آموزش ریدایرکت دامنه ir به com

آموزش ریدایرکت دامنه ir به com,آموزش ریدایرکت در وردپرس,انواع ریدایرکت

یکی از متداول ترین سوالات کارشناسان سئو و صاحبان وب سایت ها این است که ریدایرکت دامنه ir به com باید چگونه انجام شود و چه نکاتی را برای این پروسه باید در نظر بگیریم؟

ریدایرکت اصطلاحی آشنا بین سئوکارها و طراحان سایت به شمار می رود. در حقیقت در بسیاری از اوقات برای هدایت هدفمند ترافیک وب سایت خود از آدرس url به آدرس هدف مجبورید از ریدایرکت استفاده کنید. با این کار کاربران را به مقصد و هدف اصلی خود خواهید رساند. اما انجام ریدایرکت نیازمند شناخت کامل این اصطلاح و نحوه کار با آن است. در این مقاله قصد داریم به ریدایرکت دامنه ir به com بپردازیم و در کل به شما یاد دهیم که چطور ریدایرکت یک دامنه به دامنه دیگر را انجام دهید. حتی احتمالاً این سوال برای شما پیش آید که چطور ریدایرکت دامنه بدون هاست را انجام دهیم؟ ما در این بخش شما را بطور کامل راهنمایی خواهیم کرد.

ریدایرکت چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از توضیح اینکه ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر چطور انجام می شود بهتر است با این موضوع آشنا شویم که ریدایرکت (Redirect) در دنیای وب به چه معناست؟ ریدایرکت (Redirect) در در اصل فرآیند انتقال کاربر از یک آدرس وب به آدرس دیگر اشاره دارد. این فرآیند از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای مدیریت مسیرهای ارتباطی در وبسایت ها به کار می رود.

یکی از مواقع متداول استفاده از ریدایرکت زمانی است که بخواهیم یک صفحه وب را به یک آدرس جدید منتقل کنیم یا وبسایتی را از یک دامنه ای به دامنه دیگر تغییر دهیم.

برای انجام ریدایرکت دامنه ir به com، وب سرور به مرورگر دستوراتی ارسال می کند که بیانگر تغییر مسیر است. ریدایرکت می تواند دائمی یا موقت باشد. ریدایرکت 301 نمایانگر یک انتقال دائمی است و به معنای این است که آدرس جدید دائماً جایگزین آدرس قدیمی خواهد شد. در مقابل، ریدایرکت 302 به یک انتقال موقت اشاره دارد، که ممکن است زمانی که یک صفحه از سایت موقتاً در دسترس نیست، بکار گرفته می شود.

در نهایت استفاده از ریدایرکت در وبسایت ها این امکان را می دهد تا تغییرات در بخش های مختلف وب سایت، مانند ساختار URL، به روزرسانی محتوا یا تغییرات در دامنه را به کاربران اطلاع دهند و آنها را به طور خودکار به محتوای جدید هدایت کنند.

آموزش ریدایرکت دامنه ir به com,آموزش ریدایرکت در وردپرس,انواع ریدایرکت

انواع روش های ریدایرکت

برای انجام ریدایرکت بسته به نوع سایتتان چند راه خواهید داشت. ما در این بخش به معرفی تمامی این موارد خواهیم پرداخت.

ریدایرکت دامنه ir به com در وردپرس

اگر وب سایتتان وردپرسی است برای ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر دو راه در پیش خواهید داشت. یک راه استفاده از افزونه هایی است که کار اصلی ریدایرکت را انجام می دهند. معروف ترین افزونه هایی که برای انجام ریدایرکت در وردپرس می توانید از آنها استفاده کنید، شامل موارد زیر می شوند.

  • افزونه Redirection
  • افزونه Page Links to
  • افزونه Simple 301 Redirects

همچنین می توانید بدون نصب هیچگونه افزونه ای در وب سایت وردپرس ریدایرکت دامنه خود را انجام دهید. در این روش باید به کدنویسی آشنایی داشته باشید. چرا که اگر این روش را به درستی انجام ندهید، با خطای داخلی سرور مانند خطای 500 روبرو خواهید شد. برای انجام ریدایرکت بدون هیچ افزونه ای در وردپرس، در قدم اول باید به سراغ کنترل پنل هاست خود بروید و فایل htaccess را در پوشه public_html پیدا کنید.

سعی کنید قبل از اعمال هر تغییری در این فایل از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر تغییرات شما دارای ایراد بودند، بتوانید از نسخه پشتیبان دوباره استفاده نمایید. سپس فایل htaccess را باز کرده و در انتهای آن بسته به نوع ریدایرکت که در بالا توضیح دادیم یکی از کدهای زیر را وارد نمایید.

Redirect 301 / Old-Address https://yoursite.com/new-Address

Redirect 302 /Old-Address https://yoursite.com/new-Address

در کدهایی که در بالا مشاهده می کنید، در بخش Old-Address آدرس قدیمی وب سایت خود را وارد خواهید کرد و در بخش new-Address آدرس جدیدی که می خواهید توسط آن ریدایرکت صورت گیرد را قرار خواهید داد.

اگر چنانچه هاست در دو دامنه ای که قصد ریدایرکت آنها را دارید متفاوت باشد، در هاستی که قصد دارید آدرس آن ریدایرکت شود، فایل .htaccess را باز خواهید کرد و کد زیر را داخل ان قرار خواهید داد. در بخش newdomain.com آدرس مورد نظر برای ریدایرکت را جایگزین خواهید کرد.

Redirect 301 / http://newdomain.com

همچنین اگر چنانچه تمایل داشتید از mode_rewrite استفاده کنید و بخواهید که تمام ریکوئست ها ریدایرکت شوند، می توانید از کد زیر استفاده کنید. در بخش های olddomain و newdomain آدرس های خودتان را قرار خواهید داد.

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} olddomain.com$ [NC]

RewriteRule ^ (.*) $ http://newdomain.com/$1 [R=301,L]

ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر در سی پنل cpanel

یکی دیگر از راه های ریدایرکت دامنه ir به com این است که از سی پنل استفاده کنید. برای این کار ابتدا وارد cpanel سایت خود شوید و مطابق شکل در بخش domains بر روی گزینه redirects کلیک کنید.

ریدایرکت دامنه,ریدایرکت دامنه ir به com,ریدایرکت دامنه بدون هاست

بعد از کلیک بر روی این گزینه پنجره جدیدی مطابق شکل برای شما باز خواهد شد که Add Redirect نام دارد که باید در فیلدهایی که وجود دارند اطلاعات درستی را مطابق آنچه توضیح خواهیم داد، وارد کنید.

ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر

  • بخش Type: در این بخش نوع ریدایرکتی که می خواهید انجام دهید را انتخاب خواهید کرد. نوع 301 که ریدایرکت دائمی خواهد بود و ریدایرکت 302 که موقت خواهد بود.
  • بخش https:// (www.): در این بخش آدرس وب سایتی را که می خواهید ریدایرکت شوند را وارد خواهید کرد.
  • بخش Redirects to: در این بخش آدرس وب سایت جدیدی که کاربران به آن منتقل خواهند شد، یعنی آدرس مقصد در ریدایرکت را وارد خواهید کرد. همچنین باید بعد نوشتن url جدید، علامت اسلش / قرار داده و پروتکل http را خواهید نوشت.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در پایین مواردی که در بالا توضیح دادیم، چند گزینه برای تیک زدن وجود دارند که به توضیح آنها هم خواهیم پرداخت.

  • گزینه Only redirect with www. را اگر فعال کنید، تنها کاربرانی که آدرس سایت شما را با جستجو کنند، به ریدایرکت جدید منتقل خواهند شد.
  • گزینه Redirect with or without www. را اگر فعال کنید، همه کاربران به آدرس جدید منتقل خواهند شد.
  • گزینه Do not redirect www. را اگر فعال کنید، همه کاربرانی که وب سایت شما را با www جستجو کنند، به آدرس جدید منتقل نخواهند شد.
  • گزینه Wild Card Redirect را هم اگر فعال کنید، همه فایل های داخل سایت قدیمی، با همان نام به دامنه جدید منتقل خواهند شد.

در نهایت با تکمیل موارد بالا گزینه add در پایین صفحه را کلیک خواهید کرد و گزینه yes را خواهید زد و عمل ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر در سی پنل انجام خواهد شد.

ریدایرکت دامنه بدون هاست

در این زمینه باید بدانید که امکان ریدایرکت دامنه بدون هاست وجود ندارد. چرا که در هر صورت باید به بخش کنترل پنل دسترسی داشته باشید. که می توانید یکی از دو مورد زیر باشد. کنترل پنل پکیج هاستینگ و یا کنترل پنل دامین. زمانی که یک دامین ثبت می کنید، یک کنترل پنل جداگانه از طرف شرکت ثبت کننده در اختیار کاربر قرار داده می شود که باید حتماً به این کنترل پنل دسترسی داشته باشید.

یا در غیر اینصورت باید از شرکتی که هاست را دریافت کرده اید، بخواهید خود دامنه سایتتان را به آدرس جدید ریدایرکت کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله ریدایرکت دامنه ir به com را برای شما توضیح دادیم. البته بهتر است این را هم بدانید که عمل ریدایرکت با تغییر دامنه ها تغییری نمی کند و در همه آنها آدرس قدیمی که می خواهید ریدایرکت شود را به همراه آدرس جدید وارد کرده و مراحلی که در بالا توضیح دادیم را انجام خواهید داد. همچنین باید در نظر داشته باشید که در زمان ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر نوع ریدایرکت که 301 یا 302 باشد را به طور دقیق انتخاب نمایید که به موقتی و یا دائمی بودن وب سایت شما مربوط می شود.

امیدواریم مطالبی که در این بخش عنوان کردیم به شما کمک کنند تا به درستی ریدایرکت های لازم را انجام دهید. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نظر و پیشنهادی می توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود