
به نظر می رسد بخش قابل توجهی از آپدیت های پنگوئن برای مقابله با بهینه سازی از طریق سایت های لینک دهنده (بک لینک دهنده) است. سئوکاران درباره مفهوم anchor text سالها نگران بوده اند و آپدیت پنگوئن فقط تاکید کرد که anchor text طبیعی در حال حاضر برای بهینه سازی سایت مهم است. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که یک انکرتکست استاندارد چه ویژگی هایی دارد و برای نوشتن این آیتم مهم در سئو، به چه نکاتی باید توجه کنید.
یک anchor text مناسب چه فاکتوریهایی دارد؟
در واقع به نظر من استفاده از 60% لینک های غیر هدفمند و 40% کاملا هدفمند می تواند ترکیبی خوب برای رسیدن به هدف باشد.
در این مطلب من نتایج مطالعه ای مختصر روی 9 وبسایت را قرار داده ام. هر وبسایتی که برای این آنالیز انتخاب شده است، سایتی معتبر است و رنک خوبی برای کلمات کلیدی مهم دارد.
نکاتی در مورد آنالیز:
- داده های متون از سایت های سورس باز آورده شده است.
- متن های که به دامنه اصلی اشاره می کنند، برای محاسبات و بررسی بنده استفاده شده اند (همچنین من به رنک صفحات انتخابی دقت کردم که اختلاف چندانی نداشته باشند).
- تعدادی از لینک های دامنه های اصلی برای بررسی بنده استفاده شد.
- به سبب روشی که برای فیلتر کردن نتایج استفاده کردم، دامنه و آدرس متن کلیشه ای بصورت فشرده به عنوان متن های برند دار دسته بندی شدند.
- در واقع من نام محصولات، دسته محصولات و… را همانند عبارت های برند دار به حساب نیاورده ام. اگر آنها نیز بررسی می شدند درصد متن های کم ارزش برند دار افزایش می یافت.
اهداف اصلی: برآورد میزان استفاده از متن های کم ارزش برند دار، بدست آوردن کلمات کلیدی که سایت در آن ها رنک پیدا کرده است و آنالیز اینکه چقدر کلمه کلیدی برای یک متن تولید شده استفاده شده است.
نتیجه گیری نهایی
- اکثریت لینک های آنالیز شده (حدود 55 تا 75 درصد) شامل برند/نام وبسایت در متن دارای anchor text هستند.
- بیشتر anchor text ها طبیعی رایج، تنوعی از نام برند و آدرس وبسایت است.
- anchor text های دقیق (منظور عباراتی است که دقیقا به محتوای صفحه لینک شده اشاره داشته باشند) به ندرت یافت می شوند (ظاهرا همیشه نیازی به آنها برای رنکینگ نیست، حتی برای کلمات کلیدی پرکاربرد).
- عبارت های منطبق با anchor text ها همچنان غیررایج هستند (یعنی اینگونه نبود که عبارات لینک شده در متون یا پاراگراف هایی قرار داشته باشند که دقیقا به آن عبارت اشاره دارند)
حالا با توجه به این موارد متوجه شدید که منظور ما از یک انکرتکست استاندارد دقیقا چیست.
مشخصات anchor text های طبیعی چیست؟
با استفاده از داده های مطالعات، بررسی ها و تحلیل های سایت های مذکور پیشنهاد میکنم که:
مشخصات لینک طبیعی در درجه اول بشدت به anchor text های برنددار (بعضی از آنها امکان دارد شامل کلمات کلیدی نیز باشد) و در درجه دوم به بخشی از کلمات کلیدی منطبق با anchor text ها (مانند اینجا کلیک کنید، وبسایت و …) و به مقدار خیلی کمی به anchor text های کاملا منطبق در آن وابسته است.
اگر پاراگراف بالا را متوجه نشده اید، دوباره و حتی ده باره بخوانید و اگر سوالی داشتید حتما و حتما ازم بپرسید.
با توجه به داده های مطالعات من و مطالعات دوستم، من معتقدم که پیروی از نکات تحلیلی و اجرا شده ارزش زیادی دارد و با توجه به این موارد می توانید انکرتکست استاندارد ایجاد کنید.
-
60% برند، برند + کلمه کلیدی و anchor text های غیر هدفمند
-
30% بخش محتوایی، عبارت و جمله منطبق با anchor text های کلیدی
-
10% anchor text های کاملا منطبق
بهترین روش ها برای بهبود سئو سایت
انکر تکست ها یا متن های لینک، کلمات یا عباراتی هستند که برای ایجاد لینک ها در مجموعه ای از محتوا استفاده می شوند. این پیوندها قابل کلیک هستند تا به کاربران کمک کنند که به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر حرکت کنند.
انکر تکست ها همچنین می توانند نقش کلیدی در بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به ویژه در ساخت بک لینک داشته باشند. هنگامی که به درستی استفاده می شود، می تواند دید بیشتری را برای محتوای شما به ارمغان بیاورد و منجر به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو، در میان بسیاری از سایت های دیگر شود.
حالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ساخت بک لینک – بایدها و نبایدهاپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
انکرتکست های استاندارد و نقش آن در سئو
anchor textها اطلاعات متنی مرتبط در مورد محتوای مقصد لینک را به خزنده های موتور جستجو و کاربران انسانی ارائه می دهد.
به علاوه، این کلمات همچنین می توانند به خزنده های موتور جستجو کمک کنند تا ساختار محتوای سایت و استراتژی لینک داخلی را بهتر درک کنند. این کار باعث می شود خزنده های موتورهای جستجو به درستی یک صفحه را ایندکس کنند
در نتیجه، انکر تکست ها در نهایت می توانند از چند جهت در بهبود سئو مفید باشند:
انواع انکرتکست استاندارد
الگوهای مختلفی برای متن لنگر وجود دارد که می توانید در محتوای خود از آنها استفاده کنید:
Exact Match Anchor Texts: اینها کلمات کلیدی هستند که با محتوای صفحه هدف مطابقت دارند و برای کمک به رتبه بندی وب سایت برای آن کلمه کلیدی خاص استفاده می شوند. به عنوان مثال، اگر صفحه فرود درباره «بهترین شیوه ها برای متن های انکرتکست» باشد، متن انکرتکست دقیقاً یکسان خواهد بود.
Partial Match Anchor Texts: این کلمات کلیدی به محتوای صفحه فرود مرتبط هستند، اما دقیقاً مشابه هستند. برای مثال، به جای استفاده از عبارت دقیق «بهترین کیک های عروسی در تهران» به عنوان متن اصلی، یک تطابق جزئی چیزی شبیه «کیک های عروسی در سعادت آباد تهران» خواهد بود.
Branded Anchor Texts: انکر تکست هایی که حاوی نام برند یا دامنه کسب و کار هستند. می توان از آنها برای تقویت شناخت برند و افزایش بازدید بیشتر استفاده کرد.
Generic Anchor Texts: این ها اصطلاحات گسترده ای هستند که برای توصیف نوع محتوا در صفحه فرود استفاده می شوند، مانند «بیشتر بدانید»، «اینجا را کلیک کنید» یا «بیشتر بخوانید». (در دوره آموزش سئو نیوسئو در مورد انواع anchor text ها به صورت کامل توضیح داده ام)
بهترین روش ها برای استفاده از انکرتکست استاندارد
برای به حداکثر رساندن تلاش های سئو، مهم است که از انکر تکست ها به طور صحیح و استراتژیک استفاده کنید. در اینجا برخی از بهترین راه ها برای استفاده از anchor texts برای بهبود سئو آورده شده است:
1. از متن توصیفی استفاده کنید
یک انکرتکست واضح و توصیفی می تواند به خزنده های موتور جستجو و بازدیدکنندگان شما نشان دهد که صفحه پیوند داده شده در مورد چیست. این، کار خزنده ها را آسان تر می کند تا محتوای شما را بر اساس آن درک کرده و رتبه بندی کنند.
یک متن انکرتکست توصیفی باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با صفحه هدف باشد و باید با محتوای پیوند شده مرتبط باشد.
2. آن را طبیعی نگه دارید
مهم است که مطمئن شوید که anchor text ها به طور طبیعی استفاده می شوند و اسپم به نظر نمی رسند. انکر تکست ها فقط زمانی استفاده می شوند که منطقی باشد و نباید بیش از حد از آنها استفاده کرد.
3. از استفاده چندین بار از anchor text دقیقاً یکسان خودداری کنید
استفاده بیش از حد از متن های انکرتکست منطبق می تواند منجر به جریمه های موتور جستجو شود زیرا ممکن است اسپم و غیرطبیعی به نظر برسد.
برای جلوگیری از این امر، سعی کنید از انواع متن های انکرتکست استفاده کنید و کلمات کلیدی را ترکیب کنید.
4. انکرتکست های عمومی را برای دکمه های CTA نگه دارید
دکمه های Call-to-Action (CTA) به طور ایده آل با استفاده از انکر تکست عمومی لینک داده می شوند تا خوانندگان را تشویق به اقدام کنند. وقتی در متن استفاده می شود، متن های انکرتکست عمومی مانند «اینجا را کلیک کنید» بیش از حد گسترده و مبهم هستند که نمی توانند مزایای سئو معنی داری ارائه دهند.
بنابراین توصیه می شود از انکر تکست های عمومی کم استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به یک صفحه مطالعه موردی پیوند می دهید، یک متن انکرتکست توصیفی تر به جای «اینجا را کلیک کنید»، «یاد بگیرید که چگونه استراتژی سئو ما ترافیک ارگانیک را تا 25 درصد افزایش داد» خواهد بود.
5. از NAKED URLS اجتناب کنید
URL های برهنه URL هایی هستند که بدون لنگر متن استفاده می شوند، مانند https://example.com
. در حالی که در برخی شرایط استفاده از URL غیرممکن است، مانند هنگام به اشتراک گذاری پیوندها در رسانه های اجتماعی یا ایمیل، برای SEO مهم است که در صورت امکان از متن های لنگر استفاده کند.
URL های خالی برای سئو ایده آل نیستند زیرا زمینه و مزایای سئو مشابهی با انکرتکست ها ندارند. انکر تکست ها بیشتر توصیفی هستند و می توانند به خزنده های موتورهای جستجو کمک کنند تا ماهیت مقصد پیوند را بهتر درک کنند.
نیوسئو می تواند به شما در رفع هر یک از نیازهای سئو کمک کند. با تیم مجرب خود از محتوای دیجیتال و بازاریابان آنلاین، می توانیم به شما کمک کنیم تا یک استراتژی جامع سئو و لینک سازی ایجاد کنید تا رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را افزایش دهید.
44 نظر در مورد مقاله “ نکات مهم ساخت انکرتکست استاندارد و سئو محور ” ثبت شده است