چگونه کارشناس سئو شویم؟ (بروزرسانی 2024)

حقوق کارشناس سئو,شرح وظایف سئوکار,کارشناس سئو

یک کارشناس سئو اطلاعات و تکنیک های کاربردی و مفیدی در مورد افزایش رتبه و ترافیک وب سایت های مختلف دارد و به راحتی می تواند این روش ها را پیاده سازی کند. شما نیز می توانید تبدیل به یک کارشناس سئو بشوید. اگر مشکلاتی در زمینه فروش محصولات، ترافیک، بازدید، رنک صفحات، تحقیق عبارات کلیدی و … دارید، با تبدیل شدن به یک کارشناس سئوکار به راحتی و سریع ترین حالت ممکن، این مشکلات را برطرف خواهید کرد.

کارشناسان و متخصصین سئو تنها امتیازی که دارند، داشتن اطلاعات در مورد سئو سایت نیست؛ بلکه این تخصص آن ها یک مهارت محسوب می شود. دقت داشته باشید که هر کسی می تواند یک کارشناس سئوکار باشد. اما تنها در صورتی که بتواند از منابع آموزشی معتبر و قابل اعتماد استفاده کند.

اولین مرجع آموزش سئو ایران یعنی نیوسئو، با داشتن تجربه ای چندین و چند ساله در زمینه بهینه سازی سایت، اطلاعات مفیدی در مورد شرایط تبدیل شدن به کارشناس سئو داشته و ما در این مقاله قصد داریم به بهترین شکل ممکن این نکات را برای شما بازگو کنیم.

کارشناس سئو چیست؟

در مورد اینکه مفهوم کارشناس سئو چیست و چه افرادی می توانند به یک متخصص سئو تبدیل شوند، باید بگوییم که کارشناس سئو به فردی گفته می شود که تخصص کامل در زمینه بهینه سازی موتور جستجو داشته باشد. این فرد می تواند به صورت حرفه ای فعالیت های خاصی مثل آنالیز، بازبینی و پیاده سازی تغییرات را برای وب سایت های مختلف انجام داده و عملکرد آن ها در موتورهای جستجو به شدت بهبود دهد.

چرا تبدیل شدن به کارشناس سئو امری ضروری است؟

قبل هر چیزی بهتر است متوجه شوید که چه تفاوتی بین کارشناس سئو و متخصص سئو وجود دارد. کارشناس سئو به فردی گفته می شود که می داند روند بهینه سازی سایت به چه صورت است و چگونه می شود اصول سئو را برای افزایش ترافیک در موتورهای جستجو پیاده سازی کرد.

متخصص سئو به فردی گفته می شود که علاوه بر اینکه یک کارشناس سئو است، فعالیت هایی مثل مشاوره و انجام خدمات سئو برای سایت های دیگران را انجام می دهد.

البته دقت داشته باشید که این دو دسته از افراد معمولا با یک عنوان شناخته می شوند و نکته مهم اینجا است که شما برای کارشناس سئوکار شدن نیازی ندارید که فعالیت های مربوط با متخصصین سئو سایت را انجام دهید. کاشناسان سئو هم سودهای بسیار زیادی از فعالیت های خود می توانند به دست بیاورند.

اکنون قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که چگونه کارشناس سئو شویم بهتر است اندکی درباره حقوق یک سئوکار موارد را بررسی کنیم.

حقوق کارشناس سئو چقدر است؟

طبیعتا درآمد کارشناس سئو بستگی به میزان فعالیت هایی دارد که او می تواند در ماه انجام دهد. به طور میانگین میزان حقوق یا درآمد کارشناس سئو به صورت زیر می باشد:

درآمد کارشناس سئو مبتدی: 4 تا 6 میلیون تومان

درآمد کارشناس سئو نیمه حرفه ای: 6 تا 8 میلیون تومان

درآمد کارشناس سئو حرفه ای: 15 میلیون تومان به بالا (بستگی به پروژه دارد)

توجه داشته باشید که هر کدام از این مبالغ می تواند براساس نوع پروژه و وب سایت، کاملا متفاوت باشد. بعضا در پروژه های مختلف اعدادی که به عنوان حقوق کارشناسان سئو در نظر می گیرند، کاملا متفاوت است.

به عنوان مثال، یک کارشناس سئو برای پروژه های گردشگری مبلغی بالای 15 تومان، ماهانه دریافت می کند، اما برای پروژه هایی که موضوع جدیدی هستند و کمتر، توسط کاربران جستجو می شوند، مبلغ ماهیانه 7 تومان دریافت می کنند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش افزایش بازدید گوگل رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تفاوت کارشناس سئو با مدیر سئو چیست؟

یکی از متداول ترین سوالات کاربران این است که تفاوت کاری مدیر سئو با کارشناس سئو چیست؟

یک مدیر سئو یک تیم سئو را مدیریت می کند و وظیفه اصلی آن معمولا تسک های زیر است:

  • انجام کارهای تحلیلی برای اجرای سئو: یک مدیر سئو معمولا وظیفه دارد که برای پروژه یک استراتژی سئو کاملا مشخص، آماده کند. وظیفه دارد که به طور کامل داده های بدست آمده از سئو سایت را تحلیل کند، داده های ابزارهایی مانند سرچ کنسول گوگل را تحلیل کند و…
  • نظارت بر اجرای سئو: یکی دیگر از وظایف اصلی کارشناس سئو این است که به طور کامل، بر اجرای کار سئو نظارت داشته باشند. معمولا در تیم های بزرگ، یک مدیر سئو به کار کارشناس سئو نظارت می کند.
  • تیم سازی: یک مدیر سئو باید بتواند توانایی و مهارت کارشناسان سئو را تشخیص دهد و بدین شکل، یک تیم سئو را در کنار خود، بسازد و از همه مهم تر، تمامی چالش های تیم سازی در حوزه سئو را نیز باید پذیرا باشد.
  • ارتباط با کارفرما: به طور کلی، در تیم بزرگ سئو، باید مدیر سئو با کارفرماها ارتباط برقرار کند، نه کارشناس سئو. چون مدیر سئو تماما در جریان کار تیم و فرآیند انجام سئو است.

یک کارشناس سئو همان طور که گفتیم، زیر نظر یک مدیر سئو فعالیت می کند. البته معمولا این رده شغلی ها در تیم های بزرگ سئو، به کار گرفته می شود. کسانی که تمامی مهارت های سئو را بیاموزند، می توانند به راحتی، به عنوان یک سئوکار، پروژه گرفته و تمامی تسک ها را هم به عنوان کارشناس و هم به عنوان مدیر، انجام دهند.

مزایای تبدیل شدن به کارشناس سئو

قطعا تبدیل شدن به کارشناس یک حرفه، یعنی داشتن مهارت هایی است که شما را در حد یک کارشناس می دانند. حال اینکه یک کارشناس سئو چه مهارت ها و توانایی هایی دارد، در ادامه در قالب معرفی مزایای تبدیل شدن به کارشناس سئو، برای شما بررسی می کنیم.

زمانی که بدانیم چگونه کارشناس سئو شویم متوجه می شویم که این حوزه کاری چه مزیت هایی می تواند برای شما داشته باشد.

توانایی افزایش رنک و ترافیک سایت

این مسئله یکی از دلایلی اصلی است که افراد تمایل پیدا می کنند تا به کارشناس سئو تبدیل شوند. اگر بدانید که چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، در آن صورت می توانید از این افزایش رتبه و ترافیک صفحات سایت خود، سودهای زیادی را به دست بیاورید. شما می توانید با به کارگیری استراتژی های مناسب در این زمینه، درآمد خوبی را برای شخص خودتان کسب کنید. همچنین می توانید یک کسب و کار راه اندازی کرده و از طریق افزایش رتبه و ترافیک سایت مورد نظر، آن کسب و کار را ارتقا دهید.

وابستگی کمتر به سئوکاران دیگر

ما می دانیم که این نکته طبیعی نیست که شما انتظار داشته باشید در یک وب سایت آموزش سئو و بهینه سازی سایت آن را مطالعه کنید؛ اما این مسئله حقیقت داشته و اهمیت زیادی نیز دارد. اگر به خوبی از مهارت های سئو استفاده کنید، می توانید بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی، کسب و کار خود را توسعه دهید.

کاهش هزینه های جاری کسب و کار خود

اگر دارای یک کسب و کار نوپا می باشید، مطمئنا این مزیت تبدیل شدن به کارشناس سئو می تواند به خوبی در مورد استخدام کارشناس سئو جدید به شما کمک کند. طبیعتا استخدام کارشناسان و متخصصین سئو می تواند هزینه های زیادی را برای شما ایجاد کند.

تصمیم گیری بهتر در مورد سئو سایت

مطمئنا هیچ فردی به اندازه شما برای کسب و کارتان دلسوزی نخواهد کرد. اگر آشنایی خوبی با روند سئو داشته باشید، تصمیم گیری در زمینه بهینه سازی صفحات، آسانتر خواهد بود. اگر بخواهید به یک کارشناس سئوکار برای این قضیه مراجعه کنید، اول از همه باید درک کنید که چگونه خدماتی قرار است او به شما ارائه کند و بعد از آن شما باید به او بفهمانید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید.

کارشناس سئو بودن امری مفید برای مدیران بازاریابی است

اگر به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت می کنید، درک صحیح از سئو به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران کسب و کار شما می بخشد.

هیچ کسب و کار اینترنتی بدون سئو موفق نخواهد بود

استفاده از اصول و روش های سئو، دیگر امری اختیاری نیست. آن دسته از وب سایت هایی که بر اساس سئو، ساخته نشده اند، یقینا نمی توانند در SERP های گوگل که رقابت در آن ها به شدت در حال افزایش است، جایگاهی داشته باشند. داشتن اطلاعات مفیدی درباره سئو و درک اینکه چگونه باید از روش های آن استفاده کرد، می تواند آینده فوق العاده ای برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد.

افزایش درآمد وب سایت

یکی از مهم ترین مزیت های تبدیل شدن به یک کارشناس سئو خبره، این است که می توانید به شخصه راهکارهایی را روی وب سایت خود پیاده سازی کنید که درآمد وب سایت را مرور زمان، چندین برابر کند. اگر وب سایت دارید و نمی دانید چگونه از ورودی های گوگل، درآمد کسب کنید یا اینکه چگونه یک صفحه از سایت را به درآمد برسانید، با یادگیری اصول سئو به راحتی می توانید به این سوالات پاسخ دهید و درآمد بیشتری از سایت خود، کسب کنید.

کارشناس سئوکار

چگونه کارشناس سئو شویم؟ | 20 مرحله اساسی + مهارت های لازم

اکنون که متوجه شده اید مفهوم کارشناس سئو چیست، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه کارشناس سئو شویم:

1: درک عملکرد موتورهای جستجو

قبل از اینکه حتی شروع به فکر کردن در مورد سئو بکنید، اولین قدم که شما باید بردارید این است که خود را با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا کنید. برای بسیاری از افراد، درک عملکرد موتورهای جستجو امری ساده می باشد؛ اما همیشه بهتر است که از مفاهیم اساسی شروع کنید و سپس پیچیده ترین مسائل را مورد بررسی قرار دهید.

شما می توانید از مقاله آموزش عملکرد موتورهای جستجو که در نیوسئو آن را قرار داده ایم، استفاده کنید.

2: درک مفاهیم اولیه بازاریابی موتور جستجو

قبل از اینکه به مراحل وظایف کارشناس سئو در جایگاه های بالاتر بپردازیم،  شما باید درباره کلیه مفاهیم مختلفی که بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی اینترنتی وجود دارند، اطلاعات جامعی داشته باشید.

شما باید در ذهن خود این مسئله را روشن کنید که دقیقا از سئو چه انتظاری دارید و از چه ابزار مرتبط با سئو دیگری می توانید استفاده کنید تا حضور شما در اینترنت قوی تر شود. در نتیجه بهتر است تفاوت های SEO و SEM را به خوبی شناسایی کنید.

3: درک اینکه SEO چه ماهیتی دارد

سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی و لینک ها نیست؛ بلکه خیلی بیشتر از این موارد است. رسالت واقعی سئو این است که تجربه ای عالی را در اختیار کاربران قرار داده و دقیقا آنچه را که می خواهند، به آن ها ارائه کند.

هدف شما فقط کسب ترافیک بیشتر از سمت موتورهای جستجو نباید باشد؛ بلکه هدف کسب و کار این است که این کاربران وارد شده به وب سایت شما، به مشتریان و مخاطبین دائمی سایت تبدیل شوند. در مورد این قضیه بهتر است سئو داخلی سایت، سئو خارجی سایت و سئو فنی را به خوبی آموزش ببینید. ما در نیوسئو برای هر کدام از این مفاهیم، مقاله های زیادی را منتشر کرده ایم که می توانید از آن ها نهایت بهره را ببرید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4: انتخاب بهترین مرجع آموزش سئو

هنگامی که شما شروع به یادگیری سئو کنید، یک نکته را متوجه خواهید شد؛ اطلاعات زیادی در مورد این صنعت در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری هستند که این مسئله می تواند موجب سردرگمی شما بشود.

اگر تصمیم گرفتید که این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید، بهتر است که به خوبی وب سایت های مختلف را مورد بررسی قرار داده و بهترین آن ها را انتخاب کنید. البته به طور کلی نظرات زیادی در مورد بهینه سازی وب سایت ها وجود دارد که ممکن است بسیاری از آن ها نیز صحیح باشند. اما مطمئنا شرایط این را ندارید که تمامی ترفندهای وب سایت های موجود را پیاده سازی کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. در نتیجه پیشنهاد ما این است که از نظرات افرادی که از آموزش های مرجع مورد نظر شما استفاده کرده اند، استفاده کنید.

البته امروزه زمان، به یک فاکتور بسیار مهم تبدیل شده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، اول از همه بهتر است از دوره های خصوصی آموزش سئو استفاده کنند. در غیر این صورت باید سرعت مطالعه خود را به شدت بالا برده و تمامی مقالات وب سایت آموزشی مرجع خود را مطالعه کنند.

5: آگاه بودن در مورد تغییرات سئو

سئو در واقع یک صنعت ثابت نیست و اصول و قواعد آن ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی، تغییراتی را داشته باشند. علت این است که پایه و اساس بهینه سازی سایت، الگوریتم رتبه بندی گوگل است و این موتور جستجو در طول یک سال بیشتر از 250 تغییر را در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد می کند. بنابراین بر اساس همین تغییرات، روند سئو نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

یکی از وظایف کارشناس سئو حرفه ای این است که به طور مرتب اخبار معتبر مرتبط با سئو را دنبال کند تا در صورت بروز هرگونه بروزرسانی در الگوریتم رتبه بندی گوگل، بتواند آمادگی لازم برای تغییر استراتژی های خود را داشته باشند. برای این کار پیشنهاد می کنیم که از چند وب سایت انگلیسی زبان معتبر خبری استفاده کنید؛ چراکه این وب سایت ها صلاحیت خود را چندین مرتبه اثبات کرده اند.

6: استفاده از ابزارهای سئو کاربردی

حقیقت این است که شما نمی توانید بهینه سازی سایت خود را به تنهایی انجام دهید. چراکه اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد. اگر سعی می کنید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید، بهتر است وقت خود را صرف کارهایی کنید که نتایج ارزشمندتری را برای شما ایجاد می کنند. یکسری از تحلیل ها و بررسی ها نیازی ندارند که به صورت دستی و توسط شخص شما انجام شوند.

ابزارهای سئو یکی از بهترین گزینه هایی هستند که شما می توانید از آن ها برای بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده کنید. البته برخی از ابزارهای سئو ممکن است هزینه هایی را برای شما به وجود بیاورند. بهتر است بدانید که این هزینه ها، با توجه به داده هایی که در اختیار شما قرار می گیرد، ارزش خوبی خواهند داشت.

البته ابزارهای رایگان زیادی برای بهینه سازی سایت وجود دارند که ما در نیوسئو چندین مرتبه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

برخی از مهم ترین ابزارهای سئو که باید مهارت کار با آن را بدانید و بتوانید داده های این ابزارها را تحلیل کنید، موارد زیر هستند:

  1. ابزار Pagespeed insights: ابزاری که امکان تحلیل وضعیت سرعت لود صفحات سایت را به شما می دهد. 
  2. ابزار Ahrefs: ابزاری که امکان تحلیل بک لینک ها، وضعیت لینک سازی های داخلی، وضعیت اعتبار صفحات، وضعیت کلی سئو داخلی و خارجی و… را به شما می دهد.
  3. ابزار Search console google: ابزاری جامع و کامل که داده هایی از وضعیت ورودی های وب سایت، رتبه کلمات کلیدی، خطاهای موجود در سایت و… به شما شرح می دهد.
  4. ابزار MOZ: ابزار همانند ابزار ahrefs که شما را از وضعیت سئو داخلی و خارجی سایتتان آگاه می کند و داده های ارزشمندی برای بهینه سازی سایت شما، ارائه می کند.
  5. ابزار Similarweb: ابزاری که وضعیت رتبه سایت شما نسبت به دیگر سایت ها در طبقه بندی های مختلف را به شما می دهد.

ابزارهای زیادی برای بهینه سازی سئو هست که باید کار با آن ها را بدانید. در بخش قبل، مهم ترین ابزارها را برای شما شرح دادیم. اگر به خوبی مهارت تحلیل و بررسی داده های این ابزارها را بدانید، آنجاست که می توانید به راحتی سئو هر سایت را در اختیار بگیرید.

7: از تکنیک های سئو استفاده کنید

بسیاری از افراد فقط سعی می کنند تا اطلاعات زیادی در مورد بهینه سازی وب سایت به دست بیاورند. اما یکی از ویژگی ها و وظایف کارشناس سئو موفق این است که دانسته های خود را از حالت تئوری خارج کرده و آن ها را عملی کند. سئو نظری نیست و عمدتا عملی است. نتیجه یادگیری سئو شما، در واقع فعالیت های عملی است که بر اساس اصول سئو انجام داده اید نه دانسته های تئوری شما.

کارشناس سئو چیست,کارشناس سئو سایت,کارشناس سئوکار

مراجع آموزش سئو معمولا از موفقیت های کارآموزان و دانشجویان خود صحبت کرده و چگونگی موفقیت آن ها را برای جذب افراد بیشتر بیان می کنند. این مسئله می تواند به شما کمک کند تا ایده های زیادی را در مورد پیاده سازی روش های سئو سایت، ایجاد کنید.

8: تخصص خود را به نمایش بگذارید

به طور کلی، یکی از بهترین روش هایی که می شود یک مفهوم را آموخت، این است که سعی کنید مفهوم مورد نظر را برای فرد دیگری توضیح دهید. این قضیه در مورد سئو نیز صدق می کند. بیشتر تولید کنندگان تولید محتوا بعد از اینکه شروع به نوشتن مقاله های آموزش سئو می کنند، اطلاعات آن ها گسترش زیادی پیدا می کند.

پیشنهاد نیوسئو به شما این است که یک وبلاگ آموزش سئو ایجاد کرده و شروع به تولید بهترین مقاله های آموزشی کنید. در این صورت هم خودتان پیشرفت خواهید کرد و هم دانسته های خود را با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت. هنگامی که در حال جستجو برای پیدا کردن موضوع تولید محتوا هستید، می توانید از بروز هرگونه اطلاعات جدیدی که در مورد سئو رخ داده است، خبردار شوید.

9: صبور بودن

هر زمانی که بخواهیم در مورد سئو صحبت کنیم، نباید از صبور بودن در مورد آن نیز غافل شویم. جستجوگرها برای شناسایی شما به عنوان یک کارشناس سئو، نیاز به زمان دارند تا در نهایت بتوانند به شما اعتماد کنند.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است که روند پیشرفت های سایت های برتر آموزش سئو را در رزومه هایی که از خود ارائه کرده اند، مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی سئو، سریع ترین راه ممکن برای افزایش ترافیک نمی باشد. به همین منظور یکی از مهمترین ویژگی ها و وظایف کارشناس سئو این است که صبور باشد تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند.

اگر تغییر شاخصی در روند فعالیت های بهینه سازی خود مشاهده نکردید، به هیچ وجه نباید سریعا استراتژی سئو خود را تغییر دهید. قبل از هر کاری باید حساب کاربری سرچ کنسول گوگل خود را بررسی کنید تا تغییرات ایجاد شده را با دقت بالاتری مشاهده کنید. تنها در صورتی پیشنهاد می کنیم که استراتژی سئو خود را تغییر دهید که شاهد افت های شدید در ترافیک، رتبه و بازدید وب سایت خود باشید.

10: استفاده از راهنمایی های متخصصین سئو

آخرین مرحله تبدیل شدن به یک کارشناس سئوکار استفاده از تجربه ها و راهنمایی های متخصصین و کارشناسان سئو با تجربه می باشد. مطمئنا شما در مسیر تخصصی بهینه سازی وب سایت، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در بسیاری از موارد ممکن است که ندانید چه کاری باید انجام دهید.

البته جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه این مسئله برای تمامی افرادی که در این صنعت فعالیت دارند، رخ می دهد. حال که این مشکلات برای دیگر کارشناسان سئو نیز اتفاق افتاده است، بهترین کاری که می شود انجام داد، استفاده از تجربه های آن ها است.

تا اینجای کار به خوبی متوجه شدیم که چگونه کارشناس سئو شویم اما حال بیایید 8 معیار کلیدی برای موفقیت در پژوه های سئو را به طور کامل بررسی کنیم.

11: تحقیق کلمات کلیدی

زمانی که متوجه شوید مهارت های کارشناس سئو چیست به نتیجه می رسید که متخصص شدن در این حوزه باید مهارت های مختلفی داشته باشید. یکی از مهم ترین این مهارت ها، توانایی تحقیق کلمات کلیدی است. پیدا کردن کلمه کلیدی حوزه های مختلف کار ساده ای نیست و شما باید برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف یک کسب و کار، توانایی های زیر را داشته باشید:

  1. تحلیل رقبا و پیدا کردن کلمات کلیدی هدفمند
  2. توانایی کار با ابزار مختلف تحقیق کلمات کلیدی
  3. توانایی دسته بندی موضوعی کلمات
  4. توانایی برنامه ریزی هدفمند برای استفاده از کلمات در صفحات مختلف
  5. توانایی ساخت تقویم محتوایی و استفاد از کلمات کلیدی جدید
  6. پیدا کردن کلمات کلیدی پررقابت
  7. پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت و پرمتقاضی
  8. توانایی تحلیل چالش کاربران هدف و استخراج کلمات هدفمند از بین موضوعات آن ها

12: مهارت استفاده صحیح از کلمات کلیدی

در بخش قبل گفتیم یک کارشناس سئو باید بتواند که کلمات کلیدی مورد نیاز یک وب سایت یا کسب و کار را پیدا کند. قدمی بعدی برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو حرفه ای، رسیدن به مهارت استفاده صحیح از کلمات کلیدی است. اینکه کدام کلمه کلیدی مناسب کدام بخش از وب سایت است یا اینکه کلمه کلیدی اصلی یک سایت چیست، مواردی است که متخصص سئو باید آن را بداند.

یک متخصص سئو اگر مهارت استفاده صحیح از کلمات کلیدی را بداند، می تواند پاسخ سوالات زیر را نیز پیدا کند:

  1. پولسازترین کلمات کلیدی یک کسب و کار چیست؟
  2. کدام کلمات مناسب بخش بلاگ هستند و کدام کلمات را برای صفحات لندینگ استفاده کنیم؟
  3. کدام کلمات اصلا ارزش بهینه سازی برای یک صفحه را  ندارد؟
  4. کلمات ارزشمند یک حوزه کاری را چگونه پیدا کنیم؟
  5. هر صفحه باید برای چند کلمه کلیدی، بهینه سازی شود؟
  6. آیا می توان کلمه کلیدی یک صفحه را تغییر داد؟

این سوالات بسیار حیاتی برای سئو وب سایت ها است که هر متخصص سئو باید بداند. درآمد کارشناس سئو به طرز عجیبی به این کلمات بستگی دارد، چون اگر کلمات کلیدی به درستی برای صفحات یک سایت، بهینه سازی شود، می تواند درآمد یک سایت را افزایش دهد. کارفرمایان نیز اگر ببینند که با سئو وب سایت درآمد آن ها از حوزه وب، افزایش داشته، حقوق یا درآمد کارشناس سئو را نیز افزایش می دهند.

وظایف کارشناس سئو

13: مهارت تولید محتوا

بسیاری از متخصصان سئو تصور می کنند که نیازی نیست که توانایی تولید محتوا داشته باشند با اینکه تصوری کاملا اشتباه است. سئو بدون محتوا هیچ ارزشی ندارد. هر صفحه یک سایت برای بهینه سازی درست، به محتوا نیاز دارد. هر کدام از فاکتورها و تسک های سئو با محتوا کامل می شود. در نتیجه نباید به این فکر کنید بدون توانایی تولید محتوا نیز به یک فرد، متخصص سئو گویند.

برخی فکر می کنند که کار تولید محتوا را می توان واگذار کرد به یک فرد تولید کننده محتوا یا یک کارشناس تولید محتوا و نیازی نیست که خودمان این توانایی را داشته باشیم. این تصور نیز کاملا اشتباه است. به این دلیل که یک کارشناس سئو باید توانایی تحلیل و ارزیابی محتوا را داشته باشد و همچنین بتواند برای تولید محتوا یک وب سایت، استراتژی تنظیم کند.

شما زمانی می توانید برای تولید محتوا یک وب سایت برنامه ریزی کنید که خود، توانایی تولید محتوا داشته باشید.

نکته جالبی که باید بدانید این است که یک کارشناس حرفه ای سئو می تواند با تولید محتوا، درآمد خود را چندین برابر کند.

14: درک متوسط کدهای html

قطعا در برخی از محتواها و پست های اینستاگرامی و وبلاگ متوجه شدید که برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو و تولید محتوا نیازی به دانش کامل برنامه نویسی نیست. اما نباید با این علم، ناشناخته باشید.

درک متوسط از کدهای html یعنی:

  1. درک متا تگ های تایتل، دیسکریپشن و…
  2. آشنایی اولیه با کد نوشته های مربوط به متن محتوا مانند تگ p، تگ a و…
  3. توانایی کدنویسی ابتدایی و استفاده از برخی های کاربردی

15: مهارت ساخت و تحلیل بک لینک

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین بخش های سئو، سئو خارجی یا به اصطلاح off-page seo است. اگر می خواهید بدانید که چگونه کارشناس سئو شویم باید اهمیت سئو خارجی را در این فرآیند بدانید. شما اگر تمامی تسک های سئو را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، تا زمانی که روی آف پیج سایت کار نکنید، فرآیند سئو روی افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل، افزایش ترافیک و افزایش درآمد، اثرگذار نخواهد بود.

دلیل اهمیت سئو خارجی در فرآیند کلی سئو موارد زیر است:

  • با سئو خارجی اعتبار کلی وب سایت در دنیای وب و از همه مهم‌تر، اعتبار دامنه وب سایت، افزایش می یابد. با افزایش اعتبار وب سایت، گوگل حساب دیگری روی شما باز کرده و رتبه شما در نتایج گوگل را بهتر، افزایش می دهد.
  • با سئو خارجی می توانید برند خود بهتر و قوی‌تر به دنیای وب، معرفی کنید.(اثرگذاری روی برندینگ)
  • پروسه ساخت بک لینک اصولی و رپورتاژآگهی هدفمند، مستقیما روی افزایش رتبه، افزایش ورودی و افزایش درآمد سایت، اثرگذار است
  • نداشتن مهارت سئو خارجی یعنی نداشتن مهارت مقابله با پنالتی گوگل، جلوگیری از لینک های اسپم و… که همگی اثر منفی روی سئو سایت دارند.

بنابراین یک متخصص سئو کسی است که توانایی سئو آف پیج یک سایت را داشته باشد و همچنین بتواند این فرآیند و تسک های انجام شده را به طور کامل، تحلیل کند.

8 معیار کلیدی برای موفقیت در پروژه های سئو

بررسی مشکلات پروژه سئو به ما ثابت کرده که نادیده گرفتن برخی عوامل باعث می شود ما به اهداف خود در بهینه سازی سایت نرسیم. در ادامه به 8 استراتژی کلیدی سئو برای موفقیت در پروژه های سئو می پردازیم.

از کلمات کلیدی هدفمند در مکان های مناسب استفاده کنید

کلمات کلیدی بخش مهمی از تعیین رتبه وب سایت شما هستند. استراتژی کلمات کلیدی در طول سال ها بسیار تغییر کرده است. این روزها، شما باید روی کلمات کلیدی تحقیقات انجام دهید، کلیدواژه های متنوع تری به کار ببرید و آنها را به طور طبیعی در جای متناسب جایگذاری کنید.

فراداده

فراداده نه تنها به همان اندازه کلمات کلیدی مهم می باشد، بلکه می توان گفت مستقیم ترین راهی خواهد بود که می توانید شخصی را به وب سایت خود ترغیب کنید، زیرا یکی از اولین چیزهایی است که هم گوگل و هم بازدیدکنندگان احتمالی آن را مشاهده خواهند کرد.

هنگام خزیدن در سایت، پس از اولین نمایه سازی URL، ابرداده یکی از موارد بعدی در لیست چک گوگل است. در نتیجه توجه به آن موفقیت پروژه سئو را در پی دارد.

تمرکز بر تجربه کاربر (UX)

هیچ چیز بدتر از این نیست که مجبور شوید در سایتی حرکت کنید که به سختی می توانید از آن بهره ببرید. مواردی مانند لینک های مرده، صفحاتی با خطای 404 و ساختارهای نامرتب سایت همه بر آنچه مردم از وب سایت شما می گیرند، تأثیر می گذارد.

کاربران نه تنها به تجربه خوب و ناوبری آسان اهمیت می دهند، بلکه این بی عیب و نقص بودن، به خزنده های Google کمک می کند تا محتوای شما را اسکن کرده و رتبه بندی SERP را تعیین کنند.

بر ایجاد لینک های مرتبط تمرکز کنید

یکی دیگر از عوامل مهم در موفقیت پروژه سئو به دست آوردن بک لینک است. این نه تنها به شما کمک می کند آنچه را که به عنوان دامنه شناخته می شود به دست آورید، بلکه اگر افراد در سایر دامنه های معتبر ظاهر شوند، به طور مستقیم شانس مراجعه افراد به وب سایت شما را افزایش می دهند.

 رباتها/خزنده ها با دنبال کردن لینک ها به صفحات بعدی و قضاوت در ارتباط بودن آنها با یک جستجو، محتوا را کشف می کنند.

قالب بندی محتوای برای Featured Snippet

باکس پاسخ ویژه این روزها تقریباً SERP ها را اداره می کنند. به احتمال زیاد با آنها آشنا هستید. حتی اگر قبلاً این اصطلاح را نشنیده باشید. آنها کادرهای پاسخ برجسته ای هستند که در بالای صفحات برای اکثر جستجوها ظاهر می شوند.

هر چیزی که باعث کند شدن سایت می شود، حذف کنید

اگر در حال نوشتن وبلاگ های آموزنده، فروش محصول/خدمات، یا صرفاً راهنمایی شخصی هستید، سایت شما باید سریع و آسان، در دسترس برای استفاده باشد.

با حذف افزونه های قدیمی، پاک کردن کد، بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر، اطمینان از جریان و منطقی بودن زیر پوشه ها به سایت خود سرعت ببخشید و موجبات موفقیت در پروژه سئو را فراهم کنید.

به بروزرسانی الگوریتم گوگل توجه کنید

گوگل روز به روز هوشمندتر و بصری تر می شود. بروزرسانی های اصلی و اصلاحات الگوریتم، ثابت و غالباً غیر منتظره هستند، زیرا سایت ها یا به دلیل پایبندی به آخرین بروزرسانی از مزایای آن برخوردار یا مجازات می شوند.

محتوای موجود را بهبود بخشیده و موضوعات فرعی گم شده را اضافه کنید

در مورد استراتژی سئو هیچ خط پایان واقعی وجود ندارد. بروزرسانی مداوم و مبارزه با رقبای شما به این معنی است که همیشه کارهایی برای انجام دادن وجود دارد و شما می توانید کارهایی را که قبلاً انجام داده اید بهبود بخشید.

افزودن و بروزرسانی محتوای قدیمی می تواند ترافیک شما را دو برابر کند. از پیوند داخلی و خارجی نیز استفاده کنید.

حقوق کارشناس سئو,شرح وظایف سئوکار,کارشناس سئو

8 روش کسب درآمد با آموزش سئو

امروزه هر کس به طریقی قصد دارد کسب درآمد کند. به همین جهت با شرکت در دوره های آموزشی و یادگیری یک حرفه سعی دارد از آن طریق درآمد کسب کند. امروزه یکی از راه های کسب مهارت و به دنبال آن کسب درآمد، آموزش سئو است. سئو امروزه یک منبع درآمد بسیاری خوبی برای افراد جامعه شده است.

هر کس به نحوی سعی دارد با درمیان گذاشتن تجربیات و مهارت خود در این زمینه و دریافت هزینه بابت آن، درآمدهای هنگفت بدست آورد. راهکارهای زیادی برای کسب درآمد از سئو سایت وجود دارد که کافیست این مقاله مطالعه کنید، ترفندهای سئو را یاد بگیرید و به دنبال آن درآمدهای فوق العاده کسب کنید.

ما با بررسی زندگی بزرگان سئو و افرادی که از این طریق کسب درآمد می کنند، توانستیم روش های کسب درآمدی آن ها را بیایم و به شمایی که قصد دارید به یک کارشناس سئو تبدیل شوید، شرح دهیم. در ادامه 8 تا از مهم ترین روش های کسب درآمد با سئو را به شما نشان خواهیم داد.

1- شرکت های بزرگ منتظر شما هستند

شاید این برای شما جذابیت خاصی نداشته باشد. افرادی که سئو را برای کسب درآمد و رسیدن به هدف انتخاب می کنند حاضر به انجام کار یکنواخت نخواهند بود. منظور ما فراتر از این جریان است. حال شما تصور کنید که بعد از شرکت در دوره آموزش سئو توانستید تمامی نکات و تکنیک های آن را یاد بگیرید.

به نظر شما در ابتدا کار، می توانید پروژه های سنگین گرفته و روی آن کار کنید؟ خیر. شما باید در شرکت های بزرگ که پروژه های سئو می گیرند، مدتی کار کنید، تجربه کسب کنید و سپس دست به کار شوید.

2- با یک فروشگاه اینترنتی بازار را در دستان خود بگیرید

اگر به خوبی نکات و اصول سئو که در آموزش سئو برای شما شرح می دهند، را فرا بگیرید، طراحی یک وبسایت و ایجاد یک فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست. دریافت ترافیک ارگانیک و افزایش آن به مرور زمان و استفاده از ترفندهای بازاریابی اینترنتی، به راحتی می توانید کاربران سایت خود را به مشتریان دائمی خود تبدیل کرده و درآمدهای بالایی بدست آورید. البته برای این کار شرط اول، درستکاری است. یعنی شما باید بدانید محصول مناسب و با قیمت معقولی را به مشتری ارائه دهید و حدالمقدور محصولاتی را ارائه دهید که کمتر کسی در دنیا اینترنت به ارائه و فروش آن ها پرداخته باشد.

3- فروش محصولات دیگران در سایت خود

شما با یادگیری علم سئو بهره وری های زیادی برای خود و دیگران خواهید داشت، حرفه ای بودن در سئو یعنی اینکه شما می دانید که چگونه در دنیای اینترنت مشتری جذب کنید، بفروشید و مشتریان خود را به مرور زمان بیشتر کنید. بلد بودن این تکنیک های باعث می شود که عده ای اجناس خود را برای فروش به شما بسپارند. از این رو با راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی، می توانید محصولات دیگران بفروشید و خود به عنوان واسطه در این میان باشید.

4- مشاور و تحلیل وب سایت ها

شما با شرکت در دوره آموزش سئو و یادگیری کاملا نکات آن، علمی را بدست آورده اید که خیلی از مدیران کسب و کارها حاضرند میلیون ها تومان هزینه کنند تا از این علم بهره مند شوند. یکی از مزیت های دانش سئو سایت این است که شما سایت یک کسب و کار را مورد تحلیل قرار دهید و یک مشاوره یک ساعته به مدیر آن ارائه دهید. مدیران کسب و کار معمولا نکاتی و نقطه نظرهای شما در این مشاوره ساعتی را به عنوان یک پلکان برای سریع تر رسیدن به هدف خود می پندارند. در دوره آموزش سئو بسیاری از بزرگان سئو، مدیران کسب و کارها شرکت کرده تا دیگر مجبور نباشند، ماهی 2 میلیون تومان برای مشاوره ساعتی سئو پرداخت کنند(این یک مثال بود).

5- با آکادمی آموزشی دانش خود را فراگیر کنید

سئو هیچگاه افت نمی کند. رفته رفته روی بورس می آید. بسیاری از افرادی که در شبکه های اجتماعی حکم فرمایی می کنند، نیاز دارند که این علم قدرتمند و مفید را بیاموزند. اما کسی این وسط سود می کند که در این روزها، برای آموزش سئو وقت گذاشته و تمام اصول و ترفندهای آن را یاد بگیرید. در آینده عده زیادی به دنبال علم آموزی سئو خواهند بود و شما از این فرصت طلایی می توانید استفاده کنید و دانش سئو خود را در قالب برگزاری آکادمی آموزشی به کاربران اینترنتی ارائه دهید.

6- فروش و ارائه خدمات سئو به کسب و کارهای مختلف

حال اگر توانستید به خوبی علم سئو را از دوره آموزش سئو یاد بگیرید، فرصت آن رسیده است که خدمات سئو به مدیران و شرکت های بزرگ و کوچک کسب و کارها ارائه دهید. شما با کمی بررسی وب سایت آن ها برای آن ها تعیین می کنید که چگونه می توان وب سایت ها را کلمه کلیدی های مدنظرشان به رنک اول گوگل رساند.

سعی کنید در این بابت همیشه صادقانه عمل کنید و نوع عملکرد خود را در قالب گزارش به آن ها ارائه دهید. با توجه به تقسیم بندی سئو به سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه حتما این موضوع را با مشتریان خود درمیان گذاشته و از مزایا و معایب آن نیز نکاتی را بیان کنید.

7- برگزاری سمینار و کسب درآمد از طریق آن

اگر واقعا عاشقانه به معقوله سئو می اندیشید. اگر همیشه فکر و ذهن شما درگیر سئو سایت و یادگیری نکات آن است. شما قطعا بعد از مدتی به یک متخصص و استاد سئو تبدیل می شوید که بسیاری حاضرند هزینه های هنگفتی را برای آن پرداخت کنند. بله درست است. شما می توانید در قالب یک تجمع و یا سمینار علوم و تجربیات خود را به اطرافیان ارائه کنید.

8- سئو را در قالب محصول به کاربران ارائه دهید

شرکت های زیادی سعی کردند با ارائه محصولاتی در قالب خدمات سئو، علوم خود را به مردم ارائه دهند. امیر قمصری در وب سایت نیوسئو نکات زیر را در این باره بیان کرده است:

دقت داشته باشید که این امر، تنها برای متخصصین سئو می باشد. در حال حاضر، با بررسی وب سایت هایی که در زمینه برگزاری دوره جامع آموزش سئو یا ازائه خدمات سئو سایت فعالیت دارند، متوجه خواهید شد که استراتژی بیشتر آن ها به سمت تولید و فروش محصولات آموزشی سوق پیدا کرده است.

شما نیز می توانید بعد از اینکه دانش و مهارت کافی در زمینه بهینه سازی وب سایت به آوردید، محصولات آموزشی مثل پادکست ها، ویدئوکست ها و … تهیه کرده و از طرق مختلف آن ها را به فروش برسانید. اگر بتوانید در ابتدا وب سایت آموزش سئوی خود را به رنک های برتر برسانید و سپس از طریق آن اقدام به انجام چنین کاری کنید که فوق العاده خواهد بود.

این مقاله ادامه دارد…

7 نظر در مورد مقاله “ چگونه کارشناس سئو شویم؟ (بروزرسانی 2024) ” ثبت شده است
  1. اتاق فرار انیگما

    خیلی عالی بود فقط ی سوال
    یک کارشناس سئو از لحاظ تکنیکال چقدر باید مسلط باشه؟


    • ناظر سایت

      درود
      در حدی که بتونه برای بهینه سازی سورس، به برنامه نویس راهکار بده


  2. پیمان بهرامی

    مقاله بسیار عالی بود
    ممکنه لازم باشه اضافه کنم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو ویژگی شخصیتی خودتون رو در نظر داشته باشید.

    اگر فردی با حوصله، درونگرا و علاقه مند به تجزیه تحلیل نیستید این شغل رو کلا فراموش کنید.
    سطح متوسط به بالای زبان انگلیسی هم بهتون در به روز بودن خیلی کمک میکنه.


    • ناظر سایت

      سلام
      بله کاملا درسته


  3. فاطمه

    سلام
    بسیار عالی و کامل بود


    • ناظر سایت

      ممنون


  4. حسین

    سلام
    برای یک کارشناس سئو صبور بودن مهم ترین نکته هستش، البته این نظر بنده است. ممنون بابت مقاله خوبتون بسیار کامل و عالی بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود