آموزش ساخت بهترین نوع لینک

Anchor Text Optimization Case Study

 

به نظر می رسد بخش قابل توجهی از بهینه سازی پنگوئن برای مقابله با بهینه سازی از طریق سایت های لینک دهنده (بک لینک دهنده) است. سئوکاران ساوی (یک گروه معروف در بحث تحلیل سئو سایت در جهان) درباره ی مفهوم anchor text سالها نگران بوده اند و آپدیت پنگوئن فقط تاکید کرد که anchor text طبیعی در حال حاضر برای بهینه سازی سایت مهم است.

چه چیزی یک anchor text مناسب تولید می کند؟

در واقع به نظر من استفاده از 60% لینک های غیر هدفمند و 40% کاملا هدفمند می تواند ترکیبی خوب برای رسیدن به هدف باشد.

من معتقدم که این موضوع مسئله ای مهم است که می خواهم در آینده روی آن مطالعه بیشتری داشته باشم.

در این مطلب من نتایج مطالعه ای مختصر روی 9 وبسایت را قرار داده ام. هر وبسایتی که برای این آنالیز انتخاب شده است، سایتی معتبر است و رنک خوبی برای کلمات کلیدی مهم دارد و البته ناگفته نماند این سایت ها را از همکاران سئو کار خودم در کشور انگلستان به عنوان پیشنهاد دریافت کرده ام.
 

نکاتی در مورد آنالیز:

  • داده های متون از سایت های سورس باز آورده شده است.

  • متن های که به دامنه اصلی اشاره می کنند، برای محاسبات و بررسی بنده استفاده شده اند (همچنین من به رنک صفحات انتخابی دقت کردم که اختلاف چندانی نداشته باشند).

  • تعدادی از لینک های دامنه های اصلی برای بررسی بنده استفاده شد.

  • به سبب روشی که برای فیلتر کردن نتایج استفاده کردم، دامنه و آدرس متن کلیشه ای بصورت فشرده به عنوان متن های برند دار دسته بندی شدند.

  • در واقع من نام محصولات، دسته محصولات و غیره را همانند عبارت های برند دار به حساب نیاورده ام. اگر آنها نیز بررسی می شدند درصد متن های کم ارزش برند دار افزایش می یافت.

  • هدفهای اصلی: برآورد میزان استفاده از متن های کم ارزش برند دار، بدست آوردن کلمات کلیدی‌ که سایت در آن ها رنک پیدا کرده است و آنالیز اینکه چقدر کلمه کلیدی برای یک متن تولید شده استفاده شده است.

نتیجه گیری نهایی

  1. اکثریت لینک های آنالیز شده (حدود 55 تا 75 درصد) شامل برند/نام وبسایت در متن دارای anchor text هستند.

  2. بیشتر anchor text ها طبیعی رایج، تنوعی از نام برند و آدرس وبسایت است.

  3. anchor text های دقیق (منظور عباراتی است که دقیقا به محتوای صفحه لینک شده اشاره داشته باشند) به ندرت یافت می شوند (ظاهرا همیشه نیازی به آنها برای رنکینگ نیست، حتی برای کلمات کلیدی پرکاربرد).

  4. عبارت های منطبق با anchor text ها همچنان غیررایج هستند (یعنی اینگونه نبود که عبارات لینک شده در متون یا پاراگراف هایی قرار داشته باشند که دقیقا به آن عبارت اشاره دارند)

مشخصات anchor text های طبیعی چیست؟

با استفاده از داده های مطالعات، بررسی ها و تحلیل های سایت های مذکور پیشنهاد میکنم که :

مشخصات لینک طبیعی در درجه اول بشدت به anchor text های برنددار (بعضی از آنها امکان دارد شامل کلمات کلیدی نیز باشد)، و در درجه دوم به بخشی از کلمات کلیدی منطبق با anchor text ها (مانند اینجا کلیک کنید، وبسایت و …) و به مقدار خیلی کمی به anchor text های کاملا منطبق در آن وابسته است.

اگر پاراگراف بالا را متوجه نشده اید دوباره و حتی ده باره بخوانید و اگر سوالی داشتید حتما و حتما ازم بپرسید.

با توجه به داده های مطالعات من و مطالعات دوستم ، من معتقدم که پیروی از نکات تحلیلی و اجرا شده ارزش زیادی دارد :

  1. 60% برند، برند+کلمه کلیدی، و anchor text های غیر هدفمند

  2. 30% بخش محتوایی، عبارت و جمله منطبق با anchor text های کلیدی

  3. 10% anchor text های کاملا منطبق

من بسیار علاقه مندم که نظرات سئو کارانی که آنالیز خودشان را انجام داده اند و نتایجی غیر از این بدست آورده اند را بشنوم. نتایج شما بر پایه بهینه سازی anchor text  ها چیست؟

44 نظر در مورد مقاله “ آموزش ساخت بهترین نوع لینک ” ثبت شده است
  1. مظفر

    خوب بود


  2. حسنی

    سلام ممنون از پاسختون .
    منظور بنده لینکهای خارجی که تو وبلاگ یا صفحات اجتماعی درست میکنیم بود قربان .


    • محمد نصیری

      درود بر شما جناب حسنی عزیز
      دقیقا مسئله ای که خدمتتون گفتم رو باید برای لینک های خارجی هم در نظر بگیرید. صفحات بلاگ به دلیل اینکه عموما رنک خوبی ندارند و نهایتا یک لینک خارجی بگیرید تا بیشترین اعتبار رو بتونید با استفاده از این لینک بگیرید.


  3. حسنی

    توزیع لینک در کلیه صفحات پیج هم مهم است یا بهتره فقط به صفحه اصلی یا برخی از صفحات لینک بزنیم ؟
    تشکر از آموزشهای مقبولتون


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      توزیع لینک و به عبارتی ساخت لینک های داخلی باید بر اساس چگالی همان صفحه انجام شود.


  4. محمد

    سلام
    منظور از انکر تکست های «هدفمند» و «غیر هدفمند» رو متوجه نشدم.


    • امیر قمصری

      درود
      خیلی ساده است!
      هدفمند یعنی برای یک عبارت کلیدی خاص، مهم و مرتبط
      غیر هدفمند یعنی برای یک عبارت عام، معمولی و نامرتبط ! که بالا آمدن آن در گوگل در اولویت های ما نیست


  5. ماهان

    نحوه انتخاب کلماتی که در لینک قرار میگیره بسیار مهم و پیچیده است. بسیار باید دقت کنیم در این موضوع


  6. ماهان

    دوستان در انتخاب سایتها دقت کنید تا گرفتار سایتهای اسپم و بدون کیفیت نشین این از همه مهمتره


  7. سعید

    انتخاب سایتی که میخوایم ازشون لینک بگیریم بسیار مهمه و بعد از آنهم نحوه ترکیب کلماتی که در لینک قرار میگیرند


  8. venous

    کامل جامع و کاربردی بود متشکرم .


  9. my virtual world

    سلام . واقعا فک نمی کردم anchor text ها اینقدر اهمیت داشته باشن . من در انتخاب anchor text ها خیلی بی دقت بودم باید مواردی که در بالا اشاره کردید رو رعایت کنم.


  10. مهدیار

    نکات بسیار مهم و کلیدی هستن
    ب شخصه واقعا استفاده کردم از این مطلب و سعی میکنم از این گفته استفاده کنم


  11. اصغری

    آموزش های خوبی هست ولی برای مبتدی ها کمی سنگین است ولی ما که همکار هستیم خوب متوجه میشم


    • امیر قمصری

      ممنونم از نظر عمیق شما دوست و همکار عزیز


  12. خدمات شبکه

    با تشکر
    لطفاً لیست سایت های قوی برای قرار دادن بک لینک هم معرفی کنید
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام

      این کار واقعا صحیح نیست وگرنه انجام می دادم


  13. پدرام

    با سلام و عرض ادب
    خواستم تشکر کنم بابت مطالب خوب شما

    لطفا به این رویه ادامه بدید و بیشتر مطالب بذارید.
    به سایت ما سر بزنید
    تشکر


  14. ayub

    ممنون از اطلاعات خوبتون


  15. Mj

    WoW!! این مطلب فوق العادس!
    اول اینکه در بخشی از متن نوشتید anchor tesxt
    و بعد اینکه لینک های درون هدر ، سایدبار و … شامل این قوانین هم میشه ؟ یا فقط لینک های درون متن ؟
    دقیقا متوجه منظور این مطلب شدم اما برای اطمینان کامل یه راهنمایی ازتون میخواستم
    با توجه به این آموزش و اینکه اگر این قوانین شامل بخش های مختلف سایت مثل سایدبار بشه اگر انکر تکست لینک های قسمت های مختلف سایتم مثل سایدبار از “دانلود آهنگ جدید [نام خواننده] به نام [نام آهنگ]” به “[نام خواننده] – [نام آهنگ]” تغییر بدم خیلی بهتره درسته ؟
    پیشاپیش سپاس از جوابتون جناب قمصری


    • امیر قمصری

      سوالتون بیش از حد طولانی و تخصصی است.لطفا تماس بگیرید


  16. افشین

    سلام ببخشید چند تا سوال داشتم.
    من برای بازاریابی مجبور هستم توضیحات اون محصول را در سایتم بیارم.
    می دونم که نباید کپی کنم. پس باید آن مطلب رو ویرایش کنم.
    تا چه حد باید مطلب رو ویرایش کنم تا گوگل نفهمد که مطلب کپی است؟
    آیا کپی کردن مستقیم عکس ها از سایت های دیگر برای سئو بد است؟
    و آیا صفحه های پاپ آپ بر روی سایت تاثیر منفی دارد؟
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام
      – باید حداقل 50% آن به صورت فنی تغییر کند
      – بله
      – بله


  17. فرصتکده

    ممنون ادمین
    مطلب قابل استفاده ای بود


  18. محبوبه

    سلام

    سایتتون رو بوک مارک کردم. ممنونم


  19. پلن دیزاین

    سلام

    مطلب کمی سنگین بود که انقدر سوال ایجاد شده !


  20. ساحل

    سلام

    ممنونم خوب بود.


  21. امیر

    سلام مهندس یک نمونه مطلب سئو شده واسم میفرستی؟
    حداکثر کلمات کلیدی در هر مطلب چندتا باشه خوبه؟حداکثر لینک داخلی در هر مطلب چندتا باشه؟
    استفاده از لینک داخلی تکراری در مطلب سئو خراب میشه؟
    مهندس کمکم کن مرسی
    در ضمن چگونه به بهترین شکل سایتم را در جستجوگر ثبت کنم؟سایتم را تازه راه اندازی کردم و در جستجوگر ثبت نکردم


    • امیر قمصری

      با سلام.اولا لطفا چندین سوال را در یک نظر ثبت نفرمایید ثانیا نمونه یک مطلب خوب سئو شده تمام مطالب سایت نیو سئو هستند.


  22. PersianRepair

    سلام سایت بسیار خوبی دارید
    برای افزایش ایندکس شدن مطالب در گوگل باید چه کنیم…؟؟
    ممنونم پیشاپیش از نظرتون:)


    • امیر قمصری

      با سلام.لطفا مطلب جدید تولید کنید تا نگاه گوگل به شماخوب شود و سوس افزایش ایندکس در پی داشته باشد


  23. طراحی وب سایت

    عالی بود موفق باشین


  24. مجتبی

    سلام من یک سایت نیازمندی دارم که 3ماهه طراحی شده وهر روز بروزرسانی اش میکنم ولی هنوز مشتری از موتور جست وجو برای سایتم نیامده به نظر شما مشکل از کجاست تورا به خدا جواب بدید


    • امیر قمصری

      با سلام.به این راحتی که نمی شود نظر داد.ولی کمی بیشتر صبر کنید و هرگز کپی نکنید


  25. طراحی سایت

    سایت خیلی خوبی دارین موفق باشین


  26. طراحی سایت

    با سلام
    سپاسگزارم از مطلبتون…


  27. طراحی سایت

    عالی بود ممنونم


  28. ahmad

    سلام دوست گلم من میخواستم ازتون درخواست کمک برای سئو چترومم در هر
    کلمه ای که صلاح میدونید را داشتاه باشم حالا یا چت یا چتروم و از انالیز کردن
    هم سر در نمیارم حقیقت.و یک وبلاگ هم دارم که میخواستم اون را داری پیچ رنگ
    و رتبه گوگل کنم مهندس خواهشن بهم کمک کن و من با تمام وجودم جبران محبت میکنم . یا علی مدد بی صبرانه منتظر جواب و راهکاری هستم که سرمایه ای که تا به امروز خرج کردم را با خیال اسوده بتونم دنال کنم و بسیار ممنونم از
    لطف و انصافتون . خدا نگهدار


    • امیر قمصری

      با سلام

      اولا دوست عزیزم لطفا زمانی که تایپ میکنید دقت کنید که این همه غلط ویرایشی نداشته باشید.ثانیا با بنده تماس بگیرید.


  29. علیرضا

    ممنون از پاسخ کاملتون!


  30. علیرضا

    ببخشید منظور شما رو در پاسخ به نظر قبلی متوجه نشدم!
    آیا anchot text برند دار با کلمه کلیدی در تناقض نیست؟ با توجه به تعریفی که هر یک از این دو وجود دارد
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام
      شما ابتدا باید سوال خود را واضح مطرح نمایید! و سپس به دنبال پاسخ باشید.
      اما در توضیح جامع باید بگم که اگر منظور از کلمات کلیدی ، متا تگ keywords می باشد که اصلا ربطی ندارند به هم !


  31. حمید سپیدنام

    مهندس anchor text برند دار یعنی چه؟


    • امیر قمصری

      با سلام.
      یعنی anchor text هایی که مربوط باشند به یک اسم خاص.مثلا لینک شوند به گوگل ! یا در بدترین حالت لینک شوند به صفحه ای که در لینک ان کلمه گوگل وجود داشته باشد و در عنوان ان هم به همچنین.
      منظور از بند را قطعا باید بدانید شما دوست عزیزم.
      اما برای دیگران باید بگویم که برند در سئو یعنی نامی معتبر.حتی مثلا پوست یک برند است چون نامی معتبر برای جستجوگران است.
      بنابراین باید همواره از کلمات کلیدی اصلی در anchor text ها استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود