مهم

آشنایی کامل با شغل کارشناس تولید محتوا

تولید محتوا و سئو,چگونه کارشناس تولید محتوا شویم,شرح شغل کارشناس محتوا

در این مطلب به شما گفته خواهد شد که یک کارشناس تولید محتوا کیست و چه کارهایی باید انجام دهد و همچنین به شما می گوییم که چطور می توانید به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوید.

قبل از هر چیز، باید بگوییم که در همه جای دنیا، شغلی که قرار است به معرف حضور شما عزیزان برسانیم را با عنوان کارشناس بازاریابی محتوا نیز می شناسند؛ اما از آنجایی که در بین ایرانیان، شغل کارشناس تولید محتوا رایج تر است، ما نیز در این مقاله از نیوسئو، با همین نام ادامه می دهیم.

شمای کلی مطالبی که در این پست به آن ها می پردازیم به شرح زیر است:

  • آشنایی با تخصص تولید محتوا
  • کارشناس تولید محتوا کیست؟
  • یک کارشناس محتوا چه مهارت ها و پیش نیازهایی باید داشته باشد؟
  • چگونه به یک کارشناس بازاریابی محتوا تبدیل شویم؟
  • درآمد کارشناسان و متخصصین تولید محتوا چقدر است؟

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

آشنایی با تخصص تولید محتوا 

صرف نظر از رکود اقتصادی، چشم انداز بلند مدت بازار کار سئو و بازاریابی محتوا روشن به نظر می رسد. این صنعت از سال 2016 تا سال گذشته، سالانه رشدی 16 درصدی داشته و همچنین بازاریابی محتوا تا سال 2021 تقریباً 412 میلیارد دلار ارزش داشته است.

بین سال های 2017 و 2018، مشاغل بازاریابی محتوا 33 درصد افزایش را تجربه کرد و هنوز هم جستجوهای گوگل برای عبارت “یادگیری تولید محتوا” و “مشاغل بازاریابی محتوا” به طور پیوسته ای در حال افزایش می باشد.

یک متخصص سئو سایت و بازاریابی تولید محتوا باید دانش و تجربه کار با مفاهیم بازاریابی ورودی را داشته باشد و با تمام کانال های بازاریابی دیجیتال و وابستگی متقابل آنها به خوبی آشنا باشد. این نقش مستلزم خلاقیت، توجه به جزئیات و مهارت های مدیریت پروژه است و “مشاغل بازاریابی محتوا” به طور پیوسته ای در حال افزایش می باشد.

تولید محتوا و سئو,چگونه کارشناس تولید محتوا شویم,شرح شغل کارشناس محتوا

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا، کارشناس محتوا، کارشناس بازاریابی محتوا، متخصص تولید محتوا، استراتژیست محتوا و … همگی یک ماهیت دارند؛ پس هرجا در این مقاله از این عبارات استفاده شد، منظور همان شغل واحدی است که به خاطرش وارد این صفحه شده اید و قصد آشنایی با آن را دارید (البته این عنوان ها همگی با هم تفاوت دارند ولی در کشور ما متاسفانه همه آن ها را یکی می دانند و یک شرح وظایف برای آن ها مشخص می شود).

یک کارشناس تولید محتوا کسی است که مسئولیت نوشتن یا همان تولید، ویرایش و ویراستاری و تبلیغ یک محتوا در بسترهای آنلاین مثل وب سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و … را بر عهده دارد.

یک کارشناس تولید محتوا، انواع محتوا را برای پلتفرم های مختلف از جمله وب سایت ها، وبلاگ ها، کمپین های بازاریابی ایمیلی، کمپین های تبلیغاتی، پست های شبکه های اجتماعی، اینفوگرافیک ها و… می نویسد، توسعه می دهد، ویرایش و منتشر می کند. همچنین در محتوای تولید شده، باید موارد بازاریابی جهت فروش محصولات یا خدمات و افزایش آگاهی از برند وجود داشته باشد.

روند کاری کارشناس محتوا به گونه ای است که یا باید همیشه در کنار یک مختصص سئو سایت باشد یا اینکه حداقل در زمینه سئو محتوا وب سایت، اطلاعات کامل و جامعی داشته باشد. تنها در این صورت است که می توان تضمین کرد که محتوای تولید شده، تطابق خوبی با اهداف کسب و کار اینترنتی مدنظر خواهد داشت.

بسته به مهارت و تجربه، نقش کارشناس محتوا می تواند تغییرات زیادی داشته باشد. شرکت های بزرگ، ممکن است تنها بخشی از پروسه تولید و بازاریابی محتوای کسب و کار خود را به این کارشناسان بدهند. بر همین اساس، می توان نقش هایی که یک کارشناس تولید محتوا می تواند در شرکت های مختلف بر عهده بگیرد را به صورت زیر جداسازی کرد:

  • متخصص بازاریابی محتوا: مسئول تحقیق و نوشتن محتوا
  • استراتژیست بازاریابی محتوا: مسئول برنامه ریزی برای چگونگی تبلیغ و توسعه محتواهای شرکت مدنظر
  • مدیر تولید محتوا: مسئول تولید، نشر و بازاریابی محتوا
  • بازاریاب محتوا: مسئول بازاریابی محتوا و نشر محتوا در بسترهای مختلف برای جذب ورودی بیشتر شرکت مدنظر
  • مشاور تولید و بازاریابی محتوا: این شخص هیچ اقدامی را شخصا انجام نمی دهد و نقشه راه را به مدیران و تیم اجرایی شرکت مدنظر نشان می دهد

وظایف کارشناس تولید محتوا

قطعا برای شما نیز سوال است که یک مهم ترین وظایف کارشناس تولید محتوا چیست. ما در ادامه برخی از مهم ترین وظایف این رده شغلی را برای شما بررسی می کنیم.

1- تحقیق و بررسی درباره یک موضوع

اولین چیزی که کارفرما و مدیران کسب و کارها، از یک کارشناس تولید محتوا می خواهند این است که بتواند در مورد موضوع کاری آن ها تحقیق و بررسی کرده و اطلاعات کافی را بدست آورد. البته برخی از کارفرمایان داده هایی را نیز در اختیار کارشناس، قرار می دهند اما باید توانایی تحقیق و بررسی درباره یک موضوع را یکی از مهم ترین وظایف کارشناس تولید محتوا دانست.

معمولا یک کارشناس محتوا باید بتواند در دنیای وب، تحقیق و بررسی انجام داده و داده های مورد نیاز یک وب سایت یا شبکه اجتماعی را پیدا کند.

2- شناخت نیاز کاربران با تحقیق و بررسی

این تسک مکمل تسک قبلی است. یعنی کارشناس محتوا باید با تحقیق و بررسی که انجام می دهد، بتواند نیاز کاربران را شناسایی کند. به عنوان مثال فردی که به عنوان کارشناس تولید محتوا یک سایت فروشگاهی حوزه موبایل انتخاب می شود، باید با بررسی و تحقیق، بتواند متوجه شود که کاربران معمولا چه برندی را برای موبایل، جستجو می کنند و مثلا در برند سامسونگ، به دنبال چه مدلی هستند.

حال اینکه انجام درست این بررسی ها، چه نتایجی دارد را در یک سرفصل جداگانه بررسی می کنیم اما یک کارشناس در این حوزه، باید بتواند این به خوبی نیاز کاربران را متوجه شود تا بتواند بهترین محتوا را برای کاربران هدف، بسازد.

3- درک کافی از سئو

در حالی که انتظار نمی رود کارشناسان تولید محتوا متخصص سئو نیز باشند، اما آن ها باید تفاوت بین نوشتن در سایت و وبلاگ را با نوشتن در شبکه های اجتماعی، درک کنند. کارشناس تولید محتوا همچنین باید بتواند محتوایی را تولید کند که موضوع و عبارات کلیدی آن توسط کاربران هدف مورد جستجو قرار گیرد. سایر موارد مربوط به مهارت های تولید کننده محتوا در زمینه سئو، به شرح زیر می باشند:

  • توانایی تحقیق کلمات کلیدی: همانطور که در بالاتر گفتیم، تولید محتوا و سئو سایت دو مقوله به هم پیوسته هستند؛ یکی از بخش هایی که این دو را به هم متصل می کند، همین تحقیق کلمات کلیدی است. در نظر داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی بخشی از همان تحقیق و بررسی در حوزه کاری و پیدا کردن نیاز کاربران است.
  • دانش کافی در زمینه سئو: تحقیق کلمات کلیدی به تنهایی نمی تواند محتواهای وب سایت مورد نظر را بهینه کند؛ کارشناس تولید محتوا باید اصول و مبانی سئو را بشناسد و آن ها را در روند کاری خود پیاده سازی کند. (پیشنهاد می شود که حتما در یک دوره آموزش سئو شرکت کند)
  • توانایی تحلیل رقبا: بازاریابان محتوا باید بتوانند در تمامی مراحلی که قرار است برای یک شرکت کار کنند، فعالیت رقبا را تحلیل کنند و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده اند، بهترین استراتژی ها را ارائه دهند.
  • سئو محتوا: کارشناس تولید محتوا باید بتواند یک محتوا را برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل و افزایش ورودی آن، بهینه سازی کند. فاکتورهای مهم در بهینه سازی محتوا، انتخاب کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط، سئو عنوان، سئو دیسکریپشن، سئو متن محتوا، سئو تصاویر و… است.

4- نویسندگی

برخی تصور می کنند که یک کارشناس تولید محتوا اگر نویسندگی بلد نباشد نیز می تواند یک کارشناس باشد، اما این تصور کاملا اشتباه است. یک نویسنده تولید محتوا می تواند در آینده به کارشناس و متخصص تولید محتوا تبدیل شود اما برعکس آن، اصلا امکان پذیر نیست.

یک فرد تا نتواند خودش برای یک موضوع داستان سرایی کند یا در مورد یک موضوع مطلبی بنویسد، نمی تواند به یک کارشناس محتوا تبدیل شود.

در نتیجه اگر قصد دارید که به یک کارشناس تولید محتوا حرفه ای، تبدیل شوید بهتر است که اصول نویسندگی و نکات مهمی که در آن، باید رعایت کنید را بدانید.

کارشناس بازاریابی محتوا,کارشناس تولید محتوا,کارشناس محتوا

5- توانایی داستان نویسی

یک کارشناس محتوا، باید بتواند داستان‌ نویسی را به صورت خلاقانه در چارچوب استانداردهای برند انجام دهد. برای این منظور آن ها باید دستورالعمل های برند شرکت را دنبال کنند تا مطمئن شوند پیام موجود در محتوای آن ها با دستورالعمل های شرکت مطابقت دارد.

همچنین کسی که قرار است کارشناس بازاریابی محتوا شود، بخش زیادی از وقت خود را باید در حال نوشتن و تولید محتوا باشد؛ به همین دلیل طبیعی است که این فرد باید مهارت خوبی در زمینه نویسندگی داشته و یا حداقل با تمرین و ممارست آن را به دست آورده باشد.

البته در نظر داشته باشید، کسی که مهارت نویسندگی را داشته باشد، به راحتی می تواند در مورد یک موضوع، داستان سرایی کند.

6- آشنایی با انواع پلتفرم ها

بهترین تولیدکنندگان محتوای دیجیتال باید بتوانند جهت موفقیت در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های محتوای دیجیتال مانند وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، ویدیوها، موبایل، شبکه های اجتماعی و موارد دیگر، محتوا تولید کنند. به همین دلیل باید با تمامی پلتفرم های مذکور آشنایی داشته و در صورت نیاز، برای هر یک محتوای استاندارد تولید کنند.

7- کار با سیستم های مدیریت محتوا

یکی از مهم ترین وظایف و البته مهارت های کارشناسان تولید محتوا، کار با سیستم های مدیریت محتواست. اکنون بیشتر وب سایت ها با سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی می شوند. در نتیجه به عنوان پیش فرض باید بتوانید در محیط وردپرس فعالیت داشته باشید.

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا است و معمولا بیشتر کارشناسان تولید محتوا مهارت کار در این CMS را دارند و محتواهای تولید شده برای وب سایت را در این CMS بارگزاری می کنند.

8- توانایی آماده سازی تقویم محتوایی

یکی از مهارت ها و یا همان وظایف کارشناس تولید محتوا این است که برای تیم تولید محتوا (نویسندگان) تقویم محتوایی، آماده سازی کند. تقویم محتوایی یعنی یک تقویم که تعیین می کند در بازه های زمانی مختلف، باید چه محتواهایی تولید و بارگزاری شود.

یک تقویم محتوایی اصلی ترین بخش برنامه های کاری یک کارشناس تولید محتواست و باید توسط وی، به بهترین شکل ممکن، بهینه سازی شود. معمولا آماده سازی تقویم محتوایی بعد از انجام تحقیق کلمات کلیدی براساس سئو است. در اصل پس از تحقیق کلمات کلیدی سئو محور، مشخص می شود که کاربران هدف شما، در حوزه کاری شما، به دنبال چه چیزی هستند، چه محصولاتی نیاز دارند و درباره چه محصولاتی، چالش دارند.

چگونه به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شویم؟ ( 10 مرحله مهم)

مراحلی که باید برای تبدیل شدن به یک کارشناس و متخصص در این زمینه طی کنید به شرح زیر هستند:

1- درک اینکه بازاریابی محتوا چیست و چگونه کار می کند

شما باید بدانید که با محتوایی که قرار است با برنامه ریزی شما تولید شود، چه نتایجی بدست آید. به عنوان مثال فردی که به عنوان کارشناس محتوا برای تولید محتوای یک سایت فروشگاهی، برنامه ریزی می کند و تقویم آماده می کند، با هدف افزایش مشتریان سایت و فروش محصولات، این اقدام را انجام می دهد و معمولا با یک اولویت مشخص، برای محتواها برنامه ریزی می کند تا در آینده ابتدا محصولات هدف و سپس محصولات با اولویت کمتر، فروششان بیشتر شود.

2- ارتقا مهارت های نویسندگی

یک کارشناس تولید محتوا باید یک نویسنده ماهر باشد و بتواند محتوای خوب و بعد، محتوای اثرگذار روی کاربران و محتوای بی اثر و… را از هم تشخیص دهد. در نتیجه برای تبدیل شدن به یک کارشناس حرفه ای تولید محتوا، باید یک نویسنده ماهر و باتجربه باشید.

3- یادگیری مهارت کار با ابزارهای بازاریابی محتوا (سئو سایت)

بیشتر ابزارهای سئو سایت به عنوان ابزارهای بازاریابی محتوا نیز معرفی می شوند. به عنوان مثال ابزار سرچ کنسول گوگل، نشان می دهد که مخاطبان یک سایت، بیشتر کدام محصول شما را در نتایج گوگل، انتخاب می کنند.

برخی از کاربردی ترین ابزارهای سئو سایت که به عنوان ابزارهای بازاریابی محتوا، شناخته می شوند، عبارت اند از:

  • ابزار تحلیل سئو سایت search console google
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی keywordtools.io
  • ابزار تحلیل سئو سایت Ahrefs
  • ابزار ایرانی kwrank

4- توانایی تحقیق کلمات کلیدی

در این مرحله از تبدیل شدن به کارشناس تولید محتوا باید دانش تحقیق کلمات کلیدی که عنصری کاربردی در سئو سایت است، را به طور کامل بیاموزید. برای یادگیری تحقیق کلمات کلیدی، هم می توانید در دوره آموزش سئو شرکت کنید و هم می توانید کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را بیاموزید.

5- کسب دانش و مهارت کپی رایتینگ

کپی رایتینگ یکی از مهم ترین فیلدهایی است که باید درباره آن تحقیق کنید و دانش لازم در این زمینه را داشته باشید. به طور کلی کپی رایتینگ یعنی توانایی تولید یک محتوای جدید از یک محتوای مرجع است به گونه ای که از هیچ لحاظی کپی و تکراری محسوب نشود. در وب سایت های ایرانی متاسفانه قانون کپی رایت را خیلی جدی نمی گیرند. به همین لحاظ این یک فرصت مناسب برای شماست که از وب سایت های برتر کمک گرفته و محتوای مناسبی را تولید کنید.

6- داشتن بلاگ شخصی

معمولا بیشتر کارشناسان تولید محتوا یا یک بلاگ شخصی با موضوع خاص دارند، یا اینکه یک وب سایت برای معرفی مهارت خود دارند. پیشنهاد می شود که شما نیز برای این مورد اقدام کنید و یک وب سایت ویژه برای خود راه اندازی کنید. یک وب سایت خود که از لحاظ محتوایی، کیفیت قابل قبولی داشته باشد، تاثیر بسیاری روی جذب کارفرماها برای گرفتن پروژه جدید محتوایی دارد.

دیگر مراحل مهم برای تبدیل شدن به کارشناس محتوا عبارت اند از:

  • کسب دانش کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ
  • شروع کار خود به صورت فریلنسر
  • تبلیغ کار خود در وب سایت های برتر
  • بروز بودن در مورد ترفندهای بازاریابی و تولید محتوا

نویسندگی محتوا

درآمد کارشناسان و متخصصین تولید محتوا چقدر است؟

مشخص کردن عدد برای درآمد کارشناس تولید محتوا کار درستی نیست. به این دلیل که یک نفر در این می تواند درآمد زیادی کسب کند و در عین حال ممکن است کسی حتی نتواند ریالی از این تخصص خود به دست بیاورد. همه این ها به میزان فعالیت و کیفیت کار شما بر می گردد.

اگر می خواهید تازه شروع به کار در این زمینه بکنید، پیشنهاد ما این است که کار خود را به صورت فریلنسر انجام دهید. این مسئله باعث می شود تا شما بتوانید با شرکت های متعددی کار کنید و همین مسئله درآمد شما را بیشتر خواهد کرد.

اگر به دنبال عدد هستید، باید بگوییم که یک کارشناس محتوا از 2 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان می تواند درآمد داشته باشد. معمولا افرادی که می توانند درآمد بالایی از این تخصص به دست بیاورند، به صورت تیمی کار می کنند و همین امر سبب می شود تا پروژه های بیشتری را برای خود جذب کنند.

با یادگیری تولید محتوا، در کجا جذب کار شویم؟

می توان به تولید محتوا به عنوان یک شغل پاره وقت و حتی تمام وقت نگاه کرد. از مزیت های فوق العاده خوب این حرفه، باید به قابلیت دورکاری آن اشاره کنیم که نیاز به حضور در مکان خاصی مانند شرکت ندارد و شما می توانید کار را از هر شهری بدون محدودیت خاصی انجام دهید؛ در صورتی که هیچ عاملی نمی تواند در کاهش درآمد شما تاثیر بگذارد.

در ایران شغل تولید محتوا به عنوان یک حرفه نوپا شناخته می شود که بسیار جای پیشرفت دارد. امروزه شرکت ها و استارتاپ های زیادی به کارشناسان محتوا نیاز دارند که با بررسی رزومه افراد، آنها را استخدام و به سرعت وارد بازار کار می کنند.

حتی تعداد زیادی از این شرکت ها، پکیج های آموزشی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند تا با این تخصص آشنا و جذب کار شوند.

نوشتن محتوای سئو شده و نکات مهم آن

نوشتن محتوای سئو شده نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. مهارتی که به شما این امکان را می دهد که پس از مدتی، محتوای خود را در رتبه های برتر گوگل ببینید و با محتوای خود، کاربران زیادی را جذی کسب و کار خود کنید.

تولید محتوا و سئو دو عضو جدانشدنی از هم هستند. سئو با محتوا، با ارزش می شود و محتوا با سئو به درآمد می رسد. پس در نتیجه دانستن یکی از این موارد، کافی نیست.

به همین جهت ما در این بخش مقاله آشنایی با شغل کارشناس تولید محتوا می خواهیم نوشتن محتوای سئو شده و مهارت های مورد نیاز آن را برای شما، بررسی کنیم.

من ده ها سال است که با سایر متخصصان صنعت SEO از همه راه ها، از متخصصان فنی SEO گرفته تا توسعه دهندگان وب کار می کنم.

من احساس می کنم که هر فردی در یک بخش از سئو مهارت تخصصی داشته باشد تا بتواند به موفقیت مورد نظرش برسد. اگر می خواهید به عنوان بازاریاب محتوا وارد بازاریابی دیجیتال شوید، ممکن است تعجب کنید که مهارت نوشتن قوی لازم است اما کافی نیست. در اینجا سه ​​مهارتی وجود دارد که نویسندگان محتوای سئو برای موفقیت در کسب و کارها به آن نیاز دارند.

توانایی نوشتن درباره هر موضوعی

در اینجا جای تعجب نیست. اولین مهارت اصلی که نویسنده محتوای سئو سایت به آن نیاز دارد، توانایی تسلط بر سبک های مختلف نوشتن است.

وقتی نویسنده ای به مجموعه ملحق می شود، این احتمال وجود دارد که نویسنده وظیفه تولید محتوا را برای انواع مشتری ها با موضوعات مختلف را داشته باشد.

کارمندان آژانس های بازاریابی دیجیتال این موضوع را به خوبی می دانند. نویسندگان محتوا می توانند صبح را با نوشتن محتوا یک وب سایت گردشگری شروع کرده و سپس محتوایی برای موضوع تعمیر کولر گازی تولید کنند و در آخر هم محتوایی برای بلاگ خود درباره مهارت های نوشتن محتوای سئو شده، بنویسند.

خود محتوا برای هر یک از آن مشتری ها متفاوت است، اما آنچه مهم است لحن آن هاست.

لحن چیزی است که خوانندگان نمی توانند دقیقاً از روی خود کلمات، بلکه از صدای کلمات هنگام ترکیب آن را تشخیص می دهند.

وب سایت های گردشگری نیاز به لحنی صمیمی و حتی در برخی موارد لحن محاوره ای دارند اما متون تخصصی آموزش تولید محتوا و سئو نیاز به لحنی صمیمی و البته رسمی دارد.

یک نویسنده قوی محتوای سئو نه تنها به طور غریزی می داند که از چه نوع لحنی استفاده کند بلکه نحوه استفاده از آن را به روشی که برای خوانندگان جذاب باشد، دنبال کند.

در هر صورت یک کارشناس سئو محتوا باید بداند که با چه لحنی با مخاطبان هدف خود در متن محتوا، صحبت کند و اینکه هر گروه مخاطبی، یک نوع متن محتوا را بیشتر می پسندند. در نتیجه شمایی که در حال نوشتن محتوای سئو شده هستید، باید برای هر نوع محتوا، لحن خاصی داشته باشید.

درک هدف جستجوی کاربران

یکی از مهم ترین مواردی که به نوشتن محتوای سئو شده، کمک می کند، درک هدف از جستجوی کاربران است. نویسندگان محتوایی که برای کسب و کار خود، استخدام می کنید، برای موفقیت در نقش های خود نیازی به معلمان ثابت در سئو ندارند.

اما یک روش برای نوشتن محتوا نیز وجود دارد که کاملاً منطبق با کل سئو است و آن درک هدف جستجوگر است.

اگر نویسندگان محتوا می خواهند درگیر کار خود شوند، به مهارت های نوشتاری حرفه ای بیش از حد نیاز ندارند.

برای جذاب کردن، نویسندگان باید محتوایی را تولید کنند که کاربران آنلاین واقعاً می خواهند بخوانند، نه اینکه فقط سوژه ها را به دیوار بیندازند تا ببینند چه چیزی می چسبد و برای کاربر جذاب تر است.

اکنون، متخصصان سئو و سایر متخصصان کسب و کارها از کلیه ابزاری که نویسندگان محتوا برای تعیین آنچه افراد به دنبال آن هستند، از ابزارهای زیادی استفاده می کنند. بهترین ابزار برای این موضوع به پیشنهاد بنده، گوگل ترندز و ابزارهای یافتن کلمات کلیدی است.

هنگامی که بازاریابان محتوا در پیمایش ویژگی های تولید موضوعات این ابزار خبره باشند، این خود آنها هستند که می توانند این عناوین را به محتوای ارزشمند و سازنده تبدیل کنند که در واقع به سوالات کاربران پاسخ می دهد.

4 هدف اصلی کاربران زمان جستجو در گوگل

4 هدف اصلی برای جستجو وجود دارد که نویسندگان محتوا باید هنگام نوشتن در ذهن داشته باشند.

جستجوی کلی برای یافتن اطلاعات: هنگامی که مردم می خواهند همه چیز را بدانند.

جستجو برای یافتن یک نوع محتوا: هنگامی که افراد می خواهند از یک وب سایت یا صفحه وب کاربردی بازدید کنند.

کسب اطلاعات برای خرید: وقتی مردم می خواهند چیزهایی بخرند.

تحقیقات یک کالای خاص: وقتی افراد درباره کالاهایی که علاقه مند به خرید هستند، تحقیق می کنند.

نوشتن برای اهداف جستجوی مختلف نیاز به رویکردهای متفاوت از نویسنده محتوا دارد. در عین حال، هر محتوایی با این هدف طراحی شده است تا خوانندگان را به سمت خرید محصولات یا خدمات مشتری سوق دهد.

به عنوان مثال، یک محتوای اطلاعاتی ممکن است لیستی از 10 سبک برتر مد برای فصل آینده باشد. سپس در هر مورد، نویسنده می تواند به یک محصول به مشتری معرفی کند و کاربر را به سمت رسیدن به هدف سوق دهد.

در همین حال، نوشتن برای یک وب سایت فروشگاهی خواستار محتوایی تبلیغاتی است که در مورد جلب خوانندگان برای خرید یک محصول کمی بازتر و تخصصی تر و البته تبلیغاتی تر صحبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود