ضروری

سئو خارجی و تکنیک‌های ارزشمند آن [بروزرسانی 2024]

آموزش سئو off page,تکنیک های سئو خارجی,سئو آف پیج

سئو سایت به دو دسته کلی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می شود. بسیاری از کاربران گوگل تصور می‌کنند که سئو خارجی سایت تنها مرتبط با فعالیت هایی است که در خصوص لینک سازی انجام می شود. اما به این نکته هم دقت داشته باشید که سئو خارجی، در واقع چیزی بیشتر از لینک سازی است.

برای درک بهتر این موضوع در این مقاله ما به بررسی دقیق تر Off-page Seo می پردازیم و سعی می کنیم متوجه شویم که چرا در اکثر کسب و کارهای اینترنتی موفق، از آن استفاده می شود. در کنار این موارد سعی داریم تکنیک های سئو خارجی را نیز به شما آموزش دهیم.

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهیم که “سئو خارجی چیست؟”

سئو خارجی چیست؟

به مجموعه فعالیت های گفته می شود که در خارج از وب سایت برای تقویت و بهبود رنک در موتورهای جستجو انجام می شود. درست است که لینک سازی بخش بسیار بزرگی از آن می باشد، اما فاکتورهای بسیار زیادی در سئو خارجی وجود دارد که اهمیت زیادی دارند. موتورهای جستجو سعی دارند به افرادی که به دنبال اطلاعات هستند، محتوای ارزشمند ارائه دهند. فاکتورهای خارجی صفحه ثابت می کنند دنیای بیرون هم سایت شما را باور دارد و محتوای شما به اندازه ای کاربردی و معتبر است که می شود آن را به دیگران پیشنهاد داد.

سئو off page شامل تقویت و بهبود شهرت و چگالی دیجیتالی است که این مسئله با گرفتن بک لینک و حضور در جایگاه های معتبر در سراسر وب اتفاق می افتد.

مقایسه سئو داخلی و خارجی سایت

اولین موردی که در این زمینه باید به آن اشاره کنم این است که در بهینه سازی داخلی سایت، شما کنترل بسیار زیادی بر روی فعالیت های خود دارید؛ در صورتی که در مورد بهینه سازی خارجی سایت این قضیه صدق نمی کند.

به عنوان مثال، اگر به یکی از صاحبان وب سایت های بهتر از خود درخواست بدهید که می خواهید به محتوای سایت شما لینک بدهند، این پروسه در واقع مربوط به سئو خارجی سایت می باشد. به این علت که هنوز مشخص نیست در انتها، بهبودی در رتبه سایت شما ایجاد می شود یا خیر؛ یا اگر شما تصاویر وب سایت خود با استفاده از جدیدترین استراتژی های آموزش سئو بهینه سازی کنید، آنگاه این فعالیت شما جزو بهینه سازی داخلی سایت یا On-page Seo محسوب می شود؛ چرا که به طور مستقیم در بهبود عملکرد سایتتان موثر بوده است.

بنابراین اگر هر کجا احساس کردید که نمی دانید فعالیت شما مربوط به بهینه سازی داخلی یا خارجی سایت می باشد، بهتر است قبل از هر اقدامی از خود بپرسید که تا چه حدی بر روند این فعالیت ها کنترل و تسلط دارید.

چرا سئو خارجی اینقدر مهم است؟

گوگل از فاکتورهای بسیار زیادی برای رتبه‌ بندی و خارجی سایت استفاده می کند. برای اینکه تصمیم بگیرد آیا به آن ها رتبه و رنک بهتری بدهد یا خیر. لینک سازی تنها یکی از این فاکتورها است و فاکتورهای بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه با توجه به دو بخش لینک های مرتبط و غیرمرتبط با هم بررسی می کنیم.

اصطلاحات مهم سئو خارجی

در ادامه مقاله سئو خارجی قصد داریم اصطلاحات مهم این حوزه را برای شما شرح دهیم. این اصطلاحات به یادگیری هر چه بهتر شما، کمک می کند.

  1. Adwords: برنامه تبلیغاتی Google که به ازای کلیک هر کاربر روی لینک شما، هزینه دریافت می کند
  2. Affiliate: برخی وب سایت های پربازدید محصولات دیگران را در سایت خود به فروش می رساند. این نوع درآمدزایی را Affiliate Marketing گویند و این نوع فرآیند را Affiliate.
  3. B2B و B2C: این دو اصطلاح را تجارت و بازاریابی کاربرد بیشتری دارد. در حالت کلی تجارت با واحدهای تجاری یا بهتر است بگویم تجارت دو کسب و کار با یکدیگر را (B2B) و تجارت و معامله با مشتری عادی را (B2C).
  4. Backlinks: لینک به صفحه یا سایت شما از صفحه یا سایتی دیگر را بک لینک گویند.
  5. Bounce Rate: به درصد کاربرانی که وارد سایت می شوند و بلافاصله بدون کلیک خارج می شوند، “نرخ بازگشت” گفته می شود.
  6. Contextual Advertisement: نوعی تبلیغات مربوط به محتوای موجود در سایت.
  7. CPC: هزینه به ازای کلیک را کلیک به ازای کلیک (Click per Click) گویند.
  8. CPM: جهت تعیین مقدار متوسط هزینه تبلیغات PPC استفاده می شود.
  9. Dofollow Link: ویژگی rel= “nofollow”  را ندارد و به ربات های گوگل اعلام میکند که این لینک را دنبال کنید و به نوعی دیگر، اعتبار صفحه مبدا نیز به صفحه مقصد با این نوع بک لینک، منتقل می شود.
  10. Domain : آدرس اصلی سایت.
  11. FFA: صفحه یا سایتی که دارای پیوندهای خروجی زیاد به سایت هایی است که به هم مرتبط نیستند.
  12. Gateway Page: صفحه ای که برای جذب ترافیک و هدایت آن به سایت طراحی شده است.
  13. Gadget or Gizmo: ابزارهایی که برای نمایش آدرس IP یا شمارنده ضربه استفاده می شوند.
  14. Index: یک فهرست پایگاه داده از وب سایت ها و محتوای آنها است که توسط موتورهای جستجو استفاده می شود.
  15. Inlink: همان پیوند ورودی.
  16. Internal Link: پیوند داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر.
  17. Link: پیوند در صفحه وب.
  18. Link Bait: جذب پیوندها از طریق استفاده از محتوای ویروسی.
  19. Link Building: بدست آوردن پیوندهای ورودی بیشتر.
  20. Link Exchange: تبادل لینک با استراتژی مشخص را لینک اکچنج گویند.
  21. Link Farm: گروهی از وب سایت ها که با هدف ارتقاء رتبه بندی به هم پیوند می خورند.
  22. Link Juice: پیوندی برای اعتماد، اعتبار یا رتبه.
  23. Link Love: به پیوند خروجی اشاره دارد.
  24. Link Partner: دو سایتی که فقط برای رتبه بندی صفحات به یکدیگر پیوند خورده اند.
  25. Link Popularity: به اندازه گیری ارزش یک سایت بر اساس تعداد و کیفیت سایت های پیوند دهنده به آن اشاره دارد.
  26. Link Sculpting: با استفاده از ویژگی nofollow پیوند انجام می شود.
  27. Link Spam: لینک هایی که معمولا باعث پایین آوردن ارزش و اعتبار صفحات می شوند.
  28. Link Text: لینک قابل مشاهده.
  29. MozRank: یک رتبه بندی لگاریتمی که توسط SEOmoz ایجاد شده است.
  30. Nofollow: به ربات ها دستور می دهد هیچ پیوندی را در صفحه دنبال نکنند.
  31. Nonreciprocal Link: وقتی یک سایت به سایت دیگر پیوند می خورد اما سایت دوم به سایت اول باز نمی گردد.
  32. Off-Page SEO: سئوی خارج از صفحه.
  33. Organic Link: با این پیوند مدیر سایت ارزش افزوده ای را برای کاربران در نظر می گیرد.
  34. MozBar: یک اکستنشن گوگل که مربوط به ماز است.
  35. PA: اعتبار صفحه که ماز ارائه می کند.
  36. Link Profile: توصیف همه پیوندها وارد شده به یک دامنه خاص.
  37. Hidden Text: متن های ناخوانا مثل متن های خیلی ریز که استفاده از آن ها، توسط گوگل جریمه دارد.
  38. Broken Link: لینکی که کاربر با کلیک روی آن با ارور 404 مواجه شود.
  39. DA: اعتبار دامنه، مجموع تمام اعتبارهای صفحات سایت.
  40. Unnatural links: لینک های غیر طبیعی.
  41. Link equity: اعتبار قابل انتقال از سایتی به سایت دیگر.
  42. SEM: بازاریابی آنلاین از طریق تبلیغات کلیکی و و سئو.
  43. IP Adress: آدرس دارای اعتبار در اینترنت.
  44. ترافیک سایت: ترافیک سایت به معنای تعداد کاربرانی است که وارد سایت شده و از آن بازدید می کنند.
  45. External links: لینک های خارجی که به دامنه سایت دیگر، هدایت می شوند.
  46. Engagement: میزان تعامل کاربر با سایت.
  47. Distance: فاصله میان کاربر تا کسب و کار جستجو شده توسط وی.

فاکتورهای تشخیص لینک های مرتبط با سئو خارجی چیست؟

بک لینک ها شاید معروف ترین لینک هایی باشند که در ارتباط با بهینه سازی خارجی سایت می باشند. علت این است که جستجو گوگل بر اساس PageRank شکل گرفته است. الگوریتم پیج رنک به بررسی کیفیت و کمیت بک لینک های وب سایت هتای مختلف می پردازد.

برخی از متخصصین سئو، PageRank را یک مفهوم قدیمی و از کار افتاده می دانند. اما این در صورتی است که گوگل اعلام کرده است که پیج رنک هنوز هم به عنوان یک شاخص مهم در حال فعالیت می باشد. به احتمال زیاد به همین دلیل ما بین تعداد referring domains (وب سایت های منحصر به فرد) که به یک صفحه وب و رتبه های آن اشاره دارد، چنین ارتباط واضحی می بینیم.

تعداد referring domains

داشتن تعداد بیشتری لینک از سمت وب سایت های منحصر به فرد (referring domains)، نه تنها باعث افزایش رنک سایت شما می شود، بلکه می تواند مقدار قابل توجهی ترافیک ارگانیک برای وب سایتتان جذب کند. برای فهمیدن اینکه چه تعدای بک لینک برای وب سایت شما وجود دارد، پیشنهاد می کنیم که از  Ahrefs’ Site Explorer یا free backlink checker استفاده کنید.

اعتبار لینک

همه لینک هایی که ساخته می شوند مناسب و کاربردی نیستند؛ بلکه این کیفیت هر کدام از آن ها است که اهمیت زیادی دارد. در واقع نکته ای که اهمیت دارد این است که PageRank با استفاده از این فاکتور، فعالیت می کند. در نتیجه هرچه اعتبار صفحاتی که به آن ها لینک می شود بیشتر باشد، اعتبار صفحاتی که پروسه لینک سازی را انجام می دهند نیز به همان میزان افزایش پیدا می کند. به زبان ساده تار بخواهیم بگوییم مورد بالا یعنی اینکه هر چه لینک که قرار هست ارجاع داده شود از صفحه سایت معتبرتری باشد، بسیار ارزش بیشتری دارد.

حال سوالی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که چگونه میزان اعتبار یک صفحه سایت را انداه بگیریم؟

گوگل در سال های گذشته امتیازهای PageRank را به صورت عمومی نشان می داد. اما از سال 2016 به بعد از ادامه دادن این قضیه منصرف شد. حال با توجه به این که نمی توانیم امتیاز پیج رنک را مشاهده کنیم، بهتر است از یک سری ابزارهایی استفاده کنیم که برای اندازه گیزی اعتبار سایت های مختلف به کار برده می شود.

آموزش سئو off page,تکنیک های سئو خارجی,سئو آف پیج

لینک های dofollow و nofollow

گوگل برای لینک هایی که از تگ های nofollow برای آن ها استفاده شده است، امتیاز PageRank در نظر نمی گیرد.در تیجه بهتر است از لینک های dofollow برای بهینه سازی خارجی سایت خود استفاده کنید. بنابرین بهتر است که اگر قصد دارید تا به یک وب سایت مدظر خود درخواست لینک کنید، بررسی هایی مبنی بر اینکه آیا لینک های آن وب سایت به صورت follow هستند، انجام دهید. برای انجام این کار پیشنهاد می کنیم تا از افزونه nofollow chrome استفاده کنید.

انکرتکست

انکر تکست در واقع کلماتی هستند که کاربران بر روی آن ها کلیک می کنند، تا به صفحه مورد نظر منتقل شوند. بک لینک هایی که همراه با انکر تکست های مناسب باشند، می توانند در بهبود رنک سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. متاسفانه باید بگوییم که اگر از متدها و استراتژی های سئو کلاه سفید استفاده می کنید، کنترل زیادی بر روی انکر تکست هایتان نخواهید داشت.

ارتباط یا Relevance

Relevance در واقع به روشی گفته می شود که خزنده های موتورهای جستجو برای بررسی اینکه محتوای یک وب سایت با کلماتی که کاربران برای آن جستجو کرده اند، تا چه میزان مرتبط است. اگر یک وب سایت به محتوا سایت شما لینک بدهد، در واقع اعتبار و مرتبط بودن وب سایت شما را تضمین می کند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که محتوای هر دو صفحه سایت ها، کاملا با یکدیگر از لحاظ محتوا، مرتبط باشند.

فاکتورهای تشخیص لینک های غیر مرتبط با سئو خارجی چیست؟

در سئو خارجی بهتر است بدانید که لینک هایی وجود دارد که کمکی به سئو سایت شما نمی کند. بدین جهت ما این موارد را مشخص کردیم تا بی‌جهت وقت خود را برای این مدل لینک سازی ها، هدر ندهید. لینک هایی که ارزش کمتری برای سایت شما داشته و روی سئو اثرگذار نیست، عبارت اند از:

  • سندهای NAP
  • اشاره به نام تجاری
  • پروفایل Google My business
  • مرورها
  • سیگنال های اجتماعی

اساسی ترین تکنیک سئو خارجی چیست؟

اولین فاکتوری که در آموزش سئو خارجی، به آن می پردازیم، ساخت بک لینک و تکنیک های مربوط به اصول سئو خارجی است. در این مورد چند سرفصل را با هم بررسی می کنیم:

سئو خارجی چیست,سئو خارجی چیست؟,سئو داخلی و خارجی چیست

یکی از مباحثی که ما در آموزش سئو به آن پرداخته ایم، بخش بحث برانگیز ساخت بک لینک است. با اینکه گرفتن لینک از سایتی دیگر باعث می شود موتورهای جستجو مرتبط بودن و چگالی برند شما را متوجه شوند، تمامی بک لینک ها یک شکل ساخته نمی شوند. موتورهای جستجو لینک به سایت خارجی را به عنوان یک توصیه در نظر می گیرد و با توجه اعتبار سایت لینک دهنده، وزن لینک را مشخص می کند.

از این مورد ساختن یک لینک موثر نه تنها باعث بدست آوردن بک لینک می شود، بلکه کیفیت را هم بالا می برد.

موتورهای جستجو لینک ها را بر اساس چندین فاکتور مقداردهی می کند که شامل ارزش و تعداد بک لینک های سایت می باشد. به طور کلی سایت هایی که Off-page Seo خوبی دارند، شانس بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجو دارند. لینک هایی که از صفحاتی با محتوا، برند و حوزه کاری مرتبط تر گرفته می شوند، ارزش بیشتری داشته و وقتی انکرتکست لینک هم مرتبط باشد، ارزش آن بیشتر می شود.

پست مهمان باعث ایجاد ارتباط و شهرت شما می شود

پست مهمان یکی از مفیدترین تکنیک ها در آموزش سئو خارجی است. ارسال پست مهمان (guest blog) در سایت های تاثیر گذار یک روش خیلی موثر برای سرعت دادن به سئو آف پیج است. اغلب موقعیت های درج پست مهمان به شما اجازه می دهد یک یا دو لینک برای سایت خود بگیرید که این مسئله به شما کمک می کند محبوبیت بیشتری در چشم تمامی موتورهای جستجوی قدرتمند داشته باشید.

به منظور تشخیص موقعیت های مناسب برای درج پست مهمان، به سراغ سایت هایی بروید که در حوزه کاری شما قدرت زیادی دارند و بر روی موضوعات مشابهی کار می کنند (می توانید این سایت ها را با جستجوی شخصی یا با استفاده از ابزارها پیدا کنید). هنگامی که تعیین کردید که کدام یک از سایت ها با مخاطبان مورد نظر شما همپوشانی دارد و رتبه ارزشمندی را دارد، سعی کنید با آن سایت ارتباط برقرار کنید.

اشارات برندی که هم اکنون وجود دارند را به لینک تبدیل کنید

اگر برند شما تا حد مشخصی موفقیت به دست آورده باشد، احتمالا تا به حال در سایت های موثر و پربازدید دیگر، اشارات زیادی به برند و محصولات شما شده است (منظور سایت هایی غیر از سایت هایی است که در آنها پست مهمان درج می کنید)

اگر این مورد صدق می کند، ارزش جستجو برای این mention ها و پیدا کردن این سایت ها را دارد و می توانید از این سایت ها تقاضا کنید که لینک های شما را به وب سایت شان اضافه کنند.

کمک به سایت های دیگر برای اصلاح لینک های شکسته

بعضی لینک ها تا حدودی موقتی هستند چون سایت ها ساختار لینک شان را تغییر داده یا آفلاین می شوند. در این مواقع آدرس های URL از کار می افتند. با استفاده از ابزارهایی نظیر Broken Link Builder یا check my link می توانید به سرعت لینک های شکسته شده در مقالات محتوای مربوط به کسب و کارتان بیابید.

بعد از بررسی لینکهای شکسته سایت، با سایت های مورد نظر تماس گرفته تا آنها را از لینک های شکسته مطلع کنید ( و یک لینک جایگزین به وب سایت تان را به آنها ارائه دهید).

می توانید لینک هایتان را جایی قرار دهید که رقبای تان هم در آنجا فعال هستند

علاوه بر پست مهمان، رقبای شما ممکن است با موفقیت خود را در مقالات، گردهمایی ها، دایرکتوری ها و غیره جای دهند. این موقعیت ها، باید هدف فعالیت های خارج از صفحه شما باشند. ببینید رقبایتان کجا فعال هستند، بعد تلاش کنید تا جای ممکن کارهایی مشابه آنها انجام دهید. این موضوع در آموزش سئو خارجی، اهمیت بسیاری دارد. در کل مهم ترین موضوع در سئو خارجی، رقابت است و در صورتی که در کورس رقابت، برنده شوید، می توانید به جایگاه های خوبی در نتایج گوگل، برسید.

لینک سازی به روش شبکه pbn

منظور PBN، شبکه ای از وب سایت های اغلب از کارافتاده و مهجور است که از آنها برای ایجاد بک لینک و در نتیجه تاثیرگذاری بر رتبه و بالا بردن سایت در نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. به صورت نظری لینک هایی که به این روش ایجاد می شوند، باعث می شوند تا آتوریتی سایت افزایش یافته و به تبع آن رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو هم بالا رود. البته این اثر مثبت تا وقتی ادامه دارد که دست شما برای گوگل رو نشود. به همین خاطر برخی این نوع لینک سازی سئو خارجی را سئو کلاه سیاه می دانند.

کارکرد PBN ها به این صورت است که آنها مجموعه ای از نام دامنه های به انقضا رسیده که دارای آتوریتی هستند را خریداری می کنند. آنها با خریداری و ثبت همزمان این دامین ها به نام خود، شبکه خود را ایجاد می کنند.

بعد از تشکیل شبکه، از این دامین ها برای پست کردن محتواهای اولیه استفاده می شود. نکته مهم این است که این محتواها حاوی بک لینک هایی به سایت اصلی شما هستند، بک لینک هایی که رتبه سایت شما را بالا می برند.

حال با همین تفاسیر، لینک سازی به روش شبکه pbn واقعا یک تکنیک سئو خارجی سایت محسوب می شود؟!

شاید PBN ها باعث خوشحالی کاربران خود و نتایج مثبت فوری در سئو بشوند، اما نکته ای که باید در مورد آنها به یاد داشته باشید این است که از نظر موتورهای جستجو، استفاده از PBN ها نوعی تاکتیک سیاه و حتی کلاهبرداری است.

استفاده از PBN ها در درازمدت و در صورت کشف شدن موضوع توسط الگوریتم های موتورهای جستجو می تواند به تنبیهاتی مانند پایین آوردن رتبه سایت و حتی در مواردی اخراج و ممنوع کردن سایت منجر شود. اخراج از فهرست موتورهای جستجو، جریمه شدیدی برای یک خوشحالی کوتاه مدت است.

چطور شبکه pbn را شناسایی کنیم؟

یکی دیگر از موضوعات مهم در رابطه با شبکه های pbn، اطلاع و آگاهی از نحوه شناسایی PBN ها است. با پیشرفت روز افزون موتورهای جستجو و تلاش آنها برای شناسایی روش های غیر اخلاقی سئو، راهبردی های غیرمعمولی مانند PBN هم روز به روز پیچیده تر می شوند.

نکته مهم در این زمینه این است که در هنگام تعامل با سایر سایت ها و دادن یا گرفتن بک لینک از آنها، این سایت ها را کاملا بررسی کرده و اطلاعات کاملی از آنها به دست بیاورید. فهرست زیر، تعدادی از مشخصه های اصلی شناسایی PBN ها را در اختیار شما قرار می دهد:

  • پروفایل لینک: منظور از پروفایل لینک، ساختار لینکی است که شما را به یک سایت ارجاع می دهد، اگر پروفایل لینک چند سایت همانند هم باشد، در این صورت باید احتیاط کنید.
  • هاست: سایت هایی با محتوای مرتبط که همگی از یک آدرس IP برآمده اند، می توانند نگران کننده باشند.
  • طراحی سایت: به روز نگه داشتن چندین سایت به صورت مداوم کار دشواری است. بنابراین اگر با مجموعه ای از سایت ها با طراحی و مطالب مشابه و کپی برداری شده روبرو شدید، زنگ خطر PBN باید برایتان به صدا در بیاید.
  • نبود محتوای جدید: نبود محتوای جدید یا نبود لینک به سایت های دیگر یا محدود بودن لینک های طرف سوم که همگی به سایت های مشابهی منتهی می شوند، می تواند نشانه غیر واقعی بودن سایت باشد.
  • مالکیت سایت: باید با استفاده از ابزارها و امکانات موجود درباره مالیکت سایت ها تحقیق و بررسی شود. پنهان بودن اطلاعات مالکیتی یک مجموعه سایت مشابه را می توانید به عنوان نشانه خطر در نظر بگیرید.
  • تکراری بودن محتوای تصویری: از آنجا که تولید محتواهای تصویری مانند عکس یا فیلم، کار دشوار و هزینه بری است، بنابراین محتوای تصویری سایت های PNB به احتمال زیاد از نوع تکراری و کپی شده هستند. با استاده از ابزارهایی مانند جستجوی تصویر یا فیلم گوگل می توانید به راحتی تکراری بودن یا نبودن یک محتوای تصویری را تشخیص بدهید.

 

تکنیک های برندسازی در سئو خارجی چیست؟

مراحل سئو سایت

تمامی متدهای ارتقاء سئو خارجی بر روی لینک سازی متمرکز نیستند. می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید تا اعتماد موتورهای جستجو را جلب کرده و در دنیای دیجیتال مشهور شوید. البته این مورد را نیز در نظر بگیرد که در کنار ترفندهای آموزش سئو خارجی، تکنیک های بیشتری در راستای برندسازی و بازاریابی آن، وجود دارد.

دایرکتوری کسب و کار و پروفایل شبکه های اجتماعی تان را ایجاد کنید.

یکی از تکنیک های سئو خارجی، استفاده از دایرکتوری هاست. پس از ایجاد وبسایت، ساخت دایرکتوری کسب و کار و پروفایل در شبکه های اجتماعی، برای محکم کردن پای شما در دنیای دیجیتال مهم ترین گام های بعدی هستند. یعنی مطمئن شوید که کسب و کار و وب سایت تان در دایرکتوری های موتور جستجو و اکثر پلتفرم های شبکه های اجتماعی بزرگ (بسته به کسب و کارتان می تواند شامل LinkedIn، Crunchbase، Wikipedia و… باشد) ظاهر می شود.

کسب و کارهای سنتی هم باید یک صفحه در Google My Business برای بهتر ظاهر شدن در نتایج جستجو ایجاد کنند. موتورهای جستجو هنگام محاسبه شهرت یک سایت به این اطلاعات توجه می کنند و اغلب امکان اضافه کردن یک لینک را فراهم می کنند.

به‌کار بردن بازاریابی شبکه های اجتماعی 

این روزهای بیشتر کاربران در آموزش سئو خارجی، به دنبال حضور قدرتمند در دنیای دیجیتال، هستند. اگرچه معیارهای شبکه های اجتماعی از قبیل لایک و اشتراک گذاری ها بطور مستقیم روی سئو off page تاثیری ندارند، اما مزیت های غیر مستقیم زیادی دارند.

توسعه حضور شما در شبکه های اجتماعی قطعا باعث محبوبیت و نفوذ برندتان می شود. این کار  می تواند باعث ترویج برند، افزایش دسترس پذیری محتوا و سرانجام افزودن ترافیک به وب سایت تان خواهد شد که تمام این موارد باعث بهبود سئو می شود.

برای انجام این کار محتوایی ایجاد کنید که قابل اشتراک گذاری باشد و توسط یک دکمه به اشتراک گذاری، کاربران را تشویق به اشتراک گذاری محتوای تان کنید. همیشه فعالانه حضور خود در شبکه های اجتماعی را حفظ کنید.

محبوبیت تان را به اینفلوئنسرها متصل کنید

تاثیرگذاران صنعت به بازار شما و برندهای دیگر که به عنوان شرکای استراتژیک معنی می دهند، می تواند باعث سرعت بخشیدن به شهرت تان شوند.

برای استفاده از این تکنیک، محتوای تان را به اشتراک بگذارید و نقش فعالی را در بازاریابی برند تان بازی کنید. این کار با افزودن ترافیک، محبوبیت و قدرت به سایت، باعث بهبود سئو off page می شود و همچنین باعث معرفی برند به مخاطبین جدیدی که می خواهید جذب کنید می شود.

هنگام استفاده از این تکنیک های سئو خارجی سایت باید بدقت استانداردهای سایت تان را نظارت کنید تا مواردی که بر کارایی تاثیر می گذارند را شناسایی کنید و در صورت لزوم استراتژی تان را با آن سازگار کنید.

این روش ها در ارتباط با سئو off page موفق، باعث پیشرفت شهرت سایت تان می شود و همچنین باعث می شود موتورهای جستجو به وب سایت تان بیشتر توجه کنند. تمام این مواردی که در آموزش سئو خارجی، گفته شد، تماما به برندینگ و شهرت، در دنیای دیجیتال، ارتباط دارد اما موضوعات دیگری نیز در سئو خارجی مهم است که در ادامه بررسی می کنیم.

ساخت بک لینک و لینک سازی خارجی؟! دو معقوله جداگانه

بسیاری از کاربران و کارشناسان نوپا سئو لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک را یک نوع فرآیند در حوزه سئو می دانند، که تصوری کاملا اشتباه است. در ادامه این موضوع را برایتان شفاف سازی می کنیم:

ساخت بک لینک: بک لینک به لینکی گفته می شود که از سایت های دیگر به وب سایت شما داده می شود. ساخت بک لینک نیز مجموعه اقداماتی است برای ساخت لینک هایی از سایت های دیگر به وب سایت شما. این اقدامات شامل یکسری تکنیک هایی است که در مقاله آموزش ساخت بک لینک به طور کامل برای شما شرح داده ایم.

لینک سازی خارجی: ایجاد لینک هایی از سایت خود به دیگر سایت ها را لینک سازی خارجی گویند. این فرآیند باید با توجه به نکات و موارد مهم آن، صورت بگیرد که کمترین آسیب را به اعتبار سایت شما، وارد کند.

5 تکنیک کاربردی سئو خارجی 2023

با توجه به تجربه چندین سال تیم نیوسئو در حوزه سئو داخلی و خارجی، در این بخش قصد داریم، تکنیک های سئو خارجی را برای شما در 5 بخش مختلف، جمع بندی کنیم:

1- لینک سازی

این بخش را به طور کامل در سرفصل اساسی ترین تکنیک سئو خارجی توضیح دادیم. نکته حائز اهمیت که در این بخش باید بدانید، این است که تمامی این تکنیک ها در کنار هم، به بهینه سازی سئو خارجی سایت شما کمک می کند. در صورتی که لینک سازی را به طور کامل و جامع انجام دهید یعنی از تمامی تکنیک های گفته شده در دوره های آموزش سئو، در این مسیر بهره مند شوید، دیگر نیازی به 4 تکنیک دیگر، نخواهید داشت.

دو فاکتور مهم در لینک سازی سئو خارجی عبارت اند از:

اعتبار دامنه سایت (Authority): اعتبار دامنه موضوع بسیار مهمی است که نباید در ساخت بک لینک، آن را نادیده بگیرید. معمولا کارشناسان سئو قبل از ساخت بک لینک در یک سایت، ابتدا اعتبار دامنه آن را بررسی می کنند. اعتبار دامنه یک فاکتور ساختگی توسط ابزارهای سئو سایت های Semrush، ابزار بهینه سازی سایت Moz و Ahrefs است. این ابزارها برای راحت تر کردن کار کارشناسان سئو و وبمسترها، دامنه یک سایت را بررسی و برای آن یک عدد تعیین می کنند، به گونه قدرت دامنه را نشان می دهد.

در صورتی که از سایت هایی با اعتبار دامنه بالا، لینک بگیرید، گوگل توجه بیشتری به شما کرده و رتبه شما را بهتر تغییر می دهد.

تعداد دامنه ها: دریافت 10 لینک از 10 سایت مختلف، به مراتب بهتر است از دریافت 10 لینک از یک سایت. بهترین استراتژی برای ساخت بک لینک و سئو خارجی سایت، این است که سایت های مرتبط با موضوع کاری خود را پیدا کرده و سعی کنید از آن ها بک لینک بگیرید. در این صورت کیفیت بک لینک هایی که دریافت می کنید، بالاتر رفته و رتبه بهتری در گوگل بدست می آورید.

2- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک تکنیک بسیار مهم و کاربردی در سئو Off-page است. در صورتی که به طور کامل متوجه شوید که سئو خارجی چیست، به نتیجه می رسید که در کنار ساخت بک لینک باید برای محتوای خود بازاریابی کنید تا محتوا به صورت هدفمند برای شما درآمدزایی کند.

یک محتوا جامع و کامل و البته اثرگذار به راحتی می تواند کاربران تحت تاثیر گذاشته و آن ها را مجاب کند تا به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. حال اینکه چطور محتوایی تاثیرگذار تولید کنید، چگونه این محتوا را به اشتراک بگذارید و چگونه از محتوای خود، کسب درآمد کنید، تماما نیازمند تدوین یک استراتژی محتوا و بازاریابی است.

بعضی از مهم ترین کانال های برای بازاریابی محتوا و بهینه سازی خارجی سایت عبارت اند از:

  • ارتباط بهینه و روابط عمومی گسترده (PR)
  • انواع شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی اینفلوئنسری
  • پست مهمان
  • پادکست
  • و…

 

این مقاله ادامه دارد … 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود