ریدایرکت چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

انواع ریدایرکت,تغییر مسیر meta refresh,ریدایرکت

ریدایرکت یکی از و مفاهیم بسیار مهم سئو سایت به شمار می رود. اگر در وب سایت شما تغییری به وجود بیاید و شما به یک URL جدید نیاز داشته باشید، دقیقا چه کاری باید انجام دهید؟ یا اینکه برخی از لینک های وب سایت شما تغییر پیدا کرده باشند و شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که کاربران، به همان محتوایی که در لینک قبلی وجود داشته، دسترسی پیدا خواهند کرد؟

ریدایرکت URL، برای هدف های زیادی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه ما بررسی می کنیم که ماهیت ریدایرکت چیست و برای چه مواردی کاربرد دارد. همچنین بررسی می کنیم که انواع ریدایرکت چه چیزهایی هستند و در چه مراحلی از کسب و کار، می توانند به شما کمک کنند.

حالا وقتشه!   اینو بخون: سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

ریدایرکت چیست؟

تعاریف زیادی برای مفهوم اینکه ریدایرکت چیست ارائه شده است؛ اما ما در این بخش، سعی کرده ایم که این مفهوم را به ملموس ترین شکل ممکن برای شما بیان کنیم. یک ریدایرکت URL در اصل URL شما را به دیگری نشان می دهد. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک آدرس مثل “oldsite.com” داشته اید و می خواهید بازدید کنندگان به جای آن به “newsite.com” هدایت شوند. در اینجا شما می توانید از یک ریدایرکت یا همان تغییر مسیر استفاده کنید تا این امر به راحتی انجام شود. سپس هر کس که در URL قدیمی شما حضور داشته باشد، فورا به آدرس اینترنتی جدیدی که مدنظر دارید، انتقال داده می شود.

انواع ریدایرکت ها

نکته مهمی که باید بدانید این است که کاربرد ریدایرکت URL ها صورت های متفاوتی دارد. در ادامه انواع ریدایرکت را برای شما معرفی می کنیم:

ریدایرکت 301

یکی از مهم ترین مسائلی که یک سئوکار یا فعال در این زمینه باید بدانید، این است که ریدایرکت 301 چیست و دقیقا چه معنا و مفهومی دارد. ریدایرکت 301 در واقع تغییر مسیرهای دائمی هستند.

ریدایرکت های 301 از مرسوم ترین مواردی هستند که برای وب سایت ها به کار برده می شوند. این سبک از ریدایرکت در حقیقت برای رسیدن به اهداف سئو سایت نیز می تواند نقش مفیدی داشته باشد. به این علت که حدود 90 درصد از link juice صفحه را به آدرس جدید انتقال می دهد.

juice link اصطلاحی است که در دنیای سئو به کار رفته و در واقع همان ارزشی است که از یک صفحه یا سایت به صفحه دیگر انتقال داده می شود.

انواع ریدایرکت,تغییر مسیر meta refresh,ریدایرکت

ریدایرکت 302

ریدایرکت 302 بیشتر به شکل موقتی بوده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. ریدایرکت 302 در واقعی به کار برده می شود که بنا بر دلایلی، شما می خواهید برای مدت زمان محدودی از یک تغییر مسیر استفاده کنید و بعد از مدتی، دو مرتبه به آدرس اولیه بازگردید.

از این دسته از ریدایرکت ها، بیشتر در مواقعی استفاده می شود که فردی بخواهد مشکلات بارگذاری وب سایت خود را مرتفع کند. به هر حال، استفاده از این تغییر مسیرها، ممکن است به کار شما بیاید.

Meta Refresh

تغییر مسیر Meta refresh به طور کلی در هنگام بارگذاری یک صفحه به کار برده می شود. این نوع از ریدایرکت ها در سطح صفحه اتفاق می افتند؛ نه در سطح سرور. درست مثل دو نوع قبلی. این یکی از انواع ریدایرکت ها است که سرعت آهسته ای داشته و چند ثانیه را برای کاربر به صورت عدد برای صبر کردن نشان می دهد. در نتیجه، می تواند بر روی تجربه کاربری تاثیر مهمی بگذارد.

Meta Refresh نیز link juice را انتقال می دهد؛ در نتیجه اگر در مورد سئو سایت خود با استفاده از این دسته از تغییر مسیرها، نگرانی دارید، باید بگوییم که مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این دسته از تغییر مسیرها به خوبی ریدایرکت 301 نمی توانند اثرگذار باشند.

چه زمانی باید از یک ریدایرکت استفاده کنیم؟

مهم ترین زمانی که از یک ریدایرکت باید استفاده کرد، در واقع زمانی است که شما قصد ایجاد تغییر در وب سایت خود را دارید و نمی خواهید که کاربران با خطای 404 روبرو شوند؛ یا اینکه نمی خواهید ارزش یک لینک را از دست بدهید و قصد دارید که این ارزش را به یک صفحه دیگر منتقل کنید.

با این حال، تصمیم داریم تا اصلی ترین دلایلی که سبب می شوند یک وبمستر از ریدایرکت ها استفاده کند را در ادامه بیان کرده ایم:

وجود محتوای تکراری در سایت

محتوای تکراری یا duplicate content در حقیقت به محتوایی گفته می شود که بیشتر از یک بار در وب سایت شما به کار برده شده باشد.

بهتر است بدانید که وقتی چند نسخه از یک محتوا در سایت وجود داشته باشد، در حقیقت شما کار را برای گوگل سخت کرده اید و مانعی در روند کراول شدن وب سایت خود توسط گوگل به وجود آورده اید. هنگامی که گوگل با این نوع از محتواها در یک وب سایت روبرو می شود، برایش سخت است که بفهمد، کدام محتوا، همان محتوای اصلی است که شما می خواهید گوگل آن را در صفحات نتایج جستجوی خود نشان دهد.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، پیشنهاد می شود که از ریدایرکت 301 استفاده کنید تا محتوای تکراری را به محتوای اصلی، تغییر مسیر دهید. این به شما کمک می کند تا در رتبه بندی آن صفحه عملکرد بهتری داشته باشید و یک تجربه کاربری مناسب را برای مخاطبینتان رقم بزنید.

ریدایرکت 301,ریدایرکت 301 چیست,ریدایرکت 302

تغییر دامنه

هنگامی که می خواهید دامنه وب سایت خود را تغییر دهید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، استفاده از ریدایرکت است. ریدایرکت ها به کاربران شما کمک می کنند تا دوباره بتوانند به وب سایت و برند شما دسترسی داشته باشند.

البته اگر می خواهید تغییر دامنه داده و روند فعالیت ها و کسب و کار خود را به طور کلی تغییر دهید، استفاده از تغییر مسیر برای آدرس دامنه خود، ممکن است کمی نا مناسب به نظر برسد.

استفاده از دامنه های متعدد

برخی از افراد از دامنه های متعددی استفاده می کنند تا برند خود را همیشه بروز و پویا نگه دارند. در این حالت، معمولا از دامنه های دیگر، به دامنه اصلی خود تغییر مسیر می دهند تا کاربران با دامنه اصلی برندشان در ارتباط باشند.

با یک جستجوی ساده متوجه می شوید که تعداد افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند، بسیار زیاد است. با استفاده از ریدایرکت به این صورت، شما می توانید ترافیک صفحات سایت خود را چندین برابر کنید. حتی وب سایت های بی نظیری مثل Amazon از این روش در استراتژی های خود استفاده می کنند.

سخن پایانی

در انتها که درک کرده اید ریدایرکت چیست یا اینکه استفاده های انواع تغییر مسیرها مثل ریدایرکت 301 چیست، باید بگوییم که تغییر مسیرها، در واقع ابزارهای بسیار ارزشمندی هستند که توسط تعداد زیادی از وبمسترها مورد استفاده قرار می گیرند.

البته دقت داشته باشید که استفاده ناصحیح و بی جا از این ابزار مفید، می تواند آسیب هایی به وب سایت شما وارد کند که در آینده ای نه چندان دور، توسط موتور جستجوگر گوگل، جریمه شوید؛ چراکه لینک ها یکی از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی صفحات سایت ها توسط گوگل می باشند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود