ضروری

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هفتم : سیگنالهای سایت

آموزش سئو,اصول طراحی سایت در سئو,تاثیر https در سئو حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 19 امتیاز : 4.7]

در قسمت قبل، ششمین بخش از آموزش جامع سیگنال های رنکینگ سایت را ارائه نمودیم که در خصوص سیگنال اعتماد، اعتبار و مهارت در رنک بندی گوگل بود. در این مقاله از مسائل درون صفحه ای خارج میشویم و فاکتورهای ساخت وب سایت را مورد بررسی قرار میدهیم.

  1. HTTPS

HTTPS با استفاده از کدگذاری در SSL و SHARING یک لایه اضافی از امنیت را روی بستر پروتکل HTTP اعمال میکند که باعث میشود در مسیر ارسال داده بین سرور و کلاینت امکان هک اطلاعات بسیار سخت شود. گوگل میخواهد همه در وب امنیت داشته باشند لذا HTTPS را به عنوان فاکتوری برای رنکینگ درنظر میگیرد. اطلاعیه گوگل در سال 2014 را ببینید:

ما از این پس HTTPS را به عنوان معیاری برای رنکینگ در نظر میگیریم. در حال حاضر این سیگنال وزن سبکی دارد و کمتر از 1 درصد سایت های جهانی را تحت تاثیر قرار میدهد لذا تاثیر کمتری از سیگنال های دیگر مانند محتوای با کیفیت دارد.

بر اساس آماری که Moz در سال 2016 ارائه کرده است، وبسایت های تحت HTTPS حدود 30 درصد از کل نتایج جستجوی گوگل را تشکیل میدهند.

آموزش سئو,اصول طراحی سایت در سئو,تاثیر https در سئو

اگر من جای شما بودم از امیر قمصری می پرسیدم نظر شما درمورد این مورد مخصوصا در سایت های ایرانی چیست؟

امیر قمصری : همانطور که قبلا هم در مقالات دیگر به این مسئله پرداخته ام، باید بگویم تاثیر https در افزایش رنکینگ کلی در جهت بهبود سئو، هنوز هم به همان اندازه قبل است. نه بیشتر شده است نه کمتر. فقط تعداد سایتهایی که از این امکان استفاده می کنند افزایش یافته است.طبیعتا نباید فکر کنید تنها با این کار ساده می توانید رتبه خود را افزایش دهید. درست مثل این است که یک سایت بخواهد فقط با محتوای سئو شده در گوگل رتبه خوبی پیدا کند! هرگززززز فراموش نکنید که همه چیز را باید در کنار هم داشته باشید …

  1. رابط موبایلی

یعد از بروزرسانی که در اوایل آوریل 2015 انجام شد، رابط کاربری موبایلی به فاکتور مهمی در رنکینگ نتایج جستجو گوگل تبدیل شد. راههای زیادی وجود دارد که گوگل توصیه میکند تا با استفاده از آنها مطمئن شوید سایتتان رابط موبایلی خوبی دارد. به همین دلیل تعدادی از این پیشنهادات بصورت تیتروار در ادامه آورده شده است:

  • مطمئن شوید که تنظیمات viewport صفحه بخوبی انجام شده است.
  • از فونت های بزرگ استفاده نکنید.
  • بین لینک ها بخوبی فاصله ایجاد کنید تا مشخص باشند.
  • از پاپ آپ تمام صفحه به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  1. نقشه سایت

اطمینان حاصل کنید که سایت شما نقشه سایت دقیقی با هر دو فرمت XML و HTML داشته باشد. این نقشه به گوگل کمک میکند که راحتتر بتواند صفحات وب شما و صفحات مرتبط به هم را ایندکس کند. میتوانید نقشه سایتتان را در کنسول گوگل آپلود کنید. با اینحال بیشتر CMSها مانند وردپرس بصورت اتوماتیک برای شما سایت مپ را تولید میکنند.

البته امیر قمصری باید تذکر دهد این مورد هم تاثیرش بسیار کمتر از دوران قبل الگوریتم مرغ مگسخوار است (سال 2014) ولی به هرحال هنوز مهم است.

  1. نشانه گذاری (Schema markup)

میتوانید نتایج جستجوی خود را به گونه ای طراحی کنید که با اضافه کردن نشانه به HTML سایتتان جذابتر بنظر برسند. البته این مورد الزاما فاکتوری برای رنکینگ بشمار نمیرود ولی مطمئنا نرخ کلیک بالاتری نسبت به نتایج بدون اطلاعات، بدست می آورند. همچنین نشانه گذاری روشی ارجح برای موتورهای جستجو من جمله گوگل بشمار میرود که استفاده از آن نیز ساده است.

رسپانسیو در سئو,سئو سایت,طراحی سایت در سئو

  1. AMP

AMP طرح کدباز گوگل است که با هدف سرعت بخشیدن به مرور صفحات وبسایت های موجود، از طریق تلفن همراه ارائه شده است. گری ایلز، آنالیزور گوگل، در کنفرانسی در شیکاگو اظهار داشت که : در حال حاضر AMP فاکتور رنکینگ نیست. با اینحال نتایج AMP بخوبی در حال نشان دادن خود در SERPها است. باید زمان سپری شود تا متوجه شویم چقدر زمان نیاز است گوگل AMP را بطور کامل وارد هسته الگوریتم خود کند.

  1. لینک های سایت های غیر معتبر

اگرچه در خصوص ارزش بک لینک سایت های معتبر در بخش های بعدی این دستورالعمل بحث خواهیم کرد اما همواره باید بخاطر داشته باشید که ارتباط لینکی با سایت های معتبر یک سیگنال قوی بشمار میرود. وبسایت های کم ارزش و غیر قابل اعتماد با محتوای جزئی به ندرت به نویسندگان معتبر لینک میدهند درحالیکه سایت های با محتوایی خوب که منابع آنها به درستی لینک داده شده اند بیشتر قابل اعتماداند.

  1. تعداد بالای لینک های خروجی

در مقابل مورد شماره 6، قرار دادن صفحه وبی با تعداد بیش از اندازه ای لینک خارجی (یا حتی لینک داخلی) میتواند قابلیت ها و توانایی خواندن محتوا را تحت تاثیر منفی قرار دهد، خصوصا اگر بی ربط با موضوع باشند.

  1. تعداد صفحات سایت

سایتی بزرگ با تعداد زیادی صفحه با کیفیت اعتبار بیشتری نسبت به سایتی با صفحات خیلی کم بدست می آورد (لطفا برگردید به ابتدای پاراگراف و با دقت از اول بخوانید). این که میگویند مثلا یک هفته نامه با انتشار محتوا بصورت هفتگی، میتواند رنکی بالاتر از سایتی 10 ساله که روزی 20 پست ارسال میکند، دریافت کند اشتباه است. مورد دوم به احتمال زیاد اعتبار بیشتری نزد گوگل دارد.

  1. زمان های آفلاین شدن سایت

اگر سایت شما به دلیل مشکلات سرور زمان آفلاین شدن زیادی را تجربه کند، روی رنک شما تاثیرگذار است. (سایت کلیپدونی که روزی بزرگترین سایت دانلود کلیپ ایران بود به همین دلیل رنک خود را از دست داد). بسیار حیاتی است که از پلتفرم هاست مناسبی استفاده کنید و توسعه دهندگان وب شما بدانند دارند چکار میکنند! (چیزی که متاسفانه در ایران کمتر به آن توجه میشود).

چقدر لذت میبرم از اینکه این مقالات بسیارمفید و ارزشمند را جهت آموزش سئو برای شما تولید می کنم. احساس خوبی دارم … امیدوارم بیشترین استفاده را ببرید.

قسمت بعدی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هشتم : لینک های داخلی

قسمت های قبلی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت چهارم : محتوای داغ

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت پنجم : کپی کردن

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت ششم : اعتماد کاربران

20 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هفتم : سیگنالهای سایت ” ثبت شده است
  1. حمید

    سلام
    برای سایتی که اطلاعات متنی بسیار کمی دارد و فقط با اعداد و نمودار سر و کار داره و هیچ توضیحی در صفحات نیست چطور باید عمل کرد؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      این سایت حتما نیاز به بخشی به نام بلاگ دارد تا محتوا تولید کند


  2. minoo moradi

    سلام چقدر سایت تون شیک شده خیلی وقت بود نیومده بودم


  3. امیر غفاری

    سلام آقای قمصری
    می‌خواستم از شما تشکر کنم بابت همه مطالب مفید و بروزی که تو سایت تون قرار میدین.
    خسته نباشید


  4. رامین

    متاسفانه تو کشور ما AMP خیلی جدی گرفته نشده الان خیلی از برنامه نویس ها و طراح های سایت نمیدونن AMP چیه حتی به گوششون هم نخورده.


  5. ali

    سلام ممنون از مطلب خوبتون ……..به ما هم سر بزنید. مرسی


  6. دانشچی

    تشکر عالی بود 🙂


  7. رضا زنجانی

    سلام اقای قمصری ممنون از مقاله فوق العادتون خدا را سپاس بابت اشنایی باشما ♡


  8. بامری

    سلام میشه درباره کدهای Schema markup بیشتر توضیح بدین؟


    • امیر قمصری

      حتما برای این مورد مقاله ای منتشر خواهم کرد دوست عزیز


  9. مهدی گندمی

    شبکه های اجتماعی هم جزء فاکتورهای گوگل هست هنوز ؟


    • امیر قمصری

      درود
      بله
      قطعااا


  10. Tehrani

    خیلی عالی ، مفید بود. شما دقیقا میدونید که باید چطور مطلب رو برسونید.
    منتظر بخش بعدی هستم.


  11. مهدی یزدانی

    سلام وقتتون بخیر متشکرم بابت توضیحاتتون
    خیلی برام جالبه که هنوز داره روی رنکینگ گوگل کار میشه . معلوم نیست دیگه چه فاکتورهایی تو گوگل قراره رونمایی بشه.


  12. javad

    این گوگل هم واقعا سخت کرده داستان رو ، هر روز سخت تر از دیروز میشه 😥 😥 😥


  13. سجاد اسکندری

    ممنون بابت اطلاعات مفید و کاربردیتون لطفا از سایت من نیز دیدن فرمایید ممنون


  14. مهرداد

    سلام اگه میشه در مورد فاکتورهای رنک‌ برین گوگل هم توضیح بدین. ممنون


  15. پدرام

    سلام
    یک سوال درباره سایت مپ دارم
    ما یک سایت داریم . اومدیم یک فولدر دیگه ایجاد کردیم و درونش وردپرس نصب کردیم که بشه بخش وبلاگ ما
    دقت کنید که برای اینکار ساب دامین نساختیم بلکه یک فولدر ساختیم و وردپرس رو در این فولدر نصب کردیم
    آیا نیاز است که برای این فولدر به صورت جداگانه سایت مپ بسازیم و در گوگل وبمستر تولز ثبت کنیم؟
    من برای سایت اصلی سایتمپ ساختم و در گوگل وبمستر تولز ثبت کردم. آیا برای سایتی که در فولدر ایجاد کردیم هم باید سایتمپ بسازیم و در گوگل وبمستر تولز ثبت کنیم؟
    ممنون


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      بهتر است بسازید
      قطعا
      پیروز باشید


  16. حسن

    سلام – این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت …


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *