ضروری

سئو کلاه سفید و معرفی برترین تکنیک های آن

white hat seo چیست,آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید همان شاخه از SEO است که امروزه شاهد هستیم بیشتر وبمسترها، استراتژی هایشان را بر اساس تکنیک های آن می چینند.

اگر شما نیز قصد بهینه سازی وب سایت خود را داشته اما نمی دانید که باید چه کاری را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را با دقت هرچه تمام مطالعه کنید تا در آینده در چیدن استراتژی های خود دچار مشکلات اساسی نشوید.

در صورتی که در این مرحله از بهینه سازی وب سایت خود دچار مشکل شوید، شکی نیست که در آینده ای نه چندان دور، وب سایت شما دیگر در SERP ها نمایش داده نمی شود.

سئو کلاه سفید یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی و سئو سایت می باشد. اگر بتوانید از تکنیک های کلاه سفید به خوبی در روند فعالیت های خود استفاده کنید، مطمئنا می توانید کسب و کار خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید. در این مقاله تمامی نکات مربوط به سئو کلاه سفید را از صفر تا صد مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

🔵 سئو کلاه سفید یا White-Hat SEO چیست؟

اینکه شما به خوبی بدانید ماهیت سئو کلاه سفید چیست، اهمیت بسیار زیادی برای مراحل بعدی دارد. بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید به آن دسته از فعالیت هایی گفته می شود که با استفاده از روش های قانونمند سعی می کند که صفحات سایت را در SERP ها بالا بیاورد. بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید مناسب ترین گزینه برای کسب رنک های برتر مطابق با الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد. White hat SEO در حقیقت بدون اینکه قوانین رتبه بندی گوگل را زیر پا بگذارد، سایت شما را به بهترین شکل ممکن به صفحه اول صفحات نتایج جستجو می رساند.

البته این روشی نیست که همیشه در روند بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار گفته است. گوگل اعلام کرده است که در سال های قبل، صاحبان وب سایت های می توانستند که با استفاده از تکنیک هایی که مطابق با قواعد گوگل نبودند، رتبه خوبی را به دست بیاورند.

 

🔵 اهمیت بهینه سازی سایت با اصول سئو کلاه سفید

پیاده سازی تکنیک های سئو کلاه سیاه خطر و ریسک بسیار بالایی دارد؛ حتی اگر شما به خوبی بدانید که از چه استراتژی هایی باید در روند کاری خود استفاده کنید. در سال های گذشته صاحبان وب سایت ها استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید را مناسب  برای رتبه بندی صفحات خود نمی دانستند؛ چراکه زمان بسیار زیادی لازم بود تا به نتیجه دلخواهشان دست پیدا کنند.

اما در حال حاضر شما می توانید روش هایی را مورد استفاده قرار دهید که سرعت کارتان را به شدت افزایش داده و نیاز شما به پیاده سازی اصول سئو کلاه سیاه را به طور کلی از بین می برند. در این مقاله سعی می کنیم که این ترفندها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مزیت دیگری که بهینه سازی سایت در قالب کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه دارد، این است که بهبود رتبه سایت شما را به طور قطعی تضمین می کند؛ در حالی که سئو کلاه سیاه این قطعیت در افزایش رنک سایت را به هیچ وجه ندارد. موتورهای جستجو به طور کلی به شکل راحت تری می توانند ترفندهای دور زدنی که در سئو کلاه سیاه وجود دارد را شناسایی کنند.

بخش اعظمی از آنالیزهایی که گوگل برای ارزیابی صفحات نتایج جستجوی خود از آن استفاده می کند، به صورت خودکار انجام می شود. اگر گوگل متوجه شود که شما در روند فعالیت های خود از اصولی استفاده می کنید که قصد دور زدن الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو را دارند، قطعا وب سایت شما را جریمه خواهد کرد. گوگل این کار را با استفاده از ابزارهای داخلی خود انجام می دهد. به عنوان مثال گوگل به راحتی می تواند با استفاده از ابزارهای خود محتواهایی که بر اساس Black hat SEO تولید شده اند را تشخیص دهد. آن دسته از سئوکارانی که اعتقاد به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه دارند، باید مراقب شناسایی شدن استراتژی هایشان توسط گوگل باشند.

نکته ای که وجود دارد این است که وقتی می توان از استراتژی ها و تکنیک های بهینه سازی سایت در نوع کلاه سفید استفاده کرد که مورد پسند گوگل نیز بوده و نتیجه گیری با سرعت بالایی هم دارد، چرا از بهینه سازی کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنیم؟

حال که متوجه شدید که اهمیت و ماهیت سئو کلاه سفید چیست وقت آن است که بهترین روش هایی که در این زمینه وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید را برای شما معرفی کرده و هر کدام از آن ها را جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

 

🔵 تکنیک های برتر سئو کلاه سفید

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید بدانید تکنیک های بهینه سازی کلاه سفید دقیقا چه کاری انجام داده و اینکه چگونه می توان آن ها را در کنار هم به کار برد تا سرعت بهبود رنک سایت افزایش خوبی داشته باشد.

✔️ اولویت بندی کیفیت محتوا

همانطور که می دانید، محتوا یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های سئو سایت به شمار می رود. برای موتورهای جستجو از جمله گوگل، اهمیت زیادی دارد که صفحات سایت شما دارای محتواهای باکیفیتی باشند و بتوانند به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. اهمیت محتوا در سیستم رتبه بندی گوگل به مرور زمان در حال افزایش است.

تولید محتوایی که ارزش بالایی داشته باشد، نیازمند به کارگیری اصول آموزش تولید محتوا است. طبیعتا این مورد امری ساده نبوده و نیاز به تلاش فراوان و آموزش های زیادی دارد. گوگل فاکتورهای زیر را در خصوص محتوای سایت های مختلف، مورد بررسی قرار می دهد:

  • طول متن
  • عنوان مقاله
  • چگونگی توزیع کلمات کلیدی
  • لینک های داخلی و انکسر تکست ها
  • قدمت محتوا

یکی از مهمترین تکنیک های کلاه سفید در مورد تولید محتوا این است که اطمینان حاصل کنید که محتوایی طولانی، مرتبط و دارای منابع معتبر داشته باشید. هر زمان که قصد تولید محتوا داشتید، باید مطمئن شوید که اطلاعات شما حداقل در حد 1000 کلمه باشد. گوگل برای این دسته از محتواها، ارزش بالایی در نظر می گیرد.

جذاب و معتبر بودن محتوا یکی دیگر از تکنیک های کلاه سفید می باشد. اگر بتوانید محتوایی جذاب تولید کنید، قطعا در امر به شما در جذب لینک برای سایتتان کمک زیادی خواهد کرد. شما باید تمرکز خود را بر روی آن دسته از محتواهایی بگذارید که با زمان حال، ارتباط خوبی داشته باشند. با این حال، حتی بهترین محتواها هم ممکن است که چندین ماه طول بکشد تا رتبه خوبی در SERP ها کسب کنند.

✔️ رضایت کاربر

با بررسی دوره های مختلف، آموزش سئو کلاه سفید، به این نکته می رسیم که رضایت کاربر باید یکی از اهداف اصلی شما باشد. گوگل تمامی این سخت گیری ها و فاکتورهای رتبه بندی را به این دلیل به کار گرفته است که بتواند بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش در بیاورد.

برای موفقیت در این زمینه قبل از هر چیزی باید بدانید که user intent یا همان هدف کاربر به چه صورت است. طبیعتا اگر شما بدانید که کاربران به چه علت به سایت شما می آیند و بیشتر تمایل دارند که چهه مطالبی را در صفحات شما مشاهده کنند، می توانید عملکرد خود را مطابق با هدف کاربر بهبود داده و به دنبال آن رتبه سایت خود را در بین رنک های برتر گوگل قرار دهید.

✔️ تمرکز بر mobile-friendly بودن صفحات سایت

بر اساس نکات آموزش سئو کلاه سفید، اگر صفحات سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه نکرده اید، از رقبایتان به شدت عقب مانده اید. گوگل برای اولین در سال 2016 تاکید خود بر بهینه بودن سایت برای تلفن های همراه را به صورت رسمی اعلام کرد.

به این صورت که کاربران باید بتوانند که همان محتوایی که در دسکتاپ خود مشاهده می کنند را بتوانند به همان کیفیت در تلفن های همراه خود نیز داشته باشند. از آن جایی که به مرور زمان، کاربران تلفن های همراه بیشتر می شود، تمرکز بر روی این تکنیک کلاه سفید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در رابطه با موبایل فرندلی بودن صفحات سایت به عنوان سری تکنیک های سئو کلاه سفید، باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. سعی کنید عناصر مهم سایت در دسترس کاربر قرار داشته باشد
  2. هر صفحه از سایت، در مروگر موبایل باید شامل سبد خرید باشد.(مخصوص سایت های فروشگاهی)
  3. ظاهر سایت در مرورگرهای موبایلی بهتر است کاملا ساده باشد تا در کسری از ثانیه، لود شود
  4. تمامی صفحات باید دارای یک رنگ بندی مشخص باشد. معمولا وب سایت ها، یک رنگ بندی مشخصی را به عنوان رنگ استاندارد برند خود، در نظر می گیرند.
  5. از دکمه هایی برای آیتم های کلیکی استفاده کنید که جذاب باشد. دکمه های جذاب، به مراتب کلیک بیشتری را دریافت می کند.
  6. بهتر است که تمامی صفحات دارای یک ساختار مشخص باشد.
  7. پیشنهاد می شود که زمانی ساختار یک صفحه را نسبت به دیگر صفحه، تغییر دهید که بخواهید یک ساختار محتوایی متفاوتی را ارائه دهید. به عنوان مثال معمولا سایت های بزرگ مثل دیجی کالا، صفحات لندینگ خود را با ساختاری کاملا متفاوت از دیگر صفحات سایت ایجاد می کنند.
  8. منو همبرگری متداول ترین نوع منو است که برای کاربران ساده و جذاب می باشد. چون این منو در بیشتر شبکه های اجتماعی نیز یکسان است، کاربران بهتر با این موارد، ارتباط برقرار می کنند.
  9. حتما و حتما سرعت سایت در مرورگرهای موبایل را بررسی کنید. در نظر گرفتن نکات بالا بدون توجه به سرعت لود صفحات، عملا آب در هاونگ کوبیدن است.
  10. به عنوان بهبود تجربه کاربری چه در نسخه موبایل و چه در نسخه دسکتاپ، سعی کنید که مسیر خرید محصول را برای کاربران کوتاه و کوتاه‌تر کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو محلیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

✔️ پیاده سازی استراتژی های سئو محلی

با بررسی بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید، متوجه می شویم که پرداختن صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی به سئو محلی، می تواند اعتبار آن ها را شدیدا تقویت کند. گوگل اعلام کرده است که حدود 82 درصد از خریدهای مشتریان در اینترنت، با استفاده از بخش فروشگاه هایی که در نزدیک کاربر وجود دارد، انجام می شود.

اگر در گوگل در مورد فروش یک محصول جستجو کنید، یک باکس از لیست فروشگاه های نزدیک شما نشان داده می شود. حال اینکه شما بتوانید برند خود را در این قسمت، ثبت کنید، نیازمند پیاده سازی ترفندها و روش های کارآمد بهبود سئو محلی وب سایت خود استفاده کنید.

برخی از سئوکارها، از اصول سئو محلی به عنوان راهکارهایی برای بهینه سازی سئو با اصول کلاه سیاه، استفاده می کنند. پیشنهاد می شود به عنوان اصول سئو محلی برای بهینه سازی سایت طبق اصول سئو کلاه سفید، به نکات زیر توجه کنید:

  • ثبت مکان خود در گوگل مپ به صورت کاملا اصولی به شما کمک می کند که مشتریان و کاربران را برای فروش حضوری، جذب کنید. در صورتی که به درستی، این بخش را بهینه سازی کنید، در بخش لوکال پک، نام برند و آدرستان نمایش داده می شود
  • نام، آدرس و تلفن تماس با مجموعه باید هم در سایت، هم در گوگل مپ و هم در جاهای دیگر، کاملا یکسان باشد.
  • حتما در بخش تماس با ما، نقشه گوگل را نیز اضافه کنید و صفحه تماس با ما باید دارای عبارت ” آدرس برند” باشد. به عنوان مثال در صفحه تماس با ما سایت نیوسئو ما از عبارت “آدرس نیوسئو” استفاده کردیم که در صورت جستجو کاربر، سایت نیوسئو و آدرس دفتر، در نقشه و نتایج گوگل، نمایش داده شود.

✔️ تجربه کاربری را در اولویت خود قرار دهید

بهبود وضعیت تجربه کاربری (UX) یکی از مزیت هایی است که سئو کلاه سفید نسبت به سئو کلاه سیاه در این چند سال داشته است. اکنون گوگل با استفاده از فاکتورهای بسیار زیادی تشخیص می دهد که یک وب سایت تا چه حدی یک تجربه کاربری مناسب را توانسته است ایجاد کند. این تکنیک یکی از مهمترین بخش های آموزش بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید به شمار می رود.

در گذشته، نرخ پرش سایت عاملی بود که به راحتی مشخص می کرد که یک سایت تجربه کاربری خوبی را ایجاد نکرده است و آن را در اولویت های خود قرار نداده است. البته بعدها مشخص شد که نرخ پرش یک شاخص دقیق برای سنجش چگونگی تجربه کاربری نیست؛ چراکه کاربر هنوز درگیر با وب سایت نشده و در نتیجه تحلیلی در این زمینه نمی شود انجام داد.

white hat seo چیست,آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سفید

بهبود UX در گذشته سخت تر بود؛ زیرا افراد باید تمامی قسمت های وب سایت خود را سئو می کردند. با این حال، برای داشتن عملکردی بهتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که از آموزش تجربه کاربری UX نیوسئو استفاده کنید.

✔️ انجام بهترین تحقیق کلمات کلیدی

یکی از فاکتورهایی که زیرمجموعه سئو کلاه سفید محسوب می شود، تحقیق کلمات کلیدی است. اگر در سال 2010 و 2019 از یک متخصص سئو در زمینه کاربرد کلمات کلیدی سوال کرده باشید، قطعا با پاسخ های متفاوتی روبرو شده اید. در گذشته با استفاده نامناسب و زیاد از عبارات کلیدی در متن محتوای سایت، می توانستید رنک های برتر گوگل را از آن خود کنید؛ در صورتی که با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی گوگل، دیگر چنین شرایطی وجود ندارد. روش قدیمی استفاده از کلمات کلیدی رسما از بین رفته است و کاربردی ندارد. گوگل امروزه برای کلمات کلیدی اهمیت ویژه ای قائل است.

راه استفاده صحیح از کلمات کلیدی که مطابق با تکنیک های کلاه سفید باشد، به کارگیری همه عبارت مرتبط، استفاده طبیعی از آن ها و اطمینان از متناسب بودن آن ها با موضوع اصلی مقاله می باشد. در نتیجه، کلمات کلیدی اهمیت ویژه ای برای سئو دارند؛ بنابراین باید تحقیق کلمات کلیدی خود را با دقت هرچه تمام انجام دهید. در موتورهای جستجو ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

✔️ تمرکز بر بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا content marketing یکی از دیگر فاکتورهای رتبه بندی بسیار مهم می باشد. با استفاده از تکنیک های کلاه سفید می توانید به محتوای سایت خود اعتبار و ارزش بالایی اضافه کنید.

بر اساس نکات آموزش سئو وب سایت نوع کلاه سفید، شما باید بهترین مطالب را در مقابل مناسب ترین افراد قرار دهید. شما می توانید بازاریابی محتوا سایت خود را با به اشتراک گذاشتن از طریق شبکه های اجتماعی، ایجاد صفحات مرتبط و لینک دادن آن ها به یکدیگر، انتشار مقاله هایتان در سایت های معتبر و بسیاری از موارد دیگر، انجام دهید.

تکنیک های سئو کلاه سفید,سئو کلاه سفید,سئو کلاه سفید چیست

در مورد بازاریابی محتوا شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا بهترین مخاطبین را برای سایت خود جذب کنید. کار خود را با ایجاد محتواهای ارزشمند شروع کنید و سپس یک پروسه منظم و تکرارپذیر در زمینه بهبود و بهینه سازی محتوای مورد نظر خود  در حساب های کاربری شبکه های اجتماعی مختلف خود، باید داشته باشید. شما باید ارتباطی صحیح و کاربردی با افرادی داشته باشید که قصد دارید آن ها را به مخاطبین هدف خود تبدیل کنید.

تولید محتوای خود را در مورد موضوعاتی انجام دهید که اطلاعات کاملی در مورد آن ها دارید تا بتوانید شخصا در مورد مسائل مربوطه، اطلاعات جدیدی تولید کنید. یک بازاریابی محتوا خوب به طور کلی در زمینه ایجاد روابط دوستانه با کاربران می باشد؛ چراکه این دسته از مخاطبین برای مدت زمان بسیار زیادی با برند شما همکاری خواهند کرد.

✔️ استفاده از نشانه گذاری های schema

کدهای اسکیما و استفاده بهینه از این آیتم ها، مواردی است که جز سئو کلاه سفید محسوب می شود. گوگل الگوریتمی بسیار قدرتمندی دارد که این الگوریتم به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته است. اما باید بدانید که حتی این الگوریتم هم مانند هر کد دیگری در زمینه درک برخی اطلاعات یا حتی در جستجوی این اطلاعات دچار اشتباهاتی شوند. نشانه گذاری های schema یک ساختار مناسب برای داده های وب سایت شما ایجاد می کنند تا گوگل یکسری اطلاعات اضافه در مورد چرایی و چگونگی داده های وب سایت شما به دست بیاورد.

به عنوان مثال شما با این کار می توانید به گوگل اعلام کنید که پستی که آن را منتشر کرده اید، در خصوص ارائه یک دستورالعمل خاص می باشد. همچنین می توانید از نشانه گذاری های اسکیما استفاده کنید تا به گوگل بفهمانید که چه حساب کاربری فیسبوک یا توییتری در رابطه با کسب و کار و سایت شما وجود دارد و در حال فعالیت است.

استفاده از structured data شما را نسبت به تمامی رقبایتان که از این فاکتور استفاده نمی کنند، برتری می دهد. گوگل نیز کاربران خود را تشویق می کند تا از structured data در روند فعالیت های خود استفاده کنند. کدهای schema از زمانی که گوگل تصمیم گرفته است که بیشتر از rich snippet ها استفاده کند، جایگاه بالاتری پیدا کرده اند. کدهای اسکیما به شما در زمینه قرار گرفتن در rich snippet ها کمک زیادی می کنند. قرار گرفتن در rich snippet ها نیز به خودی خود ترافیک و رتبه سایت شما را به شدت تقویت می کند.

✔️ افزایش کیفیت لینک سازی

لینک سازی سایت

لینک سازی یکی از مهمترین ابزارها و تکنیک های سئو کلاه سفید به شمار می رود. در واقع در بین تمامی تکنیک های گفته شده، لینک سازی یک ابزار بسیار کاربردی برای بهبود رتبه سایت می باشد. لینک ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. به طوری که شما می توانید با یک بررسی ساده در آخرین صفحات SERP ها متوجه شوید که این دسته از صفحات که نتوانسته اند رنک خوبی دریافت کنند، معمولا از لینک ها در استراتژی های بهینه سازی سایت خود استفاده نکرده اند.

به طور کلی یکی از ویژگی های لینک ها این است که هم می توانند در استراتژی های سئو کلاه سیاه کاربرد داشته باشند و هم دوره های آموزشی سئوی کلاه سفید، به آن ها توجه زیادی می شود. کلاه سفید تمام تلاش خود را می کند تا لینک هایی برای سایت شما ایجاد کند که بیشترین کیفیت و ارزش را داشته باشند. بیشتر این لینک ها از محتواها یا منابعی که در سایت های دیگر وجود دارند، به دست می آیند.

البته پروسه لینک سازی سایت به این سادگی نیست؛ شما برای داشتن یک استراتژی لینک سازی قدرتمند نیاز دارید که به خوبی بر روند ایمیل های ارسالی جهت جذب بک لینک، نظارت داشته باشید و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. تنها مسئله مهم این است که سعی کنید لینک سازی صفحات سایت خود را به سمت اصول کلاه سفید سوق دهید.

✔️ استفاده درست از متا تگ ها

یکی از مهم ترین بخش های سئو کلاه سفید بهینه سازی صفحات سایت با متا تگ ها به صورت اصولی است که اگر آن ها را به صورت صحیح و طبق اصول سئو به کار ببرید می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. متا تگ ها اطلاعاتی را در مورد صفحه مورد نظر و مطالب داخل وب سایت ارائه می دهند و متا تگ های مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای هدفی هستند.

یکی از مهم ترین متا تگ ها در عنوان قرار داده می شود، چرا که کاربران زمانی که به جستجو در اینترنت  می پردازند با عنوان مطالب شما را پیدا خواهند کرد. این تگ می تواند موضوع محتوای شما را به کاربران نشان دهد.

متا تگ توضیحات از دیگر مواردی است که به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه دهی وب سایت تاثیر می گذارد. یعنی متورهای جستجوگر با ایندکس کردن می توانند موضوع صفحه را مورد بررسی قرار دهند. متا دیسکرپشن توضیحات مختصری در مورد محتواهای بارگذاری شده ارائه می دهد که این برای فروش مصحولات کاربرد زیادی دارد و برای رقابت با دیگر وب سایت ها می توانید از آن استفاده نمایید.

متا تگ های هدینگ از دیگر مواردی هستند که در محتوای سئو داخلی چیست؟ باید به آن اشاره داشت. صفحه وب سایت ها باید از چند هدینگ برخوردار باشند  که مهم ترین تگ آن هدینگ 1 می باشد. البته توجه داشته که در یک صفحه تنها یک بار می توان از هد 1 استفاده کرد، اما برای هدینگ های دیگر می توان چندین بار آن ها را مورد استفاده قرار داد. با استفاده نادرست از فاکتورهای سئو ممکن است سایت خود را با جریمه هایی رو به رو سازید.

✔️ اطلاع داشتن از الگوریتم های گوگل

ممکن است شما هنگام بهینه سازی وب سایت  سایت های را مشاهده نمایید که از رتبه بالایی برخوردار باشند، از این رو برای پیشی گرفتن از ان ها باید با الگوریتم هایی که ایجاد شده اند به خوبی آشنایی داشته باشید. الگوریتم های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک نماید که در رتبه های بالاتری قرار بگیرید.

🔵 چرا باید از لینک سازی با اصول سئو کلاه سفید استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین فاکتورها در سئو کلاه سفید لینک سازی داخلی و خارجی درست و مناسب است. دلایل مختلفی برای استفاده از لینک ها در سایت وجود دارد، اما هدف نهایی همه آن ها کسب اعتبار و ارزش در گوگل و رسیدن به صفحه اول گوگل است. حالا سوال این است که چرا استفاده از لینک موجب می شود که توجه گوگل به ما جلب شود و برایمان امتیاز در نظر بگیرد؟

همه ما می دانیم که اولویت اول گوگل، جلب رضایت کاربرانش است و تمامی کارهایی که انجام می دهد برای بهبود تجربه کاربری آن ها است. زمانی که ما از لینک داخلی در سایت خود استفاده کنیم، موجب راحت تر بودن کاربران و در نتیجه خشنود شدن آن ها خواهیم شد و این برای گوگل اهمیت زیادی دارد.

white hat seo چیست,آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سفید

به علاوه با استفاده از لینک، راه برای فعالیت ربات های گوگل باز می شود و آن ها می توانند خیلی راحت تر محتوای سایت را ایندکس کنند و به صورت کلی آنالیز سایت برایشان خیلی راحت تر می شود. بنابراین با لینک سازی هم سایت بهینه می شود و هم ترافیک ورودی کاربران افزایش پیدا می کند.

زمانی که به صورت کامل با این موضوع که سئو کلاه سفید چیست؟ آشنا شوید، متوجه می شوید که فعالیت مطابق با قوانین گوگل سخت و زمان بر است اما در مقابل امتیاز و پوئن های مثبت بسیار زیادی برای سایت ما خواهد داشت، برخلاف سئو کلاه سفید که راحت تر است اما عواقب خیلی بدی دارد.

 

🔵 تفاوت لینک سازی کلاه سفید و کلاه سیاه

به صورت کلی هدف لینک سازی کلاه سفید و کلاه سیاه یکسان است و تنها چیزی که آن ها را از یکدیگر متمایز کرده است، نحوه استفاده شما است. در سئو کلاه سیاه، افراد سعی می کنند با دور زدن الگوریتم های گوگل و قوانین آن، بدون تلاش و زحمت خاصی در رتبه اول تا سوم نتایج قرار بگیرند.

مشکل اصلی گوگل با سئو کلاه سیاه نیز همین موضوع است که سایت های کم ارزش و سایت هایی که هیچ محتوای مفید و با کیفیتی ندارند با دور زدن قوانین و فریب دادن گوگل، می خواهند جایگاه و رتبه خوب را از سایت های مفید بگیرند.

گاهی اوقات هم ممکن است یک سایت محتوای خیلی خوبی داشته باشد اما به دلیل عجول بودن برای کسب رتبه خوب، به سمت سئو کلاه سیاه برود. رایج ترین شیوه لینک سازی کلاه سیاه، خرید بک لینک است. بک لینک ها به سایت ها اعتبار و ارزش می دهند، به همین علت برخی افراد به سمت خرید آن می روند.

همانطور که در قسمت معرفی اینکه سئو کلاه سفید چیست، گفتیم، روش کلاه سفید عاری از هر گونه تقلب و فعالیت غیرعادی است. لینک سازی کلاه سفید در واقع همان روش عادی گرفتن بک لینک است که ارزش بسیار زیادی نزد گوگل دارد و به علاوه هیچ خطری نیز برای سایت ندارد.

درست است که راه و روش طبیعی کمی زمان بر و سخت است، اما در عوض امتیازات بیشتری را در آینده برای سایت شما به بار می آورد و زمانی که به رتبه خیلی خوبی برسید، نگرانی ای بابت افت ناگهانی نخواهید داشت.

 

white hat seo چیست,آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سفید

🔵 6 روش برتر لینک سازی کلاه سفید

برای برخی از کاربران سوال است که آیا لینک سازی کلاه سفید وجود دارد. چطور می توان به صورت کاملا قانونمند و حرفه ای، لینک سازی خارجی کنیم. آیا اصلا لینک سازی خارجی کلاه سفید امکان پذیر است. ما برای پاسخ به این سوالات 6 تکنیک و تجربه نیوسئو در این زمینه را در اختیار شما کاربران عزیز می گذاریم:

1- استفاده از وبلاگ و تبلیغ مطالب خود

یکی از ساده ترین تکنیک های ایجاد لینک در حوزه سئو کلاه سفید برای شروع استفاده از وبلاگ شخصی شما است. پیوندهای داخلی وبلاگ یا پیوند دادن از یک وبلاگ سایت های وبلاگی به محتوای خود و استفاده از کلمات کلیدی مفید و با کیفیت می تواند به Google و دیگر موتورهای جستجو کمک کند تا بدانند محتوای شما درباره چیست و اعتبار آن را افزایش دهند.

2- ارسال پست مهمان

ارسال پست مهمان عبارت است از قرار دادن پست های وبلاگ نوشته شده توسط شما در وبلاگ دیگر. با مراجعه به وب سایت های معتبر و مرتبط با صنعت خود برای قرار دادن پست مهمان، می توانید یک یا دو بک لینک با کیفیت بالا به سایت خود دریافت کنید، به شرطی که وبلاگ اجازه دهد.

سایت های معتبر با ترافیک زیاد و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را برای بهترین نمایش انتخاب کنید.

امروزه یکی از روش های ایجاد پست مهمان، رپورتاژآگهی است که خود نوعی پست مهمان محسوب می شود.

3- ایجاد اینفوگرافیک

اینفوگرافیک تصاویری هستند که اطلاعات مفیدی در مورد یک موضوع دارند. همچنین می توانید با استفاده از آنها به عنوان منابع اینفوگرافیک، به بهترین مطالب خود پیوند دهید. قبل از ایجاد تصویر، پیوندهایی را در نظر داشته باشید که می خواهید به آنها لینک دهید و تصویر را در اطراف آن محتوا ایجاد کنید.

معمولا لینک سازی کلاه سفید به وسیله اینفوگرافیک ها به دو صورت هستند:

  1. شما می توانید داخل تصویر اینفوگرافیک لینک خود را بنویسید. این روش روی نرخ کلیک شما اثرگذار است اما از لحاظ انتقال اعتبار، کمکی نمی کند.
  2. روش دیگر، ایجاد اینفوگرافیک لینک دار است. در این حالت تصاویر هر چه جذابتر باشد، تعداد تکثیر این اینفوگرافیک بیشتر شده و به مرور زمان، اعتبار دامنه صفحه شما نیز افزایش پیدا می کند.

4- ایجاد دارایی قابل پیوند

دارایی های قابل پیوند، محتواهای آموزنده ای هستند که می توانند به سوالی، پاسخ دهند و باعث شوند افراد تمایل به اشتراک گذاری آنها را داشته باشند. این یعنی همان بهینه سازی اصولی سئو یا همان سئو کلاه سفید که سایت های بزرگ دنیا با همین روش روزانه بالای 100 هزار بازدید کننده دارند. مطالعات موردی و پست های لیست از جمله مواردی است که مردم دوست دارند در رسانه های اجتماعی یا وب سایت های خود به آنها لینک دهند و یک بک لینک معتبر و با کیفیت برای سایت شما ایجاد کنند.

یک محتوا بخش بلاگ می تواند به قدری جذاب باشد که کاربران سریع تصمیم بگیرند آن را برای دوستان خود ارسال کنند.

5- تشویق سهم رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه هایی است که افراد از طریق آن مطالب جدید را کشف می کنند. به نفع شماست که اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را تشویق کنید تا محتوای شما به دست افراد بیشتری برسد، که به نوبه خود، بک لینک های با کیفیت بیشتری را برای شما ایجاد می کند. این موضوع بستگی دارد که در استراتژی کاری خود چه مقدار برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… ارزش قائل شده و روی آن ها فعالیت کنید.

6- ایجاد روابط آنلاین

ایجاد روابط با دیگران در صنعت شما می تواند محتواهای شما را برای افراد بیشتری به اشتراک بگذارد. می توانید با به اشتراک گذاری و لینک کلاه سفید دادن به محتوای برجسته آنها شروع کنید. شما همچنین می توانید به انجمن ها، گروه های فیسبوک و دیگر انجمن های آنلاین بپیوندید. با پاسخ دادن به سوالات، فعال و مفید باشید و خود را در کنار دیگران با اقتدار معرفی کنید.

تصور کنید شما در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت می کنید. اگر در شبکه های اجتماعی خود یا صفحات وب سایت خود به یک فروشگاه اینترنتی محصولات دکوراسیون داخلی لینک دهید، قطعا پس از مدتی، سایتی که لینک از شما دریافت می کنند، تصمیم می گیرد که به شما لینک دهد یا حتی برای شما تبلیغات رایگان انجام دهد.

این روش ها بعضا تجربیاتی است که روی انواع پروژه های نیوسئو داشته و توانستیم لینک هایی از نوع سئو کلاه سفید از رقبا دریافت کنیم.

 

🔵 درس هایی که از سئو کلاه سیاه باید بیاموزید!

سئو کلاه سیاه، یکی از مفاهیمی است که برای سالیان طولانی، تمامی سئوکاران از آن دوری کرده اند. برخی از افراد، حتی در مورد ماهیت آن نیز کاری انجام نداده اند تا متوجه شوند سئو کلاه سیاه چه معنا و مفهومی دارد.

جالب است بدانید که این بخش از سئو، تکنیک هایی دارد که از آن ها می شود در روند سئو کلاه سفید نیز استفاده کرد؛ در عین حالی که هیچ مشکلی برای روند بهینه سازی وب سایت شما به وجود نخواهد آمد.

دقت داشته باشید که تکنیک های کلاه سیاه بسیار گسترده بوده و به چند ترفند ساده ختم نمی شوند. در هر حال، در این بخش تصمیم داریم تا آن دسته از تکنیک هایی که با استفاده از آن ها در استراتژی های کلاه سفید می شود موفق شد را برای شما معرفی کنیم.

✔️ شبکه PBN

هر فرد مبتدی، می داند که بک لینک ها برای سئو سایت از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برای مدت زمان بسیار زیادی است که لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرند.

بنا بر بیانیه های موتور جستجوگر گوگل، استراتژی های لینک سازی یکی از قدرتمندترین فاکتورهایی هستند که گوگل تصمیم می گیرد سایت ها را بر اساس آن ها رتبه بندی کند.

به زبان ساده تر، هرچه بک لینک های یک صفحه بیشتر باشد، امکان اینکه بتواند در SERP ها عملکرد بهتری داشته باشد، بیشتر خواهد بود.

white hat seo چیست,آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سفید

بنابراین، از آنجایی که بک لینک ها اهمیت زیادی برای رتبه بندی وب سایت شما دارند، سئوکارانی که از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند، سعی کرده اند که به این مفهوم، بیشتر توجه داشته باشند. این افراد به جای اینکه وقت خود را برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت خرج کنند، سعی کرده اند از یک روش بسیار آسان تر و ساده تر برای رسیدن به نتیجه مدنظر استفاده کنند.

شبکه PBN تکنیکی است کهکارشناسان سئو کلاه سفید بهتر است آن را از سئوکاران کلاه سیاه بیاموزند. PBN در واقع مخفف عبارت Private Blog Networks بوده و به معنای این است که از چند دامنه مختلف استفاده کنید و از طریق آن ها به وب سایت اصلی خود، اعتبار بفرستید. این تکنیک اگر به درستی انجام شود، می تواند به خوبی به روند لینک سازی شما کمک کند. البته در برخی از دوره های آموزشی بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید، به دانشجویان پیشنهاد می شود تا از پیاده سازی شبکه های PBN برای لینک سازی، دوری کنند.

✔️ Keyword Stuffing

حتما در مورد اینکه تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از آن ها در سایت ارزش بسیار بالایی دارد، مطالب زیادی شنیده اید. حتما هم می دانید که باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام بدهید.

بله این ها کاملا دست هستند و ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که از آن ها استفاده کنید.

جالب است بدانید که در استراتژی های سئو کلاه سیاه هم تاکید زیادی به استفاده از کلمات کلیدی شده است. اما یک تفاوت کوجک بین این استراتژی و سازوکار سئو کلاه سفید وجود دارد.

حتما تا حالا شده که در گوگل مطلبی را جستجو کنید و وارد صفحه ای شوید که هیج داده ای به شما منتقل نمی کند و تولید کننده آن صفحه تا جایی که توانسته از کلمه کلیدی مدنظرش استفاده کرده! به این تکنیک کلاه سیاه، keyword stuffing گفته می شود. اگر بخواهیم خودمانی تر بگوییم؛ می شود همان چپاندن پرتکرار کلمات کلیدی در یک متن.

keyword stuffing

حال، امروزه با توجه به بروز رسانی هایی که در الگوریتم رتبه بندی گوگل انجام شده است، خیلی کم پیش می آید که این دسته از صفحات را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنیم. ولی درس ساده ای که می توان از این استراتژی کلاه سیاه به نفع سئو کلاه سفید گرفت، این است:

تنها زمانی از کلمات کلیدی در متن محتوای سایت خود استفاده کنید که به آن عبارت، نیاز داشته باشید.

✔️ انتشار محتوا به صورت اتوماتیک

چه اتفاقی می افتاد اگر شما تولید و انتشار محتواهای سایتتان را به حالت اتوماتیک پیاده سازی می کردید؟

چه اتفاقی می افتاد اگر لازم نبود کوچک ترین کاری برای تولید محتوایتان انجام دهید؟

چه می شد اگر یک ربات تمام کارهای لازم را انجام می داد؟

این اتفاقات خیلی خوب و لذت بخش است موافقین؟

البته که همینطور هست اما اگر واقعا چنین اقداماتی عملی می شد یا اینکه اگر هم عملی می شد مشکلی پیش نمی آمد، مطمئن باشید الان همه تولید کنندگان محتوا و سئوکاران از این ترفند استفاده می کردند.

همانطور که می دانید، در روزهای ابتدایی که الگوریتم رتبه بندی گوگل کار خود را به تازگی شروع کرده بود، سایت های اسپم دقیقا همینکار را می کردند و با استفاده از ربات، محتواهای سایت خود را منتشر می کردند. این ربات ها سه کار اصلی انجام می دادند:

  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دادند تا متوجه شوند کدام عبارت از اهمیت و جستجوی بیشتر و بهتری برخوردار است.
  • سپس با استفاده از کلمه کلیدی استخراج شده، کوهی از محتوا تولید می کردند و تا جایی که می توانستند، این کلمه کلیدی را در آن محتوا اصطلاحا می چپاندند!
  • در نهایت هم این محتوای تولید شده را منتشر می کردند.

همانطور که احتمالا حدس می زنید، این محتواها کوچک ترین ارزشی نداشتند. این تکنیکی بود که سئوکاران کلاه سیاه از آن استفاده می کردند و اکنون هم مشاهده می شود که برخی از آن ها از ربات برای تولید و انتشار پست های جدید سایت استفاده می کنند.

اما سوال اصلی این است که اگر برای وب سایتمان از ربات استفاده کنیم، کار بدی کرده ایم یا اینکه ربات گوگل سریعا مارا جریمه می کند؟

خیر اینطور نیست که هرکسی به هر نحوی از ربات استفاده کرد اسپم شود؛ مسئله این است که این روش اصلا دردی از شما دوا نمی کند که بخواهید ازش استفاده کنید. با توجه به بروز رسانی هایی که گوگل در الگوریتمش پیاده سازی کرده است، شما به عنوان یک انسان باید محتوایی تولید کنید که مشکلی را هدف قرار دهد و راه حل آن مشکل را به کاربران ارائه کند؛ نه اینکه یک ربات که از هوش انسانی بی بهره است بیاید و بخواهد گوگل و کاربران را دور بزند.

پس از این تکنیک سئو کلاه سیاه درس می گیریم که در استراتژی های کلاه سفید به هیچ عنوان نباید سیستم اتوماسیون را راه اندازی کنیم. در حقیقت؛ استفاده از ربات ها نه تنها به ما کمکی نمی کنند بلکه از افزایش رنک سایت ما نیز شدیدا جلوگیری خواهند کرد.

در نتیجه ماشینیزه کردن تولید و انتشار محتوا، موضوع بسیار مهمی است که قطعا نوع غیراصولی سئو محسوب می شود و در مقابل سئو کلاه سفید قرار می گیرد.

✔️ لینک های داخلی و صفحات ویکی پدیا

همیشه به یاد داشته باشید؛ گوگل یک ربات است. وقتی من و شما یک محتوا را مطالعه می کنیم، برای ما بسیار ساده است که به سرعت متوجه شویم موصوع صفحه درباره چه چیزی است و آن صفحه دقیقا قصد دارد در مورد چه چیزی مطلب ارائه کند.

رفته رفته ربات گوگل در انجام این کار، سعی دارد شبیه انسان ها بشود؛ اما هنوز هم مشکلاتی در مسیر راهش وجود دارد که کار را کمی دشوار می کنند.

این یعنی که شما باید تمامی اصولی که لازم است تا یک صفحه برای گوگل بهینه سازی شود را پیاده سازی کنید تا به این ربات کمکی کرده باشید که مفهوم و موضوع صفحه سایتتان را به بهترین شکل ممکن متوجه شود.

به زبان ساده تر، شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا کار گوگل را آسان تر کنید. در این صورت شما شانس بسیار بهتر و بیشتری برای کسب رنک های برتر در SERPs دارید. چگونه این کار را باید انجام دهید؟

ساده است؛ لینک سازی داخلی.

هدف از لینک سازی داخلی این است که موضوعات محتواهای شما به یک نظم خاص برسد تا گوگل به سرعت متوجه شود که صفحه سایتتان در مورد چه چیزی است. یکی از راه هایی که برای عملی کردن این قضیه مورد استفاده قرار می گیرد، ایجاد صفحاتی در سایت است که اهمیت بیشتری داشته و به موضوعات کلی کسب و کارتان می پردازند. سپس در این محتواها لینک سازی داخلی به صفحاتی که به صورت جزئی تر به مسائل پرداخته اند، داده می شود. در این صورت است که گوگل با ورود به این نوع محتواها (pillar content) می تواند به بهترین شکل ممکن موضوع سایت شما را درک کرده و به دیگر صفحات هم ورود پیدا کند.

خب، طبعا سئو کلاه سیاه از این استراتژی، به نفع خود استفاده می کند؛ به این صورت که تا جایی که ممکن است، در یک صفحه مهم که به موضوعات اصلی کسب و کار پرداخته شده است، لینک داخلی داده می شود! مثالی که در این زمینه می توان زد، صفحات ویکی پدیا است که مورد استفاده وبمستران قرار می گیرد. در یک محتوای 500 کلمه ای در ویکی پدیا که فرضا به مبحث سئو پرداخته شده است، شما می توانید 20 لینک داخلی پیدا کنید.

این ترفند، سال های بسیار قبل، می توانست کمی به بهبود رتبه سایتتان کمک کند؛ اما امروزه اینطور نیست. اگر به معنای واقعی قصد پیروی کردن از اصول سئو کلاه سفید را دارید، پیشنهاد ما این است که در صفحات pillar سایت خود، به صفحات مهم لینک بدهید و در صفحات مهم به صفحاتی که اهمیت کمتر دارند و این روند را ادامه دهید تا کار گوگل برای شناسایی صفحات سایت شما آسان و آسان تر بشود.

✔️ نام برند شما

در روند سئو کلاه سفید، افراد نامی را برای برندشان انتخاب می کنند که از آن خوششان می آید یا اینکه آن نام، معنای خاصی را منتقل کند.

در هر حال، این شما هستید که نام برند خود را انتخاب می کنید؛ هر دلیلی می خواهد پشتش باشد.

اما در استراتژی های کلاه سیاه، نام برند، تنها به این دلیل انتخاب می شود که تاثیر خوبی در افزایش رتبه سایت داشته باشد. سئوکاران کلاه سیاه تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهند تا متوجه شوند کدام عبارت شهرت و محبوبیت بیشتری در صنعت کاری مورد نظر دارد. سپس نامی را برای برندشان انتخاب می کنند که دقیقا متناسب با همان کلمه کلیدی باشد.

white hat seo چیست,آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سفید

چرا این کار را انجام می دهند؟

متخصصین و کارشناسان زیادی که در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت داشته و دارند، بارها و بارها اعلام کرده اند که اگر نام دامنه و برند، شامل کلمه کلیدی باشد، احتمال رتبه بندی آن وب سایت برای عبارات کلیدی مرتبط، بیشتر می شود.

حال سئوکاران کلاه سیاه از این مزیت، به نوع دیگری استفاده می کنند تا سایتشان بتواند به شکل راحت تری رنک بگیرد.

البته این مسئله، بیشتر در کلمات کلیدی زبان انگلیسی دیده می شود؛ چراکه اکثر قریب به اتفاق دامنه ها، انگلیسی هستند.

مثلا فرض کنید کلمه کلیدی “samsung s8” حجم جستجوی بسیار زیادی داشته باشد؛ کاری که سئوکار کلاه سیاه می کند، این است که نام دامنه اش را دقیقا همین عبارت می گذارد؛ samsungs8.com. خب طبیعی است که این نام دامنه به رتبه بندی بهتر سایت کمک می کند.

اما درسی که شما باید به عنوان یک سئوکار کلاه سفید از این مسئله بگیرید، این است که نام دامنه سایت و برندتان را فدای رنک گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص نکنید. شاید با این کار سایت شما کمی زودتر برای آن کلمه کلیدی رنک بگیرد، اما با گذشت زمان، ارزش این رتبه بندی، از بین خواهد رفت.

✔️ لینک سازی لایه بندی شده

هنگامی که گوگل اعلام کرد که بر اساس بک لینک هایی که به یک سایت داده شده است، تصمیم می گیرد آتوریتی آن وب سایت را بالا ببرد، سئوکاران کلاه سیاه تصمیم گرفتند که از این مسئله سوء استفاده کنند.

ببینید، سازوکار طبیعی لینک سازی به این صورت است که یک وب سایت با آتوریتی مشخص، به وب سایت دیگری لینک بدهد. حال اینکه آتوریتی وب سایت اول، تاثیر زیادی بر روی میزان اثرگذاری بک لینک دارد. هرچه آتوریتی بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری برای بک لینک های داده شده در نظر می گیرد.

حال کاری که سئوکاران کلاه سیاه انجام می دهند، این است که یک سایت ایجاد می کنند و به وب سایت اصلی خود لینک می دهند. سپس به جای اینکه تعداد بک لینک های خود را افزایش دهند، شروع می کنند به ساخت بک لینک برای وب سایت دوم تا اعتبار آن را افزایش دهند و به این صورت ارزش بک لینکی که در این میان داده شده است نیز بیشتر می شود. به این ساختار، لینک سازی لایه بندی شده گفته می شود. این لایه ها محدود به یکی دو مورد نشده و برخی مواقع تا ده لایه هم پیش می شود.

در این حالت است که شما حتی با استفاده از ابزارهای قدرتمند شناسایی بک لینک هم نمی توانید بک لینک های یک وب سایتی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کند را به طور کامل پیدا کنید.

 

🔵 10 نکته آموزنده سئو کلاه سفید (ویژه کسب و کارهای نوپا)

به عنوان یک تازه کار در بحث روش سئو کلاه سفید ممکن است حس کنید که با حجم عظیمی از مطالب برای یادگیری و استفاده در زمینه بهینه سازی رتبه محتوای خود در نتایج ارائه شده از موتورهای جستجو روبرو هستید، به خصوص آنکه الگوریتم مورد استفاده گوگل، چیزی بیش از 200 فاکتور مختلف را برای رتبه بندی محتوا در نظر می گیرد.

اما آنچه که باید به خاطر داشته باشید این است که با تمرکز بر نکات سئو به تازه کارها می توانید توانایی خود در بهینه سازی محتوا را افزایش داده و به این ترتیب خود را به یک متخصص سئو تبدیل کنید.

در ادامه سعی کردیم تا با ارائه 5 نکته برگرفته از تجربیات 15 متخصص برتر حوزه سئو، با شما یاد بگیریم که چگونه سئو کار شویم.

1- ساخت و تکمیل پروفایل «گوگل مای بیزنس»

گوگل مای بیزنس، یک پروفایل عمومی، آزاد و رایگان است که در زمان ارائه نتایج جستجوها توسط گوگل، در صفحه نمایش داده می شود. این پروفایل به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت و سهولت اطلاعات پایه را درباره کسب و کار شما به دست بیاورند.

متخصصان سئو می توانند با وارد کردن اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، آدرس، ساعت های فعالیت، URL وب سایت، رسته فعالیت کسب و کار و توضیح کوتاهی درباره شرکت و عکس، این پروفایل را بهینه سازی کنند.

2- استفاده از کلمات کلیدی طولانی

یکی از نکات سئو به تازه کارها و کسب و کارهای نوپا، کلمات کلیدی است. این کلمات و نحوه استفاده از آنها یکی از مهمترین بخش های سئو است. اگر می خواهید که افراد در زمان جستجو در موتورهای جستجو سایت شما را بیابند، باید محتمل ترین کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجوهای اینترنتی را یافته و آنها را در متا تگ و محتوای سایت خود استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی، شانس رقابت سایر سئوکارها را با شما کاهش داده و در نتیجه احتمال رتبه بندی سایت شما را افزایش می دهد.

3- درک سه هدف اصلی جستجو

به خاطر داشته باشید که کاربران معمولا با سه هدف اصلی زیر دست به جستجو می زنند:

  • ناوبری (رفتن به یک سایت خاص مثل فیسبوک)
  • اطلاعاتی (کسب اطلاعات راجع به یک موضوع خاص)
  • معاملاتی (خرید یک محصول خاص)

درک این سه انگیزه اصلی در آموزش سئو بسیار مهم است زیرا انتخاب کلید واژه براساس این انگیزه ها انجام می شود. در بحث تکنیک های سئو کلاه سفید باید بدانید و بتوانید به راحتی این کلمات را از هم جدا کنید.

4- استفاده از ابزار مناسب برای پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط

بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی مورد نیاز برای بهینه سازی رتبه محتوا، می توانید با استفاده از ابزارهای رایگان یا پولی مختلف بر روی این کلمات کلیدی تمرکز کرده و سایر کلمات یا عبارت های کلیدی مرتبط با آنها را استخراج کنید تا با استفاده از آنها در محتوای مورد نظر، شانس بالابردن رتبه را افزایش دهید. توجه داشته باشید که برخی ابزار ممکن است کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد دهند که استفاده از ساختار روش سئو کلاه سفید برای بهینه سازی خارج است.

5- انتخاب کلمه کلیدی اصلی و فرعی برای هر صفحه

یکی دیگر از نکات سئو به سایت های نوپا که باید در هنگام بهینه سازی صفحات وب سایت خود مدنظر داشته باشند، این است که در هنگام استفاده از کلمات کلیدی، خود را محدود به چند صفحه یا چند کلمه نکنند. تک تک صفحات محتوا باید به صورت جداگانه دارای کلمه کلیدی اصلی و فرعی باشند.

6- بهینه سازی تگ های عنوان

تگ عنوان وظیفه مثل جلسه آشنایی بر عهده دارد. این تگ اولین تاثیر (و در بسیاری موارد تاثیر همیشگی) را ایجاد می کند. این تاثیر اولیه است که مشخص می کند آیا کسی بر روی صفحه شما یا کلیک خواهد کرد یا خیر.

7- ایجاد توصیفات خلاقانه meta (متا)

توصیفات متا در موتورهای جستجو در زیر عنوان نمایش داده می شوند. در صورت استفاده از کلمات کلیدی در توصیفات متا، گوگل این کلمات را در هنگام نمایش دادن نتایج بولد می کند که این موضوع باعث می شود تا از نظر بازدید کننده، محتوای شما با موضوع جستجو مرتبط تلقی شود و به این ترتیب شانس کلیک افزایش می یابد.

8- استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ها و پاراگراف ها

هرچقدر که بر اهمیت کلمات کلیدی تاکید کنیم، کم است. یکی دیگر از نکات سئو به تازه کارها که اهمیت بسیار زیادی دارد، استفاده از کلمات کلیدی اصلی و فرعی در عناوین و پاراگراف ها است. این کار باعث می شود تا امکان سازماندهی محتوا و همچنین امکان مطالعه سریع محتوا توسط کاربران فراهم شود.

فراهم آوردن این امکان باعث می شود که بازدیدکنندگان کمتری از سایت شما خارج شده و بار دیگر به سراغ گوگل بروند. این مضوع یکی دیگر از فاکتورهای مورد استفاده موتورهای جستجو در رتبه بندی است.

9- مخاطب شما انسان ها هستند، نه موتورهای جستجو

بسیاری از افراد تازه کار در زمینه سئو فکر می کنند که اگر به جای تهیه محتوا برای افراد، محتوا را برای موتورهای جستجو تهیه کنند، شانس آنها در بالا بردن رتبه محتوا در موتورهای جستجو افزایش می یابد. این تفکر اشتباه است.

به خاطر داشته باشید که در زمان خلق و نوشتن محتوا باید مخاطبان خود را لحاظ قرار دهید. زیرا این افراد هستند که قرار است برای کسب و کار شما درآمدزایی داشته باشند. شاید هدف اول شما بالارفتن رفتن رتبه در موتورها جستجو باشد، اما هدف نهایی و غایی متقاعد کردن بازدید کنندگان برای استفاداز محتوای شما و در نتیجه کسب درآمد است.

10- آماده کردن ساختار سایت

یکی دیگر از نکات سئو به تازه کارها که باید حتما مدنظر متخصصان سئو قرار گیرد، ساختار سایت یا همان نحوه معماری اطلاعات است که به نحوه سازماندهی و چینش محتواها در سایت اشاره دارد. در زمان ساختاربندی سایت باید مواردی مانند مشخص کردن سلسله مراتب زمانی و کابردی محتواها، وارد کردن سرورقی و پاورقی برای صفحات و قرار دادن منوهای بردکرامب در صفحات را رعایت کنید.

در نظر داشته باشید که ساختار سایت باید با اصول سئو کلاه سفید بهینه سازی شود.

 

🔵 افزایش بازدید سایت در کوتاه‌ترین زمان با روش های کلاه سفید

نقش سئو در افزایش بازدید صفحات سایت بسیار کلیدی و مهم است، چرا که سئو به موتورهای جستجو گر کمک می کند که رتبه بندی وب سایت ها را انجام دهند و نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند. از این رو باید به دنبال راهکارهایی باشید که بتوانید بازدید کنندگان وب سایت خود را افزایش دهید. در ادامه فاکتورهایی که باعث می شوند وب سایت شما از بازدید کنندگان زیادی برخوردار شود و از طرفی کاملا براساس الگو سئو کلاه سفید باشد، را بررسی می کنیم:

✔️ بهره بردن از رسانه های اجتماعی

کسانی در صدد دستیابی به آمار بالایی از بازدید سایت هستند می توانند از رسانه های اجتماعی استفاده نمایند. با بهره بردن از رسانه هایی چون فیسبوک و تویتر، می توانید با مخاطبان ارتباط بیبشتری برقرار نمایید. از حساب های رسانه ای که دارید می توانید استفاده نمایید و در مورد وبلاگ خود نظراتی را ارائه دهید. برای بالا آمدن سایت در سرچ گوگل نباید قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم بگیرید، چرا که اگر وب سایت شما در رسانه های اجتماعی مورد تبلیغ قرار گیرد به راحتی مورد بازدید کاربران قرار می گیرد.

✔️ بهینه سازی پست های وبلاگ

موتورهای جستجوگر نمی توانند بدون رعایت اصولی که ارائه داده اند، محتوهای باکیفیت و یونیک را انتخاب نمایند. ممکن است شما محتوای باکیفیتی را تولید کنید، اما باز هم در نتایج جستجو رتبه خوبی را کسب نکنید که دلیل آن هم عدم رعایت اصول سئو است. پست هایی که در وبلاگ خود قرار می دهید با رعایت اصول سئو کلاه سفیدمی تواند توجه موتورهای جستجوگر را به خود جلب نمایند و از رتبه بالایی در گوگل برخوردار شوند که این خود باعث افزایش بازدید وبلاگ می شود.

✔️ انتخاب عنوان های جذاب در محتواها

محتواهایی که برای سایت نوشته می شوند همان طور که گفته شد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، بنابراین عنوان هایی که برای محتواها انتخاب می شوند، باید متناسب با موضوع وبلاگ باشند، کاربران زمانی که به سرچ در گوگل می پردازند، با توجه به عنوان هایی که برای محتواهای خود انتخاب کرده اید، مطالب را انتخاب می کنند.

مخاطبین بیشتر به محتواهایی علاقه دارند که به صورت لیست ارائه می شوند به عنوان مثال شما می توانید از عناوینی چون “5 روش برای افزایش بازدید کنندکان” یا “10 روش افزایش فالوور اینستاگرام” و… استفاده نمایید.

✔️ انتخاب درست و هدفمند کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که انتخاب می شوند، نقش اصلی در افزایش بازدید سایت دارند. لازم به ذکر است بگویم انتخاب کلمات کلیدی طولانی باعث می شود که مخاطبانی که عبارات طولانی را سرچ می کنند، به محتواهای شما دسترسی داشته باشند، بنابراین در این صورت وب سایت شما در نتایج گوگل بالا خواهد آمد و بازدیدکنندگان به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می توانید از افزونه های رایگان موجود در ورد پرس استفاده نمایید.

✔️ استفاده از محتواهای سبز

استفاده از موضوعاتی که مخاطبان در صدد پیدا کردن آن ها هستند، همیشه به عنوان بهترین روش برای افزایش بازدیدکنندگان به شمار می رود. محتواهایی که سبز هستند، در طی گذر زمان اعتبار خود را از دست نخواهند داد، بنابراین باید از موضوعاتی استفاده نمایید که به مرور زمان ارزش خود را از دست نمی دهند.

 

این مقاله ادامه دارد…

2 نظر در مورد مقاله “ سئو کلاه سفید و معرفی برترین تکنیک های آن ” ثبت شده است
  1. امیر سعیدی

    سلام
    واقعا از مطلبی که گذاشتید ممنونم بسیار کامل بود حداقل برای من

    ای کاش خود شما کار سئو انجام میدادید یا شاگرد می گرفتید.


    • ناظر سایت

      ما بیشتر زمانمون رو برای آموزش و تولید محصولات سئو، می گذاریم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود