تغییر دامنه سایت و تاثیر آن بر سئو

آموزش تغییر دامین سایت,تعویض دامنه سایت,تغییر دامنه ir

تغییر دامنه سایت یکی از مسائلی است که وبمستران تازه وارد زیادی با آن درگیر هستند؛ به همین دلیل در این مطلب آموزشی قصد داریم آموزش تغییر دامنه سایت را به نحوی جذاب و روان برای شما شرح دهیم.

در ابتدا باید بدانید که در همین دو سال اخیر، بر اساس آمارهای به دست آمده، تعداد خریداران اینترنتی به شدت رشد داشته است و بیشتر مردم سعی کرده اند که محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت تهیه کنند.

حال نکته اینجا است که مردم خرید خود را از چه وب سایت هایی انجام می دادند؟ وب سایت های فروشگاهی موفق در این چند ساله، مخصوصا در کشور ما، پیشرفت و درآمد بی نظیری داشته اند و توانستند که اعتماد کاربران را به خود جلب کنند. این مسئله نشان می دهد که هر کسب و کاری برای موفقیت در حوزه اینترنت و دنیای دیجیتال، به یک سایت و دامنه نیاز دارد.

اما برای اینکه بتوانیم یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم، باید یک سایت یا بلاگ برای برند خودتان داشته باشید و لازمه این امر ابتدا ثبت دامنه است.

انتخاب نام دامنه مناسب چیزی است که شما را از بقیه رقبا و سایر سایت های دیگر متمایز می کند؛ اما تفاوت انتخاب نام دامنه با دیگر نام گذاری ها مسئله ای است که نباید از آن غفلت شد. برای مثال نام ها در حوزه وب منحصر به فرد هستند. یعنی شما نمی توانید سایتی را پیدا کنید که نام و آدرس دامنه آن دقیقا با سایت شما یکسان باشد. این مزیت برای حفظ قانون کپی رایت در دنیا اجرا شده است.

اما خیلی از افراد برای انتخاب اسم، وسواس بسیار زیادی از خودشان نشان می دهند تا جایی که ممکن است این وسواس فکری زیاد باعث شود تا نام دامنه شان را به درستی انتخاب نکنند و یا حتی نامی که انتخاب می کنند، از نظر لغوی اشتباه از کار در می آید.

بروز این مساله باعث می شود تا افراد به دلیل نداشتن تجربه در این زمینه بسیار نگران شوند و اقدام به خرید دوباره یک دامنه دیگر نمایند. اما لازم نیست چنین کاری انجام شود. در این مقاله به شما می گوییم که چطور باید از شر این مشکل خلاص شوید.

برای زمانی که شما نام دامنه را اشتباه انتخاب کردید ، یک راه حل وجود دارد و آن هم تغییر یا انتقال نام دامنه است.

اما قبل از اینکه به موضوع تغییر یا انتقال دامنه بپردازیم، بهتر است درباره علت وقوع این مساله مطالبی را بیان کنیم. به راستی چه چیزی باعث می شود ما نیاز به تغییر نام دامنه سایت پیدا کنیم؟

جواب اینجاست؛ عدم وجود شناخت کافی درباره دامنه و سایت.

برای اینکه هیچ وقت به مرحله تغییر و انتقال نام دامنه نرسیم، بهتر است درباره موضوعات پیرامون آن به خوبی اطلاعات به دست بیاوریم. در این قسمت درباره دامنه، سایت و تفاوت آن ها نکاتی را بیان خواهیم کرد.

آموزش تغییر دامین سایت,تعویض دامنه سایت,تغییر دامنه ir

سایت چیست؟

برای درک مناسب موضوع تغییر دامنه اصلی سایت، بهتر است متوجه شوید که ماهیت یک وب سایت چه معنا و مفهومی دارد. برای کسانی که تا به حال سایت نداشته اند و یا شناختی درباره این حوزه ندارند، ممکن است فکر کنند دامنه و سایت در واقع یکی هستند. اما واقعا اینگونه نیست. برای مثال خرید نام دامنه به این معنا نیست که شما با خرید آن نام، یک سایت هم دارید.

در واقع یک وب سایت از اجزای مختلفی نظیر: صفحات لندینگ، عکس، ویدئو، صدا و موارد دیگر تشکیل می شود. اما یک سایت برای اینکه بتواند در بستر وب دیده شود، ابتدا نیاز به یک نام مجزا دارد.

نام دامنه چیست؟

زمانی که دانشمندان حوزه کامپیوتر در حال ساخت و گسترش شبکه جهانی وب بودند، از کد های 32 یا 128 بیتی برای هر آدرس در وب استفاده می کردند که امروزه با نام IP آن را می شناسیم. این آدرس ها در ابتدا به دلیل کوچک بودن فضای وب بسیار کارآمد و عالی بود. اما با گسترش فضای وب و زیاد شدن آدرس ها در آن، حفظ کردن این IP ها برای حافظه خسته انسان کار بسیار سختی بود که حتی انسان هایی با حافظه های طلایی هم نمی توانستند همه این آدرس ها را به خاطر بسپارند.

اینجا بود که برای رفع این مشکل از نام دامنه استفاده شد. البته بهتر است بدانید که هر دامنه یک IP مشخص و منحصر به فرد دارد.

نام دامنه، جایگزین مناسب و البته راحت تری به جای اعداد است و البته یک میانبر سریع برای رسیدن به آن آدرس نیز به حساب می آید.

دامنه سطح بالا TDL چیست؟

Top Level Domain پسوندی است که بعد از نام دامنه قرار می گیرد. به صورت پیش فرض ما هفت TDL داریم که با پسوند های زیر شناخته می شوند:

com.

net.

edu.

gov.

mil.

org.

int.

برای مثال سایت گوگل یک TDL است.

باید بدانید که خرید دامنه با این پسوند ها شرایط و قوانین خاص خودش را دارد؛ ولی با توجه به نکات دوره های آموزش تغییر دامین سایت در بین این 7 پسوند، 2 پسوند com. و org. نسبت به موارد دیگر شرایط و قوانین راحت تری برای خرید نام دامنه دارند.

از دو پسوند فوق می توان برای کسب و کار های اینترنتی استفاده کرد و هیچ مشکلی ندارد. اما در صورتی که بخواهید یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید، نمی توانید از پسوند edu. استفاده کنید. این پسوند برای سایت های آموزشی، تحصیلاتی و علمی است.

حالا که با سایت، دامنه و TDL آشنا شدید و می دانید چه تفاوت هایی با هم دارند، بهتر است درباره دلایل تغییر دامنه سایت و چگونگی انجام آن صحبت کنیم.

چرا باید نام دامنه را تغییر دهیم؟

اگر به فکر تغییر دامنه اصلی سایت خودتان هستید، بهتر است قبل از هر اقدامی، به این سوال خوب فکر کنید و جواب دهید؛ چرا می خواهید تغییر دامنه سایت انجام دهید؟ زیرا این تصمیم، با هر تصمیم دیگری که در طول روز می گیرید خیلی فرق دارد.

شما باید جوانب مثبت و منفی تغییر نام دامنه سایت را بسنجید و سپس با توجه به آن تصمیم درست را اتخاذ کنید.

دلیل شما برای تغییر دامنه سایت می تواند یکی از دلایل زیر باشد:

1. نام دامنه را دوست ندارید و یا با اهداف تجاری شما در یک راستا نیست

برای مثال شما در حوزه نمای شیشه ای فعالیت دارید ولی نام دامنه شما بیانگر این موضوع نیست. در چنین حالتی تغییر دامنه سایت می تواند ترافیک فعلی سایت شما را کاهش دهد؛ زیرا کاربران قبلی شما، نمی دانند که نام وب سایت تغییر کرده است. حتی فرض کنید شما از طریق کانال های مختلف بتوانید آن ها را از این اتفاق مطلع کنید ولی باز هم شاهد افت ترافیک محسوسی خواهید بود.

2. نام دامنه هیچ گونه جذابیتی برای کاربر ندارد

ممکن است شما بر روی سایتتان ترافیک چندانی نداشته باشید.برای مثال 6 ماه از فعالیت شما بر روی سایت می گذرد و بازخورد مناسبی از طرف کاربران نداشته اید .البته در این موارد باید به تعداد کاربران هدف در حوزه کسب  و کار خودتان توجه کنید و این موضوع را در تصمیم گیری هایتان لحاظ کنید. در چنین مواقعی می توانید به تغییر دامنه اصلی سایت خود بیندیشید تا برای کاربرانتان نیز جذابیت بیشتری داشته باشد.

3. تغییر نام برند یا شرکت شما

در صورتی که نام شرکت خودتان و حتی کسب و کارتان را به کلی تغییر دهید، ممکن است بخواهید نام و آدرس سایت خودتان را با استفاده از روش های تغییر نام دامنه سایت عوض کنید. یکی از مهمترین دلایل موفقیت برندها و کمپانی های بزرگ در حوزه وب این است که پیام و هدف خود را به خوبی به کاربر منتقل کرده اند، یکی از راه های انتقال پیام به کاربران، نام دامنه است.

4. استفاده از دامنه های سطح بالا

بیشتر سایت های ایرانی معمولا از پسوند ir استفاده می کنند. در این بین سایت هایی هستند که با رشد چشم گیر به این نتیجه رسیده اند که از دامنه های سطح بالاتری همچون .com و .org استفاده کنند.در چنین مواردی تغییر دامنه سایت می تواند یک انتخاب مناسب باشد و ارزش افزوده بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: دامنه ir بهتر است یا comپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

5. لحن نامناسب نام دامنه

یکی از دلایل تغییر نام دامنه سایت می تواند به خاطر تلفظ و نوع لحن گفتاری نام دامنه باشد. برخی بدون توجه به این موضوع، دامنه را ثبت می کنند اما اکنون که به یک برند تبدیل شده و قصد دارند از بستر وب سایت برای فروش بیشتر محصولات یا ارائه خدمات، بهره مند شوند، این مورد خیلی آزار دهنده می شود. در نتیجه اگر نام دامنه شما لحن مناسبی ندارد و ممکن است روی موضوع برندینگ شما اثر منفی بگذارد، حتما برای تغییر این نام اقدام کنید.

تغییر دامنه از ir به com,تغییر دامنه اصلی سایت,تغییر دامنه سایت

اگر یکی از موارد فوق را در نظر دارید و تصمیم شما برای تغییر نام دامنه سایت قطعی است، به شما می گوییم که چطور این کار را انجام دهید. تعویض دامنه سایت بدون اینکه آسیب جدی به کسب و کار شما وارد کند بسیار مهم است. پس با دقت موارد زیر را انجام دهید.

مراحل تغییر دامنه سایت

حال می رسیم به موضوع اصلی نحوه تغییر دامنه سایت؛ برای پیاده سازی این امر، ابتدا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد حساب کاربری خود در سایت com شوید.
  2. بر روی آیکون Website Builder کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.
  3. در کنار آدرس دامنه، گزینه ای به نام Option وجود دارد. روی آن کلیک کنید.
  4. با کلیک بر روی گزینه آپشن، یک نوار دراپ داون به نمایش در می آید، در این نوار روی گزینه Change Domain کلیک کنید.
  5. در این مرحله یک پنجره پاپ آپ باز می شود، دامنه خود را انتخاب کنید و گزینه تایید را بزنید.
  6. در این مرحله می توانید، آدرس و یا نام جدید را وارد کنید و سپس تایید را بزنید.
  7. پس از اعمال تنظیمات، از شما پرسیده خواهد شده که آیا با تغییرات موافق هستید، در صورتی که همه چیز درست بود، تایید کنید تا تغییر دامنه سایت شما به درستی انجام شود.

پس از تایید، سایت شما با دامنه جدید در دسترس است. حالا قدم بعدی هدایت کاربران از سایت قدیمی به آدرس جدید است. این کار را با ریدایرکت 301 باید انجام دهید.

البته در نظر داشته باشید این روش ساده و ایمن برای دامنه هایی بود که در Domain.com قرار دارند، اما سایت های کشور ما دامنه را از سایت های واسط می خرند. برای تغییر دامنه سایت های ایرانی باید به شرکت ها، درخواست تغییر نام دامنه سایت داد.

تغییر دامنه سایت وردپرسی,تغییر نام دامنه سایت,تغییر نام سایت

ریدایرکت آدرس قدیمی سایت بر روی آدرس جدید

پس از تغییر دامنه سایت، موضوع مهمی پیش می آید و آن هدایت ترافیک از سایت قدیمی به سایت و آدرس جدید است. این هدایت باید به گونه ای انجام شود تا در فرآیند سئو سایت شما هیچگونه خللی وارد نکند.

برای انجام این کار، بهترین گزینه استفاده از ریدایرکت 301 است. برای تغییر مسیر یا ریدایرکت 301 به این صورت عمل کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود در سایت Domain.com شوید.
  2. در سی پنل به قسمت تنظیمات دامنه مراجعه کنید.
  3. در زیر منو این قسمت، گزینه Redirect را بزنید.
  4. پس از آن فرمی برای شما باز می شود که باید اطلاعات آن را وارد کنید.
  5. آدرس جدید و آدرس قدیمی را که می خواهید ریدایرکت شود وارد کنید.
  6. سپس روی گزینه add this redirect کلیک کنید.
  7. در مرحله آخر به صفحه اصلی برگردید و تغییرات انجام شده را تایید کنید.

تا اینجای کار از تعویض دامنه سایت ، به نظر خیلی ساده و راحت بود. درست است؛ اما این در واقع مسیری امن برای دامنه هایی است که در سایت Domain.com وجود دارد. اما اکثر سایت های ایرانی از سایت های واسط دامنه خریداری می کنند.

در چنین مواقعی پیشنهاد می دهیم تا با زدن تیکت به این شرکت ها، درخواست تغییر دامنه سایت وردپرسی را بدهید. اما اگر به هر دلیلی، قادر به تغییر دامنه سایت نبودید، بهتر است سایت را روی دامنه جدید بالا آورده و سپس تک تک صفحات سایت قدیمی را به صفحات متناظرشان در سایت جدید ریدایرکت 301 کنید تا ترافیک ورودی سایت شما از دست نرود.

نحوه تغییر دامنه اصلی سایت در سی پنل,نحوه تغییر دامنه سایت

چرا نام دامنه مهم است؟

علاوه بر جایگاه شما در نتایج گوگل، نام دامنه شما بسیار مهم است. زیرا تاثیر غیر مستقیم روی کاربر دارد و در صورتی که مناسب و جذاب باشد، می تواند آنها را به راحتی جذب کند. با انتخاب نام مناسب برای وب سایتتان، دیگر لازم نیست تا آن را تغییر دهید و هزینه های زیادی را بپردازید.

نکته ای که اگر بدرستی انتخاب نشود می تواند پول، وقت، انرژی و حتی هزینه برندسازی شما را تهدید و گاهی اوقات نابود کند؛ در نتیجه مجبور به تغییر دامنه اصلی سایت خود خواهید شد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در زمان کوتاهپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

نام دامنه باعث ایجاد اعتبار می شود

با گسترش فضای وب و به خصوص اینترنت در ایران، شاهد ظهور سایت های زیادی در زمینه های مختلف هستیم. داشتن سایت برای هر کسب و کاری امروزه از نان شب هم واجب تر است و اعتبار و ارزش شرکت ها، با سایت های آنها محک زده می شود. پس داشتن یک وب سایت با نام مناسب می تواند اعتبار و اطمینان بیشتری را برای مخاطبان و مشتریان شما به همراه داشته باشد.

اولین برخورد؛ مهمترین برخورد

فرض کنید می خواهید در اینترنت تایپ 10 انگشتی را یاد بگیرید. پس از جستجو کلمه مورد نظر با لیستی از سایت ها روبرو می شوید که همگی برای ارائه آموزش و خدمات به شما آماده هستند. اما سوال اینجاست، شما روی کدام سایت کلیک می کنید؟

البته این یک سوال کلی است و در انتخاب شما فاکتورهای زیادی تاثیر گذار است. اما یکی از مواردی که به آن توجه می کنید، آدرس سایت است. زیرا اسم سایت، تا حدودی می تواند نشان دهنده حوزه فعالیت آن باشد. در اینجا تغییر دامنه سایت می تواند به خوبی به شما کمک کند.

نام دامنه سایت باعث یادآوری برند می شود

یکی از موارد مهم در برندسازی در حوزه وب، یادآوری برند یا brand recall است. یکی از راه هایی که می توانید با استفاده از آن برند و سایت خودتان را بیشتر در ذهن مخاطبانتان تکرار کنید، نام دامنه و آدرس سایت شما است. با انتخابی نام هوشمندانه و البته جذاب که با سیاست های کاری شما همسو باشد، می توانید برندسازی راحت تری را در حوزه اینترنت ایجاد کنید؛ در غیراینصورت و با تغییر نام دامنه سایت خود، ممکن کمی از رقیبان خود عقب بمانید.

ایجاد انعطاف در کسب و کار

در گذشته عامل اصلی برای موفقیت برند، شرکت و حتی کسب و کار های محلی، موقعیت جغرافیایی آن ها بوده است. اما امروزه با وجود سایت برای کسب و کارهای مختلف، به افراد این امکان را می دهد تا به راحتی دفتر اصلی خود را تغییر دهند و یا چندین شعبه در شهرها و کشورهای دیگر ایجاد کند بدون اینکه خللی در کسب و کار آن ها ایجاد کند.

ارسال سیگنال های مهم به کاربر و مخاطب

امروزه داشتن سایت بسیار فراگیر شده است تا جایی که حتی کسب و کارهای محلی اقدام به فروش کالا و یا خدمات خود از این طریق می نمایند. اما این کار چه تاثیری روی کاربران و مخاطبان شما می گذارد؟ این تغییر به ظاهر کوچک، سیگنال های زیادی را به کابر شما منتقل می کند.

به آن ها می گوید که شما برای کسب و کارتان و مشتریانتان اهمیت قائلید و سعی می کنید خدمات و کالای خودتان را با کمترین هزینه و سریع ترین مسیر به آنها برسانید.

فرض کنید شرکتی که در زمینه تعمیرات و فروش لپتاپ و کامپیوتر است، سایت و دامنه ای ندارد. در چنین حالتی مشتریان این شرکت ممکن است با خودشان بگویند که کالا و یا خدماتی که توسط آن ها ارائه می شود کیفیت نداشته و به روز نیست.

تغییر دامنه از ir به com چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

مسلم است که تغییر دامنه سایت مقداری روی میزان سئو آن تاثیر می گذارد و در ابتدا کمی باعث افت جایگاه و اعتبار سایت می شود. درواقع تغییر دامنه از ir به com برای سایت هایی که چندین سال با یک دامنه فعالیت داشته اند و بعد از آن خیلی ناگهانی تغییر دامنه داده اند، بیشتر به چشم می خورد.

ما در دوره آموزش سئو به کاربران می گوییم که نگرانی خیلی زیادی بابت این موضوع نداشته باشند، چون این افت سئو و اعتبار موقتی است و زمانی که دوباره فعالیت خود را با دامنه جدید و به طور اصولی آغاز کنید، جایگاه قبلی خود را خیلی راحت دوباره به دست می آورید. با این حال اگر تغییر دامنه سایت ضروری نیست و با این سوال که چرا باید دامنه را تغییر دهیم؟ مواجه نیستید، سعی کنید حدالامکان آدرس سایت و دامنه تان را تغییر ندهید.

ساب دامین چیست و چه مفهومی دارد؟

آموزش تغییر دامین سایت,تعویض دامنه سایت,تغییر دامنه ir

یکی از مواردی که به شما در زمینه تغییر دامنه سایت وردپرسی یا ثبت دامنه سایت، می تواند کمک کند، ایجاد ساب دامین یا زیردامنه است. گاهی اوقات ایجاد یک ساب دامین کاربردی، می تواند همانند ثبت یک دامنه جدید یا تغییر نام دامنه سایت، برای شما کاربردی باشد. پس حتما تا انتهای این بخش از محتوای تغییر دامنه سایت با ما همراه باشید تا بهتر با این موضوع آشنا شوید.

باید بگوییم که ساب دامین، در واقع همان زیردامنه اصلی یک سایت است که احتمالا در حین جستجوهایتان بارها با آن مواجه شده اید. این بخش ها در حقیقت قسمتی از سایت اصلی هستند، اما موتورهای جستجو آن را به عنوان جزئی جدا در نظر می گیرند.

ساب دامین ها معمولا برای دسته بندی بخش های مختلف سایت استفاده می شوند و معمولا نام آن پیش از نام اصلی دامنه در URL قرار می گیرد.

زیردامنه ها در عین داشتن شباهت ها با دامنه اصلی، تفاوت هایی هم دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. به طور کلی شباهت های آن ها بیشتر در مواردی مانند محتوا، ساختار و یا رنگ می باشد.

اهمیت زیردامنه ها و کاربردهای آن ها

باید بدانید که ساب دامین ها در سئو و محتوای شما نقش مهمی دارند. این اهمیت زمانی مشخص می شود که یادآور شویم موتورهای جستجو زیردامنه های سایت را به عنوان بخش هایی مجزا می شناسند.

بنابراین شما می توانید از این ویژگی استفاده کنید و ساب دامین های یک سایت را در جهت مقاصد خود ایجاد کنید.

اگر شما هم کنجکاو شده اید که چگونه می توانید با ایجاد ساب دامین در جهت بهبود سایت و تاثیر بیشتر آن استفاده کنید، نگران نباشید، ما چند ترفند اساسی برای شما داریم که می توانید از آن ها در این زمینه کمک بگیرید.

استفاده در بخش خدمات: اگر احساس می کنید که سایت تان در بخش خدمات به دسته بندی های خاص تر و بهینه تری احتیاج دارد، ساب دامین ها دقیقا همان چیزی هستند که به آن ها احتیاج دارید.

شما با ایجاد ساب دامین های مختلف می توانید هر بخش را به دسته ای خاص از موارد یا اطلاعات اختصاص دهید و نه تنها کار مخاطبان را راحت کنید، بلکه با توجه به این اصول می توانید در رتبه بندی گوگل هم بهتر ظاهر شوید.

این راهکار می تواند جایگزین ایجاد یک دامنه جدید برای حوزه کاری شما و برای ایجاد یک بخش جدید در کسب و کارتان باشد.

استفاده برای بخش فروش: نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که وجود فروشگاه یا وبلاگ دیگر در بستر اصلی سایت تان، آن را بیش از اندازه سنگین می کند. در این مورد می توانید از ساب دامین های متفاوتی در این زمینه استفاده کنید تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید.

استفاده برای نسخه موبایل: قطعا شما هم این روزها هر سایتی را که باز می کنید، نسخه ای برای موبایل و کاربران آن هم منتشر شده است. ساب دامین های یک سایت از بخش هایی هستند که می توانید از آن ها در جهت این هدف استفاده کنید.

محدودیت های جغرافیایی و دسته بندی آی پی ها: برخی از سایت ها وجود دارند که برای کاربران خارجی اطلاعات مجزایی دارند، در این زمینه می توان به راحتی از زیردامنه ها کمک گرفت. جالب است بدانید که ایجاد ساب دامین به شما این امکان را می دهد که بتوانید کاربران را با توجه به آی پی های مورد استفاده شان دسته بندی کنید.

مزیت های استفاده از ساب دامین ها

پس از پاسخ به پرسش ساب دامین چیست، نوبت به بررسی مزایای آن می رسد:

  • پیاده سازی ساب دامین ها به عنوان بخش مستقلی از سایت، کار بسیار راحتی است.
  • استفاده از زیر دامنه ها برای بهبود سایت تان کاملا رایگان است.
  • ایجاد ساب دامین امکان دسته بندی های منطقه ای و آی پی های مختلف را به شما می دهد.
  • می توانید از کلمه کلیدی به کار رفته در آدرس سایت اصلی برای زیردامنه های تان استفاده کنید.

تاثیرات ساب دامین بر سئوی سایت

حال می خواهیم ارتباط این بخش با سئو را بررسی کنیم. آیا استفاده از ساب دامین به بهینه سازی سایت، کمک می کند؟ آیا در سئو برای انتخاب یک زیردامنه تکنیک های خاصی وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوالات، ادامه مقاله آموزش تغییر دامین سایت را بخوانید و سوالات و چالش های خود را در بخش نظرات، مطرح کنید.

اهمیت کلمات کلیدی

چنانچه هدف تان این باشد که در رتبه بندی های گوگل خوش بدرخشید، احتمالا متوجه تاثیر کلمات کلیدی شده اید، به خصوص اگر آن ها در نام سایت به کار رفته باشند. اما باید بدانید که این کار ممکن است نشدنی به نظر برسد. با وجود ساب دامین ها این مشکل به راحتی قابل حل است و می توانید شانس پیشرفت تان را افزایش دهید.

به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی بخش فروش در وب سایت خود دارید، بهترین عبارت، shop است. اگر بتوانید این عبارت را با کلمه کلیدی حوزه کاری خود، ترکیب کنید، یک انتخاب بهینه و سئو شده، محسوب می شود.

تاثیر بر روی رنک های مربوط به رابط کاربری

همانطور که گفتیم یکی از مزیت های ساب دامین ها توانایی دسته بندی موضوعات است. زمانی که کاربر با حجم بالا و پیچیده ای از اطلاعات رو به رو شود، اصلا برایش خوشایند نخواهد بود. بنابراین این امر در نهایت رنک سایت تان را کاهش خواهد داد.

اتوریتی دامنه و تاثیر ساب دامین بر آن

وجود لینک های دیگر از سایت های با کیفیت و معتبر، اتوریتی دامنه را افزایش خواهد داد و این بک لینک ها به راحتی و از طریق ایجاد ساب دامین ها در دسترس شما خواهند بود.

به طور کلی زیردامنه ها شاید از بخش های اصلی یک سایت نباشند، اما قطعا استفاده از آن ها در موفقیت سایت شما تاثیر گذار است.

جمع بندی

همانطور که از این آموزش تغییر دامین سایت متوجه شدید، در صورتی که تمایل به داشتن دامنه فعلی خود ندارید، به راحتی و با انجام مراحلی که در این مقاله برای تغییر نام دامنه سایت گفته شد، می توانید اسم سایت خود را تغییر دهید و با انجام ریدایرکت 301 از افت رتبه صفحات سایت خود جلوگیری نمایید.

در نظر داشته باشید این کار اگر به درستی انجام نشود، ضربه سنگینی به سایت شما وارد می کند؛ بنابراین بهتر است پیش از تغییر دامنه اصلی سایت خود، حتما با متخصصین و مشاوران سئو در این زمینه مشورت نمایید.

2 نظر در مورد مقاله “ تغییر دامنه سایت و تاثیر آن بر سئو ” ثبت شده است
  1. الناز

    سلام ببخشید برای تغییر اسم دامنه اصلی سایت باید ی دامنه جدبد خرید کرد ؟چون من ی دامنه اصلی دارم که از دایرکت ادمین اونو به ی نام دیگه تغییر دادم و الان سایتم کلا باز نمیشه من باید چیکار کنم؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      بله. باید دامنه جدید خریداری کنید و کل سایت رو ریدایرکت کنید روی آدرس جدید
      البته بهتره که این کار توسط یک برنامه نویس انجام بشه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود