6 نکته کاربردی سئو محتوا سایت

آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوا و سئو,آموزش سئو محتوا

تولید محتوا سایت یکی از اصلی ترین فاکتورهای سئو سایت می باشد. بر اساس آمارهای به دست آمده از وب سایت های معتبر سئو، اکثر کاربران در کمتر از مدت زمان دو دقیقه، تصمیم می گیرند که در سایتی بمانند یا از آن خارج شوند. هر یک از صفحات وب سایت، باید فاکتورهای خاصی داشته باشد تا کاربران مختلف را جذب سایت کند.

هر یک از این ویژگی ها که در ادامه این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم، به صورت کلی باید بتواند برای مخاطب مفید بوده و پاسخ سؤالات او را بدهد. این موارد جزء مهمترین فاکتورهایی هستند که در اکثر کلاس های آموزش تولید محتوا به آن ها می پردازند. امروز می خواهیم به شکل دقیقتر بررسی کنیم که چگونه می توان محتوای سایت را به بهترین شکل بهینه کرد.

1- کاربرد نقل قول های تخصصی در متن محتوا سایت

نقل قول های تخصصی، محتوا سایت شما را قابل اعتمادتر کرده و باعث می شود تا کاربران، وقت بیشتری در وب سایت شما بگذرانند. نقل قول ها قابلیت به اشتراک گذاری را نیز دارند. به همین منظور می توانید از آن ها برای لینک سازی سایت خود کمک بگیرید.

حال مسئله ای که وجود دارد این است که چگونه به این نقل قول ها دست پیدا کنیم؟

اگر کسب و کار شما با افراد متخصص در ارتباط است، بهتر است تا هر چند وقت یکبار از آن ها درخواست کنید تا جملات کاربردی را برای شما ارسال کنند. طبیعتا آن ها نیز از این همکاری خوشحال می شوند؛ چراکه تجربه و تخصصشان را در اختیار کاربرانی جدید قرار می دهند. بنابراین فراموش نکنید که این عملیات را باید به صورت کامل و بدون هیچ کم و کاستی انجام دهید. به این دلیل که مخاطبان علاقه مند هستند که تمامی جزئیات را در این زمینه داشته باشند.

حال اگر به صورت مستقیم با این افراد در ارتباط نیستید، راهکاری وجود دارد تا به نقل قول های آنان دست پیدا کنید. گرفتن نقل قول از متخصصینی که برند شما را می شناسند و از آن در نقل قول های خود استقاده کرده اند، کار بسیار آسانی برای شما می باشد.

با استفاده از فرمول زیر و افزودن نام برند خود به آن و سپس جستجو آن در گوگل، می توانید متوجه شوید که چه افرادی در چه سایت هایی، به برند شما اشاره کرده اند:

YOUR BRAND NAME] -site:yoursitename.com]

علاوه بر این، می توانید از Ahrefs استفاده کنید تا متوجه شوید که چه افرادی از وب سایت شما به عنوان referring domains استفاده می کنند. کافی است که در ابتدا اکانت Ahrefs را خریداری کرده و سپس تب referring domains را مورد بررسی قرار دهید.

حال اگر کسب و کار شما به تازگی شروع به فعالیت کرده باشد، تکلیف چیست؟ پیشنهاد می کنیم که هیچگاه دست از استفاده کردن از این نقل قول ها برندارید و با استفاده از مراحل زیر امیدواریم بتوانید در بهبود و سئو محتوای سایت خود، موفق باشید:

  • به دنبال متخصصینی بگردید که در زمینه فعالیت شما نقل قول هایی را بیان کرده باشند.
  • چند جمله پیدا کنید که با محتوا سایت شما ارتباط نزدیکی داشته باشد.
  • سپس سریعا به این فرد متخصص اطلاع بدهید که از نقل قول های او در مقاله های خود استفاده کرده اید.

کاربرد موارد بالا می تواند تا حد بسیار زیادی در بهبود رابطه شما با متخصصین کسب  و کارتان مؤثر باشد. حتما اطمینان ایجاد کنید که محتوای سایت شما به بهترین شکل طراحی و سئو شده باشد تا در کمترین زمان، تبدیل به محتوای مورد علاقه کاربران بشود. همچنین می توانید قدم بزرگتری برداشته و از متخصصینی که نقل قول های مرتبط دارند، درخواست کنید که برای تولید محتوا سایت، با شما همکاری کرده یا از متن مقاله های شما در نوشته های خود استفاده کنند.

2- مراجعه به مطالعات و مقاله های مشهور

اگر نتیجه تحقیقات یا مطالعاتی را می شناسید که مرتبط با برند و مخاطبان شما هستند، بهتر است از آن ها برای سئو محتوا سایت خود استفاده کنید. اضافه کردن منابع معتبر به محتوای سایت، باعث افزایش اعتبار برند شما نیز می شود. تنها نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که به هیچ عنوان سایت هایی که اعتبار خوبی ندارند را مرجع مقاله های وب سایت خود قرار ندهید.

به هنگام تولید محتوا برای سایت خود، به راحتی می توانید از حقایق و آمارهای جالب و آموزنده استفاده کنید. مطمئن باشید محتوایی که هیچ نکته جالبی را در خود جای نداده باشد، مورد استقبال کاربران نیز قرار نخواهد گرفت. افزودن تصاویر و طرح های جذاب نیز در جذب کاربر به محتوا سایت، تاثیر زیادی می گذارد.

آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوا و سئو,آموزش سئو محتوا

3- استفاده از تصاویر جذاب برای محتوا سایت

تصاویر به راحتی می توانند سئو محتوا سایت شما را تقویت کرده یا تخریب کنند که این مورد بستگی به انتخاب شما دارد. حتی اگر محتوا سایت شما به بهترین نحو ممکنن نوشته شده باشد، باز هم بدون اینکه  تصاویر جذاب و منحصر به فرد داشته باشد، تاثیری در روند جذب کاربرد به سایت نخواهد داشت.

تصاویر اگر به درستی انتخاب شوند، به متن محتوا سایت شما روح می بخشند. اما با این حال بعضی از صاحبان وب سایت های مختلف، در انتخاب تصاویر سایت دقت کافی ندارند. ارزان ترین راه حل برای افرادی که قصد هزینه کردن در زمینه تصاویر سایت خود را ندارند، استفاده از ابزارهای مختلف، از جمله Canva، می باشد. با استفاده از این ابزارها می توانید تصاویر مختلف و منحصر به فردی برای محتوای خود بسازید.

اگر موارد ذکر شده را به خوبی انجام دهید، مطمئن باشید که در رتبه بندی گوگل، رنک بسیار بالایی را دریافت خواهید کرد. بعد از آن باید برای بیشتر دیده شدن و راحت تر در دسترس قرار گرفتن تصاویر، از ابزار فوق العاده ای به اسم سئو سایت استفاده کنید.

4- تاثیر تحقیق کلمات کلیدی در سئو محتوا سایت

اگر می خواهید در SERP ها رتبه خوبی از گوگل دریافت کنید، باید فعالیت هایی برای تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. در واقع، بهترین کار قبل از نوشتن هرگونه محتوایی، همین تحقیق کلمات کلیدی است که باید انجام دهید. ترافیک طبیعی هیچوقت به صورت خودکار جذب وب سایت شما نمی شود؛ تنها در صورتی این اتفاق می افتد که محتوا سایت شما شامل راه حلی برای پرسش و پاسخ هایی است که ماهانه کاربران گوگل با جستجوهای خود انجام می دهند.

ابزارهای بسیار زیادی برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد. SEMrush Keyword Magic tool یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید که به آن مراجعه کرده و مسائل بسیار مهمی را درباره کلمات کلیدی محتوا سایت خود، به دست بیاورید. شما می توانید با استفاده از این ابزار، وضعیت عبارات کلیدی مختلفی را بررسی کرده و میزان سخت افزایش رتبه در نتایج جستجو گوگل برای آن عبارات کلیدی را نیز می توانید مشاهده کنید.

5- بهینه سازی متا دیسکریپشن، URL و عنوان محتوا سایت

بعد از انجام مراحل قبل و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، حتما باید اطمینان حاصل کنید که این عبارات، در متا دیسکریپشن، URL و عنوان مقاله شما به صورت سئو شده، قرار گرفته باشد. نکته مهمی که باید در این زمینه به یاد داشته باشید، این است که متا دیسکریپشن و عنوان مقاله سایت، شامل تعداد محدودی کاراکتر هستند. بنابراین باید مهمترین کلمات کلیدی مدنظر خود را در آن ها جای بدهید.

در این زمینه شما تنها یک شانس برای افزایش نرخ کلیک سایت خود دارید و طبیعتا باید نهایت تلاشتان را بکنید تا در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرید. چراکه اکثر کاربران تنها برای سایت هایی که در صفحه اول قرار دارند، ارزش قائل می شوند. بنابراین عنوان و متا دیسکریپشن سایتتان را باید به بهترین شکل ممکن سئو کنید.

اگر تمامی موارد بالا را به خوبی انجام داده باشید، قدم بزرگی در سئو محتوا سایت خود برداشته اید. اما هنوز هم کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید تا محتوای شما بهبود پیدا کند.

6- پیشنهاد مطالعه مقاله های مرتبط

بعد از اینکه کاربران سایت از مطالعه محتوای شما لذت بردند، بسیار مهم است که با پیشنهاد دادن مطالعه مقاله های دیگر سایتتان که با این مقاله مورد نظر در ارتباط هستند، کاربران را در سایت خود نگه دارید.

با انجام این کار، شما مدت زمانی که آن ها در وب سایت شما می گذرانند را به شدت افزایش داده و طبیعتا نرخ خروج از سایت نیز کاهش چشمگیری پیدا می کند.

در انتها باید بگوییم که نویسنده خوبی بودن، به تنهایی برای افزایش بازدید سایت کافی نیست. بلکه یک نویسنده عالی باید بتواند اطلاعاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم را به خوبی در روند تولید محتوا خود به کار ببرد.

3 نظر در مورد مقاله “ 6 نکته کاربردی سئو محتوا سایت ” ثبت شده است
  1. حمید

    نکات عالی و کمیابی بود ممنون


  2. فریبا

    من از کاربران اینستاگرام نیوسئو هستم و به زودی قصد دارم تمام مقالات جذاب وب سایتتان را هم بخوانم. در ابتدا یه سوالی دارم که ممنون میشم راهنمایی کنید. در تولید محتوا افزونه یواست به تازگی عبارت زیر را به عنوان خطا نشان می دهد.
    عبارت کلیدی در زیرشاخه : استفاده از عبارات کلیدی یا مترادف در سطوح بالاتر زیرشاخه ها !
    علت این خطا چیست و چطور باید رفع شود؟ ممنون میشم در این مورد هم راهنمایی کنین.


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      افزونه Yoast v رو ملاک سئو سایت قرار ندهید و برخلاف تصور عموم با داشتن افزونه نمی توانید سئو کاملی داشته باشید.
      اما در این خطا صحبت از نحوه به کار بردن تگ های Heading در محتوا است و اینکه چگونه عبارات کلیدی مهم را در این تگ ها قرار دهید حتما فایل آموزشی این تگ مهم را در اپلیکیشن نیوسئو تهیه کنید و چندین بار گوش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود