اصول اساسی سئو برای مبتدیان

آشنایی با اصول سئو,آموزش اصول سئو,آموزش سئو

سئو سایت پایه و اساس یک کسب و کار موفق می باشد. درک اصول سئو لازمه شروع کار در این زمینه می باشد. با توجه به اینکه حدود 51 درصد از ترافیک سایت به صورت طبیعی جذب می شود، مشخصا بالا بودن رتبه وب سایت در نتایج جستجو گوگل، تاثیر زیادی در موفقیت و افزایش ترافیک آن می گذارد. اگر یک تازه کار در زمینه بهینه سازی می باشید، بهتر است که قبل از هرگونه اقدامی، یک سری مفهوم پایه و اصلی سئو را بیاموزید تا بتوانید عملکرد مناسبی از خود نشان دهید.

درک هرچه بهتر این اصول کلی سئو یک روش بسیار مناسب برای شروع موفقیت در این زمینه است. با این حال استراتژی های سئو، توسط برخی از کسب و کارها مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ چراکه آن ها اهمیت سئو سایت را به خوبی درک نکرده اند و مطمئن باشید که اگر یک سری اصول اولیه بهینه سازی سایت را بدانند، سریعا شروع به استفاده از این عامل موفقیت خواهند کرد.

البته باید به این نکته دقت داشته باشید که سئو در برخی موارد می تواند فریب دهنده باشد. یعنی که ممکن است یک صاحب وب سایت صفحه مورد نظر خود را به خوبی بهینه کرده اما ترافیک مناسبی از سمت موتورهای جستجو دریافت نکرده است. در این مدل موقعیت ها، بیشتر صاحبان وب سایت ها دست از سئو وب سایت خود و استفاده از اصول سئو برداشته و دیگر از استراتژی های آن استفاده نمی کنند. باید بگوییم که بهینه سازی وب سایت ممکن است چند ماه حتی تا یک سال طول بکشد تا به نتیجه برسد و عملکرد صفحات سایت شما را بهبود بخشد.

در نهایت شما می توانید با مطالعه این مقاله اصول سئو، تغییرات بسیاری مفیدی در ذهن خود و افرادی که تصوری اشتباه از سئو سایت دارند، ایجاد کنید. در ادامه به بررسی 8 اصول اولیه و اساسی در این زمینه پرداخته ایم.

اصل اول: باید بدانید که برای چه کسی تولید محتوا می کنید

قبل اینکه از بقیه نکات آموزش اصول سئو استفاده کنید، باید به خوبی بدانید که برای چه افرادی مطلب می نویسید. این یعنی که مشتریان هدف خود را به بهترین شکل باید شخصی سازی کنید. این دسته بندی کردن ها به شما کمک می کند تا مشکلات اساسی و نیاز مخاطبین خود را متوجه شوید و به دنبال همین موضوع می توانید مطالب کاملا مرتبط با کاربران تولید کنید.

شما می توانید با بررسی های بیشتر، مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. در واقع چیزی که باید آن را به دست بیاورید این است که کاربران شما چه نکته ای را از محتوای سایت شما می خواهند کسب کنند و به دنبال چه موضوعی در کسب و کار شما می باشند.

اصل دوم: فهمیدن اینکه کاربران سایت چه چیزی را می خواهند مطالعه کنند

بعد از اینکه شما اصل اول را به خوبی انجام دادید، یعنی اینکه فهمیدید که برای چه کسانی تولید محتوا می کنید، قسمت بعدی کار شما این است که متوجه شوید کاربران سایت شما چه مطلبی را می خواهند مطالعه کنند.

برای انجام این کار باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین سرفصل های آموزش تولید محتوا محسوب می شود. با انجام تحقیق کلمه کلیدی یا Keyword Reserach شما در واقع می توانید اطلاعات مناسبی درباره سختی کلمه کلیدی مورد نظر و چگونگی رنک مناسب گرفتن برای آن عبارت می باشد.

این مورد در واقع به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کاربران هدف شما به دنبال چه موضوعاتی هستند که می خواهند که چه مطالبی را مطالعه کرده و از آن ها اطلاعات به دست بیاورند. در گوگل ابزارهای متفاوت بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای عملکرد بهتر در این زمینه استفاده کنید. به طور کلی شما باید کاربرد صحیح کلمات کلیدی در استراتژی تولید محتوا را بیاموزید.

اصل سوم: تولید محتوای ارزشمند و قابل درک

حال که اصول سئو گفته شده در بالا را به خوبی آموخته اید، وقت آن است که روند تولید محتوای خود را شروع کرده و محتوایی جدید، منحصر به فرد، با ارزش و قابل درک بسازید. همانطور که شما در حال انجام تولید محتوا برای سایت خود هستید، اول از همه باید کاربر را هدف اصلی خود قرار بدهید و پس از آن باید مطالبی تولید کنید که برای این کاربر مورد نظر مناسب و جذاب باشد.

برای انجام این کار باید از مهارت های تخصصی خود استفاده کنید. این روند نه تنها ارتباط بین شما و مخاطبینتان را افزایش می دهد، بلکه تصویری بسیار عالی به عنوان یک فرد متخصص از شما در ذهن کاربران می سازد. کاربران شما نیز که اعتماد لازم به شما و کسب و کارتان پیدا کرده اند، در زمان های بعدی که به مشکلی برخوردند، طبیعتا به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. به یاد داشته باشید که در بازاریابی آنلاین این موقعیت یکی از بهترین وضعیت هایی است که شما می توانید ارتباطات خود را افزایش دهید.

هنگامی که قصد تولید محتوا دارید بهتر است که علاوه بر متن مقاله خود، به قالب نیز توجه کافی را داشته باشید. بر اساس آمارهای به دست آمده متوجه شده ایم که افراد تقریبا بعد از حدود 8 ثانیه تصمیم می گیرند که در یک صفحه سایت بمانند یا از آن خارج شوند. در نتیجه شما باید عواملی مثل عنوان، طول پراگراف، مطالب به شکل لیست و … استفاده کنید تا محتوا و محیط سایت را برای کاربر کاملا جذاب و قابل درک کنید.

اصل چهارم: میزان دسترسی به سایتتان را افزایش دهید

بعد از اینکه محتوای سایت خود به بهترین شکل تولید کردید و اصلی ترین نکات آموزش اصول سئو را در آن پیاده سازی کردید، باید راهی پیدا کنید تا این محتوای مورد نظر به راحتی به دسترس کاربران هدف شما برسد. طبیعتا افراد به طور شانسی نمی توانند به محتواهای با ارزش دست پیدا کنند؛ در نتیجه شما باید از روش های آموزش سئو استفاده کنید تا به خوبی مطالب سایتتان را با استراتژی های مناسب در اختیار بقیه قرار دهید.

برای شروع این کار اول از همه باید اطمینان ایجاد کنید که کلمه کلیدی اصلی شما باید تقریبا 5 تا 10 مرتبه در متن محتوایتان به کار برده شود. این به تعداد بسته به طول محتوا تغییر خواهد کرد. دقت داشته باشید که این تعداد تکرار شامل حضور کلمه کلیدی اصلی در تگ های H1 و H2 نیز می باشد. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما هم برای موتور جستجو و هم برای کاربران باید تولید محتوا کنید و این قرار دادن کلمات و عبارات کلیدی در متن نباید به صورتی باشد که از هدف اصلی مطلب دور شوید. بنابراین تمرکز شما باید بر روی این موضوع باشد که هرچه طبیعی تر کلمات کلیدی مدنظر خود را در متن بگنجانید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 7 نکته سئو سایت برای بهینه سازی تصاویرپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

اصل پنجم: ایجاد یک تجربه کاربری فوق العاده

طبیعتا وقتی افراد در وب سایت شما قرار می گیرند شما تمایل دارد که یک تجربه کاربری بسیار خوشایند برای آنها رقم بزنید این مورد شامل موارد مختلفی مثل سرعت بارگذاری تصاویر می باشد با توجه به آمارهای به دست آمده هنگامی که یک وب سایت برای بارگذاری صفحه خود زمان زیادی را مصرف می کند کاربران سریعاً خسته و اذیت شده تمایل پیدا می‌کنند که از صفحه سایت موردنظر خارج شوند بر اساس یک مطالعه انجام شده در این زمینه متوجه شدیم که تنها با افزایش یک ثانیه در زمان بارگذاری صفحه سال میزان بازدید کاربران حدود ۷ درصد کاهش پیدا می کند شما می توانید میزان بارگذاری سرعت سایت خود را با استفاده از موارد زیر بهبود بخشید:

  1. استفاده از افزونه های ضروری
  2. فعال سازی کش مرورگر
  3. بهینه سازی تصاویر حجیم

آشنایی با اصول سئو,آموزش اصول سئو,آموزش سئو

در حالی که استفاده از تصاویر با اندازه مناسب بسیار مهم است و برای سئو سایت اهمیت ویژه ای دارد، خود تصاویر نیز می توانند به بهبود تجربه کاربری کمک زیادی بکنند. تصاویری که منحصر به فرد می باشند، به ویژه عکس هایی که مستقیماً از کسب و کار شما به دست آمده است، برای به کار بردن در صفحه سایت بسیار عالی هستند. به طور طبیعی انسان چیزهای بصری را بیشتر مورد پسند قرار می‌دهد تا مقاله های متنی. در نتیجه شما می توانید از همین مورد برای افزایش جذابیت مقاله های وب سایت خود استفاده کنید.

اصل ششم: بهبود وضعیت navigate در صفحه سایت

هنگامی که کاربر به سایت شما وارد می‌شود، اگر یادگیری اصول سئو را به خوبی آموخته باشید، شما می‌ خواهید به او کمک کنید تا به خوبی در صفحه سایت حرکت کرده و مطالب را به بهترین شکل مطالعه کند. کاربران باید به خوبی درک کنند که دقیقا در چه موقعیتی از وب سایت شما و مقاله هایتان حضور دارند. به عنوان مثال اگر آن ها بخواهند بیشتر در مورد اصل کسب و کار شما اطلاع به دست بیاورند، باید شما لینکی به صفحه اصلی وب سایت خود در مطلب مورد نظر داشته باشید.

‏URL های وب سایت شما باید به شکل مشخصی ساختار یافته باشند و به خوبی نشان بدهند که در مورد چه موضوعی، قصد ارائه مطلبی را دارند.

اصل هفتم: تشویق کاربران برای افزایش ارتباط

اکنون که شما توانسته اید از آموزش اصول سئو استفاده کرده و مخاطبین خوبی برای وب سایت خود بدست بیاورید، قطعاً می خواهید که همه تلاش خود را انجام دهید تا آن ها را برای مدت زمانی بسیار طولانی حفظ کنید. هرچه فرد با وب سایت شما و محتوای آن بیشتر تطابق پیدا کند، شما راحتتر می توانید به او کمک کنید تا ارتباطش با شما و کسب و کارتان را افزایش دهد. بدین ترتیب آن ها همیشه نام برند شما را به یاد داشته و به عنوان یک مرجع قابل اعتماد از آن یاد می‌ کنند. مطمئن باشید اگر شما قصد فروش محصولی را داشته باشید، افراد برند شما را به عنوان اولین گزینه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظر را انتخاب می کنند.

اصل هشتم: تحلیل عملکرد خود در زمینه جذب کاربر

مشخصا اگر شما می خواهید روند سئو سایت را به خوبی انجام دهید، باید برخی از معیارها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. هنگامی که شما در این زمینه تازه شروع به کار کرده اید، چند بخش اصلی وجود دارد که باید تمرکز خود را بر روی آن ها بگذارید.

  • نرخ ترافیک سایت
  • نرخ پرش
  • نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  • میزان هزینه برای نرخ تبدیل

این نرخ ها به شما کمک می‌ کنند تا متوجه شوید که چقدر تلاش های شما در زمینه بهینه سازی سایت موفقیت‌ آمیز بوده است و تا چه میزان این مطالب سایت شما برای کاربران جذاب بوده است. هنگامی که شما در زمینه یادگیری اصول سئو عملکرد خوبی داشته باشید و روند کاری شما به صورت حرفه ای شده باشد، می توانید فاکتورهای مهمتر و عمیق تری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. مثل اینکه شما بررسی کنید که عملکرد وب سایتتان در این ماه نسبت به ماه گذشته چه تغییراتی داشته است. خوشبختانه ابزارهای رایگان بسیار زیادی در گوگل وجود دارد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود