6 نکته سئو سایت های جدید 2023     

آشنایی با اصول سئو,اخبار سئو سایت,اصول سئو جدید

در دنیا اینترنت روزانه هزاران سایت طراحی می شود و قطعا همه صاحبین این وبسایت ها تمایل دارند به رتبه های برتر در گوگل برسند؛ اما باید در نظر داشت، بدون رعایت اصول اولیه و بهینه سازی سایت، نمی توان بهترین جایگاه را پیدا کرد. ما در این مقاله قصد داریم 6 نکته سئو سایت های جدید را به صورت کامل بررسی کنیم:

  • انتخاب نام دامنه مناسب
  • انتخاب یک ساختار مناسب
  • استراتژی و برنامه ریزی محتوایی سایت
  • بروز باشید
  • همیشه در حال جمع آوری اطلاعات باشید
  • طراحی سایت را اصولی انجام دهید

1- نام دامنه کوتاه و جذاب انتخاب کنید

یکی از مهم ترین چالش های که در ابتدا راه با آن روبه رو می شوید، انتخاب نام برای وبسایت است. نام دامنه‌‌‌‌‌ باید متناسب با کسب و کار شما باشد، چرا که این اسم نشان دهنده برند شما است و مشتریان با این آدرس شما را به ذهن می سپارند.

برای مثال: بسیاری از افراد وبسایت دیجی کالا را تنها با نام آن یعنی”دیجی کالا” می شناسند و نه صاحب آن “حمید و سعید محمدی”

مثال ذکر شده، اهمیت تاثیر انتخاب نام دامنه را به خوبی مشخص می کند.

باید در نظر داشته باشید که اسمی منحصر به فرد برای وبسایت خود در نظر بگیرید. موتور جستجوی گوگل، برای امتیاز دادن به وبسایت ها به نام دامنه آن ها نیز توجه می کند. اگر حوزه کاری وبسایت، با آدرس دامنه مطابقت داشته باشد، گوگل فاکتور مثبتی را برای امتیازدهی به وبسایت شما در نظر می گیرید. یکی از دلایل انتخاب نام نیوسئو به عنوان برند و نام دامنه مجموعه ما نیز همین است.

باید کلمات کلیدی که در نام دامنه استفاده می شود، نشان دهنده زمینه فعالیت وبسایت باشد، برای مثال “دیجی کالا” در قسمت دوم آن “کالا” نشان دهنده فروشگاه اینترنتی و محصول است .

2- ساختاری استاندارد برای کاربران و موتور جستجوی گوگل بسازید

در طراحی ساختار‌ سایت باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

موتور جستجوی گوگل به محتوا سایت دسترسی داشته باشد

خزنده های موتور جستجوی گوگل به صورت مداوم و دوره‌ای صفحات سایت و لینک های مختلفی که در آن قرار میدهید را بررسی و تحلیل می کنند. این تحلیل عموما توسط قسمتی از وبسایت ما که نقشه سایت (sitemap) نام دارد، صورت می گیرد.

پس قبل از شروع کار حتما سایت مپ وبسایت خود را راه اندازی کنید، شما می توانید از افزونه “یواست سئو” کمک گرفته و در قسمت تنظیمات آن گزینه فعال کردن نقشه سایت را روشن نمایید.

معمولا بعد از انجام مراحل بالا آدرس domain.com/sitemap.xml برای شما به وجود می آید که گوگل این آدرس را برای بررسی و بروزرسانی صفحات شما در بازه های زمانی یکسان بررسی میکند.

با ساخت سایت مپ گوگل به راحتی به تمام محتوای جدید که داخل وبسایت قرار می دهید، مثل نوشته ها، برگه ها، برچسب ها، محصولات و… دسترسی دارد.

کاربران به راحتی به هدف خود در سایت برسند.

بعد از راه اندازی سایت مپ، باید نقشه سایت هم برای کاربران خود بسازید، در صفحه اصلی خود باید آخرین مقالات، آخرین محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و برگه خانه را طوری طراحی کنید که کاربر هم دقیق مثل موتور جستجو با نگاه کردن به برگه اصلی به صفحات مختلف دسترسی داشته باشد.

3- استراتژی محتوایی مشخص داشته باشید

تولید محتوا یکی، از مهم ترین قدم های شما برای رسیدن به صفحات اول گوگل در کلمات کلیدی مرتبط است. اگر محتوا باکیفیت و منحصربه‌فرد در حوزه کاری خود بسازید، گوگل به راحتی برای شما رتبه های بالا را در نظر می گیرد. نتیجه گرفتن از این محتوا می بایست برنامه ریزی کنید و برای محتوای سایت خود یک استراتژی تولید محتوا کامل داشته باشید.

برای تولید محتوا باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. کلمه کلیدی خود را مشخص کنید.
  2. از آن کلمه کلیدی در بدنه متن به صورت استاندارد استفاده کنید.
  3. واژه مشخص شده را در تگ توضیحات متا استفاده کنید.

نکته مهم: استفاده بیش از حد کلمه کلیدی در متن ممنوع است. در نتیجه باید یک چگالی درستی برای کلمات کلیدی محتوا در نظر داشته باشید

محتوا خود را در بازه های زمانی مناسب منتشر و تقویم محتوایی داشته باشید

ما دو حالت را برای شما بررسی می کنیم:

  1. 10 تا محتوا را در یک روز منتشر کنید.
  2. 10 تا محتوا در شنبه های متوالی منتشر کنید.

حالت اول: موتور جستجوی گوگل خزش را در صفحه های جدید شما انجام می دهد، بعد از مشاهده 10 محتوای جدید صفحات وبسایت شما را ایندکس می کند و هفته های دیگر که به صورت دوره ای بررسی می کند. اگر سایت شما محتوایی نداشته باشد، به مرور محبوبیت خود را نزد موتور جستجوی گوگل از دست می دهید.

حالت دوم: موتور جستجوی گوگل خزش را در صفحه های شما انجام می دهد، بعد از مشاهده صفحه ای جدید آن را ایندکس می کند، در هفته بعد که مجدد سایت شما را بررسی می کند، با مشاهده محتوای دیگر، مجدد هم آن محتوا را ایندکس می کند، هم برای وبسایت شما فاکتور مثبت در نظر می گیرد و به مرور زمان امتیاز شما در صفحه نتایج افزایش می یابد.

در نتیجه بهتر است برای بازه های زمانی مختلف، برنامه ریزی کرده و محتواها را در زمان های مشخص شده، منتشر کنید.

سئو سایت های جدید

4- سایت را بروز نگه دارید!

وبسایت شما باید به صورت مدوام بهینه سازی شود، اگر سایت شما به تازگی راه اندازی شده، حتما باید اصولی مربوط به بهینه سازی داخلی و خارجی برای سئو سایت های جدید خود که شامل دو بخش زیر می شود، را در نظر بگیرید؛

  • بخش داخلی
  • بخش خارجی

سئو داخلی: شامل همه فعالیت های می شود که در داخل وبسایت انجام می دهید، برای کسب بهترین نتایج. به عنوان مثال بهینه سازی قالب، نصب افزونه های مناسب، تولید محتوای باکیفیت و … جز سئو داخلی محسوب می شود.

سئو خارجی: شامل همه فعالیت های می شود که شما در سایت های دیگر انجام می دهید. به عنوان مثال رپورتاژ آگهی، ساخت بک لینک و… جز سئو خارجی محسوب می شود.

5- در حوزه کاری خود همیشه به دنبال جمع آوری اطلاعات باشید.

برای اینکه بتوانید، محتوای جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهید، باید علم خود را بروز نگهدارید و در حوزه کاری خود دانش بالایی بدست آورید.

سعی کنید اخبار مربوط به کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تویتر و تلگرام) دنبال کنید و همیشه آموزش های مختلفی را مشاهده کنید. در نتیجه شما می توانید بهترین محتوا را در اختیار کاربران خود قرار دهید.

هنگامی که محتوای ارزشمندی تولید کرده اید. باید رفتار کاربران خود را هم در نظر بگیرید، ممکن است محتوا برای شما ارزشمند باشد، اما برای کاربران از اهمیت کمتری برخوردار باشد.

با پیاده سازی ابزار “گوگل آنالیتیکس” در وبسایت خود می توانید فعالیت کابران را بررسی کنید، ( نیاز های آن ها، محتوای که در حال مطالعه هستند، صفحات خوانده شده و…) در نهایت با توجه به فاکتورهای گفته شده، وبسایت خود را برای کاربران ارزشمندتر کنید.

سئو سایت های جدید

6- وبسایت را خودتان طراحی کنید یا طراحی آن را به متخصصان بسپارید

قبل از طراحی سایت حتما بررسی کرده و توانایی ها و شرایط خود را در نظر بگیرید.

آیا میتوانید وبسایت را مدیریت کنید؟

  • اگر جواب شما به سوال بالا مثبت بود، از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (cms) استفاده کنید. قطعا یکی از بهترین ها در این حوزه برای طراحی سایت و بهینه سازی است.
  • اگر شما توانایی پیاده سازی وبسایت را ندارید، باید این کار را به متخصص آن واگذار کنید. دقت کنید که حتما طراح سایت، باید طوری کدنویسی انجام دهد و سیستم مدیریت محتوا را پیاده سازی کند که شما به تمام محتوا سایت دسترسی داشته و به راحتی بتوانید آن را ویرایش کنید.

پیشنهاد نیوسئو: بهتر است خودتان طراحی سایت را یادبگیرید، زیرا راحت تر می توانید سایت را بهینه سازی کنید. قطعا هیچکس، به اندازه شما در مورد کسب و کار شما اطلاعات ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود