نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب با تکنیک های جدید

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

انتخاب کلمه کلیدی مهمترین و اولین اقدامی است که هر استراتژی سئو و بازاریابی به آن نیاز دارد. همانطور که می دانید بدون داشتن عبارات کلیدی مناسب، به هیچ عنوان امکان ندارد که بتوانید در گوگل رتبه خوبی کسب کنید. تصور کنید که محتواهای ارزشمندی داشته و یا اینکه قصد ارائه خدمات بسیار فوق العاده ای دارید؛ اگر عبارات کلیدی وجود نداشتند، شما چگونه می توانستید فعالیت های کسب و کار خود را با کاربران به اشتراک بگذارید؟

در نتیجه کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی داشته و می توانند از جهات مختلف به بهبود کسب و کارهای اینترنتی کمک کنند. ما در این مطلب سعی داریم ماهیت تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی برای سایت را درک کرده و بعد از آن تکنیک ها و نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب را برای شما بیان کنیم.

عبارات کلیدی در واقع حکم یک راهنما را دارند که افراد مختلف را به محتوای سایت شما وصل می کنند. همچنین این عبارات اطمینان حاصل می کنند که محتوای تولید شده توسط شما قابلیت جستجو و ارزش دریافت رنک های برتر را داشته باشد. طبیعتا انتخاب کلمات کلیدی برای سایت یک پروسه طولانی و وقت گیر است؛ اما انجام آن برای سئو سایت شما بسیار حیاتی و مفید می باشد. اگر نحوه انتخاب کلمه کلیدی به درستی انجام شود، به شما کمک می کند تا بهترین استراتژی بهینه سازی سایت را برای خود بچینید.

ماهیت پروسه انتخاب کلمات کلیدی چیست؟

انتخاب کلمه کلیدی با عنوان تحقیق عبارات کلیدی نیز شناخته می شود. این تحقیق شامل فعالیت هایی است که طی آن یک لیست جامع و کامل از بهترین عبارت های کلیدی که شما نیاز به تولید محتوا برای آن ها دارید، تهیه خواهد شد. البته در روش های پیشرفته تر تحقیق کلمات کلیدی، شاهد جمع آوری اطلاعات بیشتری مثل موارد زیر هستیم:

  • لیست عبارات کلیدی رقبا
  • کلمات کلیدی که رنک بالایی برای آن ها دریافت شده است.
  • عباراتی که هیچ صفحه ای در سایت برای آن ها وجود ندارد.
  • سختی عبارات کلیدی مورد نظر.
  • میزان رقابت برای هر کدام از این عبارات.
  • لیست پرجستجوترین عباراتی که مرتبط با هدف شما هستند.

دلایل اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب که حجم جستجوی بالایی دارد، تنها برای بهبود سایت کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که لیست عبارت های کلیدی که در متن محتوای سایت خود استفاده می کنید، تطابق کاملی با ماهیت برند شما داشته باشند. در اینجا نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب اهمیت زیادی پیدا می کند.

یکی دیگر از دلایلی که انتخاب کلمات کلیدی برای سایت را به یک مفهوم بسیار مهم تبدیل کرده، این است که شما با استفاده از آن می توانید یک استراتژی بسیار قدرتمند برای تولید محتوا خود ایجاد کنید. مطمئنا با داشتن یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا، روند سئو سایت شما نیز پیشرفت های زیادی پیدا خواهد کرد.

همچنین با انجام تحقیق کلمات کلیدی اطلاعات صحیح و کاربردی از رقبای سایت خود به دست می آورید و با این کار شما می توانید به راحتی تحلیل عملکرد رقبای خود را انجام دهید. شما می توانید متوجه شوید که آن ها برای چه عبارت های کلیدی رنک های برتر را دریافت کرده اند یا اینکه تمرکز خود را بر روی چه نوع کلمات کلیدی جمع کرده اند. سپس می توانید با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارید.

تکنیک های انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

تکنیک ها و روش های زیادی برای تحقیق عبارات کلیدی وجود دارد که تمامی آن ها نیز مورد استفاده صاحبان سایت های مختلف می باشد. برخی از این تکنیک ها مختص به یک کسب و کار خاص می باشد؛ در نتیجه ما در این مقاله نیوسئو، تکنیک ها و اصولی را جمع آوری کرده ایم که با استفاده از آن ها، هر کسب و کاری می تواند انتخاب کلمات کلیدی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

تکنیک اول: مطالعه در مورد کسب و کار خود

شما هرچه اطلاعات بیشتری در زمینه موضوع مورد نظر خود داشته باشید، طبیعتا با اصطلاحات و مفاهیم آن نیز بیشتر آشنا خواهید شد. با افزایش اطلاعات، تعداد ایده های شما نیز به مراتب افزایش پیدا می کند. وقتی ایده های شما بیشتر شد، طبیعتا می توانید به عبارت ها و کلمات کلیدی مختلفی دست پیدا کنید.

همچنین با بیشتر شدن اطلاعات در زمینه موضوع مورد نظر، آگاهی بیشتری نسبت به آنچه که کاربران به دنبال آن هستند، پیدا می کنید و بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام عبارات برای جذب کاربران هدف شما مناسب تر هستند.

برای افزایش اطلاعات روش های مختلفی وجود دارد که ما پیشنهاد می کنیم از سه ساختار زیر استفاده کنید:

  • صحبت با کاربرانی که می توانید با آن ها ارتباط داشته باشید و پرسش در مورد مهمترین مواردی که این کاربران به دنبال آن ها هستند.
  • سعی کنید خودتان را به جای کاربران قرار داده و به عنوان یک کاربر در مورد انتخاب کلمه کلیدی تصمیم بگیرید.
  • جستجو در مورد وضعیت عبارت های کلیدی که مورد هدف شما هستند و بررسی عملکرد بقیه رقبا.

تکنیک دوم: مشخص کردن اهداف کسب و کار خود

هدف ها نقش بسیار موثری در مورد نحوه انتخاب کلمه کلیدی دارند. در این زمینه پیشنهاد می کنیم که با یک برنامه ساختار یافته پیش بروید؛ اما قبل از ایجاد یک برنامه در مورد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کسب و کار خود، بهتر است که به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • شما در چه جایگاهی قرار دارید؟
  • برند شما دقیقا در چه زمینه ای فعالیت می کند؟
  • چه فاکتورهایی برند شما را خاص می کند؟
  • موضوع کلی وب سایت شما چیست؟
  • چه کارهایی قرار است در وب سایت شما اتفاق بیافتد؟

بعد از اینکه به سوالات بالا به خوبی و درستی پاسخ دادید، وقت آن است از خود بپرسید که کسب و کار اینترنتی شما چه چیزهایی کم دارد تا به موفقیت برسد. سپس این موارد را به اهداف خود تبدیل کرده و بر اساس آن ها تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

مشخص کردن اهداف برای بهبود استراتژی سئو نیز مفید هستند. دقت داشته باشید که هرچه روند بهینه سازی سایت شما پیشرفت داشته باشد، شما بهتر و سریعتر به اهداف خود خواهید رسید. نکته بسیار مهمی که نباید آن را فراموش کنید این است که استراتژی بازاریابی باید جایگاه بسیار مهمی در بین اهداف شما داشته باشد.

تکنیک سوم: تهیه لیست از موضوعات مرتبط

بعد از اینکه اهداف کلی خود را مشخص کردید، باید آن ها را به موارد کوچکتر تقسیم کنید تا قابلیت تبدیل به کلمه کلیدی در آن ها افزایش پیدا کند. سپس، یک لیست از اهدافی که می خواهید برای آن ها در گوگل رنک بالایی دریافت کنید، مشخص کرده و بر اساس آن ها روند انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت خود را انجام دهید.

البته دقت داشته باشید که ترتیب این اهداف کوچک شده، باید بر اساس اهمیت آن ها برای کسب و کار شما باشد. بهتر است این اهداف در عین حالی که برای کسب و کار شما اهمیت دارند، تطابق خوبی با شخصیت و تمایلات کاربران هدف شما نیز داشته باشند. شما باید متوجه شوید که چه نوع عنوان هایی و موضوعاتی بیشتر می توانند افراد را جذب سایت شما کنند.

تکنیک چهارم: انتخاب کلمات کلیدی اصلی

بعد از انجام مراحل قبلی اکنون وقت آن است که شما یک لیست از عبارت های اصلی کسب و کار خود پیدا کنید که در ارتباط با ماهیت کل برند شما بوده و کاربران نیز بیشترین جستجو را برای آن ها انجام می دهند.

کلمات کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی هدف از این جهت بسیار اهمیت دارند که می توانند دیگر عبارات کلیدی سایت شما را در تحقیق کلمات کلیدی مشخص کنند. بنابراین برای هر انتخاب کلمه کلیدی منحصر به فرد وب سایت خود، باید بیشترین دقت را داشته باشید. این لیست تهیه شده، آینده کسب و کار شما را خواهد ساخت.

تکنیک پنجم: استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی سئو,انتخاب کلمات کلیدی گوگل,انتخاب کلمات کلیدی مقاله

شاید بسیاری از افراد این سوال برایشان به وجود بیاید که چرا از همان اول به سراغ استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نرویم. در پاسخ باید بگوییم که نکته اصلی ما از تولید این مقاله همین است. بسیاری از افراد سریعا به سراغ ابزارهای تحقیق عبارت های کلیدی می روند و در آخر هم به هیچ نتیجه خاصی نمی رسند.

علت این است که این دسته از افراد به طور کلی نمی دانند که به دنبال چه عباراتی هستند و هدف از انتخاب کلمات کلیدی برای سایت چیست. اما اگر شما با استفاده از تکنیک های گفته شده، بتوانید اهداف خود را به صورت سازمان یافته مشخص کنید، قطعا در مورد تحقیق کلمات کلیدی می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 9 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

در نتیجه بعد از تهیه لیست کامل و درست از اهداف و عبارات کلیدی اصلی خود، وقت آن است که عبارت های دیگری که قصد رنک گرفتن برای آن ها را دارید یا اینکه با استفاده از آن ها می خواهید به روند رنک گرفتن کلمات کلیدی اصلی خود کمک کنید را مشخص کنید. انجام این پروسه با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بسیاری زیادی که در گوگل وجود دارد، امکان پذیر است. در این زمینه بهتر است عبارت هایی را مورد هدف خود قرار دهید که بیشترین حجم جستجو را داشته باشند.

تکنیک ششم: بررسی هدف جستجو

هدف جستجو یعنی آن دلیلی که یک فرد از یک عبارت خاص استفاده کرده و در گوگل شروع به جستجو در مورد آن کرده است. بررسی هدف جستجو به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری در روند انتخاب کلمه کلیدی برای هر عنوان خاص خود داشته باشید.

تکنیک هفتم: شناسایی کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords که به اشتباه با عنوان کلمات کلیدی دم بلند نیز شناخته می شوند، مجموعه عبارت هایی هستند که بر خلاف کلمات کلیدی اصلی، ماهیتی توضیح دهنده دارند. یعنی طول متن آن ها بیشتر از دیگر عبارات بوده و این دسته از عبارات می توانند توضیح بیشتری در مورد موضوع مورد نظر ارائه کنند.

به عنوان مثال بهینه سازی سایت یک عبارت کلیدی هدف و آموزش بهینه سازی تصاویر سایت یک عبارت کلیدی طولانی محسوب می شود. کسب رتبه برای این دسته از عبارت ها معمولا ساده تر از عبارات کلیدی اصلی می باشد.

تکنیک هشتم: بررسی عملکرد رقبا

شما زمانی می توانید ادعا کنید که بهترین عملکرد را در زمینه انتخاب کلمه کلیدی داشته اید که عملکرد رقبای خودتان را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده باشید. شما باید بدانید که صاحبان وب سایت های رقیب شما در حال حاضر در حال بهبود کدام قسمت از کسب و کار خود هستند.

شناسایی رقبا همچنین به شما کمک می کند تا عبارت های کلیدی که بیشترین سختی برای دریافت رنک های برتر دارند را شناسایی کنید. دقت داشته باشید که حتی اگر بهترین عملکرد را داشته باشید و همچنین رقبای شما نتوانسته اند از شما پیشی بگیرند، شما نباید از اهمیت تحلیل وضعیت رقبای سایت خود غافل شوید.

سخن پایانی

انجام تحقیق کلمات کلیدی تنها در صورتی می تواند موجب بهبود سئو سایت شما شود که به شکل منظم و ادامه دار انجام شود. با توجه به آمارهای به دست آمده، بسیاری از افراد بعد از رسیدن به رنک های برتر و داشتن عملکرد خوبی در زمینه انتخاب کلمات کلیدی برای سایت، دست از انجام تحقیقات لازم و تعیین اهداف خود می کشند. در نتیجه شما با داشتن یک استراتژی مداوم، در این زمینه می توانید به شدت کسب و کار و تعداد مخاطبین خود را تقویت کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب با تکنیک های جدید ” ثبت شده است
  1. Hamid mohammadi

    سلام علیکم
    جناب گنجعلی یک جا گفتین که انتخاب کلمات کلیدی باید مناسب با ماهیت برند باشه
    از طرفی هم تو گفته بودین که روی یک موضوع واحد تمرکز کنیم. شغل من طوریه که محتواهای سایتمون گستره زیادی داره. برای این داستان چه باید کرد به نظر شما!؟؟


    • مهدی گنجعلی

      درود و عرض ادب وقتتون هم بخیر. کاش بیشتر در مورد کسب و کارتون توضیح می دادید. خلاصه عرض کنم خدمتتون که مشکلی نداره که شما عبارت های متعددی رو در محتواها به کار ببرید. مهم اینه عبارت کلیدی اصلی وب سایت شما (که صفحه اصلی برای اون رنک گرفته) مرتبط با ماهیت کسب و کارتون باشه و منظور من از تمرکز بر روی یک موضوع واحد، تغییرات عجیب و غریب عبارات کلیدی است؛ مثلا اگر ما در نیوسئو که مرتبط با دیجیتال مارکتینگ هست، در مورد طراحی سایت مطلب بذاریم اشکالی نداره؛ ولی اگر بیایم یکمرتبه صفحه ای در مورد دانلود فلان فیلم منتشر کنیم، اینجاست که مشکل ساز میشه برای گوگل.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود