ضروری

سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن

آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سیاه,تکنیک سئو کلاه سیاه
آخرین بروزرسانی : 20 آبان 98

سئو کلاه سیاه یا همان Black Hat SEO در واقع نیاز دارد تا به خوبی شناخته شده و اثرات آن بر روی سیستم رنکینگ صفحات سایت به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین شما باید به خوبی بدانید که این روش، چه جایگاهی در زمینه سئو سایت داشته و بر اساس چه فاکتورهایی شناخته می شود.

سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که بر خلاف قوانین و قواعد گوگل بوده و درست مانند دیگر دسته های سئو سایت، هدف اصلی سئو کلاه سیاه هم بهبود رتبه صفحات مختلف سایت می باشد.

حال که مفهوم اینکه سئو کلاه سیاه چیست را متوجه شدید، باید بدانید که این نوع تکنیک ها معمولا به نتیجه نرسیده و در نهایت به جریمه شدن سایت مورد نظر ختم می شود. این تکنیک های سئو کلاه سیاه معمولا در دسته های کلی زیر جای می گیرند:

  • Keyword Stuffing یا همان تکرار غیرمتعارف کلمات کلیدی
  • پنهان کاری
  • استفاده از شبکه های لینک خصوصی

همانطور که می دانید، بالا بودن رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو اهمیت زیادی دارد. سئو سایت عاملی است که می تواند برای صفحات مورد نظر شما در گوگل رنک خوبی به دست بیاورد. حال نکته ای که باید بدانید این است که سئو سایت به دو دسته کلی سئو کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم بندی می شود که هر کدام از آن ها اصول و استراتژی های مخصوص به خودشان را دارند.

مجموعه فعالیت هایی که با عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شوند، راه مناسبی از نظر موتورهای جستجو نیستند؛ چراکه روش ها و تکنیک های سئو کلاه سیاه در نهایت موجب دور زدن الگوریتم رتبه بندی گوگل شده و در واقع آن را به بازی می گیرند.

سئو کلاه سیاه به جای استفاده از روش های صحیح و قانونی برای بالا آوردن سایت در SERP ها، از تکنیک های مشکل دار برای پیاده سازی این امر استفاده می کند. استفاده مکرر از تکنیک های سئو کلاه سیاه ممکن است آسیب های جدی و اساسی به وضعیت رتبه بندی صفحات سایت شما وارد کند.

اگر تازه وارد فضای جستجو شده باشید، باید بدانید که هدف موتورهای جستجو مانند گوگل، ارائه بهترین نتایج در هنگام انجام یک جستجوی شخصی است. آن ها می خواهند که افراد تجربه جستجوی خوبی داشته باشند و همچنین مطمئن شوند که صفحات اسپم برای کاربران نشان داده نمی شود. آن ها این کار را بطور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدف اصلی این کار شناسایی و مجازات افرادی است که در از استراتژی ها و روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.

الگوریتم های موتور جستجو به مرور زمان بروز رسانی های زیاد و مفیدی داشته اند؛ به همین دلیل باید از تکنیک های سئو کلاه سیاه تا جایی که می توانید، خودداری کنید. سئو کلاه سفید روشی بسیار بهتر برای بهبود عملکرد سایت است. در واقع این رویکرد اخلاقی تری است که مطابق با شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو عمل می کند. سئو کلاه سفید با ایجاد محتوای با کیفیت و به وجود آوردن یک تجربه کاربری فوق العاده عملکرد سایت شما را بهبود می دهد.

حالا وقتشه!   اینو بخون: سئو کلاه سفید و تکنیک های برتر آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه مخالف دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و آن ها را برای دستیابی به رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این می تواند منجر به پاک شدن کامل از نتایج جستجو یا به دست آوردن موقعیت پایین تر صفحات سایت شود. سئو کلاه سفید یک روش اخلاقی تر برای انجام سئو با ایجاد محتوای با کیفیت و یک تجربه کاربری خوب است.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

در ادامه این مقاله آموزش سئو کلاه سیاه، به بررسی تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد، پرداخته می شود تا شما بتوانید با شناسایی صحیح، حد الامکان از پیاده سازی آن ها در روند سئو سایت خود خودداری کنید.

آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سیاه,تکنیک سئو کلاه سیاه

Keyword Stuffing یا استفاده نامتعارف و زیاد از کلمات کلیدی

Keyword Stuffing به عمل پر کردن محتواهای سایت با کلمات کلیدی غیر مرتبط گفته می شود که هدف آن فریب دادن گوگل و کسب رتبه های برتر در SERP ها است. بنابراین باید در نظر داشته باشید که به کار بردن عبارات کلیدی به صورت غیر متعارف و مکرر در متن محتوای سایت، می تواند یک تجربه کاربری بسیار بد را به وجود آورده و همچنین ممکن است باعث شود که صفحه سایت شما در بین نتایح نامرتبط نشان داده شود.

برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که گوگل این دسته از عبارات کلیدی را با عناوین زیر می شناسد:

  • کلمات را مثل یک لیست طولانی از شماره های تلفن می داند که ارزشی برای رتبه بندی ندارند.
  • عبارت کلیدی پرتکرار را به عنوان نام یک شهر یا کشور در نظر می گیرد که دلیلی نمی بیند که رنک بالایی به آن بدهد.
  • اگر تکرار کلمات کلیدی در متن محتوا به طور غیر طبیعی باشد، گوگل این مورد را به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته و سایت شما را ممکن است که جزیمه کند.

پنهان کاری یا Cloaking برای موتورهای جستجو

پنهان کاری در واقع به عملی گفته می شود که در طی آن یک وب سایت، یک نوع محتوا را به کاربران و نوع دیگری را به موتورهای جستجو نشان می دهد. این روش، معمولا در آموزش سئو کلاه سیاه دیده می شود؛ به این صورت که صاحبان این دسته از وب سایت ها تصمیم می گیرند با ارائه محتواهای مختلف، به صورت غیر مرتبطی در صفحات نتایج جستجو رنک خوبی دریافت کرده و در نهایت الگوریتم گوگل را فریب می دهند.

ریدایرکت های مخفیانه

ریدایرکت در واقع موجب می شود تا فردی که به بر روی یک لینک کلیک کرده است، به یک URL متفاوت منتقل می شود. بر اساس آنچه که از آموزش سئو کلاه سیاه به دست می آید، متوجه می شویم که این نوع از بهینه سازی سایت، هدف متفاوتی با آنچه که گفته شد دارد. ریدایرکت های مخفیانه در واقع کمک کننده های اصلی به مفهوم Cloaking می باشند؛ به این صورت که خزنده های گوگل را به یک  URL متفاوت و کاربران را به یک صفحه سایت دیگری منتقل می کنند.

محتوای بی کیفیت

ارائه محتوای بی کیفیت نیز یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه می باشد. صاحبان وب سایت هایی که از این روش استفاده می کنند، در واقع محتواهایی که دیگر سایت ها تولید کرده اند را کپی می کنند و یا اینکه توجهی به اهمیت محتوا نداشته و آن را تنها محلی برای قرار دادن عبارات کلیدی می دانند.

گوگل در زمینه بررسی و شناسایی محتواهای کپی شده و یا بی کیفیت عملکرد قدرتمندی از خود ارائه نمی کرد تا زمانی که بروز رسانی پاندای گوگل در الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو اتفاق افتاد. پس از آن دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه که در این زمینه به کار برده می شدند، به شدت محبوبیت خود را از دست دادند؛ مثلا به کارگیری کلمات کلیدی نامرئی و به صورتی که مشخص نباشند، یکی از این موارد بود.

لینک های پولی

موتورهای جستجوگر مانند گوگل خرید و فروش لینک ها را به شدت ممنوع اعلام کرده اند. آن ها در وب سایت خود اعلام می کنند که “هر لینکی که قصد دستکاری PageRank یا رتبه سایت در نتایج جستجوی Google را داشته باشد، ممکن است به عنوان نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل تلقی شود”. اگر مطمئن نیستید که به چه صورت می توانید مبادله های قابل قبولی در مورد لینک سازی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که از نکات آموزش لینک سازی طبیعی در روند فعالیت های خود استفاده کنید.

سوء استفاده از structured data و rich snippets

Structured Data همچنین با عناوینی مثل rich snippets و schema هم شناخته می شود. این مورد به شما این امکان را می دهد که محتوای خود که در SERP ها نشان داده می شود را تغییر دهید. با توجه به نکات آموزش سئو کلاه سیاه، سوء استفاده از  structured data شما را از رقابت با دیگران باز می دارد و به شما رتبه های واقعی در صفحات نتایج جستجو می دهد.
شما structured data را می توانید به صفحاتی که دارای پادکست و یا هرگونه خدمات مشابه دیگری هستند، اضافه کنید. نشانه گذاری های schema احتمالا یکی از محبوب ترین مدل های structured data می باشد.
یکی از روش های سئو کلاه سیاه این است که اطلاعات نادرستی در structured data ایجاد کند تا به واسطه آن موتور جستجوی مورد نظر و کاربران را فریب دهد. به عنوان مثال، ممکن است که فردی که از روش های سئو کلاه سیاه در روند کاری خود استفاده می کند، به مقاله های سایت خود 5 ستاره های فیک بدهد.
این در واقع یک عملیات بسیار ریسک پذیر می باشد؛ چراکه موتورهای جستجو از جمله گوگل، به کاربرانشان اعلام می کنند که مواردی که شامل سوء استفاده از structured data می باشند را در صورت مشاهده حتما گزارش کنند.
تکنیک های سئو کلاه سفید,تکنیک های سئو کلاه سیاه,روش سئو کلاه سیاه
البته ترس از این مورد نباید شما را وادار کند که از افزودن اطلاعات ساختار یافته به صفحات خود دست بکشید. دقت داشته باشید که استفاده صحیح از structured data در واقع یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید به شما می رود. شما با افزودن یک review markup به صفحات خود، می توانید نرخ کلیک را به راحتی حدود 10 درصد افزایش دهید. اگر اطلاعات صحیحی در این زمینه به گوگل ارائه کنید، جای هیچ نگرانی برای جریمه شدن سایت شما وجود ندارد.

این مقاله ادامه دارد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود