نکات سئو و انتخاب نام دامنه برای استارت آپ ها

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت,انتخاب نام دامنه خوب,بازاریابی دیجیتالی وب سایت

سئو، یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار آنلاین می باشد و هر استارتاپ باید به خوبی آن را پشت سر گذاشته و سئو خوبی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم درباره چیزهایی که کسب و کارهای نوپا باید در رابطه با سئو و نام دامنه ها بدانند برای شما عزیزان شرح دهیم.

اگر شما یک استارتاپ هستید حتما باید عوامل موثر بر روی کسب و کار خودتان را جدی بگیرید، یعنی باید نام دامنه وب سایت و برنامه راهبردی سئو خوبی داشته باشید. خب، استارتاپ شما باید چه چیزی در رابطه با سئو و نام دامنه ها بداند؟ بیایید این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم.

انتخاب نام مناسب برای دامنه که برند شما را منعکس کند

برای شروع، نام خوبی برای کسب و کار استارتاپ خودتان انتخاب کنید. شما باید اصل کسب و کار و محصولات و خدماتی که قرار است ارائه کنید را در ذهن داشته باشید و بدانید که این نام اولین و گاهی تنها تصویر موثر از کسب و کار شما می باشد، به خصوص زمانی که قرار باشد برای کسب و کار خودتان بودجه و سرمایه فراهم کنید.

زمانی که شما قرار است یک نام تجاری برای استارتاپ خودتان انتخاب کنید، یکی از مهم ترین موضوعات انتخاب نام دامنه مناسب می باشد. تاثیر نام دامنه در سئو از نظر بازاریابی دیجیتالی وب سایت شما بسیار زیاد است و اولین تصویر ذهنی از کسب و کار شما را ارائه می کند. بنابراین، انتخاب یک نام دامنه خوب می تواند به عنوان انتخاب حوزه کاری، چالش برانگیز باشد.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت,انتخاب نام دامنه خوب,بازاریابی دیجیتالی وب سایت

انتخاب نام دامنه خوب تاثیر بسیار خوبی بر روی سایت شما دارد. اگر بتوانید نامی ساده و کوتاه برای دامنه خودتان انتخاب کنید که نام برند شما هم بخشی از آن باشد، قطعا انتخاب خوبی داشته اید. یک نام دامنه طولانی عددی یا یک نام همراه با اعداد، قطعا گزینه خوبی نیست. یک دامنه منحصر به فرد و مرتبط با ماهیت کسب و کار شما، قطعا می تواند مفید باشد. پسوند دامنه com. هنوز مورد علاقه بسیاری از شرکت ها می باشد و این پسوند، مزیت های سئو خاص خودش را دارد و می تواند به شما کمک کند تا رتبه بهتری در موتور های جستجو داشته باشید.

در صورتی که یافتن نام دامنه مناسب برای شما دشوار است، می توانید از ابزار مختلف که در سایت های DomianIt ،Domiansbot ،NameStation و غیره استفاده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت

زمانی که شما نام دامنه مناسبی برای کسب و کار استارتاپی خودتان انتخاب کردید، نوبت آن می رسد که مجموعه کلمات کلیدی مناسب خودتان را انتخاب کنید. اما مطمئن شوید که شما این کار را با احتیاط کامل انجام می دهید. به دلیل این که شما به تازگی کار رقابت بین وب سایت های کسب و کار را شروع کرده اید، باید بیشتر تلاش کنید تا بتوانید در موتور های جستجو به موفقیت برسید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long-tailed keywords) برای یک استارتاپ، می تواند بسیار مفید باشد. این کار تضمین می کند که رنک سایت شما برای پیشنهاد یک محصول یا خدمات خاص در مقایسه با دیگر استارتاپ هایی که از این روش استفاده نمی کنند، با احتمال بیشتری افزایش می یابد.

ابزارهای جستجو و پیشنهاد کلمات کلیدی بسیار خوبی وجود دارند. ابزار Ahrefs Keyword Finder می تواند به شما کمک کند تا هزاران کلمه کلیدی عالی را برای رتبه بندی پیدا کنید، دشواری رتبه بندی آن ها را تحلیل کنید و پتانسیل جذب ترافیک آن ها را محاسبه کنید. در واقع، این ابزار، کامل ترین ابزار جستجوی کلمه کلیدی در بازار می باشد. تمام کار هایی که شما باید بکنید، وارد کردن 10 کلمه کلیدی در موتور جستجوی Ahrefs می باشد و بعد از این کار، شما هزاران ایده عالی برای کلمات کلیدی دریافت می کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 9 نکته‌ سئو جهت ارتقا رتبه سایت در گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

ابزار KWFinder هم یکی از ابزارهای جستجوی ساده برای کلمات کلیدی می باشد که به شما کمک می کند تا برای کسب و کار استارتاپی خودتان، کلمات کلیدی بسیار عالی را به دست بیاورید. این سیستم، دقیق ترین شاخص های دشواری کلمات کلیدی را ارائه می کند که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مفیدی را پیدا کنید که منجر به بهبود رتبه بندی سایت شما شود. شما می توانید با استفاده از این ابزار تنها با یک کلیک و بر اساس انتخاب کلمات کلیدی خود، به سطح سئو خوبی برسید و با کمک تحلیل های SERP در گوگل که مبتنی بر شاخص های خاص سئو میباشند، بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.

ابزار Adword Keyword گوگل، به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مناسبی را به دست بیاورید و بتوانید در رقابت کمپین تبلیغاتی تان پیروز شوید. در واقع با استفاده از این ابزار، شما می توانید کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید، روند تغییرات کلمات کلیدی را مقایسه کرده و کلمات بهتری را انتخاب کنید.

تولید محتوای خوب در سایت

تاثیر نام دامنه در سئو,تولید محتوای خوب در سایت,چگونه وبلاگ را به روز رسانی کنیم؟

این موضوع باید مهم ترین چیزی است که باید همیشه در ذهن داشته باشید. وب سایت کسب و کار شما تنها به یک دلیل وجود دارد و آن هم این است که به مشتری ها در رابطه با محتوای مرتبط به کسب و کارتان اطلاع رسانی می کند و به آن ها کمک می کند که در رابطه با آخرین موضوعات، مطلع باشند. از این رو، شما باید محتویات باکیفیتی داشته و آنها را برای مشتری های خودتان بر روی سایت قرار دهید تا سئو سایت شما بهبود یابد.

به روز رسانی وبلاگ هر هفته یکبار

چگونه وبلاگ را به روز رسانی کنیم؟ در صورتی که شما نسبت به نکات صحیح وبلاگ نویسی آشنا هستید، حتما می دانید که وبلاگ ها یکی از مهم ترین موضوعات برای سلامت وبسایت شما می باشند. در صورتی که شرکت استارت آپ شما اخیرا وب سایت کسب و کار خود را ارائه کرده است و یا قصد دارد تا وبسایت خودش را راه اندازی کند، مطمئن شوید که شما حداقل هر هفته یک بار وبلاگ نویسی می کنید تا موتور های جستجو سایت شما را در حلقه های جستجو نگه داشته و رنک خوبی را برای سایت شما در نظر بگیرند.

نکات اضافی

  • سئو داخلی و سئو خارجی را برای سایت خودتان فراموش نکنید.
  • مجموعه لینک بسیار قوی برای وب سایت خودتان ایجاد کنید تا لینک های داخلی خوبی داشته باشید و همچنین لینک های خارجی که از سایت های دیگر به سایت شما ارجاع داده می شود یا از سایت شما به دیگر سایت ها می رود را تقویت کنید. مجموعه ای قوی از لینک ها یکی از مهم ترین عوامل تقویت سئو در سایت تجاری استارتاپ شما می باشد.
  • شما باید از ابزارهای بررسی سئو مناسبی استفاده کنید. این ابزارهای ارزیابی سئو مانند SEMRush و majestic SEO و یا Screaming Frog برنامه های راهبردی شما برای سئو را ارزیابی کرده و به شما کمک می کنند که متوجه شوید مشکلات احتمالی کارتان کجاست.
  • استارتاپ شما می تواند رقابت شما را تعیین کند و مزیت های خوبی را برای سایت شما از طریق حفظ واکنش مناسب سایت فراهم کند. از این رو، باید تلاش کنید تا وب سایت شما کاربر پسند و پویا باشد و همیشه پاسخگوی نیاز مشتری ها باشد.
  • علاوه بر این، شما باید نسبت به سرعت سایت خودتان هم توجه کافی داشته باشید. وبسایت استارتاپ شما نباید مدت زمان بیشتر از 2 ثانیه برای بارگذاری نیاز داشته باشد. همیشه از میزبان های مناسب (هاست) برای وبسایت خودتان استفاده کنید.
  • تجربه کاربری سایت شما، مجموعه مشتری های جدیدی را برای سایت ایجاد می کند و همچنین باعث می شود که کاربر های قبلی نیز بیشتر از سایت شما استفاده کنند. بنابراین، هیچ وقت این موضوع را فراموش نکنید.

جمع بندی

در صورتی که شما یک کسب و کار جدید و استارتاپ را ایجاد کرده اید، استراتژی بهینه سازی سایت برای شما، یکی از مهم ترین موضوعات برای موفقیت آنلاین شما می باشد. محتوای خوب، رنک بالا در SERP و رضایت مشتریان از مهم ترین موضوعاتی هستند که باعث رشد سایت های کسب و کار می شوند. از این رو، در صورتی که شما یک استارتاپ هستید، سئو می تواند بیشتر از هر چیز دیگری برای شما بهره وری و مزیت رقابتی ایجاد کند. این موضوع باعث می شود که شما نیاز داشته باشید که اطلاعات زیادی در رابطه با سئو داشته باشید و همچنین بدانید که نام دامنه سایت می تواند به شما کمک کند تا در این رقابت ها، به برتری برسید.

3 نظر در مورد مقاله “ نکات سئو و انتخاب نام دامنه برای استارت آپ ها ” ثبت شده است
  1. فرهاد

    خیلی عالی بود.
    مخصوصا ابزار هایی ک معرفی کردین … به درد من یکی خورد و دامنه خوبی رو انتخاب کردم


    • محمد نصیری

      درود بر فرهاد عزیز
      خوشحالیم مقاله انتخاب نام دامنه تونسته بهت کمک کنه و اینکه امیدواریم در آینده یکی از استارتاپ های درخشان رو ازت ببینیم.


  2. سلمان

    خیلی ممنون اطلاعات خوب ومناسبی بود و برای ما تازه کار ها عالی…..


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود