کنونیکال سئو یک مقدار برای ویژگی rel تگ link، در زبان HTML است که جهت اعلام محتوای تکراری به گوگل استفاده می شود. گاهی اوقات ممکن است محتوای برخی از صفحات در وب سایت شما، بسیار مشابه و نزدیک به هم باشند. در این مواقع برای جلوگیری از رقابت آن صفحات در نتایج موتور های جستجو (کنیبالیزیشن) و پیشگیری از جریمه های احتمالی گوگل بابت این موضوع، باید از canonical استفاده شود.
Canonical چیست؟
اگر در سایت خود صفحه ای دارید که توسط چندین URL قابل دسترسی است، یا صفحات مختلف با محتوای مشابه در سایت شما وجود داشته باشند، از دید گوگل این صفحات کپی و تکراری می باشند.
گوگل یکی از این URL ها را به عنوان نسخه اصلی و متعارف انتخاب می کند و آن را می خزد (بررسی می کند) و سایر URL ها به عنوان موارد تکراری در نظر گرفته می شوند، در اولویت کمتری قرار می گیرند و کمتر خزیده می شوند.
حال اگر به گوگل نگویید کدام آدرس اینترنتی اصلی شماست و کدام صفحات فرعی می باشند، خود گوگل یکی از آن صفحات را به عنوان صفحه اصلی و مرجع انتخاب خواهد کرد، یا ممکن است آن ها را با ارزشی یکسان ببیند که منجر به جریمه و کنیبالیزیشن شود.
صفحه متعارف چیست؟
URL اصلی و متعارف، نشانی اینترنتی صفحه ای است که گوگل فکر می کند منبع اصلی برخی از صفحات شماست که محتوای بسیار مشابهی به آن دارند.
وقتی ربات های گوگل یک سایت را ایندکس می کنند، سعی می کنند محتوای اصلی هر صفحه را تعیین کنند. اگر این ربات ها چندین صفحه را در یک سایت پیدا کنند که محتوای یکسانی داشته باشند، صفحه ای را که فکر می کنند کامل ترین و مفیدترین است به عنوان صفحه اصلی و متعارف انتخاب می کنند و آن را به طور منظم می خزند و به منظور کاهش بار خزیدن گوگل در سایت شما، موارد تکراری کمتر خزیده می شوند.
حال شما می توانید در صورت وجود صفحاتی با محتوای یکسان یا بسیار مشابه در وبسایتتان، با استفاده از کنونیکال به گوگل بگویید کدام صفحه از نظر شما صفحه اصلی می باشد و سایر صفحات به عنوان صفحات فرعی در نظر گرفته شوند.
انتخاب صفحه کنونیکال توسط گوگل
گوگل صفحه کنونیکال یا همان اصلی را بر اساس معیار هایی انتخاب می کند. برای مثال، بررسی می کند که آیا صفحه از طریق HTTP یا HTTPS ارائه می شود، کیفیت صفحه چه میزان می باشد، URL در نقشه سایت وجود دارد یا خیر و… .
حال هرگونه برچسب گذاری rel=canonical توسط شما، فقط می تواند ترجیح شما را به گوگل نسبت به این انتخاب نشان دهد، اما ممکن است گوگل به دلایل مختلف صفحه ای متفاوت از صفحه کنونیکال شما را به عنوان صفحه اصلی انتخاب کند.
گوگل از صفحات متعارف به عنوان منابع اصلی برای ارزیابی محتوا و کیفیت آن استفاده می کند. معمولا این صفحات اصلی و متعارف هستند که در نتایج جستجو قرار می گیرند، مگر اینکه یکی از موارد تکراری صراحتاً برای یک کاربر مناسب تر باشد.
به عنوان مثال، اگر کاربر از دستگاه تلفن همراه استفاده کند، احتمالاً نتیجه جستجو صفحه ای است که با موبایل سازگاری بیشتری داشته باشد، حتی اگر صفحه دسکتاپ به عنوان کنونیکال انتخاب شده باشد.
فراموش نکنید که ما هیچگاه نمی توانیم به ربات های گوگل فرمان قطعی دهیم، بلکه با قرار دادن مواردی فقط می توانیم آن ها را راهنمایی کنیم و به آن ها پیشنهاد دهیم. دقیقا مانند استفاده از کنونیکال سئو.
متا تگ canonical
باید بدانید عبارت “متا تگ canonical” که توسط برخی از افراد استفاده می شود، عبارتی اشتباه است. کنونیکال، تگ یا متا تگ نمی باشد بلکه همانطور که گفته شد، یک مقدار (Value) برای صفت (Attribute) rel، در تگ link موجود در زبان HTML است و به شکل زیر می توان از آن استفاده کرد:
استفاده از کنونیکال سئو
<“link rel=”canonical” href=”https://example.com>
کد بالا باید در سورس صفحات فرعی که محتوای تکراری دارند قرار بگیرد و در قسمت href باید آدرس صفحه اصلی و متعارف را درج کنید. (بجای https://example.com)
کنونیکال صفحات با زبان های مختلف
نسخه های زبان های مختلف یک صفحه تنها در صورتی تکراری در نظر گرفته می شوند که محتوای اصلی آن ها به یک زبان باشد، یعنی اگر فقط هدر، فوتر و سایر متن های غیر اصلی ترجمه شده باشد، اما متن بدنه در هر دو صفحه با زبانی یکسان باشند، صفحات تکراری محسوب می شوند.
اما اگر متن اصلی این صفحات با زبانی متفاوت از یکدیگر باشد، محتوای آن ها تکراری شناخته نشده و نیاز به استفاده از کنونیکال برای آن ها نیست.
دلایل رایج وجود صفحات تکراری در سایت
- برای پشتیبانی از چند نوع دستگاه مختلف
- برای فعال کردن URLهای پویا
- نوعی پیکر بندی خاص در سیستم های مدیریت محتوا
- کپی کردن تمام یا بخشی از محتوای سایتی دیگر (در این صورت نیز باید به صفحه مرجع موجود در سایت دیگر، کنونیکال داده شود)
دلایل استفاده از کنونیکال سئو
استفاده از URL کنونیکال برای حل مشکلات محتوای تکراری در سایت ها می باشد. این محتواهای تکراری برای سئو سایت مشکل ساز هستند. با حل مشکلات محتوای تکراری در سایت خود به موتورهای جستجو کمک کنید که نسخه اصلی و مورد نظر شما را تشخیص دهند و ایندکس کنند.
برخی از دلایل استفاده از عنصر لینک یا تگ کنونیکال عبارتند از:
- جلوگیری از ایندکس اشتباه صفحات تکراری
- مشخص کردن اینکه کدام صفحه وب را در نتایج جستجو می خواهید
- یکپارچه کردن سیگنال های لینک برای صفحات وب مشابه یا تکراری
- ساده سازی روش های ردیابی برای یک محصول یا موضوع
- حفظ بودجه خزش و جلوگیری از خزش صفحات تکراری
- ایجاد تجربه کاربری بهتر
- جلوگیری از کاهش ارزش محتوا قرار گرفتن در رقابت با صفحات تکراری
قبلاً عنصر لینک کنونیکال اغلب زمانی استفاده می شد که می خواستید محتوا را در سایت های ثالث منتشر کنید.
انتشار محتوای تکراری در سایت های ثالث ممکن است مشکلاتی در سئو ایجاد کند، زیرا ممکن است موتورهای جستجو نتوانند تشخیص دهند که کدام نسخه از محتوا اصلی است. برای جلوگیری از این مشکل، امروزه دیگر از تگ کنونیکال استفاده نمی شود بلکه باید از شرکای انتشار محتوا، درخواست کرد تا از ایندکس شدن محتوای تکراری جلوگیری کنند.
گوگل در فایل راهنمای خود لیستی از بایدها و نبایدها برای کنونیکال سازی ارائه می دهد:
- از فایل txt برای مقاصد کنونیکال سازی استفاده نکنید.
- از ابزار حذف URL برای کنونیکال سازی استفاده نکنید. این ابزار تمامی نسخه های یک URL را از جستجو پنهان می کند.
- URLهای مختلف به عنوان کنونیکال مشخص نکنید.
- برای یک صفحه از تکنیک های کنونیکال سازی مختلف استفاده نکنید (به عنوان مثال، یک URL را در نقشه سایت و یک URL دیگر را برای همان صفحه با استفاده ازrel=”canonical” مشخص نکنید.)
- در یک سایت با استفاده از noindex نمی توان جلوی انتخاب صفحه کنونیکال توسط گوگل را گرفت. ما این کار را توصیه نمی کنیم، زیرا این کار صفحه را به طور کامل از نتایج جستجو حذف می کند. استفاده از rel=”canonical” راه حل ترجیحی می باشد.
- اگر از تگ hreflang، برای جلوگیری از تکرار صفحات استفاده می کنید، مطمئن شوید صفحه ای که برای کنونیکال انتخاب می کنید با زبانی مشابه باشد یا اگر صفحه کنونیکال برای همان زبان وجود ندارد صفحه ای با بهترین زبان ممکن را جایگزین کنید.
- هنگام لینک دهی درون سایت خود، به URL کنونیکال لینک دهید نه به یک URL تکراری. لینک دهی به URL که آن را کنونیکال می دانید به گوگل کمک می کند که ترجیح شما را درک نماید.
توجه داشته باشید که: گوگل صفحات HTTPS را نسبت به صفحات معادل HTTP به عنوان کنونیکال ترجیح می دهد، به جز زمانی که مشکلات یا سیگنال های متضادی وجود دارد.
تگ های canonical نقش موثری در سئو سایت دارند. شما باید به خوبی درک کنید که canonical تگ چیست و چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد. همچنین باید بیاموزید که چگونه می توان با استفاده از آن از ایجاد محتوای تکراری برای صفحات سایت جلوگیری کرد.
تگ کنونیکال چیز جدیدی نیست؛ بلکه از سال 2009 تا کنون وجود داشته است. در واقع گوگل، مایکروسافت و یاهو برای ایجاد این نوع از تگ ها با یکدیگر متحد شدند. مسئله ای که وجود دارد این است که برخی سوال می کنند که آیا این تگ ها کاربرد خاصی نیز دارند و آیا می توانند در سئو سایت تاثیرگذار باشند؟ در ادامه این مقاله، به خوبی پاسخ این سوالات را متوجه خواهید شد.
Canonical تگ چیست؟
اگر می خواهید از مشکلات محتوای تکراری جلوگیری کنید، استفاده از تگ canonical می تواند کمک کننده باشد. تگ کنونیکال بهترین روش سئو فنی نسبتاً ساده برای جلوگیری از محتوای تکراری است.
قبل از بیان هر نکته ای، شما باید به خوبی بدانید که canonical تگ چیست. این تگ قطعه ای از کد HTML است که نسخه اصلی را برای صفحات تکراری و مشابه تعریف می کند. به عبارت دیگر، اگر شما محتوایی مشابه در URL های مختلف داشته باشید، می توانید از تگ های canonical برای مشخص کردن نسخه اصلی استفاده کرده و در واقع به گوگل اعلام کنید که کدام محتوا باید ایندکس شود.
یک تگ کنونیکال چه ظاهری دارد؟
برچسب های canonical از نحو ساده و مداوم استفاده می کنند و در قسمت < head > یک صفحه وب قرار می گیرند. در ادامه تگ canonical که توسط سایت Ahrefs به کار برده شده است را مشاهده می کنید:
<link rel="canonical" href="https://example.com/sample-page/" />
در پایین توضیح داده ایم که هر کدام از قسمت های اصلی این تگ، به زبان ساده چه معنایی دارند:
- Link rel= “canonical”: یعنی لینکی که در این تگ وجود دارد، نسخه اصلی و کانونی می باشد.
- href=”https://example.com/sample-page/” /: نسخه اصلی مورد نظر را در این URL می توان پیدا کرد.
چرا تگ های کنونیکال برای سئو سایت اهمیت دارند؟
همانطور که ماهیت کلی این تگ ها را می دانید، آن ها باعث جلوگیری از بروز یک محتوای تکراری در صفحات یک سایت می شوند. گوگل به هیچ عنوان علاقه ای ندارد که در یک سایت محتوایی تکراری و یا مشابه را مشاهده کند. علت این است که گوگل در این صورت نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام صفحه را باید ایندکس کند. همچنین مشکلاتی در زمینه به نمایش در آوردن محتوای این صفحات در نتایج جستجو به وجود می آید.
زیاد بودن تعداد محتواهای کپی شده می تواند بر روی کراول شدن صفحات سایتتان تاثیر مخربی بگذارد. یعنی گوگل دست از تلف کردن وقت برای پیدا کردن محتوای اصلی مدنظر شما بر می دارد. در این حالت، تگ کنونیکال به کمک شما می آید؛ به این صورت که به گوگل اعلام می کند که کدام صفحه باید کراول و ایندکس شده و برای رتبه بندی در نتایج جستجو، از آن استفاده شود.
همچنین گوگل اعلام کرده است که اگر canonical tag در سایتی مشاهده نشود، آن ها خود تصمیم می گیرند که کدام محتوای شما را برای ایندکس شدن در نظر بگیرند.
نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که گوگل در تمامی اوقات از دستورالعمل بالا پیروی نمی کند. در واقع دیده شده است که در برخی از موارد با اینکه تگ های canonical مشخص شده بودند، اما باز هم گوگل URL دیگری را برای نمایش دادن در نتایج جستجوی خود انتخاب کرده است. این امر ممکن است دلایل مهم زیادی داشته باشد؛ مثل عملکرد خوب صفحه مورد نظر و یا بالا بودن ارزش محتوای آن.
معیار گوگل برای تشخیص محتوای تکراری چیست؟
برای پاسخ به سوال بالا ابتدا لازم است که تعریف گوگل از URL کنونیکال را بدانیم. گوگل URL کنونیکال را اینگونه تعریف می کند:
“یک URL کنونیکال، URL نماینده بهترین صفحه از یک گروه صفحات تکراری یا نزدیک به هم می باشد. به عنوان مثال، اگر دو URL برای یک صفحه دارید (example.com?dress=1234 و example.com/dresses/1234)، گوگل یکی را به عنوان کنونیکال انتخاب می کند. به همین ترتیب، اگر صفحات متعددی دارید که دارای URL تقریباً یکسان هستند، گوگل می تواند آن ها را با هم گروه بندی کند. (مثل صفحاتی که تنها با مرتب سازی یا فیلتر کردن محتوا بر اساس قیمت یا رنگ آیتم، متفاوت هستند.)
اینکه شما در سایت خود متن یک محتوا را چندین مرتبه منتشر نکرده باشید، یعنی که شما دارای duplicate content نمی باشید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که خزنده های گوگل، URL ها را مورد بررسی قرار داده و کراول می کنند نه محتوای صفحات را.
به زبانی دیگر، اگر شما دو محتوای تقریبا مثل هم را در دو URL متفاوت جای دهید، گوگل ممکن است آن را به عنوان یک محتوای تکراری در نظر نگیرد. به این موارد، URL های پارامتری گفته می شود.
گاهی از اصطلاح “صفحهٔ کنونیکال” استفاده می شود اما این کار نادرست است زیرا کنونیکال در واقع به یک URL خاص اشاره دارد نه به کل محتوای یک صفحه. یک صفحه وب ممکن است شامل محتوا، تصاویر، و سایر عناصر باشد، اما در زمینه سئو و کنونیکال سازی، آنچه مهم است URL است. کنونیکال سازی برای هدایت موتورهای جستجو به URL مشخصی است که به عنوان نماینده چند صفحه با محتوای تکراری انتخاب شده است.
بنابراین، وقتی دربارهٔ “صفحهٔ کنونیکال” صحبت می کنیم، در واقع داریم به اشتباه به یک صفحه به عنوان یک کل اشاره می کنیم، در حالی که باید به URL خاصی اشاره کنیم که به عنوان کنونیکال تعیین شده است. این تمایز اهمیت دارد زیرا کنونیکال سازی بر نحوه تفسیر و فهرست بندی URLها توسط موتورهای جستجو تمرکز دارد، نه بر محتوای صفحات به طور کلی.
با توجه به توضیحاتی که در فوق ارائه شد می توان نتیجه گرفت که معیار گوگل برای تشخیص محتوای تکراری URL صفحه می باشد نه محتوای داخل صفحه.
کنونیکال می تواند در دامنه ای متفاوت از یک صفحه تکراری باشد (مانند en.example.com و fr.example.com).
امیدواریم URL کنونیکالی که انتخاب می کنید، همان صفحه وبی باشد که مزایای سئو را دریافت می کند چون در حالی که شما یک URL کنونیکال را تعیین می کنید اما ممکن است صفحه مدنظر شما از نظر گوگل تایید نباشد.
گوگل در این مورد می گوید:
در حالی که ما تشویق می کنیم که از تگ کنونیکال استفاده کنید، اما این کار الزامی نیست؛ سایت شما احتمالاً بدون تعیین ترجیح کنونیکال هم به خوبی عمل خواهد کرد. این به این دلیل است که اگر شما URL کنونیکال مشخص نکنید، گوگل خودش تشخیص خواهد داد که کدام نسخه از URL بهترین نسخه برای نمایش به کاربران در جستجو است.
گوگل در ویدئویی به جزئیات بیشتری در مورد چگونگی انتخاب URL کنونیکال می پردازد؛ در این ویدئو، جان مولر از گوگل می گوید که گوگل URL کنونیکال را با پیروی از دو دستورالعمل کلی انتخاب می کند:
- صاحب سایت کدام URL را انتخاب می کند تا گوگل از آن استفاده کند.
- کدام URL برای کاربر مفیدتر خواهد بود.
در صورت عدم اطلاع از محتوای تکراری سایت خود، می توانید از ابزار بازرسی URL در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید تا ببینید گوگل کدام صفحه را به عنوان کنونیکال در نظر گرفته است.
نکات اساسی برای پیاده سازی تگ های canonical
Canonicals به راحتی قابل اجرا هستند. ما چهار روش مختلف برای انجام این کار را مورد بررسی قرار می دهیم. اهمیتی ندارد که از چه روشی برای پیاده سازی تگ های canonical استفاده می کنید؛ بلکه چیزی که مهم است این است که تمامی این روش ها به خوبی بیاموزید.
قانون اول: از URL های مطلق و مستقیم استفاده کنید
جان مولر اعلام کرده است که بهتر است از URL نسبی با عنصر لینک rel = “canonical” استفاده نکنید. او همچنین گفته است که پیشنهاد می کند از URL هایی استفاده کنید که به خوبی تفسیر کننده باشند.
در نتیجه شما برای پیاده سازی این برچسب ها، باید از ساختار زیر استفاده کنید:
قانون دوم: از URL های کوچک استفاده کنید
از آنجا که Google ممکن است URL های بزرگ و کوچک را به عنوان دو آدرس اینترنتی متفاوت در نظر بگیرد، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که URL های کوچک را روی سرور خود وارد کرده و سپس از URL های کوچک تگ های canonical استفاده کنید.
قانون سوم: از نسخه صحیح دامنه سایت خود استفاده کنید
اگر دامنه را به SSL تغییر داده اید، اطمینان حاصل کنید که از هیچ نشانی اینترنتی غیر SSL در تگ های کنونیکال خود استفاده نکنید. انجام این کار می تواند منجر به سردرگمی و نتایج غیر منتظره شود.
قانون چهارم: از تگ canonical مرجع استفاده کنید
جان مولر در این زمینه اعلام کرده است که با اینکه اجباری در مورد این موضوع وجود ندارد، اما باز هم پیشنهاد می شود که از برچست های کنونیکال مرجع استفاده کنید. در صورتی که مطمئن نیستید که کارکرد یک تگ کنونیکال مرجع چگونه است، باید بدانید که این یک برچسب است که در یک صفحه وجود داشته و به خود آن صفحه اشاره می کند. به عنوان مثال، اگر URL عبارت https://example.com/sample-page باشد، برچسب canonical آن به صورت زیر می باشد:
<link rel = "canonical" href = "https://example.com/sample-page" />
قانون پنجم: در هر صفحه باید تنها یک تگ canonical باشد
بر اساس نکات آموزش استفاده از تگ canonical، اگر شما در یک صفحه سایت خود از چندین تگ canonical استفاده کنید، گوگل به همه آن ها بی اعنتایی می کند و در نتیجه این امر باعث می شود که شما دو محتوای شبیه به هم و در واقع کپی شده در سایت خود داشته باشید.
امیدواریم که با مطالعه دقیق این مقاله آموزش استفاده از تگ canonical، توانسته باشید که اهمیت و کاربرد این برچسب ها را به خوبی درک کرده باشید. توجه داشته باشید که این مقاله قطع به یقین بروز خواهد شد؛ در نتیجه بهتر است برای بروز بودن اطلاعات خود، همیشه سعی کنید به مطالعه این مقاله آموزش استفاده از تگ کنونیکال بپردازید.
چگونه از تگ کنونیکال استفاده کنید؟
شما می توانید یک URL کنونیکال را با استفاده از rel=”canonical” به دو روش اجرا کنید:
- افزودن یک rel=”canonical” به بخش از نسخه تکراری (غیر کنونیکال) هر صفحه وب.
- مشخص کردن نسخه کنونیکال یک URL با استفاده از هدر HTTP rel=”canonical”
1- افزودن یک rel=”canonical” به بخش از نسخه تکراری (غیر کنونیکال) هر صفحه وب
برای اطلاع دادن به موتورهای جستجو که یک صفحه، تکراری از صفحه ی دیگر است می توانید بر روی تمامی صفحات تکراری از عنصر لینک یا rel=”canonical” استفاده کنید که نشان می دهد کدام صفحه URL کنونیکال است. یک مثال را در این خصوص بررسی می کنیم. برای مشخص کردن یک لینک کنونیکال به URL واقعی:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish
شما یک عنصر به صورت زیر ایجاد می کنید:
<link rel=”canonical”
href=“http://www.example.com/product.php?
item=swedish-fish”/>
سپس این لینک را در بخش
تمامی نسخه های غیرکنونیکال صفحه، مانند:http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&sort=price
کپی می کنید.
اگر محتوای خود را هم در http و https منتشر می کنید، مانند مثال زیر:
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish
https://www.example.com/product.php?item=swedish-fish
شما باید نسخه کنونیکال صفحه را نیز مشخص کنید.
عنصر را به صورت زیر ایجاد کنید:
<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish”/>
این لینک را به بخش
از https://www.example.com/product.php?item=swedish-fish
اضافه کنید.
2- نشان دادن نسخه کنونیکال یک URL با استفاده از هدر HTTP rel=”canonical”
اضافه کردن rel=”canonical” به بخش head باعث ایجاد یک صفحه مفید برای محتوای HTML می شود، اما نمی توان از آن برای PDFها و سایر انواع فایل هایی که توسط گوگل فهرست بندی می شوند، استفاده کرد.
در این موارد، می توانید URL کنونیکال را با پاسخ دادن با هدر HTTP rel=”canonical” نشان دهید، (توجه داشته باشید که برای استفاده از این گزینه، باید قادر به پیکربندی سرور خود باشید) مانند نمونه:
Link: <http://www.example.com/downloads/white-paper.pdf>; rel=”canonical”
مزایا و معایب استفاده از عنصر لینک کنونیکال از نظر گوگل
اگرچه گوگل چندین روش کنونیکال سازی برای جلوگیری از ایجاد صفحات تکراری ارائه می دهد، اما توضیح می دهد که باید یک نوع روش کنونیکال سازی را انتخاب کرده و به آن عمل کنید.
استفاده از چند نوع روش کنونیکال سازی نسبت به استفاده از یک نوع روش کنونیکال سازی، خطا و مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.
مراحل گام به گام استفاده از تگ کنونیکال:
- شناسایی صفحات با محتواهای تکراری یا نزدیک به هم در وب سایت خود.
- انتخاب نسخه ترجیحی از میان صفحات تکراری.
- قرار دادن تگ کنونیکال در بخش هد head صفحات با محتوای تکراری.
- مشخص کردن URL نسخه ترجیحی در تگ کنونیکال.
- اطمینان از انسجام، با استفاده یکنواخت از تگ های کنونیکال در وب سایت خود.
- استفاده از ویژگی rel=”canonical” برای مشخص کردن URLهای کنونیکال.
- قرار دادن تگ های کنونیکال آینده نگر در صفحاتی که نسخه تکراری ندارند.
- بهینه سازی محتوای خود برای کلمات متناسب با هدف کاربر مرتبط با URLهای کنونیکال.
- تجمیع ارزش SEO صفحات دارای محتوای تکراری با معرفی نسخه ترجیحی.
- حفظ ساختار ساده سایت برای درک بهتر موتورهای جستجو.
- نظارت منظم بر محتوای تکراری با استفاده از ابزارهای SEO
- دریافت هشدارها برای نسخه های جدید محتواهای تکراری.
- اقدامات پیشگیرانه برای حل و جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری.
- به روزرسانی با آخرین و بهترین روش ها برای URLهای کنونیکال.
- بهینه سازی مستمر وب سایت برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو.
- اعمال تغییرات در URLهای کنونیکال هر زمان که لازم باشد.
- بازبینی و بهبود منظم استراتژی سئو سایت خود.
- آگاهی از به روزرسانی های الگوریتم موتورهای جستجو.
- شرکت در کنفرانس های سئو و انجمن های صنفی برای دریافت اطلاعات کارشناسی.
- همکاری با کارشناسان متخصص در سئوسایت برای بهبود عملکرد وب سایت خود.
اجرای این مراحل برای:
- جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری
- بهینه سازی وب سایت و سئو سایت
- بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو
می باشد.