عنوان کاربر را ترغیب می کند تا وارد وب سایت شما شود؛ برای بهینه سازی عنوان خود دو کار بسیار مهم وجود دارد که باید انجام دهید:

  • استفاده از کلمات جذاب کننده در آن
  • استفاده از عبارت کلیدی اصلی مقاله سئو شده شما

مطمئنا اگر این دو کار به درستی انجام شوند، کاربران تمایل بیشتری برای کلیک بر لینک مقاله شما پیدا می کنند.

3. شروع تولید محتوا

این بخش بستگی به مهارت شما در نویسندگی دارد. اگر هنوز نمی توانید محتوایی جذاب و ارزشمند تولید کنید، باید به خوبی تکنیک های نویسندگی را بیاموزید و بعد از تمرین های زیاد، آن ها را در روند تولید محتوای خود پیاده سازی کنید.

4. جایگذاری عبارات کلیدی

جایگذاری عبارات کلیدی همزمان با تولید کردن محتوا، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. افرادی که تجربه خوبی در زمینه تولید محتوا دارند، مطمئنا به راحتی در همان زمانی که مقاله را می نویسند، می توانند عبارت های کلیدی را هم در آن به خوبی بگنجانند. اگر شما نمی توانید این کار با انجام دهید، ممکن است پروسه تولید محتوای سئو شده، زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد. به همین دلیل، باید زمان زیادی را برای هماهنگ کردن دو اصل تولید محتوا و پیاده سازی کلمات کلیدی، سپری کنید.

5. استفاده از یک ساختار بهینه سازی محتوا سایت

اگر می خواهید پروسه تولید محتوای سئو شده شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، چند نکته وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید:

  • عبارت کلیدی اصلی بهتر است در ابتدای عنوان و متن اولین پاراگراف به کار برده شود
  • بهتر است تگ های h، همگی دارای عبارت کلیدی باشند
  • انکر تکست ها باید ارتباط معنایی کاملی با صفحه مقصد داشته باشند
  • لحن نوشتاری شما باید متناسب با مخاطبین باشد
  • عبارت های کلیدی، تنها مواردی هستند که باید strong شوند (هر عبارت کلیدی فقط یک بار)
  • عبارت های کلیدی در توضیحات متا نیز باید حضور داشته باشند

هدف کلی تولید محتوای سئو شده، این است که به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما در مورد چه موضوعی است و به چه مسائلی پرداخته است.

6. از کلمات کلیدی خود به درستی استفاده کنید

می توانید بیش از حد در مورد قرار دادن کلید واژه ها در مقاله سئو خود نگران نباشید. بعضی افراد می گویند شما باید دقیقاً از تعداد کلمه کلیدی استفاده کنید، تعداد X بار. برخی دیگر می گویند که باید 2٪ تا 3٪ از کل کلمات مقاله شما را تشکیل دهد. هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

نکته مهم این است که کلمه کلیدی شما در عنوان مقاله شما نمایش داده می شود، سپس در برخی از قسمت های پاراگراف اول و آخر، اما حتی این یک قانون سخت نیست. در بعضی از مقالات ممکن است از کلمه کلیدی یک بار استفاده شود و در مقاله دیگر فقط دو بار. ارگانیک باشید و مسئله را سخت نکنید. اما این موارد به هیچ وجه ایده آل ترین حالت محسوب نمی شوند.

هنگامی که قصد دارید در مورد موضوعی خاص محتوا سئو شده تولید کنید، باید دقت کنید که محتوا شما حول محور همان موضوع بچرخد. به اندازه و بجا از عبارات کلیدی هدف خود استفاده نمایید و سعی کنید این عبارات را در تمام محتوای خود به خوبی پخش کنید. برای مثال نباید در دو پاراگراف اول 6 بار عبارت کلیدی را استفاده کرده و در ادامه متن تنها 2 بار آن عبارت را بکار ببرید.

درصورت استفاده بیش از حد از عبارات کلیدی، حتی اگر توسط گوگل جریمه نشوید، محتوای شما نزد کاربران ارزشی نخواهد داشت و پس از ورود به صفحه مربوط به مقاله، متوجه می شوند که متن شما دارای خوانایی مناسبی نیست؛ زیرا شما صرفا سعی کرده‌اید که کلمات کلیدی را در متن بگنجانید از موضوع مربوطه فاصله گرفته اید.

این اشتباه می تواند منجر به Buonce Rate شود، یعنی کاربران پس از ورود به صفحه وب سایت شما، پس از مدت زمان کوتاهی آن را ترک خواهند کرد. گوگل می تواند رفتار کاربرانی را که از طریق نتایج جستجو خودش وارد یک وب سایت می شوند را رصد کند و متوجه افزایش Bounce Rate یا همان نرخ پرش در سایت شما خواهد شد و به همین دلیل رتبه صفحات سایت شما را در نتایج جستجو کاهش می دهد.

7. چیزی بنویسید که ارزش خواندن داشته باشد

این تا کنون مهمترین نکته ما است. اینترنت آنقدر پر از مطالب گوناگون و عموما بی ارزش است که شما واقعاً باید محتوایی را با ارزش واقعی بنویسید تا بتواند در گوگل بایستد. اینترنت در درجه اول وسیله ای برای برقراری ارتباط اطلاعات است.

هنگامی که تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دادید، متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات کلیدی به صورت سوالی هستند. این عبارات سؤالاتی هستند که مشتریان هدف شما در مورد کسب و کار شما دارند. یکی از روش های تولید محتوای ارزشمند برای کاربران، تولید محتوایی است گه پاسخ همین سوالات در آن گنجانده شده باشد.

مقالات شما فرصتی برای پاسخگویی به این سؤالات هستند. شما در زمینه تجارت خود متخصص هستید، بنابراین از این دانش برای ایجاد برخی مطالب ارزشمند استفاده کنید.

مقالاتی که عنوان آن ها با «چگونه» شروع می شود و موضوع آن ها در ارتباط با سوال مطرح شده است،می توانند بسیار ازرشمند باشند؛ زیرا عموما اطلاعات موجود در این نوع مقالات، اطلاعات مفیدی هستند و در مدت زمان کوتاهی به راحتی قابل خواندن می باشند. با استفاده از یکی از کلمات کلیدی خود، به دنبال راهی باشید تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبدیل کنید.

دقت کنید که اگر هدف اصلی شما از تولید کردن مقاله سئو شده، انتقال اطلاعاتی مفید به کاربرانتان باشد، این محتوا به صورت خود به خود، بهینه خواهد شد. شما باید سعی کنید در محتوای خود راهکارهایی مناسب ارائه کنید؛ در غیر این صورت کاربران تصور می کنند که تمامی مقاله های وب سایت شما بی ارزش بوده و نکته خاصی از آن ها به دست نمی آید.

احتمالا تا الان پاسخ مناسبی برای پرسش چگونه مقاله سئو شده بنویسیم، به دست آورده اید. بعد از اینکه اطلاعات این مقاله را به خوبی فرا بگیرید، باید تمرین های مناسبی نیز در این زمینه انجام دهید. بدون تمرین کردن، امکان ندارد که به موفقیت های بزرگی برسید.

نکات سئو داخلی برای نوشتن مقاله سئو شده

در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که برای نوشتن یک مقاله سئو شده و یادگیری سئو محتوا، کمک ویژه ای می کند:

1- تحقیق کلیدواژه ها

هنگام شروع کار، تا جایی که می توانید به دنبال کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح “دم بلند” باشید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی به اندازه کلمات کلیدی عمومی (کلمات کمتر) دشوار نیست. اگر یک طراح سایت هستید، با یک موضوع عمومی یعنی “طراحی وب سایت” شروع کنید، سپس لیست کلمات کلیدی خود مانند “طراحی وب سایت تجارت الکترونیک”، “طراحی وب مقرون به صرفه” و… را برای تولید محتوا در نظر بگیرید.

اگر در حال ایجاد یک سایت کاملا جدید هستید، تحقیقات کلمات کلیدی باید اولین کاری باشد که قبل از پر کردن سایت خود با محتوا انجام می دهید. تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند، آنچه را که مصرف کنندگان در واقع به دنبال آن هستند، کشف کنید. پیدا کردن کلمات کلیدی تکنیک ها و راهکارهایی دارد که در مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی به طور کامل برای شما بررسی کردیم.

اگر سایت شما برای مدتی فعال بوده، به سادگی می توانید در Google Analytics ثبت نام و بررسی کنید که بازدیدکنندگان فعلی شما از چه کلمات کلیدی برای ورود به سایت استفاده کرده اند. این روش برای تولید یک مقاله سئو شده کاربردی بسیار کمک کننده است.

2- سازماندهی ساختار سایت

فرض کنید شما عاشق محصولات الکترونیکی هستید و تمرکزتان بر ساختن بزرگترین مرکز خرید لوازم الکترونیکی در شهر است. در این بین مرکز خرید شما دارای یک موضوع خاص بوده و با کالاهای الکترونیکی خاص سروکار دارد و در عوض دیگر مراکز روی موضوعات عمومی و خرده فروشی ها مانور می دهند.

از این رو کاربران هر زمان که به خرید محصولات الکترونیکی فکر کنند، مرکز خرید شما در ذهن آنها نقش می بندد. سایت هایی با ساختار واضح، محتوای باکیفیت بالا و با کد تمیز و مرتب در موتورهای جستجو بسیار خوب عمل می کنند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری، نتایج جستجوی کاربر مربوط به سایت های خاص را بیشتر مورد توجه قرار می دهند.

3- ایجاد محتوا و صفحات فرود حرفه ای

صفحات فرود صفحاتی هستند که بازدیدکنندگان شما هنگامی که بر روی یک نتیجه جستجو کلیک می کنند، مستقیماً روی آنها قرار می گیرند. این مهم است که صفحات فرود شما توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده و آنها را به صفحات داخلی سایت هدایت کنند.

اگر صفحه فرود به درخواست جستجو پاسخ نمی دهد یا به اندازه کافی قانع کننده نیست و اکثر بازدیدکنندگان در صفحه فرود شما روی دکمه “برگشت” کلیک کرده و به نتایج جستجو باز می گردند، به احتمال زیاد رتبه بندی شما در طول زمان کاهش می یابد.

به هنگام ساخت صفحات فرود، سه مرحله را باید در نظر داشته باشید:

  1. مقاله خود را با استفاده از کلمات کلیدی مورد بررسی برنامه ریزی کنید.
  2. مقاله را بنویسید و کلمات کلیدی را در آن در نظر داشته باشید.
  3. کلمات کلیدی را در جایی که مناسب است مانند: برچسب عنوان، متن محتوا، برچسب های alt تصویر و زیر عنوان ها وارد کنید.

4- بهینه سازی روی صفحه

در بخش چهارم از نکات مهم نوشتن و ایجاد مقاله سئو شده باید به سرعت بارگذاری صفحه (یک عامل رتبه بندی) توجه کرد، زیرا گوگل روی آن وسواس نشان می دهد. اگر قصد دارید مقاله سئو شده شما بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد، فراموش نکنید که سورس سایت شما باید بهینه باشد و لود صفحات آن، با تاخیر نباشد.

5- عنوان های صفحه

عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سایت است. نکته مهمی که در این زمینه باید رعایت کرد این است که هر کدام از صفحات و پست های موجود در سایت باید عنوان منحصر به فرد مختص به خود را داشته باشند. این عنوان باید دربردارنده کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه یا پست باشد. فراموش نکنید که عنوان محتوا (تگ تایتل یا تگ h1 فرقی ندارد) باید جذابیت زیادی داشته باشد.

6- توضیحات متا

یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر سئو داخلی که بسیاری آن را فراموش می کنند، توضیحات متا است. این توضیحات یکی از بخش های مهمی در سایت هستند که باید واژه های کلیدی مرتبط با محتوا را در آن ها قرار بگیرد، زیرا این بخش در نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجو نمایش داده می شوند.

فراموش نکنید که توضیحات متا دیسکریپشن باید جذاب، شامل کلمه کلیدی و به بهترین شکل نوشته شود.

7- تگ های هدینگ

شاید برایتان سوال باشد که تگ هدینگ چیست. یک مقاله سئو شاید باید شامل تگ های هدینگ باشد. این تگ ها همان زیرعنوان هایی هستند که در مقاله برای آن ها توضیحاتی را می نویسیم. به عنوان مثال “نکات سئو داخلی برای نوشتن مقاله سئو شده” در تگ h2 قرار گرفته و این توضیحاتی که نوشتیم درباره این موضوع است. اگر با کاربرد این تگ به خوبی آشنا باشیم و به طور کلی بدانیم چگونه مقاله سئو شده بنویسیم چیست، به راحتی می توانیم یک مقاله استاندارد سئو شده را تولید کنیم.

8- ساختار URL

یکی دیگر از عواملی که در سئو داخلی سایت بسیار کاربردی و مهم است، استفاده از URL های جستجوگر فرندلی برای هر کدام از صفحات وب سایت است. این URL ها باعث می شوند تا خزنده ها بهتر به صفحات دسترسی داشته باشند. یک URL خوب شرایط و ویژگی های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به کوتاه بودن URL و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در متن URL اشاره کرد.

در نتیجه فراموش نکنید علاوه بر تمام نکاتی که برای یک مقاله سئو شده، باید رعایت کنید، از نام آدرس صفحه، نباید فراموش کنید.

9- سئو تصاویر

یکی دیگر از عوامل به شدت تاثیر گذار در رتبه بندی سایت، تصاویر به کار رفته در محتوا هستند. این تصاویر نه تنها متن محتوا را از نظر دیداری جذاب می کنند، بلکه متن را به بخش های مختلف هم تقسیم می کنند. البته در مورد این تصاویر باید نکاتی را رعایت کرد. برای مثال رعایت استانداردهای سئو مربوط به عنوان ها در مورد عنوان تصاویر و یا توجه به ویژگی Alt در تگ تصاویر.

نتیجه گیری

مقاله سئو شده برای وب سایتی که قصد دارد در نتایج گوگل جایگاه خوبی داشته باشد، به شدت توصیه می شود. تمامی مقالاتی که در نتایج گوگل بازدید بالایی دارد و درآمد سایت را افزایش داده اند، مقاله سئو شده هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی که برای نوشتن یک مقاله استاندارد و بهینه، نیاز دارید را برای شما شرح دهیم. شما می توانید سوالات و چالش های خود در این باره را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

5 نظر در مورد مقاله “ مقاله سئو شده چیست؟ ” ثبت شده است
  1. مونا پورنقی

    سلام ممنون از مقاله عالی شما


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      ممنون از همراهی شما دوست عزیز


  2. بهرامی

    من که واقعا استفاده کردم از مقاله شما، ممنونم. به زبان ساده مطالب مهمی را گفته بودید..


    • سیدمجتبی پورموسوی

      بسیار عالی
      موفق و پیروز باشید


  3. خرید سیم کارت

    بسیار عالی نوشتین. ممنونم!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود